Joululahjat *vko 19*

Onnea kovasti hyvistä ultrakuulumisista, miina-, Saparo-81, nasu30 ja Äippä-75 (ja oliko vielä muitakin?) !! :heart: Hienoa, että kaikki on niin kuin pitääkin :flower: :)

Ja onnea myös Jive-:lle kosinnasta :flower: :) ja tsemppiä huomiseen ultraan :)
 
Jive- Se näytti sellaselta selkeesti erottuvalta valkoselta hahmolta, pää ja sitte sellanen möykkyvartalo..tai no selkee ja selkee, mut sille että sai selvää..! :D Ja sydän sitte siellä möykyn keskellä sellanen valkonen kohta kans mikä sit liikku ja pomppi siinä! :heart: Ja sitä sitte ympyröi se musta pussi..mikä se nyt on oikeelta nimeltä..? Monelta sulla on se? :)
 
Nii ja lääkäri kommentoi näin: "Tässä näkyy nyt ihan selvästi sikiö ja tuolla näkyy sydän joka sykkii siellä." Ja sit se pyys mua olee vähän aikaa hengittämättä ni sai paremmin näkyviin sen sykkeen siltä pieneltä. Oih...tätä onnea. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja miina-:
Nii ja lääkäri kommentoi näin: "Tässä näkyy nyt ihan selvästi sikiö ja tuolla näkyy sydän joka sykkii siellä." Ja sit se pyys mua olee vähän aikaa hengittämättä ni sai paremmin näkyviin sen sykkeen siltä pieneltä. Oih...tätä onnea. :heart:
Onnea miina hyvistä uutisista! Oon niitä käyny täällä oottelemassa :whistle:
 
odotettu päivä tuli vihdoinkin....eka neuvola jota aikaistettiin puolitoista viikkoa kun rupesi tulemaan epämääräisiä supistuksia ja muutenkin on mielenterveys vaarassa hajota kappaleiksi kun on tunne ,että kaikki ei ole ok :headwall:

olin ajatellut et saa helpotuksen jos kuulee sydän äänet ja tietää,että joku siellä asustelee mutta olipas yllättävää ettei sitten mitään kuulunut :(
täytyy toivoa että ne löytyvät kun pääsee sinne np.ultraan mutta siihenkin menee suunnilleen pari viikkoa vielä ja pääsen vasta huomenna tilaamaan sitä aikaa kun oli jo ajanvarausaika loppunut kun tulin neuvolasta.

nyt viikkoja 9+5 ja kaikilla edellisillä lapsilla on sydän-äänet löytyneet jo 8viikolla.
alan jo epäillä että kehitän kaikki olemattomat raskausoireet omassa päässäni koska tämä tuntuu niin epätodelliselta :/

on tämä muutenkin uusi tunne vaikka kolma odotusta omine jännityksineen takana niin tälläinen "varmuus" siitä ettei kaikki ole hyvin on todella raastavaa....
jouduin noiden supistelujen takia saikulle loppu työajaksi muutoin olisin ollut töissä tämän kuun puoliväliin.se olisi ollut hiukan helpompaa henkisesti kun olisi ollut muutakin ajateltavaa.

mukavia vaikkikin viileitä keskiviikkopäivän jatkoja kaiklle odottajille =) :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja miina-:
Jive- Se näytti sellaselta selkeesti erottuvalta valkoselta hahmolta, pää ja sitte sellanen möykkyvartalo..tai no selkee ja selkee, mut sille että sai selvää..! :D Ja sydän sitte siellä möykyn keskellä sellanen valkonen kohta kans mikä sit liikku ja pomppi siinä! :heart: Ja sitä sitte ympyröi se musta pussi..mikä se nyt on oikeelta nimeltä..? Monelta sulla on se? :)
Voi että, kuulostaa ihanalta :heart: . Noin varhaiset viikot ja jo päätä erottaa! Mulla se aika on heti aamulla klo 8.. Onneksi illalla pitää lähteä harrastuksen pariin kolmeksi tunniksi, niin en ehdi koko päivää jännittää. Saitko kuvaa mukaan? Entä muut varhaisultrassa käyneet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja valas77:
odotettu päivä tuli vihdoinkin....eka neuvola jota aikaistettiin puolitoista viikkoa kun rupesi tulemaan epämääräisiä supistuksia ja muutenkin on mielenterveys vaarassa hajota kappaleiksi kun on tunne ,että kaikki ei ole ok :headwall:

olin ajatellut et saa helpotuksen jos kuulee sydän äänet ja tietää,että joku siellä asustelee mutta olipas yllättävää ettei sitten mitään kuulunut :(
täytyy toivoa että ne löytyvät kun pääsee sinne np.ultraan mutta siihenkin menee suunnilleen pari viikkoa vielä ja pääsen vasta huomenna tilaamaan sitä aikaa kun oli jo ajanvarausaika loppunut kun tulin neuvolasta.

nyt viikkoja 9+5 ja kaikilla edellisillä lapsilla on sydän-äänet löytyneet jo 8viikolla.
alan jo epäillä että kehitän kaikki olemattomat raskausoireet omassa päässäni koska tämä tuntuu niin epätodelliselta :/


mukavia vaikkikin viileitä keskiviikkopäivän jatkoja kaiklle odottajille =) :wave:
Voi itku, varmasti huolestuttaa ! Mutta eikös vatsan päältä saata kuulla sydänäänet vasta myöhemminkin, eli ei välttämättä syytä huoleen? Harmi kun joudut pari viikkoa odottelemaan. Täydestä sydämestä toivon, että kaikki on hyvin ja seuraavalla kerralla pienen sydänäänet löytyy!
 
onnea vaan kaikille hyvistä uutisista =) :flower: valas77 toivotaan parasta että parin viikon päästä ne löytyisi ja kaikki olisi hyvin :hug:

milloin muuten yleensä pääsee ekaan ultraan jos odottaa ihan tuolta neuvolan kautta eli ei tilaisi aikaa varhaisultraan yksityiselle?

maria & pikkuinen 7+5
 
B-7
miina- mulla edellisessä odotuksessa rv 7 sikiö oli 7mm ja vastasi viikoa 7.Ja laskettuaikakin oli 7 päivä =) on jäänyt lukemat hyvin mieleen kun pelkkiä seiskoja.
Nyt rv 7+3 sikiö oli 9,1mm ja kone antoi rv:t 6+5 ja eilen ultrassa 20,6mm ja kk mukaan olis ollu 9+3 mutta kone antoi 8+6.
Ne mitat antaa aina sen 1 viikonheittomahdollisuuden.Eli jos mitta vastaa+- viikko kk laskettua aikaa,pidetään se.Eli esm viikolla 7(6+1-6+6) keskimääräinen mitta on 5mm ja heittoväli 4-7mm(tekayn sivuilta katsottuna)

Valas77 mulla kanssa oli neuvola maanantaina rv 9+2 ja aina ennen on sydänäänet kuuluneet noilla viikoilla.Nyt ei kuitenkaan saatu kuuluviin.Ja tietenkin huolestuin.Mutta kun tutulla kävin ultrassa,sydän sielä pompotti.On vaan niin takana sikiön paikka ettei dobblerilla saanut kuuluviin.Ja kun mulla ilmeisesti niitä päiviä vähemmän kuin kk mukaan.
Jospa sullakin vauva majailee jossain kohdun taka-osassa ettei pääse niin helposti ääniä kuulemaan?!!
Kyllä kaikki varmasti on hyvin,vaikka tiedän että tuollainen saa tosiaan hermostumaan!!!Tsemppiä!
 
Jive- tuu sitte heti kertomaan ultrakuulumiset ku kotiudut sieltä..! =) En saanu kuvaa ku en muistanu siinä huumassa pyytää.. Ois kyl ollu kiva saada kuva mut minkäs teet.. :D Tuleeks sun mies mukaa?
Mul on kans kaheksalta huomenna se aika sinne neuvolaa.. mitenköhän pääsen niin aikasin sinne ja jaksan istuu sen puoltoista tuntia ku olo on karsee aamulla. :x

Valas77: Eiks se oo yleensä niin että vasta viikolla 11 kuuluu ne sydänäänet siellä neuvolassa? Tai luin jostain et usein niitä ei edes aleta kuuntelee viel tossa vaiheessa ku voi aiheuttaa turhaa stressiä jos niitä ei sitte kuulukkaa.. Tsemppiä! Uskotaan että kaikki on hyvin! =)
 
Mäki ilmottaudun mukaan... Hiukan jänskättää et onko mitään, kesäkuussa vasta ultra mutta jospa siellä massussa olisi kaikki kunnossa :heart: Laskettuaika menkkojen perusteella 11.12 mutta ultrassa sitten selviää onko la oikein... 3lapsi olisi ja oulaskankaalla synnytän jos kaikki menee hyvin. Onnea ja voimia kaikille odottajille.. :flower:
 
petite-te: okei..ymmärsin jotain tosta! :D eli ton mukaan kaiken pitäis sit olla ihan ok kans. Eli siis voiko se olla nyt kuitenki niin että mulla on vaikka 6+6 mutta se nyt vaan on 6+3?? Emmä tiiä! :D

Paapu: Kiitos.. =) :heart: luitko tuolta toukokuisten pinosta ku sHv on vissiin päässyt nyytinhakureissulle jo..tai ainaki aamulla kuuden aikaa jotain mainitsi synnytykseen viittavaa ja sen jälkee ei oo kirjotellu... Oon oikee vakooja. :D Eli sitte ois Vauvakuume mutta ei vielä pinkkaan toinen vaavi tullu.. :heart:
 
B-7
miina-maalikkona sanoisin että kyllä sulla on lähempänä sitä täyttä 7:ää viikoa kuin 6:ta viikkoa.Mutta mitäs niistä päivistä kun sydän lyö ja kaikki hyvin!!!Onnittelut,by the way,iloisista ultra kuulumisista!

Mullakin oli jännä ultrakokemus eilen siinä mielessä että ekaa kertaa näin pienillä viikoilla näin myös sikiön liikkeet.Miten se sielä heiluij ja nyki.Onnellinen olo kun kaikki hyvin.Samantapaisesti huolestuin tosiaan maanantaina kuin valas77,kun niitä
:heart: -ääniä ei kuulunut!
 
Ihania ultrakuulumisia ollut monella, onnea niistä :D Mä ainakin itse pystyin viime viikon ultrassa jo hyvin erottamaan sikiön pään, pepun, jalat ja kädet. Pienihän se vielä oli eli 18mm, mut sillo olikin vasta rv 9. Lääkärikin yllättyi, että näkyypä kaikki jo todella selvästi näin varhaisessa vaiheessa.

valas-77 taitaa se sun vauvelis vain pitää sua jännityksessä ;) Eiköhän ne sydänäänet kuulu sit seuraavalla kerralla. Mulla on seur.viikolla eka lääkäri-neuvola ja mä jännitän et kuulokohan sillo sydänäänet, kun sillo ois kumminkin jo rv 11+2. Luulis kyllä sillo kuuluvan. Multahan ei ekalla neuvolakäynnillä ees yritetty kuunnella sydänääniä, kun sillo oli rv 9 ja neuvolatäti sanoi, ettei halua turhaan mua huolestuttaa, jos sydänäänet ei vielä sattuiskaan kuulumaan.

caffee ja nyytti 10+1
 
DoB
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower: Mä sain varhaisultrasta 4 kuvaa mukaan mutta eilisestä en saanut vaikka ne niitä tulostikin. Ja en sitten kehdannut niitä pyytää kun eivät automaattisesti antaneet :ashamed:

Jivelle onnea, ihana kosinta :heart:

Täällä on pahoinvointi helpottanut, aamuisin ei tarvitse enää oksentaa! Mutta vessassa saa juosta senkin edestä....

Dob ja öttiäinen 10+0
 
voi luoja taas tätä pahoinvointia, hyppäs kuvioihin ihan yhtäkkiä ilman mitään varotuksia. Sellanen et ei voi liikkuu täst yhtää mihinkää. onneks kone ylettyy sänkyy. Muuten mul ei ois mitää sosiaalisii suhteita enää.
 
pahaolo tuli taas kuvioihin :x oli melkee viikon poissa..
ultra ajatki tuli tänää postissa ja eka ultra olisi 2.5, ihanaa =)

meillä kaapo ollu kipeenä lauantaista ja sisällä ollaa vaa oltu ja poika menee pitkin seiniä ja äitin pää hajoo..toiv huomenna päästäisi ulos kun kuumetta ei enää ole..
häät lähenee ja samoin stressi..kuhan pukuun mahtuisi niin olisi kiva
onko muilla mielialavaihteluita?mulla voi itku tulla melkee mainoksesta,laulusta tai pojan touhuista? :D
 
Jivelle onnea kosinnasta.Mukavaa et niin monella on ultrat menny hyvin.
Täällä halaillaan edelleen pyttyä.Aamuisin tuo pahoinvointi on pahimmillaan.
Pääsispä itsekkin sinne ultraan pian.

Juli + nuppu 6+4
 
Jivelle onnea kosinnasta! :) Oletteko kauan seurustelleet miehen kanssa ennen kosintaa? Kysyit mun viikoista. Ultran mukaan mentäisiin viikolla 9 :) , mutta tosiaan tarkentuu vielä tuossa 20.5.

Sintzi: On mielialavaihteluita!! Olen itkuherkkä ja ärtynyt usein!

Onko muilla ilmavaivoja???? Mulla nimittäin on ihan järkyttäviä! Maha on jatkuvasti turvonnut ja ilmaa täys ja töissä mahaa sattuu kun ei voi päästellä :LOL:
 
Hei kaikille,

Vieläköhän voisin hypätä mukaan. Tänään tehty tosi vahva plussatesti ja aikamoinen yllätys oli. Lasketun aja oletan olevan jolukuussa. Meidän taustoista hieman... Pikkukakkosta oli tarkotus lähteä yritäämään tässä toukokuussa. Maaliskuussa ei tullut pillereiden kanssa tulevaa normaalia tyhjennysvuotoa, joten päätin jättää pillerit jo silloin pois. Siinä sitten raskaustestejä tehtiin, mutta yllätystä ei kuitenkaan tullut. Jonkun satunnaisen kerran siinä sitten ehkäisykin jätettiin pois, mutta sitten ajateltiin, että toukokuussa jätetään kokonaan pois. Mulla oli esikoisesta (synt. 06/06) aika paljon pahoinvointia ja oli tässä keväällä vielä isoja koulujuttuja, jonka takia halusin lykätä mahdollista raskautumista. Sen lisäksi ajateltiin, että lähemmäs kolmen vuoden ikäero olisi hyvä, mutta oikein ollaan nyt tyytyväisiä tilanteeseen, vaikka tietysti hieman häkeltyneitä, kun vasta piti yrityksen alkaa. Tilasin jo netistä 5 kpl raskaustestejä, mutta käyttämättä jäivät. Oli nimittäin sen verran selkeä tuo eka testitulos.

Alkuraskaus on sujunut tosi hyvin. Oireita (rintojen aristus, alamahan juiliminen) olen pistänyt "kiertohäiriöiden" piikkiin ja vasta tällä viikolla vaivannut jatkuva näläntunne ja kuvotus herättivät epäilyt. Mutta viimeksi pahoinvointi oli siis paljon pahempaa, joten nyt tuntuu ihan luksukselta pieni kuvotus.

Olin varannut ens viikolle gyneajan noiden kadonneitten kuukautisten vuoksi, mutta nyt taidankin hyödyntää sen raskauden määrittämiseen/mahdollisen ultran kinuamiseen. Voi ihmettä, kun onkin kummallinen olo!

O.
 
Ihanaa miina- ja Saparo-81 että teidänkin ultrakäynnit sujui hyvin =) Kuvassa mun mahassa ollut pikkuinen näyttää kuulemma maapähkinältä (miehen mukaan). Ja onnittelut Jivelle kosinnasta. Täälläkin mentiin hiljattain kihloihin :heart: Mulla oli tänään eka neuvolakäynti ja synnytyssairaalaksi voi laittaa Naistenklinikan (ja laskettu aika oli 11.12.)

Toivon jaksamista Valas77 ja toivottavasti se syke näkyisi ensi kerralla
:hug:
 
mitä te ajattelette tästä?: Mun pakko soittaa huomenna koululle ja sanoa että keskeytän koulun nyt niin että sitten elokuussa valmstun. eli kävisin viimeset viikot työharjottelusta loppuun elokuussa ja palautan opinnäytetyön sillon. Koska mä en oikeesti pysty menemään töihin. Tää olo on niin hirveä!! Maha tuntuu kokoajan niin oudolta, närästää kokoajan ja on paha olo ja väsyttää!! Mul on niin paha olla siitäki ku tiedän et ihmiset alkaa sillee et no ootko sä vähän hölmö täs ois enää pari iikkoo jäljellä ym ym..Muttaku EN PYSTY! ja eihän sinne elokuuhun niin pitkä aika ole....?! :|
 

Yhteistyössä