***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** syyskuussa

emmak :hug: :hug: :hug:
ei osaa mitään sanoa, varmasti kamalaa, kun etenkin noin pitkillä viikoilla jouduttiin keskeyttämään... olen pahoillani. toivottavast ei oo perinnöllistä.

muokkasin tota etusivua, siellä on nyt ehdotuksia sairaalakassin sisällölle. jos lisättävää niin ilmottakaa.

itsellä menee ihan ok. väsyttää vain aika paljon. joka päivä edelleen käyn lukemassa, mut harvoin jaksaa kommentoida, koska niin väsyksissä koko ajan. jos en töissä olisi niin varmaan pirteämpi ois toi olotila. mut ei ois enää jäljellä töitä kuin 5½viikkoa! =) jos sen jaksaa niin sit alkais mammaloma!

t:äippäliini ja rv 29+0 :heart: :heart:
 
Emmak :'( :hug: eipä sitä osaa muuta sanoa kuin että voimia voimia ja vielä kerran voimia.

Viime yönä tuli nukuttua 11h ja vain kaksi kertaa vessassa...oli siis ihan luksusta. Mulla tosiaan mennyt monta viikkoa niin että vähintään kahden kolmen tunnin välein käyn vessassa niin nyt tuntui siltä kuin olisi saanut monen viikon univelat pois.

En nyt muista oliko täällä jossain vaiheessa puhetta siitä että miten paljon sille joulukuun vauvalle pitäisi sitä vaatetta varata kotimatkaa varten? Meillä kotimatka autolla sellainen 20min.

Piti olla paljon asiaa, mutta iski ihan totaalinen unohdus...ei muista yhtään mitä piti kirjoittaa, joten palataan kun muisti palaa =)

Firesun ja pallero 27+3
 
takhisis- sulle piti kommentoida että mulla ainakin oli hiivatulehdus alkuraskaudesta ja pariinkin otteeseen on epäilty sen uusiutumista mutta ei vielä oo onneksi ainakaan.

Mieliteoista sen verran, että voi ihme miten ihmisen voi tehdä mieli kakkua...siis ihan kunnon täytekakkua voisin pistellä varmaan kokonaisen poskeen :)
Samoin pinaattilettuja menee päivittäin (tuota kakkua siis en salli itselleni päivittäin...ainakaan vielä)

Firesun
 
Olis äitiyspakkaus postissa odottamassa :) Taidan käydä sen hakemassa pikku kakkosen jälkeen :xmas:

Jaa niin, mitähän sitä vauvalle kotimatkalle. Yksi vaatekerta ei meille riitä, pitää olla varavaatetuskin mukana. Matkaa kun on sitä 450km, syöttöineen ja vaipan vaihtoineen siinä saattaa vierähtää kuutisen tuntia.. Voi kun olisi se aika ja pääsis vauvelin kans kotiin :heart: Huh tätä vauvakuumetta..
Eikä varmaan yhtään helpota ku alan äitiyspakkausta aukomaan :D
 
Mullakin odottaa äitiyspakkaus postissa, tarvii tosin odottaa ukkoa ja haetaan se yhdessä perjantaina :) vielä oottelen päätöstä äippärahasta, saisipa leivän päälle enemmänkin kuin sen ylähuulen!

Oon huomannu itessäni aivan hulluja piirteitä! Hermot menee aivan mitättömimmistä asioista. Järki saattaa lähteä ihan vaikka kirjotusvirheestä? Oon silloin ihan romahtamispisteessä, tunnistaako ketään itsessään samanlaisia piirteitä :D? Ennen se oli helppo purkaakin paineita ensin vaikka röökille ja sit lenkille ja jos ei muu auta niin saatto ottaa vaikka pari kaljaa, mut mitenpä nyt purat hermostuneisuuden? Imuroimalla, silittämällä, tiskaamalla.. Suihkusta on tullut kyllä paras paikka käsitellä ylikuumentuneita tunteita :)

Ens viikolla eka neukkalääkäri (vko 29+4) ja sit kahen viikon välein ihan terkkarille. Nyt alkaa tosissaan tajuamaan kuinka lähellä vauvan tulo maailmaan on <3

EmmaK :hug:
 
namimami, noi tunteet on NIIN tuttuja esikon aikaan. Olin kyllä eräski pirttihirmu. Että ei se ihme että mies säikähti ja peruuntui :ashamed: Tosin ei sillä siitä huolimatta olis ollu oikeutta siihen.. Tavarat lenteli ja veetutti ihan koko ajan kaikki. Onneks nyt ei oo näitä oireita ollu :)

Äitiyspakkaus haettu ja pengottu. Oli mun mielestä aivan ihania vaatteita!! :heart: Paljon hienompia ku esikon pakkaus -06 Miehelleki viestin et pakkaus haettiin postista, niin vastas vain et jaa on se äitiyspakkauski pyörimässä jaloissa :D (siis ku meillä ihan joka paikka täynnä tavaraa, siltä se ainaki usein tuntuu)
 
On ollu taas kiireitä ja aina äkkii käyny lukemassa kuulumisianne

Viimeviikolla oli lekuri
Pien painoi 1020g ja meni keskikäyrällä.Paikat puhtaat (itse epäilin hiivaa)
ja täysin kiinni.Kohdunkaulan mitta 3cm. Istukka takaseinämässä. Tyttö lupaus edelleen, mutta ei vieläkään ollu satavarma. Raivotarjonnassa tytteli köllötteli. Alakautta ultras kohduntilanteen ja päältä sit vauvan :)

Kamala viikoja jo 28
poks poks
 
Takhisis Toi pissatesti voi antaa muutenkin ns. väärän hälytyksen. Eli jos on vaikka huonosti tehty alahuuhtelu ennen näytteen antoa ja pissan sekaan jää vaikka vähän valkovuotoa niin se antaa heti valkuaisesta plussan tai jos edellis iltana on tullut miehen kans touhuiltua niin sekin saattaa näkyä valkuaisena pissassa. Mullakin oli esikon aikaan kerran epäselvyyksiä ton pissanäytteen kans, oli jotenkin vaan epäpuhdas näyte. Ei kannata sitä turhaan stressata. Katot vaan rauhassa sen seuraavan näytteen ja jos sekin on plussaa niin sitten kannattaa ruveta miettimään muita vaihtoehtoja.

VAATEKOKO: Mulla ei ollut esikoiselle hankittuna yhtään 50cm ja turhia ne ois ollutkin. Yhden 50cm bodyn sain kaverilta ja se oli kyllä isoa kokoa kun oli samankokoinen ku 56cm. Mulla oisko ollut n.3 kpl 56cm bodya, puolipotkareita ja housuja ja sit parit potkupuvut ja niihin ei kyllä meijän jätkä mahtunut ku pari viikkoa. Oli syntyessään pitkä 50cm ja kk iässä jo 56cm ja kun käytettiin vielä kestovaippoja niin eihän niihin kovin pitkään menty. Ihan alusta asti käytin jo noita 62cm vaatteita ja ei niihin montaa viikkoa hukuttu. Mut tietty tuo kasvuvauhti on niin yksilöllistä, moni käyttää 56cm vaatteita pari kuukauttakin. Ite aattelin hommata uutena yhden 56cm vaatekerran kotiintulo vaatteiksi ja sitten saa mennä noi esikoisen vanhat. Sit hommaan enempi noita hieman isompia.

Mulla ois aamulla sokerirasitukseen meno :( Enkä tietenkään muistanu kaupasta ostaa mitään hyviä lehtiä että sais niitä lueskella. Meijän tk:ssa kun on vaan lehtiä vuodelta kuokka ja kirves :kieh: No mut jospa sen pari tuntisen saa jotenkin kulutettua siellä.

Sanle ja tonttu 25+5


Muoks! Sekoilua nimimerkkien kans korjailtu :D
 
Myräkkä, ettei ois nyt tyttö tulossa? en muista just nyt oliko teille kerrottu kumpi tulokas on/halusitteko ees tietää.. Mä oli tyttöä odottaessa itse rauhallisuus, hermo ei palanu ku kerran ja sit oliki melonit nenässä puolvuotta :ashamed: :LOL: mut jumaleissön tuota poikaa odottaessa! iheme ettei ukko heittäny mua laukun kans pihalle :headwall: ihan himmee ämmä olin nimittäin, ei mitää tolkkua.

Väkersin tuossa vaipan, päätin että viimenen tuon mallin vaippa.
huomenna pitäs lyhentää ukon housut ja jos tulokkaalle ompelis bodya ja pöksyä..
 
Ultrakuulumisia:
Pikkuinen on kasvanut hurjasti, arvio 1300g, kuulema jos samaa rataa jatkaa olis syntymäpaino 4kg!! :eek: Lääkäri kehotti nyt katsomaan mitä suuhuni pistän, ei sokeria eikä rasvaa. Voi apua, miten pystyn pitämään näppini irti hyvyyksistä? oon tällainen herkkusuu. :p

Kohdunkaulaa oli ultralla katsottuna viel 4cm ja sisäsuu pysyi painamallakin kiinni, huoh! Kontrolliultra vielä 33-34 vkolla, toinen munuaisallas oli edelleen laajentunut. En ole edes ihan selvillä mitä se sitten merkitsee. :/

Äippärahapäätös oli tullut, minimillä eli 22e/pvä mennään. No, se oli kyllä tiedossa. On sekin suurempi kuin opintotuki. :D

emmak :hug:

Vaatteista, meillä ei ole pieniä kokoja hankittuna juuri mitään. Parit 50cm bodya ja potkaria, ja muutamat 56cm. Kestoilla aiotaan ja olen katsellut että villapöksyjen kanssa tulee aikas iso paketti eli tuskin pienemmät koot menevät kovin kauaa. Varsinkin tosiaan jos Masukki jatkaa kasvuaan samaa rataa. :D

Tänään tuli postissa tilaamani Kimperin kantoliina. Lisäksi mies kävi ostamassa radiopuhelimet itkuhälyttimiksi. Olisi taas vähän opeteltavaa siis. Täytyykin kaivaa viikonloppuna nukkevauva varastosta ja harjoitella liinan sidontaa. Mies sitten varmaan testaileekin radiopuhelimia. :)

Hyvää yötä mammat! :)

Pööpötti ja Masukki 28+2 :heart:
 
Eipähän ole tullu täällä käytyä, mut muutaman kommentin voisin laittaa...
Joku kyseli hiivasta, mulla se on kahdessa viimesessä raskaudessa ollu oikein tiukasti mukana, kylläkään ei enään puolen välin jälkeen, mut siihen asti niin että jouduin monta canesten kuuria käyttämään, eikä millään meinannu parantua, mut nyt se on taas onneks mennyttä. Lääkäri silloin kehoitti välttämään hiilihydraatteja, ne kuulema voi pahentaa tulehdusta

Viime viikolla oli lääkäri neuvola ja hiukan valittelin väsymystä ni terkka otti hemoglobiinin ja kun oli sen saanu mitattua, ni tuli sanoo mulle, et nyt et varmaankaan usko mitä se näytti, nimittäin 146, no mullahan on ollu aina aika korkee hemppa, ettei se mikää suur yllätys ollu ja voihan tää raskaus itessään jo tehä olon väsyneeks... Nyt nukkuun et jaksaa aamusta herätellä koululaiset kouluun :)
 
hiivasta, ite oon käyttäny bulgarian jugurttia häätöön, tehokkaampi ja nopeempi ainakin mulal ku canesten. ja edullisempi.
Liinasta tulikin mieleen että pitää musitaa tilata ne liinarenkaat ja ommella tuo trikooliina. :xmas:
 
emmak :'( :hug: ..ihan sanaton :(

miulla neuvolassa hemoglob. 99..turvotuksia kauhisteli.. NIITÄ TODELLA ON JA REILUSTI.. paineet kuitenkin normaalit ja pissa miinnuksella.. joten no paniikkia vielä.. :/

sokerit ihan jees kondiksessa..ja "teuvoanneli maradona" liikkuu vikkelään..

närästää, oksettaa ja kolotaa joka kohtaa..totesin neukka tätille että nämä kestääkin nyt tämän loppuajan..

äitíyspakkauksen isi halki eilen :D meidän 11v neiti luuli sitä lahjakseen :D ..

ja kissa oli naapuri tontin metsässä yön.. kehveli karkasi ovesta illalla.. eikä tuolla pimeässä mitään näe!! Aamulla kisu herra oli ihan nolona oven takana..jotenkin ihan sen näkönen että "anteeks kun menin ulos ilman lupaa" :D

ja nyt puurolle =)

Dare ja teuvoanneli maradona 27+2
 
Hyvää huomenta :)

Emmak :hug: todella surullista :(

Meillä oli maanantaina 4D ultra ja kaikki oli hyvin!
Munuaisaltaissa ei ole enään mitään laajentumaa,se tieto helpotti todella paljon,kun on saanu elää tässä vain pelkässä epätietoisuudessa,neuvolan kautta uusinta ultra olisi ollut vasta joskus marraskuun puolessa välissä.
Ja kyllä se selvä poika on :)
ja tietenkin aivan mielettömän suloinen :)
tuntu,että rakkaus valtasi niin mielen,kun näki ne kasvot :heart:
Syntymä painoksi sanoi n.3,5-4kg.
Pitäis kanssa hillitä sokerin ja rasvan käyttöä,mutta ne nyt on vaan maistunu kumpikin niin hyvältä :)

Sokerirasituskin oli mutta tällä kertaa oli puhdas,tosi mahtavaa!
olin niin varma,että tälläkin kertaa iskee saa alkaa mittailemaan mutta onneksi nyt ei.

Supistelut on vähentyneet tosi paljon,nyt pystyy jo kävelemäänkin lenkillä aika normaaliin tahtiin,kovin on vaan vauva alhaalla,painaa ikävästi.

Huomenna ois neuvolalääkäri oonkin odottanut sitä,että näkee onko alhaalla tapahtunut mitään supisteluitten myötä.

Mutta mukavaa päivää!
 
Huomenta!
Äippäpakkaus haettu ja pengottu. :) Ei ollutkaan niin ruma se peitemakuupussi kuin siinä kuvassa. :D Nolona myönnettäköön, että tuo taustalla suriseva pyykkikone on täynnä tulokkaan vaatteita yms. :whistle: :LOL: Nyt iski totaalinen vauvakuume kun tuon pakkauksen sai ;)

Isyyspakkauskin tuli luovutettua vastaanottajalleen :D Mies avasi ja luki feikki-kela kirjeen ja näytti mulle että mitä ihmettä, ootko nä tilannu mulle jonku pakkauksen vai mikä ihme tämä on?!!? Luki ja pyöritteli päätä ja naurahteli hämmentyneenä :D Olin viel kirjottanu noutopaikan hieman ympäripyöreästi niin, että luuli sen olevan yks paikallinen liike josta se pitää noutaa :LOL: Siinä vaiheessa aloin nauraa vatsa kippurassa ja neuvoin oikeasta paikasta hakemaan paketin ;) Tutki tavaroita naama loistaen, ihana oli huomata että arvosti aivan mielettömästi vaivannäköäni, ja voi sitä rakkauden määrää mikä hehkui kun kiitti pakkauksestaan.. :heart: että olen kyllä erittäin tyytyväinen että päätin isyyspakkauksen koota! :) Heti alkoi rassaamaan viallista koira käsinukkea joka pakkauksessa oli ja jonka piti ääntää, saikin sitten johdot kohdilleen ja koira alkoi toimia :)

Tässä lista meidän pakkauksen sisällöstä:

ISYYSPAKKAUKSEN SISÄLTÖ:

1. Yhteenkuuluvuus -setti
-paidat isille ja *esikolle* sekä body tulokkaalle (emäntä tunnistaa oman porukkansa)
-Hau hau -käsinukke (Yhteisiin leikkeihin, *esikon nimi* lemppari!! Tämän pitäisi myös ääntää, ehkä isi osaa korjata??)
-kylpy-/pehmokirja sekä kylpylelu (yhteisiin kylpyhetkiin sekä muuhun leikkimiseen)

2. Vaipan vaihto -setti
-villikset (koko M) ja sisävaippa (koko S) (vauvan ja isin yhteinen nimikko-vaippasetti!)
-harso+näpsy sekä ohjeet harsontaitteluun (isikin saa opetella taittelun ;)
-hoitoliinoja (nämä auttaa vaipan vaihtoa ainaki maitokakkavaiheessa eikä tarvi aina olla huuhtomassa kakkoja vaipoista)
-peppupyyhkeitä (niiden joka ikisessä vaipassa olevien sinappien pyyhkimiseen herkältä pikkupepulta)

3. Energia -setti
-muki (isin omia kahvitaukoja varten, kun hermot meinaa loppua tai uni painaa silmää...)
-energiajuomaa (kun yösyötöt ja -heräämiset väsyttääääääääää....)
-Sisuja (sisua tarvitaan kahden hulivilin ja yhden ärrimurri-emännän kanssa)

4. Rentoutumis -setti
-hierontalahjakortti (raskaan työn raatajalle ja kotitöiden tekijälle viikon piristysruiske arjen keskellä!)
-krypto-lehti (ehkä näitä ennättää täytellä joskus, vaikka muksujen nukkuessa päikkäreitä tai yösyöttöjen välissä kun vauva ei vaan asetu nukkumaan?)
-dumle-karkkeja ja tupla (suklaa rauhoittaa, rentouttaa ja piristää aina!)
-suklaapusuja (näillä voi lepytellä vaikka emäntää ;)
-Lasten hauskoja kommentteja (mitä kaikkea me saadaankaa ehkä kuulla kun kullannuput oppivat puhumaan...)
-Ässä-arpa (ehkä tästä rapsahtaa mukava rahasumma ilostuttamaan meidän arkea ;)

5. Emäntä -setti
-kumeja (voi ei, taasko näiden käyttö alkaa... pitänee hankkia se kierukka ennenku kyllästytään kortsuihin, tai muuten on taas 9kk päästä pikkuinen nyytti sylissä ;)
-liukuvoide (emännän paikat voi olla herkillä rankan synnytystyön jälkeen, joten käytetäänhän tätä, jooko?)
-Emäntä (ei mahdu laatikkoon, mutta kainaloon ehkä... se oma rakkaasi, jonka kanssa noita yllämainittuja juttuja voipi käyttää...;)


Upp3 ja masukki 26+1
 
Nla-lääkäri-ultrakuulumisia eiliseltä.

Ensin oltiin siis neuvolassa, missä selvisi, että Hb on pysyny hienosti 130:ssa ilman lisärautaakin, joten en nyt aio sitä syödä enää, ellei laske taas. Pissa oli tällä kertaa puhdas:) Lääkärillä kuunneltiin sydänäänet ja hienosti löivät, sf-mitta 18, eli edelleen alakäyrillä mennään, mutta koska kasvu on tasaista, ei ole syytä huoleen. Limakalvot ja kohdun tilanne kunnossa, valkovuoto normaalin väristä.
Rakenneultrassa kaikki oli muuten oikein hienosti ja vastasi viikkoja, mutta pissarakko oli epätavallisen suuri. Sitä ultrattiin vielä uudestaankin n. 45 min päästä, jos pikkunen ois suostunu pissimään, mutta edelleen se oli isohko. Erikoislääkärin määräyksestä sitte laittoivat lähetteen äippäpolille, minne nyt sitte vasta Kyproksen-matkan (jonne lähdetään maanantaina) jälkeen päästään. Tietysti sitä ny miettii, et mistä moinen voi johtua, mutta en oikein jaksa kauheesti panioida, kun tilanne saattaa olla jo normalisoitunutkin silloin. Mutta jäämme siis odottelemaan...
Sukupuolta ei haluttu tietää etukäteen ja ultran th totes, että "ihanaa, ku joku sanoo vielä noin!" Ku kuulemma 99,9% pareista haluaa tietää sen etukäteen! Painoarvio pienelle oli 763g
Vau 25+3 :heart:
 
Huomenta!

emmak :hug: , ei löydy sanoja, toivotan paljon voimia jaksaa eteenpäin tuossa tilanteessa :'(

Kävin eilen hammaslääkärissä, ja TAJU lähti siinä tuolissa :eek: Lääkäri sanoi ennenkuin aloitettiin, että sano heti jos tulee huono olo niin lopetetaan. No en kerennyt, yhtäkkiä iski kylmä hiki ja silmissä musteni.. Lääkäri vauhdilla hakemaan pari hoitajaa avuksi, kylmää rättiä otsalle ja pitelivät jalkoja ylhäällä! Vähän nolotti, eipä ole ennen noin käynytkään :ashamed: Sitten toivat vielä banaanin ja vettä ennenkuin sain lähteä kotiin. Lääkäri tuumasi, että jatketaan vasta sitten kun vauva on syntynyt :)
Kaipa pikkuinen painaa jo sen verran niitä isoja verisuonia, ettei selällään kannata kovin kauan köllötellä!

Äippärahapäätös tuli, saan vain sen minimin! Odotin kyllä enemmän, mutta työmatkakulut kun olivat vähentäneet niin summa pienenikin usealla eurolla/pv. Aika köyhät ajat siis edessäpäin, mutta onhan vauvan saaminen sen arvoista!

Koivunkäpy , kiitos vinkistä. Pitää testata sitä bulgarian jugurttia jos vaikka auttaisi. On nimittäin aika kalliita nuo hiivalääkkeet.

Nyt pitää alkaa siivoilemaan, miten täällä onkin aina näin sotkuista vaikka joka päivä yritän vähän siivoilla :/

takhisis & masukas 28+5
 
Jaa vai että tyttöä se koivunkäpy meille veikkailee.. :LOL: No tiedätkö, et ole ensimmäinen.. Mutta ei olla haluttu tietää ultrassa kumpi tulee, kun selviäähän se sitten aikanaan.. Mutta toivon totisesti että tämä seesteinen raskaus ei tiedä automaattisesti hermostuneisuutta synnytyksen jälkeen.. Yritän vältellä hermostelua, kun mies ei sitä kestä yhtään :/

upp ihanan kuuloinen tuo isyyspakkaus :) Mäkin sitä keräilen, tosin isänpäivänä ajattelin antaa sen vasta..

Meinasin vielä paljon juttua kirjottaa mut pojalla tuli kiire kyläilemään :D Myöhemmin sitte..

Myräkkä, keiju 27+6 ja hätähousu 3v
 
Takhisis, ollos hyvä vaan, eli ihan rättiin vaan lätkiny oon sitä jukurttia, ja tälle on saatu neuvolantätin siunaus. se on niin ihanan kylmää se mössö, häviääpähän kutinat kun paikat on jäässä :LOL:
Ja jos vaan kestät niin kannattaa syödä happamia juttuja, ja jättää sokerit nyt loppuvikoks vähemmälle, lähtee hiiva varmasti.

hain pinnasängyn, kivanvärinen mitä paketista näin. ostin siis kirjaimellisesti sian säkissä, en tienny väriä/kuntoa, muutak u mitä on tekstillä kerrottu. hemmetin painava, joku muu saapi kantaa sen kyllä autosta pois :saint:
 
Täällä supistelee. Tosi ilkeästi! Ensin supistus alkaa, ja kun se on loppumaisillaan niin sattuu ristiselkään..
Joko nämä on liian kovia suppareita? No joo, katselen vähän aikaa. En ala kuitenkaan hätiköimään. Vaikka tosi ilkeältä tuntuuki..
On muuten aina vaan kipeämpiä supistukset, siis kerta kerran jälkeen kipeemmät. Saas nähä viihtyykö vauveli masussa joulukuuhun asti..
 

Yhteistyössä