JOULUMURUT-05 SYYSKUUN PINOON

Huomenta.

Rasmus heräili yöllä, yllätys yllätys. 6 aikaan ei enää millään nukahtanut :( Joonatan nukkuu vielä.

Oltiin miehen kanssa siellä leffassa, pojilla meni hyvin mummon luona. Kaveri laitto leffan aikana viestiä, että meenkö käymään sen kanssa jossain, kun pääsee töistä. Käytiin sit yhellä lonkerolla, oli ihana tulla kotiin, kun pojat oli laitettu nukkumaan ja nukkuivat siis jo :D

Joonatanilla on nyt tullu semmonen vaihe, että nousee sängystään miljoona kertaa, tulee olohuoneeseen jne. :/ Lopuksi aina ottaa tyynyn ja tulee sen kanssa ihan muinamiehinä, silmät melkein kiinni ja tulis muka mun viereen sohvalle makoilemaan, on se kieltämättä aika hellyyttäväkin :heart: Sit aamuisin ja välillä ihan päivälläkin hakee sängystään peiton ja tyynyn ja tuo joko tänne meidän makkariin tai sit tohon sohvalle ja menee pötköttelemään :)

Siru: Kiitos tuhannesti tuosta vinkistä, mummu laittoikon heti mesessä, että Joonatan voi kyllä mennä heille joku kerta yöksi, että päästään kokeilemaan tota toisessa huoneessa nukkumista :) Mitä lääkärissä sanottiin?

Danjuska: Miten voit? :hug:

Gerbera: Peukut pystyssä!

Koivunkäpy: Mikäs niillä pennuilla oli? :/ Mä liityn kans huonoihin ruoanlaittajiin, mut noi pihvit ja jotkut perunat + salaatti kuulostais hyvältä :p

Lillukka: Täytyy miettiä noihin kaksiin päiväuniin siirtymistä vielä... Meillä ei omaa pihaa ole, ei siis olla ulkonaollessa koskaan silleen pystytty mitään aikuistenjuttuja tekemään :D Joten syksyn tullessa ei tekemiset ulkona juuri muutu...

Jellona: Kiva, että yö menikin sit loppujen lopuksi hyvin ja ilmeisesti ihan nopeaankin :hug: Hauskaa viikonloppua teille kolmelle!

Mulla on taas joka lihas kipeä eilisen kotitreenin jäljiltä... Auts. Mulla vaihtui tällä viikolla noi treenit, nyt on 3krt/vko lihaskuntotreeniä, 3krt/vko aerobinen treeni, 5krt/vko kotijooga. Et vaan yks päivä viikosta pyhitetään lepäämiselle :whistle: No, eiköhän tää tästä...

Mitäs suunnitelmia muilla on viikonlopuksi? Meillä ei tänään vielä mitään, huomenna lähen kaverin kanssa iltaa viettämään, sunnuntaina on sit lepopäivä :whistle: :D

Peppi: mikä se kirjan nimi oli, mä oon hukannu sen lapun johki.. :ashamed:

Olipas kiva yö, poika nukku tasan jos piti kättä selän päällä |O no jos se tästä, vedetään kaffekännit..

Meillä ei eilen siis edes käynyt että mä oisin leikkiny hänen kanssaan, mikä lie..
Jaksaskohan tänää markkinoille lähtä..

Vkl suunnitelmista, ei oo sen kummempia, tänää saadaan ukon kans sen verran kahdenkeskistä aikaa jotta pistäydytään yhessä liikkeessä ja sit A lähtee sinne mun systerin luo..

huomenta!

Me syödään huomenna Burgundin pataa (se onnistuu hirvestäkin ) :p

Pitäis päästä postiin.

viikonloppuna ollaan kotona, huomenna ois myös markkinat ( Huom. Peppi )

Poikaa pukemaan käy tieni! :wave:

Postissa käyty, käpy voi oottaa maanantaina postia :D

Huh, me käytiin parilla eri lähetystorilla Helsingissä, ihan muuten vaan. Sit ompussa kaupassa. Nyt on Joonatan parvekkeella, koittaa saada unenpäästä kiinni, iskä syöttää Rasmusta ja laittaa senkin toivottavasti pian nukkumaan.

Mä oon siis ihan poikki :eek: Joka lihasta särkee, niinku aiemminkin sanoin ja väsymys painaa päälle niin mooooonen huonon yön jäljiltä :ashamed: Meinasin nukahtaa autoon ja sitä mulle ei ole käynyt aikoihin...

Koivunkäpy: Meses koitin just huhuilla. Siis puhutko tosta mun kiinteytyskirjasta? Sen nimi on Sinä onnistut Tehokiinteytys, kirjoittajina Eija Holmala ja Katri Manninen. Saa Suomalaisesta Kirjakaupasta, maksaa 45,50?. Tossa on toi kotijooga niin ihan vähän noita liikkeitä, nekin on kaikki melkeen tommosia venytys/taukojumppa-tyylisiä... Et en kyllä missään tapauksessa ton joogan takia kirjaa ostaisi, niitä liikeitä on ihan pari sivua vaan.

Smirgelaine: Ainiin ne markkinat, siellä voiskin ehkä käydäkin :)

Mut nyt ite syömään :wave:

Perjantaita

Viikonlopuksi suunnitelmissa siivousta :)
Ja ihan oleilua vaan,ehkäpä käydään vähän puolukassa vielä :)
Jellona:Einarissa ei ole mitään vikaa sinänsä,mutta välillä ärsyttää sen jatkuva hipelöiminen ja haliminen :x
Ja sitten tosissaan huomaa että hän on kovin nuori,osa jutuista tuntuu niin keksityiltä :/
Tässä äänestyksessä kyllä tiputtaisin silti kyllä Einarin :)
Metku:Kiva kuulla teidänkin kuulumisia =)
Peppi85:Mitenkä sun kuntoilu jaksaa?Oletko muuten tiiviisti jaksanut tehdä?Ja onko ollut hyötyä?
Olen samoilla linjoilla noiden Rasmuksen unien kanssa,että kaksiin päikkäreihin kannattaa siirtyä jo ja toi Sirun idea oli loistava,et viette Jontun hoitoon ja kokeilette sitten sitä toiseen huoneeseen siirtymistä,jaksuja sinne :hug:
Lillukka:Me touhuillaan tuolla pihalla kaikenlaista,käydään tuossa lähimetsässä,talon sivulla kävelemässä(Oskari onkin jo ihan haka käveleen metsässä ;) )ja katselemassa marjoja jne. Sitten ruokitaan koiria,siivoillaan leikkimökkiä tai ollaan muuten vaan.
Me ulkoillaan aamupäivällä,iltapäivällä ja sit yleensä ollaan miehen tullessa aika paljon vielä illallakin ulkona =)
Smirgelaine:Kiinnostuin tuosta Burgundinpadasta,varsinkin kun olit laittanut että onnistuu hirvestäkin :p
Elikkä miten tehdään ja onko hyvää :D

Sitten satelee kysymyksiä...
Eli minkä ikäiselle ostaisitte kännykän ja minkä ikäinen teistä voi jäädä hetkeksi yksin kotiin?
Meillä on tilanne että ekaluokkalainen ei millään haluaisi lähteä kauppaan koskaan mukaan ja saa melkein itkun kanssa pakottaa mukaan :/
Toisinaan lähtee mielellään mutta varsinkin koulun jälkeen ei jaksaisi lähteä.
Ja nyt hän on alkanut pyytämään itselleen kännykkää jotta voisi kotiin jäädessään soittaa minulle jos on tarvetta...En sitten tiedä kuinka toimisin :whistle:

Nyt pitää mennä syömään :wave:

Moikka!

täällä aamu-unet vedetty jo ja suihkussa käyty sekä hieman siivoiltu. kohta tulee mies ja pojat kotiin. sit pitääkin pakata aleksin tavarat ja lähtee käymään kaupassa kuhan aleksi on haettu. illalla pääseekin sit herkuttelee. :D :p

tinttamooses, minä nyt vastailen tohon kännykkä ja yksinolo juttuun vaikkei hirveesti kokemusta vielä omista ole. mut nykyajan maailmassa olen suunnitellut et aleksille on varmaan ostettava kännykkä sillo kun aloittaa koulun, kun joutuu yksin lähtee aamuisin, jos me ollaan töissä jne, niin on jokin kapistus millä asioita tarkistaa. periaatteessa muuten minä olen hirveesti vastaan sitä että hankin niiin nuorelle kännykkää. et jos ite olisin kotona hänet lähettämässä ja vastaanottamassa niin meille ei varmaan kännykkää varmasti tulisi vaan sen takia että muillakin on. jokainen kuitenkin tavallaan. sit tosta yksinolosta on hirmu vaikee sanoo, että minkälaisia aikoja ja miten toimia kun lapset on niiiiin erilaisia, mut jos ei nyt useista tunneista ole kyse niin ehken vois jonkin reippaan 7veen jättääkin kauppareissun ajaksi. :)

mut nyt täytyy lähteä hommiiin...

Ja taas täällä :whistle:

Olisin toki voinut ihan nukkuakin, mutten saanut unta, vaikka pari tuntia olinkin ihan silmät kiinni... :eek:

Tinttamooses: Kuntoilu jaksaa hyvin, vaikka välillä tuleekin semmonen olo, ettei millään jaksais :ashamed: Tunnollisesti olen silti treenini tehnyt :D Aiemmassa viestissä jo kirjoitinkin, että reeni muuttui nyt, sen takia varmaan onkin paikat taas kipeänä. Ja on ollut kyllä hyötyä! Paino on pudonnut ja housujen koko tippunut numerolla :) Kyllä on parilta ihmiseltä tullutkin kommenttia, että kovasti olen laihtunut, se kyllä tuntuu mukavalta, kun joku huomaa ;) Mä ostaisin teidän tapauksessa ekaluokkalaiselle kyllä jo kännykän, vois sitten jättää sen turvin yksin kotiin kauppareissun ajaksi jne. Olisko mun pikkuveli ollut ekalla, kun sai kännykän. Onhan sen ikäinen pieni, mutta ihan siitä syystä ostaisin, jos on yksin niin saa yhteyden, en vaan sen takia, että sen ikäinen sitä muuten vaan niin paljon sitä haluaisi.

Tänään olis taas spinningin vuoro...

Mites Niiskuneiti jakselee? :wave:

1 pkt pekonia
1 kg naudan lihaa (lapaa/paistia)
suolaa
mustapippuria
1-3 rkl vehnäjauhoja
6 dl punaviiniä
lihalientä
3 lohkottua sipulia
3 rkl tomaattisosetta/ 1 pieni purkki pyreetä
2 valkosipulinkynttä
timjamia
laakerinlehti
10 pikkusipulia/ purkillinen hillosipuleita
200 g herkkusieniä joko tuoreita tai tölkki

Paloittele liha reiluiksi kuutioiksi. Ruskista pekonisuikaleet ja jätä niistä irtoava rasvaa pannuun. Paista lihanpalat muutamassa erässä. Mausta suolalla ja pippurilla. Ripottele palojen päälle jauhot ja sekoita hyvin. Kaada päälle viini ja niin paljon lihalientä, että lihat peittyvät. Lisää lohkotut sipulit, tomaattisose, valkosipuli, timjamia ja laakerinlehti.

Anna padan hautua n. 2 tuntia 175 asteessa. Sillä aikaa keitä sipuleita pari minuuttia lihaliemessä. Ja kuullota niitä yhdessä herkkusienten kanssa paistinpannulla (jos käyttää hillosipuleita ja tölkkisieniä, niin ei tarvitse ).

Lisää nämä pataan kun hautumisaikaa on n. 20 minuuttia jäljellä. Ja anna hautua loppuun.

Tämän herkun kanssa sopivat sitten porkkanaraaste, riisi tai perunamuusi ja oliivit.

Jokainenhan sitten muistaa että sen alkoholin voi kiehuttaa pois, jolloin sitä voi tarjota lapselle. ;) .

Me tehtiin tämä pata silleen, että laitettiin puol kiloa nautaa ja sitten hirveä n. kilo. Muuten sama ohje. Jos tekee hirvelle pelkästään pitää sit vissiin pitää sitten rukata tota ohjetta omien mieltymyksien mukaan. (ja mua ei saa kuristaa jos ei onnistukaan ).

Tätä ruokaa ei voi ryssiä, kunhan muistaa leikata lihan oikein ja paistaa huoneenlämpöisenä ja antaa hautua tarpeeksi kauan.

En voi muuta sanoa :headwall: mulle nous kuume eilen ja eikä meinaa laskea vaikka oon vetäny lääkettä :kieh:
LILLUKKA JA JELLONA tavatkaa te jossain mut mie en nyt pääse/ pysty ottaa teitä vastaan.

jos jotain kivaa niin aamulla atte herättyään höpisi matkasängyssä ja kunnousi seisomaan oli saanu riisuttua yöpaitansa :D kyllä meillä riitti nauramista.
Atte tuli sänkyyn mun viereen ja totes että äiti on kuuma! Kokeili mun otsaa ja sit isän otsaa :D
Onneks pojat voi hyvin ja oma äiti on apuna saan nukkua

nyt taitaa taas kuume nousta joten sängyn pohjalle makoilee

Tigrulle pikaista paranemista! Onko muita oireita kuin kuume?

Tinttamooses, meillä Aleksi sai olla pieniä hetkiä yksinään kotona eskarin jälkeisenä kesänä. Puhelin ostettiin silloin, kun ekaluokan aloitti.

Voi HITTO mut ei voi Tigru mitään, pitää lähteä laittamaan Jellonalle viestiä että mitä tehdään...Tigrulle paranemisia, on inhottava olla sairaana ja kun on vielä reissussa vaikka mummolassa oletkin, on onneksi äitisi siellä auttamassa.

moikka

pää lyä vähän tyhjää mut yritänpä jotain kommentoida...

Peppi:
Jaksuja hirveesti noihin öihin, :hug:
Kiitos kysymästä olo ihan ok... vuoto onneksi vähentynyt.. kipuja on mutta niitten kans pärjää. Yritin polille soittaa mut ei sieltä vastattu niin annoin olla. soitan ensi viikon alussa jos pahempaan päin menee.
Viime yö oli taas jostain niin syvältä että ei järkee :ashamed: jo nukkumaan mennessä valtasi taas hirmu pelko ja epätoivo..

No, tänään kuitenkin olo ollut suht virkeä.. nyt vaan rupeaa väsyttämään kun paikalleen jää. Ja tänään huomasin että oikeesti viihdyn töissä =) Työkaverit on niin kivoja ja päivät menee vilahtaen =) Nyt teen 6 tuntista päivää mikä Tatun kannalta ihan hyvä.. Luultavasti talvella rupee olemaan enempi kokonaista päivää.
Mies jo sano että pitää ostaa joku pieni "kauppakassi" että ei pyörällä tartte poikaa hänen kuskata talvi pakkasilla kun mulla auto..

Tigrulle paranemisia!! :hug:

Tinttamooses:itse sain kännykän vasta kasi luokalla :whistle: pikkusisko sai ollessaan 3 luokalla kun koulu vaihtui ja joutui kylällä. kävelemään ja odottelemaan linjuria.. että varmaan ihan aiheellinen olisi niin voisi soittaa jos jotain tulee..
itse en olisi edes kännykkää tarvinnut ekalla ollessa kun pienessä kylä koulussa oltiin josta taksi haki ja vei suoraan kotiristeykseen.. ja kotona oli aina joku, kun mummokin silloin kotona asui.

Viikonloppu suunnitelmista...
Huomenna olen töissä puoli neljään (lupauduin tunniksi ylitöihin)

ja illasta tulee kaveri pariskunta käymään.
muutapa ei sitten olekkaan..

Ai niin.. oliko Lillukka vai kuka joka ulkoilusta kyseli..
Meillä käydään aika paljon kävelemässä.. Tatu kävelee alku matkan sillon tällön matkanvarrella..
omassa pihassa poika touhuaa omiaan tosi hyvin.. toki pelataan palloa ja istutaan hiekkiksellä mutta itse tylsistyy siihen aika äkkiä.. Nyt oon sitten laitellut kukkapenkkejä uuteen malliin ja Tatu ollut kovasti mukana auttamassa ja levittelemässä multaa :whistle:

mutta nyt lähdetään viemään porukalla Roope lenkille..

mukavaa viikonloppua kaikille!

tulkaahan harvemmin kirjoittelevat kuulumiset kertomaan :wave:

Joka päivä kaikenaikaa
mietin onko tämä totta ollenkaan
että kanssas
tätä taikaa rakkauden me koetaan
että kantaa oikeasti
tämä tunne aina päivään huomiseen
ja taas hetken
ihanasti
tunnen sydämeni lentoon lähteneen

Tahdon oikeesti olla sinun
enkä vain leikisti rakastaa
kanssas oikeesti kokea kaiken
mikä ollut on unelmaa
tahdon syliisi painaa pääni
tahdon lämpöösi nukahtaa
olla kanssasi oikeesti onnellinen
sua oikeesti rakastaa

Uskonut en silloin ennen
että todellisen onnen löytäisin
kun mä aina tullen mennen sitä juuri pakenin
mutta nyt on kaikki toisin
luotas lähteä mä koskaan tahdo en
olet nainen suurenmoisin
mulle lahjoitit sä aidon rakkauden
Tahdon oikeesti olla sinun
enkä leikisti rakastaa
kanssas oikeesti kokea kaiken
mikä ollut on unelmaa
tahdon syliisi painaa pääni
tahdon lämpöösi nukahtaa
olla kanssasi oikeesti onnellinen
sua oikeesti rakastaa

Olla kanssasi oikeesti onellinen
sua oikeesti rakastaa...

Lillukka kiitos kysymästä :hug:
Kyllä poppoo on parantunut, onneksi =)

Tinttamooses meidän ekaluokkalaisella on kännykkä ja juuri siksi että hän on arkisin joskus 1-2 tuntia itekseen.
Saadaan siis puolin ja toisin yhteys + koulumatkoja voin seurata ja varmistella.
Sääntöjä ei vielä kännykän suhteen tarvitse olla, kun hän ei osaa kirjottaa ja lukea tekstareita.
Myöhemmin ne sitten katotaan uusiks.

Mun yläasteaikaan kännykät oli isoja laatikkoja ja muutenkin suht harvinaisia, joten on ne ajat muuttuneet reilussa 10 vuodessa :D :whistle:

Pepille lähettelen haleja ja myötätuntoa.
Se väsy oli
jotain kauheeta ja on vieläkin....

Kaikille hyvää viikonloppua ja voikaa hyvin :wave: :wave:

Tanskuuu sua kaipaan :hug:

aijoo nyt kerkee tintalle kommentoida, mä olin yksin kotona jo ekari-iässä, siis just sillee et mutsi haki mummolasta munia tms eli max. puoltuntii, aj sillonki naapuri yleensä piti silmällä..
Ekalla olinki sit jo pitempiä aikoja yksin, omasta halusta.

tulin toivottelemaan hyviä öitä!

poika nukkuu kera uni nallen, hivven ja valokuvan jossa ukki ajaa traktorilla :LOL:

niin ja oli muuten lastenlääkäri sitä mieltä että saadaan rueta kokeilemaan hissukseen ruoka-aineita.. nyt ekana maito.. muna vasta sitten joskus hamassa tulevaisuudessa... hissukseen edetään.. jotenkin itellä semmonen olo että ei kestä vielä.. no sen näkee sitten.

nyt iltapalalle ja nukkumaan.

Danjuska, suosittelen eka kokeilee viljat, näin meillä ainakin oli.. munaa saadaan meki varovasti kokeilla, jahka katsotaan ajan olevan kypsä.. tosin mulla on muistikuva et se ois saanu jotai munapitosta ennen ku meille kukaan kerto ettei saada kokeilla.. mut jos se n sais kokeiltuu ennen ku on 2vee neuvola ni vois sit pistää mpr:än..

Perjantaita!

Tultiin justiin lasten pikkuserkkujen synttäreiltä. Lapset kävi siellä saunassakin varapappansa ja muiden lasten kanssa. Juoksujalkaa tultiin kotiinpäin, Otto oli kärryissä vällyjen sisällä ja me Lotan kanssa juostiin. Hiukan oli meinaan kylmä ulkona.

Vknlp:n suunnitelmiin kuuluu, että Lotta menee huomenna vielä näiden pikkuserkkujen lastenkutsuille ja sitten iltapvällä vien lapset mummulaan yökylään ja me mennään miehen kaverin 30vee bileisiin :D Sunnuntaina haen lapset sitten sieltä, miehellä on iltavuorot.

Peppi hienoa, että heti järjestyi Jontulle yökyläpaikka :) Oton näppyjutusta lääkäri meinas, että ontelosyyliä ovat :$ ovat vaan nyt sen verran tulehtuneita, ettei niiksi heti uskoisi. Otollahan on reissustamme lähtien ollut selässä 3 ontelosyylää. Nyt oli yksi mennyt rikki ja varmaan sitä kautta sitten levinnyt. Fucidinia ja Sibicortia saimme niihin.

Tinttamooses
; Lotta sai vuosi sitten kännykän, itse olisin vasta tänä vuonna hankkinut, mutta mies on ihan vähän elektroniikan perään, ni innoissansa hankki silloin. Mutta siis juuri siitä syystä tässä iässä, että osaa sitten käyttää, kun tulee oltua yksin kotona, kun menen enempi töihin. Lotta on ollut pieniä aikoja yksin kännykän saatuaan ja hyvin on mennyt. Just kauppareissuille ei millään haluaisi lähteä mukaan, eikä enää lenkillekään mun kanssa. Me ollaan sovittu siten, että L soittaa mulle pilarin ja sit soitan hänelle. Nyt on joku Prepaid-liittymä, eli ei tule laskua, vaan on otettu puheaikaa hänelle. Itse olen vissiin yli 20-veenä saanu ekan kännykän, olin päättänyt, etten hanki sitä, mutta sitten isä osti mulle, että saisivat mut kiinni, kun opiskelin eri kaupungissa =)

Nyt pitää iltapalaa alkaa järjestämään, kaksi tyyppiä hilluu vielä täällä Tartu mikkiin-ohjelman tahdissa :D

Hyvät yöt!

Ai joo ja känny asiaan, mä olin ite ööö... varmaan ysillä ku sain kännykän..
Olaankohan me ainoot joilla on enääl akapuhelin?? saatiin netin mukana tuo liittymä ei maksa mitää ylimääräsiä.. no toki puhelut, mut muuten, on kyllä hyvä ku virastoihin tms pitää soitella..

Kuuden aamut on syvältä |O :kieh: :headwall:

Tigru: Pikaista paranemista ja jaksamisia :hug:

Danjuska: Miten yö meni? Tosi mukavaa, että viihdyt töissä :) Tsemppiä teillekin roka-aineiden kokeilemiseen!

Uneton: Hassua, kuuntelin tota kappaletta eilen, ennen kuin edes olin lukenut, että olit sen tänne kirjoittanut. Kiitos haleista ja myötätunnoista :hug:

Siru: Hauskaa iltaa teille tänään!! Toivottavasti lääkkeet tehoais pian Otolla.

Koivunkäpy: Anopilla porukoineen on vielä lankapuhelin :D Jopa mun mummu sulki lankapuhelimen joskus tässä vuoden sisällä, heh :D

Mä taisin olla kuudennella, kun sain ensimmäisen iiiiison puhelimen, oisko merkki ollu 1611 tai jotain sinne päin :D Sit joskus voitin jostain semmosen olisko ollu Ericssonin Daim-puhelimen :)

Eip muuta ku :wave:

Lauantai huomenet =)

Kamala nuha mulla,ja pahenee vaan :( Yöllä alkoi sit järkyttävä päänsärkykin tietty :|
Toivottavasti tää nuha nyt helppais. Meillä on kaikilla nuha ja pelkään että Oskarilla menee taas korviin.
Olen kyllä tunnollisesti juottanut sille sitä lehmänmaitoa ;)
Kokeilen kyllä ensi yönä sitä sipulijuttua meidän makkariinkin(sanokoon ukko mitä tykkää ;) )jos vaikka pitäis nenän auki mullakin,Oskarilla kun toiminut niin hyvin.
Onko muilla jotain keinoja nuhan taltuttamiseen?

Koivunkäpy:Mun äidillä ja kaikilla sukulaisilla on lankapuhelin kännykän rinnalla,itsekin tykkäisin lankapuhelimesta,muttei vaan ole tullut hankittua.
Mitähän sellaiset mahtaa maksaa nykyään?

Peppi:Tosi hienoa että olet saanut laihdutettua ja erityisesti jaksanut pitää tuosta kuntoilusta kiinni kaiken keskellä,sulla kun on varmaan kyllä siellä pienten miesten kanssa touhua muutenkin ;) :flower:

Kiitos kaikille kännykkä vastauksista,eilen taas juteltiin ja mietittiin sitä,joten kaippa me sitten se ostetaan tuolle tytölle,sanottiin kyllä että mietitään vielä muutama päivä :)
Tänään mies lähti johonkin metsästysseuran talkoisiin ja menee vielä jonkin merkin ampumaan,mun tarttis jaksaa siivoilla ja pestä pyykkiä,en tie jaksanko.
Jospa lähden vaan lenkille lasten kanssa :D

Nyt pitää taas lopettaa ennenkuin tulee romaani :wave:

Tanskulle terkkuja,on ikävä sun kirjoituksia :)

Täällä ollaan mutta flunssan kourissa täälläkin. Mies on ollut flunssassa koko viikon, eilen myöhään illalla mulla alkoi kurkkukipu ja vilutus, nyt on varmaan vähän kuumetta ja kurkkukipu, nuha... Toivottavasti Onni säästyis, vaikka herkästihän tällanen lapseen tarttuu. Viikon kuluttua kun ois mummolareissukin tulossa. Meillä on ollut vieraita ja tässähän tää on mennyt touhutessa. Hyvää viikonlopun jatkoa!

heips

työpäivä takana ja samoin kauppa reissu. alkaa olla kauppareissut aika tuskaa kun pieni mies ei viihdy kärreissä vaan haluaa kävellä ja yrittää sitten samalla tutkia joka hemmetin tavaran :whistle:

Lillukan ja Tinttamooseksen
suuntaan paranemista!!

oma olo on nyt hyvä onneksi. ja mielikin parempi kun moneen päivään. Silti vaan tuntuu aina ihan hirbeä ikävä kun näkee oikein pienen vauvan :ashamed:
mutta nyt vaan yritän katsoa etten päin ja jospa meillekkin vielä toinen pieni suotaisiin.

nyt suuntaan Roopen kans lenkille kun on noin ihana sää =) Tatu leikkii traktoreilla isän kans.

ai niin.. Koivunkäpy: me alotettiin maidosta kun lääkäri sano että ihan sama aloittaako maidosta vai viljasta.. ja ruis jätetään kans sitten sinne häntä päähän.. kerran sai napannua ruisleipäpussin pöydältä ja kerkes natustella hyvän verran ennen kun tajuttiin.. ja seuraavana aamuna poski oli ärhäkkä.. onko muuten tietoa etä miten vaan toinen poski helottaa? jos muutenkin atooppinen iho vaivaa ja on enemmän ihottumaa niin pelkästään toinen poski on kuiva...

juu mut nyt lenkille

Yhteistyössä