***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** syyskuussa

Ei tuo ukko meilläkään hyvin tunnu hötkyyvän mun mahan suhteen, mut on sillä sit pieniä semmosia juttuja joista huomaa että se on ajatellu asiaa, niinku esim. eilen löi mun auton muuntin ja ilmotti että hankitaan se isompi kun mä olin jo että mä survoudun tuohon koppiin seuraavan 10vuotta. ainut ongelma on siis ettei taakse mahdu kolmea ja kärryt ei meinaa mennä konttiin.. pikkuvikoja :LOL:

Ite en uskalla enää nyt matkustella kovin kauas, huomaa kun tänään tuli ajeltua n.200km niin selkä huutaa hoosiannaa. sama oli edellisraskaudessa, olin vk18 kun käytiin n.400km päässä häissä niin siltä reissulta alko supistelut. :| vaikka taukoja pidettiin ahkerasti kun oli muksu kuitenkin mukana.

yällä kipeyty selkä, lonkat ja tuo häpyluu ja polvet, miten lie tullu nukuttuu :kieh: hyvin on Tinka tänään teutaroinu taas, maha vaan pomppii.
Oli muuten paikallisessa kirkkotiessä kastetuissa Tinka niminen tyttö :xmas:

Sukkapari, meillä tuola edellisissä joulukuisissa synty eka 29+? viikoilla. hyvin on pärjänny, pieni on edeleen kooltaan mutta muuten ikätasolla.
 
Merkkiä tänne itselleni.

pikaiseen kommentoin, että ei mies meilläkään ihan hirmuisesti silittele masua tai juttele vauvalle, ei sitä tehny esikon aikanakaan. usein kuitenki esim sohvalla tai sängyssä makoillessamme pitää kättä masulla, mutta useimmiten "joudun kannustamaan" liikkeiden tunnusteluun tms. :D ymmärrän kyllä ton täysin ettei masu välttämättä niiiin kiinnosta tai ettei ymmärrä liikkeitä, sillä itsekin olin "ihmeissäni" tässä esikon ja tän raskauden välissä kun pari kaveria oli raskaana ja voivottelivat kun supisteli tai kun vauva liikkui.. ei sitä käsitä miltä tuollaiset tuntuu, jos ei ite oo parhaillaan raskaana. tai ainakin minä oon mokoma putkiaivo, heh, mutta poikkeuksiakin varmasti on ;)

mies ihana siivosi kämpän (imuroi, moppasi ja pyyhki pölyt) töistä tultuaan. :heart: mulla ei tarvinu tehä muuta kuin vahtia tuota yks vuotiasta pojanviikaria. :D ruokatunnilla käydessään mies oli laittanu tiskit ja vieny matot pihalle, kun me oltiin pojan kans perhekerhossa. onneks on tuollainen oma-aloitteisesti ahkera mies kotitöissä(KIN), onnellinen saan olla. :) nyt hän on poitsun kanssa pyörälenkillä että minä saan vähän levätä..(eli istua tietokoneella :ashamed: :whistle: )

Upp3 ja masukki 25+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja saini81:
meemeelle iso voima hali :hug:

takhisis ei meilläkään mies ole samalla tavalla kiinnostunut uudesta tulokkaasta kuin oli esikoisesta. Kiirettä riittää töissä ja muuten ja esikoinen on ollut vauvasta asti niin isin poikaa ettei kotona ollessaan oikein muuta voi kun leikkiä ja olla toisen kanssa. Kyllä sentään aina välillä masukillekin muistaa höpistä tai silitellä tms :)

Kävin lääkärissä tänään ja gavisconia määräsi 15 päivän ajan närästykseen. Eilen illalla, kun tuli syötyä kunnon satsi pizzaa niin huomasin, että pepsi max helpotti oloa ja ei loppujen lopuksi edes pahemmin poltellut kurkkua. En tosin usko että jatkuvassa käytössä toimisi samalla tavoin. Kysyin myös mielipidettä noin reilun 2000 kilometrin automatkasta, jossa toimisin itse etupäässä kuskina, lokakuun alkupuolella eli viikoilla 30+. Ei kuulemma todellakaan ole suositeltavaa, koska auton tärinä voi aiheuttaa supisteluja ja johtaa ennenaikaiseen synnytykseen. En ollut sitä ihan noin koskaan ajatellut vaan ainoastaan, että se paikallaan istuminen olisi pahasta ja sitten ehkä veritulppa riski. Mites muilla, millä viikoilla uskallatte vielä matkustella pidempiä matkoja autossa tai muuten? Itse en siihen ole kauheasti kiinnittänyt huomiota etenkään autoilun suhteen, mutta lentokoneeseen en varmaan enää ihan viimeisillä viikoilla lähtisi. Ja eikös se rajakin ole jossain viikon 36 tuntumassa? Muuten tänne ei kuulu sen kummempia. Väsyttää kovasti, mutta kipuja tai supisteluita ei pahempia ole taas ollut.

Sukkis meillä on kanssa ollut harkinnassa se tutin hävittäminen, mutta en ole vielä uskaltanut sitä yrittää, kun se on todella tärkeä rauhottumiseen. Esikoinen nyt siis 18kk ja tutti käytössä lähinnä nukahtamiseen ja joskus unilla. Sitten reissussa tai kun joutuu olemaan pitkään aloillaan on annettu tutti, jos on meinannut hermostua. En tiedä onnistuisiko, jos nyt lopetettaisiin sen käyttö.

Saini ja Tintti
Me ollaan lähdössä Kyprokselle tossa 1,5 viikon päästä ja viikkoja mulla on sillon kasassa 26 ja risat, takas tullessa siis 27. Lento kestää reilut neljä tuntia, eikä mulla ole mitään pelkoja tuon matkan suhteen. Mulla on raskaus sujunu tosi hienosti ilman suuria vaivoja, ja on mulla lääkärintarkistus vielä ennen matkaa. Finnairin sivuilla sanotaan, ettei ilmanpaineen vaihtelut ole mitenkään vahingollisia sikiölle tai äidille, ja luotan kyllä siihen. Pitää vaan käydä kävelemässä välillä, ni ei tuu tukoksia tms. jalkoihin ja juoda vettä tarpeeksi. Eiköhän se siitä :)
 
Mies huomioinu masua enemmän ku edellisessä raskaudessa. Mies nimittäin oli viimeiset 2 kuukautta ennen synnytystä kokonaan pois :'( Odotin siis yksin. Eikä kovin läsnä ollut ennen lähtöäänkään. Oli kait kauhuissan tai jotain, tuli kuitenkin synnytykseen ja siitä asti ollut luonamme :heart:
Ei se mitenkään silittele tai juttele masulle, mut kyllä se mun voinnista on kiinnostunu. Ja maanantaina ku katsottiin leffaa niin se pisti esikon pikkuauton masun päälle; vauvalle :)

Pitkistä matkoista. Kyllä tässä aika paljon tulee vielä matkusteltua, loppuun asti. Synnytyssairaala nimittäin Rovaniemellä, jonne täältä on matkaa sen 450km. Ens viikolla varmaan torstaina menen rovaniemelle ja perjantaina takas. Ja tietty marraskuun lopulla matkustelen rovaniemen kautta sodankylään odottelemaan synnytystä. Ja mitä kaikkia muita reissuja me keksitäänkään vielä ennen synnytystä :D Kun täältä kotoa lähimpään lääkäriin on 100km suuntaansa. Eli lääkärissäkäynti tekee 200km mutkan.. Ihanan pitkiä välimatkoja |O

Odotellaan tässä pojan kans iskää kotio. Laitoin saunan niin että on sitten lämmin kun ilmestyy. Poika saa minun puolesta valvoa vähän pidempään; jospa sit myös nukkuis vähän pidempään..
Itellä kyllä jo uni maistuis. Yritin kyllä aamupäivästä nukkua, mut ei siitä enää mitään tule. Liitoskipujen kans on vielä jotenki pystyyn nukkuun, mut nyt on alkanu kädet puutumaan nukkuessa. Nukuinpa kummalla kyljellä hyvänsä, niin molemmat käsivarret ihan puuduksissa. Eikös täällä muillakin oo moista vaivaa ollu?
 
http://i57.photobucket.com/albums/g234/Kostaja/Picture-1.jpg tän päivän väkerrykset. lähteevät sinne pohjoseen nuo hatut, ompahan ainakin lämpimät, tuo pojan päässä oleva on aitoa kettua :xmas:

Huomaa että tänään taas tehny enemmän supistellu jonku verran.. mistä muuten voi johtua että kun rakkotäyttyy niin tule törkee kestosuppari joka ei hellitä ennen ku pissillä käy, ja luonnollisesti kun supistaa, se pissin tulo on hiukka vaikeeta.. |O
 
Huomenia!
Voi miten ihania nuo Koivunkävyn tekemät hatut :heart: Kunpa itsekin osaisi tehdä tuollaisia :) Näytin ihan miehellenikin, ja sanoin et olis hauskaa kun koko konkkaronkalla olis tuollaiset päässä!!!!

Tänään alkaa perhekahvila ja sinne olis tarkoitus mennä, tosin tytöt edelleen nuhaneniä, mutta kun ei kuumetta ole niin en nyt näe esteeksi tuota nuhassa kerhoileen menemistä...

En nyt yhtään muista mistä täällä oltiin puhuttu.... :whistle: Jotenkin aina lukee ja sitten unohtaa mitä piti kommentoida....

Eipä ole vieläkään oikein mitään tulokasta varten laittaan, patjan sain leikattua kehtoon, kun sain kaverilta sen vanhasta äippäpakkauksesta sellaisen. Nyt tarttis siihen joku kangas ommella ja äiskäni lupaili ommella vanhasta peitosta sitten sellaisen petauspatjan...

No mutta hyvät viikonloput kaikille!!
Jisse ja :xmas: 26 poks
 
Täällä saadaan nukuttua suunnilleen kahdeksaan asti, kun mahassa alkaa kamala myllääminen, että aamupalaa ois kiva saada :LOL: Eilen tuli eka supistuskin, aiemmin en oo sellasta vielä kokenutkaan :eek: Mut meni onneks ohi aika pian.
 
Huomenta vaan!

Painnonnousua en viitsi edes kommentoida... yritän syödä mahdollisimman maltillisesti ja silti näytti vaaka tosa pari päivää sitten että olisin kk aikana (tai itseasiassa kolmessa viikossa) lihonut muka 2kg!!!! Epäilen kyllä tuota meidän vaakaakin joka elää ihan omaa elämäänsä välillä. No maanantaina se oikea lukema sitten nähdään.

Nukuttua en saa, vessassa pitää käydä yöllä ainakin kaksi kertaa mutta ei se ole se syy. En vaan saa nukuttua. Nukahdan kyllä hyvin mutta saatan herätä tunnin päästä ja siitä sitten pyörin sängyssä aamuun asti, uneksin ja vaihdan kylkeä sen mukaan mikä asento ei koske mihinkään just sillä hetkellä. Yritän aktiivisesti olla ajattelematta että tätä kestäisi vielä jonkun 10vkoa... oivoi!

Mutta kuulkaa ihmiset, häihin on enää viikko ja 2 päivää :D :saint: :heart: Kuulutukset käydään kuulemassa sunnuntaina ja sen jälkeen keitellään kuuliaiskaffet kakun kera. Että sitä odotellessa. Enhän minä mikään pieni ja siro morsian ole :LOL: mutta toisaalta ei kaikki muutkaan ole onneksi :D

Jaaha, apiaani kattelee vielä lastenohjelmia. Kohta aamupalaa apiaanille ja sit vois kerrankin mennä puistoon ihan fiksuun aikaan. Jos siellä vaikka olis leikkikavereita.

Raparperi ja Mötkö-Taimikki rv...ööö...hmm...26+2 oliskohan???
 
saini81 Meil oli kans tutti tärkeä ja yks ehdoton, millä neitin sai rauhottuun + hiljaiseksi.. siks olenki niin ihmeissään, et jäi nuin helposti pois! Kerran aikasemmin yritin laittaa ilman tuttia nukkuun, mut siitä ei tullu yhtään mitään.. kait se tuo jotenki valasi neitille asiaa, ku käytiin viemässä se tutti roskiin (on vieny roskiin muutenki tavaraa,et vissiin ymmärtää et mitä sinne laitetaan jää sinne). Jätettiin pois tosiaan aika kerralla, ku hermostuin siihen, et tuttia piti yöllä ettiä millon mistäki, ku neiti ei suostunu nukkuun jos tuti ei ollu suussa.. nytki yöllä heräilee, mut rauhoittuu itekseen! Ei mulkaan ollu tarkotus vielä tosiaankaan jättää sitä tuttia pois, mut sit se vain aamulla iski sellanen vimma, et nyt se lähti :D
Ihan hyvä näin, ni ei tarvi sit huuattaa tuttia pois, ku vauva on syntyny! Meil olis täs viel vauvan syntymää tarkotus siirtää neiti matalareunasempaan sänkyyn..
 
Meilläki on esikolla (1v 3vko :) ) tutti, mutta luopumaan päin ollaan jo.. päivisin ei anneta ollenkaa hereillä ollessa tuttia, vielä kun nukutustutin sais pois niin avot. eilen iltana nukahti ilman tuttia ja nukku aamuun asti heräämättä kertaakaan!! on poika itekki alkanu vähän hylkimään tuttia ; monesti unille nukuttaessa nakkaa tutin pois sängystä jne.. mietittiin miehen kans että napsastaan yhdestä (nukutustutista) tuttiosa pois jossain vaiheessa ja katsotaan mitä tulee.

just käytii pojan kaa kävelyllä ja samalla ostamassa isyyspakkauksen viimeiset tavarat: hierontalahjakortti ja ässä-arpa :D nyt on kasassa kaikki, odotellaan vaan että tulis tieto äippäpakkauksen saapumisesta jotta isyyspakkauskin voitais pojan kans luovuttaa ;) saa nähä mikä on miehen reaktio - onko iloisen yllättynyt vai alkaako heti tivaamaan paljonko oon tuhlannu siihen rahaa. :( meillä kun on tuo rahankäyttö nyt aika rajallista/rajotettua niin vähän pelottaa toisaalta. mutta toisaalta oon ylimääräsillä rahoilla (oon myyny mun vanhoja lukiokirjoja :D ) pakkauksen tavarat ostanu nii ei luulis miestä haittaavan..

kävelyllä ollessamme yhtäkkiä alapäähän tuli hetkeksi semmonen kuuma polte/kipu, niinku ois joku napsahtanu (..ei ääntä kuitenkaa kuulunu ;) ) tai jotenki "menny poikki", mut mitään vuotoa, kirkasta tai verta, ei oo tullu. poltekin meni ohi n. 5minuutissa.. jäi vaan mietityttää mikä ihme tuo oli, ku ei ikinä kertaakaa esikon odotuksessa moista ollut.. :eek:

Upp3 ja masukki 25+3
 
Joo tuo pissaaminen on kyllä jännä juttu. Herkemmin tosiaan supistelee jos rakko on täys. Ja mulla ainaki usein sattuu kohtuun sen jälkeen ku oon käyny pissalla, tosi inhottavaa.. Sillä sitä varmaan ravaaki jatkuvasti vessassa, ihan vaan varmuuden vuoksi..

Täällä aivan kamala yö takana! Nukahtaminen oli vaikeaa ku ei meinaa asentoa löytää. Kahden aikaan heräsin ku oli niin jumalattoman kipeä. Meni ikuisuus päästä sängystä ulos, ja siitä toinen mokoma päästä liikkeelle. Vessassa kävin, en meinannu pöntöltä ylös. Keittiöön kävelin vaivoin, 2 panadolia otin. Siinä seisoskelin varmaan puoli tuntia ennen ku pääsin liikkeelle. Siis ihan helvetillistä ettenkö sanois. Pääsin sit lopulta sänkyyn, mut eihän nukkumisesta mitään tullu. Pyöriskelin koko yön, torkuin kyllä. Mut aina ku asentoa vaihdoin niin heräsin ku vihlas niin kivasti.. Aamulla meni tunti ennen ku pääsin sängystä ylös. En voinu kääntyä kyljeltäni selälleni, en päässy istualteen ja lopulta ku pääsin niin istuminen oli todella tuskaista. Painoi häpyluuhun ja joka paikkaan, aivan kamalaa! Mies toi mulle taas 2 panadolia, ja oman mielenrauhan vuoksi soitin neukalle kysyäkseni onko tämä enää normaalia. Ja normaalia vakuutti olevan. Vihdoin pääsin sängystä ylös ja sain jopa housut jalkaan ihan omin neuvoin. Miestä en halunnu pyytää kaveriksi ku sängyn viereisestä peilistä näin millainen valas olin. Siltä se näytti, ja tuntuikin! Kun heijata piti ittensä sängystä ylös.
Nyt kipu jo hellittäny eikä pelkkä oleminen enää tee kipeetä. Onneks sattu just tänään oleen mies kotosalla, sain rauhassa nousta. Pojan kans kaksistaan olis ollu vähän eri asia..

Illalla käytiin saunassa, tarkoituksella valvotin poikaa vähän myöhempään et nukkuiski sit pidempään. Puol 11 se meni nukkuun, silti heräs jo puol 8! En ymmärrä enää alkuunkaan. Noh, tänään saa mennä vaikka 7ltä nukkumaan, kun ei kerta kuitenkaan nuku yhtään sen kauempaa..

Mitenhän sitä jaksaa tämän päivän näillä yöunilla. Siis kun ei oo nukkunu juuri yhtään. Mies lähtee nyt raksalle. Pitää yrittää joskus päivällä laittaa pojalle joku video pyöriin ja torkkua siinä..

Jaaha ja nyt tuli veren maku suuhun. Kovaa hommaa tämä näpyttäminen :D

Myräkkä ja keiju 27+1
 
^Huh mikä yö! :/

Mulla kans öisin kaikki tapahtuu kuin hidastetussa filmissä ja paikat jäykkänä ja kolottaa enempi ja vähempi, onneks sentäs tähän asti päässyt ihan ok liikkeelle jne, vaikka tosi jäykkää menoa onkin.

Joo, eipä mulla muuta. Eilen käytiin tunti pyöräilee, ja ihme kyllä ei paikat kauheasti siitä kipeytynyt.

POKS vaan 27+0 :heart:
 
On "ihanaa" kuulla että muillakin on samanlaisia ongelmia kipujensa ja nukkumisensa kanssa. :) Eihän sitä tietenkään kenellekään toivoisi mutta vähän kyllä helpottaa kun tietää ettei ole ainoa tuskainen.

raparperitaivaalla onkin jänskät paikat edessä, onnea jo etukäteen! :) Musta on ihanaa kun menette naimisiin kun pikkukavero on masussa. Minäkin olin äitini massussa kun vanhempani menivät naimisiin, muistan miten oli pienenä aina kiva katsella hääkuvia kun äiti kertoili että siellä minä olin massussa mukana tanssimassa häävalssia. =)

Viime yönä sain nukuttua 11 tunnin unet, että teki hyvää!! Illalla leivotaan pitsaa miehen kanssa ja käyn vähän saunassa (alalauteilla vain, alkaa sekin kuumuus supistaan). Ja terassilla aion siemailla vähän alkoholitonta lime-mansikka siideriä, nam! :p Sitten aion hirvitellä itseäni Anakonda -leffan parissa, se on aina yhtä hirveä käärmekammoiselle! :D

Hyvää viikonloppua mammat!! :)

Pööpötti ja Masukki 27+5 :heart:
 
Neuvolalääkäri oli eilen. Pissa puhdas, verenpaine matala102/48, hemppari 107 -> pitää ottaa nyt 100mg retaferia. sf-mitta 24 ja kohdunsuu kiinteä ja kiinni, kaulaa 2cm jäljellä. Painoa tullut 7kg lähtöpainosta =)

Pientä flunssaa taas josta lääkäri piti kunnon saarnan sikainfluenssan varalta :/ Täällä päin ei ole vielä todettu sitä, mutta sanoi että jos alkaa päähän koskemaan, hengenahdistusta tulemaan niin yhteys lääkäriin koska sit se on sikainfluenssaa... Sanoin vain että ei ole sellaisia kontakteja mistä olisin sen voinut saada, tuulen mukana se ei varmaan mistään varuskunnasta tänne lennä! Inhottaa tuollainen ylireagointi asiaan. Ymmärrän sen että tauti on vakava mutta lääkäriltä aika asiattomia kommentteja :/
Terveyskeskuksen seinällä oli sellaiset laput "Emme kättele, ethän pahastu" niin lääkäri ensimmäisenä kätteli :D Huomautin asiasta että mikäs se lappu olikaan tuolla seinällä niin lääkäri vähän nolona sanoi että ei nämä tavat herkällä lähde :ashamed:

Kävely ei tee hyvää täälläkään, sattuu kävelyn jälkeen niin vietävästi aina liitoksiin ja jalkoihin. Maanantaisin tulee aamupäivästä tehtyä sellainen 4km lenkki kun kuskaan esikoista kerhoon ja kävelen takaisin kotiin ja sit takas kerholle ja kotiin. :|

Meemeelle isot halit ja voimia :hug:

Meillä nyt tytöllä viimeinen silmälääke joka ei ole vielä ainakaan tehonnut. Viikko pitäisi vielä käyttää ja patti jos ei häviä niin sitten saadaan se leikkausaika :/ Patti silmässä on mielestäni suurentunut eikä pienentynyt, mutta en viitsi joka päivä sinne silmäpolille soitella, siellä kun tuo vastaanotto ei kauhean lämmin ollut...

Joululahjoja olen ostellut jo valmiiksi =) Enää ei paljoa puuttuisi.

nedee ja vauviskainen 28+1
 
Tutista Mä jätin esikoiselta tutin pois 11kk iässä. Siihenkin asti sitä käytettiin vain nukahtaessa. Mutta sitten meni mammalla hermot kun vähintään 5krt yössä sai sitä tuttia olla etsimässä että poika rauhottu takas uneen. Niinpä vain päätin että nyt se jää pois ja pari päivää siinä meni että unille rauhottumisessa oli ongelmaa ja poika itkeskeli aika pitkään mutta niiden päivien jälkeen ei oo sitä kaipaillut. Tälle kakkoselle en aio tuttia edes opettaa, mikäli ei ole kauhean voimakasta imuviettiä. Saa nähdä onnistuuko moinen aikomus.

Eilen oltiin kaupungissa ostoksilla ja mulle tuli yhtäkkiä ihan kauhee mahakipu tuonne alas oikeelle. Ei tuntunut tavanomaiselta supistukselta. En pystynyt kävelemään yhtään kun mahaan sattu joka askeleella. Heti helpotti kun istahdin hetkeksi eikä sitten tullut enää takaisin vaikka kävelinkin vielä aika paljon sen jälkeenkin. Mikähän lie ollu sitten. Mut rakko oli kyllä aika täysi niin oiskohan se kipu tulli sitten siitä, että jonkunmoinen supistus oli.

Mä laitoin viikko sitten noi äipparaha hakemukset ja tänään tuli kirje päätöksistä. Ens viikolla maksavat tuon 140e tilille. Vauvalle ei oikeastaan oo mitään hankittavaa enää joten taitaa tuo raha mennä esikoisen huoneen sisustamiseen. Äippäpakkausta en ottanut esikoiselle enkä ottanut nytkään. En vaan koe sitä yhtään tarpeellisena varsinkaan nyt kun kaikki tarvittava on jo. Ennemmin 140e rahaa kuin laatikollinen tarpeetonta vaatetta, joka todennäköisesti jäis vielä käyttämättä.

Täällä nukutaan yöt hyvin. Vessassa ei tarvii kesken unien käydä. Alussa kävin tuossa 4-5aikoihin aamulla pissillä, mut nyt vissiin kohtu on noussut sen verran ylös että ei paina enää samaan malliin rakkoa. Mutta jos menee samallalailla ku viime raskaudessa niin loppua kohti ne vessakäynnit taas alkaa.

Ei täälläkään mies pahemmin mahaan kiinnitä huomiota, ei kiinnittänyt esikon aikaankaan. Välillä illalla saatto laittaa käden mahan päälle mutta siinäpä se. Mies on muutenkin semmonen epähössöttäjä. Mutta en minä osaa sitä odottaakaan häneltä tai edes toivoa. Minusta tää on ihan luonnollista näin. Tiiän että höpöttelee ja pitää vauvaa hyvänä sitten kun se syntyy joten ihan sama miten nyt suhtautuu mahaan. Itseasiassa pitäisin varmaan miestä tosi outona jos se rupeis mahalle höpöttämään, ei yhtään sen tyylistä ja varmaan naurasin sen räkäsesti pois. :ashamed: Mut ihan vaan siksi kun ei se ois yhtään sen tyylistä. Kyllä mä tiiän että monet miehet niin tekee ja ihan suloistahan se on mutta ei vaan meijän tyylistä. Enkä mä itekkään osaa mahalle jutella, vaikka tuleehan sitä siliteltyä pitkin päivää.

Sanle ja tonttu 25+1
 
Tääl on kyllä menny tää päivä niin persiilleen.. Olo kyl helppas ku pääsin sängystä ylös.. Mut itkuisuutta ollu ilmassa, ärsyynnyin naapureille (mielestäni kylläki syystä).

Nyt iski niin jumalaton ristiselkäkipu ettei toista! Mitä ihmettä tää nyt on! Vieläkö tää menee normaaliin kipuiluun?
 
mistähän mää tiedän onko tuo limatulppaa mitä musta valuu??? supisteluja tulee ja menee, taas kerran. |O

Myräkkä, mulla tuttu joutu kipujen takia kävelee jonku aikaa keppien avulla kun ei enää muuten päässy eteenpäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
mistähän mää tiedän onko tuo limatulppaa mitä musta valuu??? supisteluja tulee ja menee, taas kerran. |O

Myräkkä, mulla tuttu joutu kipujen takia kävelee jonku aikaa keppien avulla kun ei enää muuten päässy eteenpäin.
Eikö se limatulppa uusiudu aina raskauden aikana useampaan kertaan joten sitä saattaa vuotaa aikasemminkin. Tosin mulla on kyllä niin valtaisaa valkovuotoa välillä että en kyllä varmaan limatulpaksi erottaisi. Mut onko limatulppa ihan kirkasta? Esikoisen synnytys mulla alko siten että rupes ruskeaa limaa irtoomaan ja ainakin mulle kätilö sanoi että ois limatulppaa. Mut jos paljon supistelee niin sit en mee vannomaan mitä on.
 
ekasta tuli tulppa, se oli siis kirjaimellisesti tulppa. kakkosesta sitä limaa valu 3viikkoa mut se oli semmosta kellertävää, tää on tuomosta kirkasta räkää..ei kyllä mene valkovuodosta tuo.

Myräkkä, juu tais par kk kävellä kepeillä.. Itsehän en pääse selältäni ylös istumaan vaan tarvii keirtää kyljen kautta, onneks on jenkkisänky.. :whistle:
 
En oo muistanu viel mitään tyynyy hommata.. Kyllä seki varmaan kohta hyppää sänkyyn matkaan :D
Esikon aikaan tosiaan mies oli poissa just viimeset 2kk, eli sain laittaa sen tyynyn tonne haarojen väliin :D Oli ees jotain joka siellä kävi säännöllisesti :LOL:
 

Yhteistyössä