JOULULAHJAT**elokuun pulina**

Terve!
Voi, tekö jo kovasti odotatte, että syntyis jose vauva? Mulla se melkein menee niin, että enää neljä kuukautta tätä ihanaa itsekästä elämää ja ex tempore- menoja ja kaikkee... Viime yönä tosin näin unta vauvasta ja tänään oli vähän semmoinen olo, että onpa sitä jo ikävä ja olispa se kiva nähdä.

Onnea kaikille ultrassa käyneille! Ite elättelen vähän toivetta, että jospa opiskelujen puitteissa pääsis vielä äitipolilla ultraamaan. Voisin kyllä mielelläni olla "harjoituskappale", kunhan eivät sen jalkoväliin tiiraisi.

Aubrieta, mennään ihmeessä pian kahville!

Ineli 22+6

Ai niin, jee, huomenna ei enää voi tulla keskenmenoa!
 
Ei, kyllä mäkin nautin tästä tämänhetkisestä olotilasta ja elinolosuhteista ihan täysin rinnoin! Ei mitään sellaista fiilistä että "tulis jo ulos", itseasiassa mä yritän toivoa lisäkuukausia tähän loppuvuodelle ainakin viisi, kuusi - jos en ihan koko kansakunnalle niin ainakin omalle kohdalleni ;) .
Ihan aktiivisesti yritän siis olla ajattelematta väheneviä viikkoja ja lähestyvää joulukuuta, koska ihan rehellisesti sanottuna menen paniikkiin pelkästä sanasta "synnytys", ja se vauva-arkikin jännittää. Ehkä nää on ihan luonnollisia ajatuksia esikoista odottavilla, itseään vaan meinaa suorastaan hävettää kirjottaa tätäkin nyt tähän tai myöntää tätä ääneen. Että mä oikeasti pelkään kuolevani synnytykseen vaikka siitä on miljoonat ja miljoonat selvinneet joka päivä, ja etten pärjää lapseni kanssa :ashamed: .
 
B-7
Ei,en toivo vielä synnyttäväni B) Antaa tuon nuorimmaisen vielä kasvaa hiukan ja 4v:n öiden toivon kovin rauhottuvan(on joku painajais/levottomuus vaihe meneillään ja juokseet kaiket yöt...)Mutta nää viimeiset kk ei oikeen tule eteen mitään uutta(kuten tässä alkupuolella odottaa + testiin,ekaa neuvolaa,ekaa ultraa,vatsan kasvua,ekoja liikkeitä,r-ultraa...) ja tiedän kokemuksesta että raskaita viikkoja vasta odotettavissa.
Odotamme myös koirallemme 4 vkon kuluttua pentuja,se on mukavaa jos niitä tulee,paljontyötä mutta samalla unohtuu oma napa!!!!
 
Rakenneultrassa tuli käytyä torstaina koko katraan kanssa. Pikkuneiti ei ymmärtänyt tosin muuta kuin että huoneessa oli paljon lamppuja. :LOL: Mutta isommille lääkäri selvitti tosi ihanasti kaikki mitä ruudulla näky. Sitten lääkäri komensi muut ulos ja sano että me kattellaan tyttöjen juttuja. Mies oli ihan ymmällään kun marssin parin minuutin kuluttua ulos kun luuli että mulla menee ainakin 10 min. Lääkäri oli hauska kun kysäs vaan että oonko jaksanu hyvin ja että onko supistellu. Kun ei mitään supisteluja ollu ollu, niin totes että jos mulla ei oo tarvetta ronkkimiselle niin jätetään muut tutkimukset tekemättä. :D Kyllä on tää neljäs raskaus menny hyvin kun kertaakaan ei oo vielä alapään ronkkimisia tehty (ultria lukuunottamatta) sen enempää terkussa kuin taysissakaan. Enkä niitä todellakaan kaipaakaan, kun nuo terkun lääkärit on kaikki mun tuttuja. :ashamed:

Tupakoinnista joku kyseli... Jokaisesta oon lopettanu seitsemänteen viikkoon mennessä kun oon saanu varmuuden että lapsi kasvaa kohdussa eikä sen ulkopuolella. Tosin mitään vaikeuksia lopettamisen suhteen ei koskaan oo ollu kun oon ollu ennemminkin tuuri polttaja. Taukoja tupakoinnissa on ollut siis muutenkin. Lähinnä silloin on tullut poltettua kun on ollut leppoisaa aikaa, mutta kun on ollut stressiä niin oon aina lopettanut, kun tuolla tupakalla on pahasti tapana alentaa mielialaa.

Ihanaa kun toiset odottaa tuota vauvan syntymää niin innokkaasti. Mulla olo on lähinnä sellanen että elettäis vasta alkuraskautta, eli mitään kiirettä ei ole. Viikkojakaan en tietäis lähellekään jos en siellä rakenne ultrassa niitä olis kuullu. Mut täytyy myöntää etten enää tiedä eletäänkö nyt sitä 21 vai 22 viikkoo. Kai tää kaikki johtuu vaan siitä että on tulossa rauhallinen tapaus ja toi kolmonen on niin vilkas ja aikaa vievä tapaus. Lisäks on noi kaikki koululaisten kouluun lähtö hässäkät ja pihan laitto painaa päälle. Kai sitä vielä ennen joulua ehtii tottua ajatukseen että vauva todellakin on tulossa. :whistle:

Onko teille muille tullu mitään ajatusta siitä minkälainen persoona teille on tulossa? Mulla on sellanen olo että meille tulee oikeen sellanen rauhallinen prinsessa tyttö, joka myötäilee kaikessa ja elää omassa pikkutytön prinsessa maailmassaan. Oikein suojeltava kuopus. ;) Ei muuten suojeltava, mutta että saisi kasvaa omana itsenään tässä kovatahtoisten veljen ja siskojen ohella. Ja kun etenkin tuo kolmonen on ihan mahoton oman tahtonsa kanssa, niin täytyy turvata että nuorimmankin ääni tulee kuuluviin.
 
Huomenta vaan! Täällä silmät ristissä yritän jaksaa paarustaa.. ukkoseni kävi kyyhkymetsällä jo vaikka kuinka aikasin ja nyt nukkuu sohvalla. Hain eilen puutarhajyrsimen lainaan, mut en jaksa vielä käynnistellä sitä.. tuskin nyt kovin kiire onkaan.. Ei niinku jaksais mitään.

Viimeyön sain kyllä nukuttua muuten, mutta nämä tytöt sit valvottaa välillä.. eka lähtee kouluun, toka eskariin ja kolmosella muuten vaan 4-vuotis painajaisia.. Ihana. Siinä samoilla herätyksillä menis jo vauvan imetyksetkin..

Huomenna alkaa sitten tytöillä ne koulut, joten suotavaa olis, että ne yöt siitä sit jo tasottuis. Hieman helpottais arki. Huoh..

Minä oottelen kans jo innolla sitä vauvaa syntyväksi. Samaa mieltä olen kuin petite-tekin, että nämä on niitä pitkiä aikoja ja vaikeita vaiheita on vielä tulossa, mutta kun toisaalta mitään ei tapahu... Jotenkin sellasta piristystä tarttis.. ja tietysti positiivista piristystä!!!

Kohta varmaan taas sataa vettä.. ärsyttää sekin.. missä ne tämän kesän pitkät kuumat ja aurinkoiset jaksot oikein viipyy??? Kohta on TOSI sateista ja kuraista ja lehdet tippuu.. Ei oikein niinku jaksa mielialaa pitää korkeella, kun on niin masentavan harmaata jatkuvasti.

Taidan hakee kupin kahvia ja painua pötkölleen ukkoseni viereen. Tytöt katselee lastenohjelmia, joten hetken voi vielä makoilla.. Jahas.. ja kahvi oli jo loppu. No, menen pötkölleen sitten.

Iloisempaa päivää teille!!!

 
huomenia täältäkin :wave: Täällä ei mitään uutta...tänään olis sitte tasan 20+0 :heart: ...Mutta missä ne liikkeet!!!!??? |O |O ...onhan mulla kuulema tuo istukka edessä mikä voi vaikuttaa, mutta silti... :ashamed: Tahtoo jo tuntea pikkuisen!!!! :xmas:

vauvis tasan 20+0 :heart: :heart:
 
Heissan kaikille =)

Käpylehmä kyseli vauvojen persoonista, mulla on kyllä sellanen kuva tästä tulokkaasta et varsin vilkas tapaus tulossa ainakin liikkeitten perusteella, eka oli rauhallinen masuasukki ja vaan käänsi kylkeä sillon tällön( aikakin saattaa kullata muistot) mutta tää ei taida nukkua olleskaan, yölläkin poukkoilee menee että herään aamuyöstä siihen liikehdintään. =)
Voihan se olla et rauhottuu kun tila alkaa loppumaan yksiöstä mutta ainakin tällä hetkellä tooodella vilkas.

Täällä oli myöskin keskustelua et toivois et vois skipata loput raskausviikoista suoraan synnytyksen jälkeiseen aikaan, no eräällä tavalla toivoisin sitä kanssa koska muistan ettei se loppu aika todellakaan ollut herkkua.Kiukutti, närästi,ärsytti,pissatti jne. kaikki -tti loppuset sanat.
Toisaalta kauhistuttaa jo valmiiksi koko synnytys, kun ekan kanssa väännettiin sunnuntaista tiistai iltaan ennen kuin syntyi, ja tiistaina vasta alettiin kalvoja puhkomaan, muutoin typy olis varmaan vieläkin vatsasssa, 9 vuotta vaan yli aikasena :LOL:

Vaivoja ei onneksi ole vielä kertynyt, mutta eiköhän ne taas moninkertaisina tule takasin viimeselle 4 viikolle.
Sain vihdoin työnantajalle kerrottua ja nyt sitten odotuslinjalla että tuleeko kenkää koeajalla, hieman kauhistuttaa mutta toisaalta jos mun vauvat on nyt sitten tässä niin tärkeämpää on tuleva vauva kuin juuri toi työpaikka, aina tekevälle töitä löytyy pääkaupunkiseudulla.

Tiistaina rakenneultra ja jännityksellä/pelolla odotellaan että onko kaikki niin kuin pitääkin.
Sukupuolta saa nähdä näkyykö.

Onkos teillä ollut muuten vahva tuntemus et juuri tyttö tai poika on tulossa ja kuinka hyvin pitänyt paikkaansa?
Mä olin ekasta ihan varma et poika tulee ja tyttö tuli ja nyt taas poika olo, joten en pysty luottamaan ainakaan mun vaistoihin :LOL:

Punahattu ja tyyppi 20+1
 
Alkuviikola oli neuvola ja sain kelan paperitkin täytettäviksi ... taidan kyllä ottaa ton rahan ,kun on noita vaatteita jo niin paljon että en kyllä neljättä pakkausta tarvitse ... heh

masu on kasvanut ihan tajuttomasti , mitaksi saatiin 20 cm ja hemppa oli laskenut 116:sta 108:n vaikka olen jo rautaa syönyt 2-3 viikkoa vaikka hemppa oli silloin tuo ihan hyvän , mutta nopeasti olipa laskenutkin vaikkakin raudan kera , mitä olisi mahtanut olla jos en olisi ominluvin alkanut ottaa tuota rautaa ja kun olen vielä ottanut sitä juotavaa merkkiä , millä sain edellisessä raskaudessa nousemaan hempan nopeasti ja nyt kävikin päin vastoin ... täytyy varmaan ottaa viikko taas tupla annoksella ....

Nukkuminen on alkanut käydä tukalaksi , eikä millään meinaa saada kunnolla nukuttua kuin parin tunnin pätkissä :(
Työt aloitin ma , mutta jo ke iltap. oli olo niin kurja ja mahaa alkoi polttamaan , että oli pakko mennä maate ja loppuviikon lepäilinkin ! Epä taida kauaa tulla enään töistä mitään !!!!!

neitim +onni-irina 22+6
 
Punahattu: Mä oon ollu koko raskaudenajan siinä uskossa et tyttö olis tulossa.Menin tosi hämilleni ultrassa,kun sanottiin et poika olis tulossa.Ite ei nähnty noita elimiä et saa nähä onko siellä sitte poika.
 
Onko täällä kellään muulla verenpainetautia?
Mulla se on ollu jo useamman vuoden ja lääkitys on nyt raskauden aikana ollu se Albetol kolmesti päivässä. Paineet on pysyneet hyvinä ja turvotuksia ei oo tullu ja pissakin on aina ollu puhdas, mutta silti ressaan et jos myrkytys tulee :/ Riskiraskautena pääsen kyllä melko useesti polille tarkastuksiin kuulema ja eka käynti onkin nyt tulevana perjantaina. Sitä vaan pohdin, et mitä ne siellä sit tutkii? Jotain virtauksia kai, mutta mitä ja mistä ja miten?
 
B-7
Sataa sataa ropisee,pilipili pom :whistle:

Mulla ei mitään asiaa oikeastaan oo...Itse vaan tylsyyksissäni pohdiskelen.
ja heitän ilmoille kyssärin:

Onko perheen lapsiluku nyt tässä?
Onko aina ollut joku haave/suunnitelma lapsiluvusta?
Miten mieli muuttunut?

Kaikki mukaan,vaikka leikkimielellä =)
 
huomenia.. hihii tos aamul tunsin joko luisen pepun tai kallon törröttämässä tos navan vieres :)

neitim tääl kans nukkuminen jotenkin hankalaa heräilen muutaman tunnin välein ja välil vaikee saada unta.. sit päivät voisin nukkua kokonaan, mut eipä voi kun pitää touhuu ton esikon kaa..

kuulapyssy: mul ei o verenpainetautia mut raskaus nostaa ton verenpaineen ja albetol lääkitys aloitettiin 1viikko sitten kun paineet alko kohoomaan. viime raskaudessa oli myrkytys ja jouduin makaamaan sairaalassa sen takia. muistaakseni niitä virtauksia yms. seurattiin ultralla mahan päältä.

ehkä hiukan sekavaa tekstiä kun on niin sekava olo taas, mistä lie johtuu. mä oisin kyl valmis saamaan jo vauvan ulos kun on niin paljon kaikkia vaivoja tuonu tullessaan tää raskaus.


 
petite-te: on sen verran tuskaa tää odotus täl hetkel et vauvat tauolle kyl :LOL: haluisin kyl enemmän lapsia mut en o mettiny mitään lapsilukua.. vauva kerrallaan ja sit taas katsellaan kun/jos vauvakuume iskee et mitä tehdään
 
Alkuperäinen kirjoittaja nasu24:
huomenia.. hihii tos aamul tunsin joko luisen pepun tai kallon törröttämässä tos navan vieres :)

neitim tääl kans nukkuminen jotenkin hankalaa heräilen muutaman tunnin välein ja välil vaikee saada unta.. sit päivät voisin nukkua kokonaan, mut eipä voi kun pitää touhuu ton esikon kaa..

kuulapyssy: mul ei o verenpainetautia mut raskaus nostaa ton verenpaineen ja albetol lääkitys aloitettiin 1viikko sitten kun paineet alko kohoomaan. viime raskaudessa oli myrkytys ja jouduin makaamaan sairaalassa sen takia. muistaakseni niitä virtauksia yms. seurattiin ultralla mahan päältä.

ehkä hiukan sekavaa tekstiä kun on niin sekava olo taas, mistä lie johtuu. mä oisin kyl valmis saamaan jo vauvan ulos kun on niin paljon kaikkia vaivoja tuonu tullessaan tää raskaus.
Muistatko yhtään paljon sulla oli sillon paineet ku myrkytys alkoi? ja millä arvoilla aloittivat nyt sulla lääkityksen?
Mä oon kans niin kypsä koko raskaana oloon. Ihanaa kun vauva potkii ja kasvaa, mutta ei tää musta mikään auvoinen olotila ole. Kyllä olen iloinen sit kun vauva syntyy :D Kun vaan loppuun asti sujuis kaikki hyvin ja ei tulis enää enempää näitä vaivoja...
 
kuulapyssy viime raskaudes tais olla jotain 160/100 luokkaa lääkityksistä huolimatta kun ekat valkuaiset tuli läpi.. ja sit oli ihan hirveet päänsäryt.. en muista tarkemmin niitä paineita. nyt ne aloitti sen albetol jo 145/98 kun mul ollu 2vko putkeen pää kipee. mittarin antoivat lainaan ja pitää seurata oloa ja paineita ite.
 
Hyvia huomenia rakkaat pallovatsaiset ystavaiseni!

Huoh, ja uusi viikko alkaa sitten taas. Tosin taalla se on hyva juttu kun kesaloma alkaa perjantaina! Hurrah! Viikko Tuscanyssa odottaa. Vaikkakin kauhulla sita vahan odotan kun siella on jotain 35 astetta lamminta ja mitaan ei voi syoda kun siella on kuulemma sita toxoplamoosia. Vai olikos se listerioosia.. :ashamed: Raskaus-aivot iski..

Taalla on ollut puhetta noista poika/tytto fiiliksista. Mulla ensimmaisesta ihan kaikki sanoi etta tytto tulee (joten mina sanoin etta se on poika, ettei vauvalle tule paha olo jos silla oiskin pili :LOL: Olis ainkin joku ollut oikeassa) - ja tytto oli. Tasta vauvasta olen ollut ihan alusta asti sita mielta etta se on poika (kun on niiiiin erilainen olo kuin ekasta) ja poikaahan se ultran tati veikkas. 4D ultra sen sitten syyskuussa kai varmaksi paljastaa... Tosin kylla olin itsekin nakevani jotain siella jalkojen valissa heilumassa kun sita ultrattiin...

Voi, mina olen niiiiin kateellinen teille jotka sen aitiyspakkauksen saatte... Taalla sellasta ei ole olemassakaan. Sen vois kai Suomesta tilata ja maksaa mutta se on aikas kallis nain "ei-oikeutettuna" ostettuna. :'( Muutenkin taalla on aikas huonot nama tuki-asiat; 26 viikkoa: 90% palkasta, 13 viikkoa: joku £100+ viikko; 13 viikkoa: ilman palkkaa. Juu, ei talla hommalla kylla rahastaa voi!

Siita syntymisen odottamisesta; valilla tulee sellainen fiilis etta tahtoo sen palleron nyt ja heti ja sitten hetken paasta onkin ihan tyytyvainen etta se viela kulkee niin katevasti mukana tuolla vatsassa. Sita imetysta ma jotenkin odotan innolla. Ekan kanssa odotin sita viela enemman, jotenkin se oli mulle niin iso juttu. Ja sitten alkoikin rinnat vuotaan jo joskus puolen valin paikkeilla varmaan ihan myotatunnosta. :snotty:

Mutta kaikilla tuntuu menevan taalla ihan hyvin, mika on ihana kuulla. Mutta omalta kohdalta voi ainakin sanoa etta onneksi taalla voi silti valilla jurputtaakkin ja kauhistella jos silta tuntuu - siita kiitos kaunis! :flower:

Hyvaa viikkoa kaikille!

Naputtaja ja Mexican (no, Irish-Finnish) Jumping Bean 20+6

 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Nyt on lomat lusittu, ekaa päivää töissä ja tuntuu et vois lähteä takaisin lomalle

B) . Rakenneultrassa käyty viime viikon maanantaina ja kaikki oli niinkuin olla pitää, kyllä jännitti heräsin puoli kuusi jännittämään :whistle: , tyttöä povaili, ei ihan varmaksi uskaltanut sanoa tai vaikuttiko sitten isukin hiljaisuus kun kysy et haluatteko tietää sukupuolen johon minä tietty et mä ainakin haluan. Pikkuisella oli vasta 264g painoa ja reisiluun mitan mukaan viikkoja olis vasta 19+0 (vaikka piti olla jo viimeviikolla viikkoja 20+0 ) mutta ei kuitenkaan muuttanut laskettua-aikaa, joten minä menin ihan sekaisin nyt et millä viikolla olen menossa, luen kaikki 2vkoa yhdellä kertaa.

Raskaana olemisesta, munkin puolesta vois tulokas jo syntyä on sen verran raskas olo kaikkeen. Jospa se mieli tästä pirityis jos joskus sais isomman asunnon,kaksiossa ollaan myt ja kuumeisesti metsästän isompaa asunto. Kun jopa tavaran paljous ärsyttää niin suunnattomasti, et piti rueta itkemään kun pinnasänky tuli taloon, et ei se mahdu minnekään. Toivossa on hyvä elää..


Mullakin oli hb laskenut 132:sta 122:een mutta ei laittanu vielä lisäraudalle, tosin pinaattivelliä olen syönyt aivan himona.. Painoa oli tullut 3,5kg yhteensä eli on ylimääräistä ollu ja reippaasti :ashamed: . No onpahan sitten jotain pois otettavaa nakin syntymän jälkeen :LOL:

Mulla tuo nukkuminen yöllä teetättää kanssa ongelmia, parintunnin pätkissä, selkä lapluun alta vihoittelee aina siivouksen jälkeen todella pahasti, mikään asento nukkumiselle ei ole hyvä. Tukivyötä suosittelivat kanssa käyttämään.

Vaatteita olen ostanut potkuhousuja enimmäkseen, joten tältä erää saa riittää, nyt odotetaan äitiyspakkaus ja sit katsotaan mitä puuttuu..

Mun pitää kysyä; On ruennut askarruttamaan esikon ( 10-vee ) tuleva mustasukkaisuus tulevaa kohtaan. Miten muut olette selvinneet asiasta/ hoitaneet? Olen yrittänyt puhua etukäteen, mut siitä ei tulosta näe ennen kuin syntymän jälkeen.. Meillä on muutenkin aikamoinen äidin poika ( mustis jopa tästä uuden tulokkaan isästä ain välillä vieläkin ) Jos on kokemuksia niin viittisittekö auttaa niin ei pääse pahoille teille eksymään esikoinen?

Tässäpä nämä loman jälkeiset kuulumiset, jaksamista myös teille ja ihanaa kuulla et rakenneultrasta on niin moni selvinny "puhtain paperein"

T: MARTT_AN ja nakki 20-21+0

 
Rakenneultraonnitteluja taas viime päivien kävijöille!

Punahattu, esikoisen kohdalla mulla oli vahva poikaolo sykkeiden takia, ja se piti kutinsa. Nyt en tiedä; ensin oli tyttöolo mutta olen - taas - alkanut sykkeistä aavistella poikaa. Terhikki, minäkään en edellisodotuksen aikana oikein osannut ostella vaatteita kun ei tiedetty sukupuolta (ei nytkään, mutta ehkä vielä selvitetään =)). Kivoja unisex-värisiä löytyy kuitenkin aika vähän. Oloa kyselit, ja se on ihan suht ok täällä. Väsymys on kaamea, mutta siihen vaikuttaa myös tuo huonosti nukkuva esikoinen. Onneksi mitään muita vaivoja ei ole, kuvotus jo loppunut, ei selkävaivoja tai pahoja liitoskipuja, suppareita melko harvoin ja nekin niitä harmittomia.

Joo, ja hetkittäin olen kärsimätön minäkin! Mietin esim. synnytystä paljon enemmän kuin esikoisesta näillä viikoilla. (Eli Kamomilla - kyllä sitä toista kertaa asialle lähteväkin jännittää! Tosin mulla synnytys kyllä ei ollut mikään kovin onnistunut kokemus ja olenkin miettinyt, olisiko ihan pelkopolin paikka jo.) Toisaalta olen iloinen, kun vielä edes muutama kuukausi menee ja saa tuo esikko vielä vähän kasvaa. Hänhän vasta täytti vuoden, ja olisi aika hurjaa kyllä jos olisi jo toinenkin hoidettavana. Ikäeron takia en vielä ole osannut mustasukkaisuutta pelätä (tämä siis vastauksena MarttaN:lle, toivottavasti joku muu osaa vastata).

Käpylehmä, olen miettinyt paljonkin millainen kakkosesta tulee. Ykkösellä kun on aika vaativa luonne ja temperamentti, ollut ihan pienestä pitäen, ja toivon tietysti kädet kyynärpäitä myöten ristissä että toisesta tulisi vähän tasaisempi tyyppi. Saapa nähdä!

Härkänainen, minäkin olen koko kesän odottanut, koska se kesä alkaa :eek:. Kesäkuu oli aivan kamala, heinäkuun alku samaten eikä nyt lopussakaan koko ajan kaunista ollut. Elokuu on taas ollut sateista, vaikka täällä etelässä onneksi kuitenkin suht lämmintä ja luontokin vielä täysin vihreä, eli jos vielä kelit kaunistuisivat niin kesää olisi ihan kivasti vielä jäljellä.

Petite-ten lapsilukukyselyyn ei vielä pitäisi vastata ;) kun ei ole vielä sitä toistakaan käsissä :p. Mutta joo, esikoisen kanssa on kyllä usein ollut sellainen olo että ei ikinä enää, ja aika kauhuissani olen nytkin. Halusimme esikolle sisaruksen, kun uskomme että sisaruksista on toisilleen iloa ja hyötyäkin elämässä, mutta kieltämättä suhtaudun aika pelolla tulevaisuuteen. Kuten jo mainitsinkin, esikoisen vauva-aika on ollut todella rankkaa, eikä kyllä kovasti valoa ole vieläkään tunnelin päässä. Pelkään, että kahden pienen kanssa vasta pimahdankin. Mutta vastauksena kuitenkin, että never say never ;). Voihan se olla, että sitten vanhoilla päivillä kuitenkin innostumme iltatähdestä.

Naputtajalle hyvää reissua ja Kuulapyssylle sekä Nasulle jaksuja verenpainetaudin kanssa, kaikille muillekin oikein hyvää viikkoa!

Ai niin ja Naputtaja - kannattaa seurata Huuto.netiä ja/tai vaikka tätä Kaksplussan myyntipalstaa, moni haluaa myydä äitiyspakkauksensa tai ainakin jotain vaatteita/tavaroita siitä. Saisit varmasti halvemmalla kuin maksamalla Kelalle sen hirmu summan.

t. Grynna 20+6
 
Terve!

Täältä jatkuvan tihkusateen keskeltä kirjoittelen, vaikkei mitään asiaa olekaan. Mahaa kiristää kovasti ja ylisyön itseni turvoksiin.. pitää pienentää normaaliannokset ja syödä tiheemmin, sillä siitä pääsee.. mutta kun ei aina muista.

Kakkoselta lähti just eka hammas, joten hammaskeijuna liihottelen yöllä.. jippii..

Eka koulupäivä tytöillä takana ja aika sekava oli, tosi vilkas ryhmä. Mutta, siitä se lähtee ja tasottuu.

Tsemppiä teille niitten paineitten kanssa!!! Varmaan aika raskasta!

petite-te Lapsiluvusta.. hmm.. heitit pahan.. mulla on krooninen vauvakuume, en tiedä hellittääkö ikinä. Luulen kyllä, että vielä minä tästä yhen tai pari "tekasen" :whistle: Pitää nyt katella, kun tässä se seula hälyytti.. mutta luottamusta kehiin ja positiivista ajattelua, kyllä se siitä. Lapsiluvuksi aikanaan päätin itse 6 ja ukkoseni päätti 3, ja nyt siis vitonen tulossa, joten katellaan mihin tässä päädytään. Sinun perheesi koko on omiaan tsemppaamaan ja luomaan unelmia meille, te olette onnellisia oman tien kulkijoita!!!

Nyt menen pitkälleen. Neiti jumppaa taas ja selkä on autolla ajamisesta väsynyt.. eikä pelkästään selkä. Sateella on kiva nukkua, ehkäpä menenkin pikapuoliin unille. ;)

Härkis + Neiti 22+5
 
Siitä persoonasta piti vielä kirjoittamani, että kauhulla odotan sitä persoonaa... kaikki neidit meillä on erittäin kovapäisiä ja sitkeitä, joten tämä jatkanee samaa sarjaa. Jotenkin kakkosesta on tullut kaikkein taipuisin ja sovittelevin, mutta sit eka, kolmonen ja nelonen on sitten niin järkyttävän itsepäisiä (nuorin pahin) että lienee äitin geenit aika dominoivat.. :kieh: Jospa tämäkin olis sitkee sissi, mutta hieman taipuisampi.. toivossa on hyvä elää.
 
Oonko mä ainut sitte joka on uskaltanu jo ostella suunnilleen hyllyt täyteen vaaleenpunasta? :D Jotenki tuli niin luottavainen fiilis siitä kätilöstä ku se 2 kertaa katto ja sano että tytön asiat kyllä on. :D Yks päivä aloin kyl miettii et entäs jos se ei ookkaa tyttö...sit ollaan pulassa! vaatetuksen suhteen.. nooh, nopeestihan sitä sinistäki sit käy ostamassa, varsinki ku on innokkaita mummoja.....

Täällä maha pomppii sellaseen tahtiin varsinki aikasin aamulla ja myöhää illalla siinä klo23-24 on aina bileet. :LOL: Ja muutenki päivän mittaa muljuilee..mut varsinaiset kovat potkut ajottuu iltaan.. ja ne on alkanu tulla myös ylemmäs, mut enimmäksee alavatsalle. =)

Onko muut aatellu tehä isyyspakkauksen? Mä aattelin väsätä ainaki jonku pienen isilaatikon. :heart: Just jotain tuttipulloja, ruokalappuu, Red bulleja, vauvanhoito-opaskirjan.. Löysin kirjakaupasta aivan ihanan kirjan missä vauva on tavallaan "kone" ja siinä on sen "käyttöohjeet" niin selvästi et jokainen mieski varmasti ymmärtää! :D

pikku ja potku-iita 21+3
 

Yhteistyössä