***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** syyskuussa

Pööpötti Musta melkein parasta tässä palstassa on se, että voi lukea muiden vaivoista :snotty: On tosi lohdullista, kun huomaa, ettei ole ainoa, jota supistaa, närästää ym. Vaikka tietenkin toivoisi, ettö kaikilla olisi helppo ja huoleton raskausaika, mutta kun ei se vaan aina niin mene.

Koivunkäpy Selviskö mitä susta eilen vuosi? Toivottavasti ei ainakaan se limatulppa!

Hullut unet Te sitten tartutitte mullekin sekopäiset unet. Ihmeissäni luin unistanne ja enköhän sitten itsekin yöllä herännyt siihen, kun meillä muka makkarissa seisoi joku pantterin/ketun sekoitus ja hyvä, etten miestäkin herättänyt.

Mun supisteluihin löytyi toivottavasti selitys! Mulla on virtsatietulehdus ja sain eilen antibiootit. Maha onkin nyt aika kipeä :( . Toivon totisesti, että tämä tulehdus paranee pian ja on syypää supistuksiin. Ja supparit loppuisi tulehduksen parannuttua. En jaksaisi levätä enää yhtään ja tässä on vielä monta, monta kuukautta jäljellä.
 
Voimia kipuilijoille ja huolestuneille! :hug: :hug: :hug:


Limatulppa mulla irtos verisenä vuotona/limana synnytyspäivän aamuna (tai siis jatku sit koko päivän, illalla oli poika maailmassa :heart: )..

eipä kummempaa tänne, vihlontaa ja muuta tasaisesti..myös suuttumisherkkyyttä ilmassa, voi miesraukkaa.

Upp3 ja masukki 25+4
 
juu ei oo selvinny mitä räkää tuolta tippu.. supistelee edelleen maanantaina soittaa neuvolaan jos joku kattos alapään tilan, välillä on nimittäin semmosia persettä repiviä nuo supistukset. :/

Tänään en oo juuri mitään tehny, kaveri opiskelee terkkariks ni annoin luvan kokeilla mun mahaa, se kun ei oo ikinä kokeillu kenenkään raskausmahaa :eek: jotta ompahan vähän tuntumaa hommaan jahka se jakso tulee, jotta ei sitä rikki mennä ihan vähästä :LOL:

Sai ukko ostettuu mieleisen autonsa mulle, olihan tuo ihan hyvä ajaa. taakse ei kyllä nuo istuimet mene mitä meillä nyt on..
 
Huomenta =)

Mitenkä teillä muilla menee nuo vauvan liikeet, tuntuuko joka päivä paljon vai vähäsen vai kausittain? Kun mulla on nyt pitemmän aikaa mennyt niin, että saattaapi monta päivää olla ihan tooosi hiljaista niin että ihan muutama potku varmistukseksi että siellä joku hengissä on. Sitten taas monta päivää putkeen ja möyritään ihan koko ajan aamusta iltaan ja kovia potkuja.
Siis varmaanhan tuokin normaalia on, ajattelin vain kysellä miten muilla että onko selkeää rytmiä? Jostain luin että näihin aikoihin sikiöllä on selkeä unirytmi jo....

Mutta sellaisia mietteitä sunnuntai aamuun...Nyt lähdetään miehen kanssa kiertelemään kirppareita jos vaikka tekisi löytöjä vauvelille.

Firesun ja pallero 27+1
 
Vauvan potkut tuntuu lähes jatkuvasti. Ei oo montaa tuntia hiljaista siellä, aivan älytön myllääminen koko ajan. Että ihan päältäpäin näkee ku liikuskelee, meidän pikku adhd :heart:
Olen viime aikoina päätellyt, että tyttö sieltä mahtaa olla tulossa. Levenee levenee.. Mistäpä sitä tietää, joulukuussahan se sit selviää..

Kovia ristiselkäkipuja ollu koko vknlopun. Taitaa siellä jotain olla jumissa ko kävellessä tuntuu et oikea jalka puutuu..
Ja kädet puutuu edelleen nukkuessa, varsinki se päällemmäinen käsi.. Johtnee varmaan matalasta verenpaineesta? Mietin vain, et jos sydän ei jaksa pumpata verta käsiin, pumppaako se vauvalle tarvittavan määrän..

Myräkkä ja keiju 27+3
 
Huomenta :wave:

Täällä vauvan potkut tuntuu vaihtelevasti... välillä on sellaisia päiviä että tuntuu koko ajan mylläämistä ja potkuja niin että koko maha tärähtelee. Toisina päivinä on monen tunnin hiljaisia jaksoja ja silloin tällöin vain pieniä muljahduksia. Jännä juttu muuten että jos Topi on ollut monta tuntia hiljaa ja laitan käden vatsan päälle niin usein sieltä potkaistaan samantien takaisin kerran tai kaksi - ikäänkuin tulisi ilmoitus, että täällä ollaan äiti, älä suotta hermoile :) .

Eilen saatiin pinnasänky koottua ja tänään pitäisi pystyttää lipasto lastenhuoneeseen. Muutenkin tuota "romuhuonetta" pitäisi pikkuhiljaa raivata ja siivota joulukuuta varten, vaikka pinnasänkyhän meidän makkariin tuleekin aluksi.

Huomenna alkaa myös perhevalmennus neuvolassa, saas nähdä mitä siellä on... ekana aiheena tais olla heti synnytys.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Killi12 ja Topi 26+6
 
Täällä huoli painaa mieltä. Veljeni avokki kysyi onko veljeäni näkynyt täällä. Viimeksi avokki saanu häneen yhteyttä torstaiaamuna. Puhelin on päällä muttei vastaa. Oli tulossa Oulun kautta tänne meille käymään, mutta ei kukaan Oulussa ole hänestä kuullut. Yritän soitella sen kavereita läpi jos joku olis kuullu, mut huonosti mä tiedän veljeni kavereita.
Tämä ei oo yhtään veljeni tapaista, hän ei ikinä jättäisi ilmoittamatta itsestään tahallisesti. :'(
 
Myräkkä: Toivottavasti on jokin ei niin kamala selitys veljesi häviämiselle. Voimia, kamala tilanne!! :hug:

Vauvan tavaroista on ollut puhetta. Meillä on kaikki tarvittava esikoisen jäljiltä. Esikoisen pitäisi tässä vielä siirtyä pois pinnasängystä, kunhan saadaan sänky ostettua hänelle. Äitiyspakkausta odottelen, vaikka edellisenkin tavarat on tallessa, mutta päädyin siis tuohon kuitenkin, kun tuo raha nyt ei päätä huimaa ja on kivaa sitä sitten kaivella. Eikä meillä sitten muita vaatteita niin kovin olekaan, kun siskoni laittoi kaikki vauvanvaatteet UFFlle muuttaessaan :headwall: Ei vaan ollut tullut mieleen multa kysäistä ja tiedän kyllä kun muuttaa, niin haluaa kaikesa ylimääräisestä eroon. :D No saanpahan ostaa sitten uutta jos tarttee, mutta enpä usko, varsinkin jos poika on.

Tänään päätettiin vielä grillailla, kun ilma on niin ihana, joten ei muuta kun pihvejä kääntelemään. :p
 
Täältäkin voimia Myräkälle :hug: - toivottavasti saat pian veljesti kiinni! Voin vain kuvitella miltä sinusta nyt tuntuu... :'(

Meillä myös grillataan viimeisen kerran tänä kesänä... tehdään hampurilaisia, nam.

 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!!

Lukemassa käyn päivittäin tarinoitanne, mut kirjottaminen on muka niin vaikeeta, pah... :whistle:

Joku kyseli aikoja sitten siintä kaksos raskaudesta, miähän se olin joka kahta odotteli. Toinen ei jaksanut selviytyä, toisella taas kaikki hyvin. :heart:

Rupeaa maha olemaan jo todella iso, en muista että esikon aikaan olisi ollut jo tässä vaiheessa tämmöin pallo.

Mulla on myös semmoisia vatsan kovettumisia. Olen aivan ymmälläni kun vain toinen puoli kovettuu ja samalla tulee semmoin sukkapuikko pistos, todella kipeän tuntuinen. Toivottavasti on normaalia. Vaikka aina sanomtaan, et raskauksia ei pitäisi verrata, ni kyl miä ainaki vertaan. MIllaista oli esikoisen odotus ja nyt tämä.

Kovasti myös jännittää, että miten pärjätään kahden pienen kanssa. Esikoinenkin vielä niin kovin pieni (syntyi viime vuoden huhtikuussa).

Myräkälle myös täältä voimia, toivottavasti kohta kuulet veljestäsi jotain. Kumpa kaikki olisi kunnossa :hug:
 
Myräkkä Voimia! Toivottavasti kuulet veljestäsi pian :hug:.

Minulla on ruvennut viime aikoina synnytys olemana jo mielessä. En synnytystä pelkää, ekä aktiivisesti vielä mieti ja olen asennoitunut siihen, että se menee ok, joka tapauksessa lapsi ulos tulee tavalla tai toisella. Tiedostan sen, että ongelmiakin voi tulla, mutta en ajattele, että ne kaikki tulee just minun kohdalle.

Ensisynnyttäjänä tietysti monet asiat mietityttää ja varsinkin se, kuinka kauan synnytys kestää. Jos tulen äitini puolen sukuun, niin synnytyksissä ei kauaa kestä. Äidiltä kyselin mummoni synnytyksistä. Sillä puolen ei äiti tiennyt kuin nuorimmaisen synnytyksestö sen, että mummoa ei ole sairaalaan ehditty kirjata sisälle, kun nuorimmainen on jo syntynyt. Siinä ei ole kuin just ehditty sinne. Äidilläni on molemmat synnytykset kestäneet alle 6h yhteensä. Ensimmäisessä synnytyksessä on ehtinyt olla sairaalassa 30 min. ja toisessa ei juuri ollenkaan. Äitini sisko sai ensimmäisensä tosi nopeasti myös. Sairaalaan mennessa oli paikat kiinni ja tunti sisäänkirjaamisesta oli jo tyttö sylissä. Tietty toivon, että minullakin olisi nopea synnytys. Terveydenhoitajalta kysyin, että onkohan näissä jotain periytyvää, niin ei osannut sanoa, mutta sanoi, että kannattaa varautua siihenkin mahdollisuuteen, että on lapsi nopeasti pihalla. Tai ainakin käydä tarkistuttamassa tilanne synnärillä.

 
Myräkälle voimahaleja täältäkin, toivottavasti kuulet tai olet kuullut jo veljestäsi jotain ja kaikki on hyvin :hug:


Täällä vauva nukkuu ja on hereillä selvästi tietyt ajat päivästä, huomaa kyllä millon on hereillä kun kokoajan myllää ja potkii. :) :heart:

Voi kun tulis tällä viikolla äippäpakkaus!! Pitäis alkaa kasaamaan isyyspakkaus anto-valmiiksi :D Kela-kirjeen ja pakkaukseen tekstit yms oon jo onneks tehny, nii enää tarvii kasata laatikko jonka ostin, ja laittaa tietyt tavarat tiettyjen kans jotenki yhteen, ku ne ovat sellasina setteinä (tyyliin "vaipan vaihto -setti", "energia -setti", "yhteenkuuluvuus -setti" jne. :) ). en vaan "raaskinu" sellofaania ostaa nii pitää jotenki muuten koota nuo setit. :whistle: :LOL:

Viikon päästä ois lääkärineuvola.. vähän jänskättää miltä paikat näyttää kun jo ajat sitte oli pehmenneet, ja sen jälkee tullu kipeitäki supistuksia sekä kivuttomia kestosuppareita yms.. :/


Upp3 ja masukki 25+6 :heart:
 
Kiitos kaikille haleista. Veljeni onneksi soitti eilen iltasella, kertoi olinpaikkansa ja sanoi olevansa ok. Tännepäin oli matkalla jahka jonkinlaista kyytiä löytää. Sanoin että olin jo huolissani hänestä, kun sillai eristäytyny. Ja ymmärsi varmasti että huolissani, ku muutenki oon niin herkkä, ja vielä raskaana.. Oli se helpotus kun soitti.

Minäki synnytystä miettiny. Tai en itse toimenpidettä, mut näitä oheisjuttuja. Täällä kun on kehoituksena että 2 viikkoa ennen laskettua aikaa olisi hyvä siirtyä lähemmäs rovaniemeä odottelemaan; mieluiten tietty rovaniemelle. Mutta mulla kun ei ole sellaisia tuttuja jonne voisin kahdeks viikoks mennä oleen. No tän viikon to-pe menen varmaan äitini ystävälle yöpymään kun käyn Rovaniemellä autoa huoltamassa, niin jos he sit kutsuvat mut heille, niin saatan mennä. Mut toisaalta tiedän erään tyhjillään olevan asunnon sodankylästä johon voin mennä olemaan. Sieltä ku lähtisin niin olis paremmat mahikset saaha perhehuone..
Ja toinen asia tietty on että ehtiikö mies mukaan synnytykseen.. Täällä kun nämä matkan on niin pitkiä. Eikä hajuakaan missä mies on tuolloin töissä. Toivottavasti saadaan säästettyä sen verran rahaa et vois ainaki sen viimesen viikon olla pois töistä.
Esikko synty 38+5 niin olen kyllä laskeskellu et tämäki sieltä ajoissa tulee..

Täällä on nämä liitoskivut aivan kamalia, selkäkivutkin vaivaa :( Yöllä on aivan tuskaa kun ei edes kyljeltä selälleen pääse. Onnetonta.
Toissayö meni ihan hyvin. Illalla ei ollut minkäänlaisia ongelmia ku sänkyyn menin. Ja taisin jopa nukkua koko yön. Viime yön pyörin taas, tai siis heräilin kyljen kääntöihin ja kaikkeen.. :headwall:

Taispa tulla taas sepostus :) Hauskaa viikkoa kaikille! Ja tsemppiä lääkäri- ja neuvolakäynneille.. Mulla seuraava neukka vasta ens viikolla..

Myräkkä ja keiju 27+4
 
Hyvää viikonalkua! :wave:

Täällä laiteltiin viikonloppuna Masukin huonetta kuntoon, nyt on verhot silitetty ja paikoillaan, imetystuoli koottu ja päällinen silitetty. Ainoa mikä puuttuu taitaa olla pinniksen petaus. :) Se sitten vasta lähempänä. Tuli kyllä niin mielettömän ihana huone ettei tosikaan!

Huomenna on sitten kontrolliultra munuaisaltaasta ja samalla katsotaan kohdunkaulan tilanne. Jännittää!!

Eilen poksuttiin, vau! :)

Pööpötti ja Masukki 28+1 :heart:
 
Mulla on huomenna neuvolalääkäri, toivottavasti tälle kertaa vähän pidempi käynti, kun edellinen neukkulääkäri kesti suunnilleen 5min, sisään-ulos-kiitos-hei. No jos kaikki hyvin niin ei kai sitten, mutta ei tuollaisessa pikakäynnissä ees ehdi aivot mukaan ja miettiä mitä pitäis kysyä :LOL:

Mulle yks sanoi viime viikolla, että sulla on varmaan laskettu aika pian, no joo joulukuussa vastasin, ja se toinen vaan naureskeli, kun taas sitten eilen näin työkaverin vaimoa niin se ihmetteli miten mun masu näin pieni on, vaikka jo näin pitkällä raskaudessa, että ota siitä sitten selvää... Välillä tuntuu, että tää on kauhea pallo, ja joskus taas etteihän mulla oo yhtään masua!

Käytiin eilen mun mummolla auttelemassa kun se on muuttamassa, ja sillä on sellai vähän riehakas koira, sekarotuinen jotain 3v nyt, no se kävi sitten ihan yhtäkkiä mun ranteisiin kiinni ja äitini yritti tulla apuun niin puri sitäkin. Luojan kiitos esikoinen oli kauempana ja huusi vaan sille, että nyt äkkiä autoon, älä tuu tänne (pelkää koiria jo muutenkin). Onhan se tiedetty, että se koira on aika raju jne, mut ei se ikinä ennen oo meijän siellä ollessa tollaista tehnyt, no selvisi sitten siinä, että oli purrut kesällä mun äidin serkkua ja viimeksi eilen aamulla mummon miesystävää. No lähtee nyt se koira piikille sitten, mummo on muuttamassa omakotitalosta rivitaloon missä paljon asuntoja ja vastapäätä pieniä lapsia. Ei voi ottaa sitä riskiä, että jotain pahempaa käy, mun mustelmaiset ja reikäiset ranteet on pientä sen rinnalla, jos lapseen kävisi kiinni. Surettaa toki mummon kannalta, ollut sille kaverina ja lohtuna, kun ne sen aikoinaan hommasi yhdessä mun enon kanssa, joka kuoli 1,5v sitten.
 
Huomenet vaan ja terveisiä neuvolasta!

Eipä sinne ihmeitä, hemogl. oli hitusen laskenu taas mutta on edelleen 124, verenpaine 116/64, sf oli 25cm ja mitäs vielä... no painoa on nyt yhteensä tullu 6kg. Ihan hyvä sekin, ei ollut terkka huolissaan siitäkään. Seuraava neuvola mulla onkin vasta marraskuun alussa kun tuohon väliin jääpi se ylimääräinen äitiyspoliklinikalla käynti, haluaavat katsoa ultralla sektioarven tilanteen ja vauvan tarjonnan ja koon jne. Eli kk päästä sit sinne äpkl. Tää oli muuten vasta 7. neuvolakäynti, mites muilla on ollu? Mulla ei ole muuten ollut lääkärille aikaa kuin silloin ihan alussa, millonkahan niitä pitäis olla?

Mutta ihan hyvin täällä voidaan, toisiaan huonommin ja toisinaan paremmin. Selkä ja liitos on kipeät, välillä ihan PIRUN kipeät mutta olen siitä kiitollinen että ei supistele. Olen hengessä mukan niitten kanssa jotka kärvistelee oloissaan :hug:

Jaaha, pitäisköhän sitä tehdä jotain fiksuakin tänään, muutakin kuin istua tässä. Pojalla olis tänään kerho ja mun pitäis sillä aikaa kävellä köpsötellä kaupungille, tästä on joku kolmisen kilometriä suuntaansa. Onneksi pääsen pyörällä kotiin, pyörä oli huollettavana kun oli pari pinnaa poikki :LOL:

Raparperi ja Mötkö-Taimikki rv 26+5
 
Koivunkävylle onnea matkaan neuvolaan, toivotaan ettei vielä lähtö ois ja että kaikki ois hyvin! :hug:

Onneks Myräkän veli ilmoitteli itsestään ja huoli hälveni! :)

Ansku, kuullostaa niiin tutulta tuo että välillä masu tuntuu jättipallolta ja välillä taas kuulee kommentteja että taivas, kuin pieni maha sulla on viikkoihin nähden!! :eek: :D

Raparperi, mulla on toinen lääkärineuvola viikon päästä, eli rv 28.. mun mielestä ainaki ensisynnyttäjille annetaan kolme lääkärineuvolaa, uudelleensynnyttäjille muistaakseni (en oo ihan varma tästä! ) yleensä riittää kaks tarkastusta, eli alkuraskaudessa ja loppuraskaudessa (jossa ainaki eka raskaudessa tunnustellaan lantion tilavuutta tms että mahtuuko vauva syntyy alakautta ). Mä meen nyt toiselle lääkärikäynnille supistelujen takia, että otetaan streptokokkibakteerinäyte ja tarkastetaan kohdunsuun tilanne..

Toivottavasti ois hemeglobini noususuunnassa jo, alkaa ärsyttää tää jatkuva väsymys ja kaikki |O
 
Täällä on kolme kertaa lääkäri, alkuraskaudessa oisko ollut 12. viikolla, no jossain niillä paikkeilla, sitten rv28 tienoilla ja viimeiseksi 36. viikon paikkeilla. En tiedä jääkö mulla tuo viimeinen lääkäri pois, kun täällä karsitaan loppuvuodesta neuvolan toiminta minimiin. Muistaakseni neuvolantäti puhui, että marras-joulukuussa jätettäis pois tää keskimmäinen lääkäri, mut alku- ja loppuraskauden lääkärit ois.

Mä yritän tänään sen verran tehdä jotain järkevää, että jos kävis vähän kävelemässä tytön liikkarin aikana illalla, tunnin se kestää, ja ei siinä oikein ehtisi, kuin ajaa kotia ja vähän ajan päästä takaisin, siellä liikkaripaikan vieressä on parikin eri lenkkipolku mahdollisuutta ja entisen asuntomessualueen hienoja taloja. Voi sitten huomena neuvolassa kehua kuin ahkera lenkkeilijä mä oon :LOL: (kun siis tosiaan ainakin viikko sitten tuo käveleminen sattui ihan helvetisti) tai ehkä vois heittää pyörän takakonttiin ja käydä pyöräilees, kun ei tiiä miten toi kävely onnistuu.
 
Viime torstaina oli eka lääkärineuvola ja ultrattiin pieni. Helsingissä kaksi lääkäriä rv 27 ja rv 36. Neuvolassa olen ollut tasan kaksi kertaa ja viikolla 30 on kolmas neuvola.

Neuvolalääkäri oli oikein mukava ja itsekin raskaana 22. viikolla. Kaikki arvot olivat hyviä ja sf-mitta meni keskikäyrällä eli oli 24cm. Oma paino on noussut tähän mennessä 6kg, mihin lääkäri vissiin oli ihan tyytyväinen (57->63). Vauvan tarkka paino oli torstaina 960g ja siitä hänen syntymäpainokseen arvioitiin noin 3400g eli hieman alle keskiarvon on tuo paino. Tästä olen melkoisen onnellinen ja kai se tuota synnytystä hieman helpottaa, ettei tarvi kovin isoa kaveria ulos puskea. En kyllä ajatellut, että kovin painavaa lasta meille tulisikaan, koska itse olen painanut syntyessäni 3400g ja mies 2900g. Laskettuaika ei muuttunut. Pari päivää aikaisemmin nuo ultralaitteet väittävät sen olevan, mutta vauvan pitkät jalat tekevät sen. Sukupuoli ei muuttunut, mikä on ihan jees, koska juuri tytölle sopivia hankintoja on tehty jo melkoisesti.

Leppis ja tonttutyttö 27+5
 
Minulla oli viime yönä jotain ihan omia unia. Nauroin ja totesin miehelleni, että motodino :LOL: . Tajusin kyllä jo itsekin näkeväni unta ja rupes naurattamaan lisää.

Vissiin viikonloppu verotti voimia, unta riitti puol kymmeneen asti ja tuntuu, ettei oikein lähde käyntiin.

Viikonloppunan häissä onnistuin olemaan itkemättä, kunnes bändi rupesi soittamaan Stellan häävalssia. Ja vieläkin kun kuuntelen sitä, niin tippa tulee linssiin. Kai siitä vaan tulee mieleen, kuinka paljon tuota omaa miestään rakastaa ja kuinka paljon hän minulle merkitsee.

Tulipas nyt, ei pitäisi laittaa edes taustalle soimaan.
 
Pitkästä aikaa neuvolaterkkuja.

Kävin viime viikolla keskiviikkona sekä sokerirasituksessa, että terkan syynissä. Sokrurasitusta kammosin etukäteen, kun pelkäsin, että litku saa mut väsyneeksi. Ei onneksi mainittavia oireita ja arvot oli ok (5.0-6.4-5.4).

Terkan tarkastuksessa myös kaikki ok. Hb oli päässyt kyllä laskemaan 116, joten rautapurkki lähti mukaan kotiin. Olen kyllä huomannutkin olossa sen, että olen ollut toooosi väsynyt. Ja kun se on mennyt nyt vähän siihen, että viikonloppunakaan en saanut aamulla klo 6 jälkeen enää nukuttua vaikka nukuttaisikin! :kieh: Sitten sitä on väsynyt koko päivän.
Pikkuinen oli masussa ihan oikeinpäin ja kovasti potkuttelee toisinaan tuonne kylkiin ja ylämasulle. Välillä olen epäillyt, että onko perätilassa, mutta taitaa sitten olla ne nyrkit, joilla mua tuonne alas kaivelee... auts.

Painoa oli tullut +700g / viikko... Mistähän se niin.... :saint:
Tonttusen painoksi kone antoi tasan kilon. Ei se enää ihan mitätön ole kooltaan :heart:
Sf mulla menee samassa kuin Koivunkäpy sulla. Eikös sullakin ollut viikolla 27 sf 26 cm? Mulla oli tarkat viikot 26+2. Mutta ei tämä maha musta mitenkään älyttömän isolta tunnu ja ihan se menee kyllä mun laskun mukaan keski- ja yläkäyrän välissä. Mutta voihan se olla kun edellinen on ollut tuplamasu, että tämä tuntuu siksikin pieneltä :LOL:

Kamalaa kiirusta pitää arkielämässä, joten tontulle ei olla laitettu valmiiksi vielä mitään. Auton vaihto olisi ajankohtainen ja yksi olisikin kiikarissa. Saa nähdä kuinka siinä käy. Jään äippälomalle vko 43, joten sitten alkaa vauvan tavaroiden laittelu. Siihen mennessä taitaa olla niin kiirusta, ettei toivoakaan ehtiä niihin keskittyä. Ja tämä kiire tietty lisää vielä väsymystä. Mutta jos näyttää ettei olo tästä piristy, niin sitten harkitsen saikkua. En viitsi vetää itseäni töissä ihan loppuun. On mulla muukin elämä :D

Firesunille piti kommentoida, että tervetuloa mukaan. :flower: Meillä onkin la:t aika lähekkäin.

Ja meemeelle hurjasti voimia jaksaa lapsen sairastaessa. :hug:

T. Tintukka ja tonttu 27+0 (ja se on POKS!)
 

Yhteistyössä