***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Heissan kaikille! Ja onnittelut vauvautuneille.

Meillekin viimein syntyi viime yönä (eli 5.12.) tyttö klo 02.16. Pieni mustatukkainen (koivunkäpy se sun unes kävi toteen) ihanat hymykuopat omaana, 3000g ja 47cm.

Eilinen tosiaan meni koko päivä kauheilla kivuilla, 7 min oli supistusten väli koko päivän. Mutta kun ei kohdunsuulla tapahtunut yhtään mitään muutosta, niin..
Illalla menin 10 aikaan kysymään että mitähän pöksyihin valahti, kun verta holahti. No käyrille pistivät, edelleen 7min väli supistuksissa eikä kohdunsuulla yhtään mitään muutosta aamuun nähden. Sanoin sitten etten kertakaikkiaan pysty niillä kivuilla nukkumaan. Lupasivat sitten kipupiikin ja nukahtamislääkettä.
Joka paikka oli ihan täynnä, niin mentiin saliin. Sain piikin ja pillerin joskus puol 12. Kohta tuli kätilö että 2 synnyttäjää ilmoittautu just sisään et sali pitää saada käyttöön. Siirsivät sitten tarkkailuhuoneeseen toisen naisen kans nukkuun.. Nukahtamistabu alko vaikuttaan mut kipupiikistä aiheutu päinvastaista. Pää oli ihan sekasin ku nukutti mut samalla kivut oli sietämättömät. Pyörin ja huokailin tyynyyn, yritin seistä, makoilla ja olla kontillani; mitenkään ei ollu hyvä. Puol 2 kutsuin sit kätilön paikalle, että ei tästä tule mitään kun ei kipupiikki auttanu. Kätilö teki sisätutkimuksen. Siinä vaiheessa ei puhunut mitään, sanoi vaan et siirrytään takasin saliin että toinen nainen saa nukuttua. Siirryttiin sit takasin saliin ja minä melkein itkua väännän että miksi se tekee niin kipeää. Kätilö paukas että oon 9cm auki ja saan alkaa synnyttämään. No paniikkihan siinä iski, että kipulääkettä ja mieski kaukana. Että kai mä sentään saan soittaa sille.. Sillä välin ku soitin niin kätilö haki toisen kätilön paikalle, sit vaan selälleen, limatulppa irrotettiin ja kalvot puhkastiin. Kolmella ponnistuksella vauva synty, aivan luomuna ilman ensimmäistäkään naarmua.

Olo on aivan mahtava, alapäässä ei mitään vikaa mut yläpää vähän taivaissa :) Aina oon sanonu etten ikinä luomuna synnytä, mut ei se niin kamalaa ollutkaan :) Pakon sanelemana ;)

Luen myöhemmin teidän jutut ja omankin kertomukseni :) Ei ehkä ihan kaikki tullu ilmi :)
 
Niin ja lisäys vielä, synnytyksen kestoksi merkittiin 4t16min (suunnilleen) josta salissa ehdin olla n. 20 min ja ponnistusaikaa 6min.
Kesto siis alettiin mittaamaan siitä ku menin ihmettelmään sitä verta pöksyssä..
 
Onnea kaikille! Pitää lukea myöhemmin teidän kuulumiset.

Meille syntyi 4.12. klo 4 poika :heart: :heart:
Synnytys kesti 3 h, kerron myöhemmin lisää.

Päästiin tänään kotiin, huomenna vielä näytille taysiin...

Enni ja Isoveli 2v. ja Pikkuveli 1vrk
 
Onnea Myräkkä ja Enni!

itesain synnytyskertomuksen käsiini,ja avautumisvaihe merkattu 43min, ponnistus 2min ja jälkeiset 10min..:) pikaista touhua sit loppujenlopuks ;)

poika osaa imeä tissiä joka mulle iha uutta ku esikko ei osannu.. vaavi imassu kait lapsivettä nii on vähä kiemurtelevainen ja meinaa välillä yökkiä mut mitään ei oo tullu.

hyvin pieni ehkä päästään huomenna jo kotiin jos mitää isompaa ei ilmene. koti-ikävä,mut silti ihanaa tutustella vaaviin rauhassa. :heart:
 
Ihanaa, lisää pikku tonttusia! :heart:

ONNEA Miss Mindy, Upp3, Myräkkä ja Enni 1980!! :flower:

Voi kun tulis jo omakin vuoro...vaikka toisaalta ajatus vähän hirvittääkin :) Tuskin vielä pitkään aikaan mitään tapahtuu, ei näistä pikku suppareista ja vihlonnoista oo vielä mihinkään.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

elisar :heart: 37+6
 
Onnea Myräkkä ja Enni kummallakin mukavan haipakkaa touhua, sit loppupeleissä

ja ei se Myräkän tyttö mitenkään nyt ainakaan ISO ollut.. odotus palkittiin!!

Mäki olisin jo niin valmis synnärille.. mummu ja pappa lähtee huomenna reissuun, et paskat ku tympäsee, mut millonpa nämä lapset olis äitiä totelleet. No on tuos onneks naapurit, mihin voi mennä yök ja mun sisko lupaili tulla tännepäin kun tarvista tulee, et saa hakea esikon sit toiseen mummulaan, siks aikaa ku mä oon sairaalassa (ei isännän tartte olla pois navetasta, on sit pois, ku mä kotiudun vauvankans).
Aamulla alko niin turhauttaan :'( :'( ku on monta viikkoa ollu kassi pakattuna valmiina lähtemään, ensin ettei synny liian aikasten ja sit nyt vartotaan vain joulua :'(
Voi et tää loppu on raastavaa, ku asutaan vielä täällä sivistyksen ulottumattomissa. Eikä pysty lähteen oikein mihinkään.. monta viikkoa vain siivonnu ja yrittäny kuluttaa aikaa :'(

sukkis ja jukuri 39+5
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: =)

Oma olo on jotenkin kauhean hermostunut koko ajan, pitää oikein miettiä aina hetken aikaa ennen kuin kenellekään vastaa että ei tiuski :(

Närästys taas pahana riesana |O Mikään ei auta!!!

Supistuksia ei ole...
nedee ja vauva 40+2
 
Hurjasti onnea taas kaikille vauvaantuneille :flower: :flower: :heart: :heart:

Mä oon niin kade kun niin moni saa synnyttää luomuna ja aikaakaan ei mene kuin muutama hassu tunti |O Meikäläinen täällä sitten odottelee sektiota kuin tuomiopäivää :ashamed: Oispa vaihtoehtoja. Eihän ne toki väkisin leikkaa, mutta en mä nyt tietenkään ole valmis ihan älyttömiin riskeihin tämän asian kanssa. Tärkeintä olisi hyvävointinen vauva (ja äitikin mielellään...)

Mä oon paahtanut kaksi päivää jouluostoksilla ja tuloksena muutama hassu kovottelusupistus.... Ja jalat hellänä, etenkin tuolta päkiöistä. Ei ne 3 ässääkään ole vielä ainkaan tehonneet... Huomenna olisi kyllä ollut kiva päivä synnyttää. Saisi lapsi lipun salkoon synttäreinä :D

Kaupoissa hypistelin pienen pieniä vaatteita ja melkein aloin rääkymään siellä hyllyjen välissä :saint: Tippa silmässä ajattelin, että onko todella mullakin kohta sellainen pieni nyytti, jonka voi pukea tuollaisiin pikkuriikkisiin vaatteisiin :heart:

T. Tintukka ja tonttu 38+5
 
ONNEA MYRÄKKÄ JA ENNI :flower:
Joo onneks toi Myräkän piina on nyt loppu ja pääsee sit nyyttinsä kans kotio!

Täällä ei mitään uutta! Senkus kasvattelen tätä peräkammarin poikaa isommaks ja isommaks :headwall:
Älä Tintukkasektiota murehdi se on miusta ainakin ihan yhtä hyvä tapa saada vauva. :heart:
Pääasia että vauvalla kaikki hyvin. Mitä sitä turhia riskejä ottamaan.
:hug:
Hermot menee noitten kyselijöitten kans, muuten eivät soittele tai viestittele, mut nyt kyllä, voi per.. :/

T:Tuubi ja peräkammarin poika 40+1
 
MYRÄKKÄ :flower: =) :hug: :heart: .. mie nuihin aikoihin kärvistelin melkoisen kipeenä ja ajattelin että se olet joko sie tai koivunkäpynen joka saa vauvelin mutta en mie.. :heart: IHANAN PALJON ONNEKS OLKOON

ENNI :flower: =) :hug: ..ONNEA KANS VAUVELISTA..

TUUBI lyödäänkö lukkoon 16.12.09 ? :D ..siis olla poikimassa.. mie nimittäin eilen päätin että tämä *lonkeroinen* ei mustasta aukosta kömmi :LOL: :whistle: ..jos mennään siihen että ei tajua tulla uunista ulos ennen 14.12.

ja eilen varmistui uuden lapsivuode osaton avaus.. :D ..11.12 pääsee sinne minne ennenkin synnytys osastolle..ei tarvitse ajatella G kirjainta ;) ..pelkkä C riittää... :xmas:..ja ihan jännä odotella mitä ne on uusinu vuode osastolla.. verhot ehkä ...

ja nyt korispoika matkoihinsa ja takasin nukkumaan hetkeks..

:wave:

Dare ja manu 38+6
 
Meidän pikku Emmi syntyi 4.12 klo: 5.22. Mitat 3100g, 49cm, pipo 33cm.(vko 41)

Vähän synnytyskertomusta samalla:
klo 1.25 heräsin supistuksiin, keittelin teetä, lueskelin ja kävelin ympäri kämppää,
n.klo 3.00 soitin vanhemmille ja synnärille ja herätin miehen, lähdettiin sairaalaan n. klo 3.45 jolloin suppareita tuli jo 2 min. välein ja sairaalaan kirjauduttiin n.4.30. Tyttö syntyi 5.22. Eli sairaalassa ehdittiin olla vajaa tunti. Kivun lievityksenä ilokaasu ja spinaalipuudutus, joka puudutti takapuolen ja varpaat eikä auttanut supistuksiin yhtään. Ponnistusvaihe kesti 2min ja en tuntenut edes, että vauva oli jo syntynyt. Kaikki meni nopeasti ja hienosti ja seuraavana päivänä eli eilen kotiuduttiin. Nyt vaan huolettaa Emmin pissaaminen, kun eilen pissasi vaan kerran ja tänään ei vielä ollenkaan ja vaipassa oli myös verta. Nyt vaan seurailen tilannetta ja jos ei pissaa tule iltaan mennessä täytyy varmaan soitella synnärille. Tiistaina mennään sitten kontrollikäynnille, koska lähdettiin niin aikaisin kotiin....
Itsellä vointi tod.hyvä ja vuotoakin tosi vähän. Maito ei ole vielä kunnolla noussut ja sitä odotellessa...

T:peggy+Emmi 2 vrk
 
Onnea Myräkkä! Sie lähit sitte pikaseen nyytin hakuun. Tämä hotelli tarvi vaihtoasukkaan että pääsit piinasta :) Mie nyt odotan vuorostaan omaa kohtaloani...ei mitään oiretta synnytyksen alkamisesta. Huomena äpolikäynti.
 
Ihanaa, taas vauvauutisia :flower: Onnea kaikille jakaantuneille tasapuolisesti :heart:

Mäkin halusin synnyttää tänään (etteivät ehtisi leikata), mutta eipä tunnu mitään :D
Vähän flunssainen on olo. Voiskohan se olla riittävä syy sektion siirtoon
:whistle:

PeggyBundy onko veri vauvan pissassa kirkasta vai sellaista punertavaa "tiilen" väristä? Jos se on sellaista haaleampaa, niin kyse ei ole verestä vaan pissassa on aluksi sakkaa. Passais hyvin just tuohon, että teidän vauva on harvapissainen. Ihan norm. ja vaaraton ilmiö. Sitä pitä tietenkin seurata, että vauva pissaa ja kakkaa päivittäin.

Josko alkais hommaileen kotia kuntoon niin saa illalla katsella linnanjuhlat rauhassa... :)


T. Tintukka ja tonttu 38+6
 
KOivunkäpylle ja Peggylle JÄTTI onnittelut.. syntyihän se koivunkävyn
juntturavauvaki :D Eikä tuo nyt mikään ISO ollut..

Peggy mulle sanoivat kun esikon kans olin laitoksella ja ihmettelin kun vauva ei pissaa; et yks märkä vaippa päivässä riitää (siis vastasyntyneelle). Jostain sit luin et isommalle olis 5 märkäävaippaa + 1 kakka/pv, mut tuo on varmasti melko yksilöllistä. Mut ainakin tuon pitäs pitää paikkaansa että yks märkä vaippa prv/pv.
Mut jos pissassa on verta, ni ota nyt jo päivällä yhteyttä synnärille..
 
Aivan mielettömästi onnea MYRÄKKÄ, ENNI1980, PEGGYBUNDY & vielä KOIVUNKÄPYKIN :flower: :heart: :heart: ....

Myräkän ja koivunkävyn pitkä piina on nyt takana ja ihanat pikkupallerot on sylissä. Kyllä täytyy myöntää, että kateellisena täällä lueskelen uutisia, kun itsekin tahtoisi jo vauvan maailmaan. Mutta kun kuuluu tuonne kuun loppupään porukkaan, niin tietysti sitä kärvistellään sinne asti...

Ja Upp3, ihanaa kuulla, että vaikka on koti-ikävä, niin tunnut jotenkin rauhalliselta, ehkä miekin saan tässä itseni rauhoitettua...

Jessie + :xmas: 36+ 5
 
kaikille nyytin saaneille paljon onnea ja voimia :heart: :flower:

itselläni vointi hyvä,ei mitn supistuksii tai muita synnytukseen liittyvää oireilua..ti on äippäpolilla paino-arvio käynti ja ehkä voi olla käynnistys..tänään pitäis mennä perheen kans synttäreille ja illalla katsoo linnanjuhlii..

voimia ja jaksamisia kaikille :heart:
 
Veri oli semmoista hailakan punaista ja näytti et olis tullut pissan mukana ja pissaa oli aika paljon. Pikkuinen pissasi heti, kun sai lisämaitoa eli ei ilmeisesti vain saa tarpeeksi ruokaa?? Ei kyllä itke nälkäänsä tai ei ehdi, kun tungen tissiä joka välissä, et sais maidon tuotannon käyntiin kunnolla. Kakkaa tulee kunnolla.
Kumma kun ei itseä väsytä ollenkaan, vaikka ei ole kauheasti tullut nukuttua viime öinä. Nytkin olis hyvä tilaisuus ottaa päikkärit, kun 2,5v poitsukin on nukkumassa, mut eipä väsytä...Sitä vaan ilmeisesti tottui päikkäreihin loppuraskaudesta ja tuntui et olis voinut nukkua ihan koko ajan. Ihanaa kun taas jaksaa touhuta kaikenlaista:)
 

Yhteistyössä