**Joulun odottajat** Huhtikuu

voi olla et siirryn huomenna tuolta marraskuisista tänne.. sain lähetteen polille varmistamaan raskauden kesto kun ei kahdessa ultrassa ole sitä vieläkään saatu selvyyttä..

lääkäri sanoi tänään et plussatun testin mukaan olis nyt vasta viikkoja 6+ et la siirtyyki joulukuulle...

8vkoa ekasta neuvolasta ollaan menty takapakkia.. neukkakortis lukee 11+5 mutta tarkempien tutkimusten mukaan ollaanki nyt vasta ehkä 6+

stressi on suurta.. ilmoittelen huomenna..
 
Heipat kaikille.
Tää hätäinen kävi toteamassa lääkärissä tänään että alkuvaiheessa ollaan, ainakaan varhaisemmaksi LA ei muutu, pari-kolme päivää myöhemmäksi voi siirtyä. Kohdun ulkoisesta raskaudesta ei ole kysymys, mutta mitään sen kummempaa elämääkään ei näkynyt, sykettä esimerkiksi. Ja nyt tietenkin pelkään tuulimunaraskautta.. Kolmen viikon päähän sain uuden ajan ja silloinhan se selviää.. Periaatteessa tämän viikon loppuun mennessä ultralla pitäisi syke näkyä mutta. Arvaatte varmasti että on vähän mieli maassa mutta ei kovin pahasti sillä mikään ei ole varmaa. Ja toki tiesin riskin ettei mitään näy kun näin aikaseen oon asialla :/ Tai siis olihan siinä se ruskuaispussi vai mikä nyt onkaan, se mikä näkyy sellaisena mustana kohtana. Noh. Toukokuun alussa oon viisaampi, silloin viikkoja kasassa n.8 että sykkeen pitäisi ihan varmasti olla jo näkyvissä.
Nyt tarttee keksiä jotain että hetken olis muut asiat mielessä, kovin helppoa se ei ole.
See you later :wave:
 
Voi Mauahtavaa älä masennu :hug:

Paljonko sulla viikoja oman laskun mukaan? Mullakin se ultra huomenna ja vko.ja vasta 6+5 että varmaan ollaan samojen mietteiden kanssa matkalla eteenpäin. Kerron kuulumiset huomenna :wave:
 
Mauahtavaa harmaana
Kiitos Burberry. Yritän pitää itseni kuosissa (joo ja etsin tuulimunatarinoita yms netistä, ei saisi!!). Tuossa noita sun viikkoja katoin että periaatteessahan sulla on vasta 5+jotain jos lasketun ajan perusteella ajattelee? Kun tuolla mun LA:lla viikkoja on 5+4-5 ja sun LA on myöhemmin?
Toivon todella että sulla on parempi onni ultratutkimuksen kanssa ja näet jo sykkeen tms.. Jännittelen sun puolesta niin ei tarvitse omia asioita pähkiä :D
 
Hei vaan.. luin teidän juttuja, ja ihmettelin miten melkein jo kaikilla on pahoinvointi alkanut? Mulla ei vielä mitään oireita siihen suuntaan., onkohan tää merkki keskenmenosta, pelottaa niin kauheasti että keskenmeno tulee, kun on tullu valkkarin mukana punaruskeaa väriäkin. Taitaa loppua tämä ilo taas lyhyeen. :'(
No ei auta kun toivoa parasta ja pelätä pahinta. Raskausviikkoja kasassa 6+3.
Ainiin, yks selkeä raskausoire ainakin löytyy.. itkettää ihan naurettavan pienet asiat. Ja tuntuu että loukkaannun taas ihan pienistä asioista ukolleni. Nyt pitää kyllä vähä ryhdistäytyä. Miten te muut? Onko teistä tullu yllättäen itkupillejä?
 
Mäkin varovasti kurkkaan tähän pinoon. Tuolla viikon 14 kuumeilijoissa olin nikillä Amal koska en halunnu että kaikki tutut saa tietää meidän vauvan yritys puuhista. Mutta nyt saavat tässä tietää eikä se haittaa. Terkkuja vaan tutuille!

eli mulla on ikää 23 vuotta ja toinen lapsi on masussa. Laskettu aika on 14.12. Työnimi on tiikeri.

Pitääpä vähän lueskelle mitä ootte kirjottanu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 16:16 Pi pa re kirjoitti:
Hei vaan.. luin teidän juttuja, ja ihmettelin miten melkein jo kaikilla on pahoinvointi alkanut? Mulla ei vielä mitään oireita siihen suuntaan., onkohan tää merkki keskenmenosta, pelottaa niin kauheasti että keskenmeno tulee, kun on tullu valkkarin mukana punaruskeaa väriäkin. Taitaa loppua tämä ilo taas lyhyeen. :'(
No ei auta kun toivoa parasta ja pelätä pahinta. Raskausviikkoja kasassa 6+3.
Ainiin, yks selkeä raskausoire ainakin löytyy.. itkettää ihan naurettavan pienet asiat. Ja tuntuu että loukkaannun taas ihan pienistä asioista ukolleni. Nyt pitää kyllä vähä ryhdistäytyä. Miten te muut? Onko teistä tullu yllättäen itkupillejä?
Ei se pahoinvoinnin puuttuminen ole merkki et jokin ois huonosti. :hug: Toivotaan että kaikki menisi hyvin.

Mä olen yllättynyt, että en ole edes kovin itkuherkkä näin normaalisti, väsyneenä asia onkin toisin. Tosin juuri muitakaan oireita ei ole, jotenkin osittain varmaan siksikin tuntuu vielä uskomattomalle tää plussa. Pitäiskö varmuudeksi tehä vielä testi... :whistle:

Tietääkö joku, että pääseekö siihen alkuraskauden ultraan neuvolan kautta, vai pitääkö hakeutua yksityiselle? Ja paljonkohan sellainen maksaa? Jotenkin on sellainen olo, että haluis varmistuksen tälle jutulle...
 
Mauahtavaalle vielä siitä vkoista, mulla lyhyt kierto 26-27pv ja ovis ollu siinä kp 10-12 paikkeilla ja vikat menkat 1.3. Näin laskurin mukaan olisi.. mutta voi hyvinkin että heittää.. ja olet oikeassa. :)

Mä olen jo pyörinyt "valmiiksi" näillä mainitsemillasi sivuilla, oon muutenkin sellainen että otan ennemmin asioista selvää etukäteen kun jälkikäteen.. Vanha sanontakin on joskus paikallaan että "pessimisti ei pety" :saint:
 
Shamandalie pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 17:42 Burberry kirjoitti:
Alkuraskauden ultra yksityisen kautta ja maksaa siinä 100-150 eeroa vähän riippuen missä asuu.. =)
Ehkä mä sittenkin oottelen peloissani sinne 12 viikon ultraan... :whistle: :ashamed:
 
Mauahtavaa pikana
Shamandalie: Kävin tänään ja oma yksityinen gyne veloitti 53e kun kelan korvaus oli jo vähennetty. Täällä suunnalla paljon halvempaa kuin esim 09 alueella.
Mones maissa Burberry sulla on ultra? Tuun heti katsomaan sun kuulumiset sitten huomenna.. =)
Yritän epätoivoisesti etsiä kuopuksen odotus neuvola kortti systeemiä :LOL: Kääk, mikä se nyt onkaa. No mut ei kuitenkaan löydy. Kävin silloinkin pariinkin otteeseen ennen np ultraa yksityisellä ultrattavana mut en muista millä viikolla oli syke yms näkyvissä. Pyörii asia liikaa mielessä.. parempi kun olis menny vast parin viikon päästä mutta... :whistle:
 
Heippa kaikki vanhat tutut kuumeiluketjuista ja uudetkin tuttavuudet :wave: !
Pakko kai se on jo uskaltautua tänne, kun eilisen haamun ja tämän päivän haalean Predictor-täplän jälkeen alan uskoa, että tottahan se taitaa olla :) . Toivottavasti mukaan mahtuu B).

Kauheasti pelottaa tässä vaiheessa, että mitäs jos jotain meneekin pieleen, mutta se taitaa olla normaalia \|O ...
Pakko mielenrauhan takia mennä sinne ultraan heti kun jotain on nähtävissä. Mä oon just sellainen mietiskelijä :(.

Laskettu aika olis jonkin laskurin mukaan 13.12.

Ihan hassua, kun en yhtään tiedä, miten mun tästä eteenpäin pitää raskauteni kanssa toimia :eek: . Kun ei tosiaan ole aiempaa kokemusta... Miten maltan pitää kaikilta asian salassa? Onneks täällä voi jakaa ajatuksiaan =) !<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 16:16 Pi pa re kirjoitti:
Hei vaan.. luin teidän juttuja, ja ihmettelin miten melkein jo kaikilla on pahoinvointi alkanut? Mulla ei vielä mitään oireita siihen suuntaan., onkohan tää merkki keskenmenosta, pelottaa niin kauheasti että keskenmeno tulee, kun on tullu valkkarin mukana punaruskeaa väriäkin. Taitaa loppua tämä ilo taas lyhyeen. :'(
No ei auta kun toivoa parasta ja pelätä pahinta. Raskausviikkoja kasassa 6+3.
Ainiin, yks selkeä raskausoire ainakin löytyy.. itkettää ihan naurettavan pienet asiat. Ja tuntuu että loukkaannun taas ihan pienistä asioista ukolleni. Nyt pitää kyllä vähä ryhdistäytyä. Miten te muut? Onko teistä tullu yllättäen itkupillejä?
Elä sure.
Ei mullakaan mitäään maata mullistavaa oiretta ole.
Välillä on paha olo ja välillä ei. ainoa kunnon oire on tissien turpoilut ja kivut, ja ei nekään mitään järisyttäviä olo. Semmosta menkka tissikipua.
Väsyttää vaan.

Tänäänki on ollu oikeen hyvä olo, ei ollenkaan raskaana oleva olo.
Kyllä en oireet, oikeen kunnon sellaiset tulee vielä.
Laatataan sitten yhessä kaaressa...

Tuitsu rv 6+1
 
Vautsi ollaan saatu paljon uutta porukkaa, onnittelut ja tervetuloa =)

Ei mullakaan Pi pa re oo mitään kummempaa oiretta vielä, ei ees juur yhtään huono olo, ainoo on edelleen tää väsymys ja iltapalelu, odottelisin ensviikolla alkavaks,vaikka tottahan se on et koko ajan pelkää pahinta kun miltään ei tunnu, mut niinhän me kaikki tunnutaan tekevän :)

Mauahtavaa uskoisin et johtuu just ajankohdasta,jos vaik ovis onkin ollu päivää myöhemmäs tms, eikä vielä siks näy, muutaman viikon päästä uudestaan,pidän peukkuja!

Tuntuu suurinpiirten siltä kun valehtelis kun ei kerro tätä asiaa kellekkään, kun kaikilla on tiedossa mun vauvakuume, vaik en yrityksestä ookkaan puhunu ja samassa tilanteessa, siis vauvaa toivovat kaverit puhuu asiasta samalla lailla kun ennenkin ja en viitti viä paljastaa, no jos nyt viä muutama viikko,katotaan sit yllättyykö kukaan vai onko ne jo arvannu =)
Kylläpäs tulee sekavaa tekstiä kun vähän väsyttää tähän aikaan illasta,täytyy kohta änkeytyä ton pikku-ukon viereen.
Kauhee kun rupes eilen mietityttään kun luin noista kielletyistä ruoka-aineista kun tuli joskus viikko sen jälkeen kun menkkojen piti alkaa syötyä juustokakkua ja fetajuustoa,kaikesta näköjään pitää joku ongelma mieleensä saada =) no toivottavasti ei ollu mitään vahinkoa...

illanjatkoja :wave:

eliisa ja asukki 6+2
 
Iltaa
Heippa kaikille!

Tervetuloa uusille! Mä olin nettipimennossa tai tarkemmin sanottuna en jostain syystä päässyt näille sivuille??? Oisko johtunut tosta aikaisemmasta kirjoituksestani, kun laitoin, et 900% varmuus, että raskaus jatkuu :LOL: Tarkoitin tietty, et 90%... Mut paremmalta toi 900% kuulostaa silti.

Hitsit, kun oon huono nickeissä (etenkin kun luin koko pinon just putkeen); mutta joku oli ultrassa käynyt jo. Tiedän, et on helppo sanoa, mutta tosiaan noilla viikoilla ei vielä välttämättä mitään ihmeitä näy. Meillä syke näkyi muistaakseni 6+0 esikosta, tosin lääkärin papruissa luki 6+3, la kuitenkin aikaistui np -ultrassa, siitä siis tuon laskeskelen... Uskotaan ja pidetään peukkuja, että kaikki on sinullakin hyvin ja ultra oli vaan turhan aikainen. Itse sain nyt alkuraskauden ultran vasta 7+2 viikoille, eivät edes anna aikoja aikaisemmin kuulemma. Viimeksi pääsin, kun oltiin lähdössä reissuun ja halusin varmuuden kohdunsisäisestä raskaudesta.

Hitaasti menee odottavan aika. Yöheräilyt on ennallaan, lisäksi palelen järkyttävästi ja ajoittain tosi väsynyt olo. Pienen pientä kuvotusta löytyy myös, mutta jos en tietäisi olevani raskaana, ei näin pieniä oireita edes huomaisi... Esikosta aloin oirehtia 7+ viikoilla, joten pitäisi kai vaan osata nauttia tästä oireettomuudesta...

-Terppari 5+2
 
Heissan,

Kiva, kun saatiin tuolta meidän 14 viikon pinosta tänne lisää väkeä! Teretulemast vain. :flower:

Schätzen: mulla ihan samoja mietteitä ku sulla, kun itsekin esikoista odotan ja kovasti tekis mieli kuuluttaa koko maailmalle. :kieh: Vielä oon saanu suuni pidettyä... Ainoa syy, miks en varmaan oo vielä uskaltanu kertoa, on et ei aivan vielä oo varma, et onko tuolla masussa todella elämää.. :\|

Mä oon myös miettiny tota alkuraskauden ultraa, mut en oo löytäny meidän seudulta yksityisiä gynejä, tms. Mistähän tuon tiedon kaivais... :headwall:

Veeruskalta piti muuten kysymäni, et mistäpäin olet, kun meilläkin toi neuvolantäti oli vielä tän päivän lomailemassa kun koitin tavoittaa.
Huomenna pitäis koittaa soittaa töistä, mikä ei tod, tuu oleen helppoa kun yhdellä työkamulla on korvat selässäkin. Mut meillä neuvolaan ajanvaraus on vaan 8-9 välillä. Ja muuten joutuisin odottaan perjantaille et voisin soittaa kotoa, ku muuten aina tuohon aikaan töissä. Ei oo helppoo tää salailu, ei.

Tääkin tahtois jo isomman vauvamasun, edes sen verran et ei tarvis enää salailla... :eek: Mut hitaanpuoleisesti tuo tuntuu kasvavan vaikka miten syö kokoajan... :LOL: Täällä muuten pahoinvointi on pysyny poissa nyt pari päivää, närästää vain ja mahaa välillä nippailee, tissiparoista puhumattakaan. Ehkä sen parin päivin pahoinvoinnin tarkotus oli vaan kertoo mulle, et "hei, tee se testi vaikka vuodatkin..." :kieh:

Jotku on sanoneet, et on kiva kun on salaisuus jota muut ei vielä tiedä, mut mä en tykkää. Oon semmonen lörppä et tekis niin mieli kuuluttaa.. :LOL: Mut jokin vielä pidättelee. Jos edes vähän kasvaisi tuo massu.. edes hitusen. Kasva kasva, massuni mun.

Ootteko muuten keksineet jo jotain hyviä työnimiä?
 
Iltoja kaikille. :wave:

Tervetuloa uusille, kiva saada "tuttua" porukkaa kuumeilijoista. =) =)

Mulla on jotenkin sellanen olo, että näin ei vain voi olla... Ja sitten jos siellä nyt kuitenkin joku sattuisi olemaan, niin ei tämä loppuun saakka kuitenkaan mene... :\| Itseäkin jo alkaa ärsyttää tämä... Mutta kun eka raskaus meni kesken, toisesta syntyi tyttö, ja kolmas kesken, niin eikös tämän nyt sitten kaiken järjen mukaan pitäis mennä ihan loppuun saakka. :D Toivotaan. Isäntäkin varovasti koitti jo miten reagoin, kun puhui "meistä", tarkoitti siis mua ja asukkia. Pelkää ja jännittää tuokin koko ajan, että koska tulee huonoja uutisia... :/

Mulla taitaa olla flunssa tulossa. \|O Aamulla jo oli kurkku vähän kipeä, tosin niin vähän ettei sitä aina edes huomaa, mut kuitenkin. Ja nenä on taas alkanu vähän vuotaa... :snotty: Toivottavasti säästyis edes kuumeelta ja ekana aamulla tuli mieleen ettei tulin angiinaa. \|O Joku kuukausi sitten sen sairastin, ja oli muuten kamalaa. :ashamed:

Me ei vielä olla työnimeä keksitty, kovin oon koittanut miettiä. :D Kai se sitten tulee yhtäkkiä mieleen kun ei muista miettiä. B) Esikoista kutsuttiin Nestoriksi, en tiedä miksi. :eek: Mutta Nestori tuo tyttö oli vielä pari päivää syntymänsä jälkeenkin. :D Joku kiva ois kiva keksiä. Sellanen millä sitten vois kutsua vaikka ristiäisiin saakka. B)

Tämä palsta on muuten aivan huippu kun vielä ei uskalla kertoa kenellekään tästä projektin alusta... :whistle: Pääsee tänne vaahtoamaan. :D Mietittiin, että kun viime raskaus menetettiin vasta ekassa ultrassa, jos nyt malttaisi sinne saakka ainakin olla kertomatta. Mikäli siellä kaikki OK, voisi ehkä kertoa vanhemmille ja sisaruksille. Tai mikäli vaan sais oltua, niin ei kertois niin näkis sitten joskus... Saa nähdä miten malttaa. :D Tietty sitten jos aikaisemmin kyselee niin sit voi kertoa... Mun äiti on muutamana viikkona kertonut nähneensä unta, että hän on hoitanut pientä poika vauvaa, jonka nimi oli Antero. :LOL: Ja sen saman unen on muutamaan kertaan nähny. Jospa se oiskin sitten antero. :LOL: B)

Syöttekö te jotain vitamiineja tms? Kun mietin et pitäiskö jotain muutakin kuin C:tä... Aikaisemmin en oo tarvinnu mitään, arvot olleet niin hyvät... Entä tietääkö joku säilyykö marjoissa foolihappo pakastamisen aikana? Eli siis pitäiskö marjojen olla tuoreita et niistä sitä sais... Googlesta tietty voisin kans katsoa. =)
 
Meilläkin meinaa vähän kipeyttä pukata päälle. Pojalle nousi illan aikan kuume 38,8 :\| . Mitään flunssaa ei ole ollut, joten pahoin pelkään korvatulehdusta :\|. Viime vuoden lopulla kärsi korvatulehduksista melkein 2kk..Pitää toivoa että aamulla vaikka pojan suusta töröttäisi poskihampaan alku ja kuume olisi tipoteissään :)

Meidän neuvolassa on ultrauslaite, jota puolet lääkäreistä käyttää jo ensimmäisellä lääkärikäynnillä =), joka siis on ainakin mulla rv 9+.
En ymmärrä miksei ne voi tehdä siitä ihan yleistä käytäntöä. Olisihan se varmistus kiva saada mahdollisimman nopeasti ja noi yksityisen hinnat on kyllä ihan mahdottomia :whistle:

Mä oon tänään ollut kyllä hyvin raskausoireinen ja mieskin sai taas muistutuksen siitä millaista on kulkea nraskaana olevan naisen perässä ruokakaupassa :whistle:..En tpdellakaan enää edes muista mitä kaikkea tuli ostettua. Ainakin 2isoa suolakurkkua, joita en yleensä osta..toisen söin kotimatkalla B)

Nyt oon kyllä ihan poikki ja aikas huonovointinenkin, joten taidanpas hipsiä pikkuhiljaa nukkumaan!

Hyvää yötä kaikille joulumammoille =)
 
Myöhäis-tiistai-iltaa kaikille!

Kertokaas tyhmälle, että selviääkö siis ekassa neuvolassa, onko kohdussa oikeaa elämää, siis ettei kyseessä ole kohdunulkopuolinen tai tuulimuna? Milloin se selviää ellei aio mennä varhaisultraan?

Täällä alkoi tänään aamupahoinvointi!! Melkein tipuin töissä aamulla, ku oli niin laatta lähellä että kävin jo veskissä kakomassa. Söin ennen töihinlähtöä 2 ruisleipää väkisin, joilla olo pysyikin hetken aikaa kurissa. Töihin pyöräiltyäni olo alkoi taas, sitten taas 2 palaa ruisleipää, kunnes taas 2h kuluttua... Ilta mennyt nyt ihan hyvin. Nyt varasin sängyn viereen tuctuc-keksejä joita aion syödä ennenku nousen.

Eilen tosiaankin kun vein pissanäytettä tk:een pissatulehdusepäilyn vuoksi, pissassa olikin tulehduksen sijaan sokeria. Tänään soitin neuvolaan, jossa kerrottiin et pienet sokeriheilahtelut kuuluu asiaan, eikä sen vuoksi tarvi ekaa neuvolaa aikaistaa. Kivi putosi sydämeltä. Aion nyt kuitenkin kiinnittää huomiota liikuntaan ja ruokailuun.

Ja sitten nukkumaan! Aamu(pahoin)vointeja teille muillekin!
 
Huomenta.
Täällä ollaan sairaslomalla, pitäis tuos päivemmällä soitella fysioterapeutille ja hakeutua hoitoon, toivon mukaan iskias vika saadaan kuntoon ennen raskauden puolta väliä..
Haaveilija83: Entisessä neuvolapaikassani oli ultralaite, ihan vaan päältä päin katottiin että onko elämää. Ja sittenhän ne koittaa kuunnella sydänääniä jos vaikka kuuluis niitä jo. Monilla kuitenkin vasta np ultrassa 12viikon korvilla selviää onko asukki vai peräti kaksi =)
Pelottaa kyllä tosissaan että jos tää mun raskaus loppuu ennen kuin alkaakaan mutta tosiaan, voihan olla että olis vaatinu vielä sen viikon että olis nähnyt jotain muutakin kuin mustan täplän.
Tervetuloa uusille, päivittelen teidät listalle heti seuraavaksi =)
Mies ei tunnu ymmärtävän että on mahdollisuus ettei meille vauvaa tulekkaan, parempi varmaan niin, ettei ole kuin yksi joka stressaa. Koitin kyllä selittää asiaa mutta eihän tuo tunne kuin sanan keskenmeno.. No mutta onneksi te olette olemassa :heart:

Oireettomuutta muillakin näköjään, sama täällä yhä edelleen. Ei edes rintoja nippaile, ei kuvotusta tai kovin hirveetä väsymystäkään. Valkovuotoakaan ei tuu normaalia enempää.
Tuntuu kuin olis pimeessä huoneessa etsimässä ovea. Siellä on ihan hiljaista ja tyhjää..

Listan päivitykseen ja aamupalaa tekemään.

:wave:
 
Huomenta. Eilen en päässyt vastaamaan Mauahtavalle mihin aikaan meen ultraan kun yhteys tökki niin pahasti mutta puol kymmeneltä on siis aika. Palaan tänne heti kertomaan kuulumiset. Mä meen senkin takia Gynelle koska mulla on sellaista jännää kylkikipuilua ettei vaan olisi kohdun ulkopuolinen raskaus :/

Kohta nähdään :wave:
 

Yhteistyössä