**Joulun odottajat** Huhtikuu

Hepskukkuu,

Täälä kans paha olo on astunu kunnolla kuvioihin. Onneks vielä syömällä pysyy kurissa. Mut mitään ei vaan tekis mieli, niin väkisin on syötävä. Aamulla jouduin nouseen jo kuudelta ylös syömään, ku oli niin paha olo. Sit otin parin tunnin tirsat vielä, mut taas oli paha olo herätessä. Heti ku tulee vähän nälkä, niin paha olo yllättää. Kamalaa... hui, taas meinas yökki lentää.. Toivottavasti tää kuvotus ei tästä pahene, muuten kyllä ei tuu työnteosta mitään, saati et sais salattua tän..

Mä syön tällä hetkellä vain foolihappoa, mut ajattelin kyl et jos ostaiskin tota Multivita 2+:aa.

Millon otte ajatellu kertovanne asiasta? Ite niin kovasti tekis mieli kertoa vanhemmille kun eka lapsenlapsi niille tulossa ja tiedän niiden odottaneen sitä kovasti. Ei vielä vain taida uskaltaa.. Kerroin vain lähimmille ystävilleni kun toinen heistä odottaa kans ja yhdessä vähän suunniteltiin tätä et jos näin hyvin menis. Ja hyvinhän se meni, ku la vain kuukausi väliä.

Parempioloista pääsiäistä itse kullekin :whistle:
 
Hätähousu: Kiva et sulla samat mietteet pahoinvoinnista ja töissä kiinni jäämisestä! Täälläkin toivotaan hartaasti ettei tästä pahentuisi. Me kerrotaan vanhemmille varmaankin äitienpäivänä! Toivottavasti sinne saakka kestää. Täällä eka neuvola 2 vkon päästä eli rv7. En osaa pelätä mitään, joten en varmaankaan aio mennä varhaisultraan. Se otetaan mitä ylhäältä annetaan :saint:
 
Mauahtavaa harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2007 klo 10:41 Burberry kirjoitti:
Mauahtavaa koska sulla on ultra, paljonko vko:ja silloin täynnä? Mulla kanssa "totuuden" hetki lähestyy ensi viikolla..
Tiistaina on ultraus, silloin menossa 5+5 muistaakseni. Jonkun raskauslaskurin mukaan pitäisi juuri tuona päivänä sykkeen alkaa näkyä et jos LA siirtyy myöhemmäksi en ehkä sykettä viel näe.. Ilmottelehan sitten mitä salamatkustajalle kuuluu kun oot ultrassa ollut =)
 
pupsi harmaana
Huomenta kaikille!
Tervetuloa kaikille uusille. Täällä kurjaa oloa, etoo, mahaa nipistelee ja mieli taas niin maassa. Keskenmenon pelko on aivan kamala. Mullahan oli alkuraskauden keskenmeno joulukuussa. Ei kyllä yhtään osaa nauttia tai ajatella että olisi maailman ihanin joululahja tulossa. Sama masennus oli kyllä esikkoa odotellessa. Kolme ensimmäistä kuukautta meni itkeskellessä. Onneksi tämä helpottaa kohta. Mites teillä muilla? onko tullut itkuherkkyyttä tai muuta. Minä saan ihan mahottomia raivareita ja saatan huutaa ukolle ihan pienistä. Ja yleensä en suutu mistään. Ukkoparka koko ajan ihan varpaillaan :D Taidan lähteä tytön kanssa ulos kun siellä on niin ihana ilma. Ehkä se aurinko piristää mieltä. Kaikille toivon ihanaa päivää. :)


Pupsikka ja nipistelevä massu
 
Pupsille, koita olla pelkäämättä epätodennäköistä että toinen km sattuu heti perään jos olet terve eikä sinussa ole todettu mitään sairautta.
Kyllä täällä on kanssa hermot huonossa kunnossa, ei niinkään itketä on vaan pinna tiukalla.Ei mukava fiilis kun saa mies ja tyttäret osansa :headwall: Voi kun jumala olisi antanut mulle viilipytty hermot.

Annimannille mun piti sanoa että hyks ja hyas on eri sairaaloita. (helsingin yliopisollinen ja hyvinkään aluesairaala) nimet kyllä viittaa yhteen ja samaan =)

Terpparin viestissä oli että kun ultrassa on saatu sydänäänet/syke kuuluviin on n. 900% tod näköisyys että kaikki menee hyvin!! Ihanaa helpotti mua mulla ens ke ultra ja i hope syke kuuluu :saint:

Hätähousulle kysyit koska kertoa raskaudesta niin vasta vkon 12 jälkeen. Tai myöhemmin en koe että haluan vielä tässä vaiheessa jakaa asiaa muiden kanssa kun tilanne saattaa muuttua.. Enkä sitten kestä soitella ympäriinsä että unohtakaa koko juttu niin kuin viimeksi kävi :ashamed:
Sulla se on tietty eri kun on eka lapsenlapsi tulossa vanhemmille, sellaista on vaikea peitellä niiltä varsinkin jos ovat uteliaita asiasta :D

Palataan... :wave:
 
Päivää kaikille, nyt ois sit kai 6+1, eikä vieläkään mainittavaa huonoa oloa, on se kummallista kun oikein toivoo et olis, mut kun sit ois joku selkeä oire, no lueskelin kyl eilen et noista kummastakin on alkanu kunnolla vasta viikolla 7,jos nytkin.
Ens ma olis eka neuvola, toivottavasti saan kerjättyä ittelleni aiemman ultran,aateltiin et kerrottais vasta sitten, vaikka aika mahdottomalta tuntuu kun hirveen moni kyselee ihan suoraan et koskas teille se kolmas... varmaan arvaa kun siihen jotain epämäärästä koittaa mutista.
täytyy kysyä toi neiti johonkin hoitoon siks aikaa kun käyn siä nlas, ei viitti ottaa mukaan kun varmaan muistaa miks äiti siä huoneessa viimeks kävi, saa muutenki nähdä mikä tytön reaktio on uutiseen =)

Paljon oli näköjään tullu uutta porukkaa kovasti onnea kaikille, tää on muuten tosi hyvä paikka mietiskellä ja kysellä kaikkee,kiitos vaan koko väelle :)
Ai niin mulla alko sama kummallinen vaiva kun Terpparilla siis yöllä klo 4 jos johonkin herään niin kukun varmasti ainakin tunnin pari, hieman ärsyttävää, sama juttu oli aiemmissakin raskauksissa, vähän sit kyl väsyttää kun tuo poikakin viimestään seittemältä herää.
Mutta kirjoittelemisiin!!
 
Mahtuisko mukaan? :wave:

Uskalsintänään testata, kp 36/n.32, ja selkeä plussa tuli. Tosin oli jo sellainen olokin, kun valkkaria vaikka muille jakaa, rinnat kipeät ja joka yö tos vauhdikkaita unia... :kieh: (Myös edellisessä raskaudessa ennen plussaa alkoi vauhdikkaan unet, ja aamulla väsytti enemmän kuin illalla nukkumaan mennessä. :D )

En nyt muista missä järjestyksessä noi tiedot olitte laittaneet, mutta ikää mulla 25v, toinen mussukka toivottavasti tulossa, netin laskurin mukaa LA on 10.12 ja TYKSiin meinasin mennä. :D

Tosin nyt alkaa taas pelko, koska menee kesken... Viime kesänä todettiin 12 viikon ultrassa kuollut sikiö, ja alkaa pelottaa jo valmiiksi, vaikka ei kannattaisi etukäteen murehtia...

Ja kertokaas tyhmälle, että tehdäänkö sitten joka kuukaudelle oma joulumasujen ketju? :ashamed: Miten niin ulkona. :D En vielä ehtinyt lukea koko ketjua, jotenkin on nyt sellainen olo ettei malttais olla ja keskittyä mihinkään. :D

Tästä tulee piiiitkä aika (jos vaan kaikki menee hyvin), kun ollaan mietitty ettei raskauden sattuessa kerrota siitä, vaan näkevät sitten kun alkaa näkyä... :whistle:
 
emppunen
Täällä ilmottautuu yksi joulutontun odottaja. Jonkun laskurin mukaan la ois 10.12. Toinen lapsi olisi tulossa. Esikoinen täyttää muutaman viikon sisällä 7kk. Vähän hämmentynyt olo edelleen. Viikko on nyt plussauksesta. =) Eiköhän kaikki mene niinkuin pitääkin. Ensimmäisellä kertaa stressasin kaikkea mikä raskauteen liittyy,mutta nyt en jaksa stressailla. Ainakaan vielä.
Hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille! :flower:
 
Hei ja tervetuloa onnentoivotusten kera uudet!!
Mukavempi että joka kuulle uusi aloitus, samalla pinolla ja nimellä mutta kuukausi vaan muuttuu. Ei sitten loppuvaiheessa oo pinossa ihan hirveetä määrää sivuja. Ja vanhoja juttuja pystyy kyllä tuolta sitten kaivelemaan jos haluaa =)
Pistän teidät etusivun listalle ja sanokaa jos jonkun kohdalla on jotain väärin tms.. :wave:
 
Täällä myös yksi jouluvauvan odottaja ilmottautuu mukaan :wave: ! Olen 29v ja kolmatta odotetaan syntyväksi meidän perheeseen!Laskettu aika on joskun 10 joulukuuta tienoilla ja loppurutistus käydään tekemässä TAYS;issa.

Joulukuussa meillä sitten on kolme alle kolmevuotiasta..Hulinaa tulee olemaan, mutta hyvin selvitään, tiedän sen!

Kuvottava olo on ollut seurana jo pari päivää ja tuskin poistuu ennen rv 24. Edellisissä raskauksissa on ollut paha raskaus pahoinvointi :$

Onnea kaikille muillekkin plussanneille :flower:
 
ehkäpä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2007 klo 10:50 Mauahtavaa kirjoitti:
Elikkäs jos tällainen pino nyt sitten laitettais pystyyn jouluvauvojen odottajille?

Joulukuisten lasketut ajat
(Nimi, ikä, synnytyssairaala, monesko)

1.12.
*papana03............23v............TAYS..............2.
*peppi..................27v............TYKS..............1.
*Suski..................30v...........K-HKS.............3.
*Pi pa re......................................................3.

2.12.
*Eliisa80...............26v.............TAYS.............3.
*anis....................24v.............HYAS.............2.

3.12.
*Tuitsu.................26v............?.....................1.


4.12.
*Veeruska-81........25v..................................1.
*mila-80................27v............Satks..............3.
*Saralia.................22v............Phks.............2.

5.12.
*Nanna.........................................................1.

6.12.
*Mauahtavaa..........28v...........SeKs................3.
*haaveilija83..........24v...........SeKs................1.
*hiidi......................27v..........Kättäri..............3.

7.12.
*Burberry...............29v..........Kättäri..............3.
*möhkö..................24v..........Tyks.................4.


8.12.
*pupsi81.................25v..........ekks.................2.
*apa.......................36v......K-S-sairaala..........2.

9.12.
*annimanni.............21v..........HYKS.................2.
*Terppari................31v...................................2.

10.12.
*Shamandalie.........25v.........TYKS...................2.
*emppunen.....................................................2.

11.12
*Hätähousu.............23v........K-PKS..................1.
Ehkäpä.................27v.........k-hks..................1?

Lisäillään päiviä kun tarve vaatii! :wave:
 
Ehkäpä
No empä osannut itseäni näemmä alkuperäiseen listaan laittaa, vaan se tuli tänne jonon viimeiseksi... :ashamed:

No kuitenkin. Laitoin itseni tuohon kysymysmerkillä, kun en ole uskaltanut testailla vielä, kp 24/35. Olen tässä kierrossa ollut inseminaatiossa ja en ole uskaltanut mitenkään testata vielä... Edellisellä kerralla menkat tuli kylläkin 24/32, silloin oli pientä vuotoa jo kp 28, nyt ei ole mitään. Sanokaa vain jos olen väärällä palstalla, niin menen toiselle. :ashamed: :)
 
Moi Ehkäpä!
Tule toki meidän kanssa jakamaan ajatuksia jos haluat, lisään sut listaan kun olet plussannut =)
Vauvakuume tai lapsettomuus puolella vois olla samassa tilanteessa olevia kuitenkin enemmän. Pidän peukut pystyssä että inssi olis tuottanut tulosta :wave:
 

Hei ja suurensuuret onnentoivotukset kaikille plussanneille!!!!
ilmoittaudun minäkin tänne,kun on pakko päästä jollekkin hehkuttamaan tästä raskaudesta! 4.4. siis plussasin,täysin varma en ole lasketusta ajasta kun tärppäsi heti e-laastarin lopettamisen jälkeen. pahoinvointia on hieman,tosin sitä oli heti kun laastarit loppui.mutta toivon että johtuu raskaudesta.jännää,miten sitä tässä vaiheessa odottaa pahoivointia kuin kuuta nousevaa,parin viikon päästä kiroaa jo kaikki hormoonit! ;)

ja siis aika varma olen että on ihan kunnon raskaus eikä esim kokemani tuulimuna,tunsin selvästi ovulaation ja jokusia päiviä myöhemmin taisin tuntea ne kiinnittymiskivutkin! =)


mutta siis:

LA 5.12

menninkäinen87.......20.........tammisaaren synnytyssairaala.............2
 
Millä viikoilla se ensimmäinen neuvola yleensä olikaan? Mulla on parit vanhan neuvolakortit tuolla tytön huoneessa, niin en viitsi nyt mennä penkomaan kun tyttö jo nukkuu... :whistle:

Huomenna ajattelin soitella neuvola aikaa, joten selviäähän se huomenna. =) Jotenkin on vaan sellainen epätodellinen olo, ja asia pääsee vielä uohtumaankin välillä. :ashamed: Tänään just ihastelin ystävän pyöristynyttä vatsaa, millään ei malttais odottaa että itsellä alkaa näkyä. :D Tosin siihen menee aikaa, kun tota peittävää kerrosta mulla on... :ashamed:

Mulla ei ainakaan vielä ole pahoinvointia ollut, välillä tulee heikotuskohtauksia, jotka menee istumisella ja juomisella ohi. Äklötyksiäkään ei ole vielä ainakaan ilmennyt. Rinnat on kipeät ka turvoksissa, ja esim. pyöräily tuntuu ilkeälle. :\| Vatsaa välillä nipistelee ja vihloo, mutta se ei tunnu kuin kivalle. :D Siis kun tietää mistä se johtuu... :whistle: Olisi ihan kiva jos tässä raskaudessa pahoinvoinnilta säästyisi, ei tarvitsisi niin paljon sitten selitellä. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 22:20 haaveilija83 kirjoitti:
Mulla eka neuvola rv9 :)

Plussasitkos vko 13 piinaajista? Nimimerkki kuulostaa tutulta. Sieltähän nimittäin minäkin.
Kaipa se sitten samoilla paikkella on joka paikassa. :D

Mä plussasin viikolta 14, mut muistaakseni jossain aikaisemmissa pinoissa oltiin samaan aikaan. =)

möhkö katselin että sulla ois laskettu aika ainakin vielä muutamaa päivää ennen mua, mahdetaanko osua samaan aikaan laitokselle? :D Jos tehtäis sinne treffit? ;) :LOL: <br><br>
 
Soitin neuvolaan hetki sitten, ja eka aika on sitten 26.4. :D Toivottavasti vaan sinne saakka (ja pidemmällekin) päästään. Jotenkin on pelko persuksissa koko ajan, vaikka toisaalta ei ole edes sellainen olo et raskaana ois...

Mitään oireita ei kummemmin ole, mitä nyt finnejä selässä ja käsivarsissa ja rinnat on kipeet ja turvoksissa, muuten ihan normi olo. :D
 

Shamandalie:Meillä on samana päivänä ensimmäinen neuvola aika :). Kovasti jännittää ja toivoisi että aika kuluisi nopeasti siihen päivään ja vielä edemmäs =)

muahtavaa: : Voisitko vaihtaa tietoihini synnytyssairaalaksi HYAS:n? =)

Mulla on jatkuvasti huono olo. Kertaakaan en ole vielä oksentanut, sohvannurkkaan olen jumittunut. Viime raskaudessa oksensin 24 viikkoa, joten kauhulla odotan :whistle: :x
Olisi niin ihanaa jos voisin vaan löhöillä aamusta iltaan, mutta eipä taida onnistua. Pikkuinen tarvitsee jatkuvaa huomiota ja ruokaakin pitää tehdä :\|
No nyt on onneksi päikkäreiden ajan huili :)
 
Heips ja tervetuloa uudet

Niin on taas pääsiäinen takana päin ja paluu arkeen koettaa taas... Viikonlopun aikana alkoi sitten huonovointisuus, oksentamaan en ole vielä onneksi joutunut, mutta ei ole kaukanakaan ollut :x . Pikku hiljaa alkaa tajuamaan, että kyllä minä ihan oikeasti olen raskaana :heart: . Väsymyskin on iskenyt välillä kunnolla, ja äsken nukuinkin päikkärit, jotta jotenkin jaksaisin illan töissä :). Yrtin neuvolaankin soittaa, mutta neuvolatäti on vielä tämän päivän lomalla, joten huomenna uusi yritys :). Pieni pelko vaivaa edelleen, että onhan kaikki hyvin ja pysyyhän maha-asukki 9 kuukautta matkassani, mutta näitä taitaa olla lähes kaikilla...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 13:05 annimanni kirjoitti:
Shamandalie:Meillä on samana päivänä ensimmäinen neuvola aika :). Kovasti jännittää ja toivoisi että aika kuluisi nopeasti siihen päivään ja vielä edemmäs =)
Jos koitetaan positiivisesti ajatella, niin tätä viikkoa ei enää lasketa kun on vajaa viikko, ja neuvola onkin sitten jo ei ensi mut seuraavalla viikolla. :D Eli ihan just. :LOL:

Mulla on aikaisemmissa raskauksissa pahoinvointi alkanut jo ennen kuin testi on näyttänyt plussaa, vielä ainakin se on pysynyt poissa *koputtaa puuta*. Väsyttää ehkä hiukan enemmän kuin normaalisti, mut muutenkin mulla on ollut hyvät unenlahjat. :D

Mulla on tähän asti ollut tapana illalla sängyssä katsoa telkkua, nukahtaa sata varmasti ja ja nopeesti. :D Mutta nyt jo ennen plussaa aloin nähdä ihan mahdottomia unia, ja aamulla väsytti. Ei mitään painajaisia, mutta koko ajan oli kauhea meininki. ;) Eilen sitten luin hetken, ja sain nukuttuakin paremmin, aamulla ei enää niin väsyttänyt... :D Täytyykin nyt ostaa vaikka joku vauva-aiheinen lehti, niin se on iltasella kevyttä lukemista, jos vaikka yöt rauhoittuisi. Eikö täällä joku muukin ollut raskauden alettua joutunut unien kouriin? B)

Ei jaksais odottaa, et sais ison vauvamasun... :whistle: Tässä hommassa vaan on aika huonoa se kun ei jaksa odotta... :whistle: :D
 

Yhteistyössä