***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

Jääkyynel meillä ainakin saa aina ultrattaessa yhden kuvan itselle.

Tetasha Millos sulla nt-ultra?

ON: Tänään en oo oksentanu JEeeee...On ollu etova olo, muttei kuitenkaan kovin paha. Illat on ehottomasti pahimpia. Kaks viikkoo pitäis odotella seuraavaan ultraan :/ jännittää
Ens viikko olis viel saikkuu, mut pitäis kyl yrittää maanantaina töihin :p


 
JoJo79, la mulla neuvolan mukaan 25.11., ultran mukaan 28.11. ja koska heitto noin pieni, ei sitä muuteta alkuperäisestä. Ja Seinäjoella noin hyviä kuvia otetaan :D Meille tarjotaan nt- ja rakenneultra, ja molemmista sain edellisessä raskaudessa kuvia useamman kappaleen, varmaan nytkin. :)

Mua rupes nyt jännittämään se kysta! Onkos teillä kellään semmosesta kokemusta?
 
Ninjapinja: multa on leikattu pois kaksikin kystaa, toisella kerralla meinas mennä myös munasarja. Mulla niitä toisinaan tulee 4 on ollu ja toivon ettei enempää tule. mulla nuo leikatut on kasvanu tosi nopeeta niin isoiks että on ollu riski jotta jos ne lähtee kiertymään tai kasvaa viel yhtään niin repii reisivaltimon. Mutta tämä on sit harvinaista meidän ikäisillä että näin isojatulee..

Henkiin taitaa jäädä, uskaltanu jopa pari leipäpalaa tässä syödä, tosin voimat on vieläkin jossain ihan kaukana poissa..
 
Meillä noista niskapoimu ja rakenne ultrista sai kuvat kun ne tehdään synnärillä, mut neuvolassa tehtävistä ultrista ei saanu kuvaa kun niillä ei ollu siinä tulostinta tai jotain... Mites muuten monta ultraa teillä on tiedossa, jos edessä ns normiraskaus eikä mitään häikkää tuu että sais ylimääräisiä? Meillä täällä noitten kahden seulontaultran lisäksi on 3 neuvolaultraa, eli yhteensä 5. Ihan kivasti, kun oon kuullu että joillakin paikkakunnilla saattaa olla vaan 1 tai 2. mut nyt vissiin noi seulat kuuluu jo kaikille joten vähintään se 2 pitäs olla.
 
Henk.kohtasesti ite en tiedä kuin nää kaks ultraa, mitkä kuuluu seulontaan. Neuvolassa mulle sanottiin, ett siellä pystyy kuuntelee sydänäänet, mutt ei se muusta sit puhunukkaa. Ett jääpi nähtäväks onko tosiaan sit vaan noi kaks ultraa.
 
huomenta kaikille! =) torstaina oli kaikki ok ultrassa, vastas viikkoja silloin 11+6, mut eivät lähteneet la:ta muuttamaan, koska pitää olla yli 5pvän heitto että lähtisivät muutamaan.

mullakin oli eilen vatsa aamusta aivan sekasin, voi tosin olla siitäkin kun toissa iltana ennen nukkumaan menoa vetäsin ison purkillisen ananaksia... mut en sit eilen uskaltanu lähtä eilen töihin.
 
Huomenta!

Täällä on taas ihan hyvä olo, mut hieman semmonen heikotus. Aamulla yökkäytti kun jääkaapin avas mut muuten ei oo pahoinvointia. Täällä ois koiranäyttelyt tuossa kylällä ja mietin että uskaltaskohan sitä pojan kans vaunuilla kattomaan. Hieman pelottaa tuo heikotus, että jos se rupee nakkelemaan, niin ei oo kiva pyörtyillä siellä, jos ei istumaan minnekään pääse.

Täällä siis kuuluu noitten seulojen lisäksi ne lääkärinneuvolassa tehtävät ultrat. Eka on tuo ens viikon ultra, joka on niin sanottu raskauden varmistamisultra, sit on tuo np-ultra, sitten rakenne ja joskus rv 30 on seuraava neuvolalääkärin ultra ja sitten vielä rv 36 on viimenen, jossa arvioidaan lapsen koko että mahtuuko tulemaan.

Joo mut jos lähtis yrittelemään tuonne kylille, pitää hakea salmiakkia kaupasta niin jospa ne verenpaineet pysyy kohillaan eikä tipahtele..

Sanle 8+2

 
Tääl on rehkitty monta päivää pihahommia ja silti tuntuu ettei loppua näy, meil on ihan liian iso piha.. isäntä raahannu monta kauhakuormallista lehti jne roskaa pois ja viel on puoli pihaa haravoimatta, taidan kyl jättääkki haravoimatta, kohtahan ne peittyy ruohon alle laiska mikä laiska, mut tää reilu hehtaarin piha on ihan liikaa..
Tänään saatiin onneksi remonttin jäljiltä roskat haravoitua kasaan, et ei tartte muutaku roudata pois. |O
 
Meil on kolme ultraa normaaliraskaudessa. :)

Täällä olo ollut hyvä.:) grillattiin ja herkuteltiin äsken. :p Otin ekan masukuvankin, laitanpa sen tänne.. :D aina näyttää kuvissa pienemmältä kuin itsestä tuntuukaan :LOL:



Upp3 ja masukki 10+2 :heart:


 
UPP3 Sullahan on jo ihan oikea vauvamasu :heart:

Tänäänkään ei oo tarvinnut pahemmin pahoinvoida. Saa nähdä joko se näin nopeesti ohi meni. Heti kun täällä kävin ihmettelemässä kohdunkasvukipujen puuttumista niin eilen ja tänään niitä on taas ollut. Ei mitenkään kovia, mutta semmosia pieniä nippailuja ja kiristyksen tunteita tuolla alamahassa. ja jotenkin tuo alamaha tuntuu painellessa että ehkä siellä alkaa se kohtukin tuntua.

Vielä 4 yötä ultraan :D

Sanle 8+2
 
Oiii kuinka ihana suloinen masu onn upp3lla! Ihana! :heart:

Sanle saadaan jännittää yhdessä. Samana päivänä näyttäis meillä ultrat olevan =)
Jos muistan oikein, tais olla joku muukin samana päivänä.
Mukavaa lauantai- ja euroviisuiltaa koko poppoolle!

Delfis 11+4
 
Iltaa!

Ollu kaksi niin hienoa päivää ja huomenna ainakin vielä lupasivat lämmintä. Käsivarret vain kärähtivät kun hoksimatta luin päivän aviisin terassilla eikä tullu laitettua aurinkorasvaa.

Meillä kuuluu np- ja rakenneultran lisäksi ainakin kolme muuta ultrausta ja kaikista saa kuvia mukaan. Esikoiselta kun käytiin np:ssa niin saatiin koko homma vhs kasetille, ihan hauska muisto. Otan kasetin myös nyt matkaan kun mennään 26.05, eiköhän siihenkin pikku termiitti saada kuviin. Esikoista ultrattiin ties kuinka monta kertaa kun oli perätilassa.

Meillä on alettava jo pikku hiljaa suunnittelemaan auton vaihtoa. Mun mies on yli 200cm joten sitä on ihan turha taivutella mihinkään pikku koslaan ja hänen taakse ei kukaan mahdu istuun takapenkille. Vauva varmaan menee ensimmäisessä istuimessa sen puolivuotta isännän taakse.
Saapa nähdä, pojan ennuste on 195cm ei kyllä tarvis yhtään pitempi tulla mutta ylöspäinhän mahtuu.
Tällasia turinoita tällä kertaa.

Kuurakeiju 10+3
 
upp3 Vähän ihana masukuva. Tunnustan iteki otin eilen kuvan, ihan vaan myöhempää vertailua varten. Kun oiski tollanen "oikee" vauvamasu. Mulla ku taitaa nyt olla enimmäkseen sitä läskiä ja kun tää maha on turvonnu, nii näyttää oikeesti siltä, ett raskaus ois pitemmällä, mitä se todellisuudessa on. Siks jouduin ne ekat äitiyshousut viime viikolla ostamaan, kun ei nää läskit turvotuksineen enää mahtunu mihinkää farkkuihin tai muihi ei joustaviin housuihin.

Tänään meniki sit melkei koko päivä ukkelin tallilla. Lupasin sen viedä sinne ja odottaa jos saa mopedinsa kuntoon. Sai kun saikin monen mutkan kautta sen kuntoon. Päästiinki sit ihka ekalla ajelulle yhtä aikaa molemmat omilla pyörillä. Vähän oli kiva :) Pitää nyt ajaa vielä niin kauan kun pystyy ja ajovarusteet mahtuu päälle. Takki menee vielä, mutt housut luonnollisesti ei mee enää kii, mutt oon pitäny auki niitä jos on ollu jalassa ne.

Sellasta siis tänne. Taidan mennä nassuttamaan ton pizzan loppuun. Oli pakko tilata, ku ei ehtiny/jaksanu tehäd mitään ruokaa enää kotiin tulon jälkeen. Sain sentään imuroitua. Edes jotain :)

Nyt töllön ääreen...

JääKyynel ja Lilli

 
Raskaushousuista: Mistä sais isojen kokoa raskaushousuja ja suht sopivaan hintaan?
Kävin Isossa Omenassa ettimässä ja vaan H&M:ssä oli, mutta aika pientä kokoa. Esikoista kun odotin niin kyllä useammasta kaupasta löytyi.
Farkut puristelee ikävästi mahan kohdalta, joten niistä olen jo luopunut. Onhan mulla noita raskaushousuja kaapissa, mutta ovat hippasen reiluja vielä, putoovat jalasta.

Repäisy kipuja ollut tiheeseen tällä viiikolla. Yöllä, kun aivastin niin huhheijaa että sattu!

Ke siis eka ultra ja luulin etten kovin jännittäisi, mutta hah...aivan paniikki päällä!
Isovanhemmat tulee hoitaa esikoista, joten mieskin pääsee mukaan =)

Mulla myös se tilanne, että 'joudun' syksyllä töihin. Mies on ollut puol vuotta työttömänä ja asuntolaina puskee hikeä niskaan. Miehen kohdalla työrintama näyttää huonolta...
Ite oon jo nyt käyny tekee keikkaa muutaman päivän viikossa, mutta sekin homma hiipuu, kaupunki laittanut säästölinjan päälle. Mutta syksyllä siis omaan vakiduuniin, käyn sen ultran jälkeen sopimassa pomon kanssa siitä.

Meillä esikoinen sairastu yöllä, yski käheästi ja joutu lääkettä antaa, että sai nukuttua. Ja nyt onneksi nukkuu vielä. Mies myös, jolla meni myöhempään talkoissa... No eipä juuri missään oo käynykkään, kun talous tiukilla, joten ihan hyvä vaihtoehto istua grillillä ja juoda talkoo oluita :)

Aurinkoista sunnuntaita kaikille :flower: ja mukavaa tulevaa viikkoa!

äityli75, eemeli1v7kk ja joulu-tonttu 10+4
 
Mammavaatteista. Mulla ei siis ole säästössä mitään. Muutamat liivit mahdollisesti. Tavisfarkut menee vielä normaalisti päälle, joten kiirettä ostamiseen ei ole. Normiverkkareilla olen selvinnyt aiemmissa raskauksissa loppuun saakka (kotioloissa), joten tosiaan yhdet kunnon farkut ajattelin ostaa menoja ajatellen. Ja masutuubin, ehdottomasti.

Mammapaitoja en ole koskaan hankkinut, kun tavispaidoilla on hyvin pärjännyt. Parit uudet rintaliivit sen sijaan kyllä, sillä tämä normi a-kuppi alkaa jo nyt käymään pieneksi... :)

Nt-ultra lähestyy, mulla se on tiistaina aamusta. Sitten on paljon viisaampi ;) . Ja yhdellekään ihmiselle en ole vielä tästä odotuksesta kertonut. Saa nähdä, kuinka pitkälle salailu onnistuu.

Mukavaa sunnuntaita jokaiselle :flower: :flower:


 
Huomenta!

Täällä näyttäs tosiaan tuo pahoinvointi olevan ohi. Pitää koputtaa puuta ettei takas vaan tuu kun kerkee hehkuttamaan. Ihmeen vähällä pääsin tällä kertaa jos nyt jo ohi meni, varmaan joku 1,5vk sitä etovaa oloa kesti ja 3 kertaa oksensin. Tottakai sitä heti miettii että mikä on vialla kun pahoinvointi loppu jo näin varhain, mutta kyllähän nuo hajut vieläkin kuivayökkäyksiä saa aikaan, ja mahanippailuja on taas päivittäin, rinnat kipeet ja väsymys oli eilen taas jotain niin käsittämätöntä joten ei nuo raskausoireet kuitenkaan oo mihinkään hävinneet vaikka tuo pahaolo pois jäikin. Nyt pitäs vaan kestää keskiviikkoon asti että pääsee maha sisälle kurkistamaan.

Mammavaatteista Mulla on kaverilla lainassa yhdet farkut ja hän aiko ne takas tuua, mut ne alkaa olla jo aika kuluneet kun mä ostin ne käytettyinä ja käytin tosi paljon niitä esikon raskausaikana ja sit kaveri käytti omassa raskaudessaan. Joten ne menee varmaan kotihousuina. Yks äitiyshame on esikon ajalta ja sit on pari ihan tavallista hametta joissa joustovyötäröt jotka menee kesän ajan. Niin ja yhdet tavan caprit löytyy joissa joustovyötärö. Aattelin että jos hommais jotku kesähousut mammamallia ja kesä varmaan menee normipaidoilla. Jo sitten syksyllä näyttää että tarvii niin kattelee jotain. Oishan niitä ihania mammavaatteita paljonkin, mutta kun käyttöaika niin lyhyt ja oon todennäköisesti koko raskausajan kotosalla niin eipä tässä tarvii hirveesti vaatetukseen satsata. Eri asia ois jos ois töissä.

Meillä on nyt ongelma ku meillä ois siis keskiviikkona se ultra ja haluaisin miehen mukaan. No meijän pojan hoitotädillä on just sillon koulutuspäivä joten meillä ei oo pojalle hoitajaa. Mietin nyt että viittiikö se pojan ottaa sinne ultraan mukaan. Siis kyseessä on ihan tavallinen neuvolaultra ja ei oo mitään tietoa mikä käytäntö niillä on siellä. Mut tietty jos ei saa olla mukana niin voihan ne sitten odottaa odotushuoneessa tai sit jos se terkkari vois poikaa kattoa sen ajan kun ollaan siellä lääkärillä. Toisaalta en haluais poikaa mukaan kun se ultra tehdään alakautta, mutta toisaalta eihän tuo 1,5v vielä paljoa siitä ehkä älyä.

Mä oon kans miettinyt tuota että millon kerrotaan raskaudesta. Mun sisko ja paras kaveri tietää. Heille kerroin heti kun plussasin, mutta omille vanhemmille pitäs asia kertoo ja mietin että tohtiiko jo keskiviikkosen ultran jälkeen jos kaikki kunnossa vai odottasko sinne np-ultraan asti. Toisaalta nyt kun ei pahoinvointia ole ja pystyy normaalisti elämään niin pystyy asian vielä salaamaan. Minä kun nään vanhempiani aika monta kertaa viikossa. No pitää kattoo sit keskiviikkona. Jotenkin jännittää taas tuo omille vanhemmille kertominen. Esikoisesta jännitin kyllä enemmän mutta hyvin ne sen otti. Itseasiassa isä korkkasi samantein kuohuviinipullon. :D Mutta kun mulla edelleen tuo koulu kesken niin luultavasti olettavat että oisin ensin töihin menny ja sit vasta toinen lapsi, kun ei tuo esikoinenkaan kovin vanha vielä oo. Mutta tuskinpa ne siitä pahastuu, silti sitä vaan jännittää.

Sanle 8+3
 
Heipat ja huomenet. Kommenttia sen verran että mie oon ostanu kirpparilta parit mammahousut kun sattui löytymään sopivat, ja yhden hameen huutiksesta. Uutena en vaan kertakaikkiaan raaski ostaa. Esikoista kun odotin mulla oli tasan yhdet äitiyshousut ja nekin kaverilta lainassa, nyt ajattelin että ostan käytettynä parit housut jos vain löydän. Onneksi löysin.

Mitäs muuta mun piti kommentoida... niin joo siitä kertomisesta. Meillä on semmonen tilanne että muutamat kaverit tietää meidän odotuksesta mutta sukulaisille ei ole vielä kerrottu. Ensin ajateltiin että ton ekan ultran jälkeen mutta päätettiinkin sit odottaa vielä toi np-ultra. En tosin yhtään tiiä miten tän asian julki toisi...Oon tässä leikkinyt vaikka minkälaisilla ajatuksilla mutta lopulta siinä käy kuitenkin niin että se asia tulee vain sanottua ja tätsit.

Oikein nautinnollista pyhäpäivää kaikille :flower:

muoks. Raparperi ja Taimi 9+6
 
Uuh, huomenia kaikille.

Täällä yritetään kipujen kanssa kestää, rintaan särkee ja tänään edessä olis suihkuttelu ja vähän pitäis katsoa minkä näköinen se nykyään on kun tuolla siteiden alla on..

Vaava pysynyt matkassa hyvin ja pahoinvointikin lähtenyt, ainoana ongelmana on tää rintojen turvotus ja varsinkin nyt tekee tosi kipeätä kun tuo haavakin on. Leikkaus kesti noin puoli tuntia ja hereillä, sähköllä polttivat verisuonia ja vehkeet kolisi, aika jännää, mut en haluais uudestaan mennä.. Ihan hyvänlaatuinen kasvain oli, nyt vaan pitää keskittyä parantumiseen.

Pojalla 7v. todettiin sen syntymämerkistä hiusrajassa että olis kysta, aika tulee postissa kirurgille ja siinäkin edessä poisto, mitäköhän vielä.
Koiralla korvatulehdus ja tossa se valittelee ja kiehnää, toinen kun on hirveän kipeä, no nyt sairastellaan kaksin, kipuakin kestää helpommin kun joku sen jakaa. :LOL:

Mutta nyt lepäilemään ja tänään tulee muruset kotiin, lapset oli viikonlopun vanhemmillani yötä että saan levätä.

meemee ja stella di natale 10+2
 
Huomenta.

Sisely Mullaki on se nt-ultra heti aamusta tiistaina. Tai no melkei, kun on klo 11. Ja kyllä se aamulta tuntuu, ku täältä on matkaa sinne 40km nii joutuu kuitenki jo ajoissa valmistautumaan ja lähtemään. Tarkotuksella otin aikasimman ajan minkä sain, niin ei tartte päivää jännittää :) Saa nähä millon se oikee jännitys iskee päälle, nyt jotenki ei vielä tajua sitä. Mutt tosiaan vaan 2 yötä sinne on!

Noista vaatteista ollu puhetta. Minun on pakko ostaa jotain äitiysvaatteita. Ainaki housuja. Noi yhdet nyt ostin ja kaprit kyllä aattelin H&M:stä ostaa tiistaina jos todetaan, että kaikki on hyvin. Olohousuilla oon sit pärjännykki hyvin kotioloissa ainaki vielä. Koitan toki iteki mahdollisimman vähän ostaa noita mammavaatteita. Vaikka kuka tietää millon se toinen sit tekis tuloaan ;) Meinaa meille ei kyllä vaan yhtä tule.

Tänne ei kyllä tällä haavaan sen kummempia. Aurinko paistaa ja taitaa tulla lämmin päivä, kun ei näyttäs tuulevan kamalasti. Ukkeli vaan ärsyttää. Ei oo näköjään töistä tuonu mitä pyysin. Oli yön töissä. Tosin sillä on nyt kaks asiaa retuperällä. Jo pari viikkoo sit pyysin toisen asian tuomaan vaan vielä ei oo näkyny ja tarttis keskiviikkoon mennessä tuoda! Mulla on sit nii hiton saamaton mies....paitsi jos puhutaan moottoripyöristä!!

JääKyynel ja Lilli





 
Sit ois vielä kysymys. Uskallanko öljytä puutarhakalusteet jos käytän hegityssuojaa? Meinaa eilen öljysin yhen tuolin ja totesin, ett ei ehkä ole mulle ihan terveellisintä olla siinä käryssä. Kuitenki aina niitä höyryjä vähän tulee, vaikka kuinka pihalla niitä käsittelee.
 
Päivää täältäkin suunnalta!

Huomenna olisi ultra päivällä eikä meinaa millään jaksaa odottaa.
Kohdunkasvukipuja on minullakin, mutta ei niin pahoja kuin kahdessa edellisessä raskaudessa.
Väsymys on riesana vieläkin mutta kiva on nukkua poitsun kanssa päikkärit :p

Lenkkeilemässä olen käynyt yksin ja sitten koko perheen kanssa, hyvää tekee ja uni maittaa paremmin kun on lenkkeillyt. Jokapäivä kyllä ollaan lasten kanssa pihalla mutta lenkkeilyn jälkeen on vaan niin erilainen olo :)

Nyt valmistamaan ruoka loppuun! nedee ja :heart: vauva 11+3
 
Aurinkoista päivää kaikille! =)

Taas on tullut hyviä ultrakuulumisia, loistavaa!! =)

Mammavaatteista, yhdet farkut H&M:ltä ostin, ne on niin kovin kalliita ettei oikein raaskis ostaa enempää, vaikka kyllä tarttisinkin. Tuo massu näyttää ja tuntuu koko ajan isommalta, eikä yhdetkään normihousuista mene enää kiinni. =) Liekö sit turvotusta vai lihomista. Ja vähän kohdun kasvuakin.

Painoa on tullut jo 2-3 kg lisää, mites muilla? En yhtään tiedä miten paljon sitä olis saanut nyt alussa tulla. Olen kyllä nyt syönyt aikas reippaasti. ;) Ihan normaalipainoinen olen ollut, ja siis edelleen. Mietin vain et milloinkohan sit alkavat neuvolassa tuosta painosta sanomaan?

Allergia on ollut nyt muutaman päivän ihan järkky! Ei vitsi, nyt alkaa tuntumaan et en pysty olemaan enää ilman lääkkeitä. :snotty: En haluais vaan ottaa, ja en kyl usko että enää lääkkeet auttaisikaan. Saisi alkaa satamaan oikein kunnolla!

Täällä on pahoinvointi loppunut, aikas ihanaa! Ehkä väsymyskin vähän helpottanut, mut nukuttaa kyllä vieläkin. Kipujakaan ei ole hirveästi ollut pariin päivään, tosin kun joudun aivastelemaan koko ajan niin se kyllä sattuu.

pööpötti ja masukki 11+0 :heart: =)
 

Yhteistyössä