**Joulun odottajat** Huhtikuu

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 17:51 Burberry kirjoitti:
Mauahtavaalle et mä olen samaa mieltä että Schätzcen on maailman vaikein nikki, mikäs lemppari me Schätzcenille keksitään?? Olisko ideoita..
Mitä se muuten Schätzchen sun niccis suomeksi tarkoittaa? :whistle:
Se tarkoittaa kultsia ;) . Odotan jännityksellä millaisia lemppareita keksitte :kieh: ...

Amppari: Kiva nähdä sut tällä puolella =) !

Chrissylle iiiso voimahali :hug: !

Ja Tuitsu: sullahan on yhtä lennokkaita ajatuksia kuin mulla :LOL: :kieh: :D ...

Vähän vielä omaa napaa: tein äsken vaarmuuden vuoksi vielä Aconin testin ja nyt oli kyllä niin selkeä viiva, ettei jäänyt analysoinnin aihetta :saint: .
 
Tervetuloa taas kaikki uudet ja onnittelut plussista :)!

Schätzchen & Amppari: Taisimme olla samassa ketjussa tuolla odottajien puolella :). Kiva saada sieltä porukkaa tänne :).

Joku kyseli (anteeksi,en muista kuka) maha-asukkien nimiä.. Meillä meidän pieni massuasukas on Heppu Huoleton :heart: . Nimi tuli viime viikonloppuna, kun katsoimme Kalteva torni elokuvan ja siinä oli pehmolelu tuon niminen :D .

Tänään soittelin neuvolatädillekin ja ajan sain 8.5 :) . Kuulosti tosi mukavalta tuo neuvolatäti :). Huonovointisuus on jatkunut tänäänkin ja väsymys on jotain sanoin kuvailematonta.. Ei taida tarvita odotella illalla unta :LOL: . Äsken kävin ostamassa apteekista raskausmonivitamiineja ja särkylääkkeitä, jotka sopivat myös minulle, jos niitä joskus vaikka sattuis tarvitsee.

Nyt painun sohvalle loikoilee :)

-Veeruska ja heppu huoleton 6+1-
 
Ilmottaudun joulu-pinoon minäki ! Menis LA jonnekin 15.12 paikkeille...Eilen tehty testi, parin vuoden haaveilun jälkeen näytti vihdoin + . Oireet kyl antoi jo ymmärtää aiemmin et nyt vihdoin..Siis ensimmäinen tulossa. Joten olo on todella todella epätodellinen...Ikää siis 31. En tie edes uskoisko tätä, mut kai se pakko on kun tein vielä toisenkin testin perään..
 
MAUAHTAVAA:

Pakko oli tulla tuolta lokakuisista kurkkaamaan ja kommentoimaan.
Mulla takana 3 km, ja tässä raskaudessa halusin mennä heti aluksi ultraan tarkistamaan että vauva olisi oikeassa paikaa.
Meninkin ultraan kun raskausviikkoja oli 5+5, ja ajattelin että eiköhän siellä jo jotain näy.
Ultrassa näkyi gynen mukaan joku raskauspussi joka oli hänen mukaansa tyhjä, edes ruskuaispussia hän ei erottanut, saati että olisi näkynyt sikiötä tai sykettä.
Sanoi että tuulimuna se on, ja kehotti varautumaan että vuoto alkaa lähipäivinä. Totesi vielä että eihän minun taustallani odotukset ole korkealla.. (mulla siis 2 lasta ja ne 3km).
Olin tottakai ihan maassa, ja surin jo aika paljon valmiiksi.

Siitä n. 1 viikon päästä menin uuteen ultraan eri paikkaan ja eri lääkärille. Ultrassa näkyi silloin rv 6+6 pienen pieni sikiö ja syke, ja kaikki oli hienosti.
Lääkäri selitti että ultraajissa ja ultralaitteissa on eroja, ja että kun viikot on noin pienet kuin mulla sillon ne 5+5, on todella harvinaista että ultrassa edes näkyisi muuta kuin ne ruskuaispussit tms.
Nyt meneillään 12+5, ja odottelen perjantain np-ultaa. Tähän asti kaikki sujunut ok, mikä niin kovin monen vastoinkäymisen jälkeen tuntuu mielettömältä ihmeeltä.

Halusin kertoa tämän sulle siksi että et surisi ja murehtisi suotta.
Sulla niin pienet viikot, että se ultra ei siksi vielä muuta näyttänyt. Sulla kuitenkin on kohdunsisäinen raskaus, ei kipuja, ei vuotoja, eli kaikki varmasti etenee hyvin.

Onnea matkaan!!
 
Olittepas te aktiivisesti kirjotelleet tänään, wau :LOL:

Memmu, vai mimmu, vai mikä olitkaan...: Meilläkin vähän häätouhuja jo, 18.8. olis aika ja tää vauvauutinen tuli kans nyt sopivasti tähän kun oli sen sopivan hääpuvunkin jo siellä kaupassa nähnyt :ashamed: Mutta kyl mä mieluummin otan tän vauvan!

Musta alkaa tuntua että mä oon jotenkin epätavallinen kun mä en kanna mitään huolta siitä ettäkö tää menisi kesken. Mulla on selvät oireet ja vatsassa tuntuu kivalta, siltä että siellä on jotain, miksi pitäs päätään vaivata sillä että mitä jos..?? Ehkä tilanne olisi toinen jos olisin joskus kokenut km:n.

Kävin kanssa tänään ostamassa sitä raskaus-multivitaa. Oli kallis pönikkä mutta varmasti hyvään tarkoitukseen :heart:

Pahoinvointi jatkui taas tänä aamuna, toinen aalto iski kun pääsin töistä kotiin ja sain syötyä. Ulos ei oo viel onneks tullu mitään.

Mekin katottiin elämän ihme-dokumentti maanantai-iltana, kun tallennettiin se sillon joulun aikoihin kun se tuli teeveestä. Voisin kattoo sitä vaikka vuorokauden putkeen. Se kertoi sellasesta ranskalaisesta pariskunnasta ja niiden vauvaprojektista. Siitä pystyi nähdä miltä tää omakin alku tällä hetkellä näyttää. Multakin saattaa jäädä näkemättä se tämäniltanen...

Miepä aloitin päiväkirjan pitämisen vauvalleni :) Pyrin kirjottamaan siihen noin kerran viikossa, ja annan sen vauvalle sitten kun se on kyllin iso ymmärtämään sen :heart: Kirjotan raskauden etenemisestä, ja mun ja tulevan isän suhteesta toisiimme...ja muustakin.

Oiskos siinä kaikki tältä erää..? Burberry: Ihanaa et kaikki sulla ok. Ja Mauahtavaa: Ootkos siekin muutens seinäjoelta? Saanko udella et missä oot käyny ultrassa yksityisellä?

Nikeistä kun puhuttiin niin mie puolestani haluaisin vaihtaa typerän nikkini, mutta kuka mua sit enää tuntis..??
 
Mauahtavaa pikana
Haaveilija83: En s.joelta mutta lähiseudulta. Ensi viikon aika on s.joen lääkäritalolle ja aiemmin oon käynyt jalasjärvellä. Sieltä löytyy mukavin ja sympaattisin lääkäri mitä vastaani on tullut.

Taas uusia, ihanaa!! Onnea ja tervetuloa :heart: Pitkään on Katju...(loppuosa unohtui) teillä lapsosta yritetty, varmasti hetken menee asiaa sulatellessa. Päivittelen listaa hetkisen päästä..

En tiedä missä olisin asiaa murehtimassa jos en täällä voisi purkaa ajatuksiani ja murheita. Yksi ihana ystävä on jonka kanssa asioita puhun yms mut ei häntäkää viitti kovin montaa kertaa päivässä vaivata asialla :D

Hei muutes haaveilija, kun olettaisin haaveilun liittyvän vauvaan niin olisko nikkisi jotain tyyliin haaveista totta-83 tms..??
 
Joo pitkältä tuo pari vuotta on tuntunut. Mutta paistaa se päivä näköjään tännekin. Me kans asustellaan tässä Sjoen lähistöllä. Kiva kuulla et Jalaksessa olis hyvä yksityinen! Taidan tietää paikan, varmasti sama jota on muutkin kehuneet =) Kiva jos päivität listaa. Ihana kun saa tulla tänne jutustelemaan!!!
 
Onnea Burberry, ihanaa että pikkuisella kaikki hyvin =)
Voi että mä nauroin tota Tuitsun viestiä lukiessa, ukkokin ihmetteli et mikä sille tuli :LOL: ,mutta tuotahan se juur on tämä vanhemmuus,ainaista huolta.

Voikohan sitä laskee oireeks kun on koko ajan aivan tajuton nälkä, paino ainakin varmaan nousee oikein mukavasti =) juu ja kans jos mahallaan makaa niin tuntuu et jotain siellä on ja silti sitä ei kuitenkaan meinaa uskoa, tissipuolella ei tunnu juurikaan miltään kun lopetin imetyksen vasta tammikuun lopussa, ei niissä varmaan ees oo tuntoo jäljellä :LOL: no ei vaan on ne ehkä vähän kiinteytyny, mikä on aina hyvä juttu olis ees taas tän raskaus ja imetysajan paremman näköset =)
Väsyttää välillä enemmän välillä vähemmän, mut voi johtua siitäkin kun poika on räkänen eikä nuku kunnolla...

Paljon on taas uusia saapunu onnea kaikille :flower:

Shätczen (meniköhän oikein) jos sanoisit työkaverille et sul on soittoaika lääkäriin ja käyt pirauttaan jostain syrjemmältä, eihän sitä tarvi sanoo et miks sinne soittaa, eikä monetkaan varmaan muutenkaan toisten kuullen keskustelis lääkärin kanssa =)

kaipa sitä täytyy alkaa miettimään seuraavaa iltapalaa, taas nälkä....

:wave:
 
Hei!

Täälä on kyllä elo vilkastunu sitten viimeviikon ja pääsiäisen pyhien... Hienoa!

Mäkin tossa ajattelin et jos nikkiä vaihtais, mutta taitaa tuo hätähousu kuvata meikäläisen kärsimättömyyttä niin hyvin et pysyköön.. :LOL:

Eliisakos se sanoi et kokoajan on nälkä? Täälä kans aika mielenkiintoisia kokemuksia ton ruokapuolen suhteen.,, :LOL: Välillä kun on paha olo niin ei mitää tee mieli mut sit suurimman osan ajasta on kokoajan nälkä. Tänään tavallinen viilikin töissä maistu muka jotenki aivan älyttömän hyvältä... :kieh: Pöh.. Saapa nähdä mitä tässä vielä tuleman pitää? Itekin aattelin et nyt varmaan on tullu viikossa jo monta lisäkiloa, mut päinvastoin, vähemmän näytti ku yleensä! Ihme juttu. Johtuneekohan siitä et karkkia ei oo tehny kohta viikkoon mieli yhtään :LOL: uskonpa et jää lyhytaikaseks... harmi vaan. Ajattelin et paino olis noussu ku tuo vyötärönkohta näytti niin hyvin ravitulta kun makkara tursus tänään niin mukavan näköisesti housujen yli... :LOL:
Onkohan mun kohtalona kantaa vain "suurentunuttu jenkkakahvaa" ekat 20 viikkoa ja sit vasta joku tajuu, et raskaana ollaan... Voih...

No, nyt tää menee taas nukkuun ku jäi nuo päiväunet vähän lyhyenlaisiks.
 
Mauahtavaa harmaana
Huomenta! Ylimääräistä aikaa tässä aamulla kun esikko viel nukkuu ja kuopus päätti herätä klo6.. Nostelen pinoa takas maailmankartalle tässä nyt sitten.

Kattoiko joku se pätkän siitä abortointijutusta? Mä jätin väliin, en antanut uteliaisuudelle periksi tällä kertaa. Ajatuskin saa tipan linssiin.. :'(

Tuun takaisin myöhemmin..... :wave:
 
Huomenta

Tervetuloa katjuzka (menikö oikein)

Minä satuin just eilen television ääreen, kun tuli se abortti juttu ja eipä ollut kovin mukavaa katseltavaa :'( . Miten jotkut voi edes kuvitella tekevänsä noi loppuvaiheessa aborttia, mutta kai niitäkin sitten maailmaan riittää :ashamed: .

haaveilija83: Mullakin on kyseinen dokumentti dvd:llä ja on tullut sitä hiukan katseltua :). Samoin kaksi muuta dokumenttiä vauvakuumeesta löytyy, jotka myöskin tulivat viime syksynä :). Ja tuosta päiväkirjasta, minäkin ostin viikonloppuna kauniin vihkon, johon olen kirjoittanut ajatuksia ja tuntemuksia. Ajattelin myös liimata vihkoon kuvia, esim. plussatestistä ja potkupuvusta, joka oli pakko viime viikonloppuna ostaa :).

Minusta tuntuu, että pahoinvointi vain pahenee päivä päivältä, mutta aina kun saa jotain ruokaa massuun niin olo paranee :). ja jotenkin nyt olen ottanut sen kannan, että kai minulla oikeasti on joku massussa kasvamassa kerta olo on tällainen... Välillä iskee pahat ajatukset mieleen, mutta sitten kun taas alkaa massukivut tai tulee huono-olo niin mieli paranee =). Rinnat ovat turvonneet jo sen verran, että mieskin huomasi kasvun :p . Koetan nyt jättää kaikki nuo ikävät ajatukset pois mielestä ja nauttia raskaudesta täysillä (paremmin sanottu kuin tehty) :D

Aurinkoista päivää kaikille :hug:
 
Mauahtavaa pikana
Chrissy: :hug:
Koska oot saanu positiivisen testituloksen? Jos viikkoja tosissaan on todella vähän ja oot vain tosi ajoissa saanut plussatuloksen. Toivottavasti kaikki on kunnossa... Mulla olis alunperin ollut vasta 3viikon päästä seuraava ultra mutta otin ajan toiseen paikkaan alkuviikolle. Silloin on viikkoja ainakin 6+3 tai pari päivää enemmän. Millään en jaksaisi kolmea viikkoa odottaa epätietoisuudessa. Voimia sulle ja jaksamista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 09:31 Mauahtavaa pikana kirjoitti:
Chrissy: :hug:
Koska oot saanu positiivisen testituloksen? Jos viikkoja tosissaan on todella vähän ja oot vain tosi ajoissa saanut plussatuloksen. Toivottavasti kaikki on kunnossa... Mulla olis alunperin ollut vasta 3viikon päästä seuraava ultra mutta otin ajan toiseen paikkaan alkuviikolle. Silloin on viikkoja ainakin 6+3 tai pari päivää enemmän. Millään en jaksaisi kolmea viikkoa odottaa epätietoisuudessa. Voimia sulle ja jaksamista.

tein ekan testin kun helmikuun menkat jäi pois ja se oli nega.. uusin testin 22.3 ja se oli plussa. Pillereitä oon syöny koko ajan aina tohon saakka.

eli viikkoja pitäs olla nyt kiekon mukaan 6+

menkoistakaa ei voida laskee ku ne o viimeks ollu tammikuussa.

sanoi se lääkäri et pitäs ens viikon pe näkyy se syke jos on näkyäkseen.. mut kaikkien näiden takapakkien jälkeen nii se pelottaa ihan suunnattomasti!

kiitos kannustuksesta.. sitä tarvitaan!<br><br>
 
Mauahtavaa harmaana
Ollaan chrissy samana päivänä tehty testit sitten. Tarkistin kalenterista niin juurikin 22.3. sain ensimmäisen kerran haamun testiin, se ei pitäisi periaatteessa olla edes mahdollista kun hedelmöittyminen oli tapahtunut max 7pvää aiemmin. Viikkoja täällä 5kokonaista ja 6päivää lääkärin mukaan. Tiistaina näkyi pelkkä "pussi",tulevana maanantaina ultra ja silloin on sitten 6+3(-4) ja pitäisi EHKÄ olla muutakin. Toivottavasti nyt oltais molemmat vaan niin ajoissa liikentees ettei mitään vielä ole näkynyt.
 
katjuusa
Heippa kaikille joululahjan odotajille:)

Siirryn tänne marraskuun pinosta, kävin tänään ultrassa ja la siirtyi kaksi viikkoa, uusi la on 1.12! Oli hienoa nähdä pieni sydän sykkimässä, alkoi kovasti itkettämään. Kaikki siis toistaiseksi kunnossa, ollaan uudelleen siirtymässä viikolle 7..
 
Tuitsu harmaana
Heippa!

meikäläisen tissienpuristelu viikonloppu alkoi.

Oli ihanaa nukkua myöhään ja vaan pötkötellä.

Oon tässä hokenut itselleni olevani raskaana.
Ja niin kauan kun ei vuoda niin olen.
piste.
ihan selvä päätös.

Ootteko soitellut jo neuvolaan?
Mä en oo vielä, oottelen sitä ultraa että saan jotain oikeen tarkkaa päivää että milloin olisi la ja millä päivällä mennään vkolla 6+.
Mulla on siis ultrattu noin ovispäivä +-2 päivää lapsettomuusklinikalla ja siitä oon repiny noi viikot. Ja toi päivä on sen ajankohdan ainoan raksuttelun mukaisen oviksen mukaan laskettu la.
Eli periaatteessa voin olla nyt kaikkea 6+4 ja 6+1 väliltä.
Mutta se varmistuu sitten.

Ootkko jo ruvennu vältteleen jotain syömisiänne? mä en olleskaan ja tuskin kauheesti vältänkään. Paitsi jätän ehkä noi huumeet ja alkoholit väliin! :D

Kuinka moni polttaa? ite oon semmoinen satunnaispolttelija ja plussan jälkeen en oo kyllä sauhutellu lainkaan! hyvä minä!

Mä oon ammatiltani keittiömestari ja tiiän aika hyvin että mikä on turvallista ja mikä ei.
Ehkä ihan raakaa pihviä en söisi kuin omassa keittiössäni tai jotain äyriäisiä/simpukoita jne.
Ei se että niissä olis jotain raaka-aineena vikaa mutta kun en oo ite valmistanu ja en voi olla varma että ne on ok.

Ja toi listeria hössötys on musta outoa, siis se että ollaan paniikissa kun viime jouluna söin kaksi biittiä graavikalaa, onkohan vauvassa nyt joku vika-hössötystä,
kyllä se riski on olemassa mutta esimerkiksi mun jo melkeen kymmenen vuoden työhistorian aikana en oo ikinä kuullut että joku mun asiakas olisi saanut listerian.
Enkä tunne ketään enkä oo ikinä kuullutkaan kenestäkään joka olisi saanut.
Vaikka tarjoamme savukaloja(vakuumissa! argh!),vihanneksia,pehmeitä juustoja...
Ehkä mä oon vaan tuudittautunut siihen uskoon että kaikki ruoka on turvallista kun se on käsitelty oikein.
Jos joku saa listerian raskaus-aikana niin toivottavasti se kuitenkaan ei ole mä. :D

Jep, meenpä syömään jotain, missä toivottavasti ei ole listeriaa, etten ihan menetä kasvojani... :D :D


Tuitsu ja napa rv6+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 11:32 Mauahtavaa harmaana kirjoitti:
Ollaan chrissy samana päivänä tehty testit sitten. Tarkistin kalenterista niin juurikin 22.3. sain ensimmäisen kerran haamun testiin, se ei pitäisi periaatteessa olla edes mahdollista kun hedelmöittyminen oli tapahtunut max 7pvää aiemmin. Viikkoja täällä 5kokonaista ja 6päivää lääkärin mukaan. Tiistaina näkyi pelkkä "pussi",tulevana maanantaina ultra ja silloin on sitten 6+3(-4) ja pitäisi EHKÄ olla muutakin. Toivottavasti nyt oltais molemmat vaan niin ajoissa liikentees ettei mitään vielä ole näkynyt.

no se lääkäri sai jonkun mitan.. 5,8mm... samoin lääkäri paria viikkoa aikasemmin.. 3-4mm, mutta se syke olis ny tärkein näkyä..

luin tuolta tekayn sivuilta et viimestää viikoilla 6+ pitäis syke näkyä.. muuten voidaan olettaa että on elinkelvoton... :eek:

toisessa ultrassa lääkäri sanoi et sikiövarjo jäi epäselväksi..

 
Hei!
täällähän on käyny vilske.. Uusille oikein paljon onnea ja tervetuloa joukkoon lisääntyvään! :)
Kävin tänään ultrassa. Varmistettiin että kaikki on hyvin, kun ollut jonkun verran veristä vuotoa. Aluksi se lääkäri ei meinannu siitä pienestä pisteestä liikettä havaita, mutta kun jonku aikaa tiirailtiin niin nähtiin pieni nopea syke siellä. huh huh kun olo on jotenki niin paljon levollisempi kun tietää että siellä on elämää. :heart:
mulla ei vieläkkään ole mitään tietoa pahoinvoinnista..
aika hassua että sitä oikein oottaa että alkais jo yökötys.
 
papana03 harmaana
Täällä odotetaan, että tää yökötys loppuis. \|O
Onneks tässä kahtena päivänä on vähän jo helpottanut uuden ruokailutahdin ansiosta.

Voi että kun haluis kanssa mennä varhaisultraan, mutta toisaalta siihen ilmaseen on niin vähän enään matkaa, että en siten oikeen tiedä.
Nyt on 6+5 ja voi että, kohtahan alkaa jo kahdeksas viikko, wau ja neuvolakin on ihan pian. Aika se vaan rientää :)

Pi pa re: Vaihdetaan olotiloja
:D

 

Yhteistyössä