***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

Heippa! Mahtuisinko vielä mukaan jakamaan tuntemuksia? Laskettuaika on ilmeisesti 22.12.09, uskon kyllä vakaasti että muuttuu myöhemmäksi. Perheeseeni kuuluu aviomies ja vuoden ikäinen ihana tyttö. Rovaniemellä asustellaan. Kovasti olisin varhaisultraan halunut mennä, mutta ei ole yhtään tuota ylimääräistä rahaa...
:(
 
Heippa kaikille!

Viime perjantaina plussasin ja nyt 7. viikko menossa. 31.12. olisi laskettu aika ellei sitten ultrassa muutu, kunhan sinne pääsen tässä parin viikon aikana. Olen opiskeleva 23-vuotias, esikoista odottelen täällä Jyväskylässä, missä aion myös synnyttää, mikäli kaikki menee hyvin :) Jännittää kovasti ja odotan vain, että ns. riskiviikot kuluisi nopeasti.
 
Onpas taas saatu uusia tonttuilijoita joukkoon mukaan, hienoa! Tervetuloa! =)

Kiaraz voimia odotteluun, kyllä se aika siitä kuluu. =)

Täällä ei kummempaa, koulujuttuja pitäis saada tehtyä, kovasti takkuaa kun kestoväsymys jatkuu. Voisi vain pötkötellä koko ajan. =) Tänään on taas ollut massu kumman tuntuinen, ihan kuin olisin sellainen ilmapallo jossa on kova paine. No, kestetään kestetään..

pööpötti ja masukki 10+1 :heart:
 
Uusille paljon tervetuloa! :flower
Pippur1 Tsempitykset ultraan! Pidetään peukkuja. Kyllä siellä kaikki hyvin on. :heart:
Muillekkin ultraan menijöille onnea matkaan! :)

Kysymys kipuiluista... Onko muilla tuon alavatsan viiltelyn lisäks tullu kipuja emättimeen? Sori hassu kysymys. Eilen alkoi siellä osastolla vihlomaan ja mietityttää mistä ihmeestä voi johtua. :eek: 11-11.30 ois neuvolan puhelinaika ja mietin, josko sinne soittelis ja kyselis.

Mukavaa tiistaipäivää kaikille!

Delfis 11+0 POKS! :heart:
 
Eilen piti sitten oksentaa ekan kerran, en tosin tiiä johtuko sitten siitä migreenistä vai raskauspahoinvoinnista. Tänä aamunakin olo on ollut aika heikko, yökkäillyt oon jo useampaan kertaan. Saa nähdä miten kauan pysyy sisällä aamupalat. Poika pitäs lähteä viemään hoitoon 9ksi ja sit ois neuvola klo 10.30. Nyt ei näytä enää syöminenkään auttavan tuohon pahanolon loitolla pitämiseen. Kauhulla jäädään odottamaan miten pahaksi tämä vielä äityy..

Sanle 8+0
 
On tää alkuraskaus tuskaa. Saat kärsiä pahoinvoinnista ja ällötyksistä ja ennen kaikkea epävarmuudesta onko siellä joku ja pysyykö se joku siellä. Mä ainakin tarvitsisin ultran joka toinen viikko, että mieli pysyisi tyynenä. No täytyy vaan yrittää kehittää kärsivällisyyttä.

Miltä teistä muista muuten tuntuu odottaa jouluvauvaa? Mä olen itse kesällä syntynyt ja esikoinen keväällä. Toukka oli kovasti odotettu ja työllä tehty, mutta silti mua vähän säälittää toisen tuleva syntymäpäivä kun osuu luultavasti niin lähelle jouluaattoa. Ja 18 v. synttäreitäkin joutuu odottamaan. No kai se on vaan itsestä kiinni aluksi, että pitää synttärit tiukasti erillään joulunvietosta ja jälkimmäinenkin voi olla sitten ihan helpotus. Tälleen kolmenkympin nurkilla toisaalta olisi parempikin mitä myöhempään ne synttärit tulisivat... Onko täällä joulutonttujen tulevissa äideissä itse joulunlapsia ja miten teillä synttärit menivät aikoinaan?? On mullakin sitten murheet :LOL:
 
Viivie Mä oon kans miettinyt tuota syntymäajankohtaa. Kyllähän se lapsena vaikuttaa just tuonne 18v ikään asti, mut sen jälkeen on aika yks hailee millon ne on. Mullakin la 22-24. päivä ja esikoinenkin synty 40+1 myöhästyen parilla tunnilla lasketusta ajasta :) joten oletan että tää toinenkin tulee aika lähellä laskettua aikaa vaikka eihän se mikään varma asia oo. Ja sitten on kaikki nuo koulukypsyys sun muutkin jutut missä luonnollisesti jää helposti alkuvuoden lasten jalkoihin. Meijän esikoinen on syntynyt marraskuun puolivälissä, joten sinänsä tuo loppuvuosi ei mitenkään oudolta tunnu. Ite oon syntynyt kyllä helmikuussa ja mies tammikuussa. Mut oon vaan järkeilly että ei se pitemmässä juoksussa merkkaa mitään oli sitten syntynyt 31.12 tai 1.1.

Pitihän se sitten tälle aamullekin oksentaa...Huoh! :$ Mies vei esikon hoitoon ja mä yritän keräillä itteni täällä kasaan että saisin sinne neuvolaan raahauduttua. Sinne kun ois ajomatkaakin semmonen 25km. Meijän pitää naapuripitäjässä neuvolassa käydä, vaikka joskus pitävät neuvolapäiviä täällä meijänkin tk:ssa. Mut ihan mielellään meen ekaan neuvolaan tuonne naapurikuntaan. Pieni kylä kun on niin asian tietäsivät viimeistään huomenna ihan kaikki, sen verta nopeaan juorut kulkee..
 
Moikka taas kaikille, ja sydämmelliset onnittelut uusille tontun kasvattajille! :heart: :heart:

Mie oon kans miettinyt tota lasketun ajan hommaa.. mulla on toi la 27.12 ja esikoista odotetaan, eli jos kaikki menee hyvin niin todennäköisesti yli menee. En kyllä tiiä onko sillä oikeesti niin kovasti väliä, itekin oon syntynyt marraskuussa eikä liiemmin haittaa oo ollu.

(.) pahaolo ei ole pahentunut , mutta ei kyllä oo helpottanutkaan.
Ei kyllä läheskään joka päivä tartte oksentaa, mutta etova olo on kokoajan.
Enemmän ua vaivaa väsymys ja paikkojen kolotukset.
Nivunen on vasemmalta puolelta tosi kipeä ja sattuu kävellessä ja paidan kosketuskin sattuu rintoihin, nukkumaankaan ei pysty ku on niin tottunut nukkumaan mahallaan.
Noh kait tää on hyvää totuttelua.
Jee viikko enää ultraan!
 
Heips!

Tuosta syntymä ajankohdasta. Itse olen syntynyt 18.12 ja itseäni ei ainakaan koskaan ole haitannut vaikka olenkin ollut loppuvuoden muksu. Mutta riippuu se kaiketi kavereistakin sitten.. et jos olis joku kaveri kuka on suurin piirtein samoihin aikoihin syntynyt. Niinkuin mulla oli. Saahan siinä sitten mopokortit ja ajokortit ym aina viimeisenä..
 
Huomenta. Väsy, mutt elossa.

nedee, mulla on kans koko ajan sellanen olo ettei olis raskaana. Siks vähän jännittääki se tuleva nt-ultra.

meemee, inhottavaa :hug: Onneks mulla ei oo tollasta tilannetta. En tiedä mitä tekisin jos olis tollanen anopin tekele. Inhottavaa vetää laset mukaan tuohon asiaan. Tiedän kyllä mitä se on, kun siskolla on lapset vedetty eräisiin asioihin joita en nyt halua puhua täällä.

sukkapari Minen ees tiedä mitä ne viitearvot on, kun ei neuvolassa sanottu. Siks ootanki, että saan sen paperin käsiini. Toivottavasti neuvolassa olis nyt muistanu ja olis jo tänään siellä ovessa se lappunen. Muuten minusta tulee hermoraunio.

Tsemppiä pippur1lle ultraan.

Oon jo kerran maininnu tuosta syntymä ajankohdasta. Ite en oo syntyny jouluna, vaan uudenvuoden aattona (31.12.). Olihan se lapsena oikeesti rasittavaa, kun kukaan ei tullut synttäreille. Ihmiset oli ties missä reissun päällä. Mutt ei se minua oo vanhemmalla iällä vaivannu mitenkään. Viimesenä oon ajokortista lähtien kaikki saanu, mutt olinpaha ainaki koulussa kaikkein vanhin, kun muut oli vuotta nuorempia :p

Niin ja tervetuloa uudet :flower: :flower: Tännehä pukkaa nyt väkeä :LOL:

Jao nneksi olkoon poksuista, minäki poksun huomenna :)

7 YÖTÄ nt-ultraan.

JK ja Lilli

 
Hei kaikille =) Pahaa oloa pukkaa siihen malliin että ei ole jaksanu kirjotella mitään,,,lukemassa olen toki käynyt,,,mahaa vihloo jos esim. nukkuessa liian nopeasti kääntää kylkeä...ens tiistaina olisi ensimmäinen neuvola ja samalla sitten neuvolatätsä ultraa :heart: pelottaa ja jännittää,,,laskettuaika laskureiden mukaan olisi 27.12,kumpikin lapsi syntynyt vkon etuajassa,,,joten pelottaa että sattuu just jouluaatolle,mutta sille ei sitten mitään mahda. Töissä pakerran ja yökin,kahvinhajua joka paikassa,,,
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenninho:
Mie oon kans miettinyt tota lasketun ajan hommaa.. mulla on toi la 27.12 ja esikoista odotetaan, eli jos kaikki menee hyvin niin todennäköisesti yli menee.
Tuli mieleen tuosta jenninhon kirjotuksesta, että vaikuttaakohan se että mones lapsi on oikeesti siihen millä viikoilla lapsi syntyy. Mä muistan kans että kun esikoista odotin niin monet vanhemmat naiset sanoi että kyllähän se esikoinen yli menee, mutta eipähän menny eikä oo menny monella tutullakaan. Neuvolassakin muistaakseni sanoivat että yleensä nainen synnyttää kaikki lapsensa suht samoilla viikolla, ellei mitään häikkää tuu. Mun omasta lähipiiristäni ajatellen monella on menny enemminkin niin että pojat syntyy etuajassa ja lasketunajan kieppeillä ja tytöt tuppaa yli menemään. Mutta tääkin nyt on vaan pienen otannan tulos ja mututuntumaa ilman sen kummempaa todenperää. ¨Mites teillä joilla on jo useampi lapsi, millä viikolla lapset syntyneet?¨
 
Sanle mä oon samaa mieltä tuosta naapurikussassa neuvolassa käymisestä :p esikon aikaan kävin samalla paikkakunnalla mis olin töissä (on samaa terveyspalvelupiiriä, ni sain käydä ilman erillistä sitoumusta) ja nytki varasin tuohon samankunnan alueelle, mutta eri neuvolapiiriin (tääl ku on vuodenalusta yhdistynyt 4 pientä kuntaa).. esikko tuos naapuripiirinalueella hoidossa, ni sama käydä siellä ja muutan sit omaan neuvolaan myöhemmin..
se mikä meni kesken, ni siitä kävin omassa neuvolassa, ja eiköhän eka kerralla ollu isännän hyvän ystävän vaimo käyttämässä omaa vauvvaansa.. :kieh: :kieh: Ei kait siinä muuta, mut olipa mukava sit alkaa selitteleen, et istun tässä, ku luulen et on km.

syntymäajasta: mä oon toisaalta miettiny sitä, et jos menee lähelle vuodenavaihdetta ni harkitsen sit (riippuen lapsen koulukypsyydestä), et menis vasta vuotta myöhemmin kouluun.. mut se on sit sen ajan pohdintoja! Toisaalta se harmittaa jos menee ihan lähelle joulua, et helposti tulee sit ostettua joulu/synttärilahja yhdessä, tai synttärin ajankohtaa pitää venyttää.. mut no pää-asia et saadaan omi pikkukakkonen :D
 
Sapfo :hug: Voi ei, tuo on pahinta kun on jo kerran nähnyt vauvan sykkeen ja uskaltaa jo hieman luottaa siihen että vauva on tulossa ja sitten pudotetaan maan pinnalle karuimmalla tavalla. Voimia!

Ihan liikaa on jo näitä km uutisia tullut tänne meidän pinoon. Luulisi että riittäis jo. Ei enää yhtään enempää. Itseä huolettaa yhä enemmän että ei tuolla mahassa ketään ole tai ainakaan elossa..

Minä kävin tuossa neuvolassa ja yllätykseksi sain ultra-ajan ja lääkärineuvolan jo ens viikon keskiviikoksi. Eli reilu viikko enää niin sit pääsee kurkkaamaan onko masussa elämään. Luulin että ois ainakin 2-3viikkoa pitänyt vielä odotella, kun viimeksikin oli vasta rv11 se ultra. Mutta hyvä, hyvä!!

Ja siis otetaanpa takasin päin noita minun viikkoja. Ite oon laskenut tuon 26kp mukaan että la ois ehkä 22.päivä mut neuvola laskee sen 28kp mukaan joten 24.päivä on se laskettuaika eikä ne ultrassakaan sitä muuta ellei heitä 5pvä tai enemmän. Joten aattotonttua odotellessa :D

Sanle 7+5
 
Sapfo, voi ei! :'( Syvä osanotto ja voimahaleja ja jaksamista!!! :hug: :hug: :hug:


Uusille tervetulotoivotukset ja onnittelut :flower:

Täällä pahaolo hellittää.. oon pystyny syömään normaalisti, eikä kokoajan tartte puskea ruokaa mahaan eli voi onneks normaalit ruokailuvälitkin jo pitää! Näin ollu jo monena päivänä peräkkäin, toivottavasti jatkuis samanlailla...

Mekin ollaan miehen kans mietitty tuota loppuvuoden syntymäajankohtaa.. niin se on että vannomatta paras, sillä me ollaan miehen kans aina vannottu ja vakuutettu ettei "tehä" (noin ei sais sanoo kun lapsen saaminen ei ole mikään itsestäänselvyys...) vauvaa loppuvuodeks, vaan kuinkas sitten kävikään... :LOL:

Upp3 ja masukki 9+5 sekä poju perjantaina 9kk :heart:


 

Yhteistyössä