**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Maukkis: Kiitos, jotain toivoa siis saattaa olla... :whistle: :D

Peppi: Oon kans miettinyt tota et jos lapsivedet menee jossain, vaik just kaupassa... En kuitenkaa oo jaksanut sit enempää sitä miettiä, koska tuskin ne nyt heti on menossa... :whistle: (Katotaan kuinka illalla käy kauppareissulla. :D)

Schätzchen: Muutan, mikäli muistan vielä kun olen kirjoitukset saanut valmiiksi. :D

kiiuska: Mä luulen et otti tuo ukko vähän nokkiinsa mun kommentista... :ashamed: No, ihan oikeutetusti kylläkin... Nyt onneks on ihan normaali, tais tajuta et otti mua eilen vähän päähän... :ashamed:

Hula: Oon kuullut et käynnistettynä saattais olla kivut kovemmat. Lääkärillekin tätä juttelin, ja sanoi et monesti se hiukan kivuliaampaa (mitä se sitten kenenkin mielestä on?) kuin luonnollisesti lähtenyt, koska väkisin koitetaan saada hommaa käyntiin... Mulla tosin ei ainakaan oksitosiinista mitään hyötyä ollut. Tai siis oli kivuttomia supistuksia 3 min välein, mut ei muuta... :/ Sulla toivottavasti sitten lähtee käyntiin jos tarvitsee käynnistellä. :)

Landir: :hug: Kiitos, ei tosiaan oo positiivinen olo ollut koko aikaa, mut hyvä sitten jos ei ole negatiivisuus näkynyt, en sitten ainakaan oo sitä levittänyt. :D

Asrai: No hienoa et on kuitenkin tapahtunut. :) Ja toivotaan että tutkimus nyt vauhdittaisi. Onko sen jälkeen ollut kivuliaampia suppareita? Peukut pystyssä et pääsist jo tänään lähtemään. :)

Tivoli: Täällä ei ole kokemusta kuin ilokaasusta, ja siitä tuli kamalampi olo kuin pullollisesta kossua. :x No, vei ainakin huomion kivusta kun keskittyi siihen ettei oksenna... :whistle:

Asrai: Mä olen kivunlievitystä sen verran suunnitellut, että jos vaan mahdollista niin haluan kylpyyn tai ainakin suihkuun, ja jos vaan niin on niin haluaisin olla ilman mitään lievityksiä. Siis jos menee kuten esikoisella, niin kylvyllä pärjää hyvin. :D Muuten sitten katotaan tilanteen edetessä miltä tuntuu... :)

Aquarakkuloista muutama kk synnyttänyt kaveri sanoi, että tuntui inhottavalle, mut eipä sitä kovin suureksi tuskaksi kuvaillut. Ja hänellä oli auttanut. Että sekin sitten ihan henkilökohtaista... :)

Alkaa täällä taas toivo mennä et itekseen lähtis kaveri ulostautumaan, vuoto lähes kokonaan loppu ja menkkajomotuksetkin on poissa... :( No, jospa isäntä ois nakki-jutun unohtanut ja sais hommiin tänään... :whistle:

Mutta nyt ruokailemaan. :p :wave:
 
Neuvolassa käyty tänään. Nyt alkaa oleen aikalailla kymmenen kiloa täynnä sitte viime maaliskuulta. Toivottavasti noitten kilojen karistamiseen ei sitä kaheksaa kuukautta tarvita... vaan voisin suoraan luovuttaa ne tuolle Miehelleni, jonka tavoite ois saaha kesään mennessä kymppikiloo lisää (juu, meni sit hakeen poliisikouluun ja siittä hirmunen treenaus päällä).
Neuvolatäti tuumas kerrottuani, että ensviikolla ois lähettävä hiukka matkusteleen parikin pitempää lenkkiä (miehen isän hautajaiset yms.), että voihan se lapsi hyvin sinne matkallekin syntyä. Tarvinnee tosiaan tuota vauvakampetta pakata mukaan... :whistle: Poistuessani vielä totesi, ettei sitä jouluakaan kannata hirmusemmin suunnitella, kun sekin voi mennä sairaalassa. Tuumailin takaisin tädille hänen olevan kyllä oikeassa, vaikka itse kyllä mieluummin panttaisinkin sinne loppiaiseen. Ei mulla mikään kiirus ole saada tätä pientä ulos.
 
Äitiliini75 mulla kans annettiin ohjeeksi että paineet ei sais nousta yli 150/90 (eli noihin vaikuttaa se mikä on lähtöpaine ollut). Mulla kans ongelmana toi alapaine, eilen lekurissa yli 90 mut kotona mittataessa pysy alle sen. Annettiinko sulle mitään muita ohjeita, pitääkö levätä? Mulle ei sanottu lepäämisestä mitään, kehotettiin vain seurailemaan ja yrittää saada tota turvotusta laskemaan...vettä 2-3 l päivässä. Ja jos päänsärkyä, näköhäiriöitä, pahoinvointia, sydänoireita tai verenpaine kohoaa yli rajojen niin soittaa päivystykseen. Pissa mulla on ollut tähän asti aina puhdas. Onko sulla ollut se ok joka kerta?
Onks sulla ollut mitään muita oireita ton korkeen verenpaineen ja turvotuksen lisäksi?
 
Misse81 Ei mulla ole muuta kun tuo turvotus ja verenpaine oireillu, pissa on ollu puhdas joka kerta, mutta silti sain tikkuja kotiin tarkkailua varten...
ja ohjeeksi tuli vaan levätä kovasti, kun mulla ainakin sillä nuo arvot pysyy alhaisena... ja tosiaan vaan tarkkaillaan ja seurataan ja jos rupeaa oleen enemmän koholla niin siitten katotaan pitääkö olla yhteydessä äippäpolille ja aloittaa lääkitystä. :eek:
toivottavasti ei enää ja epäili että kun normaalisti antavat täällä mennä sen 10 pv yli ennen kun suunnitellaan käynnistystä niin noitten paineitten vuoksi ehkä käynnistys ennemmin, toivottavasti kun laskeskelin just että se olis vasta joulun jälkeen kun tuo 10 pv tulee jouluaattona niin varmaan siirtäisivät sen sinne välipäiville :eek:
mutta jospa pikkunen olis oma-alolitteinen ja tulis jo enemmin ;)
 
Kylläpä tänne päivän mittaan aina juttua puskee :eek:

Minä luin tosta Shamandalien viestin lopusta että nyt rukoilemaan :LOL: Aattelin et kylläpä sillä alkaa olla jo voimat raukalla vähissä :LOL:

Mäkin kävin neuvolassa tänään ja kaikki oli ok, vauva oli edelleen tosi ylläällä, ei yhtään laskeutunut. Neuvolan täti joutu kokeilemaan myös alakautta kun epäili vaavin olevan pylly edellä tulossa. Ei onneksi ollut mutta kyllä alkoi naurattaan kun totes et kohdunkaula on vielä täysissä mitoissaan ja kohtu täysin kiinni :whistle: Eli onneksi en tunne tarvetta siihen laitokselle menoon vielä kun se on varmaankin aika pitkäsä kuusesa vielä :xmas:

Mua hirvittää tuo lapsivesienmeno siksi että kun mulla tuo vaavi tuola ylläällä niin jos lapsiveet menee niin heti täytyy mennä pitkälleen ja soittaa ambulanssi!No ei siinä muuten mut jos esim. lasten kans kaupassa yksin niin MITÄ IHMETTÄ TEEN????Paan kassalla maaten ja käsken kassatädin kattoa lasten perään siihen asti et mies ajaa töistä 20km hakeen ja minä huristelen ambulanssilla sairaalaan, VAI? Kuopuksen kans oli sama tilanne laskeutumisen kans, ja veet meni yöllä(onneksi), tosin ei allaalta vaan johkin ylläälle tuli reikä. Sillon otettiin riski ja mentiin omalla autolla, mutku päästiin laitokselle ei saatu eka sydänääniä kuulumaan niin iski paniikki, muuta onneksi kaikki oli kuitenki ok. Nyt en uskaltas samaa riskiä ottaa.

Minäkin kävin sitten ostaan kunnon suklaaläjän ihan vaan sen kunniaksi ku paino ei ollut noussu ku 300g/vko ;)

Seuraava neuvola onkin sitten vasta 2vkon päästä kun laskettuaika ylitetty.

Maikka+nelonen 38+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja maikka79:
Minä luin tosta Shamandalien viestin lopusta että nyt rukoilemaan :LOL: Aattelin et kylläpä sillä alkaa olla jo voimat raukalla vähissä :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL: Nooh, en mä vielä niin epätoivoinen sentään onneks ole. :D Siis ei sillä, jokainen uskoo niin kuin haluaa ja mihin haluaa ja osoittaa uskoaan niin kuin haluaa, kunhan mun ei moisiin tarvii ruveta. :D

Jos nyt kuitenkin ruokaillaan ensin... :whistle: Katotaan tota rukoilua joskus joulun jälkeen jos kaveri silloin vielä masussa on... Tai sitten ens vuonna... :whistle: ;) :D

Nyt kauppaan. Isäntä meinas eka et menis yksin, mut mä sanoin et lähden kyllä mukaan, jos siellä ois vaikka supparit tarjouksessa. :D Vähän nyt on vatsaa kovistellut :)D Mitenkä sen sit sanois... :whistle: ) kun vähän tossa esikoisen kanssa jorailtiin TiTi nallen tahdissa... :heart: Eli ensin hiki päälle joraten ja sit kauppaan shoppaileen. :D

:wave: taas ainakin hetkeks (mistä vetoa et eksyn tänne viel tänään... :whistle: :ashamed: :D )
 
Heissan!

Voiko tänne tulla vaikka ei oo mitään asiaa?? tai siis eihän mulla koskaan mitään tärkeetä oo mut nyt ei sitte senkään vertaa kuin muulloin. :whistle: Vähä vaan tekemisen puute.. Isäntä soitti päivällä että elä odota kotiin syömään, jouduin lähtee jyväskylään.. :/ No ei siinä mitään.. tuleehan sille välillä näitä juttuja mutta just tietenki silloin kun saatiin lapset yökylään!!!! |O |O Ei mitään tietoa milloin tulee kotiin.. Kai joskus puolenyön jälkeen!! |O Noh.. mitä minä sit teen.. ?? Tää on niin tätä.. Katohan vaan niiin joudun vielä lähtee synnyttää yksikseni.. No ei sen puoleen ei kyllä mitään vakavaa merkkiä lähdöstä mutta kuiteni jotain kohtalon ivaa..

Nyt mää muistin. Mulle laitettiin noi rakkulat aqua siis ekan synnytyksessä. Ja niistä oli oikeesti apua! Vaikka se laitto kävi niin helkutin kipeetä että silmät pyöri päässä ku hedelmäpeli niin oli se sen arvoista! Mulla kun oli niin pahat supparit selässä. Mutta joo.. Poistun nyt kun varmasti kuitenki roikun tällä koneella siihen asti että se mies kotiutuu..
 
tipalla käynnistyksestä mulla meni esikoisesta vedet ja sit 24h sisään pitäisi synnyttää niin käynnistettiin tipalla. Ei kai se sen luonnottomampaa ole, mutta meni aikansa ennen ku löytyi oikea annostus. Ensin tosi rajuina sit hiipu ja taas volyymia tippaan ja taas rajuina ja sit alko taas hiipuun. Mutta kyllä se sit lopulta löyty oikea annostus. Ja koin kyllä ihan oikeana synnytyksenä, vaikka supistukset ei ollutkaan luomuja.

lapsveden menosta mulla kuulu silloin sellainen naps, tai kai se enimmäkseen tuntu eikä sitä kukaan muu olis kuullu. Eikä ne minulla ainakaan lorahtanu litra kaupalla vaan vähän ja sit tiputti sillai, kun ei olis saanu pissaa pidätetyä. Kyllä siitä siteellä selvis ja auton penkille laitoin varmuudeks pyyhkeen kaksin kerroin. Et kyllä sen veden määrän imee housut, en usko et kengät menis pilalle, sänky kyllä voi olla ihan hyvä suojata.

pinkeiju
 
Hellou taas kaikki. Täällä edelleen yhessä kasassa, eikä einettäkään edelleenkään että oisin mihinkään menossa. Mutta mikäs kiire tässä sit on. :) Mullakin vauva kuitenkin jo ihan laskeutunu, päätä ei kuulemma saa kunnolla mahan päältä kokeiltua. Sisätutkimusta ei oo tehty sit rv 36 jälkeen.

Mä kysyin neuvolassa ennenkun vauva oli kiinnittyny, että mites jos vedet menee. Täällä ohje on se, että voi mennä omalla autolla eikä tarvi olla makuulla. Mun terveydenhoitaja sano, että aiemmin neuvottiin tilaan ambulanssi samantien, mutta nykyään se ohje on vanhentunu. Ilmeisesti vaihtelee vaan paikkakunnittain. Samoin kun se, että millä viikoilla vielä käsketään lepäileen. Täällähän vauvojen annetaan syntyä rv 34 jälkeen jos on tullakseen. Joku oli jossain muualla (en muista kuka) saanut vielä ohjeeksi lepäillä rv 36, eikö?

Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille!! :D
 
mirsu, mulla siis ohjeena tilata ambulanssi jos lapsiveet menee, koska lapsi on tosi ylläällä, ei yhtään laskeutunut. Jos siis en pysy makuulla lapsivesien jälkeen on riski että napanuora pääsee luikahtamaan ja vauvalle loppuu hapen tulo. Jos vauva olisi laskeutunut mutta ei kiinnittynyt voisin mennä omalla autolla vaikka vedet menisivätkin. Mulle ainakin on sanottukin et vauva ei monesti kiinnitykkään uudelleen synnyttäjällä, mutta nyt ei siis ole ees laskeutunut.

Jajepoolla kuullostaa olevan lähtö lähellä! Mulla samoin joka lapsen kohalla et lapsivesien menon/kalvojenpuhkasun jälkeen loppu menny tosi rytinällä.

Maikka+nelonen 38+3
 
Tuitsu: Limajuttuja. Mulla se on semmosta enempi valkovuodon tapasta, mutta vihertävän kellertävää.. Pakkaa kyllä itselläkin naurattamaan nämä lima jutut. Ja muutenkin miten ihmisen WC reissut voikaan olla niin jännittäviä, että minkä näköstä tavaraa sitä housuista löytyy, sekä mitä pöntön pohjalle ilmestyy :LOL:
Mutta totta puhuen, jos mun kaverit jotka ovat jo lapsia tehneet, olisi tullut selittämään mulle silloin kun en itse odottanyt taikka edes haaveillut vauvasta jotain liman koostumuksesta ja väristä, niin eipä olisi paljon jaksanut kiinnostaa :LOL: ..

Asrai Mäkään en ole suunnitellut kivunsuhteen synnytystä voisi sanoa, että ollenkaan. No sen verran olen, että jos tosi kipeä olen, niin lääkettä saa antaa. Ainoa asia, joka mielessä pyörii on, että jos synnytys onkin tosi nopea ja en tajua lähteä ajoissa. Neuvolatäti kyllä lupasi minulle, että kyllä osaan lähteä.. Hoppas!

Peppi Mulla itse asiassa mies on miettinyt tota vesien menoa ja varsinkin kaupassa.. Tuumasi vain, että kyllä hällä hävettää jos ne nyt marketissa menee, mä kyllä lähen lätkimään ja olen niin kuin en tuntis sua :LOL: .. Noh ei se tuota aivan tosissaan sanonut, mutta asiaa kuitenkin oli miettinyt..


Lispetti Welcome!!

Itellä kanssa tuntuu tuolla niin kuin kohdunsuun tienoilla sellaisia vihlaisuja ja tai pistoksia, aivan kuin tikulla tökittäis.. Toodella epämukavan oloista :kieh: Muuten, tuleeko jotain tunemuksia kun maha alkaa laskeutua? Omani vielä mukavasti taivasta kohti jököttää.

Mutta te itsenäisyyspäivän synnyttäjät, hyvää matkaa synnärille ensiyönä :wave:

Rillukka ja bebe 37+2
 
Rillukka Mulla ainakin tuo mahan laskeutuminen ja vauvan kiinnittyminen aiheutti noiden vihlaisuiden lisäksi sellaisen paineentunteen/kivun tuohon häpyluun yläosaan tai vatsan alaosaan. Ja sen, että en voinut noin viikkoon istua mitenkään ryhdikkäästi ilman että sain melkein kyyneleet silmiin sen jälkeen kävellessä. Ilmeisesti vauvan pää teki tilaa itselleen, sitten kun paikat antoi periksi, niin on taas noi kivut poistuneet. Ja tämä tapahtui mulla tuossa alkaen 2,5 viikkoa sitten, eli siinä viikolta 38+0 alkaen.

Tai ton jälkeen neuvolan täti sanoi, että ihan kuin maha olisi laskeutunut vielä lisää, ja sf-mitta oli pienentynyt, päätä oli vaikea saada tuntumaan vatsan päältä. Mutta jo viikolta 36 mulla on ollut vauva sen verran alhaalla, että lääkärissä oli kohdunkaulaa vaan se 0,5 cm jäljellä ja vauvan pää kuulemma tuntui sisäkautta hyvin. Eli en oikein tiedä mistä se "laskeutuminen" katsotaan, kun mulla on tapahtunut ainakin selvästi useammassa erässä.

Landir
 
täällä vielä kasassa,:wave: ,mutta toivottavasti ei kauaa!

ollu koko päivän enenevästi huono olo,eikä ruokaa tehny mieli...... vatsakin tehny tyhjennyksensä......

saunottua tuli tänään oikein antaumuksella,varasin kunnolla vettä ettei ala heikottaa niinkuin yleensä mun saunoessa.

ja nyt tuntuu että maha kovettuis vähän väliä,kipeää ei vielä tee,muuta kun kohdunsuulla tuntuu ikävästi vauvan liikkeet ja kovettumiset.....äsken jopa selkää poltti!! ;)

joten vielä on toivoa saada tää kekkonen itsenäisyyspäivänä,mutta tulee kun itse päättää.
ja siis itsekkin vasta muistin,että mullahan on laskettu päivä huomenna,sitä en ollu yhtään muistanu ku täällä hehkuttelin että yritetään huomiselle synnytystä! :eek: eli siis mulla ei ole älytöntä hinkua,et nyt ku on LA niin nyt synnyttää,vaan ihan ku paikat jo valmiit ja kypsä olo muutenkin,niin sattuispa hieno synttäripäiväkin......

oikeasti musta tuntuu ettei mulle voi millään käydä niin et just la muka syntyis.....

mutta joo,tässä istuksin ootellessa,jos vaikka painovoima hoitais hommiaan samalla ku maha "kovistelee".olo on kyllä oudon kipeä.....


saattaa muuten olla että tää täti lähtee yksin synnyttää,exällä kuulemma niin huono vaihe menossa,että luulen ettei siitä apua ois......mutta saa nähä.muthan siihen vaan loppujen lopuks tarvitaan että vauva syntyy,mutta jää kyllä harmittaa jos mieheltä jää oman lapsensa syntymä kokematta. :(

sitte ilosempiin,mä täällä pitelen mahastani kun sattuu kun nauran teidän jutuille!!!! siis aivan mahtavia,selvästi tällästä väsyneen huumoria.... en jaks luetella kaikkia juttuja joille repesin,mutta kiitos silti niistä! :D

kivunlievityksestä mä lähin esikoista synnyttää sillä ajatuksella,että menen ilman niin pitkälle kun voin,ja sitten otan mikä tuntuu turvallisimmalta,ja onneksi olin tammisaaressa,koska siellä tekivät niinkuin olin itsekseni toivonutkin,että eka kaikki luonnonmukasemmat keinot,sitte lopulta siirryttiin järeisiin aseisiin.

ihan eka ku sinne päästiin,käskivät kuumaan suihkuun ja siellä olinkin jopa vartin tai kauemmin,sitte pikkuhiljaa toivat lämpötyynyt,sitte oli homeopaattiset lääkkeet kielen alle ja kai jtn nestemäistäkin,en enää siinä vaiheessa kiinnostunut kysymään mitä olivat,sitte sain myös päähän sellasen pienen "antennin" niinku ois coctail-sateenvarjo ollu päässä,se oli joku akupiste mihi laitto(siihen kohtaan on vielä tänäki päivänä iskeny vihlova särky välillä,aattelin tällä synnytysreissulla siitä kysyä jos muistan... ),mutta siis noi lievät keinot ei mitkään auttanu,ku kipu jo niin kovaa ja mä en osannu ottaa kipua vastaan...... joten sit otin lopuks epiduraalin,jonka laitto tuntu tietty vähän pahalta,mutta sen kesti ihan helpolla kun ties et sit helpottaa.....niinku helpottiki.
tosta epiduraalista,mä en osannu sitä pelätä,vaikka oon kuullu niistä harvinaisista tapauksista,joku on kuulemma halvaantunu siitä,tai siis sen laitosta kai,ja suomessa joku nainen oliki allerginen sille ja kuoli....mutta en halua ketään pelotella,ja ite ainakin aion sen ottaa taas.on se piru vie aika tehokas.....

mutta joo,siirryn taas takavasemmalle, :hug: kaikille,ollaan kaikki jo pitkällä!!

 
Tivoli Meillä oli kanssa tarkoitus lähteä 350km päähän reissuun, vaan neuvolatäti kielsi matkaamasta enää niin pitkää matkaa... vauva jo aika alhaalla ja autossa tärinä vois käynnistää synnytyksen! Joka sinänsä mua ei kyllä haittais :whistle: Viikkoja nyt siis 38.

Mrs Nobody Mulla samankaltaisia viiltäviä kipuja tuolla alhaalla keskellä, etenkin iltaisin, mutta välillä myös päivisin. Oon jotenkin aatellu niiden liittyvän liitoskipuiluihin ja vauvan pään pukkaamiseen...
 
Voi hitsi. Menninkäisen tilannehan kuulostaa jännältä. No, toivotaan että tänä yönä tai huomenna viimeistään pääsisit tositoimiin. Olisihan se hienoa kun lapsi syntyisi laskettuna aikana ja vielä itsenäisyyspäivänä.
 
tilannekatsaus! :wave:

ne mun kovettumissupistukset jatku jtn kymmenen-parikymmenen minuutin välein,ja valvoin kahteen kuulostellen,oli sellasta menkkamaista jomotusta ne supistukset.äsken heräsin kun alko tosissaan sattua supistukset,tuli parin kolmen minuutin välein,nousin nyt ylös kattoo rauhottuuko vai jatkuuko,tuntuu että tärisen kauttaaltaan,kyllä nää tuntuu jatkuvan...... auuts..

 
Kauhea kun jännittää Menninkäisen puolesta! =) Nyt olet kyllä varmaan jo synnärillä, mutta jos vielä luet, niin tsemppiä kamalasti, ja toivottavasti saat hyvän synnytyskokemuksen. On kyllä ollut varmaan tosi jännä yö.

Tsemppiä
 
täällä vielä,kun en uskalla ihan vielä lähteä,jos supistukset loppuuki...... tullu koko yön aika tasasesti 5-10 min välein,välillä tekee tosi kipeää,mutta välillä vaan vähän jomottaa...... ja siinä välissä ei ole kipeä olo.pelottaa jos ne loppuuki kokonaan matkalla tai jotain.

yöllä en paljoa nukkunu,ja nyt vaan kävelen ympäriinsä et varmast tuntee onko oikea supistus.....

taksikyytiä suunnittelin soittavani kohtapuolin,jos nyt vielä hetken varmistelen että on kunnolla synnytys käynnissä.......taitaa tosiaan edetä yhtä hitaasti kuin esikoisen synnytys,tosin silloin oltiin sairaalassa jo ennenku sattu näinkään paljoa,enkä ollu kyllä aukikaan mitään.....

joten kiitos tsempeistä landir,toivon että kohta on menoa! =)

menninkäinen 40+0
 
Täällä ei nyt ikävä kyllä ole näköjään muita tsemppaamassa Menninkäistä, ovatko kaikki muut lähteneet synnyttämään :LOL:

Hyvä, että tiedät jo mitä odottaa, niin et ole turhaan lähtenyt laitokselle liian aikaisin. Ikävä tietysti, että noin pitkään kestää tuollaista hidasta tuskaista vaihetta, mutta toisaalta kiva, että voi olla kotona. Toivotaan nyt, ettei supparit lopu, ja pääset tänään oikeasti synnyttämään.

Onko tyttö jo hoidossa, vai miten olet ajatellut asian järjestää?

Landir 40+4
 
Huomenta

Paljon tsemppiä Menninkäiselle! Otatko minutkin mukaan tai lähetä edes muutama kunnon supistus tänne mullekin :LOL:

Eilen illalla tuli joitakin supistuksia, mutta heti kun painuin sänkyyn niin ne loppuivat :kieh: Eilen oli muutenkin koko päivän tosi huono olo ja ei oikein tehnyt mitään mieli syödä, mutta tänään ei sitten taas mitään kummosempaa :whistle: Taidetaan me ainakin saada unohtaa itsenäisyyspäivän synnytys :ashamed:

Aquarakkuloista en ole minäkään kuullut hyvää :(. Eräs tuttavani haukkui ne ihan lyttyyn, sanoi että ne koskivat enemmän kuin itse supistukset.

Ulkona tulee vettä ja tiet näyttävät ihan peilikirkkailta, joten taidetaan tämä päivä pysyä kiltisti sisällä..

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille :flower:

Veeruska & Heppu Huoleton 40+3
 
Vautsi menninkäinen =) ! Jokohan se tulee sulle lähtö. Tsemppiä matkaan, jos tulee :wave: !

Musta on ihan käsittämätöntä, että supistukset vois tulla puoli vuorokautta tuolla tahdilla. Siis kun mun viimeisetkin supistukset on hävinneet, kun olen lähinnä kotona pyörinyt viimeisen viikon. Kiekura, mun neuvolan täti ei kieltänyt matkaamasta minnekään, mutta ehdotti että lepäilisin jo kotona tän loppuajan. Vauva ei siis oo alhaalla eikä kuulema kannata odottaa sen syntyvän ennen laskettua aikaa. Ja junalla ajattelin muutenkin matkustaa ja mun oma syntymäsairaalani olisi siellä kotipaikkakunnalla ottamassa mut tarvittaessa vastaan. Alunperin mä olisinkin mieluummin synnyttänyt siellä, mutta jospa mä nyt sitten pysyn täällä ja menen synnyttämään sinne minne kuuluisikin.

Asrai, mä en ole suunnitellut synnytystä enkä kivunlievitystä muuten kuin että opiskelijoita ja mieskätilöitä ei saa olla paikalla ja haluan kaikki mahdolliset kivunlievityskeinot, paitsi niitä aquarakkuloita. Kukas se sanoikaan vasaralla päähän lyömisestä, repesin :LOL: . En näe mitään järkeä kokea enempää kipua kuin synnytys aiheuttaa, joten rakkulat saa mun puolesta unohtaa.

Mun synnytyspelko on alkanut muuten hävitä ja on tullut tunne, että ehkä siitä selvitään hengissä. Varmaan jotain hormonaalista hulluutta kuvitella, että hyvin se menee, mutta pakko kai niin on asennoitua, kun muutakaan ei voi.

Ulkona on taas kivan jäinen keli. Se siitä lenkkeilyhaaveesta :/ .

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille :wave: .

tivoli 37+6
 
:( kyllä jo väsyttää.. Oikeesti alkaa voimat olla loppu tän odotuksen kanssa. Ei siis mitään oloja, että pääsis lähtee synnärille. Olisin niin toivonut että tää käynnistyis itsestään, mut ei niin ei. Muistan vaan että se käynnistäminen ei todella ole se mun juttu. Oon niin pettyny ettei tääkään kerta onnistu :(
vane ja vauva 41+1
 
No nyt ne on ainakin kaikki mennynä...
Miksei pääse jo. Vitsi kun ketuttaa. Vaikka on silleen asennoitunu että voi tässä mennä vielä viikkokin niin hirveen on malttamaton olo.
Ja kun ei merkkiäkään siitä että mihinkään pääsisi. Voi kettu.
Eilen yriteltiin ite vähän "käynnidtellä" ja pikkase tuli värihtävää valkkariakin, mut nyt ei mitään tuntemuksia.
Jotenki niin tylsä. Nyt oon sitten ihan varma että menee käynnistykseen ja syntyy joskus kahen viikon päästä.
Piruvie.

Tuitsu ja Tirppa rv 40+2
 

Yhteistyössä