***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Piti joskus aiemmin jo kysyä, että kuinka te muuta "kellotatte" supistuksia? Joskus raskauden alkuvaiheessa sain linkin ruotsinkieliselle sivulle. Siinä on supistusajastin. Eli sivun ollessa auki painetaan välilyöntiä aina supparin alkaessa ja loppuessa. Siihen se alkaa laskemaan supistusten välit ja kestot. Sen voi välillä nollata.

Käykääs katsomassa, josko joku kokis tuon omakseen:
http://www.varktimer.se/

Onnea vauvan saaneille! :flower:

Delfis, noita kellotusasioita oon minäkin miettiny. Eli kun sanotaan vaikka, että supparit tulee 5 min välein, niin tarkoitetaanko sillä siis aikaa edellisen supparin lopusta seuraavan alkuun? Vai edellisen supparin alusta seuraavan alkuun?

Kyselee Jouluäippä rv 34+6

Täällähän on ihania uutisia :heart:

Onnea Leppis ja Jisse :flower: Niin ne vaan porhaltaa nämä yllättäjät ohi ja pieniään pidätelleet kärvistelevät edelleen :D

Tosi ikävää juttua tuolla marraskuisissa. Faktat ja riskit on tiedossa, eikä niitä halua tässä vaiheessa enempää pohtia... Katsotaan mitä elämä tuo eteen.

Tänään mullakin tuli jokunen supistus, vähän tuntuvampikin. Silleen hassusti, että kohtu itsessään ei tuntunut päälle niin älyttömän kireältä mutta tuolla sisäpuolella tuntui sitäkin enemmän... Oltiin yhden pojan kanssa käymässä kasvuasioissa tutkimuksissa ja tuli sitten kaupungilla "juostua" reissun päätteeksi. Mutta mulla on hotellivaraus itselle ja isännälle 4.12, jolloin mennään myös jouluostoksille. Sitä ennen ei passaa syntyä :saint:

T. Tintukka ja tonttu 36+2

Delfis. No entäpä sitten, kun mulla jo nykyisellään kestää kipeät supparit useinkin vähintään sen 5 min, niin kun tulee synnytyksen aika, niin kai minä oon koko ihminen sitten yhtä supistusta ilman taukoa... :eek: Eikä nämä supparit siis oo millään tavalla säännöllisiä tai synnytystä ennakoivia, ovat kestäneet jo useamman viikon. Paikkoja tosin ovat lyhennelleet.

Delfis. Joo, aika pitkäänhän nuo supparit aina kestää... :whistle: Joo, pitää neuvolassa asiasta vielä kysyä. Kun ei vain sinne mennessä tule aina mieleen kun on kaikkea muutakin kysyttävää ekakertalaisella paljon. Mutta saattapi olla että jos noita reilun 5 minuutin suppareita alkaa kovin monta tunnissa tulemaan, niin en enää laskeskele välejä vaan oon jo tukka suorana menossa kohti sairaalaa... ;)

Lämpimät onnittelut Leppikselle ja Jisselle pienistä tytöistänne :heart:

Koivunkäpy Toivottavasti teidän temput onnistuu - ku etkös tässä jo aikaisemmin 'uhonnut', että tiedät, kyllä miten synnytyksen saapi käyntiin ja nyt sait ihan käskyn harjoittaa ennen kiellettyä toimintaa ;) . Oishan se aika hullua, että käynnistykseen joutusit kun olet ollut osastollakin lepäämässä enneaikaisen synnytyksen riskin takia.

Täältä voin lähettää supistuksia niitä kaipaaville. Huomenna on vasta (nim. kateellinen teille pitemmälle olijoille) rv 34 ja täällä supistaa ihan liian usein. Huomenna on taas kontrolli äitipolilla kohdunkaulan tilanteen suhteen. Ja närästää ym. Mahasta haluaisin minäkin eroon, mutta vauvan tarttis kyllä vielä kasvaa monta viikkoa.

Mutta onneksi täällä on meitä muitakin loppukuun odottajia, terkut vaan mm. Jessie ja Diiseli... (anteeksi nyt iski raskausdementia enkä muistakaan sun nimimerkkiä kunnolla :ashamed: )

Toivottavasti vikoilla viikoilla olijat saisivat nyyttinsä pian ja mahdollisimman helposti ja turvallisesti. Nyt alkaakin sitten jännät ajat, kun varmaan joka päivä rupeaa tulemaan vauvauutisia =) .

Sonja ja vaavi 33+5

sonja, juu eipä mitään, tänäänki on saunottu ja sekstattu, no supistaa joo mutta ei viel silleen että viittis lähtee.. ukko esitti toiveen että jos ei sitten keskellä yötä, että joko aamulla taikka ku hää tulee töistä :LOL:
Tämänhän ei mahdeta antaa mennä yliaikaiseksi tuon koon takia,että ei nyt montaa viikkoa enää..
meillähän on siis edelliset syntyny kiltisti viikonloppuna ja synnytys on käynnistynyt aamusta. jotta jos vaikka sitten lauantaina tämä plopsahtas pihalle kun vois oikeesti perjantaina käydä tytön kanssa shoppailemassa, sillä on 40e jemmaraha niin tahtoo kuulemma ostaa jotain kivaa itselleen. :LOL:

Jaha, peltoa kiertämään koiran kanssa.

No siis voihan apua!!
Mies tuossa just epäili et voi olla et menee perjantaihin että pääsee töistä kotiin, eikä silloinkaan varmuutta pääseekö. Ja mun äiti lähtee perjantaina klo14 vknlopuks reissuun.. Että jäädään tänne ihan kaksistaan esikon kans.. Mitenkä sit jos synnytys yhtäkkiä käynnistyy |O Nappaanko mä pojan lanssiin matkaan vai mitä? :eek:

myräkkä, näin teet. jos ei naapurustossa asu ketään kumminkaimanveljenkaverintytärtä joka vois vahtia poikaa.

Meillähän edelliskerralla oli kaksi vapaaehtoista lapsenvahtia (anoppi ei ole vaihtoehto vaikka asuu matkanvarrella, ei halua vahtia, edes silloin) joista toinen oli Kuopiossa ja toinen Lappeenrannassa kun poika viimein päätti syntyä :LOL: sittenpä joutui pari nuorta poika tyttöä vahtimaan, toinen varmaan ollu nähny pikkulapsia muualla ku kaupassa ja meillä, toinen sentään osaa hoitaakkin moisia. :whistle:
Korjataan viel sen verran että anoppi vahtii lapsia vain pakkotilanteessa ja maksua vastaan, silloinkin pitää viedä lapsille omat ruuat mukaan jos ovat vaikka 5-6h hoidossa..

Toivotaan nyt et synnytys EI käynnistyy vknloppuna jos asia on niin et me joudutaan tääl kaksistaan oleen.. Tai jos käynnistyy niin käynnistyis sit päivällä, niin saan tähän jonku siks aikaa et miehen vanhemmat ehtii 100km päästä poikaa hakeen luokseen..

Mutta, mihin mun supistukset on kadonneet? Onks joku nähny? :/

Myräkkä toivotaan, että viikonloppuna ei mitään tapahdu...
Sun supparit? Ne taitaa olla matkalla tänne... Lainaan niitä vähän :D Jos sopii? ;)

Koivunkäpy täällä taas jatkui tänään pisteiden hieronta. Just sain valmista. Nyt vaan odottelemaan taas.

Muita vinkkejä? :D

ne mitkä ei oo menossa Delfiksen luo on täällä :LOL: välillä supistaa niin ettei tee mieli puhua supistuksen aikana. jos ois fiksu ja kampeis petiin.. ylämahaan koskee tajuttomasti, tuntuu että kylkikaari on tulessa :(

Delfis, no seksiä ja saunaa tietenkin! siivous on turhaa, sillä ei oo mitään tekemistä synnytyksen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Ei tuolta mitään seksiä saa! :kieh: Nih! Ja sauna lisäks remontissa.... Arrrgggh!
Lisää poppaskonsteja?
No hemmetti. sano ukolles että huonollatuurilla saapi olla ilman tarjoilua seuraavan ainakin 3kk jotat nyt ois paree antaa. lainaa naapurin saunaa? :LOL:
Niin, ku kerta lainailemaan innostuit :LOL:

Yhteistyössä