**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

oi voi :) onnea taas vauvautuneille!! :flower:

ja menninkäiselle kiitos ihanasta synnytystarinasta.

itellä tänään taas sellanen päivä, että maha tyhjenee oikein urakalla.. vähän supisteleekin muttei kauheesti. mulla oli lauantaina ihan samanlainen olo ja sillon kyllä sit illalla supistelikin pari tuntia säännöllisesti. saa nähdä miten käy. kyllä on ärsyttävää. lähtis nyt kunnolla käyntiin!!

mirsu ja maha 40+2
 
Riikkuli: Tiedän tuon tunteen :hug: . Odotus on kova, mutta mitään ei näy eikä kuulu :whistle:. Toivotaan, että meidän pienokaisemme yllättävät meidät pika tulolla :hug:

tk82 Onnea :flower:

Menninkäiselle kiitos synnytyskertomuksesta!

Hula :hug:

Täällä siivottu koti :). Tai no vielä on homma hiukan kesken, kun matot ovat takapihalla.. Päätin samalla etsiä myös kaikki joulukoristeet ja laittaa ne esille :xmas: Saanpahan ihailla niitä ja odotella, että jotain tapahtuis. Siivouksen tuloksena tuli vain muutama supistus :headwall:

-Veeruska & Heppu huoleton 41+1-
 
Tänne on tullut niin paljon vauvauutisia, että onnittelen teitä kaikkia yhteisesti. ONNEA KOVASTI :heart: :heart: :heart:

Ihana lukea synnytyskertomuksia, laittakaahan tulemaan kun kerkiätte paremmin kirjoittelemaan...

Täällä ollut alavatsan jomottelua ja polttelua aamuyöstä lähtien mutta mitään säännöllisyyttä en noissa kivuissa ole huomannut, enemmänkin tuntuu koko ajan...yöllä luulin kyllä että nyt tulee lähtö. Katsotaan miten käy...väsytttää vaan ihan hirveesti vois vain nukkua ja nukkua....Mä ajattelin pakata varmuuden vuoks sairaalakassin valmiiks ja viimeistellä joulukortit jos tässä vaikka pääsis lähipäivinä lähtemään...tosin voi olla että tässä kärvistellään vielä tammikuun puolella.

Koittakaa jaksella :hug:

Misse81 37+4
 
Onnea vanessa ja tk82! :heart: :flower:

Jos vaikka munkin vuoro tulee... Onks täällä enään ketään muuta näin pitkällä, ahistaa... Olisk veeruska?

Taidan taapertaa lähikauppaan hakeen luumuhilloa ja taikinalevyjä ja tehä tähtitorttuja. Jos vaikka tulis vähän parempi miäli.

Shamakin taisi mennä, taisi kypsyä se alapääkin vihdoin.
Pitää varmaan ahistella tota ukkoa ässäilemään illalla. Siivoilinkin jo. Ja sit taas sitä mun suihkua, saunan puutteessa...

Tuitsu Ja Tulppa rv edelleen 41
 
On tämä... ei ihan vieläkään tajua että tuolla tuo nyytti tuhisee sängyssä :) Itku päässy jo monta kertaa kun sitä katselee, ihan käsittämätöntä.

Toistaiseksi neiti on rauhallinen, nukkuu mukavasti 2-5 tunnin pätkiä ja syö hyvin. Imettäminen lähtenyt hyvin käyntiin, tuntuu vaan ettei neiti syö niin paljon kuin maitoa riittäis...

Joko joku on löytänyt tai tehnyt uuden pinon tuonne vauva kasvaa-puolelle? Että päästään sinne sitten jatkamaan kokemusten jakoa ja purkamaan stressiä ja ahdistusta niin pääsee miehet helpomalla :)

Ja onnittelut vielä kaikille jotka ovat vauvan jo saaneet ja tsemppiä niille jotka vielä odottelevat! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja joulumami:
Joko joku on löytänyt tai tehnyt uuden pinon tuonne vauva kasvaa-puolelle? Että päästään sinne sitten jatkamaan kokemusten jakoa ja purkamaan stressiä ja ahdistusta niin pääsee miehet helpomalla :)
Ettehän te voi meitä yhtenä kappaleena olevia tänne jättää :headwall: .

Onnea valtavasti tk82 ja Vanessa :heart: :flower: !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Alkuperäinen kirjoittaja joulumami:
Joko joku on löytänyt tai tehnyt uuden pinon tuonne vauva kasvaa-puolelle? Että päästään sinne sitten jatkamaan kokemusten jakoa ja purkamaan stressiä ja ahdistusta niin pääsee miehet helpomalla :)
Ettehän te voi meitä yhtenä kappaleena olevia tänne jättää :headwall: .

Onnea valtavasti tk82 ja Vanessa :heart: :flower: !
Niin, uusi pino perustetaan vasta kun kaikki on synnyttäny. NIH. :D
 
Onnea Vanessalle :flower:

Kiitos Veeruskalle haleista!

Joo ne soitti sieltä ä-polila ja sain ajan perjantaille. Nyt todellakin toivon, että tämä lapsukainen ymmärtää syntyä ennen sitä...

Mä taidän lähteä vähän ulkoilemaan, jos vaikka piristäis...
 
No sehän se passaa aivan mainiosti :D Täällä sitäpaitsi on niin paljon vielä väkeä että parhaat keskustelut on täällä... Vallataan sitten kerralla tuo toinen osasto :)

Muistelin vaan että joku ois sellasen sinne jo syksyllä tehnyt, en vaan sitä enää löytänyt...
 
Onnea tk82 ja Vanessa :flower:

Ja menninkäiselle suurkiitos IHANASTA synnytystarinasta! Mä varmaan kyynelehdin täällä vielä kun mies tulee kotiin, oli niin koskettavasti kirjoitettu. Ah. Kuulosti mun mielestä hyvältä tuo että kuuntelit omaa kehoa ja toimit sen mukaan. Nyt kun vaan pääsisi itse tositoimiin :heart:
 
Onnea tk82 ja vanessa! :)

Ihana kertomus menninkäisellä. :)

Meillä kävi juuri neuvolatäti kotona, oli oikeen mukava ja rento käynti ja saatiin hyvin vastauksia kysymyksiin ja varmuutta vauvan hoitoon. :) Painookin pienelle tullu kivasti. Mulla on eppari osittain revenny...kiva juttu! Osastolla kyllä huomasin että yks tikki lähti mutta ei siihen kukaan reagoinu mitenkään, nyt sitten se haava arpeutuu miten arpeutuu ja toivotaan ettei siitä tule vaivaa myöhemmin ja että se nyt menis kiinni. Että sellasta.

Nyt meen syömään.
 
onnittelut kaikille vauvan saaneille :heart:

tulee pitkä odotus. mä tuos just kaverille sanoin et jos se vaikka suostuis rippijuhliiin mennessä ulostautuun.

kato tuitsu näin ne jättää yksi toisensa jälkeen meidät. :kieh: aattelin huomenna soittaa ulosottoviranomaiselle voisko se häätää jo :LOL:

tänään tytsy ollut tosi hiljainen. saapa nähdä mien yö sit menee. pitäsköhän noita tutteja alkaa keittään jo valmiiksi ja pakkaan sitä omaa kassia. miten niin tekemisen puutetta??
 
Heipat.

Minäkin täällä yhtenä edelleen. Mitään edistystä ei o havaittavissa. Yläpää alkaa olla aika kypsä täälläkin.

Vesseli: Koirat pakottaa ulkoilemaan ja onneks pakottaa. Tuskin tulis muuten täällä vesisateessa kauheesti ulkoiltua... Varmaan joku 1h/pv tulee lenkkeiltyä kun kuitenkin mieskin hoitaa osansa ulkoilutuksista.

Myrskynmerkki: Naureskelin täällä ittekseni sun unelle! :) Ei varmaan kauheesti sua yöllä naurattanu... itellä kans ollu tosi sekavia unia lähiaikoina, on se kumma miten se pää keksii sellasia juttuja... Tossa yhessä vaiheessa näin niin paljon painajaisia, että puhuin niistä neuvolassakin. Täti sanoi, että herätät vaan miehes ja kerrot sille mitä unta näit, niin sen asian kertaaminen jo auttaa. Mä kun en aikasemmin ollu raaskinu herättää sitä vaikka se aina sanoo että saa kyllä herättää. Viimeks sitte herätinkin sen ja kerroin mitä unta olin nähny. Mies sitte rauhotteli ja sanoi että "ei hätää, se oli vaan unta". Ja ne unet loppu siihen!

Lila: Mulla kans ollu nyt parina yönä hirveen kuuma ja oon heräilly ihan hikisenä monta kertaa. Meillä on patteri makkarissa kiinni ja ikkuna koko päivän auki, mut silti.

Menninkäinen: Asutko jossain Tammisaaressa päin vai menitkö ihan luonnonmukasempien synnytysten perässä sinne synnyttää? Mua olis vähän kiinnostanu synnyttää siellä kun siellä on kaikkia noita homeopaattisia "juttuja" ja kaiken maailman aromaterapiaa, en edes tiedä mitä kaikkea. Ehkäpä sit seuraavan lapsen kanssa.

Veeruska: oon myös kuullu että liikkeet usein vähenee kun synnytys lähenee. Siinä toivossa elän, koska mustakin tuntuu että tää toukka on nyt liikkunu vähemmän. Eli olihan mullakin sitte edes yks mahdollinen "synnytysoire" tullu...

Vetiver 40+4
 
Kiitos lilleriina ja vetiver liikkumisvastauksista =) Meidän pikkanen on ollut tänään tosi rauhallinen ja mietin tässä, että kuuluuko asiaan vai lähdenkö näytille äippäpolille.. mutta taidan odotella, jospa liikkeiden väheneminen olisi merkki jostain hyvästä :D

onko minulla aikaa, kun minusta tuntuu että vahdin koneella jatkuvaan onko kukaan kirjoitellut mitään uutta :LOL:
 
Ei hätää Veeruska, ei täällä oo muillakaan elämää... Tässä vaiheessa kun alkaa olla la reippaasti ylitetty niin ei oikeesti mikään muu liiku päässä ku synnytys, vauva, vauva ja sit viel synnytys.

Mullakin kävi mielessä et pitäiskö käydä näytillä polilla. Mutta kun niitä liikkeitä kuitenkin on, vaikkakin harvemmin ja ei niin voimakkaita.
 
Samoin Veeruska, ei täälläkään elämää ole :) Huomaan myös käyväni koneella hyvin usein vilkaisemassa josko joku olis taas kirjoitellut. Touhuan välissä aina jotain järkevää (?) kuten siivoilua mutta aina palaan koneelle :ashamed: Koulun etätehtävät ovat odotelleet tekijäänsä jo viikon verran, mutta jotenkin ei oo innostanut naputella koneella mitään niin järkevää... Palautus niille tehtäville on vasta 14.1.08 mutta tarkoitukseni oli tehdä ne ennen kuin jakaannun! Ei sillä, taitaa olla vielä useampi viikko aikaa väsästellä ne koulutehtävät: ei merkkiäkään että oltais vielä aikoihin lähdössä synnyttään :/ No, eiköhän se minunkin aika joskus tule :)

Oon havainnut myös että vauvan liikkeet on vähentyneet, tai niiinstä on tullut "hitaampia" ja pehmeämpiä. Huolestunut en ole koska liikkeitä kuitenkin tulee säännöllisesti. Toivottavasti tämä liikkeiden vähentyminen on hyvä merkki, synnytystä ajatellen :D Toiveajattelua...

Uskomattoman energin olo ollut tällä viikolla (nää kaikki kaks päivää :D ). Koiran kanssa oon lenkkeillyt (=lyrrertänyt) useamman kerran päivässä sulassa sovussa, edes sen vetämiseen ei ole mennyt liiemmin hermo, ei siis ole lenkillä verenpaineet ollut ihan tapissa! Niin ja oon tehnyt kuivakakkuja pakkaseen, ajattelin antaa isovanhemmille joululahjaksi kuivakakun, pipareita ja kukan :) On ollut kiva näpertää kaikenlaista jouluista! Kohta täytyy varmaan ostaa isompi pakastin kun tuntuu että ei sinne mahdu muuta kuin jouluruokia ja "ruoka"-lahjoja! Oon itsekkin ollut ihan hämmästynyt tähän omaan seesteiseen olotilaan! Viime viikko oli paljon tuskaisempi ja olin jotenkin hermostunut koko viikon. Oliskohan tää nyt tyyntä ennen myrskyä?!

Jeps, mies soitti, kauppareissu tiedossa :wave:

Niin ja onnea kaikille vauvautuneille
:flower:

Nora ja Vilma 39+1
 
Onnittelut vauvansa saaneille :heart: :flower: !

Jee, mulla on ollut tänään elämää, enkä ole ehtinyt koneelle. Aamulla treffasin paikallisia "mammoja" ja sain taas vauvakuumeen parista 3 kk:n ikäisestä tyttölapsesta. Uppo-outoja ennestään mulle kaikki, mutta ihan kivoja tyyppejä. Toinen odottajakin siellä oli, joten jutunjuurta irtosi :) . Ei niin että mulla mitään ongelmaa koskaan olisi ollut saada suutani auki.

Vesseli, mulla on kans tuo nuori koiraherra, mikä pakottaa päivittäin lenkille. Eilen meni vaihtelevassa ylämäki-alamäkipururatamaastossa 1h45 min lenkki ja päälle levittelin vielä havut pihakasveille. Nyt taas täytyisi lähteä tuonne pimeään, mutta maha täynnä ruokaa ei niin hirveästi innostaisi.

Lila, mulla lentää myös yöpuku kesken yön pois päältä ja silti herään hikisenä.

Myrskynmerkki, painajaisia on nähty täälläkin. Ja lisäks kaikkia muita outoja unia. Ja nykyisin näen unia nettikeskusteluista, kun ei tunnu muutakaan päivissäni tapahtuvan :kieh: .

Mun la on ensi viikolla. Ei tunnu yhtään siltä. Mä en varmaan edes ikinä synnytä, tuntuu ihan epätodelliselta ajatukselta. Olo senkuin kevenee ja paranee loppua kohti.

tivoli 38+4
 

Yhteistyössä