Joululahjat *vko 19*

Heips!

Mää oon nyt vähän taustaillut täällä.. :ashamed:
Mut eipäs tässä mitään ihmeempiä oo tapahtunutkaan..no ekan neuvola ajan oon saannut varattua ja se olisi sitten ens ke..

Maha on edelleen tosi turvonnut ja rinnat jatkaa kasvuaan, mutta mitään muuta ei ole..rupee jo pelottamaan, että miksi ei ole pahoinvointia, kun aina enne on ollut jo näillä viikoilla... :eek:
 
Ihanaa , tänään se vihdoin löytyi
nyt on rv 9+4 ja sain tolla kotidoplerilla kuulumaan vaavin sydämen sykkeen ..
vartin verran kuuntelin istukan viuhdetta ja koitin metsästää epämääräisistä äänistä sitä oikeaa ja löysinhän sen vihdoin !!!!!
olen ollut niin huolissani siitä , kun tää on eka raskaus ettei oo ollut sitä järkyttävää oksentelua !!!! Nyt on pakko uskoa että todellakin raskaudet voivat poiketa toisistaan todella paljon !
eilen sain kyllä muutenkin muistaa taas että kyllä sitä raskaana ollaan , kun ei mikään ruoka oikein maistunut hyvälle , vaikka mitä olisi koittanut syödä , etova ja huono olo on kyllä ollut koko aika mukana , ja tää huippaus !!!!! Mutta eilen olikin sitten pitkästä aikaa taas kasvukipuja mahassa sekä rinnoissa ja kyllä se tuntui omalla tavallaan hyvältä !!!!
:D :D

neitim
 
Annukka: Se olin mä kun kirjoitin että km alkoi oireiden häviämisellä. Täytyy kertoa tähän perään (kerroinkin sen varmaan tuolla jossain aiemminkin) että menin tällä viikolla ihan kauhuissani privaattiin ultraan kun aamulla oli ihan "normaali" olo - rinnat tavalliset, pienen ja pehmeän tuntuiset, alavatsa ei tuntunut yhtään turvonneelta, olo oli pirteä, eikä jälkeäkään kuvotuksesta. Ajattelin että voi ei, EI TAAS. Onneks sain ajan ultraan, ja vielä tosi ihanalle lääkärille joka totes että siellä se meidän 32mm katkis köllöttää tyytyväisen näköisenä, viuhtoo itseään kovasti sinne tänne ja sydän läpättää hurjaa vauhtia. JA hän vielä korosti että ei siitä oireiden loppumisesta tarvitse olla huolissaan - jossain vaiheessahan ne alkuraskaudenkin oireet alkaa vähenemään, toisilta aiemmin ja toisilta myöhemmin.

Mä luulen että oireiden loppuminen ei edes ole mikään yleisin oire keskenmenosta, mulle vaan sattui käymään niin. Ole vaan hyvällä mielellä ja pidä hyvä huoli itsestäsi ja pikkuruisesta =)

DD: Onnea tentistä =) JA vielä fyssaa.. Hui =) Mulle oli jo lukion laaja fyssa tervanjuontia ja ponnistuksia vaativaa - mitähän se sit on yliopistossa. hrr.. Piti vaan lukee se että saatoin hakee opiskeleen unelma-ammattiin - jonka opinnoissa ei sit sillä laajan fysiikan oppimäärällä ole pääsykoetta lukuun ottamatta ollut yhtään mitään tekemistä. Pöh. Mulla on opintoja takana 4,5v ja edessä vuosi, mut saa nähdä koska hamassa tulevaisuudessa valmistun. En aio pitää kiirettä...
 
Ultrakuulumisia,
pelko hävisi kun kohdusta löytyi 1, 7,1mm kaveri. Vahva syke näkyi. Viikot vastasi omia laskujani, ja kaikki muutenkin hyvin. Kauhea olo jatkunut, oksennusta ja maha muutenkin sekaisin. Ihanaa kun oloille löytyi nyt oikea syy.

Siihen joulu/tammikuu keskusteluun, itse toivon että tämä raskaus päättyisi tammikuun puolella. La kuitenkin niin loppukuusta.
 
tikruliini, :hug: ! Aiotko mennä lääkäriin? Onko enää mitään toivoa?

Vauvahaaveita, jännä miten erilainen se mun ultrakuva oli =) ! Mulla oli sellanen selkeä pussi kohdussa ja siitä jonkin matkan päässä oli sellainen katkarapu, jolta erotti päätä(?). Ja onnea muuten sinne hyvistä uutisista =)!

Jive & vaavi 6+5
 
Täällä oli monella ihania ultra kuulumisia
ONNEA kaikille!


Sitten oli ollut juttua siitä että oireet olis hävinnyt; mulla on kanssa välillä ollut päiviä että on ollut suht hyvä olo
ja eikös sitä ole heti miettinyt että onkos siellä masussa enään kaikki ok!
Täytyy vaan uskoa että näin on, kyllähän ne tosiaan häviää/vähenee jossain vaiheessa.

Mulla on eka neuvola 13pvä. Ja np-ultra aika 26pvä. Voi kun aika menis nopeemmin että näkis "minicooperin" ja että onko sillä siellä vielä kaikki ok!
Kyllähän toi masu silleen turvonneemman oloinen on ja välillä on ollut niitä niitä nippailuja että siellä se kasvaa. Toivotaan!

Nyt on mentävä pikkuneidin luo.

äittä-67 &"minicooper" 8+5
 
DoB
Tikruliini :'( Suuret pahoittelut :hug: Jaksamista teille :heart:

Saatteko te muut nukuttua yöt kunnolla? Mä heräilen joka yö monta kertaa vessaan, sitten vatsakipuun ja siihen kun maha on niin turvonnut että mikään asento ei tunnu hyvältä. Oon nukkunut tämän viikon NIIN huonosti |O No pääasia silti että vauvalla on kaikki hyvin, mä voin vähän kärsiä ;)

Sateinen perjantai täällä, tulisipa viikonlopuksi aurinkoa!

Dob ja öttiäinen 10+2
 
Perjantaita kaikille ! Onneks on jo perjantai ja muutaman tunnin päästä pääsee töistä kotiin. Tänään aattelin lähtee vähän aiemmin, ei jaksa olla loppuun asti.
Pahoittelut Tikruliini :hug: Tosi ikävä juttu.
Itse näin tuossa viikko sitten unta, et meni kesken ja se oli niin todellinen, et herättyäni mahakin oli ihan hirveen kipee. Mut onneks se oli vaan unta. Täällä on pohdittu myös oireettomuutta. Ei mullakaan pitkään aikaan oo ollut mitään oireita, ei sitten mitään. Ja ne oireet mitä oli, eli jonkinlaista etovuutta kesti vajaan viikon. Oon kuitenkin uskonut kaiken olevan ok ja toisaalta välillä unohtanutkin olevani raskaana, mut keskiviikkona olleen ekan neuvolan jälkeen leijaillaan taas onnelllisessa odotuksessa. Ne sydänäänet vahvisti, et joku siellä on:) Taas uskoo raskauteensa kun varmasti tietää, vaikkei mitään oireita olekaan, poissalevia menkkoja lukuunottamatta. Ultra olis sitten kolmen viikon päästä ja eiköhän jonkin ajan kuluttua ala nuo vaatteetkin kiristää :) En käynyt, enkä mene varhaisultraan, vaan tuo on se kaupungin tarjoama eka viikoilla 12-13 täällä, johon olen menossa. Sitten on vielä myöhemmin toinen ilmainen. Viikonloppuja kaikille !
 
Minulle voi laittaa tuonne että esikoista odotan, ja synnäri on KOKS :)

Ens viikol olis eka neuvola, pikkasen jo jännittää. ja seuraaval viikol mennää sitte alkuraskauden ultraa.

Mutta nyt sateeseen ja töihin ajelemaan.
 
Mulla oli eilen eka neuvolassa käynti. Ei siellä edes sydänääniä kuunneltu, vaikka oli jo 11. vk menossa. No, onneksi mulla on ensi maanantaina ultra, niin sittenpähän varmistuu!

Oon kyllä vähän pettynyt tähän Jyväskylän keskustan äitiysneuvolaan. Täällä ei ole kuin yksi ultra. Ja täällä säästetään näköjään kaikesta. Terveydenhoitajat tekevät täällä kaiken: ottavat verikokeet ja ultraavatkin. Esikoistani odotin Helsingissä, niin siellä sai aina ammattimaista palvelua joka asiassa. Labrassa otettiin verikokeet ja ultrassa käytiin kätilöopistolla, jossa kätilö tai lääkäri ultrasi. Ja siellä katottiin ekassa ultrassa niskaturvotusta, täällä ei katota sitä ollenkaan. Helsingissä oli automaattisesti myös toinen ultra, eli rakenneultra. Täällä ei ole sitä, ellei jotain ongelmia ilmene. Höh!! Pienoinen pettymys!

Tämä valitusvirsi lähtee kyllä tällä hetkellä epämukavasta olotilasta. Näin aamupäivisin ei kyllä ole kuin väsymystä, mutta illalla aina oksettaa ja oksennan. Onneksi tämä pahoinvointiaika joskus loppuu ja sitten osaa iloita enemmän uudesta tulokkaasta! :heart:

Huoh. Onnellisia täällä silti ollaan. :)

Voimia muillekin pahoinvoiville! Te jotka ette juuri oireile: olkaa siitä onnellisia!!! Vaikka ymmärrän kyllä, että pelko, ettei kaikki olis hyvin, saattaa vallata mieltä... Voimia teillekin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja sammal:
Mulla oli eilen eka neuvolassa käynti. Ei siellä edes sydänääniä kuunneltu, vaikka oli jo 11. vk menossa. No, onneksi mulla on ensi maanantaina ultra, niin sittenpähän varmistuu!

Oon kyllä vähän pettynyt tähän Jyväskylän keskustan äitiysneuvolaan. Täällä ei ole kuin yksi ultra. Ja täällä säästetään näköjään kaikesta. Terveydenhoitajat tekevät täällä kaiken: ottavat verikokeet ja ultraavatkin. Esikoistani odotin Helsingissä, niin siellä sai aina ammattimaista palvelua joka asiassa. Labrassa otettiin verikokeet ja ultrassa käytiin kätilöopistolla, jossa kätilö tai lääkäri ultrasi. Ja siellä katottiin ekassa ultrassa niskaturvotusta, täällä ei katota sitä ollenkaan. Helsingissä oli automaattisesti myös toinen ultra, eli rakenneultra. Täällä ei ole sitä, ellei jotain ongelmia ilmene. Höh!! Pienoinen pettymys!

Tämä valitusvirsi lähtee kyllä tällä hetkellä epämukavasta olotilasta. Näin aamupäivisin ei kyllä ole kuin väsymystä, mutta illalla aina oksettaa ja oksennan. Onneksi tämä pahoinvointiaika joskus loppuu ja sitten osaa iloita enemmän uudesta tulokkaasta! :heart:

Huoh. Onnellisia täällä silti ollaan. :)

Voimia muillekin pahoinvoiville! Te jotka ette juuri oireile: olkaa siitä onnellisia!!! Vaikka ymmärrän kyllä, että pelko, ettei kaikki olis hyvin, saattaa vallata mieltä... Voimia teillekin!
Täällä muuten toinen Jkl äitiysneuvolan asiakas. Mua kanssa ihmetyttää se, että täällä ei ole edes rakenneultraa. Ja tuo, että niskaturvotusta ei katsota, outoa? Mielenrauhan takia menen sitten rakenneultraan yksityiselle.. Eka neuvola mulla on rv 8. Ymmärtääkseni suurimmassa osassa kaupungeissa pääsee rakenneultraan ilmaiseksi?
 
sammal ja jive minä käyn myös Jyväskylässä neuvolassa ja onhan tuo ikävää, että on vaan se yksi ultra. Mulla on tosin nyt 20.5. np-ultra, koska osallistun sikiöseulontaan. Eka ultrahan mulla oli jo rv 9. Kävin tänään näytteenottokeskuksessa verikokeen ja pissanäytteen antamassa ja sit tuohon sikiöseulontaan kuuluu siis vielä tuo np-ultra äitipolilla. Sit nuo tulokset lähetetään Kuopioon tutkittavaksi ja jos häly tulee niin sit ois vielä mahdollista halutessaan osallistua lapsivesinäytönottoon. Missäpäin Jyväskylää te käytte neuvolassa? Mä käyn itse Halssilan neuvolassa.

tikruliini pahoitteluni :hug:
 
Mä nyt ilmoittelen itsestäni. Neuvola on maanantaina ja mulla just nyt tänään menee netti kiinni. :'( No enpä ole paljon joutunut täällä olemaan, kun esikoinen vie aikansa ja sitten oon tehnyt muita juttuja koneella. :D

Kaikki on hyvin. Osa oireista on kadonneet, mutta hajut käy edelleen nenään. Aamuisin on paha olo, mutta menee ohi, kun saan jotain suuhuni. Välillä huippaa, sekin taitaa johtua siitä, kun on matala verenpaine muutenkin. Ja mitä tärkeintä: Miehen kanssa menee nyt todella hyvin. :heart:

Viipi ja Pikkuruu 9+4
 

Yhteistyössä