**Joulun odottajat** Huhtikuu

Hitsi kun te kirjotatte tänne niiiin paljon että tämmönen joka ei ehdi kuin joka toinen päivä netistään, ni on niin paljo luettavaa et mieskin jo ihan hermostuu... ;)

Täällä pahoinvointi jatkuu. Mun ei todellakaan tee mieli mitään jäätelöä, eikä ollenkaan ns. tavallista kotiruokaa. Hedelmät ja viimekesäset mansikat pakkasesta uppoaa, jogurtti on ihan yök, nyt ois odottamassa perunalaatikkoa ja nakkeja, saas nähdä meneekö alas. Kerran olen oksentanut, mmuuten vain yökkinyt. Veeruskalle: Minäkään en aio varhaisultraan! 267.4. eli vajaan 2 vk kuluttua on eka neuvola, sitä odotellen...

Tässä piaksiesti, hyvää sunnuntain jatkoa kaikille! :heart:
 
Mulla on ihan ihme himoja.. tekee mieli kaikkee sellasta mitä en normaalisti syö.. esim. tänään alko himottaan makkaraa.. , en todellakaan ole erikoisemmin mikään makkaran ystävä, mutta nyt :p tein ranskalaisia ja lenkkimakkaraa ja niitten kans kurkkusalaattia, sinappia, ketsuppia ja dressingiä. huh kun epäterveellistä.
papana, edellesisessä raskaudessa mikä meni kesken, aloin heti melkein miettiin jo synnytystä, katoin synnytysvideoita ja aloin pelkäämään jo että miten selviän siitä.. heh. mutta nyt en ole uhrannut ajatusta yhtään niin kaukaseen asiaan.. ehkä sitten karkailee ajatukset sinne kun ja jos tää maha alkaa kasvaa ja potkut tuntee.
nyt tulee niin hyvä tuoksu tuolta keittiöstä, että taidan mennä syömään. moido!
:wave:
 
Katherine kiva, että löysit tänne :hug: Tervetuloa mukaan :heart:

Käytiin äsken aivan ihanan ystävän kanssa pitkällä lenkillä ja kylläpä teki hyvää :). En vaan ollut tajunnut ennen lenkkiä, että siellä tosiaan on aika lämmin, joten selkä on edelleen ihan märkä :D . Tämä ystäväni ja hänen miehensä ovat ainoat, jotka tietevät massutontusta tällä hetkellä :).

Mies on vaihtamassa renkaita autoon ja minun pitäis alkaa laittaa jotain pöperöä - kauhea ongelma vaan mitä tekis mieli :LOL:

Haaveilija83: Kiva kuulla, että en ole ainut joka ei varhaisultraa ole harkinnut :)

mutta nyt taidan lähteä kurkkimaan jääkaappiin mitä sitä syötäis.. :)
 
Täällä kans mies vaihtaas renkaita autoon. Ite ei ole lystännyt syödä tänään kuin juusto-paprika-leipää, appelsiinia ja jäisiä mansikoita. Pahoinvointi helpotti onneksi tuossa kolmen maissa, illalla odotettavissa uusi aalto. Ikkunoita pitäis jaksaa pestä.
 
Hellouuuu!!

Koko päivän on tullut ulkoiltua, heti aamupalan jälkeen tekemässä vähän pihahommia. Kuopuskin viihtyi ihmeen hyvin rattaissa ja ruokaa välillä laitoin ja kun pienin meni nukkuun tää otti aurinkoa... :D Sit käytiin vähä metsälenkillä esikon kans ja vielä pyöräilemäs molempien lasten kanssa.. Saas nähdä onko selkä huomenna ihan poikki kun tuli tehtyä kaikkee sellasta mikä pahentaa tilannetta.. mut kun on niin ihana sää!! B)

Katherine tervetuloa!! Lisäilen sut listalle pika puoliin. Onnea odotukseesi!

Eliisa80 myös kirppari-ihmisiä.. Sama täällä. Nyt on pakko välttää hetken aikaa ettei tuu ostettua ihan vielä niitä pikku nuttuja.. Tyttövauvalle onkin jo varustusta liiankin kanssa mutta jos poika tulee niin sitten saa (IHANAA!!!!) ostella poikamaisempia juttuja.


Tosi moni nimi on tuttu tuolta kuumeilijoiden puolelta. Itse en sinne kirjoitellut mutta luin jonkin verran viimeisen parin kuukauden ajan. Juuri olin aikeissa etsiä sopivaa pinoa mutta sainkin vaihtaa osastoa.

Mun on niin hiki.. hetken päästä varmaan taas palelee. Siinä ne oireet. Tissiäkin puristin mutta kipua ei tunnu muuta kuin tosi lujaa painaessa :LOL: Kahvin haju/maku ei ällötä, eikä oikein mikään muukaan. Tai no, ehkä hajut. Mies laatoitti toista eteistä ja se laastin lemu oli tosi inhottava. Hajuaisti muutenkin supertarkka, oon herkkänenäinen ja nyt vielä pahempi.
jaha neiti pääsi jollain ihme tavalla tv:n taakse, tuli kiire.. Heippa
:wave: <br><br>
 
Elikkäs selailin tuota ekaa sivua ja mä en näimmä yhtään huomannut kertoo ittestäni ja tulevasta kääröstä. Eli nyt mennään kuudennella raskausviikolla ja näillä näkymin laskettu aika ois 6.12.2007 :heart: Ja TAYS:iin mennään näillä näkymin sitten synnyttämään, jos kaikki menee hyvin :)
Ai niin ja sitä ikää on 21.
Jepulis, hauskaa sunnuntain jatkoo, pitää painua nukkuun, että jaksaa yövuoron :whistle:

P.s. uteliaisuuttani vain kysäisen, että milloin ootte kertonut odotuksestanne esim. isovanhemmille? =)
 
HEI!

Niin unohdin kertoa että ikää siis oli 28vee ja kolmatta vauvaa odottelen ja synnäri ois KYSS.

Ei oikein ole ollu taas vkl mitään ihmeempiä oireita.Paleltaa vaikka ulkona on lämmintä ja tisut ehkä hieman arat...odottelen kovasti OIREITA:)

no jospa piakkoin pääsis ultraan kattelemaan onko siellä masussa mitään...Viikot matelee...
 
meninkäinen

Eli nytpäs voin sitten itsekkin "kehua" kuuluvani kunnolla pahoivoiviin,juuri kun "ääneen ehdin ilaisemaan" ettei ole juuri pahoinvointia! eikä ole kovin kiva olo.....


banaania täytyy ehdottomasti olla saatavilla,se on ainoa mikä menee aamuisin alas,vaikka oksennusta pidätellen.ja tosi epämukava juttu on sellainen,että oksetus saattaa iskeä kesken syönnin! :x

jotkut ovat maininneet epämukavat ilmavaivat;löytyy.... :ashamed:

ja juuri tuo päivällä kuuma,illalla jäässä,yöllä kuuma-juttu pätee minuunkin. samat oireet kuin mummotaudissa...!

ja ruokahimot.on enemmän mikä oksettaa kuin mitä tekisi mieli.kylmää ja raikasta pitäisi olla,ja paistetut ruuat ja esim hernekeitto;yök! :x


Viime raskaudesta kerroimme aika myöhään perheille.aluksi odotimme kaan ultraan,mutta koska sikiöllä oli turvotusta,odotimme istukkatutkimuksen tulosta,ja kerroimme sitten. nyt aion tehdä samoin;odotamme että ultrassa on todettu olevan normaali raskaus. enkä minäkään ole menossa varhaisultraan! pysyy mukana jos on tarkoitettu,vaikka mieli tekisi kovin jo nähdä.....

ja vielä mmilialle,ihanaa että sait rauhoittavia uutisia!!! :heart: :heart:
 
Heips kaikille =).

Minäkin osallistun tähän ketjuun innoissani!
Eli joulukuun 5. olis näin alustavasti laskettu aika, 6+4 on nyt menossa ja ensimmäistä odotellaan.
Synnytys on sitten nykyään porissa, vaikka raumalla asustellaan, täällä ei enää synnäriä ole ensinkään.

*pitelee kättään suun edessä*

Kauheeta tää pahoinvointi :\|
 
Terppari
Tervetuloa uusille!

Mä olen tänään ollut väsynyt, kiukkuinen, itkunkin päräyttänyt jne. Mies on potenut ihan kunnon kankkusta ja sekös mut sai vielä enemmän raivon valtaan, kun en pienen pientä lepohetkeä saanut... Nyt nukkuvat molemmat, mies ja esikko.

Ollaan sitten kerrottu avoimesti isovanhemmille ja parhaille kavereille vauvauutisesta. Vannotettu etteivät kerro vielä eteenpäin, kun on niin alussa. Toivottavasti pitävät suunsa kiinni. Eniten epäilen anoppia... Se kysyi mieheltä, että oliko ihan suunniteltu juttu.. Ai että otti aivoon :headwall: Hän kun on niin herkästi puuttumassa kaikkiin meidän asioihin muutenkin eikä osata oikein mitään kuulemma tehdä oikein (koskaan meillä ei ole mm. riittävän siistiä). Nyt varmaan suree siellä kuinka nyt mahtaa käydäkään, kun tulee toinen... Onneksi mun perhe on onnellinen asiasta ja samoin muut kenelle on kerrottu. Eiköhän anoppikin aikanaan. Mun mies on perheensä ainoa lapsi ja anopille on ollut katkera pala, kun ei esikon syntymän jälkeen olla pompittu hänen pillinsä mukaan vaan eletty omaa elämää. No niin, eiköhän tullut haukuttua riittävästi. Muilla samoja ongelmia?

Jotenkin järkyttää jo ennalta mitä huomisesta päivästä tulee, kun pikkukänkkäränkkä on muuttanut minuun asumaan, väsyttää ja kuvottaa. Ja pitäis vielä salata tämä raskaus siellä kuitenkin seuraavat 6 viikkoa. Helppoa?

-Terppari (miten niin mielialavaihteluita?) :kieh:
 
\|O \|O Iltaa naiset.. Te ootte tosi piristävää seuraa, ei siinä mitään, kirjotan nyt jotain ettette ihan unoha vaikka väsyttää vietävästi..

Kysymys heti alkuun. Mitä mieltä ootte kun mulla duuniporukan kanssa tulossa matka toukokuussa etelään viikoksi, meitä on lähdössä n. 10 naista. Matka on työpaikalta eräänlainen palkintomatka. Ollaan kaikki odotettu ja hehkutettu reissua että siellä lomaillaan ilman, miehiä lapsia ja duunia eikä tietenkään kukaan tiedä että nyt on käynyt niin että odotan vauvaa.. Paikanpäällä sitten ihmettelevät miksi olen aivan kuivin suin enkä lähde bilettämään, pitävät mua varmaan vähän omituisena kun yleensä olen ollut etunenässä räiskyvä bilettäjä niin miten tämän asian nyt arvon työtovereilleni kertoisin, en todellakaan halua vielä että koko duunipaikka tietää asiasta sen jälkeen (voitte kuvitella lörppäsuiset naiset ;) ei jää salaisuudeksi ei!!
On tämäkin, mutta en voi olla miettimättä asiaa, hjälpa mej sisaret, mitä tekisin :/ ?
 
Hei, mehän vaan lisäännytään!! Tullut paljon uusia viikonlopun aikana! Onnea kaikille hirmuisesti:flower: :flower:

mmiilia :hug: Toivottavasti siellä kaikki jatkuu hyvin!

Viikonloppu meni täällä aika sekavis tunnelmis, tosi onnellinen olo on tästä, mutta samalla kauhean epätodellinen..Voiko tämä tosiaan olla totta!!?Tätä kun niiiin pitkään ja hartaasti on toivottu. Ja tulihan asiasta sitten jo kotoväelle kerrottuakin, vaikka oltiin muka päätetty että ei ny vielä ;)

Pientä kuvotusta välillä, muuten olo ihan hyvä. Lenkillä tosin tuntuu hengästyvän helpommin kun yleensä. Nälkä on normaalia useimmin ja maha turvoksissa. "Repäisykipuja" tai mitä lie, tuntuu joskus noustessa, äsken haravoidessa,aivastaessa( tullut harrastettua sitä nyt tiheästi, lieneekö flunssa tulossa?)Paleltaa.
Ja hertsileijaa, tänä aamuna tein huomion, että nämä A-kupit on kohta kokoa B :p

Valkovuoto on muuttunu kellertäväksi? Aluksi oli kyllä vaaleaa, väritöntä, hmmm...

Neuvolaan vois soitella alkavalla viikolla. Tosin aikaisemmin ottavat ultraan jo tuonne naistentautien polille, kun asiaa alkuun auttoivat pillerit. Nyt menossa siis oletettavasti 5+3.

Mies on täällä vähän hämmentynyt tilanteesta, ei taida vielä oikein uskoa todeksi. Ehkä se vielä totuus sillekin valkenee :LOL:

Hyviä öitä!


 
Sulla onkin hankala tilanne edessä Burberry :headwall: .
Kyllähän ne sitä varmasti ihmettelee, jos (=KUN) et siellä juo ja biletä :$ . Joko sun on keksittävä joku todella uskottava lääkekuuri-peitetarina, tai sitten sun on vaan kestettävä se, että koko työpaikka tietää \|O .
Mut eikös sulla toukokuussa ala jo maagiset kakstoista viikkoa olla käsillä :saint: ? Älä sitä suotta murehdi. Eikös kuitenkin ole ihanaa päästä matkalle ;) ?

<br><br>
 
Burberry ymmärrän ongelmasi.
Täällä samatapaista ilmassa.. Tulossa kaverin polttarit ja myös omat tuossa toukokuun aikana. Paikalla on toki ystäviä, joille asian kerron piankin...
mutta mutta...myös työkavereita, joille nyt ei ihan vielä haluais asiaa paljastaa, muutamat lörpöt kun kertovat tietonsa luultavasti heti maanantaina töissä koko porukalle.
Ei kai auta muu, katotaan miten tilanne etenee. Täytyykö vaihtaa siukkapullon sisältö muumilimsaan, vai mitä..
 
Mut eikös sulla toukokuussa ala jo maagiset kakstoista viikkoa olla käsillä :saint: ? Älä sitä suotta murehdi. Eikös kuitenkin ole ihanaa päästä matkalle ;) ? =) =)

On täynnä ja on ihana lähteä, aion ottaa rennosti uimaltaalla ja shoppailla jotain kivaa kotiin, ehkä kerronkin asia menne varmaankin omalla painollaan.. Typerää vaan että joutuu miettimään että on jotenkin epänormaalia muiden mielestä kun on selvinpäin :headwall: :headwall:
Suomalaista juomakulttuuria jos mitä :(

Katjuzka se sidupullon täyttäminenkin kuulosti hyvältä, toteutus vaan voi olla aika koomista.. (Hotellihuoneessa läträtä pullojen kanssa ja leikkiä hiprakkaa koko illan :p :p )

No enköhan mä homman klaaraa. Niin ja sulla sitten omat polttarit (ko)?
Mites sun likka-kerma jos ne keksii jotain rajua? :eek:

... Tää on vaikeeta, mutta ollaan me sentäs onnellisia että meillä kaikilla on "pikku" salaisuus ja kyllä ne sen muut sitten myöhemmin ymmärtää!!

:hug: MEILLE kaikille, ei stressata... :heart: :heart:
 
Huomenta!
Täällä saikku jatkuu, huomenna on pakko vääntäytyä kouluun ainakin käymään. Katsoo jos olis jotain mitä pystyisin tekemään.
Isovanhemmille kertomisesta kyseltiin ja me ollaan kerrottu molemmille puolille. Oman äitini reaktio oli vaisu, ei tainnut heti hoksata missä mennään mutta anoppi sitten oli vedet silmissä ja yli-iloinen. Meinas jo sisaruksilleen alata soittelemaan uutista mutta pakko on hiukan toppuutella :kieh: Pappaosasto on sitten eri asia, miehiä kun ovat. Onnellisia hekin. Omat ongelmat on noiden appivanhusten kanssa täälläkin ja joskus tekis mieli ...piip!!!.. :kieh:
Se siitä. Tänään pääsen hierottavaksi tuossa päivällä ja iltapäivällä sitten ultraus.. Pelottaa, jännittää, aaapuuuuva.
Tervetuloa SariS!!

Nyt aamupalan syöntiin... :wave:
 
Heippa!

Varovasti hiivin tälle puolelle... Musta tullut niin palstariippuvainen että heti oli pakko etsiä sopiva pino täältä odotuspuolelta :D

Elikäs, toista odotellaan, la on laskureiden mukaan 15.12. vaikka olen melkein varma että muuttuu ekassa ultrassa, jos/kun sinne asti päästään. Vasta tänään sain testiin viivan, viikko sitten oli vielä negaa.

Täällä näkyykin olevan kiitettävästi tuttuja tuolta kuumeilupuolelta, ainakin entisiä 10-viikon pinolaisia :) Hienoa!!!

 
Terppari: Tuttu tunne, munkin anoppi voisi hyvin pojaltaan kysyä, et oliko suunniteltu juttu... Mieheni on kans ainoa lapsi, ja hänen äitinsä pyrkii ohjailemaan meidän elämää. Oli aikoinaan mulle vihainen siitä että sain hänen poikansa muuttamaan kotoa pois omilleen (poika silloin 20 vee). Ei koskaan kertonut sitä mut hänestä näki. Anoppi ostaa miehelleni arvokkaita joululahjoja, seuraa hänen pukeutumistaan jne. ja kuselee vain hänen kuulumisistaan, mulla ei sit ookkaan mitään väliä. Mutta, se siitä!

Mies lähti asioille ja lupasi samalla hakea mulle apteekista inkiväärikapseleita. Tän aamun olen vain makoillut, tosin välillä kävin jotain laittamassa suuhunkin. Tuntuu et nyt ei sit ookkaan niin paha olo kuin muina aamuina, hyvä hyvä. Töihin iltavuoroon. Mulla oli eilen kamala iltapahoinvointi, alkoi joskus kaheksalta ja pakko oli mennä jo 10 petiin kun oli niin kaamea olo. Jäiset mansikat odottais taas syöjäänsä tälle päivää...

Eilen oli lämmin päivä, mut mä olin vain sisällä, liikuin mahdollisimman vähän ja otin rennosti. Oli paha olo nääs. Illalla käytiin miehen kaa jätskillä, vata kun olo oli jo vähän parempi, kunnes siis alkoi se iltapahoinvointi, blaah.

Mut jos tästä työpäivästä selviäis hengissä :x

Ensi viikon perjantaina JO neuvola, jippii!
 
24 tuntia niin tiedän missä mennään...

*puree kynsiä*

eilen taas selkäkipee, ja ei auttanu vaikka kuinka venytteli :(
kissanpentelekki potkas vauhtia tissistä että pääsis kattomaan ku anoppikokelas oli käymässä.piti mennä toiseen huoneeseen kiroilemaan ja pitään tissistä kiinni ku ei kehannu siinä anopin eessä huutelemaan kirouksia :D

appikokelas tuli åålantista käymään ja ysy että oonkos mä raskaana :) miten musta tuntuu että ei uskonu vaikka stereona vastattiin että "öh..hmm..e-ei" :snotty:

nyt tuntuu kuin joku repis mua lonkkaluista :(ei oo yhtään mukava tunne, ei.
laskeskelin yhellä ruotsinkielisellä sivulla että kuinka pitkällä olisin jos olisin, ja näytti että viikkolla 7.siispä nythän se raskaustesti näyttäis toden, mutta äiti sano että hänellä itsellään ei näkynyt HcG ollenkaan kun oli raskaana....jos vaikka ois vaiva periytynyt :)

hömm... eikös tänään pitänyt aloittaa uusi ketju?

*vessaan siis*
 
Tervetuloa liplap :wave: !

Voi teitä onnellisia, jotka pääsee jo pian ultraan... Mulla on ens viikolla. Tiedä sitten näkyykö siellä silloin vielä mitään, kun sillon on 6+5 meneillään.... :whistle:

Oksua olen taas koko aamun odotellut, mutta ei mitään merkkejä pahoinvoinnista :ashamed: . Te varmaan pidätte mua ihan sekoboltsina :headwall: kun niin kovasti odottelen sitä pöntön halailua, mutta oon tainnut liian monta kertaa lukea, että oksentaminen pienentää keskenmenoriskiä ja pidän sitä nyt jonain mantrana :saint: ...

Olis kiva nauttia kauniista kevätsäästä muualla kuin töissä... B)
Mukavaa maanantaita kaikille =) !
 
Schätzchen en mä pidä sua sekoboltsina, kun itekki odottamalla odotan että alkais jo oksetus.. mutta kun ei niin ei.. minäkin olen jostain kuullut että mitä varhaisemmassa vaiheessa alkaa pahoinvointi, sen pienempi mahdollisuus saada keskenmenoa. ja toinen asia mitä ihmettelen, on että miksei mua palele ollenkaan, kun aikasemmissa raskauksissa on palellu ihan hervottomasti. nyt on enneminki kuuma kokoajan.. onko teille muille tullu jo lisäkiloja? mulle on tullu jo kaks kiloo :kieh: \|O
 
teve vaan kaikille!
tänään sitten sain soitettua aika neuvolaan ja sovittiin 14.5 kun mulla on loma viikko silloin niin eipä tarvitse työuoroja sumplia
täti oli tosi kiva ja muisti onnitella heti ekana :D jänskättää heh.

raskaus oireet rupee hiipimään hissukseen tissit kipeenä alamahaa vihloo öllöttää ja tekee hirveesti mieli jääkaappikylmää appelsiinisekamehua
tupakkaa ei tee enään mieli eilen tuli pahaolo mutta sehän on vaan hyvä juttu ettei tupakka maistu =) ja kahvia kahvia en ole juonut tänään olle kaan :eek: täytyypä jo keitellä kun on jokseenkin hyvä olla.

mun äiti ratkee liitoksistaan kun sitten joskus kerrotaan että tulee lisäystä
kaveri sanoi että on sitten meidän vuoro hankkia vauva heti ensvuonna teki mieli kysyä että eikö tämän vuosimallin vauva kelpaa mutta en vielä viitsinyt

:LOL: :whistle:

nyt täytyy viedä koira pissille ja valmistautua töihin lähtöön :wave:
 

Yhteistyössä