***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Onnittelut vauvan saaneille! :heart:

Täällä edelleen yhtenä kappaleena, eikä pahemmin mitään oireitakaan. Heti aamusta aloitin siivoamaan, kohta pitäisi leipoa pipareita ja pullia. Ja iltapäivästä shoppailemaan.. :)

Onkohan Myräkkä lähtenyt vauvan hakuun? Ja taitaa olla moni muukin lähtenyt omaa nyyttiä hakemaan.

Apila ja poitsu 36+4
 
Killille voimia!

Ite mietin pitäskö soittaa saikulle ja parkua että kun mä en jaksa.. eilisestä asti supistellu, yöllä 3h tauko ja sitten jatkuvat. päähän koskee (melempiin päihin siis) ja maha on hellänä..
Jos jois toisen kupis kahvia ja alkas siivota, toinen koneellinen pyykkiä pyörii jo.
 
ONNEA Pööpötti ja Miss Mindy! :flower:

Mäkin haluun jo nyytin syliin!! Huomenna vasta täysiaikaisuus poksut, joten onhan tässä vielä maksimi 5vkoa odotusaikaa, jos yli menee... :kieh: Eilen illalla särki alapäätä ja vihloi kohdunsuulla niin rajusti, että meinas itku tulla! Mutta nyt ne supistukset sitten on täysin tipotiessään, vaikka niistä monta kk jo "kärsittiin" ja pelättiin ennenaikasuutta. Nyt tuntuu jotenkin ihan epäuskoselta, et oon ollu jossain osastolla ja saanut kortisonit ym. Minä vai??Ehkä ne supparit lähti lainaan niitä tällä hetkellä kipeämmin tarvitseville! :)

Hauskaa viikonloppua mammoille ja tsempit kaikille nyytin hakureissulla oleville! :heart:
 
pööpötti ja miss mindy onnea onnea onnea.. :flower: :hug:

yhessä kasassa vaikka keuhkoissa onkin jotenki sellanen tunne kuin het synnytyksen jälkeen..ukko sanoikin tuossa käydessään alakerassa että olenko ok..mie olin ihan että *häh?!? :eek: *..olin kuulema huokailluta ja puuskuttanut kaks tuntia ihan unissani.. :LOL: ..

ihan selvästikkin harjottelen synnyttämistä unissani, jotta onnistuu sitten jotenkin kun tarve niin vaatii..

arvatkaa oliko kiva äsken herätä kun täällä tuoksui kahvi ja vasta leivottu luumupitko :p

Dare ja manu 38+5
 
mä syytän sitä possurokotetta etten synnytä tätä ikinä, mullahan loppu kaks päivää piikistä supparit kun seinään.
Toivottavasti ei nyt losahda vedet, ukko läks just kaupungissa käymään, ite arvelin mennä kuumaan suihkuun jos se auttas oloon..

MM onnittelut nyytistä!
 
Täälläkin pitkältä tuntunut odotus palkittiin viime yönä. :heart:
Poika syntyi klo 02.25, mitat 3060g, 49cm, 35cm. 9pisteen poika!

Kertomusta sen verran kun ehtii..

Eli sillon to aamuna oli säännölliset supistukset, joista täällä murehdinkin koko päivän. Päivän myötä muuttuivat epäsäännöllisiksi, kunnes taas iltapäivällä säännöllistyivät. Yritin nukkumaan illalla puol kymmenen, olin ihan rättiväsynyt enkä millään olis jaksanu lähteä synnärille. :D kymmeneltä kuitenki nousin ylös ja soitin synnärille ja pyysivät näytille. 100km matka lähdettiin sit yötä vasten ajamaan.. Tarkastuksessa 2cm auki, kanavaa muistaakseni 1cm. Päästiin saliin, eivät halunneet laittaa takas 100km päähän kotiin.. Supparit jatku salissa mutta lopahtivat aamuyöllä. Aamulla tarkastuksessa 4cm auki mutta ei kunnon supistuksia, joten päästivät meidät kaupungille jouluostoksille :p kaupungilla sit taas suppaili ja poltti selkään, ei kuitenkaa mun mielestä tarpeeksi.. saatiin kaikki joululahjat ja vauvajutut ostettua, eli siis veronpalautusrahalle löyty käyttöä :D

Sitte mentiin mun siskon luokse, ja hänen mies ja mun mies lähtivät kuntosalille ja me jäätiin siskon kans käärimään joululahjoja :D :D kivut yltyi siinä sitte (kello 17 ) ja yritimme soittaa miehiä takas mutta kumpikaa ei vastannu... arvottiin että soitetaanko amppari vai ootellaanko vielä. sit onneks ukot ilmotti olevansa tulossa, mulla hirvee painatuksen tunne ja pelko perseessä että oon jo täysin auki enkä ehdi kivunlievitystä saamaan.

Mitä sitä kukkua, paikat auenneet lisää n. puolensentin verran aamun neljästä sentistä, painatuksen tunne johtui kalvorakkulasta joka työntyi reijästä aina supparin tullessa :kieh: :kieh: supparit kuitenkin säännöllisiä, 4-8min välein tulevia, mutta eivät kestoltaan kovin pitkiä. kipeitä kuitenkin. saliin siis, kello oli tuolloin n. 19-20.. Klo 24 kätilö teki sisätutkimuksen ja sai paikkoja venytettyä 5cm asti. Antoi kuitenki parasetamolia ja jotain muuta jotta voisin nukkua ja rentoutua -> paikat avautuis paremmin. No näinhän siinä kävi, jonku aikaa nukuttuani heräsin koviin suppareihin ja hälytin tarkastukselle, 7cm auki. Päätettiin laittaa kohdunkaulanpuudute sekä puhkoa kalvot, puhe oli tilata anestesialääkäri laittamaan myös spinaali hetken kuluttua. Kohdunkaulanpuudute ei tehonnut, pari supistusta kestin ja kätilö tarkasti uudelleen tilanteen: olin täysin auki!!! parissa minuutissa siis 7cm -> 10cm! :eek: Salissa ei ollut ilokaasumaskia, joten enää ei ollut mitään tehtävissä.. Ponnistutti, joten annettiin mennä. Käytännössä katsoen synnytin siis luomuna kun puudutteesta ei ollut mitään apua! Kyllä sattui, kovasti, ja huuto ja itsehallinnan menettäminen oli sen mukaista.. Pystyin kuitenkin tottelemaan kätilön käskyjä olla ponnistamatta kun oli tarvis, ja säästyin repeämiltä TÄYSIN!!! Synnytysaika loppujen lopuksi tunti. Poika syntyi siis klo 2.25.. Ihana kun pystyi heti liikkumaan normaalisti ja istumaan yms., paikat ei ollenkaan kipeät. :) Kakkauskin onnistui n. 2,5h synnytyksestä..!

Poika osasi imeä rintaa heti salissa, mikä oli minulle ihme! esikko ei ikinä imenyt samalla tavalla rintaa... nyt aamulla poika ollut uninen eikä jaksanut tissiä imeä, joten ollaan annettu pullosta..

Täällä laitoksella ollaan, kone mukana. ;) poika nukkuu vieressä tyytyväisenä. :heart:

 
koivunkäpy.. mie koutsaan miun puuskuttamisilla sinne lähtöö aikaseks ja silleen.. toivottavsti onnistuu..

ite päätin odotella ens viikon perjantaille.. meidän 4v poika sano että sillon vois olla meil jonkun synttärit.. kun äitin synttärit on kaukana ( no tammikuussa..) ja tekis mieli kakkua pikku miehellä :D .. joten kokeillaan sattuuko pojan suunnitelmiin saaha jonkun synttäri perjantaille :heart:

upp3 onnee kovasti pojasta :hug: :flower: :heart:
 
Ihanii uutisia vauvoja satelee :heart: onnia oikein paljon :flower: :hug:

tsemppii jotka tarttee sitä loppuun asti :hug:

itse sain pissan viljely tuloksen eilen,oli täysin puhdas,ei tulehduksia yms..hain sit hiivakuurin :ashamed: jos kutina ja valkovuoto helpottas..
eilen kävin jotain lahjoja ostaan,pojille,tuskaa oli kävellä..päätin sit kotia tulla ;) ehin vielä tässä ennen jouluu käydä katteleen loput..mitä tarvii..
eilen ostin vaaville tuttipullon ja tutteja ja korviketta varalle,vaipat käyn vielä ostaan..
oudolta ttuntui ostaa hih,kun 6v sit ostanut viimeksi ;)
tänään paistella torttuja,pojat ovat isällä,tulevat taas viikolla mulle..ne niin oottaa vaavia jo :heart: äkkii tää meneekin aika,viikot..täällä tuiskuttaa ihanasti lisää lunta,on ollut pakkaspviä,jos se talvi nyt tulis..
mutta nyt,touhuileen,ihania hetkiä kääröjen kanssa ja jaksamista vielä !! :hug:

mamma roista ja ensi viikolla rv 37 ;) :heart:
 
Mä taidan kans lähtee kokeilee että tulisko tästä valmista, tiedä enää koskeeko selkään vai mahaan enemmän.
Lievää tenkkapoota vaan meinas aiheuttaa asia että laspen vahti nro 1 on paskataudissa, vahti nro 2 on kuumeesssa ja nrot 3&4 oli jouluostoksilla, osasivat onneks tehdä reippahasti shoppailut. :xmas: jos se tästä. jos ei tule valmista tälläkään kertaa niin perkele tämä tulee olemaan ensimmäinen joka on jäänyt mahaan ikuisiksi ajoiksi.
 
Koivunkäpy Toivottavasti tällä kertaa on oikea hälytys =) Onnea koitokseen

upp3 Onnea pikkumiehestä :flower:

:flower: :flower: Onnittelut myös muille vauvansa saaneille :flower: :flower:


Täällä alkoi taas äskön menkkajuilintoja mahassa ja selässä..... mutta miks ei yhtään supparia? Vai enkö tosiaan tunnista niitä?

Tiinuli81 rv 38+5
 
Onnittelut pööpötti, Miss Mindy ja upp3 pikkuisista :flower: :heart:

Koivunkäpy tsemppiä ja toivotaan että on tosi kyseessä ja Killillä myös toivottavasti nyytti sylissä sekä taitaa olla muitakin jo vauvan haku reissussa, eilen illalla ainakin näytti niin hiljaselta kun kävin täällä kurkkimassa :)

Täällä vaan odotellaan luultavasti sitä juhannusta, että tämä pienokainen suostuu tulemaan pihalle. Tuntuu viihtyvän kovin hyvin tuolla yksiössään, vaikka äiti tekisi mitä hyvänsä. No eikai ne sentään koskaan ole mahaan jääneet vauvat. Mutta kun tietää mikä paperisota odottaa ennen kuin saadaan viralliset paperit kuntoon ja passi pienelle niin olis ollut niin kiva hoitaa kaikki ennen joulua. Lisäksi olis vielä lentotarjouksiakin, mutta vaikea mennä arvailemaan syntymäpäivää vauvalle, jos ovat kuinka tarkkoja sen kanssa... No valivali. Yksi kipeä supistus oli viime yönä, vaikka muuten olikin paikat kipeinä. Jos sitä lähtis vaikka sinne joulumarkkinoille nyt vihdoin :) Viikonloppuja mammat ja hyvää itsenäisyyspäivää huomiselle!

Saini ja Tintti
 
Onnea kaikille uusille vauvan saaneille :heart:

Kiitos liikelaskentaneuvoista Koivunkävylle ja Ennille.

Eilen aamulla menin neuvolaan, kun olimme tosi huolissamme pikkuisesta kun ei liikkunut normaalisti ja vaisu keskiviikkopäivästä asti.Terveydenhoitaja otti onneksi puhelimessa vakavasti ja pääsin 15min päästä puhelin soitosta neuvolaan.Sykkeet oli aivan normaalit 130-145. Ja kolmen minuutin ajan mittaili.Se tieto ja ääni huojenti heti helpotuksesta.Edellisyönä näin jo kauhu-unia kuolleista vauvoista :(
Sitten ultran tapaisella, mutta pienemmällä versiolla jossa oli kuitenkin näyttö ja jotenkin näki kun neuvolassa ei sellaista kunnollista ole mitä äitipolilla on niin katsottiin niin näkyi liikkeitä mutta seitsemästä liikkeestä siinä itse tunsin jostakin syystä vain kolme. mutta näin ne kyllä näytöstä.Tervhoitaja kysyi sitten minulta et missä kohalla istukka on.No, enhän sitä tiedä kun ei ole sanottu aikaisemmin eikä hänkään tiennyt. Hän tarkisti sen tiedoista koneelta että on etuseinämässä ja että se vaikuttaa siihen että en kaikkia liikkeitä tunne.Ihme ja kumma kun kuitenkin tähän asti tuntenut tosi hyvin ja pikkuinen myllännyt kunnolla päivittäin että miten se nyt tässä vaiheessa vaikuttaa että istukka on edessä. Pääasia että kaikki on kunnossa eikä tarvitse olla huolissaan.Nyt sain liikelaskentaohjeet kotia kuitenkin että voin laskea tarvittaessa.
 
Täällä on aika paskat fiilikset. Meijän ihana 4v koira kuoli tänään. :'( Hukkui jokeen kun ei osannut varoa heikkoja jäitä ja mies ei kerinnyt apuun kun tuli väärältä puolelta jokea ja ei päässyt ajoissa toiselle puolelle. Itkettää niin pirusti ja olo on ihan voimaton. MIks elämä on niin epäreilua. Nyt ei kyllä jaksa synnyttääkään. Saa vauva rauhassa olla vielä mahassa pitempään.
 
Miss Mindy ja upp3 onnea vauvoista :flower:
koivunkäpylle tsempit laitokselle samoin taitaa myräkkä ola siellä, toivottavasti on jo nyytti kainalossa..
Valerie mul kans rauhottunu vauva massussa liekkö valmistautuu tulevaan.. neuvolassa mainitsin, ni meinas et alkaa tila loppuun ja ku pää kiinnittynyt hankalampi vauvan liikkua. ultran mukaan kuitenki hyvin liikku
 
Tiinuli81..ne menkkamaiset kivut on sinne päin..miulla on kahessa edellisessä menty aik pitkälle pelkillä *menkkakivuilla*.. kunnon supparit iskeneet vasta n. 1 tunti ennen synnytystä..


Valerie :hug: ..tiedän tunteen nosta painajaisista..miulla ei ole kohta kolmeen viikkoon ollut yhtään yötä etteikö yksi painajainen mahdu uniin..ja miulla kummittlee kuollut vauva ja sitten nämä isommatkin kuolee aika useesti nykyään..unissa ..mutta silti :/ ..

mie menen etsiskelemään nami pussia..laset olivat ostaneet mammalle sittarista namia.. mutta en tiedä mihin ne laittoivat miun nami pussin..loppujen lopuks ne kuitenkin nauraa taas että * ähäkutti ..narrattiin vaan* :LOL: :D :heart:

Dare ja manu 38+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Täällä on aika paskat fiilikset. Meijän ihana 4v koira kuoli tänään. :'( Hukkui jokeen kun ei osannut varoa heikkoja jäitä ja mies ei kerinnyt apuun kun tuli väärältä puolelta jokea ja ei päässyt ajoissa toiselle puolelle. Itkettää niin pirusti ja olo on ihan voimaton. MIks elämä on niin epäreilua. Nyt ei kyllä jaksa synnyttääkään. Saa vauva rauhassa olla vielä mahassa pitempään.
:hug: ..elämä ei aina oo reilua..
:hug:

 
Sanle: Voi ei, otan osaa suruun, kamalaa kun nuori koira menehtyy, itsellä mielessä kesäkuussa lopetettu 4v.10kk koiramme.

Kaikille vauvan saaneille isoja haleja, ihanaa kun nyyttejä tulee. :heart:

Täällä vaihdettu kolmeen sänkyyn lakanat, siivottu kaks marsun häkkiä, lintuhäkki, imuroitu lattiat ja sohvat ja pesty lattiat, pesty koneellinen pyykkiä ja pölyjä pyyhitty.

Masussa pikkanen heiluu jonkun verran, mut toivoakaan et ens yönä olisin laitoksella, mitään kipuja ei ole tai suppareita, vaik taas viime yönä tunnin kesti voimakkaita supistuksia ja sit taas loppuivat seinään. Ja päivällä tuli oltua vähän aikaa jumbossa ja sit lasten kanssa pihalla.
Sauna päällä ja loppuilta menee sit luultavasti nököttämällä sohvalla.

meemee ja stella di natale 37+6
 
Pööpötti, Miss Mindy ja Upp3, oikein mielettömästi onnea teille pikkuisista :heart: :heart: :heart: ...

Mie eilen illalla olin ihan varma, että lähtö tulee, tuli supistuksia illalla jo siihen malliin ja vatsa meni ihan kuralle ( miulla siis koko raskauden ummetus vaivannut ), mutta paskan latvat, siihen ne taas loppui.
Ja sitten aamulla lähdettiin sinne jouluostoksille sairaalakassi mukana, mutta eipä se tonttu tahdo silloin tulla, kun sairaala olisi vieressä ja tytöt valmiiksi hoidossa, eli tää helvetin jännitys eikun jatkuu :| ...

Oli kyllä kaupoilla juokseminen yhtä tuskaa, kun tuo paine alapäässä ihan tajuton, supistukset kyllä ovat olleet tänään suht maltilliset ja niitä tulee vaan silloin tällöin. Mutta saatiinpas melkein kaikki ostettua, pari hassua lahjaa ei löydetty tai tää mamma ei enää yksinkertaisesti jaksanut kiertää joka kauppaa, penkkiä sai olla etsimässä joka mutkassa :D ...

Eli niinpä miekin olen nyt sitten liittynyt teihin supistelijoihin, vaikka mitään ei tapahdu. Miulla ei koskaan aikaisemmin ole tällaista ollut, supparit kun ovat alkaneet, niin se on ollut menoa se, mutta nyt ei tosiaan voi luottaa enää mihinkään ennakko-oireisiin, kuten tuohon vatsan tyhjentymiseen. Eilen pidin sitä aivan varmana merkkinä suppareiden ohella :/ ...

No, mielellään kyllä kerta ei nyt vielä ole tonttu syntynyt, niin ei tartte ennen ens perjantaita tullakkaan, olis kiva nähdä se uusittu osasto tuolla Lappeessa =) ...

Jessie + :xmas: 36+4
 
Niin ja Sanle, paljon voimia siulle, mie olen menettänyt tässä neljänvuoden sisällä neljä lemmikkiä, kaksi koiraa ja kaksi kissa, joten hyvin tiedän siun tunteen ja surun. Meidän viimeisin kissa jouduttiin lopettamaan viime keväänä ja en edes töihin voinut mennä,kun olisin vaan itkenyt siellä. Ja tässä vaiheessa raskautta tuollainen suru on niin raskasta käsitellä, halauksia siulle :hug: :hug: ...
 

Yhteistyössä