***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Peggubundy Anna vaan lisämaitoa niin kauan kunnes oma maitotuotanto runsastuu. Meillä pojalla oli sama homma. Mullahan maitoa irtosi kyllä mutta poika ei osannut sitä suoraan rinnasta imeä ja teki pissan ehkä kerran päivässä. Muistelen että hänelläkin oli jotain punertavaa alkuun pissan seassa mutta ongelma helpottu kun ruettiin antamaan maito pullosta.
 
Peggy: Kuulostaa et saa maitoa riittävästi, koska pissaa + kakkaa.
Tuo on niin jännä tunne, miten sitä tuntee synnytyksen jälkeen ittensä virkeäksi, mut muista silti levätä, se virkeys on jotenki petollista! Maidon tuottaminen kuluttaa energiaa, et juot ja syöt kunnolla (vielä ei ole laihduttamisen aika) ja muistat levätä (nukkuminen ja lepo lisäävät maidontuotantoa), etenkin yö imetys.
 
Hyvää Itsenäisyyspäivää =)

Koivunkävylle onnittelut :flower: =)

Täällä taidetaan tulla kipeäksi, nenä tukossa ja kitalakea kutittaa armottomasti. Lapset ja mieskin hieman nuhaisina. Ei tarviais nyt ihan heti sitten vauvan syntyä jos tässä vielä kipeeksi tultiin |O

Nyt pitkälleen!

nedee ja vauveli 40+3
 
ONNEA myös Peggy ja Koivunkäpy! :flower: Teidänkin pitkä "piina" vihdoin ohitse!

Ihanaa lukea vauvauutisia ja mieluusti lukeutuisin niihin itsekin, mutta Jessien tavoin loppukuuhun lukeutuvana täytyy vissiin toistaiseksi tyytyä nautiskelemaan muiden uutisista! :) Kärvistellään me sit Jessie siellä, jookos? :kieh:

Taitaa olla Kattiinakin vihdoin nyytin hakureissulla, kun ei ole vkonlopun aikana kirjoitellut ja oliko se perjantaina, ku kuulosti hyvinkin lupaavalta.

Noh, mä meen itsenäisyyspäivän kunniaksi jatkamaan suursiivousta, jos sitten illalla kattelis linnan juhlia ja "pukuloistoa"...
 
Itsekkin kävin kääntymässä päivystyksessä, kun eilen tuli verensekaista limaa ja illalla tuli suppareita 8 min. välein. Supparit sitten loppuivat puolen yön aikaan ja vauvan liikkeet väheni huomattavasti. Puolet yöstä valvoin huolesta sekaisin tökkien maha-asukkia, mutta kunnon potkuja ei jaellut... Aamulla soitin osastolle ja käskivät näytille. Käyrää otettiin tunnin ajan ja sille tulikin paljon vaihtelua ja vauveli myös alkoi liikkua paljon. Kaikkki tutkittiin tarkkaan ja kaikki oli hyvin. Supistukset olivat lyhentäneet ja pehmittäneet kohdunkanavaa, mutta sisäsuu oli edelleen kiinni... Joten kyllä tässä vielä varmasti aikaa menee ennen kuin on vauva sylissä. Pääasia oli kuitenkin, että vauvalla oli kaikki kunnossa :heart:

motherof5 37+4
 
vauvamasuihin :) en juuri aikaisemmin ole täällä seikkaillut, mutta kun luin tuon 14 sivua kirjoituksianne niin jäin tänne koukkuun.. Eli olen 26, toista odotan, LA 28.12 ja jorvissa synnytän.

Voin erittäin paksusti :) ja limatulppaa on tullut viikon verran, kohdunsuu on sormelle auki mutta supistukset puuttuvat kokonaan :( vielähän tässä toki on aikaa.. raskausajan diabeteksestä kärsin, vauvan painoarvio oli 3100 viikko sitten.

Pääseehän tänne vielä mukaan?
 
pienuu tervetuloo :flower:

hurjasti onnea vauvan saaneille, niitähän oli jo melkoisesti tipahdellut :heart:

itse tulin vain poksumaan, viikkoja 40+0 ja olo paksu :D vauvalla ei kuulemma kiirettä ulos, jotenkin harmittavaa jos pari viikkoa vielä kasvatan sitä masussa kun on jo nyt ihan hyvän kokoinen et miten tuon synnytys puoli koon puolesta.. nooh, sen näkee kai sitten.

onnea vielä vauvan saaneille! ja pahoittelut sanlelle koiran menetyksestä. ei varmasti pahempaan aikaa voinut käydä :hug:
 
Paljon onnea pikkuisista Enni, Myräkkä, Peggy ja Koivunkäpy :flower:
Ja anteeksi jos unohdin jonkun, mutta oli taas monta vauvaa ja paljon tekstiä niin ei meinaa mukana pysyä.

Tervetuloa myös pienuu :)

Sanle :hug: pahoittelut, itsellä jouduttiin lopettamaan kerran pari vuotias uros koira ja oli tosi kova paikka, kun tuli vielä todella yllättäen :(

Muille supistustuulia ja itsenäisyyspäivää!

Saini ja Tintti
 
Moi! Innostuin kans ensimmäistä kertaa lueskelemaan näitä sivuja...Jäin heti koukkuun...haluaisin liittyä seuraanne...

PIPARIINA...neljäs lapsi...30 v.....LA 27.12......Hyvinkää

Oon nyt käynyt kovasti kontrollissa sairaalassa, koska mytty liikkuu tosi vähän ja lapsivettä on tosi vähän...Käyn kaksi-kolme kertaa viikossa kontrollissa...Jännää on...
 
Ihanaa kun uusia odottajia tullut joukkoon,miekin joulukuun loppukuun odottajia eli laskettu aika on 30.12 :heart:
lepomis touhuja ollut täällä,nyt sivu silmällä linnan juhlia kattelen ...ihanaa kun viikot vierii,h hetki lähenee hui! saapa nähdä 10.12 on ultra äitipolilla,kuinka pikkunen kasvanut,painoarvio viime kuun alussa oli 2kg..mutta sehän on arvio,kuinka monesti painoarvio pitää paikkansa onko kokemuksia ?? :wave:
rauhaisa vaaveli minullakin on..ollut 2 pvää,on se silti liikkunut..alkaako sit tila vähenee hmm :/ pitäskö olla huolissaan..
mutta met jaksamme mammat :hug:

mamma Roista vm 75 ja ihana piiperö 36 + 4 :flower:

pojat 6v ja kohta 10v ( 22.12 )
 
heippa!
pitäisköhän munkin vielä änkee itteni tänne joulukuisiin , jos vaan mukaan tosiaan mahtuu. :D
Oon aina välillä lukenu teidän kuulumisia ja nyt loppua kohden enemmänkin, kun itelläkin laskettu joulukuun puolella vaikka alkuraskaudessa jämähdin tammikuisiin ku se alko sillo ku plussasin...

eli s-a-j ja laskettu 29.12.09, ikää 27v. ja toista odotan.. :wave:

täällä taistellaan korkeita verenpaineita vastaan ja neuvolassa rampataan usein, pari keikkaa jo polillakin takana.. esikon synnytyksen lähetessä paineet nousi, joten tästä varmaanki sama homma..!

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille toivottelee s-a-j ja 36+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuurakeiju:
Onnea Myräkkä! Sie lähit sitte pikaseen nyytin hakuun. Tämä hotelli tarvi vaihtoasukkaan että pääsit piinasta :) Mie nyt odotan vuorostaan omaa kohtaloani...ei mitään oiretta synnytyksen alkamisesta. Huomena äpolikäynti.
Juu sait sen minun ajan sitte :)
Tuuhan piipahtaan tääl ylhäällä jos haluut..? ;)

mammaroi tuosta painoarviosta. Meidän nyytin painoarvio oli viikoilla 37+4 3200g. Ja syntyi viikoilla 39+2 painoa 3000g.
Että aika paljon heitti..

Nyt jatkamme touhuilua, yritän nyt nukkua ku vauvaki nukkuu :)

Myräkkä ja tyttö kohta 2vrk
 
Heissan!

Minäki taidan nyt kuitenkin liittyä tänne joulukuisiin, kun tuo LA on 29.12. Jotenki tuntuu, että tämän vuoden puolella jakaannutaan. Eli menee sinne tammikuun puoleenväliin kuiteski =)

Ensimmäistäni odotan ja todella jännittyneet fiilikset! Sen verran vielä nopsaan kerron, että ikää on 23v., synnyttämään suuntaan tuonne PKKS:ään ja olen yksinodottaja. Lapsen isän kanssa olemme suht hyvissä väleissä, mutta emme ole ikinä olleet parisuhteessa. Missään vaiheessa tuo yksinodottajan rooli ei ole minua masentanut tai latistanut tunnelmaa. Päinvastoin, sisua se vain kasvattaa! =)
Onko täällä muita, jotka ovat "ei-parisuhteessa"? Ei varmaan kovinkaan montaa löydy =)

Zilla ja Lumi 36+5
 
Lumizilla tervetuloa joukkoomme :flower: täältä löytyy " ei parisuhteessa " odottava,olisi kiva vaihtaa ajatuksia =) ?
mie en saa unta,nälkä koko aika hih :LOL: nooh pitää alkaa rauhottuun..lukemaan uutta vaavi lehteä..voimia mammat ! :hug:

mamma ja piiperö rv 36+4
 
Täällähän on tapahtunut hurjasti! En ole ehtinyt koneelle muutamaan päivään, joten nyt KAIKILLE VIIME PÄIVINÄ VAUVAUTUNEILLE HIRMUSEN PALJON ONNEA!!! :heart: :flower:

Kiitos kun olette jaksaneet synnytystarinoitanne kirjoittaa! Itseäni kun jännittää toi synnytys ( lähinnä siis se kipu ), tarinoistanne saa taas uskoa siihen, että eiköhän siitä jälleen selviä kun kerran toisetkin selviää...

Tervetuloa teille uusille myös omasta puolestani. Kiva kun tulee lisää loppukuun odottajia kun täältä porukka näkyy vauhdilla tipahtelevan pois. Itselläni siis la 29.12. ja nyt alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä että eipä tämä asukas taida ainakaan etuajassa ulos tulla. Supistelutkin harventuneet ihan oleellisesti menneistä viikoista :eek: Tiistaina näillä näkymin viimeinen lääkärikäynti, jossa painoarviota jne. Jännityksellä odotan!
Mulla kans kummastakin edellisestä paineet ruvenneet nousemaan loppuvaiheessa ja niitä sitten pitänyt mittailla kotonakin. Viime viikon neuvolassa ainakin oli vielä normipaineet...

Hyvää yötä :wave:

anje ja :xmas: 36+5
 
taas valvottaa...
Muutamia öitä jo mennyt näin, nukahdan melko hyvin, mutta muutaman tunnin päästä herään ja valvon useemman tunnin.
Onneksi esikoinen tällä viikolla vielä pk:ssa, joten on aikaa päivälläkin nukkua.

Eipä ihmeempiä suppareita oo näkyny ja limatulppaakaan ei enää oo tullu.
Paikat vaan niin tautisen kipeet |O
Sauna pesty, ei vaikutusta...
To ois taas äippäpoli ja katsellaan josko alkais käynnistää, luultavasti menee ens viikolle. Se vaan kun voimat alkaa olla jo nyt lopussa...

Nyt mieskin heräsi, kun stressaa mun kanssa. Täytyy päästää se koneelle.

äityli75, eemeli 'uhma' 2v2kk ja joulu-tonttu39+4
 
Te pääsitte kärvistelyistä :D Toivottavasti itsekin pian ;)

Uusille tervetuloa! :flower:

Täällä ollaan edelleen pallomahana. Perjantainen lääkärin tutkimus aiheutti veristä vuotoa ja supistuksia, jotka jatkui koko viikonlopun ja tänään saanu niihin myös herätä. Muuten ei mitään... :/ Tänään soitto neuvolaan ja loppuviikolle lähetys käynnistykseen. Toivottavasti nyt itsekseen lähtisi...

Delfis ja Vili
40+6
 
POKS 39 :xmas:

eilinen ässän yritys meni ihan nauruks :LOL: ..anteeks.. :ashamed: ..no minkä mie sille voin että mie olen kuin merieläin.. hylje siis tai sen tapainen..no ainakin nauratti..enpä tiedä synnyttikö kukaan joukuisista eilen klo 22-23 välisenä aikana mutta kovasti olin myötä eläjä taas.. ihan hirveetä miten sitä harjotteleekin sitä synnttämistä mielessä näin kun la on jo melkoisen lähellä..

mie olen satavarma siitä suunnitelmasta että jos ei itekseen tällä viikolla synny niin ens viikolla leikkuriin..ja niin paljon kuin mie tästä hytkyttelystä tunnistan ja siitä että en saa henkeä niin ei manu ole ainakaan vielä hoksannut kummasta suunnasta kuuluu mönkiä ulos..

Dare ja manu 39


 
Se 39+0 eli POKS vaan :D Ja mahdollisimman iso poks mielellään :LOL:

Mulle on vaan pukannut vähän flunssaa. Huomenna ois äitipolin käynti ja samalla sektion esikäynti. Täytyy pohtia vaatisko tämä flunssa vähän siirtämään toimenpidettä eteenpäin ;) Vaikka tuskin tämä tonttunen tajuaa ennen la:ta lähteä itsekseen käyntiin.... :kieh:

Nyt paketoimaan muutama lahja kun mukelot jo koulussa :xmas:

T. Tintukka ja tonttunen
 
Huomenta ja Onnea kaikille vauvan saaneille :heart:

Täällä sitä vielä ollaan vaikka paikat oli silloin viime ke jo sen yli 3cm auki.
Kipeesti on möyriny ja aina välillä supistellu mutta ei vaan mitään sen enempää.
Oon niin enemmän kuin valmis jo synnyttämään mutta saas nähdä kauanko tätä saa vielä odottaa.
Ke on neuvola taas ja pyydän kyllä kattomaan paikat,että onko niissä tapahtunu jotain lisää.

RV39+3
 

Yhteistyössä