***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

Sapfolle :hug: ja voimia.

Syntymäviikoista. Omani ovat syntyneet 41+2, 41+5, 40+2 ja 41+2. Melko tarkalleen voisin arvata tämän viimeisen Nuppuseni syntymäajan. Jos la:ni on siis 9.12. niin aika lähelle aattoa todennäköisesti mennään ;)

Omat lapseni ovat syntyneet sekä alku- että loppuvuodesta ja myös kesällä. Kaikissa puolensa. Loppuvuosi on oikein hyvä aika syntyä =). Tuli muuten mieleen, että aikanaan erään foorumin joulukuisissa palstailin. Ja siellä osa harmitteli la:ta, joka loppuvuodesta. Ja eräs joulutonttunen päättikin sitten syntyä jo elokuussa kovin pienillä rv:lla... :( Siihen jäivät puheet "huonosta" ajasta syntyä. Ei kaikkea voi päättää ennalta.

Nt-ultra on viikon päästä. Viikkoja silloin siis 10+6. Kiaraz, tuo 12+4 taitaa vielä olla ihan normaali aika nt-ultraan, siellä myöhäisimmässä päässä vain :)


 
Moikka kaikille! Ja tervetuloa uusille! Mukava kun tulee kerralla niin paljon lisää väkeä :)
Kotiuduttiin sunnuntaina, nyt sitten vaivaa älytön väsymys. Kun muutenkin sitä ollu, niin reissun jälkeen tuntuu vielä pahemmalta. Pelottaa ettei tää väsymys lopu ikinä, kun tuntuu et muilla jotka samoilla viikoilla, niin alkaa jo vähenemään?
Eilen oli koko päivän ihme tunne mahassa. Illalla tuntuikin että maha on oikein pompsahtanu esiin. Ja kyllä, siellä se on ollu tänäänki, että ei varmaan mitään turvotusta oo, eiköhän se ihan kohtu ole :) Tälläki hetkellä vähän kivistää alavatsaa, liekkö ne just niitä liitoskipuja. Katoin just tänään et edellisessä raskaudessa jäin kipuilujen/supistelujen takia sairaslomalle jo viikolla 25. Saas nähdä miten tällä kertaa mennään, ku nyt jo olen toista viikkoa saikulla väsymyksen takia.. Ja katoin myös, et edellisessä raskaudessa tuli lähtöpainoon vain 5 kiloa lisää. Se olisi tavoitteena nytkin ;) Tosin mitään ressiä en siitä ota..

Syntymäajankohdasta. Meillähän la 4.12. Ja laskeskelin että kun esikko synty viikoilla 38+5, että saattaa tämäkin aikasemmin tulla. Tämä nyt ei vastannut kysymykseenne, mutta..
Mieheni on syntynyt 24.12. eikä ainakaan myönnä että olisi koskaan häntä kummemmin vaivannu. Lapsena tietenki harmitti ku sai vain yhdet lahjat vuodessa, mutta oli kai tottunut siihen? Vaikea uskoa kun heitä veljeksiä kuitenkin 5, mutta mieheni onkin hieman erilainen kuin muut. Huolettomampi..
Itse ajattelen sen niin, että jouluna olisi aika kurja synnyttää. Siis kun joutuisi joulun olemaan laitoksella. Mutta toisaalta se olisi vain se yksi joulu..

Mitenkäs muut joilla viikkoja nyt n. 10-11. Joko teillä nt-ultra tiedossa? Jos on, niin mille raskausviikoille ultra sijoittuu?
Mietin vain kun itellä nyt viikkoja 10+5 enkä vieläkään ole saanut aikaa. Tosin läheteki laitettiin vasta perjantaina menemään.. Ajattelin että soittelen huomenna äitipolille että joko ovat ajan varanneet.. Pitää vähän jo tietää, täältä kun lähtee sairaalaan ultraan niin menee ihan koko päivä (matkaa suuntaansa 450km).

Kesälomasuunnitelmista Meillä alkaa miehen kanssa molemmilla kesäloma 13.7. ja tiedetään kyllä tasan mihin loma menee.
Autotalliin just laitellaan rakennuslupahakemusta vireille. Siihen menee aikansa kun sen rakentaa. Sit muutakin pikkuremppaa tiedossa.
Sit tietty, kun isäntä vesikrossia ajaa, niin todennäköisesti kaikki "lomamatkat" mitä tehdään niin ovat kytköksissä miehen kisakalenteriin.. Rankkoja ne reissut sinänsä, mutta pakkohan sitä jossain on päästä käymään..

Sydänkäpynen: Saanko kysyä miksi jäit erityisäitiysvapaalle? Niin ja onnea ultrakuvista, on ne niin ihania, vaikkei niistä vielä paljon vielä näy :)

Vitamiineista Itse syön multitabs nappeja ja pelkkää b-vitamiinia lisäksi.

Tämä väsymys on tosiaan jotain sanoin kuvaamatonta. Viime yönä nukuin putkeen 9,5 tuntia, lisäksi nukuin 2 tuntia päiväunia, silti olisin ollu valmis sänkyyn jo 9ltä. Taidan nyt mennä iltapesun kautta unille. Huomenna ajattelin pitää pojan kotihoidossa, joten voimia tarvitaan :LOL:
Jaksuja kaikille :) Palaillaan :wave:

Myräkkä ja keiju 10+5
 
Iltaa!
Syntymäajoista ja viikoista ollut puhetta. Esikoinen syntyi kesäkuussa viikoilla 40+6 ja oli 3260g, toinen syntyi 41+0 ja oli vain 2530g (syytä pienikokoisuuteen ei löytynyt) Jospa tämä syntyy sitten 41+1 :D En ainakaan usko että aikaisemmin, tai eihän sitä koskaan tiedä :xmas: Ensimmäinen synnytys päättyi tuskallisen 1,5h ponnistuksen jälkeen pihtisynnytykseen, kokonaiskesto 12h toinen synnytys olikin sitten hieman nopeampi vajaa 3h kokonaiskesto josta ponnistus 2min :D pojan pienellä koolla oli apua tähän.

Väsymystä on, yöunet on 10h ja tänään tuli kahteen otteeseen nukuttua päikkärit :D Ekat 1h ja toiset tirsat 2h :xmas:

Tämän päivän ajan ruoka on etonut todella paljon, on saanut pakotettua itsensä syömään. Etenkin jauheliha ei mene ollenkaan missään muodossa alas ja tänään tein vielä jauhelihakastiketta ja spagettia.

Noita vitamiineja pitäisi käydä ostamassa, huomenna jos muistaisi kun apteekkiin on muutenkin asiaa. Pojalle pitää käydä rasvatalkkia ostamassa kun peppu on palanut ripulin takia ja tytöllä silmässä joku patti niin todennäköisesti saa huomenna jotkut silmätipat. Lääkärissä on tullut kahden kuukauden aikana ravattua kohta kyllä useamman vuoden edestä lasten kanssa. Viime vuonna taidettiin vain pari kertaa käydä lääkärissä.

Sapfolle suuri halaus ja voimia!

nedee ja Sydänvauva 10+5 (tytön keksimä nimi vauvalle :heart: )
 
Kamalia uutisia tullu sillä aikaa, kun olin töissä. Voimia Sapfo :hug: :hug:

Entistä enemmän rupee pelottamaan, kun tällaisia uutisia tulee :(

Joku kyseli, en muista kuka, niistä vitamiineista. Ite aloin syömään tosiaan niitä raskaus multitabseja heti, kun sain tietää olevani raskaana.

Myräkkä Täällä on nt-ultra 19.5 eli ens viikon tiistaina. Sillon on viikkoja 11+6, olisin varmaa jo tällä viikolla päässy, mutt siellä oli ruuhkaa, nii en saanu aikaa aikasemmin. Soitin siis itse ajan sinne ultraan. Meen siis Terveystalolle. Kunta on ilmeisesti tehny jonku sopimuksen sen kans ja on täysin ilmasta. Rakenneultraan varataan aika sit siellä....jos kaikki on siis hyvin, jota toivon! Mulla ei oo oireita!! No en ala hautoa päässäni nyt yhtään mitään.

Kesälomasuunnitelmista oli puhetta. Tää tytteli ei vielä tiedä mitä tekee. Mulla on ihan koko kesä aikaa tehä mitä lystää. Oon meinaa lomautuksella kesäkuun puolesta välistä elokuun loppuun. Tolle ajan kohdalle sattuu myös kesäloma. Että voip pää levitä jossain vaiheessa jos ei keksi tekemistä koko ajalle.

Mutt nyt tutimaan, oli pakko pikaseen tulla kirjottelee.

JääKyynel ja Lilli 11+0 *POKS*
 
Meillä on nt-ultra 5.6. rv 11+5 ja tosi nihkeästi antoivat ajan tuolle päivälle. Mielellään kuulemma saisi olla enemmän viikkoja! Selityksenä oli se, että nt:n voi kyllä katsoa aikaisemminkin, mutta muita rakenteita paremmin vasta myöhemmin. Niin että täällä suosittelevat että olisi 12 viikkoa täynnä. Me kuitenkin lähdetään kolmeksi viikoksi ulkomaille 6.6., siksi saatiin noin "aikainen" aika. Mutta kuulemma saattaa olla että joutuvat antamaan vielä toisen meidän reissun jälkeen!

Meillä esikoinen syntyi 39+6 joten täälläkin on aattovauva tähtäimessä!

Eilen oli eka neuvola mutta eipä siellä ihmeempiä. Tuntuu että enemmän tutkittiin esikoistyttöä kun oli siellä mukana... Sain seuraavan neuvola-ajan vasta elokuulle, rakenneultran jälkeen! Kuulemma uudelleensynnyttäjillä noudatetaan jotain harvennettua käyntikertaa.

Bellona 8+2
 
Myräkkä, jäin sen takia kun työolosuhteet on ovat vaarallisia mulle että sikiölle...eikä mua voitu siirtää muihin hommiin eikä vaaratilanteita voida poistaa...

ON: en oo tarvinnu pöntölle jutella kolmeen päivään...mutta olo on edelleen outo krapulainen...eikä oikein tee mitään mieli vaikka tekee kaikkia mieli..

Tonttu rv9 :heart:
 
bellona - täällä Espoossa taas sanottiin, että parempi olla ajoissa liikenteessä nt-ultran suhteen. Olisiko sitten sen seulan takia..?

Uusille tosiaan tervetuloa kaikille :flower: :flower: :flower:

Sisely ja 10+0 POKS :heart:
 
MOIKKA! .........pitkasta aikaa... jostain syysta taa kone on nyt vahan sekasin :D

nt ultrassa kayty ja kaikki oli ok, viikkoja sillon 11+3 ja ultran mukaan 11+6, mutta eivat LA:ta muuttaneet. Ei varmaan noin pienella heitolla. Tosi kauan sai ultrata etta mitta saatin otettua kun kaveri niin kovin pyoriskeli ja liikkui :heart:

Esikoinen syntyi RV 37 ja kuopus 40+6, etta ei sita sitten tiia miten tassa kay!!

Olen itse todella loppuvuoden lapsia ja kylla se joskus on harmittanut etta ei saanut lahjoja kun kerran vuodessa ja toivoin useasti etts olisin syntynyt kesalla :( Ja kun odotin sita maagista 18 vuoden ikaa niin silloinkin harmitti todella, mutta ei sitten enaa senjalkeen, etta ei siina mee kun 18 vuotta harmitellessa :LOL: no ei vaines. Meidan molemmat lapset ovat myos loppuvuodesta syntyneet ja niin tama kolmaskin sitten.

Taalla voidaan jo aikast hyvin, ehka 4 paivaan ei ole ollut pahoinvointia, jes!! Viikot menee tosi nopeaa.

Sapfolle :hug: ei naihin loydy koskaan oikeita sanoa :(

nuppu RV 11+5 :heart:
 
Jessus mikä yö, poika oksinti miljoona kertaa yön aikana, hiukka väsyny olo.. no jospa lepäilis tän päivää jahka on lääkärissä käyty.
Meillä myös uudelleen synnyttäjät käy neuvolassa kuukauden välein /useammin jos tarvis, koska tätin mielestä ei mitään järkeä harventaa niitä käyntejä :LOL:
Pää lyö tyhjää, paljonki oli kommentoitavaa porukalle, ehkä menee noitten "unien" piikkiin olo.
Itelläkin pyörii mahassa ilkiästi, jospa ei tarviis alkaa oksentaa ainakaan ennen ku on takas kotio lääkäristä.
 
Heippa joulumasut :xmas:

Nyt onkin kulunut pitkäaika kun viimeksi olen ehtinyt kirjoitteleen. Välillä kyllä lukemassa olen ehtinyt.
:flower: hyviä ultrakuulumisia saaneille, todella ihana kuulla!!
:hug: sitä tarvitseville, kurjaa nuo huonot uutiset, kun viikkoja alkaa oleen jo pikkuisen enemmän.

Meilllä esikkopoika syntynyt 38+3 ja seuraava tyttö 40+2 ja seuraava tyttä 40+2. eli jos tyttö niin aika lähelle laskettua jos ei hiven yli, mut jos poika niin viikko etuaikaa :D No eihän nuista tiedä. Tosin meillä tuo viimeinen on ollut isokokoinen ja siitä onkin puhuttu, et viimeisten viikkoja koko tarkastus on kyllä tarpeen.

Kesälomasuunnitelmista... Meillä heinäkuun lopussa siis häät, omat meinaan, ja häämatkalle aiotaan mennä pariisiin sellainen pidennetty viikonloppu, kun tuo nuorin on niin pieni vielä, kun ei mukaan haluta ottaa. :D

Täällä myös kestokrapula koko ajan, todella ällöttävää, ruoka kyllä maistuu ajoittain ja yritän syödä ja juoda pitkin päivää :x mutta iltaisin on pahempi kuin aamulla.

Tänään olis eka neuvola, antoi ajan kun pitää päästä ultraan, tuon lasketun ajan varmistamiseksi. Muuten kait olis menny ainakin pari kolmeviikkoa ennen kuin eka olis ollut.

Mutta kaunista päivää :wave:

Jisse ja :xmas:
 
Meillä esikko syntyi elokuussa rv 40+3 ja kokoa oli 2880g/47cm, eli melko kirppu viikkoihin nähden ;) vaan olenpa itsekin pienikokoinen joten isompaa vauvaa ei ois mahtunutkaan :LOL: vaikka onpa niitä pieniä naisia joilla isot vauvat, en siis yleistä tätä. Eli ihan hyvä ku poju oli lasketunajan yli masussa, keskosena ois ollu kyl ihan rääpäle.. sitä on sillo rv 35 jälkeen niiiin kyrsiintynyt raskaana oloon ja kaikkiin vaivoihin että ite ainaki ajattelin että syntyis jo etuajassa.. ONNEKSI ei syntynyt. sai kasvaa rauhassa :heart:

mulla np-ultra on nopeesti laskettuna rv 12+6.. eli 3.6.. sitä odotellessa...

meil ei oo kesälomasuunnitelmia juurikaan.. mulla on töitä heinä-elokuussa 3viikkoa ja mies pitää jossain vaiheessa 2vkon kesäloman, viel epäselvää jääkö mun töiden ajaksi lomalle ja hoitamaan pojua...

multitabs raskaus vitamiineja minäkin syön. oli aika järkyn hintaisia, vaan mitäpä sitä ei tekis pienokaisensa eteen ;) normivitamiineissa kurjasti on sitä A-vitamiinia mitä ei saa syyä niin harmittaa kun niitä ois purkillinen ollu.. mut muistaakseni joku normivitamiinivalmiste on myös sellanen jossa ei ois A-vitamiinia, oisko ollu Multi-vita tai joku, en muista nimee....

Upp3 ja masukki 9+6 sekä poju 9kk :heart:


 
Heips!
Mä olen napsinut koko raskauden juuri noita Multivita-tabletteja. Ei siis ole mitenkään erityisesti raskaanaoleville suunnattu, mutta ei sisällä myöskään A-vitamiinia. Koostumus taisi olla aika sama kuin varsinaisissa raskausvitamiineissa, mutta hinta huomattavasti alempi. =)

Mulla np-ultra tasan viikon päästä ja silloin pitäisi olla viikkoja 12+3. Täällä Satakunnassakin näköjään suositaan myöhäisempää ajankohtaa.
Ja esikoisen syntymästä... synnytystä odotettiin viikoille 41+3 asti ja uskon, että nyt menee myös pitkälle. Mun äiti on saanut kaikki lapset n. 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen, samoin siskonikin sai esikoispoikansa. Esikoisen yliaikaiskontrollissa kätilö sanoi, että toiset on vaan sellaista tyyppiä, että kantaa pidempään. Ihan tuskaa oli odotella noin pitkään kun olisi halunnut sen oman pienen jo heti syliin, mutta toisaalta vauva tuntui heti paljon valmiimmalta tähän maailmaan.

Tosi kiva oli muuten kuulla muidenkin samanlaisia ajatuksia joulutontun saamisesta. :xmas: :heart: =) Kunhan kaikki vaan menee hyvin.

Viivie ja toukka 11+3
 
Unna84 mä pistin myös itseäni neulalla v.-00 keskimmäisen odotusaikana. Musta otettiin 0-näytteet (eli heti, samoin siitä potilaasta) Sitten otettiin muistaakseni hivit ym. vielä 3 kk ja oliko 6 kk vai vuoden päästä. Nyt en tarkkaan muista noita aikoja. Mullakaan ei silloin ollut vielä hepatiittirokotuksia itsellä. Työterveyslääkäri oli yhteydessä johonkin infektiolääkäreihin ja he olivat sitä mieltä että tartuntavaara on silti niin minimaalinen, että mua ei lähdetty odotusaikana rokottamaan. Tilanne ois voinu olla toinen jos sillä potilaalla ois ollut jotain, mutta ei onneksi ollut (vaikka alko-potilas olikin... :/ )

Sapfolle suuri :hug:

Mulla oli eilen eka virallinen neuvola. Olenhan siis kertaalleen käynyt pikaisesti ultrassa neuvolassa, mutta nyt otettiin myös ne perinteiset verikokeet ja sain kaikkea ihanaa luettavaa. :)
Pikkuinen voi tällä hetkellä hienosti. Ultrassa oli ihanat näkymät. Näkyi pienet käden- ja jalanalutkin :heart: Kullannuppu vähän liikkuikin siellä pariin kertaan. En tiedä miten teillä muilla on sintti liikkunut näillä 9 ja risat viikoilla, mutta terkka oli sitä mieltä että hyvältä näyttää. Mitasta ei aikakaan heittänyt kuin päivällä, joten hienosti etenee. Nyt odottelen aikaa np-ultraan keskussairaalaan ja nykyään täällä kuulemma veriseulakin otetaan siellä samalla käynnillä. Jos se aika tulee parin-kolmen viikon päähän niin siitä sovittiin sitten alustavasti seuraava neuvola 15.6. Siitä menee taas reipas pari-kome viikkoa ekaan lääkärikäyntiin omassa neuvolassa. Mun terkka on aivan ihana. Sain päättää otanko tuohon väliin tuon neuvolan vai haluanko suoraan np-ultrasta ottaa vasta lääkäriajan. Sanoin, että pari viikkoa on mulle maksimi kestää jännitystä, että onko masussa kaikki hyvin... :ashamed: Joten halusin sen välineuvolan. Terkka sanoi vielä että aina jos tuntuu ettei "pää kestä" niin saan soittaa ja hän kurkkaa ultralla kuinka menee. Ihanaa kun ymmärretään tämä aikaisemman menetyksen aiheuttama panikointi :)

Uusille vielä tervetuloa! Tekstiä tulee niin nopeasti että ei muista mihin kaikkeen aikoi jotain kommentoida. :D

Tintukka ja tonttu 9+2
 
mut myös voi listasta poistaa. eilen np ultrassa todettiin että vauvan kehitys pysähtynyt n. rv 6. jotenkin tiesin odottaa sitä kun oireet loppuivat kuin seinään ja maha ei kasvanut mutta silti suuri järkytys. viikon sisällä aika tyhjennykseen :/
 
Peetruska :hug:

Myräkkä huomasin tuossa että kirjoitit miehesi harrastavan vesicrossia. Munkin mies on sitä harrastanut. Parina viime kesänä jäänyt kyllä vähemmälle, mutta sitä ennen kierrettiin useampana kesänä sodankylät, ivalot, kittilät kisoissa. Hauskaa puuhaa, varsinkin ne epäonnistuneet suoritukset :LOL:

Kesälomasta: Eipä taijeta sen kummemmin missään reissuta. Meillä on omakotitalon rakennusprojekti meneillään joten miehen kesä menee tiiviisti siellä ja mullakin sitten kun siellä alkaa olla semmosta tekemistä että pystyy meikäläinenkin jotain tekemään.

Tänäaamuna ollut jo ihan inhimillinen olokin. Pari kertaa yökkäyttänyt mutta muuten ok ja syötyäkin sain ihan hyvin. Järkyttävä väsymys vaan on, joten taidan painua päikkäreille :ashamed:

Sanle 7+6
 
Margaret kyselit raskausvitamiineista. Itse söin ekaan neuvolaan saakka juurinkin noita Multitabseja (raskaus-sellaisia). Hemoglobiinini oli tosi hyvä, joten neukkutäti sanoi etten saa ollenkaan syödä niitä Multitabseja, koska niissä on lisättyä rautaa eikä minun tarvitse lisärautaa saada yhtään. Eli nyt mennään ilman mitään lisävitamiineja.

Sapfo ja Peetruska voi ei :'( :hug: Ihan hirveästi voimia ja jaksamista! :heart:

Omasta voinnista sen verran, että väsymys on kyllä nyt jotain ihan järjetöntä! Vaikka nukkuisin kuinka pitkään, alkaa jo muutaman tunnin päästä heräämisestä haukotuttaa ja nukuttaa kamalasti. Phuuh. Sama homma jatkuu päivällä. Olen yrittäny sinnitellä ilman päikkäreitä, koska se on varmaa, että illalla unenpäästä kiinnisaanti on mulla vaikeaa jos päivällä nukun.

Ja migreenistä..oon kärsiny siitä vuosia, välillä pahemmin ja välillä päässy helpommalla. Neukkutäti antoi toivoa hiukan, sanoi että raskaus tekee monella sen ettei migreeniä tule ollenkaan. Voi että olin iloinen!
Eiliseen saakka..sieltähän se taas tuli. Ja päätä jomottaa edelleen :ashamed:

Nyt pitäis jaksaa lähteä haravoimaan pihaa, ja mua vaan nukuttaa ja nukuttaa.

Tetasha 10+1
 
Noista vitamiineista: Mulla jäi esikoisen odotuksesta mieleen semmonen, en nyt muista sanottiinko se neuvolasta vai mistä, mutta että ekalla kolmanneksella lisävitamiinit eivät ole tarpeen, jos ruokavalio on suht monipuolinen. Esikoisen aikaan oisinkohan joskus puolenvälin jälkeen aloittanut noi multitabs raskausvitamiinit . Enkä mä nytkään aio niitä vielä ruveta napsimaan. Kun pitää vaan huolen että syö paljon kasviksia ja hedelmiä. Ja foolihappolisiähän ei Suomessa edes suositella tai niiden ei katsota olevan tarpeellisia. Sitten lokakuullahan ne pitää ne d-vitamiinit ruveta ottamaan.
 
peetruska :hug: :hug: Nyt tulee oikeesti kamalaia uutisia paljon :(

Pitäsköhä lopettaa täällä palstalla käyminen niin pitkäks aikaa, ett on siellä ultrassa käyny.

Noista vitamiineista vielä. Neuvolassa mulle sanottiin, ett tosiaan se raskaus multitabs, multivita ja ?lady vita? on sellasia mitä voi syödä. Onko toi viimenen nyt oikein, joku ton tyylinen kuitenki. No turhaa se täti sano, ku siinä vaiheessa söin jo noita vitamiineja, mutt en tietty älynny siellä sanoo sitä. Kai sitä nii paniikissa oli, ett mykäks heitti :LOL:

Täällä ku soitin ne verikokeen tulokset neuvolaan, nii tokas vaan, kun kysy millon on ultra, ett vasta sillon. Kai se oletti, ett tälle viikolle oisin sen saanu, kun sillon mulle puhu, ett tälle viikolle voin varata ajan. Mutt asiat ei aina mene niin kun suunnitelee :)


Mutt nyt töllön ääreen...

JääKyynel ja Lilli

 
Sapfolle ja Peetruskalle :hug: Olen pahoillani :'(

Kiaraz, mulla piti alunperin ekan neuvolan olla 9+5, mutta jouduin sitä töiden takia siirtää viikolla eteenpäin, eli 10+5. Ajan varasin joskus rv 6-7. Ja esikoisen aikana eka oli myös vasta 9+4. Eli ihan normikäytäntö täälläkin. Nt-ultra mulla on huomenna eli 12+1. Täällä päin se tehdään viikoilla 11-13 suunnilleen (muistaakseni, en nyt jaksa käydä siitä paperista lukemassa).

Mäkin oon aina ajatellut, etten loppuvuoden lapsia "tee", mutta nyt kävi näin enkä sitä todellakaan harmittele! Jos käy niin kuin esikoisen aikana, että ekat kuukaudet vauvan kanssa meni ihan sumussa väsymyksen ym. takia, niin siinähän kuluu hyvin se pimeä talven aika ja sitten herää täysjärkisenä kevääseen! :LOL: Myös raskauskiloja on hyvä aika sulatella ja kesällä onkin jo biitsikunnossa :D
 
Peetruskalle voimia! :hug:

Tetasha, jos yhtään tuntuu siltä niin mene sen pääs kanssa lääkäriin niin saat kunnon apua, ainakin toivottavasti. Mä just kuulostelen että näinköhän taas tulee sairaala keikka, meinaan alkaa koksee aika pahasti päähän, otin jo nappeja, toivottavasti auttaa. Mulleha ne määräs panadoli+panacodi satsin ja sitten vielä aspiriinia siihen lisäks, muuten hyvä mutta en voi ottaa panadoli+panacodia jos ei oo kotona ukko, mulla menee siitä pönttö ihan sekasin, jännä sikäli kun vaikka ottas kaks jompaa kumpaa niin ei tule samaa ilmiötä :eek:

Täällä ollaan loppuviikko taas sairaslomalla, olkapäässä hermojumi ja tuo mahatauti mahtaa kiertää kaikki. tosin senhän tietää että jos se mulle tulee ni se on tippaletku reissu sitten.. |O
 
ralli
Peetruskalle osanotto ja hali! Ihan tässä alkaa masentua kun pino huojuu.

Jääkyyneleen kanssa samat ajatukset: kohta en enää uskalla tulla lukemaan tämän pinon uutisia, aina joku putoaa. Mieluummin eläisin pumpulipilvessä enkä ymmärtäisi koko km vaarasta mitään! Tieto lisää tuskaa.

Minkälaisia teidän aiemmat raskaudet ovat olleet voinnin puolesta? Tekee mieli kysyä kun esikon kanssa ei mitään ongelmia ja nyt on alkanut yrjö saamaan siiiiiveeeet! Kaipa nää raskaudet voi olla erilaisia keskenään mutta minusta on tullut niin herkkis epäilemään että onko kaikki normaalia kohdallani...ehkä höhlää...

Ralli 8+6
 
peetruska :hug:

Minulla olisi ultra vajaan kahden tunnin päästä. Tulen sitten kertoilemaan uutiset illan mittaan. Miestäkin tuntuu jännittävän, että eipä siinä :LOL: Tiedä kumpi jännittää enemmän.

Ainiin, minä olen itse syntynyt kesällä ja olin aina katkera, että olin syntynyt koulujen loma-aikaan, kun ei minua koulussa ikinä sitten muistettu laulamalla tai muutenkaan. Ja synttäreille kun kutsu porukkaa, niin moni ei päässyt kun oli jo lomat päällä.
 

Yhteistyössä