**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Riikkuli: Toivossa on hyvä elää, mutta tuskin tässä tulee mitään äkkilähtöjä :D Ainakaan tännepäin. Sen verran seesteiseltä vaikuttaa. Tai eihän sitä tiedä jos yhtäkkiä onkin lätäkkö alla, sitä odotellessa. :)
 
Minky:
Schätzchen: Mä lisäisin tohon listaan vielä: No ei mee enää kauaa. Jos oot 9 kuukautta jaksanu odottaa, niin viikko pari hurahtaa äkkiä.... JUST!
:LOL: Kelpuutetaan!

Kiekura
: Mä ilmoitin jo miehelle, että yhtään vierasta ei sit tuu sairaalaan aattona jos siellä joudun olemaan. En halua mitään sääliä ja myötätuntoa. Eli tosi paljon harmittaa jos aaton joudun olemaan sairaalassa :( . Paitsi miehen tietty täytyy olla 24/7.

Äitiliini: Päällekkäisiä aikoja saa toki ottaa ;) . Kunhan ei vaan halukkaita jätetä ilman =) .

Nora: Sittenkin vielä täällä B) - loistavaa! Luulin tosissani jo, et unohdit mut tänne :headwall: . Joku sais värjätä munkin tyvikasvun. Kävin kampaajalla äitiysloman alussa, jotta vauvakulta ei säikähtäisi äitin tyvikasvua, mutta jos hän syntyy joskus ens vuoden tienoolla, niin tummaa tyveä on varmaan enemmän näkyvillä kuin muuta hiusta :ashamed: . Ja hiukset on kuitenkin aika pitkät :ashamed: .

Joulun vietosta: Me ollaan vikat pari joulua oltu miehen kanssa kaksin :heart: . Ihan huippua! Meidän vanhemmat kun asuu eri puolilla suomen maata, niin molemmissa paikoissa olisi aika raskasta visiteerata ja mua ei inspiroi vuorojoulut :/ . Jatkossa joudun ehkä lapsen vuoksi taipumaan, koska molemmat isovanhemmat toki haluaisi nähdä lapsenlapsensa, mutta ainakin tänä vuonna oli vankka tarkoitus viettää joulua ihan vaan meidän oman pienen perheen kesken - vauva mukaanlukien :xmas: . Hänellä vaan taitaa (siis vauvalla) olla erilaiset suunnitelmat jos tätä oireettomuutta yhtään tulkitsee *jälleen kerran syvä huokaus* |O .
 
Ai täällä vuoroja jaellaan =) Kuulostaa reilulta :D
Minä voisin ottaa sen 18.12 ku ois kuopuksen 2v synttäripäivä niin sais kaks kärpästä yhellä iskulla :saint:

Olo itellä entisellään,hieman huolissaan olen vauvan liikkeistä, oon miettiny koko päivän et soitanko neuvolaan vai enkö....

Ja mulla autto tuo jonkun mainitsema "nännihieronta" viime synnytyksen käynnistymiseen, tai voihan se olla et ois muutenki syntyny mutta musta lisäs kuiteski supisteluita. Mutta ei se taida lähtä millään poppaskonstilla käyntiin jos ei paikat oo vielä kypsänä...

Maikka 39+4
 
Kiitos synttäri onnitteluista =)

Joulun vietto on täälläkin vielä hieman kysymysmerkillä. Ollaan oltu vuorotelleen miehen sukulaisten luona ja vuorotellen mun sukulaisten luona. Tänä jouluna varmaan käydän miehen sukulaisten luona syömässä jos olo sen mukainen että jaksan lähteä. Muuten jäädään kotiin. Mun mummon luokse ei viitsitä lähteä kun matka pitempi. Voisin hyvin viettää myös joulun miehen ja uuden tulokkaan kanssa synnärillä, musta se vois olla ihan jännää kun ei noita muita lapsia vielä ole...

Täällä vatsa ihan kuralla, oon joutunut juosta jo monta kertaa vessassa ja vähän polttelee vatsaan mut ei nää kyllä ihan supistuksilta tunnu...vai voiskohan olla...nyt täytyy mennä taas vessaan.
 
Joo, mun mielestä olis nyt kaikin puolin reilua jos te alkupään jonottajat lähtisitte sulassa sovussa sinne synnärille jo vaikka ihan tänään, että täältä muutkin pääsee joskus. Muuten en kyllä takaa ettenkö ainaki yrittäis hipsiä vasemmalta ohi :kieh:

Eilen illalla vauva piti sellasen mielettömän monen tunnin jumpan JA SE TUNTU IHAN HELV.. IKÄVÄLTÄ!! Mä en yhtään ymmärrä mitä se tekee ja minkä ihmeen takia. Mut sattu niin et vedet valu silmistä. Ja mä en kans enää yhtään tiedä supisteleeks mulla vai ei, kun maha on aina tollanen kova ja möykkynen. Tänä aamuna kun nousin niin sattu kans ihan hitosti alamahaan, mut sekin meni sit ohi kun kävin vessassa. Ja sen jälkeen ei taas mitään :(

Ja mä kun pari pv sitte viel mainostin että liikkeet on vähentyny ja toivoin et jospa se ennakois synnytystä. Onko kaikilla aikasemmin synnyttäneillä ollu näin? Vai voiko tollasen jumpan jälkeenkin odottaa joskus synnyttävänsä?

Teille joilla on lapsia niin todella toivon et pääsette jouluks kotiin. Itelle sillä ei olis niin väliä, vois olla aika ainutlaatunen kokemus viettää joulua naistenklinikallakin... kai siel sentään lanttulaatikkoa saa?? Muuten en kyl ala! Me ollaan joka toinen joulu mun vanhemmilla ja joka toinen miehen. Nyt vaan jos joutuu laitokselle jouluks niin jäis mun vanhempien joulu välistä... siis kun rytmiä ei voi muuttaa kun koko (lähi) suku menee tietyn rytmin mukaan.

Nora muakin kiinnostais toi vyöhyketerapia, mut luulen että nyt ei oo varaa sellaseen lystiin.

Vetiver 40+6, jonotusnumerolla 5
 
Soitin sitte neuvolaan ja sain vastaajan,paikalla täti vasta 17.12, eli olipa apua...no jos ei ala vauva virkistyy pitää lähtä käymään Oysisa käyrillä. Tähän asti ollu tosi vilkas ettei oo tarttenu liikkeitä laskia.

Mua kans vähän mietityttää tuo joulu. 3 pientä lasta kotona. Ei ois kiva varsinkaan jos synnyttäs aattona..Mihin sitä lapsekki laittas.

Jos jollakin tiedossa mitä akupisteitä vois itekki painella nuista jaloista niin kiinnostas kyllä =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vetiver:
Ja mä en kans enää yhtään tiedä supisteleeks mulla vai ei, kun maha on aina tollanen kova ja möykkynen. Tänä aamuna kun nousin niin sattu kans ihan hitosti alamahaan, mut sekin meni sit ohi kun kävin vessassa. Ja sen jälkeen ei taas mitään :(
Mä haluaisin kans tietää, et onko se ihan normaalia, et maha on kivikova (ja möykkyinen) koko ajan, mutta ei kuitenkaan kipeä, eli mikään kunnon supistus ei ainakaan ole kyseessä. Tai sit mulla on mieletön kipukynnys ja ykskaks se vauva onkin pää jalkovälistä jo ulkona tossa kotisohvalla :ashamed: ...

Akupunktion "itsehoitoon" tässä linkki:
http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html
Voisin itsekin aloittaa kokeilun, jos vaikka jotain tapahtuisi :p ...
 
Mirsu: seesteistä täälläkin ja tuskin tulee lähtö... Tramppasin tuossa äsken portaita, kun oltiin tytön kanssa pihalla. Vähän niinkuin steppilaudalla olis tehny sarjaa. joo, tuli sitten yksi rakentaja tontille ja katsoi huuli pyöreenä... :ashamed: Vähän mua nolotti... Tuloksena 0 supistusta... :LOL:

Maikka79: Ai, sinunkin lapsella syntsät 18.12, niin täälläkin... Sitä minäkin jännään, ett tuleeko sama synttäripäivä lapsille. sitä en kyllä olis ikinä uskonut, jos niin käy... Helpommalla kyllä pääsis, mut on aika tyyris tämä joulukuu kaiken kaikkiaan, kun kaikki juhlat on sitten tässä kuussa... =) Niin ja maikka, kuinka kauan hieroit niitä nännejä silloin??? Pakko kysyä, kun mulla ne ei aiheuta edes supistuksia... Ja mä olen painellut noita vyöhykepisteitä. Eli ukkovarpaan puolivälissä sisäsyrjällä löytyy kipeä kohta, kun painat. Sitä 1 min molemmista jaloista. Sitten toi sisäsyrjän turvonnut kohta tossa luun alapuolella, molemmat jalat 10 minuuttia, sitten ulkosyrjällä luun kohdalla nilkan alapuolella kipeä kohta, niitä 10 min molemmista jaloista... Sitteb taas toi ukkovarvas... Tuliko tarpeeksi sekavasti? Mulla ei ole auttanut, mut täytyy taas koitella...

Misse81: Hyvää syntymäpäivää.... :flower:

Riikkuli 40+4



 
Alkuperäinen kirjoittaja Vetiver:
Nora muakin kiinnostais toi vyöhyketerapia, mut luulen että nyt ei oo varaa sellaseen lystiin.
Tampereella tuo lysti maksaa 35?/krt. Ajattelin ehdottaa miehelle että se olis vähän niinkuin mun joululahja :whistle: Tavallaan olen jo säästänyt tuon summan: värjäsin tyvikasvun kotona (10?) enkä kampaajalla (45?) :D Tällä matematiikalla on tullut vuosien varrella hankittua kaikkea kivaa itselleni :ashamed:

Maikka79: sama vika, vauvan liikkeet on pohdituttanut tänään. On se nyt liikkunut mutta tosi vaisusti... Mut jos se ennakois synnytystä :) On kyllä pitänyt soittaa neuvolaan useaan otteeseen, mutta aina kun oon tehnyt soittopäätöksen, on pikkuinen ilmoitellut itsestään jonkinmoisella möyrimisellä. No, huomenna on neuvola heti aamusta, joten ehkä maltan mieleni sinne asti kun kerran pieni kuitenkin jotenkin liikehtii!

Misse81: Jep, maha ollut kans kuralla eilisestä illasta asti :/ Illalla tuli niin paha olo kun menin nukkuun että joutui oikein puhalteleen ja vetään syvään henkeä ettei olis tullut oksennus. Harkitsin jo tuovani ämpärin sängyn viereen mutta etova olo meni ohi. Mutta tilalle tuli kauhea mahakipu. Niin kauheaa viemäröinti-ääntä maha piti että veikkaan ettei kaveri mahassa oo saanut nukuttua ollenkaan viime yönä :/ Siinä muuten selitys miks pieni on ollut niin vaisu tänään: sehän nukkuu kun ei saanut yöllä nukuttua :D

Nyt tää poistuis hetkeks ja lähtis teputteleen kohti kauppaa ja postia. Ja supistusten toivossa valitsen apostolin kyydin :D Meno-paluu on n. 2km joten ehkä suoriudun siitä kunnialla. Mutta pakko lähteä nyt kun on vielä valosaa, paljon rattoisammin sujuu matka!

Joten heipä hei taas ensi kertaan :wave:

-Nora-
 
Monella on lapsen synttäripäivä 18.12.
Meillä taas Mieheni, eli tulevan isän synttäripäivä on 18.12. Tuumailikin tuossa eilen, että ei hän kyllä parempaa synttärilahjaa voisi saada, jos tuolloin syntyisi... :)
 
mulla on jomottanut alaselkää 3 tuntia. välillä kipu hellittää, välillä tuntuu voimakkaampana. Mietin voiko nää olla supistuksia. Mahassa on tuntunut vain muutama supistus. Onko kellään tuntunut supistukset vain selässä? ???Mulla ei koskaan ole supitukset selässä tuntuneet, niin vähä arvelluttaa tää et onko nää ees supistuksia ollenkaan!
 
Riikkuli muistelinkin et teillä synttärit samana päivänä =) En muista kauanko hieroin sillo nännejä :D Kivat puheenaiheet taas :LOL: mutta kyllä se musta autto. Aattelin alkaa itekki kokeilla nuita akupisteitä vkonloppuna kun mieskin kokoajan paikalla, meinaan viime synnytys kesti sen 2,5h niin ei uskalla ottaa riskiä ennenku mies varmasti kotona :D

Nora79 toivotaan että tämä vaisuus tarkottas et synnytys todellakin lähellä =) Kyllähän tästä jo joutaa...
 
Heipä taas, nyt olo jo parempi. Sain jopa vähän kämppää siivottuakiin, päänsärky poissa mutta sellainen oksettava olo on vielä ja supisteleekin kipeästi välillä. Peukut nyt pystyyn että jatkuis loppuun asti :D siis nuo supistelut.

Joulun vietosta sen verran että mä päätettin olla kotona koko perhe ja toivottavasti vauva myös. Jouluaatto synnärillä vois olla ihan kiva jos olis eka lapsi kyseessä mutta neidin takia toivon että ollaan koko perhe kotona silloin. Isovanhemmat ja molempien sisarukset tulee varmaan meille katsomaan joulupukin ja lahjojen jaon. Näin tehtiin ekan kerran viime jouluna, sitä ennen hypättiin molempien "kotona" jouluaattona ja se oli vähän raskasta kun piti kaikki lahjat kantaa mukanakin.

Pitäis lähtee ulos ja käveleen postilaatikolle viemään nuo joulukortit että menee vielä noilla edullisimmilla merkeillä. Jos lenkki edesauttais myös noita suppareita =)

Heipä hei taas :wave:
 
Täällähän tekstiä taas..

Oliko se Vesseli ku kyseli särkylääkkeistä: saattaa se vähän kipua lieventää jos on liitoskipuja tai supistukset sattuu johonkin tiettyyn kohtaa pahasti. Mutta jos synnytys on käynnistymässä niin sittenhän se on yks ja sama ottaako lääkettä..ehkä parempi ilmankin.

Vatsasta puhuttu: mulla on kanssa ollu päiväkausia vähän väliä koko vatsa ihan piukee ja kova. Jos vauva sillä hetkellä liikkuu kun se on tollanen niin sattuu pirusti,varsinkun tonne häpyluun tienoille. Mulla oli eilenki monta tuntia vatsa kovana niin että oli paha olla eikä oikein meinannu asentoa löytyä.

Vetiver: täällä vauva harrastaa noita jumppia kanssa pari kertaa päivässä ja se sessio kestää parikin tuntia. Se sattuu niin että itku on päässy pari kertaa ja se kaikenlisäks lyö mulla ton oikeen jalan kramppiin niin että en pääse liikkumaan. Taisinkin jokunen päivä sitten kirota kun yks vee keksii just niille hetkille aina jotain ohjelmaa niin että saa tippa linssissä raahautua sen perässä.
Taisit kysellä liikkeistä kanssa: mulle on sanottu ja oon lukenu että usein liikkeiden väheneminen ennustaa synnytystä mutta mä en itse ole tätä huomannu kahdessa edellisessä raskaudessa,ainakaan merkittävästi. Mutta monilla se pitää paikkansa..

Juu joulusta..mä todellakin toivon että pääsisin jouluksi kotiin. Itku pääsee jos aatonki vietän sairaalassa..meille on tulossa äiti ja veli viettämään joulua ja todellakin haluan olla niiden,omien lasten ja miehen kanssa kotona.

Joku ripuloinnista puhunu..aika hyvä merkki kyllä synnytyksestä. Mulla on vatsa menny löysäks edellisissä.

Itse olin neuvolassa tänään..100 gr oli painoa tullu,pissa ok ja verenpaine hyvä eli kaikki hyvin kun pelkäsin että pahenee :)
Hassusti vaan oli tällä kertaa verenpainen 105/85..viimeks oli 140/102 pahimmillaan. Pulssi yli 100..mulla heittää noi ihan häränpyllyä :/
Äsken katsoin neuvolakorttia ja sf-mitaksi oli kirjotettu 39 !!!!!
Taitaa olla väärin,ei se oo voinu 5 cm kasvaa viikossa!! Veikkaan että 36 cm pitää enemmän paikkansa. 39 cm olis jo jättivatsa kun katsoo tota taulukkoa viikolle 39.

Viime yö oli suhtkoht siedettävä..pyörin kyllä mutta ei paljoa supistellu. Tänään on supistellu kipeesti mutta en oo huomavinaankaan kun ne kuitenkin loppuu heti kun alan kellottaa tai miettii synnytystä. Tätä kirjottaessakin on tullu pari sellasta että joutuu kiemurtelemaan tuolilla.
Hmmmm..mietin noita akupisteitä. Taidan kattella niitä tarkemmin ;)

Nyt lepuuttamaan eka..jaksamisia kaikille taas.
 
Rillukka Näin ensisynnyttäjänä mulla ei oo vertailupohjaa muihin paikkoihin mutta mun mielestä siellä oli kyllä ihan kiva olla ja synnyttää. En edes käynyt tutustumassa etukäteen kun tätä matkaa vähäsen on. Ehdin tavata kolmen työvuoron kätilöt ja pari opiskelijaa synnärillä eikä ole kyllä moitittavaa. Palvelu pelasi ja kaiken sai mitä tajus pyytää =) Lähinnä siis lääkettä ja lisää lääkettä :) Vuodeosastolla oli myöskin tosi mukava henkilökunta, kätilöt ja lastenhoitajat ihania. Vauvala toimi kivasti, kysyivät aina että haluanko yöllä viereen vai haluanko nukkua, annetaanko maitoa jne. Osaston ilmapiiri oli tosi rauhallinen ja siellä saa kyllä tosi kivasti oman rytmin mukaan mennä, ei kiskota sängystä ylös aamuvarhaisella niinkuin sairaalassa yleensä. Jos et ehdi ruualle juuri kun se tulee niin se jätetään säästöön jne. Tosi mukavaa. Ja vielä plussana sekin että kun täältä kaukaa tultiin ja jäi vielä tarvikkeiden hankinta suorittamatta kun neiti otti varaslähdön niin tarjosivat lähtöpäivänä mahdollisuuden jättää vauva vauvalaan hoitoon ja käväistä itse kaupassa hakemassa mitä vielä puuttuu. Syötin vain hyvin ja sitten käväisimme pikamutkan kaupassa. Ei kyllä mulla jäänyt mitään huonoa sanottavaa tältä reissulta.

Tsemppiä kaikille odottajille! Mä taidan lähteä laittamaan tiskejä sun muuta kun tuo neiti niin tyytyväisenä nukkuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Tai sit mulla on mieletön kipukynnys ja ykskaks se vauva onkin pää jalkovälistä jo ulkona tossa kotisohvalla :ashamed: ...
Sitä mäkin pelkään! Et vielä kun vauvan pää tunkee ulos niin mä sanon et "ei tää varmaan viel oo sitä" :)

Nora:
Tavallaan olen jo säästänyt tuon summan: värjäsin tyvikasvun kotona (10?) enkä kampaajalla (45?) Tällä matematiikalla on tullut vuosien varrella hankittua kaikkea kivaa itselleni
Hyvä taktiikka! :) Mä oon tupannu ajattelemaan niin että kun jo kuitenki värjäsin hiukset, vaikkakin kotona (10?), niin siinä meni enemmän kun jos en olis värjänny ollenkaan (0?). :headwall: Täytynee yrittää vaihtaa näkökulmaa... ´tosin extra raha vois auttaa siinä aika paljon kans.
 
minäkin käyn täällä monta kertaa päivässä jännittyneenä lukemassa joko on vauvoja syntyny.. Onnea hirmuisesti kaikille vauvan saaneille. :flower:

tuosta vyöhyketerapiasta sen verran, että me tehtiin just tuon linkin ohjeen mukaan, mies hiero rasvan kans niitä pisteitä ja itsekkin hieroskelin, ja kyllä oli kipeitä pisteitä, entiiä sit auttoko, mutta uskon että sillä oli jotain vaikutusta. kokeilkaa ihmeessä, ei siinä ainakaan mitään häviä.
 
Vetiver: Sä tossa kyselit että onko vauva ollu hiljasempi ennen syntymää... Meillä ainakin oli pari edellistä päivää aika paljon hiljasempia kun aikasemmin ja oikeestaan se syntymäpäivän ilta oli tosi hiljasta ja sitten se yht äkkiä alkokin syntymään! :) Että kyllä se ainakin mun kohdalla piti paikkansa. :)
 
Jippiaijee! Vauva on kiinnittynyt ja lapsivesi aika vähäisenä :D ! Neuvolan täti sanoi tunnusteltuaan, ettei enää tunne vauvan kalloa kunnolla, kun se on häpyluiden alla jossain piilossa. Asento on beibillä hyvä ja voi kuulema alkaa syntymään ihan milloin vain :D ! Aika hiljakseen se onkin ollut päivän tai pari, mulla on riittänyt virtaa ja olo ollut kevyt, ja pitkästä aikaa sain supistuksia aikaan tänään :D . Mutta muuten kyllä neuvolantäti epäili, että tammikuulle tämä menee ja käynnistys olisi ehkä tammikuun ekoina päivinä. Mulle sopii kaikki. Joko haluan jouluvauvan :xmas: ja viettää jouluni sairaalassa, tai sitten vasta tammikuussa. Ei mitään loppuvuoden jämäpäiviä, kiitos.

Meillä ei siis ole mitään jouluperinteitä ollut sen jälkeen, kun olen miehen kanssa yhdessä asunut. Milloin ollaan oltu mun vanhemmilla, milloin kotona ja käyty syömässä anoppilassa. Tänä vuonna (kuten viime vuonnakin) laitamme oman joulun ja pakollinen anoppilakäynti lienee edessä, mutta muuten pyhitän olemiseni synnytykseen valmistautumiseen, jos sinne saakka menee. Jouluruoat ja kuusen laitan, ettei joulu mene pilalle pelkästään odotellessa.

Ai niin niitä neuvolakuulumisia. Paino laskussa (kympistä tiputtu takaisin 8 kiloon :whistle: ), hemppa sikahyvä 135, verenpaine pompsahti 136/89:ään, sf-mitta sama kuin viime viikolla eli 34 ja vauvelin unisyke taisi olla 132. Ei valittamista.

tivoli 38+6
 
Kiitos Vetiver ja Schätzhen akupainanta/vyöhyketerapiavinkeistä. Taitaa saada mies illalla puuhaa :LOL:

Tivoli, täällä sama juttu, joko jouluvauva tai vasta tammikuussa! Tietysti menee sitten pahimmoilleen just uuden vuoden aatoksi!!! :ashamed:
 
tivoli kiva jos saisit myös tammivauvan ;) sellainen tunne mulla nimittäin on, että tämä ei ennen ulos halua. :kieh: ei yhtään supistusta, vauva ei ole kiinnittynyt, normaalia elämää voi ihan viettää jos nyt ottaa huomioon sen, ettei mahdu kauhean hyvin pöydän ja tuolin väliin aina istumaan :)

ihania vauvankuvia ja synnytystarinoita joita luen tippa linssissä ja hypistelen samalla täällä kummitätini vaaville kutomaa ihanaa villapukua ja mietin onkohan se vastasyntyneelle liian iso, otanko mukaan laitokselle vai en. Mutsi tuli tänään kylään ja täytti pakastimen ruoalla, se ongelma on sitten selvitetty mitä tässä perheessä syödään joulukuun lopussa :D Iso apu oikeesti kun ei tarvi ruoasta murehtia.

K 38+3 (meinaan viettää joulun rauhassa kotona)

KUKA MUU TÄÄLLÄ VIELÄ LUULEE SYNNYTTÄVÄNSÄ ENSI VUODEN PUOLELLA? jos kaikki muut aloittavat lapsenhoitopuolelle uuden ketjun, tulen satavarmasti sinne häiriköimään raskausmahani kera :D
 
Perjantaina aamulla tuli se limatulppa, päivä meni supistuksitta ja ajttelin, että voi mennä muutama päivä että päästään synnärille. Mutta kuinkas sitten kävikään! Samana iltana vartin yli kymmenen meni lapsivedet ihan yht'äkkiä, lähdettiin sairaalaan ja 6,5 tunnin päästä oltiin iki-onnellisia poikavauvan vanhempia! Pituutta 51 cm ja painoa 3270 g, syntyi rv 38, ja syntymäpäivä oli siis 8.12.2007.
 
neuvolsa tänää käyty, kaikki ok :)
enää en saanu uutta aikaa sinne, sanoi et nähdään seuraavan kerran ku vauva syntynyt:) ehkä tää ei sit mee yli, nyt siis viikkoja 39...
maanantaina kuitenki meen äippäpolille..

vaikeaa kyl tää loppu, toisaalta hirvesti ootan et syntyy mut toisaalta taas en haluis ollenkaa... vaikkakin kyllä ihan alunperin oli suunniteltu vauva!!! viime yönä heräsin ku närästi niin pirusti, poltti ihan kunnol.. 2 kertaa koko ootus aikana närästäny silleen... ehkä johtu tortuista mitä söin eilen... :p

hirveesti alkanut tyttö leikkii nyt nukeilla, vaik leikkii muutenki, mut nyt kyl korostunu vauvan hoito sillä... aamulla sillä oli 5 vauvaa!!! :)
muilla ei paljo ees leiki, saa jo vähä sanoa et leikkis jotain muuta välillä...
 
Onnittelut kaikille synttäreitä viettäneille, heitä taisi olla kaksi tai kolme :flower: .

Mirsu: Täällä ainakin ilmoittautuu vielä yksi Tays:ssa synnyttävä immeinen :) .

Kiekura: Meillä siis LA 19.12. ja kovasti ollaan sitä joulun läheisyyttä pohdittu. Sormet ja varpaat ristissä tietty toivotaan, että vauva olis jouluaattona jo meidän kans täällä kotona. Hyväksytään kuitenkin sekin vaihtoehto, että ollaan joulu sairaalassa. Täytyy sit vaan ottaa se asenne :xmas: . Äitini valmistamat jouluruuat olen kyllä tilannut jo vaikka sitten sinne sairaalaan :LOL: . Olen työntekijänä joskus sairaalan jouluruokaa syönyt, eikä se nyt niin herkkua ollut...
Ymmärän kyllä täysin niitä, joilla on jo ennestään lapsia... Se olis kyllä kova paikka mullekin, jos joulun olis perhe "hajallaan".

joulunvietosta: Meillä tarkoitus joka tapauksessa (siis jos ei olla sairaalassa), on mennä tohon naapuriin mun vanhempien luo joulua viettämään. Sinne tulee myös mun sisarukset perheineen.
Meidän perheen jouluun kuuluu: riisipuuro noin lounasaikaan, kynttilöiden vienti hautausmaalle, sauna, jouluruoka, lahjojen jako ja yhdessä oloa. Joskus on vielä menty myöhäiskirkkoon.

Vaunuista vielä ollut keskustelua... Meillä kärsimättömänä odottaa kyytiläistä
uuden karheat Emmaljungan Duo Edge yhdistelmävaunut, väri platina/musta.
Meillä tätä vauvahaaveilua niin pitkä tovi takana, että oltiin päästetty ostaa juuri sellaiset vaunut kun halutaan ja noi oli just molempien mieleen. Onneksi meidän molempien vanhemmat auttoivat rahallisesti, oli ne sen verran hintavat. Toivotaan, että niille on sitten käyttöä joskus myöhemminkin :saint:

Tänään ollut supistelua vähemmän kuin kahtena edellispäivänä. 2,5-vuotias veljen poikani kyllä yritti vauvalle masuun huudella tänään, että tule jo :) . Hakipa vielä yhden leikkiautoistaan masun lähelle ja ilmoitti, että vauva saa sen :LOL: . Saas nähdä oliko serkkupojan houkutus riittävä ;) .

Jaksamista taas meille kaikille ja ei muuta kuin reilulla pelillä vuoronumerojärjestyksessä synnäriä kohti...

 

Yhteistyössä