Joululahjat *vko 19*

Jännittää vähän.. Mies lähti viikonlopuksi kotipaikkakunnalleen (minä en pääse, koska on töitä ) ja aikoo kertoa samalla rysäyksellä sekä kihlauksesta ja vauvasta vanhemmilleen=)! Lupasi soittaa ja kertoa tulevien isovanhempien reaktiot...
 
Tikruliini, ihan ensimmäiseksi, olen todella todela pahoillani puolestasi. Anna surulle tilaa ja aikaa, sinulla on nyt lupa olla itsekäs. En osaa sanoa mitään mikä lohduttaa, mutta osaan kuvitella miltä sinusta tuntuu. Koin itse saman tammikuussa. Vuoto alkoi rv 11+, kolmen päivän tihkuvuodon jälkeen pääsin ultraan, ja tuulimunaksi todettiin. Minulla kävi vielä niin ikävästi, että lääkkeellinen tyhjennys ei onnistunut, lopulta kaavittiin. Kaavinta oli ihan ok, nukutuksessa meni huomaamatta. Sairaalasta saatiin ohjeeksi odottaa pari kiertoa, mutta kun 4 vk kaavinnasta olin omalla gynellä jälkitarkastuksessa, sanoi ettei olisi tarvinnut odottaa. Kuulemma keho ei sitten vain raskaudu, jos ei ole siihen valmis. Me nakattiin kortsut nurkkaan, mutta kuukautiset alkoivatkin parin päivän päästä, sitten viikon päästä toiset kuukautiset, jotka olivatkin ne varsinaiset, ja siitä kierrosta tulin uudelleen raskaaksi. Kävin tietenkin heti ultrassa sulkemassa uuden tuulimunan pois, ja nyt kaikki hyvin 10+4. Edellistä yritettiin siis yli vuosi, tämä tuli heti. Tietenkin pidät taukoa ihan niin kauan, kuin siltä tuntuu. Kyllä itse tiedät, koska olet taas valmis. Toivon sinulle jaksamista ja voimia. Toisia koetellaan enemmän kuin toisia. :hug:
 
Sain vihdoin tilattua ultran. Menen ensi tiistaina silloin rv 7+3. Sanoivat, että varhaisultra tehdään rv 6-8. Olisin voinut hyvin mennä jo aikasemmin, mutta jahkailin tuon ajan varaamisen kanssa. Pelkään niin paljon huonoja uutisia.
Oireet on vaihdellut päivittäin. Pahaolo on palannut taas kuvioihin, kun se oli muutaman päivän pois. Tänään tuli armoton väsymys oli pakko nukkua muutama tunti päivällä. Onneksi se oli mahdollista.
Voimia Maanantaihin TIKRULIINA
:hug:
 
tikruliinille paljon voimia ja :hug:

olen kyllä lukenut melkein joka päivä teidän jutusteluja mut olen niin väsynyt etten jaksa edes kirjoittaa mitään.. heh..
nytkin väsyttää mutta sinnittelen hetken vielä.

mekin oltiin neuvlassa keskiviikkona ja ei kuunnelt sydänääniä.. np ultra sitte 3.6 .. tuntuu pitkältä ajalta sinne odotella että saa taas tietoa pienistä!

olo on ollu raskas! väsynyt! ja väsynyt! :D vatsaakin on jo niin että vois luulla et paljon pidemmällä ollaan mut kaippa ne kaksi siellä vievät tilaa hiukan enemmän.. mammahousut jouduin jo ostaan paripäivää sitte kun puristaa kaikki housut!

kaikille melkein ollaan jo kerrottu.. ja innoissaan kaikki on ottanu uutisen vastaan!

voikaahan paksusti!
millimenninkäinen ja murut 8+6
 
Siis mulla menee ihan oikeesti hermot tuolla Mitäs nyt? päiväkotikeskustelussa.... siis onko teijän mielestä ihminen joka sanoo lapsia "vitun villilauma" ( minä sanoin ) sopimaton hoitamaan lapsia ollenkaan??? Siis joskus ei voi vaan ymmärtää ihmisiä.. mut tää palsta onki täynnä ihmisiä jotka haluu valittaa joka asiasta ja esittää niin täydellistä ettei koskaa sano kirosanaa.. :/
 
Vieläkö mahtuu joukkoon mukaan?! :) Sain tietää vatsassani kasvavasta lahjasta 1,5 viikkoa sitten. En todellakaan tiennyt olevani raskaana, vaikka oireet viittasivatkin siihen. Olin taannoin työuupumuksen takia sairaslomalla, joten väsymys tietenkin johtui siitä! :LOL: Kuukautisten poisjääntiin pidin syynä pillereiden lopettamisesta johtuvaa kierron sekaisin menoa ja uupumukseen johtanutta ylityö kierrettä...Laskettu aika selvitettiin ultralla, ja siellä näkyikin ihana pikkumöykky selvine sydän äänineen. Esikoisen laskettu aika on 16.12, eli raskausviikkoja takana 8+3. Emme osanneet odottaa raskauttani, mutta erittäin tervetullut joululahja tämä kyllä on! Voi kun vaan kaikki sujuisi tästäkin eteenpäin hyvin! :heart:
 
Huomenta!

Tervetuloa joululahja-08 ja onnea plussasta! :flower: =) Vai että sellainen työuupumus :LOL:

(.) Me käytiin eilen uudestaan siellä alkuraskauden ultrassa, ja siellä se meidän pikkuinen köllötteli ja sydän pamppaili lujaa :heart: :heart: Oli niin huojentunut olo, kun viikoa aiemmin näkyi vain sikiöpussi, niin ehdin luulla, että jotain oli vialla. :| Pikku pähkinämme oli 7,5 mm pituinen ja vastasi viikkoja 6+4, mutta omasta mielestäni ollaan kyllä pidemmällä. Mutta tarkemminhan se selviää sitten siellä np-ultrassa. Nyt voin kuitenkin hyvillä mielin jatkaa odotusta :heart:
 
B-7
Tikruliini :hug:

Joululahja-08 onnittelut ja tervetuloa joukkoon!!

Onnitteluja hyvistä ultra kuulumisista :flower: Jänniä onnellisia hetkiä koettu!

Täällä kova väsymys painaa.Pyykki vuoret kasvaa ja kotihommat hoitamatta :| Vaan kun ei jaksa...Ehkä syynä myös tuo ihana aurinko ja lämpö,vetää kummasti pihalle =)
Mulla viikot vaihtui tänään,jo 10+0,hui!Uskon kyllä että päiviä todellisuudessa vähemmän,varmaan liki viikon.Ainakin 3 ultran antaman sikiön mitan perusteella.

Edellisistä on masu alkanut pömpöttää näkyvästi jo viikoilla 8+,viim 10 viikolla.Nyt on ihan littana masu :eek: Tiedän että masussa on elämää,jännää vaan miten raskaudet poikkeavat toisistaan =)
Rv 6-7 oli jotain pientä alavatsan turvotusta,mutta kaikki kadonnut.
Muistelen etten oikeen enää näillä viikoilla oo pystynyt lempiasennossani,mahallaan ,nukkumaan aiemmista,mutta nyt sujuu kuin vettä vaan :whistle:

Kysymys:onko muita joilla tiedossa että odottelee nyt viimeistä kertaa,lapsiluku täysi ja perhe koossa??
Meillä tämä tilanne ja haikea olo jo vaivaa :snotty: Yritän nyt nauttia 100%raskaudesta ja kaikista sen tuomista vaivoistakin :heart:
 
heippa!
en ole varannut vielä neuvolaa mutta kyl se pitää ensi viikolla tehdä kun viikkojakin kasassa jo ihan kivasta, 7+ rapiat. en edelleenkään oikein voi uskoa että raskaana ollaan KUN EI OLE MINKÄÄNMOISTA OIRETTA :eek: tai lisääntynyt valkovuoto mutta ei mitään pahaa oloa,oksennusta tai muuta :$
MITEN LIE MUUTEN TAMPEREELLA ENSIMMÄINEN ULTRA? tietääkö kukaan?
itsellä sellanen tilanne miksi just neuvolan varaaminen venähtänyt kun muuttoa pukkaa toiselta paikkakunnalta tampereelle 1.6 joten sinne eka neuvola sit suoraan. samoin ultra pitäs saada mahd.pian kesäkuun alkuun kun meillä alkaa kesälomat ja lähdetään reissuun heti kesäkuun toisella viikolla...
 
petite-te musta on kans iiihanaa mahallaan kun vielä voi :D Esikoisen imetys loppui vasta tuossa maaliskuussa niin pitkään aikaan en pystynytkään nukkumaan mahallani, nyt pitää vielä nauttia kun voi B) Tuohon kysymykseen, meillä tämä odotus on näillä näkymin viimeinen, ollaan miehen kanssa haaveiltu kahdesta lapsesta, ja ilmeisesti haaveet ovat nyt käymässä toteen. :heart: Vielä ei ole haikeus iskenyt, kun olen niin huojentunut, että tämä raskaus on yhden keskenmenon jälkeen vihdoinkin alkanut. Mutta uskon, että kyllä se haikeus vielä tännekin jossain vaiheessa iskee. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Kesäheinä:
Huomenta!

Tervetuloa joululahja-08 ja onnea plussasta! :flower: =) Vai että sellainen työuupumus :LOL:

(.) Me käytiin eilen uudestaan siellä alkuraskauden ultrassa, ja siellä se meidän pikkuinen köllötteli ja sydän pamppaili lujaa :heart: :heart: Oli niin huojentunut olo, kun viikoa aiemmin näkyi vain sikiöpussi, niin ehdin luulla, että jotain oli vialla. :| Pikku pähkinämme oli 7,5 mm pituinen ja vastasi viikkoja 6+4, mutta omasta mielestäni ollaan kyllä pidemmällä. Mutta tarkemminhan se selviää sitten siellä np-ultrassa. Nyt voin kuitenkin hyvillä mielin jatkaa odotusta :heart:
Jos tuolloin viikkoa sitten eli viikolla 5 ei näkynyt kuin sikiöpussi niin sehän on ihan normaalia ja silloin raskaus on ollut vasta niin alussa. Ite kävin 4+1 ja lääkäri puhui raskauspussista, jonka olisi voinut tulkita muuksikin mikäli en olisi tehnyt plussatestiä.
 
Annukka84, juu mä itse siis luulin että silloin viikko sitten olis ollu jo 6+5 meneillään, sen vuoksi huoli, kun näkyi pelkkä pussi. Ja lääkärin laskujen mukaan olisi ollut 6+2 silloin. Tuossa ultrassahan tosiaan millinkin "mittausvirhe" sinne tänne on paljon, uskon itse että eilen oli oikeasti meneillään 7+1 tai 2 vaikka ultra antoi 6+4. :)
 
jive aika monellahan täällä on tullut vähän vuotoa ja kaikki on silti ollut hyvin...tiedän kyllä että varmasti säikäyttää jo vähäinenkin vuoto, mutta toivotaan ettei tuo vuoto olisi mitään sen kummempaa =)

petite-te tämä on meidän viimeinen odotus. Ensin kyllä tuntui, että yksi lapsi riittää (esikko oli tosi vaativa vauva ja sama meno jatkuu yhä), mutta sit päätimmekin jos saisimme toisen ja tässähän sitä massua nyt kasvatellaan jo rv:lla 10+4 :D

Mä olen innoissani siivoillut koko eilisen ja äskenkin tuli pestyä alakerran wc, peilit ja keittiön kaapit. Energiaa riittää :p
 
B-7
Jive- voihan se johtua ultrasta tuo pienoinen vuoto,eikös sulle alateitse tehty ultra??
Mulla ainakin kaikkien näiden 3:n ultran jälkeen pikkasen tullut punertavaa vuotoa,on niin herkät limakalvot!
Eiköhän sulla/vauvalla kaikki hyvin!!!! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja petite-te:
Jive- voihan se johtua ultrasta tuo pienoinen vuoto,eikös sulle alateitse tehty ultra??
Mulla ainakin kaikkien näiden 3:n ultran jälkeen pikkasen tullut punertavaa vuotoa,on niin herkät limakalvot!
Eiköhän sulla/vauvalla kaikki hyvin!!!! :hug:
Heippa! Hei tosiaan, tuo vaaleanpunainen vuotohan voisi johtua myös siitä "ronkkimisesta"?! Mulla nimittäin on nyt muutenkin limakalvot herkillä, hiivaa on ollut ym.. Nyt on jo helpottuneempi olo muutenkin, kun vuotoa ei tullut tuon enempää =).
 
Jive- Kaikki on luultavasti ihan hyvin. :hug: Jos vuoto on ollut pientä. Ja vaikka olis vähän suurempaakin, ni eihän se välttämättä tarkota mitään ikävää.. =)

Juli05: Toi pahoinvointi on kyl tosissaa kummallinen ku se saattaa olla päivän tai pari lievempää etä pystyy jopa normaalisti toimimaan, käymään suihkussa ja syömään vähän enemmän, ja sit saattaa tulla taas takapakkia.. Se hyvä olo ( tai parempi ) käy vaan pikasesti kylässä muistuttamassa miltä se tuntukaan....

Täällä edelleen jatkuu erilaiset mahan nippaillut, viillot, paineet..


pikkanen "jo" 7+0 :heart:
 

Yhteistyössä