***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Miracles: Juu, toivoin ihan kauheena että olis onnistunut, mutta ei..ei niin ei. Nyt sit mennään eteenpäin näillä vaihtoehdoilla.

Oi Jisse, nyt on teilläkin pienoinen rinsessa, onnea! :heart:

motherof5: Tervetuloa, vielä kerkeät mukaan :)

Tetasha :heart: Milli 37+1
 
Meemee, koita häätää lentsu tavankokiksella ja raastetulla inkiväärillä, kuppi kokista (ei laittia) kattilaan, perään 1-2tl tuoretta inkivääriä, kiehautus ja juodaan pois. tää on meillä käytössä joka taudissa, ukko kun ei voi syödä kun panadolia eikä siitä ole mihinkään kun on lentsu, tuo helpottaa oloa ja on täysin turvallinen.

Miracles, koitappa sit olla lähtemättä kesken aterioinnin :LOL:

Mä varasin kaverin seuraks perjantaina, pitää käydä tytölle vedenpitävät toppahousut ostamassa jostain, saapi lähtee seuraks. kait se ukkoki ois lähteny lauantaina jos ois pyytäny, mut tänään vietettiin kahdestaan laatuaikaa pojan kanssa niin perjantaina sit tytön kans kun on viel mahdollista. :xmas: tosin kävin äsken kolaamassa kuistilta lumet mitkä tuli katolta ihme on jos en poksahda, tuli semmosia suppareita siinä ährätessä :LOL: ihan on rapakunto..

Tetasha, ootko ajatellu kokeilla tuota akupunktiopistettä kääntöön? ei mitään tietoa kyllä toimiiko se mutta kumminkin..
 
Neuvola takana :)
Paineet oli normit ja sf vielä vähän kasvanu. Sisätutkimusta ei tehny, mutta mun kipuvalitukset kuultuaan ja katsottuaan Vilin tooooosi alhaisen sijainnin meinas, ettei välttämättä enää ens viikolla nähdä :D Saa nyt sit kattoo...

Pitää varmaan illalla taas hieroa noita pisteitä ;)
 
Koivunkäpy: Kiitos ohjeesta, näköjään aikaisemminkin lukenut tuolla mut ei oo silmiin osunut. Ukolle soitettu et ostaa cokista, inkivääriä löytyy kaapista. Tää on nyt kolmas viikko kun olo on tällainen, välillä pahempi, välillä parempi.

Mies lupaili tehdä pizzaa viikonloppuna jos en ole synnyttämässä, innostui noista pisteistä niin että lupas heti painella ja hieroa kun haluan, noh jos sitä kattelis sinne tiistaihin asti et mitä lekurit sanoo käynnistyksestä. Taitaa olla jo ihan hermoraunio miun kanssa, kuka tällaista äksyä ämmää katteliskaan.
 
Onnea Jisse valtavasti! :flower: Ihanaa, syntymän ihmeitä alkaa tosiaan tulla konkreettisesti.

Täällä surulliset tunnelmat, kun oma mummuni on ihan kuolemankielissä sairaalassa, ollut kylläkin jo pari kuukautta :'( Vaikea suhtautua jotenkin, kun on kuitenkin monen sadan kilometrin päässä, eikä oikein osaa lohduttaa isää ja muita siellä... näähän tietysti kuuluu elämään, se vaan lähes ärsyttää että miksi juuri nyt! :ashamed:
 
Onnittelut vauvautuneille :flower: :flower:

Tänään neuvolassa kaikki ok, painoa ei ollut tullut yhtään eikä sf mittakaan ollut kasvanut ( 32cm) viikon takaisesta.

Tässähän alkaa itteäkin jännittämään, et milloinkahan sitä meille syntyy pien, vaikka olen hyvän olotilani takia asennoitunut siihen että yli mennään ja Joulu ollaan sairaalassa....
Tokihan sitä tahtois kotona viettää sen joulun mut edellinen meni sen verran yli, et jos tämäkin masukki menee samallalailla niin 25. päivä meille tulis vauva :)
Mut eihän ne samallalailla mene ikinä... Kun on kokemusta siitäkin että syntyy vajaa kaksviikkoa ennen laskettua aikaa.... eli odotellaa vaan jännityksellä!

rv36+3
 
Mä muistelinki aikasemmin lukeneeni et inkivääriä ei suositella raskaanaoleville eikä imettäville. Piti vallan tarkistaa etten puuta heinää puhu; http://fi.wikipedia.org/wiki/Inkiv%C3%A4%C3%A4ri

Kauhea makean nälkä koko ajan |O Ruoan jälkeen uskaltaa jo makeaa syödä, mut ennen ruokaa ei ikinä. Sit ku jotain makeaa erehtyy suuhun laittamaan, niin napostelulle ei loppua näy ennen iltaa (ku ehtiny jo tulla huono olo).
 
Olin juuri alkamassa kirjottaa samaa kuin Myräkkä liittyen tuohon inkivääriin, eli että ei suositella raskaana oleville.. muistelisin syyn liittyvän vauvan kasvuun, eli että hidastais jostain syystä kasvua. Markkinoillahan oli pari vuotta sitten multitabs raskaus-inkivääri -tabletteja raskauspahoinvointiin, ja söinkin niitä esikon alkuraskaudessa pari pakettia..heti kun olin toisen pakkauksen saanu syötyä, tabut vedettiinki pois markkinoilta juurikin tuon vaarallisuuden takia... :snotty: :kieh:

Gracelle voimia :hug:
 
Myräkkä, mä tuota inkiväärijuttua kysyin alussa neuvolassa, kuulemma tarkoittaa jotta ei ihan päivitäin kannata syödä 50g inkivääriä, mutta normaalisti käytettynä sitä voi käyttää.
Voi aiheuttaa keskenmenoja ja epämuodostumia, mikä sikäli on jännä että kiinassahan inkivääriä käytetään kutakuinkin vaivaan ku vaivaan eikä siellä ole moiseen sitä yhdistetty.

Mä tahdon laitokselle |O

gracelle jaksamista täältäkin!
 
Koivunkäpy minkälaisia kipuja sulla on? Onko ilmaantunu mitään uutta?

Täällä tuskaillu koko päivän.. supistukset on säännöllistyny ja nyt jomotus masulla, selässä ja reisissä on samanmoista ku pahimmissa menkkakrampeissa... Täälläkin iski tuo pahoinvointi uudestaan. Katotaan pitääkö neuvolatätin veikkaukset paikkansa :D
 
Jisselle ONNEA! :heart: :heart:

ja tervetuloa uusille! :heart:

mulla tänään rv 38+1 ja ei mitään tuntemuksii mihinkään suuntaan... no, eipä täs viel mikää kiire olekkaa. oon saanu shoppailtuu joululahjat alta pois, paitsi ukolle ja mun äipälle. ja ne on myös paketoitu... :D ei mitenkää päivisin tylsää... anyway, nyt leikkimään esikoisen kans legoilla... =)
 
:hug: =) :flower: ONNEA JISSE ja KOKO perhe :hug:

meillä ei sittenkään angiinaa..ihan vaan sellanen joku bakteeri kasvua lusta ne nielurisat..

hyvä niin ei tähän enää mitään isompia sairasteluja kaipaa

pakko mennä vaikka suihkuun.. :x ..ukkoseni laittaa lohta ruuaksi ja mie en voi jostain syystä sietää (vieläkään) tuota hajua :x

Dare ja manfred 36+2
 
Paljon onnee myös JISSELLE :flower: :heart: :xmas:

Näin ne pikku tontut rupee pikkuhiljaa syntymään. :xmas:

Miracles Mulla on paineiden lisäks turvotus jotain kamalaa. Pissit onneks puhtaat niin tosiaan kotiseurantaan pääsin. Verikokeis muutama arvo koholla, muttei hälyttävästi. Ei siis selkeää raskausmyrkytysta vielä...Alkavaa voi olla.

ON (*) Ei mitään uutta.Hillitön väsymys ollu viimesen viikon.Liekkö nyt kuuluisaa loppuajan väsymystä vai olenko tulossa sairaaksi... Maha ollu myös löysällä :x Supistelee sillon tällön ei mitään säännöllistä,joten tämä ei taida vielä mitään kiirettä pitää :/ Sauna ja seksi otettu käyttöön, mutta toi siivous on nyt mulla pannassa.. :headwall: Hukutaan varmaan paskaan....on se välil hiukan siivottava.

Vauvan kamat alkaa olla kasassa ja esillä. Yksi tärkeä puuttuu ja se on sitteri.Jos huomenna menis ostaa. Joululahjoja oon jo muutaman saanu ostettuu ja jos huomenna jatkais.

Annmarii 37+1
 
Delfis, koha pakottaa kutakuinkin jokapaikkaan leuan ja polvien välissä.
Tällähetkellä repii kohdunsuuta ja tulee melkosia supistuksia ja yks tunkee itteesä kylkiluitten alle piiloon.. ihanaa siis kaikin puolin.
Täällä on muute kans pahaolo tullu takas.
 
Eikös Jisse valitellu eilen pahaa oloa? Jospa se on meidän kannalta positiivinen merkki ;)
Pian pääsee kävelylenkille, jos ne auttais kans vähän. Tai siis kävely ja kävely... ennemminki pingviinikeikunnaks sitä vois sanoa :D
 
Inkivääriä oon käyttänyt itämaisissa ruoissa silloin tehdään, tykätään kokata ukkelin kanssa kun isä ollut aikoinaan hulluna tulisiin ruokiin ja tartuttanut sen miuhun ja mie taas ukkoon. Nyt sukuun kuuluu kiinalainen ja thaimaalainen hauskasti, poitsu lisäili oman "kouluihastuksen" japanilaisen tytön listaan. :LOL:

Ihana tuoksu tosta flunssalääkkeestä tulee, nami nami.
Nyt saunaan ja sit iltapalan laittoon.
 
Paljon onnea Leppikselle ja Jisselle tytöistä!!! :flower: :heart:
Sairaalaan jouduin itsekin seurantaan pariksi päiväksi verenpaineiden, näköharhojen (joita on ollut hyvin vähän ja hyvin satunnaisesti) ja proteiinien takia (++). :( Onneksi jo eilen proteiinit olivat alkaneet hävitä ja tänään kadonneet kokonaan, joten tänään sitten pääsin kotiin kunhan vaan otan ihan rauhallisesti. :)
 
Jisselle aivan tuhannesti onnea pikkuruisesta prinsessasta :heart: :heart: ...

Ja oliko se vasta eilen, kun Jisse mainitsi, ettei tää vauva varmaan ihan kohta synny ja tässä sitä ollaan :D .

Viimeinen lääkärineuvola takana ja vielä kohdunsuulla ei mitään hälyyttävää ollut tapahtunut. Tää meijän lääkäri kun katsoo pelkästään ultralla kohdunkaulan pituuden, ei kokeile muuten ollenkaan. Sentin oli lyhentynyt edellisestä käynnistä, mutta pituutta vielä kuulemma ihan hyvin. Onneksi ei ainakaan vielä nuo yölliset säännölliset supistukset ole pahempia saaneet aikaiseksi, sillä lääkäriki sanoi, että pariviikkoa kun päästäisi vähintään eteenpäin olisi hyvä ja kolmeviikkoa olisi jo ihanne :) .
Kehoitti ottamaan rauhallisesti, ei mitään rehkimisiä. Ihan kuin tässä mitään pystyisi tekemään, kun tonttu painaa tuonne alas ihan tajuttomasti. Miun äiti asuu kerrostalon kolmannessa kerroksessa ja tänään sinne kapusin, kun hain tuon tytön sieltä hoidosta, niin tuntui, että taju lähtee ja kohta puhkeaa lapsivedet vähintään, paine aivan kamala. Sanoinkin äidille, että ensikerralla tulen käymään tontun kanssa, ei pysty noita rappuja nousemaan enää :kieh: ...

Tuo typy 5v sai tänään possurokotteen. Maanantaina alettiin rokotteita jakamaan kaikille neuvolaikäisille aakkosjärjestyksessä ja myö kuuluttiin tuohon viimeiseen ryhmään. Mentiin onneksi aamulla puoli yhdeksältä ja myö saatiin viimeinen rokote, meijän jälkeen joutuivat "myymään" ei oota. Tipalle meni. Esikoinen saa huomenna rokotteen koulussa.

Oliskohan tuo delfis sitten seuraavaksi nyytti kainalossa =) ! Ja kyllä koivunkävylle ja myräkällekkin tuon kaiken kärvistelyn jälkeen soisi jo tontun saapuvan ;)
Mutta niinhän siinä tietysti käy, että kaikki ketkä ovat pelänneet ( itse mukaan lukien ) tontun syntyvän etuajassa, niin saadaan kärvistellä loppuunasti :D ...

Jessie rv 34+1
 
meemee Mulle tuli nyt hirveä himo thaimaalaiseen ruokaan, kun puhuit itämaisesta ruoasta. Täällä kun ei thaimaalaista ravintolaa ole. Kaiholla muistelen Jyväskylästä ban thaita (muistinkohan nime edes oikein). Olisi mies kunnossa, niin varmaan sanoisin, että ajetaanpas sinne syömään :D. (hmm, jos toi ois kunnossa, niin se ois töissä...)
 
Jaahas, meikäläiselle tuli postitse uus puhelin. Mies sellasen mulle tilas ku edellinen toimii millon tykkää..
Mut arvatkaas saanko kopioitua tuon edellisen puhelimen muistilta numeroita sim-kortille :headwall:
Pitää vissiin kehoittaa kaikkia käydä täällä tarkistamassa oonko synnyttäny. Ku ei mulla puhelimen vaihdon myötä oo kenenkään numeroa tallessa :kieh:

Joo, kyllä sitä itseki toivois jo jakautuvansa. Mut jotenki taas ei tunnu yhtään siltä. Kai sitä alkaa jo tottumaan näihin kipuihin.. Kaupassa käynti oli kyl tuskaa päivällä.. Mut varmaan vielä jouluna maha pystyssä kuljen :/
 
:flower: ONNEA JISSELLE :heart:

Taitaa kaikki pienet tyttöset mennä ohituskaistalle, ja jättää meidät isojen poikien väsääjät oottelemaan, meill menee tietty yli
:kieh:
Jessie laitoin siulle yv:n
 

Yhteistyössä