***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Onnea vauvan saaneille ja isot halit. :heart:

Mie tahon kans mukaan, turvotus jatkuu nyt jaloissa ja käsissä et nivelet on kipeät, jatkuvaa pistelyä ja puutumista, mulla oo enää sormia jotka toimis, sf-mitta 36cm tai enempi (23.11. 34,5cm), valopalloja ja hienoja hileitä näkyy, verenpaine 125/88 ja proteiinia 1+ pississä.. Sain tikut kotiin joilla nyt tikuttelen sit neuvolaan 8.12. asti.

Kaikki suuret supistukset katosi kun viikkoja rupes tulemaan ja laskettu aika 20.12. lähenee, iltaisin tulee muutamia kipeitä ja kivuttomia mut siihen ne jää. Keltainen lima jäi pois, nyt ainoona on kokkareinen valkovuoto, johon pitäis hiivalääkitys taas hakea. Se olis 4 hiiva tässä raskaudessa. Rupeaa olemaan mitta täynnä jo tätä pas*aa, ja kauhulla odotan et joudunko menemään yksin synnyttämään. :'(

meemee ja stella di natale 37+5
 
Täälllä vielä. Yöllä tuli jo alle 5 minuutin välein ja kipeämpiä, selkää poltti ja alavatsaa, mutta painuin vain pehkuihin ja nukuin sujuvasti 3h putkeen. Mies heräsi neljältä, niin nousin käymään vessassa ja samalla sitten alkoi supistukset taas. En niitä kellottanut, kun torkuin välissä. Puol ysiltä kampesin ylös ja nyt vaikuttas jatkuvan samalla linjalla, että supistelee alle 10 min välein, selkää polttaen ja alavatsaa.. Maha on älyttömän hellä. Jos tätä jatkuu iltapäivälle, niin lähden käymään synnärillä. Pitää vaan odottaa mies töistä. Ja pitäs kai sinne ä-polillekin varmuudeksi soittaa niistä kuvista ja yliaikaiskontrolluajasta, kun jos tämä ei tässä viikonlopun aikana tulekaan.

Kattiina ja Möykky 41+1
 
ONNEA E-V-A!! :flower:

Juu, kyllä mäkin täällä taidan roikkua vielä vaikka kuinka ja kauan. Vihloo kohdunsuulla välillä kovastikin, mutta useamman kk:n vaivanneet supistukset on loppuneet melkein kokonaan! :eek: Välillä masu kovettuu napakasti, mut ei tee sitten niin yhtään kipeetä, saatikka olis mtn muitakaan merkkejä ilmassa.

Taitaa tulla veden juonti päivä. Heräsin huonosti nukutun yön jäljiltä niin turvoksissa, et ensimmäistä kertaa joutu ottaan kihlatkin pois sormesta ja naama on kun pienellä sialla... :kieh:
 
Hei joulumasut!!!

Onnea suuresti kaikille vauvansa saaneille perheineen :heart: :flower:

Täällä on alkanut sujumaan vauva-arki hyvin ja neljän lapsen hoito yksinkin alkaa oleen jo mukavampaa. Tosin ajoittain tuo suurensuuri väsymys painaa, josko viikonloppuna sais pienet päikkärit otettua :saint:
Pikku-Viena on suhteellisen helppo ja nukkuukin ajoittain ihan hyvin, pullosta syöminen on lähtenyt hyvin käyntiin, aluksi nukahti aina. Rinnalle pääsee päivittäin, mutta imeminen rinnasta on aikas haasteellista vielä pikkuiselle, nukahtaa usein tai hermostuu :heart:

Joulumieli on ihan ylimmillään, kun Viena syntyikin niin etuajassa, saan siis laittaa kaikkea kivaa joulujuttua :heart:

Ainoa haasteellinen asia on ollut vaatteiden löytäminen tuo kokoiselle :whistle: Kaikki potkarit on niin isoja tuollaisiin pieniin kinttuihin, että haasteita riittää millä ne saa pysymään :D

Mutta rauhaisaa ja antoisaa viikonloppua, ja paljon voimia kaikille!!!!

Jisse, Viena 2viikkoa + 2muuta tyttöä ja poju =)
 
Onnea kaikille vauvautuneille!!! :heart:

Itte juuri neuvolasta tulin ja tässä vähän saldoa:

rv 36+5
Pissassa prot +
RR 123/86, 125/85
Paino +210g/vko
sf 28,5cm
syke +140
Liikkeet ++
RT II

Vauva oli laskeutunu lähtökuoppiinsa ja terkka veikkas, että kauheen kauaa ei välttis tartte enää odotella -paitsi mun tuurilla sinne viikolle 42 vähintään:D Pissanäytteen joudun ny kiikuttaa labraan ton proteiinin takia... Turvotuksia ei oo ollu, enkä kyl oo mitää muitakaan oireita huomannu.

Olipas omanapainen kirjotus :kieh: No mut kaikille suppareita toivoville niitä oikein runsaasti :wave:
 
Pyh täällä mitään synnyttämässä olla :kieh: Supistuksia tuli 12-04 välillä säännöllisesti ja kolmen kieppeillä ne rupes kipeytymään mutta samalla sit harvenemaan kunnes loppuivat kokonaan. Ja mitään ei oo vuotanutkaan sen yön jälkeen joten tuskin se mitään lapsivettä oli. POikakin valvoi yskänsä takia ja nukuttiin sitten univelkojamme molemmat puol 10 saakka. Mut hitto että mun lantio on nyt entinen. Alaselkä on ihan paskana, mikä voi kyllä johtua liiasta makoilusta, mutta alapää on kyllä sen tuntoinen että jonkun sortin meloni sinne on laskeutunut. Oli se esikoisen aikaan helppoa kun ekat supistukset tuli synnytyksen alkaessa ja mitäs tämä nyt sit on? Saa nähdä miten nopee synnytys sitten on luvassa kun viimeks lääkärissä paikat oli jo 1cm auki ja kanava lyhentynyt siihen 2,5cm. Kyllähän noi supparit sitä on varmaan lisää kypsyttänyt. Mut jospa sitä älyää ajoissa lähteä kuitenkin sinne synnärille.
 
Joulukuuta pinoon!! Rutkasti Onnea vauvautuneille!!!!


(.)= Täysiaikaisuus saavutettu!! En olisi ikinä uskonut kun huhtikuussa testiä tehtiin... :saint: Nyt sitten seuraava kysymys... Mikä on supistus?? Eipä ole tähän mennessä tullut yhtäkään.... siis harkkasuppareita on muttei kipeitä.. Muitakaan kolotuksia tai tuntemuksia ei ole ollut... Vauvalle tulee tietysti joku kamala koliikki, kun äiti on saanut olla ihan ilman mitään kolotuksia... toivottavasti ei!
Lääkärin mukaan vauva ei ole vielä tulossa vähään aikaan. Ei ollut kiinnittynyt tms... Tunteeko sen kiinnittymisen vai tapahtuuko se vaan?
No, ei sen vauvan vielä tarvitse tullakaan. Tässä on niin paljon puuhaa vielä ja kaikki laittamatta. Ei meillä ole mitään hoitopöytääkään vielä, APUA!!! Kaikki pienet vaatteet on muovilaatikoissa kun ei ole lipastoakaan... Tässähän kerkee tulla vielä PANIIKKI! Niin ja mies sanoisi tähän että meillähän jo vaikka mitä! Vaunut ja kaukalo ja vaatteitakin niin paljon ettei edes kerkee käyttää... Ole huoleti vaan!

Oman navan lopuksi puhaltelen supparituulia niitä kaipaaville! +++++ :whistle:
Ja sitten vieraiden kestintään :)


J 37 POKS
 
Täysiaikaisille onnittelut! :D

Nolosti omaan napaan heti... :ashamed:
Täällä kotiuduttiin äippäpolilta. Vilin painoarvio tälle päivälle 4,1kg. Tämänkertainen lääkäri olikin se, jota olin hiljaa mielessäni toivonu. Vanhempi mies, joka on tunnettu loistava synnytysläääri. Tutki vielä lantion ja oli sitä mieltä, että vili mahtuu hyvin tulemaan. Oli suuri helpotus.
Teki sen sisätutkimuksen ja paikat on valmiina, eli kohdunkaula on lähes poissa. Kalvot irrotti. (mulle aivan uus juttu... ikinä kuullukkaa) Siis ei puhkassu vaan irrotti.
Tais toimia. Nyt oon kipeempänä ku koskaan. Itku kyllä meinas siinä tutkimuksessaki tulla.

Delfis ja Vili
 
Huhua kuulin että Enni ois pojan pyöräyttänyt aamuyöllä :heart:

Julietta Ei mullakaan esikoisen aikaan ollut ennakoivia supistuksia tai mitään tuntemuksia ennen ku synnytys alkoi sitten rv40+0. Ja poika ei kiinnittynyt ku vasta synnytyksessä joten sekään ei välttämättä tapahdu aikasemmin. Sillon mulla oli 37vk lääkärintarkastuksessa vielä visusti kiinni paikat ja ei niille mitään ruvennutkaan tapahtumaan ennen ku sitten ku synnytys alkoi. Sairaalaan mennessä oli tilanne aika sama mikä nyt jo on, vaikka sillon supistuksia oli tullut jo epäsäännöllisen säännöllisesti yli 12h.
 
EVAlle paljon onnea pojasta!

Mä ilmottaudun kanssa sinne loppupään kärvistelijöiden joukkoon, kun ei tämä pikkunen näytä haluavan mihinkään tuolta masusta. No ompahan sitten esikoiselle hoitaja 20pvä lähtien kun miehen siskolla on töistä lomaa joulun tienoilla. Tosin taitavat käynnistää synnytyksen yleensä viimeistään silloin laskettuna aikana eli 17.12. kun 41 viikkoa olisi täynnä. Täytyy muistaa ensi viikolla kysellä.

Julietta mulla oli myös ihan sama tilanne esikoisesta eli ei ollut minkäänlaisia kipeitä supistuksia tai muuten tilanne kypsä ennen kun niitä sitten alkoi tulemaan rv39+6 enemmän ja vähemmän säännöllisesti vajaan 10 minuutin välein ja poika syntyi 21h ensimmäisistä supistuksista, jotka jatkuivat loppuun asti eli rv 40+0. Sitä en muista oliko kiinnittynyt vai ei, kun ei täällä merkkailla mitään mihinkään. Luultavasti ei ollut laskeutunut eikä kiinnittynyt niin kuin ei tämä kakkonenkaan.

Tsemppiä kaikille, jotka ovat jo tositoimiin lähdössä! Ja supparituulia muillekin niitä haluaville!

Saini ja Tintti 39+3
 
Nonni, nyt soittivat ä-polilta takasin, että lääkäri on kuvat katsonut ja käskenyt varata ajan maanantaille. Eli maanantaille on siellä sitten aika. Kuvien vastauksista en tiedä, mutta oletan, että jos ne näyttäisi, ettei mahtuisi tulemaan, niin kai lääkäri olisi ohjeistanut sitten ilmoittamaan, jos alkaa supistella. Noh, onpahan siellä aina lääkäri ainakin päivystysvalmiudessa. Jos tämä nyt syntyisi, kun on aikakin varattuna :D. Kysyin vaan osastonsihteeriltä, joka soitti, että jos tämä alkaa viikonloppuna syntyä, niin pitääkö mun itse aikaa perua vai saavatko tiedon vai miten. Niin kuulemma vaan kertoa kätilöille synnärillä. Selvä homma siis.

Mulla vaan loppuu usko näiden supistusten kanssa. Välillä tuntuu, että hiipuu ja just kun saa ajatuksen loppuun, niin iskeekin kunnolla päälle. Miehelle lupasin kahvia ja joulutorttuja. Jos kauppaan vielä selviäisi ja katselis sitten iltapäivällä, mikä on tilanne.
 
Heippa! :wave:

Meille syntyi pieni ihana poika 26.11 kiirellisellä sektiolla. Mitat 3370g 48cm. :heart: :heart: :heart:

Vaikea ensimmäinen viikko on ollut, jouduin kotiutumisen jälkeen vielä kaksi kertaa sairaalaan kun vointini huononi äkillisesti. Nyt on antibioottikuuri ja kipulääkkeet ja vihdoin olen saanut nukuttuakin vähän, joten olo alkaa helpottamaan. Sydän on täynnä rakkautta ja ihastusta omaan pieneen kullanmuruun!!! :heart: :)

Pööpötti ja Rakas jolla ikää 1 viikko 1 päivä :heart:
 
Delfis, mullahan lääkäri irrotteli kalvot sillon maanantaina, ja kyllä, se teke kipeetä |O

Kaupassa käyty, paria pakettia vaille kaikki sain ostettua, kaupasta loppui valikoima kesken.. :xmas: nyt on olo semmonen että on kävellykki, jomottaa liitoksiin. välillä supistaa, kipeesti, mutta ei näillä viel mitää synnytetä.
Ja autoon sain leiman!

Tänään taitaa syntyä taas useampi tonttunen.. :heart:

Pööpötin perheelle kovasti onnea, ja mammalle paranemista!
 
pööpötti hurjasti onnea pojasta ja jaksuja alkutaipaleelle!! Makoilet pojankans mahollisimman paljon ja keräilet voimia..

Mua hirvittää et saan taas postpinali päänsäryn (sain sen esikolta epiduraalista ja kesti kaikkiaan 10pv, kerran sain veripaikanki, mut alko vuotaan uudetaan). Viikon makasin viel kotonaki et wc:ssa ja syömässä äkkiseltään kävin muuten ei pystyny liikkuun.. ihan järkky pääkipu + niskajäykkyys ja pahoinvointi

Älkää huoliko.. minä pidän teidän kans huolta siitä ettei palsta ainakaan ennen joulua kaadu

sukkis 39+4
 
Mä kävin tuossa pojan kanssa vaunuilemassa, aattelin jos hieman saisi suppareita aikaseksi, mutta mitästä tyhjää. Alapää vaan kipeyty entisestään niin että toista reittä oikein repii välillä kun liikkuu. Mä haluan jo niin eroon tästä mahasta ja vaivoista, vaikka tiiänkin että aika vähällä oon moneen verrattuna päässy. Luulis että noilla öisillä suppareilla ois edes jotain vaikutusta ollu kohdunsuulla, mut eipä ainakaan mitään vuotoa näy. Olettasin että jonkin sortin verilimaa tai rusehtavaa limaa irtoais niinku teki esikoisen aikaankin.

Mut ihanaa viikonloppu edessä ja mies kotona niin ei tarvii yksin pojan kanssa päiviä olla ja jos sattuu lähtö tulemaan niin on heti saapusalla, eikä tarvii 50km päästä töistä hälyytellä.

 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:

Minä täällä ainaki oon vielä ja varmasti ainaki viikon vielä. Nyt siis menossa rv 40+5. Mitään tuntumaa ei oo siihen, että lähtisin synnyttämään. Kaikki aikasemmat tuntemukset, supistukset sun muut, on loppunu ku seinään. Vauva kyllä liikkuu, mut muuten aika hiljasta.

Olin 5pv osastolla käynnistyksessä, mutta kun ei käynnisty ei, niin ei. Laittoivat sinne ku verenpaineet on korkialla ja turvotusta aika lailla. Mutta sitte pyysin jo kotiin ku tuntu hölmöltä siellä lasareetissa maata, koska mitään ei tapahdu. No lääkäri oli samaa mieltä, että kotiin ku ei edisty. Täällä sitä sitten vielä kärvistellään ja odotetaan verenpainelääkkeitten kanssa. Ens vk perjantaina olis sitte yliaikaiskontrolli äippäpolille ja sitte käynnistys uudestaan. Joskos sitte sais nyytin kainaloon..? Mukavampaa se täällä on ko sairaalasa.

Mutta koittakaa mammat viä jaksaa kotosalla ootella! Paljon mukavampaa se kotona on ku lasareetissa! Voimia ja haleja kaikille! Nii ja supistukset piän itellä! :saint:
 
Onnea E-V-A ja pööpötti poikavauvoista! :flower: ja oliko vielä joku muukin... vauvoja tupsahtelee niin tiheään tahtiin ettei perässä pysy B)

Mutta onko kaikki lähteny synnärille vai muuten vaan perjantai-illan viettoon kun on näin hiljasta...? Olisko jo Myräkkäkin päässy tositoimiin, kun ei oo hetkeen kirjotellu, pidetään peukkuja :)

tääl ei mitään, ei niin mitään. Mutta eipä kai vielä sovi ollakaan kun la:an on viel reilut pari viikkoo... monella sentään on jo se etappi ohitettuna. Jotenki sitä vaan oottelee jotain tapahtuvaks, kun on asennoitunu jo viikkoja siihen että saattaa tulla ennenaikasena ja sit ei yhtäkkiä ookkaan mitään oireita kun "sais" jo vaikka syntyäkin. Mutta parempi näin, ehdottomasti!

Suppareita niitä tarvitseville, ja mukavaa viikonloppua kaikille! :D

elisar ja :xmas: 37+5
 
Onnea Pööpötille! Täällä sitä vaan ollaan edelleen yhtenä kappaleena, vaikka olin koko päivän shoppailemassa ja vielä illalla heiluttelin imuriakin. Muutama supistus on viimeisen tunnin aikana tullut, mutta ei niillä vielä laitokselle lähetä. Neuvolassakin kävin, ei mitään merkittävää, vauva ei ole kiinnittynyt vaikka alhaalla onkin. Tosin ei mulla ole muut kuin esikoinen ollut kiinnittynyt synnytyksen alkaessa, muut ovat laskeutuneet vasta ponnistettaessa... Josko sitä lähtisi lepäilemään, niin jaksaa sitten huomenna taas touhuta =)
 
Omaa napaa... täällä ollaan kotona yhtenä kappaleena. Lapsiveden menosta on nyt 25 h ja aamulla klo 9 alkaa käynnistely, jollei mitään sitä ennen tapahdu. Klo 3 alkoi eilen säännölliset ja pikkuhiljaa kipenevät supparit, joita kesti jonnekin klo 16 asti ja seurauksena ei mitään! 5 minuutin välin puski hikeä ja puuskutusta, panadolin ja suihkun avulla sinnittelin, sitten loppui supparit ja todettiin että meikä kotiin odottamaan aamua. Oon ihan turhautunu :headwall: :headwall: . Pari tuntia oon nukkunut, mutta heränny muutaman kerran TODELLA kipeisiin supistuksiin... saa nähdä lähteekö ne tästä tihenemään vaiko ei. Oon vaan aika poikki kun en nuku ( toinen yö jo putkeen ) joten mitä siitä synnytyksestä enää tulee :'( ja kivut oli eilen sellaisia pahimmillaan että meinas itku tulla.... kuinka paljon ne tuosta vielä pahenee?! Varsinkin jos kohdunsuulla ei tapahdu mitään, eli ei oo toivoakaan puudutuksesta! :eek:

Topin painoarvio oli aika tarkkaan 3 kg ja eilen kaveri oli ihan ubervilkas viimeisellä käyrällä. Sykkeet huiteli 170 huiteilla ja liikkeitä tuli koko ajan... miettivät jo että tarviiko jäädä osastolle, mutta onneks pääsin kotio. tää kahden tunnin unikin on tehny ihmeitä ( tai sit ei )... En tiiä meniskö makuulle vai oottaisko seuraavaa KIPEÄÄ supistusta. Tuntuu että niitä tulee harvakseltaan, mutta jahka pääsen makuulle, niin takuulla tulee nopsasti ja kävely on ainoo helpotus ( ja kuuma suihku )

Sorry tää oli tämmöinen yöllinen tilitys turhautumiseen :( . Eilen tähän aikaan olin varma, että nyytti on sylissä vielä perjantain aikana, vaan kuis kävikään... hyvä jos lauantaina :(.

Tsemit kaikille muille kipuilijoille :hug: ja onnea vauvautuneille!!! :heart: ( toivottavasti ite pääsen jengiin mukaan vielä tänään! )

Killi ja Topi 38+5
 

Yhteistyössä