Joululahjat *vko 19*

neuvola oli tänää ja sitä samaa ku esikoisenki kanssa,keskustelua!
kotiin tullessa kävin kaupassa ja ostin paljon ruokaa ja niinpä se vuoto sit alkoi taas!eli rasitus tuo sen,vituttaa vaa ku se ei voi loppua..sori valitus...
 
DoB
Voi Sintzi :hug: Uskon että ärsyttää. Saan itse olla tyytyväinen että mitään vuotoja ei ole ollut koko alkuaikana ja nyt kun viikonloppuna sitä tulikin seksin jälkeen niin säikähdin NIIN paljon! Ihan hermoheikkona pohdin jo silloin että alkoiko tästä nyt km, saati sitten jos niitä vuotoja tulisi paljon useammin. Ei kiva :| Koita jaksaa!

Mua jännittää taas jo huominen ultra/lääkäri....Varmaan sama juttu ennen jokaista ultraa.
 
Hei pikaisesti kaikille! Vähän samanlaisia ajatuksia on täällä ollut kuin Molla Maijalla, että tämä lieväoireisuus välillä mietityttää. Esikoisen odotuksessa tosin oli sama juttu, en juurikaan voinut pahoin yms., ja kaikki meni hyvin. Ei sitä silti näköjään osaa olla mietiskelemättä kaikenlaista :/ .

Urheilusta oli ollut juttua. Urheilijaksi minua ei kyllä voi sanoa :LOL: mutta jonkunlaista liikuntaa kyllä yritän ylläpitää. Ikävä kyllä etenkin pitkät kävelylenkit tuntuvat lisäävän turvotusta kamalasti - siis nyt jo! Esikoiselta nestettä alkoi keräytyä vasta lopussa. Kuten Caffee totesi, syke kannattaa pitää kohtuullisena (pitkäkestoisessa liikunnassa, satunnaiset nousut eivät ole vaarallisia, kuten A-alisakin tiesi). Ja suoria ja vinoja vatsalihaksia ei kannata treenata enää ensimmäisen raskauskolmanneksen jälkeen, eikä tehdä liikkeitä vatsallaan. Jossain loppuvaiheessa sitten selällään olokin voi käydä tukalaksi mutta niin kauan kuin hyvältä tuntuu, siitä sitten vain. Noin raskauden puolivälistä alkaen pomputtavaa/hyppyjä sisältävää liikuntaa ei enää suositella. Kaikki on kuitenkin myös paljon omista tuntemuksista kiinni ja jos joku asia mietityttää, kannattaa kysyä vaikka neuvolasta.

Sintzille jaksuja vuodon kanssa ja :wave: kaikille ultraanmenijöille! Itsekin menen perjantaina, tulen viimeistään silloin kertomaan kuulumiset. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
nonii nyt sitten täälläkin alkoi tuo vuoto..aamulla huomasin että oli tullut verta ja sitten aamutoimien aikaan ennen töihin lähtöä oli siteeseen taas sitä tullut :( semmosta rusehtavaa vuotoa, toivottavasti nyt olisi ihan harmitonta , mutta kyllä silti mieli apeaksi tuli... toivon vaan että tämä loppuisi pian, eikä enää tulisi..

maria & pikkuinen 7+ 4
 
LEP
maria-08, minulla on ollut jo parisen viikkoa ruskeaa tuhruvuotoa. Välissä oli vaan muutama päivä vuodotonta. Aamulla tuhruttaa enemmän ja illalla ei juurikaan enää ole vuotoa. Mulla alkoi vuoto just noilla sun viikoilla ja ollaan menossa 9+3 ja vieläkin vaan tuhruaa aamulla. Viimeksi ainakin ultrassa sydän siellä pompotti iloisesti ja kaikki oli hyvin. Että jospa sullakin olisi tätä samaa. :) Inhottavaa se on ja stressaavaa sen tiedän! Lääkäri käski olla huolehtimatta, jos ei runsaaksi muutu ihan tai kirkkaaksi vereksi missä hyytymiä. Yksi yöhän mulla ihan lorahti lakanoillekkin tummaa verta, mutta sitten se loppui samantien.

Jospa siellä kaikki on ihan hyvin, kuulemma yleisiä nämä vuodot. :)
 
vuodot on tosi yleisiä, ainakin tuttavapiirissä tuntuu siltä..
mä tiedän tää se on se hematooma mikä vuotelee mut huolestuttaa se kuitenki..millonkohan se häviää kokonaan?Oli jo reilu viikon vuotamatta ja luulin että olisi jo hävinny..
Mulla siis eilen vaan kerran "lorahti" vähän ku kannoin niitä kauppakasseja ja sit loppu kokonaan...

sini rv 8+2
 
tuntuu tosissaan olevan aika yleisiä nämä vuodot, mutta kai se silti aina hiukan "säikähdyttää"...
nyt kun vielä pääsisi joskus sinne ekaan ultraan niin voisi jo hellittää tämä stressaaminen kun saisi tosissaan varmistusta että tuolla edes joku on =)

mitäs muuten muut täällä teette työksenne/ mitä alaa opiskelette? itse toimin sihteerinä :)

maria & pikkuinen 7+4
 
mä voisin syödä koko ajan, vaikkei oliskaan nälkä. Tietää oikein mukavaa painon nousua :ashamed: Etenkin karkkia tekis mieli koko ajan...

Mä olen markkinoinnin tradenomi ja opiskelen tällä hetkellä sihteeriksi. Mukavaa iltapuuhaa tuo opiskelu, kun päivät on koiran ja lapsen kanssa kotona niin pääsee sit vähän hengähtämään illaksi ja mies hoitaa sit kotia sillä aikaa. Tosin nyt on ruvennut tuo koulu hiukka ahdistamaan, kun mua alkaa väsyttämään just siinä klo 18 aikoihin |O Muutenkin väsyttää, kun esikko aloitti sit taas nämä mukavat klo 6 heräilyt :headwall:

caffee ja pikkukakkonen rv 10
 
Paljon voimia vuotojen kanssa painiville. :hug: Toivon todella, että kaikki on teillä kunnossa vuodoista huolimatta. =) Sintzille vielä tuosta hematoomasta sen verran omaa kokemusta, että mulla alkoi ( edellisessä raskaudessa ) 8+5 ja vuoto alkoi niin runsaana, että pelkäsin jo vuotavani kuiviin. :ashamed: Terveyskeskuksessahan mulla vielä diagnosoitiin keskenmeno ja viikkoja myöhemmin mennessäni tarkistuttamaan tilannetta, kun vuodot eivät loppuneet kerrottiinkin kohdun suulla sijaitsevan iso ( halkaisijaltaan 4cm ) hematooma. Se vuoti välillä enemmän ja välillä todella vähän ( niin, että pissalla käydessä vain paperiin jäin vähän merkkiä ). Vuoto loppui kokonaan vasta rv 16. Ensin vuoto oli ihan kirkkaan punaista ja vähitellen muuttui ruskeaksi. Alkuraskaudessa kävin kolme kertaa ultrassa, kun seurasivat hematoomat tyhjentymistä. Kyllä oli pelottavaa aikaa. :/ Nyt pikku herra on 1v 9kk innokas touhuilja. :heart:

Tänne ei mitään uutta. Mullekin maistuisi ruoka koko ajan. Tavallista kotiruokaa tai jotain pizza, hampurilais ja kebeb mättöä voisin syödä päivät pitkät. Makeaa ei niinkään tee mieli. Ja meetwursti on aivan taivaallisen hyvää. :D :p Miksi ei voisi tehdä mieli vaikka jotain omenaa ja muuta hedelmää? :eek: :ashamed: :LOL:


Molla Maija ja papu 10+1 :heart:
 
DoB
Molla Maija mun himotukset on just omenat :D

Aamulla käytiin ultrassa oli taas kiva päästä katsomaan pientä :heart: Vastaa viikkojaan ja oli muutenkin juuri sellainen kun tässä vaiheessa pitääkin. Hassua kun näkyi jo kädet ja jalat ja se heilutteli niitä käsiään :heart: Lääkäri oli ihana. Np-ultra varattiin samalla ja se on 1.5 viikon päästä.

Ulkona on tosi kylmä niiden muutaman ihanan kesäpäivän jälkeen....piti kaivaa taas kaulaliina ja käsineet että pärjäsi.

Maria-08 toivotaan että vuoto on harmitonta. Mä mainitsin lääkärille tänään siitä seksin jälkeisestä vuodosta ja se sanoi että on ihan normaalia ja mulla on tällä hetkellä istukka vielä aika kohdunsuun päällä joten sekin voi vuodella kun sinne sorkitaan :D

Dob ja öttiäinen 9+6
 
Tsemppiä kaikille hermoja raastaviin vuoteluihin! Ne on kyllä niin inhottavia!

Täällä on tänään ollu jonkinlaisa vatsatuntemuksia taas, mutta luin helistimen kalenterista että viikolla 8 kivut voi lisääntyä..ku kohdussa tapahtuu jotain ym... :whistle:

Ja opinnäytetyön kanssa on nyt pari päivää painettu oikee kunnolla! Ehkä se tästä vielä valmistuu jos saan vielä muutaman lisäpäivän!

Huomenna on ultra ja jännittää aika lailla... :|
 
Hello! Terveiset varhaisultrasta! Pikkuöttiäismöllikkä siellä näky ihan oikeessa paikassa ja sydän näytti sykkivän. Kokoa huimat 5.8 mm! :) Lääkäri pyysi tulemaa viikon päästä uuteen ultraan, että sais parempaa kuvaa tilanteesta. Meen mielelläni, kun ei maksa mitää. Voin sanoo, että aikas paljo oloa helpotti... :)
 
Hei taasen kaikille!

Parin päivän tauko ollut täältä kun alkoi tämä harjoittelu, mutta onneksi nyt pääsen tänne avautumaan!

Vauvalla on ollut kovin hiljaista (hyvä/huono?). Loputkin oireet on kaikonneet, eli edes mitään kuvotusta ei enää ole. Väsymyskin on väistynyt kun on ollut työn touhussa. Ainoa vaan että vessassa saa juosta tiheään, kun täyttyvä rakko tuntuu tosi ilkeältä kohdussa.

Tämä harjoittelu ei sitten olekaan niin mukavaa kun luulin. Olen tehnyt kaikkea muuta kuin oman alan töitä ja vajaa kolme viikkoa pitäs vielä jaksaa, sitten pääsis kotiin. Välillä on niin kova ikävä että rinnasta puristaa ja joka kerta kun kotiin soittaa pääsee itku. Ei voi mitään ja pakko on jaksaa. Toivottavasti menis äkkiä nämä kaks viikkoa, se viimenen kun on varmasti sitten jo helpompi!

Tekipäs hyvää avautua!!!
 
Hei,

viime yö kului valtaosalta hereillä kun meitä molempia jännitti tänään ollut (omakustanteinen) varhaisultra. Ultrassakin koettiin pelon hetkiä, kun sikiön ja varsinkin sykkeen löytyminen kesti, mutta olihan se siellä! =) Pääperämitaltaan 2,1cm. Nyt vois tohon alun ketjuun laittaa laskettua aikaa 11.12. ja ensimmäinen lapsi kyseessä. Hyviä vointeja kaikille, älkää rehkikö liikaa!
 
Onnea Äippä-75 ja nasu30 ihanista ultrakuulumisista! :heart: :flower: Hui alkaa jännittää huominen vaan entistä enemmän ku aattelen et ku kahella on tullu noin hyviä uutisia ni mulla on pakko sit olla joku pielessä.. :| Pelottaa.
Miten ihmeessä saan unta ens yönä..mies menee viel yöks töihin...
 
merkkaudutaas tänne...eli toista lapsosta ootellaan.mä oon tosissani miettiny tota laskettua,kun mulla noi edelliset menkatkin oli kalenteriin kyssärillä merkattu (oli aikas niukat) ja testin tein, kun niin kovasti oireilin, jo yli viikkoa ennen odotettuja menkkoja.eli voisiko ollakkin että pitemmällä menisin?mäne tiedä,ultrassa se kait selvinnee. :/
väsymys on kohtalaista,päikkäreitä nukun aina kun siihen vaan on mahdollisuus,eli vapaapäivinä.rintsikat on jo nyt saanut vaihtaa suurempaan kokoon.ja vessahätä kun iskee,niin sinne olisi sitten päästävä ja vauhdilla.huonoaoloa jonkun verran,mutta a.w.yrjänä ei ole lentänyt kuin pari kertaa.
kaikille hyvää alkuajan odotusta!näistä ekoista viikoista kun selviäis niin voiton puolella jo olisi =)
sisar puoliQ ja salamatkustaja 5+6(?)
 
Huomenta! Aamusta heti ylhäällä, vaikka mieleni tekisi petiin ja lämpimään takasin. Mutta työharjottelu palvelukodissa kutsuu ja pyörällä olisi poljettava. Toisaalta hyvä, että tulee liikuttua kun on päässyt vähän herkuttelu valloilleen vappuna :ashamed:

Kuinka moni ei aijo mennä seulontoihin? Mä edelleen mieitin, et jättäiskö koko käynnin väliin, esikoiselta kävin ja olihan se kiva saada nähdä se pikkuinen sielä, mutta kun niin jonoa kuulemma täällä päin sinne, et mihin ajankohtaan sen sit sais edes, ennen ku on sit rakenneultra jossa kaverin näkis jo paljon selvempänä..äsh, täytyy varmaan kiirusti päättää

Tsemppiä edelleen niille jotka pahoinvoi..Täällä myös, toissa iltana töistä tullessani piti oksentaa ekaa kertaa, muuten vaan yökäyttää koko ajan, aamusta iltaan.. Illat ehkä kamalampia, pitäs tällä viikolla jaksaa kaksin pojan kans, kun mies iltavuorossa.. Yritän saada pojan ajoissa nukkumaan, et pääsen levähtämään itsekin, iltasatua lukiessanikin tekee ni pahaa, et toivon et muksu vaan nukahtas..

Nyt täytyy jo kiirehtiä ja pian hypätä pyörän satulaan
Kaikkea hyvää !
Terkuin: syysusva ja pieni matkustaja 9+6
 
Hips!
Eilen oli ensimmäinen ultra!!! :) Pienoinen oli jo huikeat 2 cm iso ja sydän läpätti hurjasti! Ihan täysin varmaksi ei tuota pituutta saatu ja niinpä menen 2 viikon päästä uudelleen, että nähdään koko vähän paremmin ja laskettu aika saadaan tarkemmaksi! Hurja fiilis on kyllä nähdä pieni sydän sykkimässä!! :heart: VAU! Ajateltiin varata rakenneultra yksityiseltä, kunhan niin pitkälle päästään...

Joku kyseli ammattia tuolla aikaisemmin. Itse teen sihteerin töitä sairaalassa.. Mies on sairaanhoitaja :)

Hyvää päivänjatkoa kaikille! Voikaa hyvin! :flower:
 
Saparo-81, ihanaa, onnea :heart: ! Millä viikoilla olet?

Mies yllätti eilen ja kosi metsässä, kun oltiin koirien kanssa iltalenkillä =) . Istuttiin huilaamassa penkillä, katsoin muualle ja yhtäkkiä mies olikin polvillaan siinä edessä :heart: . Sormukset ostetaan varmaan ensi viikon alussa :).

Täällä jännittää, koska huomenna on se varhaisultra.. Jotenkin on tunne, että "kuiteskaan kaikki ei ole ok". Ehkä varaudun pettymykseen, kun kuitenkin takana on se yksi tuulimunaraskaus... Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin, sitten olen maailman onnellisin :)
 
JES ultrassa kaikki hyvin!! :heart: :heart: :heart: Siellä se pieni kellotteli ja sydän sykki ihanasti! :heart: Siis mahtava tunne nähä se sydän siellä ja ajatella et toi on mun sisällä nyt! Harmittaa vaan ku mies ei ollu mukana..
Vastas rv 6+3 ku ite luulin et tänää olis 7+0, mut kaikki kuulemma hyvin ja mallillaan ja LA siirty nyt sitte 27.12-08! :heart:
Ihanaa!

Onnea Jive kosinnasta. :flower: ihana tapa yhtäkkiä jossain metsän keskellä! :D
 
Vielä piti lisätä että en kyllä oikein ymmärrä tota lääkärin tapaa laskea noita viikkoja..ku nyt ku oon katellu muitten ultrakuvia, yhessäki oli rv 6+6 ja oli 5mm pitkä. Ja mun pikkunen on 7mm ja vastaa muka 6+3. Et ehkä siinä kuitenki on vähän enemmän niitä päiviä.. En oikein tajua.
 

Yhteistyössä