***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Pööpötti: Niin justiinsa. Mulla taas lapsivettä hyvä määrä, vauva pienehkö ja pienellä pylly tosi ylhäällä eikä yhtään vielä painunut sinne lähtökuoppiin, joten lääkäri sanoi että kääntämisen mahdollisuudet olis oikeenki hyvät.

Voi kun menisikin hyvin, tai kääntyisi pieni ennen sitä itse, toivoisin niin paljon normaalia alatiesynnytystä.
Jos kääntäminen ei onnistu eikä pieni käänny itse, niin voi hitto että onkin sit vaikea päättää alatiesynnytyksen perätilassa ja sektion välillä :(
 
Tetasha Meidän pikkunenhan oli parisen viikkoa perätilassa, viime to mentiin äippäpolille, että yrittävät sitä kääntämistä, niin muru olikin rt:ssa. =)
Mutta olisin siis halunnut, että yrittävät kääntää, jos ei ois onnistunut niin luulen että oisin yrittäny perätilasynnytystä. Kaksi normikokoista tyttöä kuitenkin synnyttänyt, niin eväät ois ilmeisesti ollu hyvät.
Huomenna mulla on neuvola, jännittää kyllä onko vauva nyt mitenpäin tuolla. Lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että pää painaa jo sen verran että harvemmin enää tässä vaiheessa kääntyy rt:sta perätilaan, mutta saas nähdä. Liikkeitä tuntuu mun mielestä ihan missä sattuu. :snotty:

Koivunkäpy Mistä tuota vadelmalehtiteetä saa?? :wave:

Miracles 37+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Killi, ne menkkajomot on oikeestaan pahimpia, koska ne voi aukasta paikkoja ihan hissukseen.. näin mulla kävi edellisessä raskaudessa.
ja mun supistukset on oikeestaan semmosia aaltomaisia menkkakipuja.


Voi hitto - apua! :eek: Toivottavasti ei nyt ihan vielä lähde topi syntymään... ensi tiistaina on neuvolalääkäri, siellä sitten selviää mikä on tilanne. Googletin tuossa noista menkkakivuista ja toisilla ne ei olleet tehneet mitään - toisilla oli vaavi sylissä muutama tunti noiden kipujen jälkeen! No, täytynee ottaa seuraavina päivinä vähän rauhallisemmin... kyllä tuo vaavi sais pysyä matkassa vielä pari viikkoa ainakin.
 
Heissan täältäkin!

Eilen illalla supisteli taas kivasti, ja kipeemmin ku aikasemmin. Mut tänään oli lääkäri niin ei vielä paljon mitään tapahtunu kohdunkaulalla. Et kaikki ihan hyvin. Mutta kyllä mietityttää tuo että missä vaiheessa niihin supistuksiin pitää taas suhtautua vakavasti. Kun esikon aikaan supparit kipeyty vasta kolme tuntia vesien menon jälkeen, enkä tosiaan haluais olla kotona sit ku vedet menee (siis supisteli monta päivää ennen ku vedet meni ja aina vaan yhtä "kivuttomasti")

Ollut niin hässäkkä päivä etten oo ehtiny juuri koneelle istahtamaan. 8.45 tuli taksi hakemaan ja lähdettiin käymään lääkärissä (100km suuntaansa). Kohdunkaulan tilanne oli hyvä. Täysin pehmeä, sisäsuu auki mutta kanavaa vielä 1,5cm jäljellä. Sanoi kyllä lääkäri et voi syntyä tänään tai laskettuna päivänä. Mutta ei kuitenkaan tarvis muka siirtyä Rovaniemelle ku viikkoa ennen laskettua vasta. Mutta menen kyllä jo 2 viikkoa ennen la:ta, kun poikaki synty jo 38+5 ja nyt tosiaan näitä kaikenmaailman vaivoja ollu..
Sitten ultrasi vauvan. Raivotarjonnassa ja istukka etuseinämässä. Ei vielä kiinnittynyt ole. Mutta meinas lääkäri et aikamoisen tömäyksen tarvis et vauva enää tuosta kääntyis. Siis auto kolarin tms. Hullu ku menee manaamaan, uskaltaako tässä enää autolla liikkuakkaan :LOL:

Huh kun nyt särkee oikeasti kylkiin ja joka paikkaan. Liian vähän lepäilly tänään, huomenna pitää yrittää ottaa vähän rennommin. Eihän tätä kestä kukaan.. |O
Olen aina haaveillut että saisin kolme lasta. Ja yhä edelleen ajattelen niin, että 3 olisi ihana. Mutta en tiedä jaksanko enää koskaan olla raskaana :'( Kunpa tämä oliski helppoa, mutta jatkuvat vaivat ja kivut. Ja kun siitä en kärsi vain minä, vaan nyt tuo poikakin. Kun äiti ei mitään pysty tekemään..

Taidan kohta siirtyä lepäilemään. Jospa huomenna olis parempi päivä. Vauvan vaatteita mun pitäis kattoa ja pestä valmiiks, muuten yritän ottaa rauhallisemmin. Helpommin sanottu kuin tehty ;)

Myräkkä ja keiju 35+5
 
Tänään oli neuvolalääkäri, ja ei niin mitään tapahtunut alapäässä, kiinni, kiinteä ja 3cm jäljellä. Alan siis henkisesti valmistautua siihen, ettei tämä ennen laskettua aikaa synny. Kaikki ok, verenpaineet ne vaan paranee kerta kerralta, sf keskikäyrän tuntumassa 32cm, syke 160. Ei vaan tehnyt hyvää tuo tutkimuspöydällä makuu, meinasin pyörtyä ja joutuikin melko tovin huilailee istualtaan siinä ennenkuin uskalsin liikkua/uskalsivat päästää mua lähtemään. Korvissa suhisi, heikotti, niskat ihan jumissa ja kädet tärisi niin, että vedet läikkyi syliin ja lattialle, kun pyysin saada vettä. Että semmoinen loppuhuipennus vikalle neuvolalääkäri käynnille.

ansku 35+4
 
Tetasha: en halua ulkokäännöstä, koska voi käynnistää synnytyksen ja haluan että luonto hoitaa sen homman kun vauva siihen valmis. Myös pelottaa, että on napanuora kaulan ympärillä tai liian lyhyt jota ei aina voida ultrallakaan huomata. Liian monta juttua lukenut, että kun sektiolla vauva otettu niin lääkäri todennut, että hyvä ettei äiti antanut kääntää juuri noiden napanuorajuttujen vuoksi. ja harvoin käännökset edes onnistuu...

Meitä muuten yllättävän monta jolla ptvauva.
 
36 *poks*

Viikon päästä saa syntyä vauva, mutta epäilen ettei ole vielä tulossa, vaikka alunperin kaikki ovatkin povailleet että tulisi ennen laskettua. Sf oli 30-31. Paikat oli kiinni ja kaikki muutekin ok. Vauva tosin alhaalla, mutta ei gynen mukaan ollut vielä mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Ja lähemmäs nelikiloista veikkaili... Hieman hirvittää, kun olisi sitten kilon verran isompi kaveri kuin esikko :eek: Mulla kun ei tosiaan tehoa nuo kanniskelut eikä muukaan rasitus eli vauva tulee sitten kun itse päättää tulla. Esikoisenkin kanssa oli paikat kiinni vaiko yhdelle sormelle auki ihan lopussa eikä oikein mitään merkkejä, mutta sitten kun alkoi supistella niin sitten alkoi tapahtuakin, hitaasti tosin. Vielä yksi gynekäynti jäljellä kahden viikon päästä ja sitten kätilöiden kanssa loput tapaamiset, miten pitkälle nyt sitten mennäänkin. Pitää ensi kerralla kysellä mihin asti odotellaan. Kommenttia huomenissa tai myöhemmin, mutta nyt nukkumaan.

Saini ja Tintti
 
Mulla supisteli kipeesti 2 vrk ennen kuin eka synnytys lopulta käynnistyi. Eka vrk paikat oli auennu 2 cm ja sit toka vrk:n aikana ei siitä yhtään, vaikka supparit oli ihan samanlaisia. Olikin sitten yhtä tuskaa kun niitä oli 10-20 min välein vuorokaudet ympäri, myös öisin, eikä mitään vaan tapahtunu.

Bellona34+2
 
yö meni ihan penkin alle supisteli silleen että niihin heräs, mitenkään ei ollu hyvä jne.

Täällä on tullu parikyt senttiä lunta yönaikana, pääsee lumeemaan seinät (eli tuuppaan kaksi kolallista lunta seinän viereen ja totean ettei ole mun juttu :LOL: alapää on hellänä ihan ku ois viikon ****** putkeen.. oiski... :saint:
 
Huomenta. Täällä nukutaan kovaa vauhtia univelkoja pois :) Poika nukku 12 tuntia ja iteki vetasin 10 tunnin yöunet :saint:

Nyt sitten heti näköjään alko supisteleen.. Aika hentoja suppareita verrattuna siihen mitä ne voi olla. Meille pitäis vieraita tulla, kaveri jolla samanikäinen poika ku mulla ja hällä la tammikuun lopulla. Taidan laittaa kaffet olkkariin, ei jaksa keittiön kovalla tuolilla istua jos aamu alkaa supistuksilla..

Eipä kummempia. Piti tulla kattoon joko on rahat siirtyny norjan tililtä suomen tilille; ei ollu niin ajattelin näpytellä tänne sen sijaan :D
Aamupalalle..

Myräkkä ja keiju 35+6
 
nyt on keittiön seinä lumettu, sit alko tuntuu siltä että annetaan olla.. ja kaivoin toki oman auton lumivaipan alta.
Kaverin kanssa juorusin puhelimessa ja nauroin pojulle joka seiso päällänsä hiekkalaatikossa, en tiedä miksi ja ui hangessa. Elläköön vedenpitävän puvun keksijä!
 
Tervehdys!

Täällä vaan jatketaa potemista :(. MIes kävi mulle apteekista särkylääkettä, kirjakaupasta baby blues -kirjan luettavaksi ja toi nenäliinoja. Ja 2 munkkia näytti ostaneen, niin saadaan herkutella. On se ihana :heart:

Neuvolaan soitin ja peruin huomisen ajan, kun en usko tästä huomiseksi tokenevani. Sanoin, ettei ensi viikollekaan aikaa tarvitse, kun menen ma ä-polille. Eli neuvolaan vasta 23.11. Ties vaikka tämä olisi ennen sitä päättänyt syntyä jo :D.

Kattiina ja Möykky 37+6
 
Huh,huh, onneksi tuon tytön rokko osottautui vesirokoksi, eikä enteroksi! On siis tuolta päiväkerhosta sen saanut. Jännä juttu muuten, että vasta muutama viikko sitten sanoin tuolle meijän isännälle, että "hitsi, kun ei Jessicassa vielä tuota vesirokkoa ole ollut, menisi helpommin nuoremmalla iällä " :D . No nytpä se on sitten ainakin pois päiväjärjestyksestä.

Ja ihan todella hyvä ajoitus, onpahan kokonaan ohi ennen vauvan saapumista! Esikoinen sairasti tuon parivuotiaana ja näppyjä oli huomattavasti vähemmän, eli pääsi siitä aika helpolla.
Nyt on ilmeisesti pahin vaihe eilisillasta lähtien menossa, ihan mahdoton kutina ja sitten tietysti kun raapii, niin rakko puhkeaa ja sitten koskee. Viimeyönä ei hirveästi nukuttu, kun toinen valitti kipua ja kutinaa vähän väliä. Ja sitten vielä tuo isäntä tekee pitkää päivää vielä tämän viikon, käy itseasiassa oikeastaan vaan kotona nukkumassa. Eli pikkusen on hermot taas täällä kireällä, kun neljän seinän sisällä on kykitty monta päivää ja kaikki kotihommat pitäisi jaksaa tuon kipeän lapsen kanssa vielä tehdä :| ... Ja kun joka paikkaan pakottaa ja pystyssä ollessa tuntuu, että tonttu tipahtaa just lattialle, niin vähänkö ahistaa :/ ...

Ain niin, tännehän on tullut aikas monta uuttakin palstailijaa, tervetuloa vaan miunkin puolesta :flower: ...

Ihanaa, tännekkin kaakkoissuomeen tuli eilen ihan kivasti lunta, toivottavasti ei nyt sulaisi ihan heti pois, on jo niin jouluinen olo :) . Ja typy odottaa innolla, että pääsisi ulos, nyt varsinkin on yhtä kidutusta olla sisällä, kun tuota lunta tuli. Tykkää kovasti lumesta.

Jessie + nappula 33+1
 
Koivunkäpy, meillä itseasiassa on juuri tuota kyseistä ainetta. On tosi hyvä niin kauan, kun ei iho ole auki. Ja kun tuo likka on jo saanut osan rakkuloista puhkeamaan, niin niihin ei tietty voi laittaa, kun kirvelee. Mutta kiitos vinkistä kuitenkin ;) ...
 
Heipat ja lumista keskiviikkoa Itä-Suomesta!

Piti vaan tulla elvistelemään että tänään tuli rv35 täyteen ja samaan syssyyn alkoi sitten äitiysloma :xmas: Ei mitään kummia tuntemuksia täälläpäin, maanantaina olis neuvola ja sit 26.11. pitäis käväistä äippäpolilla että kattoovat vähän paikkoja ja Mötkiksen kokoa.

Tänään otettu massukuva täyden viikon kunniaksi:



huomatkaa kivat vihreät kalsongit :LOL:

Kipeinä on oltu, tai siis mullehan ei kuumetta tulekaan mutta isäntä on ollut kuumeessa ja mulla on tää perinteinen kurkunpääntulehdus edelleen. Ääni on ihanan seksikäs ja yskittää ja niistätyttää ihan kunnon vihreää limaa :D Kerronko lisää :LOL: No mut poika on kunnossa, mitä nyt nuhainen mutta sitähän noi nappulat on läpi talven suunnilleen.

Jaaha, jospa sitä menis hetkeks vaikka pitkälleen kun kohta pitäis jaksaa käydä kaupassa ja siellä sun täällä.

Raparperi ja Mötkö-Taimikki rv35 tasan :xmas:
 
Täällä herättiin vatsakipuun klo 6. Esikoisen synnytys alkoi juuri niin ja aattelin jo että mitäs mitäs.... Mutta meni sitten ohi ja pääsin ulkoilemaan (vetämään stigaa ja laskemaan mäkeä) ja sain imuroituakin jo puoli taloa. Eikä tässä olo ole ihmeempi, joten tuskin mitään synnytykseen liittyvää täällä vielä pariin viikkoon ainakaan.

Tervetuloa uudet minunkin puolesta :wave:

Jessie: hyvä että vesirokko. Minäkin mietin, että koskahan sellanen tauti tolle esikoiselle tulis, mutta ei täällä ole kyllä nyt ollu liikkeellä.

Eilen oltiin muskarissa ja täytyy kyllä sanoe, että jos synnytys ei alka jonkun muskarikerran jälkeen, niin ihme on. Siellä kun nostellaan tuota poikaa kattoon ja pyöritään ja tanssitaan jne. Mutta on kyllä niiiiin mukavaa meistä molemmista, että eipä voi poiskaan olla. Ja eihän se enää haittaa vaikka synnyttäisikin. :whistle:

Enni ja pikkuinen rv 36+4 (JO???)
 
raparperitaivas Ihana maha :)

Mies oli ihana, kun harmittelin tänään, että kun hän ei pääse ensi maanantaina ultraan mukaan, kun hällä on aamuvuoro. Soitti työkaverilleen ja vaihtoi vuoronsa iltavuoroksi. On hän vaan paras! Viimeksi ei ollut mukana, niin ihanaa, että nyt pääsee.

Ajattelin tassutella tuohon lähikauppaan hakemaan jotain hyvää, saisi vähän raitista ilmaakin, kun on nyt monta päivää ollut vain sisällä. Jos se vaikka auttaisi tähän oloonkin.
 
Tulin poksumaan eli POKS 36+0, ihanaa!

Tervetuloa uusille!

ihana masukuva raparperitaivas!

viime yön nukuin tosi hyvin, ei supistuksen supistusta =)

Tänään alkoi projekti sairaalakassi ja eilen kävin ostamassa apteekista kaiken tarpeellisen. Myös vaipat haettiin ja nannia varmuuden vuoksi kaappiin.

Tässä vielä masukuvaa viime viikolta.



Leppis
 
tääl elämä menny ihan perseelleen.. mul loppuu kasvattamisen taidot tuon meidän vajaa 2v:n kanssa.. yhtä tappelua! :'( :kieh: :'( :kieh: niin syömisen, kuin nukkumisen ja pukemisenki kans.. mitään ei voi totella.
Neiti nukahtanu tähän asti itekkeen unilelunkans, nyt menny iltosin jopa tunti et saa sen nukkuun, yöllä herää raivoamaan. eilen illalla sain nukkuun sen klo 23 heräs 4ltä ja isäntä sai nukkumaan sen 9ltä syliinsä.. :kieh: :kieh: onneks muru ajo mut aamulla nukkuun, ku tuli navetasta tais nähä, et emäntä aika tiltissä (iltkua tihrustin koko aamun :kieh: ).
Mistä ihmeestä mä saan virtaa tuon kans.. nyt pitäs lähteä ulos (ois lähetty jo aamupäivällä, mut neiti ei suostunu ite pukeen eikä antanu munkaan pukea, ni jäätiin sit sisälle)..
Kaiken lisäksi aamun supisteli kippeesti..
Anteeksi valitus, mut on vain niin väsyny tuohon tenavan kiukkuamiseen.. :kieh: :'( :'( :'( tähän isoon mahaan ja jatkuvaan huonoon oloon..

rv. 36+2
 
Neuvolakuulumisia:
Vauva oli ONNEKSI tajunnut pysyä rt:ssa, pää kuulemma niin alhaalla kuopissa, ettei tuntunut ollenkaan.. Olkapäät vain tuntui tuosta häpyluun yläpuolelta.
Verenpaine oli korkeella 135/95 hujakoilla. Huomenna uusiksi mittauttamaan... :/

En kyllä haluu elätellä, että syntyis etuajassa, kärvistelen täällä taatusti vielä joulukuun puolessa välissäkin..

Pieni paniikinpoikanen kuitenkin iski, ja nyt pyörii koneessa vauvanlakanat.. :whistle:


Miracles 37+3
 

Yhteistyössä