Heips!
Ja paljon tiukkoja supistuksia niitä kaipaaville! Itsellä ei enää kyllä suppareita ikävä, ei myöskään niitä kauheita jälkisuppareita, jotka oli tosiaan taas asteen kipeämpiä kuin edllisen lapsen jälkeen.
Joku mainitsi (ei taas hatara pää muista kuka), että meidän poika oli varmaan kova liikkumaan kohdussa, kun napanuora oli niin monta kertaa kaulan ympärillä. Kyllä vauva olikin kova liikkumaan ja lisäksi napanuora oli lähes metrin, joten sotkeutui senkin takia helposti. Kyllä tosiaan sai kauhusta kankeana odottaa mitä tuleman pitää, kun sinertävä hengittämätön vauva nostettiin näkösille. Vieressä ei keritty pitää, kun vauvalle tuli lähtö teholle. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, kiitollinen olen, että nyt ollaan terveen vauvan kanssa kotona. Kyllä nykyaikana osataan. Synnytyksestä sen verran, että se oli kaikein rankin minun kolmesta synnytyksestäni. Puudutuksen pyysin loppuvaiheessa. Ei siitä silloin paljon apua ollut, olisi pitänyt pyytää aiemmin, mutta yritin vain sinnitellä, ihan suotta.
Asrai: Olet ollut samaan aikaan synnärillä mun kanssa. Meidän vauva syntyi jo 30.11. mutta jouduimme olemaan 10 päivää sairaalassa, joten jossain Kysin kuudennen kerroksen vierihoito-osastolla ollaan varmaan nähty!
No, nyt pitänee lähteä itsekin lepäilemään, että jaksaa taas yöllä nuo syöttö- ja vaipparumbat. Meidän poitsu on ainakin melkoinen kakkatruutti!
Polka ja vauva pian 2 vk