JOULUMURUT-05 SYYSKUUN PINOON

Huomenta.

Nyt kaipaan kyllä oikeesti apuja, vinkkejä, ehdotuksia, mielipiteitä, ideoita :attn: :attn: Mitä meijän pitää ton Rasmuksen kanssa tehdä? Siis, kun on nyt joka yö ollut hereillä sen pari tuntia, aamuyöstä. Annetaan maitoa, rauhoitellaan, hyssytellään, taputetaan pepulle tai sitten ei tehdä mitään, mikä johtaa siihen, että pyöriskelee tyytymättömänä parin tunnin ajan ja sit alkaa kunnolla itkemään. Mä en ihan oikeesti tiedä, että mitä pitäisi tehdä. Aletaan olemaan aika väsyneitä tämmöseen :ashamed:

Rasmuksen päivärtymi: herää aamulla 7-7.30 aikaan, saa maitoa/velliä vähän, syö puuroa 8-8.30 kunnon annoksen, menee ekoille päiväunille klo 9-9.30 (on jo väsynyt, kun on kukkunut aamuyöstä). Nukkuu 30min-1h. Heräilee siis 10, viimeistään 10.30, saa maitoa, ruoka (liha/kasvissose purkki, jällkäriksi usein hedelmäsosetta puolipurkkia) klo 11.30-12.00. Menee päiväunille klo 12.30-13, nukkuu 2,5-3h. Herää n. 14.30-15, saa maitoa, jonka jälkeen ruokaa (sama, kuin lounas, joko kasvis/liha + hed.sos). Menee vikoille päiväunille siinä 17 aikaan tai vähän jälkeen. Nukkuu 30-45min. Heräilee siis viim. klo 18. Saa maitoa tai hedelmäsosetta (tai marja). Riipuen kumpaa on ottanut, saa klo 19 aikaan joko maitoa tai hedelmäsosetta. Klo 20.30-21 saa puuroa kunnon lautasellisen. Nukkumaan käy 21-21.30. Öisin heräilee, ekan kerran 00 aikoihin, jolloin usein riittää tutin antaminen ja pieni hyssyttely. Toisen kerran herää siinä 02-03 aikaan, saa maitoa ja rauhoittuu, herää kuitenkin n. 1h jälkeen (03-04) ja pyöriskelee tyytymättömän oloisena (uesin vähän itkien) sen pari tuntia :| Saattaa sitten siinä 05-06 nukahtaa uudestaan ja sit herää kokonaan sillon 7 aikaan tai jälkeen.

Rasmus ei kovin innokas maidonjuoja ole jostain syystä, maito kelpaa aina vaan heti herättyä tai jos ruokien välillä on ollut pidempi väli. Kerralla juo aika vähäisiä määriä. On kova liikkumaan. Menee paikasta toiseen, vähän kuin ryömimällä, kohta myös konttaa, menee siis konttausasentoon ja siitä usein pääsee hassusti eteenpäinkin. On päivisin tosi hyvällä tuulella ja tyytyväinen, ei koskaan itke. Hymyilee ja juttelee vaan. Hampaita ei ole vielä tullut, eikä musta näytä, että olis kovin turvonneet ikenetkään.

Tää nyt olis kuulunut jonnekin vauvapuolelle, mutta kun en siellä oikein käy... Jospa joku teistä osais jotain vinkkejä tms. kertoa, kaikki otetaan ilomielin vastaan!!!

Joonatan heräs vasta äsken, onneksi nukkui näinkin pitkään, eiliset päiväunet jäi nimittäin tosi lyhyiksi, alle tunnin (kun huoltomies tuli parvekkeen viereen nurmikkoa ajamaan).

Gerbera: Mitäs Tigrun väki? Oliko pienemmät pojat samankokoisia? :D Eikös heillä ole päivän ikäero :) Leikkikö Julius ja Atte keskenään?

Danjuska: :hug: Pidän peukut pystyssä, että sun työt jatkuisivat! Heh, Joonatan haluaa myös aina alkumatkan taluttaa Viiviä :D On aika suloisen näköinen :) Sit, kun päästän Viivin vapaaksi tuolla metsässä niin ei halua enää pelkkää hihnaa pitää =)

Jellona: Kiva, että sulla on viikonloppu vapaata :)

Metku:
Kiva, kun kävit kirjoittelemassa :hug: :hug: Huh, onneksi olette jo selvinneet vatsataudista!! Se on kyllä yks inhottavimmista taudeista :x Kiva, että Attekin jää hoitoon nykyään mielellään ja että elämä näyttää ihanalta :) Peukut pidän, että saisitte tontin!!

Jospa menis tonne aamupuuhiin, Samin avuksi. Illalla mennäänkin kahdestaan leffaan, pojat menevät mummolle.

Piti vielä laittaa, että Rasmuksella on ikää nyt himpun päälle 5kk.

Siis nukkuuko Rasmus 3 päikkärit? Pinen rytmiä on vaikea muuttaa, mutta mä ehkä yrittäisin ohjata niin, että ne unet muuttuis kaksiksi uniksi. Eli iltaunista pitäis päästä pois.
Ja sitten vaastaavasti yöunille menoa vähän aikasemmaks.

Käpy
ilmoitathan kun "lähetys" on tullut.

Smirge: Kiitos vastauksesta :hug: Onko 2 unet liian vähän näin pienelle? Tosin, jos nukkuisi kahdet vähän pidemmät unet niin vois olla aika jees. Ainoa vaan, että haluaisin niin kovasti, että nukkuvat poikien kanssa samaan aikaan, se on ainoa aika päivästä, jolloin voin tehdä rauhassa mitä haluan, eli yleensä levätä :ashamed: Pitäis yrittää järkeillä, että milloin nukkuisi, jos koittaisin rytmiä vähän vaihtaa. Sit mietin, että herääkö aamulla vieläkin aikaisemmin, jos menee aiemmin nukkumaan? :whistle:

*typerä kone*
Smirge, toimitus perillä, kiitos ja kumarrus. A kyselee teitä kylään kovasti..

Peppi, meillä nuo kumpikaan ei oo tuon ikäsenä nukkunu kunnolla/eikä varsin kahdet päikkärit ois riittäny.. Mitäs maitoo rasmus juo?

Neitillä alko kero, iltapäivällä ois sit viel muskari, saas nähä mitä tykkää..

Koivunkäpy: Nannia Rasmus juo. Aiemmin joi kyllä ihan hyviä määriä, mut nyt, kun on ruvennut saamaan soseita kunnolla niin juo paljon vähemmän. Tehdään puuro maitoon niin sais sitten niilläkin kerroilla edes sitä maitoa.

Rupesin miettimään noita kaksia unia enemmän... Rytmi menis sit varmaan semmoseks, että nukkuis ihan eri aikoina, kun Joonatan ja sit meidän kotoa lähtemiset taas vaikeutuisi :whistle: Kun pitäis koko ajan nukkua, tai ei koko aikaa, mut jos aamupäivästä ja sit iltapäivästä ja Joonatan nukkuu just niiden välillä... Sit pitäis illalla olla aiemmin kotona, jos pitäis laittaa nukkumaan aikaisemmin ja sit tietenkin heräis ekan kerran aikaisemmin, eli itellä se pisin unipätkä jäis lyhyemmäks, Joonatan kun nukahtaa vasta kympin aikaan :D Kauheen vaikeeta :eek: Tai sit vaan oon niin mukavuudenhaluinen :ashamed:

Vapaapäiväläinen paikalla! :D

Pojilla aika kova meno päällä jo, ihan kohta pitää lähteä ulos, mutta kaikille ihanille huhuilijoille vastailen..

Eka päivä töissä oli aika hulinaa, meitä oli onneks 4 optikkoa :eek: töissä joten mä sain rauhassa totutella taas hommiin. Kyllä ne näkärit jo kahden päivän jälkeen menee ihan ok, ja piilarijutut myös, mutta kassanlaskut ja tilitysten hoitamiset on vielä aika hukassa.. Ja ihan kaikkien tuotteiden koodit ja hinnat on muuttunut, heh heh. No hontakirjaa lukemalla siitä selvitään! Pojat on viihtyneet hoidossa hyvin, Vili on nyt 4 hoitopäivän aikana itkenyt kerran kun jäi jumiin sohvatyynyjen väliin. Aika hyvin musta. Ihan kauhean lyhyt aikahan mulle jää illalla poikien kanssa, reilu tunti vaan ennenkun laitan ne nukkumaan, mutta onneks on se toinen auto - eka meille asti ajava bussi lähtis kaupungista 19.15 (kun pääsen kuudelta melkein joka päivä) ja olis täällä vähän ennen kasia.. :kieh:

Olen onneton alkanut kattomaan BB:tä myöskin, aikasemmin olin sitä mieltä ettei ikinä, mutta kummasti siihen jää koukkuun. Ainoa ongelma on että Henri näyttää ihan liikaa mun umpipimeältä exältä, ja näinkin siitä unta ekan BB jakson jälkeen, unessa yritin saada sitä hengiltä, jouduin lyömään miekan sen rintaan kahvaa myöten uudestaan ja uudestaan, mutta aina se mousi ylös ja tiesin että jos en saa sitä jäämään maahan, mulle tapahtuu jotain kamalaa. Että niin lämmin suhde siihen exään on.. :x Pitäsköhän joskus koittaa selvittää se päässään lopullisesti..

Nyt pitää mennä, nämä pienet ei kestä enää sisällä. Tai mä en kestä tässä hulinassa.....

Voi peese, kirjoitin just pitkät pätkät, mitkä rakas pikkuinen poikaseni hävitti sammuttamalla äkillisesti tietsikan :snotty:

Eli Hannamaria ehdin mäkin juuri huhuilemaan, mutta nyt olitkin tässä samaan aikaan kirjoitellut! Tulipa mieleen noista sun työasioista luettuani, että yksi ikätoverini, joka kotoisin samalta pieneltä paikkakunnalta tästä läheltä, tekee samoja hommia siellä teilläpäin =) M:llä alkaa etunimensä, tulisko sulle ketään mieleen? Kiva, että hoidossa ja töissä sujuu hyvin!

Peppi, kiitti, kun aina jaksat huhuilla :hug: Taas mulle käynyt vanhanaikaisesti, että lukemassa olen käynynnä, mutta sitten kirjoitettua en ole ehtinyt. BB-koukkuun mäkin TAAS jämähdin, terkkuja Hannamari ja Tinttamooses, oliko muita :D Olen siis seuraillut kyllä kaikki BB:t... Tuohon Rasmuksen uniasiaan mun ehdotus olis sama, kuin Smirgen. Mutta ehkä koittaisin lähteä siitä, että aamu-unia yrittäisin hivuttaa pikkuhiljaa eteenpäin, niin, että ne yhdistyis päiväunien kanssa ja sitten aikaistaisin iltapäiväunia. Ja edelleenkin ehdotus olisi, että jos vain mitenkään saisitte Rasmuksen nukkumaan eri huoneeseen. Se siis oikeasti auttoi silloin Oton uniin 9-kuisena, vaikken olisi ikinä uskonut etukäteen. Ja se kyllä soti vähän mun periaatteita vastaan, että vauva laitetaan eri huoneeseen nukkumaan, mutta totta tosiaankin, vauvat on erilaisia :D Lottahan siis siirtyi 5-vuotiaana omaan huoneeseen ;) ja se taas sopi hänelle ja meille silloin. Miehen tätihän mulle joskus sanoi asiaan liittyen, että sitähän ei tee toisen lapsen kanssa samoja virheitä kuin ekan :LOL: mä olin vaan, että ei se mikään virhe Lotan kanssa ollut :D samalta tädiltä, kenestä siis muuten tykkään paljon, on tullut pitkästä imettämisestä ihan pikkukommenttia :whistle: (apua, lähtikö vähän rönsyilemään juttu...) Otto aika pienenä alkoi nukkua kahdet päikkärit, en kyllä tarkalleen ikäänsä muista. Ennen tuota 9 kk ikää kuitenkin.

Uneton; laitoin sulle yv:tä :wave: vihdoin! Paranemista teidän porukalle :hug: Meillä ei muuten Lotalla ole koulukuvauksesta vielä tietoakaan, vanhempainilta on 20.9. muistaakseni. Onpas teillä ollut nopiaa toimintaa.

Ja paranemista kaikille muillekin kipeille!

Nyt aivokapasiteetti ei riitä enempään kommentointiin... Mekin lähdetään Oton kanssa puutalkoisiin, enää pieni klapipino odottaa siirtymistä liiteriin. Otto on mainio apulainen :D

Perustelen vastauksen näin, useimmat (ei toki kaikki) vauvat siirtyvät puoleen ikä vuoteen mennessä kaksiin uniin.

Ja mulle tuli vaan semmonen olo, jospa Rasmus luulee nukkuvansa päikkäreitä, jos ei kerta aiemmin ole kukkunut öisin kahta tuntia putkeen. Voi myös toki olla että tämä liikkeelle lähtö tekee olosta rauhattoman, jolloin se itsestään nukahtaminen voi olla vaikeampaa.

Näihin kun ei ole yksiselitteistä vastausta. Toiseen vauvaan tepsii toinen konsti ja toiseen taas toinen. Itseään ja vauvaansa kuulemalla se oikea tapa löytyy. Ja eri tapojakin kannattaa kokeilla.
;)

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
jösses, miks nää päivät on kamalia ku A on kerhossa???? yks kiukkuaa ku pistetty eläin, mikää ei oo hyvä eikä varsinkaa kivaa( paitsi potan sisällön levittäminen lattialle )
ja pöh, päästä hävis jutut..
Meil on kans samanlaista (paitsi se potta ). Poju ei meinaa keksiä mitään tekemistä, kun neiti ei oo paikalla.

Hannamari: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa :hug: Kiva uni :whistle: :eek: :D

Siru: No toi kuulosti paremmalta, että aamu-unia venyttäisin niin nukkuis pojat ainakin osan aikaa samaan aikaan :D Mä olen niin miettinyt tota, jo pidemmän aikaa, että mihin ton Rasmuksen laittaisin nukkumaan. Olohuoneeseen ei todellakaan mahdu (meillä niin pieni koko kämppä, 64 neliöä) ja Joonatanin huoneeseen en jotenkaan uskalla, jos vaikuttaa sitten herkkäunisen isoveljen yöuniin :( Pitäisi olla kyllä uskallusta edes yrittää! Just äitillekin sanoin, että joku viikonloppu aiotaan kyllä yrittää, edes yksi yö...

Smirgelaine: Kyllä varmasti oliskin aika siirtyä meidänkin kaksiin uniin, se vois ratkaistakin paljon. Se on kyllä harmi, ettei tähän ole yhtä vastausta :D Mut silläpä kyselisinkin, jos teiltä tulis ideoita, joita voisin kokeilla :) Itellä kun pää ei oikein toimi, jostain syystä :kieh: Yöunet silleen eroaa päiväunista Rasmuksen kanssa, että nukkuu ja nukahtaa melko nopeasti takaisin, paitsi nyt aamuöistä :(

Me lähdetään ehkä käymään jossain, vielä ennen poikien päiväunia.

Täällä taasen...

Piti tulla Peppi sulle vielä heittämään sellainen ehdotus, että jos Jonttu menis joku vknlp vaikka mummulaan yökylään ja silloin kokeilisitte sitä eri huonetta?

Varasin just Otolle ajan, kun sillä on jo varmaan pari vkoa ollut peräaukon ympärillä sellaista ihmeellistä ihottumaa, mikä kutisee. Nyt oli noussu sellasta valkopäistä näppyä ja soitin meidän terkkarille ja hän sanoi, että kannattaa varmaan käydä lääkärissä. Ja JEES, sain ajan Porin parhaalle lastenlääkärille :D Siis hälle tosi harvoin saa aikaa, kun ei tee kuin pvän silloin toisen tällöin. Ollaankin kaveriporukassa suunniteltu, että varataan aikoja ja kyllä sitten jollain aina on jotain vaivaa, ni pääsee hänelle :LOL: 14.20 mennään sinne. Nyt lähdetään kaupungille etsimään lahjat Lotan ja Oton pikkuserkuille.

Palailen taas ;)

moikka

no jooh.. pitää rueta kohta polille soittamaan :headwall: aamulla kun nousin niin aloin vuotaa kun teurastettava eläin (kiva tieto eikö :whistle: :ashamed: ) soitin sitten polille niin käskivät puolen päivän jälkeen soittaa jos ei vuoto rauhotu. Pelottaa vaan kamalasti että joudun kaavintana eikä kaikki ookkaan jo ohi :'(
Mut vielä yritän toivoa että kohtu vaan jatkaa tyhjentymistään jos sinne on jotain jääny...

Peppi: Varmaan minäkin yrittäisin kaksiin uniin siirtyä... Tatu nukkui pienenä myös semmoiset 30 min vielä ihan illasta ja ne unet jätettin ekana pois. Mutta ei tietenkään pikkuinen jaksa jos ei tarpeeksi pitkiä ole ne kahdet päikkärit.. vaikka siihen menee aikaa ennen kun rytmin kunnolla saa käännettyä että tsemppiä kovasti jos päätätä siihen rueta!!
Tatu kun liikenteeseen lähti niin yöt oli tosi levottomia... hellä taputtelu pepulle(mooooneeena yönä) auttoi rauhottumaan.. pinnasänky oli sängyn vieressä mistä sitten puoli unessa taputtelin. Voimia kovasti! :hug:

Koivunkäpy:
Huih.. pelottaa pelkkä ajatuskin olla lähellä karhua :whistle:

Metku: Mukava lukea kuulumisia! Hienoa että pojilla ruennut menemään hoidossa hyvin! ja kiva että elämä hymyilee =) täällä peukut pystyssä tontti asian puitteissa!

Hannamari:
pois tommoset pahat unet :hug:

auto pitäisi viedä holtoon mutta en hemmestissä haluaisi kastua Tatun kans kun pois sieltä kävellään... vettä tulee ihan kunnolla.. ja millä menen käymään polila (jos sinne joudun) jos auto on huollossa.. niin ja mies töissä.. no, menen nyt napisemasta ja soitan sinne polille mitä ne tumaa :|

Heippis :wave:

Nyt kuulkaas siskot pitäkee peukkuja pystyssä!! Tänään kävi potentiaalinen asiakas katsomassa meidän kotia!! On tulossa uudestaan, jäi vähän epäselväksi, että milloin. Hui kun jänskättää :D Ja kutkuttaa :D Just miehelle sanoin, että nyt keksin mihin tätä olotilaa voisi verrata; siihen, kun odottaa, että alkaako menkat vai ei :D

Voi kun tää piina päättyisi pian :D

Peppi, Julius ja Atte leikki kyllä jonkin verran tuossa, välillä tosin leikit meni siihen suuntaan, että kumpainenkin olisi halunnut leikkiä juuri sillä lelulla millä toinen just parhaillaan leikki :D Tätä samaa juttua oli sitten serkkutytön kanssa :D Minusta näin silmämääräisesti katsottuna Veeti oli pikkuriikkisen isompi kuin Werneri. Ja oli aivan ihana nähdä Tigrulan väkeä!!

Tigrulle kiitos käynnistä!! Toivottavasti joskus tavattais taas! Mies tuli aika pian sen jälkeen kotiin, kun te olitte lähteneet. Harmitteli, kun ei kerennyt aikasemmin tulemaan.

Juuh, nyt täytyy keksiä jottain tekemistä, että unohtuis edes hetkeksi tää asunto-asia!

*huokaus*
täällä ollut taas illan itku herkässä. Kohtu vaan supistelee ja selkään asti särkee :( Toivoin jo että alkas olla helpottamaan päin edes fyysisesti :headwall:
Oon aivan 100 varma että joudun vielä siihen kaavintaankin :'(
Huomenna töitten jälkeen soitan uudestaan polille jos ei ala helpottamaan.

Gerberalle
edelleen peukut pystyssä asunnon myynnissä!!

Käpy: Ite en osaa auttaa ruoka asiassa... nimimerkillä ei mikään hyvä ruuanlaittaja :whistle:
Toivottavasti keksit jotain herkullista :p

nyt eväät tekemään ja sitten päätä tyynyyn että jaksaa taas viiden jälkeen ylös ponkasta

heipat :wave: !

Voi Danjuska kyllä sitä toivois että tuo piina ois jo fyysisesti ohi. Toivottavasti selviät ilman kaavintaa.

Käpy meillä syödään juhlavampina hetkinä/silloin kun pitäs olla parempaa ruokaa niin jotain riistaa tai sit sitä kalaa, mies mettästää niin siitä sit saa helposti, mut sulla ei varmaan ole hirveä tms pakkasessa. Jotain pihvejä? Niiden kanssa jotain kermaperunoita, rakuunaperunoista tykkään itse myös. Vaikea sanoa, ketä teille on tulossa? Mites usein muuten A on hoidossa, olet sanonutkin mut olen unohtanut. Varmasti on pikkuveljelle sit outoa!

Gerbera mäkin peukutan että potentiaaliset ostajaehdokkaat muuttuvat pian ostajiksi!

Peppi mä en osaa oikein sanoa mitään vinkkejä, mitä ei olla jo ehdotettu, Rasmuksen nukkumiseen. Onni valvoskeli meillä 5kk asti aamuyöt AINA, tiedän että se on ihan kamalan uuvuttavaa. Ja heräs sit silti aikaisin jne mut sen muistatkin. Meillä Onni siirtyi kaksiin päikkyihin 7kk iässä. Niitä vois varmaan jollain lailla kokeilla, onnistuuko?

Hannamari mukava kuulla kuulumisianne!

Uneton joko teillä on alettu toipua, toivottavasti!?

Kyssäri: mitä te teette lastenne kanssa näin syksyn tullen ulkona? Ja paljos muilla ulkoillaan? Me ulkoillaan kaksi kertaa, aamupäivällä ja ennen iltaa. Näin siis nyt, kesä suunnilleen asuttiin ulkona. Kesällä oli aivan ihana, kun itselläkin oli järkevää puuhaa pihamaalla niin paljon, kitkemistä, kukkapenkkien laittoa jne että ulkoilu meni hyvin luontevasti, Onni touhusi siinä samalla ollen "apuna" tai sitten omiaan. Toki välillä sit esim. oltiin yhdessäkin hiekkiksellä, potkittiin palloa jne. mitä milloinkin. Nyt mulla on pihasta pihahommat tällä erää loppu (myöhemmin istutan kyllä esim. kukkasipuleita) ja mä tylsistyn jos itsellä ei ole yhtään aikuismaista tekemistä ulkoilun aikana, vaan jos kaikki ulkoilut on sitä hiekkista, rattailua/kävelyä, luonnon tutkailua, pallon potkimista jne... Nuokin kaikki ovat kivoja juttuja, siitä ei ole kyse, mutta nyt taas opetteluttaa kesän jälkeen, että kun itsellä ei olekaan "oikeaa puuhaa" siellä samalla myös. Tulipas pitkä valitus :ashamed: . Se vielä, että leikkipuistoon on matkaa kolme kilometriä eikä siellä kovin paljon lapsia käy, joten sekään ei ole ihan jokapäivälle soveltuva juttu.

Huomenna tulee kaveri lapsensa kaa aamupäivällä, sit muitakin vieraita illasta ja sit la nähdäänkin Jellonan ja Tigrun kaa :). Sunnuntaille ei suunnitelmia.

Öitä!

Lillukka, ei meille oo ketään tulossa, tekee vaan mieli syödä jotain hyvää..
A käy hoidossa sillon kun sen jaksaa sinne viedä, kerhossa käy joka torstai..
Hirvenjauhelihaa ois pakkasessa, ois eilen pitäny se karhu tuoho pihaan kellistää. :LOL: Nuo pihvit kyl kuulostas hyviltä :p

Joskohan lähtis unille, viime yö meni kuunnellessa joka rasausta..

DAnjuskalle jaksamista, ja kannattaa soitella sinne polille jo puolilta päivin, ihan vaan varmuuden vuoks.. :hug:

Öitä kaverit!

Täällä sitä taas yövuorossa..nyt meinaa tulla jo tavaksi. mut toisaalta kun näistä tykkään ja pääsen tästä aiemmin viikonloppu vapaalle niin pitihän se hyväksi käyttää. Väsyttää vaan aikas armottomasti ja sit on nää työhommat kun ei tiiä miten usien pitäs missäkin hyppiä. Oon siis tänään ollut jo 7-14 ollut töissä ja nyt tää yö. en siis ole aamu 6 jälkeen nukkunut pisaraakaan, mut huomenna nuk,un sit senkin edestä.
Mies vie ne 8 hoitoon, on ite saikulla.
Huomenna aleksi lähteekin iltapäivästä mummolaan ja me jäädään kolmistaan. minä pääsen illalla kylläkin piiiitkääästä piiiitkästä aikaan tyttöjen kanssa syömään. IHANAA!! :D lauantaina mies lähtee ralliin järkkäriksi ja me sinne s-linnaan. sunnuntaina olenkin kaksin mikkiksen kanssa niin kauan ennenkuin aleksi ja mies kotiutuu. mies siis sunnuntainakin hoitelee toisia rallihommia. niitä riittääää :attn:

Peppi, hirveesti en osaa auttaa tuossa rasmuksen nukkumisasiassa. minä en edes muista milloin meiltä loppu kolmannet unet illasta, mut epäilen että tosi myöhään, kun nukku juuri melko lyhyitä pätkiä ja oli sellainen elohopea liikkuja niin tarvitsi niitä torkkuja melko pitkään. Mut noi toisten ehdotukset kuulosti ihan hyville, varsinkin toi sirun, että laittasitte jontun yökylään ynheksi yöksi ja kokeilisitte sillä tavalla eri huoneessa nukkumista. jaksuja kovasti.

lillukka, tuohon ulkoilu juttuun, että meillä on aina leikitty lasten kanssa ulkona ollessa, siis meillä ei ole pystynyt muuta tekee varsinkaan mikkiksen aikaan. puistoissa käydään melko usein, varsinkin aamuisin. ja muuten touhuillaan kaikkea pihalla ja käydään kävelyillä. toisen meistä on siis aina oltava vahtivuorossa mikkiksen takia ja se yleensä olen minä ja mies tekee sitten jotain pihahommia. ehkä jotain pieniä juttuja pystyy tekee ilman ettei ihan koko aikaa katso mitä pikkupoika tekee, mut siinä se kaikki onkin. aleksin kanssa asiat tietenkin ovat paljon helpompia. =) tuli varmaan hiukan sekavan rönsyilevä selostus, toivotaan että kuitenkin ymmärrät mitä tarkoitan. jutellaan la lisää.

tää kirjoitus on nyt tässä, myöhemmin lisäää...missä kuusikon äiti??

Jatkanpa hiukan kirjoittelua...

Hannamari, mukava kun hoidot ja työhommat ovat lähteneet ihan mukavasti sujumaan. Aleksi jo kyseli milloin mennään artun luo. :D

danjuska, toivottavasti olo paranisi, eikä tarvitsisi enää kaavintaan joutua. jaksuja kovasti ja suurensuuri :hug:

mulla odottaa sudoku lehti tuossa vieressä..katotaan jaksanko pähkäillä tässä väsymys tilassa..onneksi ei ole enää kuin vajaa puolet tätä yötä jäljellä. :wave: tää ei ole niitä kaikkein pirteimpiä öitä.

käpynen, mitähän hyvää ruokaa sulle keksisi. noi pihvit olisi minunkin suurta herkkua ja röstiperunat ovat aikas hyviä, jonkin kivan kastikkkeen kera. kerrohan sitten mihin päädyit. meillä on muuten samaa toimintaa havaittavissa mikkiksen kohdalla kuin teillä villessä, siis silloin kun aleksi on poissa. ainakin joskus aiemmin roikkui vain mussa kiinni eikä osannut mitään tehdä. katotaan kuinka viikonloppuna käy. saattaa olla että nauttii täysin saamastaan huomiosta. :D

nyt mun on jätettävä nää kirjoittelut, kun meinaa väsy iskee..on keksittävä jotain muuta tekemistä. makoisia unia kaikille! :hug:

tää yö olikin sit superhelppo, siis vaikka aluksi tuntui että väsymys tulee painamaan aivan hirveesti niin eipä juuri ollenkaan kuitenkaan tuntunut siltä. :D
mut on luotu tälläseksi yökyöpeliksi. :LOL: geeneissähän tää tulee. :whistle: tänä yönä oli kyllä sillein sopivan mukavasti noita hommiakin, pikkasen joka välissä. :)

eipä mulla tän ihmeempiä taas...oikein aurinkoista ja pirteetä päivää kaikille B)

Huomenta vaan!

Kirjoitan nyt muutaman rivin ennen töihin lähtöä, kun jäi vähän luppoaikaa.

Peppi Mä myös suosittelen että Rasmus siirtyisi kaksiin uniin. Meillä Vera oli myös tosi huono nukkuja vauvana. Heräili päiväunillakin miljoona kertaa välillä. Meillä rytmi oli sellainen että meni ekoille unille 10 aikoihin ja heräs 11-12 sitten meni joskus 15 aikoihin toisille unille ja heräs viimeistään 16.30 yleensä 16 aikaan. Sitten yöunille 19.30-20 Yöt paranivat vasta kun lopetti tissin syömisen ( 1v2kk) silloin vasta nukkui ekn kerran koko yön. Meillä toi tissi toimi tuttina :( Toivottavasti löydätte pian teille sopivan rytmin.

Danjuskalle toivottavasti kivut/vuoto loppuisi pian. Kannattaa kyllä mennä lääkäriin että ei tule mitään tulehdusta jos sinne kohtuun on jäänytkin jotain ylimääräistä. Voihan se olla että kaikki ylim. tulee nyt pois eikä kaavintaa tarvitse. Mulla on ollut kaksi keskenmenoa , toinen tyhjeni itsestään ja toinen kaavittiin.

No niin nyt suuntaan kohti työpaikkaa. Meillä on tänään kehitysvammaisten yleisurheilukisat joten menoa riittää..

Yhteistyössä