JOULULAHJAT**elokuun pulina**

DoB
Mulla oli painoarvio 20+6 385g.

Nyt on parin päivän ajan tuntunut kipuilua alaselässä joka säteilee pakaraan. Ettei vaan ois iskias...etenkin tässä töissä istuessa tuntuu ja kun tässä liikun niin aina vihlaisee. Mä kun niin toivon että pystyisin olemaan ihan loppuun asti töissä, oon vähän liian tunnollinen ilmeisesti kun en haluaisi jäädä sairaslomille ja jättää työkavereita pulaan :ashamed: Mun paikalle ei ole vieläkään katsottu ketään sijaista ja tämän homman opetteluun menee kyllä aika kauan. Ei tosin ole mun ongelma vaan työnantajan mutta silti säälin tänne jääviä työkavereita kun syksyä kohti kiire vaan yltyy ja tässä ei pärjää pienemmällä porukalla.

 
täällä tähystys ohi, ja pieni muutosalue löytyi, ja napsas koe palan siitä, oman ymmärryksen mukaan ei ole kuitenkaa kyse mistään vakavasta, koska aluekkin oli pieni, missä muutosta oli. Nyt 3-4 viikkoa sais odotella tuloksia, ja sitä että pitääkö alueelle tehdä jotain, vai riittääkö pelkkä seuranta...
Yllätykseski lääkäri myös vähän katsoi ultrallakin pientä, ja merkkaili neuvolakorttiin sykkeet ja liikkeet plussalle :heart: :heart: Istukka mulla kuulema on edessä, joten siksi en vielä tunne välttämättä liikkeitä.
Kohdunkaulan pituudeksi saatiin ultralla 4.5 cm, ja viime neuvola-lääkäri käynnillä se terveyskeskus lääkäri oli merkannut 3cm, aika iso heitto.
Mutta onneksi nyt saa kuitenki ton tähystyksen puolesta hengähtää...seuraavaksi jännäillään rakenneultraa, mikä on sitte 18. päivä :heart:

vauvis 19+4
 
B-7
VauvahaaveitaKiva että tähystys meni hyvin :hug:
Tuosta kohdunkaulan pituudestakäsin tutkiessa se onkin yleensä sen 3 cm kun taas ultralla,tarkempi,tulee sen pari senttiä lisää!Eli ihan normaalit lukemat ovat molemmat lääkärit saaneet!
 
Dob mulla vähän samaa vaivaa tässä ollut jo viikon verran.. eli tuota pakaraan vihlomista. Teen myös istumatyötä ja aina liikkeelle lähdettäessä vihlaisee kovasti ja välillä meinaa jalka lähteä alta :(... Yritän taukoja pitää paljon ja jalotella työn ohessa... Mä olen myös kovin tunnollinen työntekijä enkä kovin herkästi sairaslomalle jää... ja vähän sama homma myös täällä että eipä tähän mun työhön ole vielä sijaista katsottu ja jossain vaiheessahan se pitäisi tähän hommaan perehdyttääkin!?!? Mutta joo, eipä se tosiaan kyllä minun ongelma ole... Varmaan sitten tuossa lokakuun puolenvälin jälkeen lomalle jään.

Kovasti väsyttää!! Vielä tässä yritän hetken aikaa töissä kitua.. Nyt taas hiljainen hetki ja voisi ihan hyvin jo lähteä kotiinkin! Pikkuinen potkii taas niin että mamma ähkii! :D
 
Pikahei!

Kovasti taas onnitteluja ultrissa käyneille, tämä puoliväli on siitä ihanaa aikaa kun (lähes) kaikki pääsevät kurkkimaan kullannuppujaan :heart:

Onnitteluja myös kaikille liikkeiden tuntemisesta! Täällä ei edelleenkään tunnu mitään mahan päälle, onneksi edes sisäpuolella. Jaksuja kaikille, joilla supistelee, tai nenäverenvuotoja tms. Pakaroissa "repii" täälläkin, ja välillä ristiselkäkin kiukkuaa, se on kyllä inhaa.

Tupakoinnista oli gallupia. Minä poltin ennen esikoisen odotusta, plussatestiin loppui. Olin polttanut sitä ennen 14 vuotta onnistumatta lopettamaan, mutta vauvasta sain sitten niin vahvan motivaation, että onnistui. Kovasti toivotan asiaan tsemppiä kaikille jotka tupakoinnin lopettamisen kanssa painivat! Koettakaa edes vähentää, se on aina kotiin päin!

Oukei, ehtisiköhän vielä syödä jotain ennen kuin poitsu herää päikkäreiltä... Heh, äidillä kyllä taas niin first things first - heti koneelle kun kaveri nukkuu, sit vasta mietitään syömistä ja muuta :whistle:

t. Grynna 20+2
 
Moi!

Täällä kaikki ennallaan. Potkuja tuntuu välillä jo kyllästymiseen asti(taitaa tulla isoveljeensä). Isin kättäkin kerran potkasi niin että käsi vaan hypähti mahalla. Mulla oli hb ekalla neuvola kerralla 116 ja kuulemma ihan hyvä. Viime käynnillä oli sit verenpaine vähän alhanen (114/48), että määräsi lisää rautaa.Söin jo muutenkin vähän, kun ruuasta sitä en kauheesti saa. Parin viikon päästä otetaan sit taas hb ja samalla sokerin paastoarvo. Mulla on kamala piikkikammo, että en anna itteäni joka kerta pistellä.

Noista iskias kivuista: Mulla oli tosi pahat viime raskaudessa, mutta en siitä mitään sairaslomia saanut. Kipuja kyllä helpotti, kun oli kaverilta lainassa semmoinen tukivyö. Että semmoista kannattaa ehkä kokeilla. Neuvolassa sanoi, että semmoinen uusi maksaa joku 40 euroo, mut käytettynä saa halvemmalla. Suositteli taas mulle sellaista, kun välillä repii aikaste kivuliaasti tuolta ala vatsalta.

Tosi kiva lukea, että kaikki ultrassa käyneet ovat saaneet hyviä uutisia.
Jaksamista taas kaikille =)
 
Moi vaan!

Parempi päivä tänään. Eilisestä ultrasta vielä sen verran, että minulla todellakin on täysin itsenäinen lisäistukka, syytä kukaan ei tiedä tai ei kerro. Kaikki on muutoin niinkuin pitää. Istukka on etuseinässä ja painoarvio oli 390g viikolla 22 tasan. Väsymys on edelleen kova, mutta otan monivitamiinia, joten eiköhän se siitä. Päätä särki aamulla ja siirryin sohvalle nukkumaan, siinä lasten äänet ei häiritse, mutta jos jään sänkyyn niin kaikki äänet ottaa korviin. Nyt on jo ihan ok olo ja ruuan laitoin tulemaan uuniin, joten sekin tulee helpolla.

Ihana, kun voi lukea teidän jutuista.. miten samanlaista kaikilla voikaan olla ja kuitenkin niin erilaista!

Erehyin lukemaan muutaman jutun "mitäsnyt" palstalta ja en taida palata sinne enää.. alkoi vaan ärsyttää.

Huonejakoa pitäis rueta muuttamaan, mutta en jaksa siirrellä kaikkea yksin.. ukkoa ei hirveenä kiinnosta.. pitänee pyytää pari kaveria apuun. Ukko on nyt rautakaupassa kakkosen kanssa ja ykkönen on kaverinsa synttäreillä. Kolmonen nukkuu vielä ja nelonen on välipalalla. Kivasti erirytmissä kaikki taas.. tämä on tätä lomaa.

Meillä on tuossa pihassa sellanen vanha pikkumökki, joka laitetaan vieraskäyttöön ja sitä siis kunnostetaan. Ei siinä kummoisia tarvitse tehä, mutta aikaa se vie, kun pikkuhiljaa rakentelee sisustuksia. Saa vieraat oman rauhan ja itseasiassa MINÄ saan lepopaikan, kun välillä sinne voi itse mennä nukkumaan tai takomaan kangaspuilla. Hiljaa hyvä tulee eikä ressiä kannata siitä ottaa.

Pelottava reaktio petite-te!!! Toivottavasti syy selviää ja kaikki on ok.
 
Jee! Nyt olisi sitten ultrassa käyty ja kaikki oli niinkuin pitääkin! :heart:

Sukupuolenkin kätilö kertoi minulle, mutta mietin tässä, että onko siihen sitten kuitenkaan luottaminen? Olen kuullut paljon tarinoita siitä kuinka ultrassa on sanottu "varmasti" pojaksi/tytöksi ja onkin sitten osoittautunut toiseksi...ei sillä niin väliä kumpi tulee, mutta uskaltaako sitä sitten ostaa mitään valmiiksi tai kertoa muille...
 
Meillekin ultrassa sukupuolen kertoivat, mutta en ole osannut suhtautua siihen oikein mitenkään. En ole yhtään vaatetta ostanut, enkä taida ostaakaan ennen kuin on vaavi sylkyssä. Toki sellaisia neutraaleja voi ostaa, ja tuttavilta olen jo saanutkin jotain, mutta ei mitään selkeää tän sukupuolen vaatetta. Tuntuu, että olisi ollut ihan sama kun ei olisi kysyttykään sukupuolta kun en sitä kuitenkaan usko todeksi ennen kuin näen omin silmin. :) Vaikka toisaalta on ihan metkaa nyt odotella, että olikos se ultraaja oikeassa.

Selkäkin on alkanut ihan kunnolla juimia vasempaan pakaraan toisinaan, eli issiasta täälläkin. Onneksi vielä on pysynyt kurissa sievästi liikkuen ja sopivasti leväten. Saas nähdä kuin menee sitten, kun loma loppuu ens viikolla.. Sen verran hyvin on töissä asiat että tuuraaja jo talon sisältä löytyy, joten itse en tuon asian suhteen ala stressata vaan otan raakasti saikkua jos alkaa siltä tuntua. Enää en halua joutua samaan jamaan kuin kesän alussa, jolloin olin sänkypotilaana tuon selän takia lähes koko parin viikon kestoisen lomani. :(

Tupakoinnista: Minä poltin ennen esikoisen odotusta ja lopetin plussattuani odotus- ja imetysajaksi. Toisesta sama juttu. Nyt pari vuotta sitten sain lopetettua ihan itseni vuoksi, joten tässä raskaudessa sitä lopetusta ei tarvinnut enää tehdä. :)

Alkoholistakin oli muistaakseni jotain puhetta.. Minulla tulee juotua todella vähän, ehkä noin yhden-kaksi juomaa per vuosi, joten odotusaikana en ole juonut yhtään. No, kerran taisin maistaa ihan minikulauksen avokin oluesta, kun oli uusi olut-maku. :)

Omaa napaa: Väsyttää kamalasti. Tänäänkin nukuin aamulla jopa kymmeneen, joka on minulle ruhtinaallisen pitkään, ja jo kahden maissa olisin ollut valmis päiväunille. Tän päivän olen kuitenkin sinnitellyt ilman päikkäreitä. :) Maanantaina olisi neuvola ja sitten saisi hempankin tietää. Painogalluppiakin täällä oli. Mulla ei aluksi tullut yhtään painoa pitkiin aikoihin, mutta nyt on humsahtanut ihan pelottavan paljon, varmaan jo jotain 7kg tullut. :eek: Mulla tosiaan jo alkujaan on ollut liikaa elopainoa, joten yhtään lisää en haluaisi.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Taitaa monella pukata samanlaista vaivaa. Itselläni on noin viikon ajan vaivannut melko ikävä lonkkasärky (erityisesti oikealla puolella). Iskee pahimmillaan aamuyöllä ja valvottaa tunnin jos toisenkin. Olen kokeillut jumpata ja pitää tukivyötä pari tuntia päivässä, mutta ei vielä suurehkoa apua. Särkylääke voi auttaa hetken, mutta ei kokonaan loppuyötä. Jos jollain on hyviä vinkkejä otetaan vastaan!

Täällä myös vatsassa melkoinen möyrintä useita kertoja päivässä (ja öisinkin). Vähän pelottaa, että millaiseksi ne potkut ja iskut yltyy kun vielä 4kk jäljellä. Muuten kyllä kiva, että tietää, että siellä on joku elävä olemassa :)

Tämä palsta on kyllä siitä hyvä, että kun kuulee muiden kokemuksista, tietää, että normaalit nämä kuviot - vaikka tuntuukin ensiodottajasta hieman oudoilta välillä.
 
Nasu30, minkälaisessa asennossa nukut?
Jos nukut vasemmalla kyljellä eli se kipeämpi oikea lonkka yläpuolella, kokeile laittaa kunnon tyynyä polvien väliin niin, että lonkka ei ole venytyksessä. Mulla tuo on ainakin auttanut lonkka ja alaselkäkipuihin!
 
Heip..
Kauheesti juttua taas tullut tänne, kylläpä kesti kiriä ajan tasalle..! =)

Tosta paino-asiasta piti sanoa, että luin jostain, että viikoilla 17-24 se paino nousee eniten. Joten me ollaan nyt kaikki siinä vaiheessa.. Ite oon ainakin huomannut sen kun nyt humpsahti kerralla monta kiloa ja alkuraskaudesta ei tullut yhtään..

Onnea kaikille ultrassa käyneille!! :flower: Musta tuntuu että siitä on ikuisuus ku ite oltiin siellä, vaikka siitä onkin vasta kaks ja puol viikkoa. Olispa kiva, jos täälläkin tarjottais semmonen loppuraskauden ultra. Mut ei, ellei ole jotain ongelmia ja niitähän ei kukaan tietenkään toivo!

Oma olo on ollut ihan hyvä. Mulla siis tosiaan laski se hemppa ja oli tasan 100, mut en o ollu kummosesti väsynyt. Rautaa napsin nyt joka yö =) Tänään oli kyllä maha ihan kovana- ei kiva- joten oiskohan se rauta vaikuttanut sillai.. Obsidania siis syön.

Huih, taas potkitaan niin että!! :LOL:
Kai se on merkki vaavilta- nyt mama nukkumaan!

Findy :heart: 22+0
 
B-7
Nostoa ja nla kuulumisia.
Tänään tosiaan oli 3. neuvola ja yhtä tyhjän kanssa koko käynti :| Oli sijainen jonka kanssa ei kemiat kohdanneet ja kaikki kysymykseni jäivät ilman vastauksia.Kelan paprut sain ja ne normaalit mitat otettiin.mahtoikohan ees mitata oikeen kun niin pienen sf-mitan sai...?
Mutta tässä nämä:
rv 22+6
pissa puhdas
rr 109/63
painoa+6kg alusta alkaen
:heart: 160krt/min
liikkeet ++
SF 19(!)Eli keskikäyrän alla,missä ei koskaan,edes esikkoa oottaessa oo mennyt :whistle:
Seuraava käynti tasan 4 vkon päästä

Tää sade masentaa ja mun kesän aurinkokiintiö ei ole ollenkaan täynnä :eek:

Lämpöpussin ajattelin vauvalle myös tilata,sellaisen joka käy myös kaukaloon.

 
..hui, eilinen lääkäri sai kyllä koko kropan niin jännittyneeksi, että ilta menikin ihan vaan toipuessa siitä. Supistelut eivät olleet aiheuttaneet mitään muutoksia alakerrassa; kuunneltiin vauvan syke ja ekan kerran sain myös tietää tämän sykkeen. Yleensä on th kuitannut, että se on noin kaks kertaa enemmän kuin mun syke..nyt lääkäri sai lukemaksi n. 180 ja on se kyllä vähän enemmän kun mun lukemax2. Kaikki oli mallikkaasti muutenkin, ei verenpaineessa nousua ja hb lievässä nousussa, 110. Muut mittaukset jätettiinkin taas seuraavaan kertaan...

Sairaslomat säästettiin vielä tulevaisuuteen. :saint:

Sadetta pidätellessä,

Ente 22+jotain
 
moikka pitkästä aikaa :) oon aina välillä käyny lukee mut en o jaksanu kirjottaa mitään.. ollaan tässä muutettu ja pikkuhiljaa on tavarat paikoillaan.
ollu ihan hirveät päänsäryt melkein päivittäin :headwall: verenpaineetkin on jo alkanu nousta ja aloittivat albetolin jo nyt.. toivottavasti ei taas myrkytys uusiudu. tekee pahaa vauvan puolesta kun joutuu niin paljon noita lääkkeitä syömään ja lääkärit määrää kokoajan vaan vahvempia lääkkeitä.
sain eilen neuvolasta ne laput millä saa kelasta ne äitiysavaustukst. nyt vaan pitäis miettii kumman ottaa rahan vai pakkauksen.
kaikilla muilla näyttää olevan toi rakenneultra.. meillä kaupunki säästää ja rakenneultraan olisi mentävä yksityiselle ja ei näin muuton jäljiltä ole oikeen varaa yksityiseen ultraan =)
täytyy mennä jotain ruokaa laittamaan vaikkei oiken jaksais..
nasu ja masuasukki 22+6
 
Täällä minäkin taas.

On pitänyt niin kiirettä töiden kanssa, että en ole oikein ehtinyt edes lukemaan muiden juttuja saati kirjottamaan. Nyt sitten vapaapäivä, mutta vein tytön kuitenkin tarhaan, että saan kotihommia tehtyä. Tässä menikin hyvä tovi elokuun pulinoita lueskellessa, joten vielä on siivoukset tuolla odottamassa.

Meilläkin rakenneultra takana. Kaikki näyttäisi olevan kunnossa, eikä vauvan mitat ollu mitenkään isot, vaikka maha tuntuu kyllä valtavalta. Tyttöä povaili, muttei kuitenkaan luvannut varmasti. Mä oon jotenkin kyllä sillain alkanut nyt sen jälkeen ajattelemaan vauvaa tyttönä, että varmaan yllätys on kova, jos poika tuleekin. Kuitenkaan meillä ei niin hempeitä vaatteita hankittu esikoisellekkaa, ettei ne pojallekkin kävis. Nytkin oon ostanut jotain neutraaleja bodyjä ja tumman liilat college housut. Mä ostin viimeks ihan liian isoja vaatteita, kun kotiintulovaatteiksikin olin varnnut 56 senttisiä. Nyt sitten tästä oppineena hankin myös jotain 50 senttisiä, ettei tarvi vaavin ihan upota niihin ekoihin vaatteisiin.

Nenäverenvuotoja on. Lisärautaa syön ja painoa on tullut vajaa kolme kiloa alusta, eli ihan normaalisti kai.

Siinä tärkeimmät kuulumiset. Nyt siivoilemaan!

O. 20+2
 
petite-te tota raskausmyrkytystä kun pohdit, niin mun ymmärtääkseni sen voi periaatteessa saada kuka vain, mutta suurin riski on just ensisynnyttäjillä ja aiemmin raskausmyrkytyksen saaneilla. Muutenhan siitä ei ollenkaan tiedetä, mistä se johtuu ja kenelle se tulee. Kovasti yrittävät sitä tutkia. Itsekin osallistun tän raskauden aikana tutkimukseen, jossa tarkkaillaan stressin ja mielialojen vaikutusta mahdolliseen raskausmyrkytykseen. Ensimmäisessä raskaudessa en sitä sairastanut..
Mutta tosiaan, tommosta ihottuma-juttua en ole koskaan kuullut. Neuvolassahan ne just tarkkailee pääasiassa turvotusta ja sitä valkuaista.

Findy :heart: 22+1
 
Yökukkuja täällä... Petiin olin kyllä jo matkalla, mutta ajattelin vielä ennen sitä vilkaista kuulumiset, ja niinhän sitä tänne jymähti :whistle:

Ultria taas ollut monilla lisää, ihanaa kuulla että kaikki on hyvin! Hyvä Ente että sulla edes vähän on hb noussut, vaikka aika alhaalla vieläkin on. Mulla oli viime neuvolassa hb noussut 137:ään edelliskerran 112:sta, mutta kaikillahan ei imeydy samalla tavalla vaikka mitä tekis :(. Toivottavasti nousee kuitenkin vielä lisää!

Nasulle piti sanomani, että kun sulla on tuollainen tilanne, että lääkityksiä tarvitaan ym. niin etkö voisi millään sillä perusteella saada tsekkausta, vaikka teidän kunnassanne ei ultria kaikille tarjotakaan? Helpottaisi varmasti omaa oloa kovasti nähdä miten pieni jaksaa. Kysy edes?

Petite-telle vielä (sit kyllä nukkumaan, jessus mitä kello on), että toi sf-mittojen ottaminen on minusta aina ollut vähän outoa puuhaa. Se kun on niin mittaajasta riippuvaa! Mulla viime odotuksessa neuvolalääkäri mittasi 37. viikolla 35 senttiä. Viikkoa myöhemmin sijaisterkka mittasi 40 cm. Siitä viikon kuluttua eli 39. viikolla äitipolilla (painokontrolliultra) lääkäri mittasi 36 cm. Siitä seuraavana päivänä samainen sijaisterkka mittasi 40,5 cm. Pientä sahalaitakuviota teki sf-käyrä :D.
 
B-7
Findgirl kiitos ajatuksistasi raskausmyrkytyksen suhteen!Asian olen jo oikeastaan "unohtanut".Kun neuvolan mittauksissa kaikki arvot oli kohdillaan,en nyt jää tätä miettimään ellei myöhemmin ole oikein syytä.

Grynnajoo mielenkintoisia mittaustuloksia ovat saaneet!Loppuraskaudessa mullakin saatto heitellä useita senttejä mittaajasta riippuen.Sen ymmärränkin loppuraskaudesta kun vauva täyttää kohdun ja hänen asennonvaihdot vaikuttavat mittaan.
Mutta näin alkuraskaudessa vauva ei kauhesti vaikuta mittaan...
Ihan kiva kun/jos on pieni masu,toisaalta.Eikä sen mitan kanssa tässä kohdin oo niin väliä,alkoi vaan koko sijainen kaikkinen asioineen ärsyttää :ashamed:

Ja toi Sf-mitan mittaus vauvankokoa arvioiden on musta ihan kaukaa haettua.
Mun isoin lapseni on syntynyt pienimmästä sf mitasta...
Ja pienemmät taas niistä yli yläkäyrän menevistä mitoista...

Mutta kai sekin sitten kokeneelle antaa jotain viitettä?

Tänään viikot täydet 23.Vielä pitkä matka edessä joulukuulle.Ja nyt kun nää harmaat päivät vaan pidentävät päivän mittaa :eek:
Miten sitä sais ajan kulumaan?

No viikolla alkaa koulut ja pikkuhiljaa lasten harrastuksetkin,sitten taas valitan miten on kiire jokapaikkaan B)
 
Lauantaita kaikille...

Aamulla saimme ruhtinaalisesti nukkua pidempään, kun tytöt olivat heräilleet itsekseen ja kerrankin leikkivät erittäin sopuisasti ja mukavasti. Vähän ennen kuin nousin ylös alkoi masustakin Pieni herättämään, olipa mukava tapa herätä :heart: . Tosiaan vähän enemmän joka päivä alkavat liikkeet tuntumaan - ja joskus oikein komeitakin tönäisyjä, ihana kun ei tarvitse olla niin kovin huolissaan.

Viime yönä näin unta että katselimme vastasyntynyttä poikavauvaamme - eli nyt olen tässä odotuksessa nähnyt sekä tyttö- että poikaunia. Aiemmissa molemmissa näin pelkkiä poikaunia, ja niinpä meillä onkin nyt kaksi tyttöä :whistle: .

Välillä oikein harmittaa kun ei ole mitään merkkejä siitä kumpaa merkkiä tuolla vatsassa kasvatellaan, mieliteoista tms. ei voi päätellä mitään kun ei niitä juuri ole. Vauvanvaatteita pari kertaa hypistellyt muttei tunnetta kumpaankaan suuntaan niin en selvästi sukupuolellisia vaatteita aio ostaa - ainakaan vielä. Neutraaleja vaatteita katselin mutten löytänyt mitään kivaa :/ .

Lähinnä olen ajatellut että jos hankintoja vauvanvaatepuolella tehdään niin mieluummin sitä pienintä perusvaatetta, ja ehkä pieni toppapuku sen mukaan minkä kokoiselta äp-puku vaikuttaa (ovat kai pienentäneet sitä edes vähän aiemmista vuosista?).

Loput vaatehankinnat voi tehdä sitten kun näkee millainen persoona sieltä tulee. Isoja kasoja tyttövauvan vaatteita ollaan jo myyty ja annettu eteenpäin - ei taida olla muita kuin sellaisia mitä ei raaskinut eteenpäin antaa. Toisaalta hyvä niin, eipä ole isoja kasoja lajiteltavana ja selvitettävänä enää :whistle: .

Vointi on ollut oikeastaan oikein hyvä, tosin aika pitkiä yöunia tulee kiskottua kun ei päivällä ole mahdollisuutta nukkua (mitä nyt välillä meinaa pöydän ääreen torkahtaa jos on joku pidempi excel-taulukko työn alla :ashamed: ). Selkäkivutkin sain kuriin, mies näytti muutamia hyviä selkäjumppaliikkeitä ja olen niitä toisinaan tehnyt.

Kuopuksenkin odotuksessa meni kaikki oikeastaan loistavasti, mutta kyllä se viimeinen reilu kuukausi oli aika hankala olla - tuntui että selkä oli tulessa ja alaosastolla tuntui siltä että vauva tipahtaa justiinsa ulos; vihlontaa jne. Silti meni yliaikaiseksi. Ja silloin tosiaan olin esikoisen kanssa kotona ja hienosti sain huilailtua päivälläkin - nyt pitäisi töissä jaksaa... No, kolme kuukautta tasan vielä ennenkuin ä-loma alkaa (eli 8.11. virallisesti jos kaikki hyvin menee).

Onneksi työ ei sinänsä ole fyysisesti raskasta eikä ihan pelkkää istumatyötäkään, saa liikkuakin reilusti ellei istumaan pysty. Nyt jo välillä jos on liikaa syönyt on sellainen tunne että pakko olla jaloillaan jonkin aikaa. Ainoa että jos loppuvaiheilla en pysty lainkaan istumaan niin se tekee vähän hankalaksi työskentelyn - mutta toivoin kovasti että jaksan loman alkuun.

Viimepäivinä on iskenyt joku ihme kärsimättömyys tämän raskausajan suhteen, vaikka ollaankin jo komeasti viikolla 21+5 en jaksaisi millään odottaa :ashamed: . Onko muilla samoja tuntemuksia? Toki työ ja lapset vievät aikaa nopsaan eteenpäin, mutta pelkään tosiaan että viimeisistä viikoista tulee superpitkiä.

Nyt sentään pieni liikkuu enemmän, tuntuu konkreettisemmalta tämä odotustila. Olen myös huomannut etten millään meinaa muistaa sitä että vatsa ihan oikeasti kasvaa kokoajan, jotenkin se kasvoi tähän mittaansa niin nopeaan ja oli siinä pidempään että nyt ihan tulee ihmeteltyä miksei taivukaan niin helposti ja miksi joku takki kiristää :whistle: .

Olen aiemmissakin odotuksissa omannut aika suuren vatsan (pituutta kun on itselle siunaantunut hurjat 157cm), niin kauhulla taas odottaa lopun norsuoloa. Ehkä täytyy nyt tosissaan ottaa kaikki irti tästä olosta kun vielä ei ole kolotuksia ja vatsakin on vain 'vähän' tiellä.

Mites teillä muilla, onko olo mukava vai jopa superhyvä? :flower: =)

- Terhikki 21+5 -
 
B-7
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Viimepäivinä on iskenyt joku ihme kärsimättömyys tämän raskausajan suhteen, vaikka ollaankin jo komeasti viikolla 21+5 en jaksaisi millään odottaa :ashamed: . Onko muilla samoja tuntemuksia? Toki työ ja lapset vievät aikaa nopsaan eteenpäin, mutta pelkään tosiaan että viimeisistä viikoista tulee superpitkiä.


Olen aiemmissakin odotuksissa omannut aika suuren vatsan (pituutta kun on itselle siunaantunut hurjat 157cm), niin kauhulla taas odottaa lopun norsuoloa. Ehkä täytyy nyt tosissaan ottaa kaikki irti tästä olosta kun vielä ei ole kolotuksia ja vatsakin on vain 'vähän' tiellä.

Mites teillä muilla, onko olo mukava vai jopa superhyvä? :flower: =)

- Terhikki 21+5 -
Kärsimätön täälläkin :ashamed: Tämän osan,n 3 viimeistä kk hyppäisin mielelläni yli suoraan synnyttämään ja vauvaan.Nyt vaivat ja unettomat yöt vain enenevät...Vaikka ihanaahan tämä raskaus on,haluttu ja toivottu,mutta silti kärsimätön olo kieltämättä... :ashamed:

Ja olen jopa 1cm pidempi kuin sinä terhikki :kieh: Mulla kanssa vatsa aina aivan valtaisa,viimeksi tää sf-mitta tosiaan parhaimmillaan 40cm.Kun ei oo vartta kasvaa ylöspäin tulee kaikki maha suurena eteen ja ulospäin =)
Olo on mukava,ei superhyvä =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja petite-te:
Kärsimätön täälläkin :ashamed: Tämän osan,n 3 viimeistä kk hyppäisin mielelläni yli suoraan synnyttämään ja vauvaan.Nyt vaivat ja unettomat yöt vain enenevät...Vaikka ihanaahan tämä raskaus on,haluttu ja toivottu,mutta silti kärsimätön olo kieltämättä... :ashamed:

Ja olen jopa 1cm pidempi kuin sinä terhikki :kieh: Mulla kanssa vatsa aina aivan valtaisa,viimeksi tää sf-mitta tosiaan parhaimmillaan 40cm.Kun ei oo vartta kasvaa ylöspäin tulee kaikki maha suurena eteen ja ulospäin =)
Olo on mukava,ei superhyvä =)
Silti olet noinkin monta jaksanut kantaa :heart:

Tosiaan täytyy toivoa että tässä tulisi joku ajanjuoksu nopsaankin että menisi vaikka seuraavat 10 viikkoa kuin siivillä. Tosin vasta sitä oltiin siellä ihan ekoilla viikoilla ja odotettiin että päästäisiin kriittisten aikojen yli.

Ehkä sitten tuossa kuukauden päästä voisi alkaa katsella joulujuttuja kuntoon; jos vaikka joulun tienoilla olisi muutakin ajateltavaa :whistle: ;)
 

Yhteistyössä