***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Isot onnittelut taas kaikille uusille äideille :heart: ja uusille tervetuloa.

Täällä on toinen, joka vahvistaa poikkeuksen kolmen ässän säännössä... eilenkin siivosin ja uurastin oikein kunnolla, kun siirtelin huonekalujakin uuteen uskoon. Sen jälkeen kävin vielä parin kilsan lenkillä ja kaupassa. Illan päätteeksi harrastettiin vielä miehen kanssa vaakamamboa. Kaiken tämän saldona oli NELJÄ supistusta, huoh....
Tiedän kyllä, ettei lapsi pakottamalla ulos tule, mutta olo on jo niin tuskainen. Pitäisi vain rentoutua ja antaa ajan kulua, mutta minkäs sitä itselleen voi :LOL:

motherof5 37+6 (huomenna poksuu)
 
Paljon paljon Onnea vauvautuneille!! :flower:

Meilläkin oli eilen kolme ässää käytössä. :D kävelylenkin kävin jopa 2 kertaa. B) en tiedä edelleenkään mikä on supistus mutta enköhän mä nekin saa viimeistään synnytyksessä sitten kokea. Vauvaa ei kyllä yritetä vielä ulostuttaa. Hän ei saa tulla yksiöstään ennekun ollaan käyty ikeassa!!! :LOL: niin ja saatu vielä muutama masukuva albumiin.

Nyt meillä alkaa yhden naisen piparishow. Jospa tekisi ihan tavan joulupipareita ja sitten miehen kanssa illalla taiteillaan talo.


Ihanaista päivää kaikille!
 
Mä oon tullu siihen tulokseen, et nuil ässillä ei saa muuta aikaseksi kuin liitokset kippeeksi.. No saunassa vois käydä vaik jokailta :saint:
Mä olin eilen illalla jo lähes varma et päästään lähteen.. saunan jälkeen 8lta alko poltteleen 10-15min välein ja poltteli tuonne puoleen yöhön asti. Vauvaki oli jotenki tosi levoton. Kysäsin jopa lapsenlikalta, et onhan sil auto käytössä. Mut ei.. loppuvat ennen ku kerkesivät kunnolla edes alkaa.
Aamulla esikko vönki sit meidän viereen ja hiillosti mut pois unileluillansa!
Meil on tämmöset "pienet" unilelut..
Mut toisaalta nautin ihan suunntattomasti kun saa juoda YKSIN aamukahvit ja istahtaa tähän koneelle rauhassa..
sukkis 40+1
 
Voi, lisää vauvauutisia, suloiset onnittelut TAKHISIS, TETASHA JA KILLI :heart: :heart: :flower: ...

Miekin vihdoin ja viimein poksun täysiaikaiseksi, eli 37 viikkoa täynnä ja missä ne supistukset nyt on. Täällä meijän keskuudessa näyttää nuo supistukset vaan loppuvan viimeistään silloin, kun tonttu saisi pihalle tulla :D . Aatelkaa, enää reilu pariviikkoa ja on joulu, tulee kohta kiire saada tää tonttu pihalle ennen joulua, että kerkeis vielä kotiakin jouluksi tai sit olkoot mahassa joulun yli vittiläinen :whistle: ...

Miul kanssa olo jo todella tukala, kauhulla aattelen, et jo tässä oikeesti pitäis vielä maksimissaan melkein se viisi viikkoa kärvistellä, niin huh huh :headwall: . Ei enää edes muista, millaista on olla "normaali", ilman kaikkia kolotuksia ja vaivoja ja olisi niin ihanaa taas taipua tekee jotain ja päästä tästä hiton närästyksestä...

Ootteko muuten huomannu, että jo nyt meijän pino on pikkuisen hiljentynyt ja eletään vasta alkukuuta?!

Jessie + POKS 37
 
poks 38rv vihdoin..kohta sinne äippäpolille kuuleen kuin iso vaavi on ja onxs käynnistys milloin..huoh sain sit viime vuona kurkkun kipeeks ja vähä flunssanen olo,mut toivottavasti en tuu kauheen kipeeks..
esikoinen lähti eskarin kans luistelee ja poitsu tarhan kans joulukirkkoon..

supistuksii,haleja ja voimia kaikille :heart: :hug:
 
Täälläkään ei kolme ässää saa mitään aikaiseksi! Tuntuu jo siltä että yliaikaiseksi menee vaikka laskeettuun onkin vielä sen pari viikkoa.. olisin kyllä valmis lähtemään vaikka heti!

emmi 37+6
 
ONNEA Killi! :flower: Ja älä stressaa imetyksestä, tutustutte rauhassa toisiinne. Ei toki kokemusta ole, mut ei se imetys kai niin helppoa loppujen lopuksi ole. Mä ainakin koen, et se tulee olemaan ehkä yksi suurimmista haasteista. Ja jos ei onnaa, ni ei se kai sen huonompaa äippää tee! :hug:

Aamulla mietiskelin itsekin, et hiljaista on. Pinoa eniten pystyssä pitäneet taitavat olla vauvautuneet lähes kaikki.

Mä en kans usko, et kolmesta ässästä on mihinkään. Mä oon "riehunu" kohta jo vkon tehden kaikkea mahdollista, ja edelleen mua supistaa vähemmän, ku aiemmilla vkoilla. Ehkä mulla on liian "vajaat" ässät käytössä, ku saunaan pääsee vaan kerran vkossa omalla vuorolla ja seksi ei vois vähempää kiinnostaa! Täytyy vissiin kokeilla, kaipa sen aiemmilla vkoilla saadun seksikiellon voi jo nyt täysiaikaisena purkaa. :D Ehkä nää vauvat tosiaan tulee sitten kun itseä huvittaa, ei paljon päivistä ja äitien toiveista välitetä! :heart:

Mä voin tosi hyvin, enää ei tosiaan merkkejäkään mahdollisesta synnytyksestä. Jaksan puuhastella kaikkea, taivun hyvin ja vaivatkin vähentyneet puolella. Okei, toki vihloo ja närästää ja pistää ja ahistaa ym. "kivaa", mutta vkot 32-36 oli mulle niin vaikeita sohvalevossa supistellen, kävelemäänkään ei päässyt kuin "hiipimällä", saatikka et ois voinu poistua kotoa, et siihen verrattuna oon elämäni kunnossa!! :) Siitä huolimatta oisin kyllä itsekin valmis jo nyytin hakuun...

Jaksamista ja pitkää pinnaa mammat, ollaan kuitekii jo ihan "kalkkiviivoilla". Kk:n kuluttua viimeistään alkaa meillä kaikilla olemaan vauvat sylissä. Tosi lohduttavaa, sekin kuukausi on kuin vuosi... :LOL:

Jaahas, jos vaikka jatkais siivoilua...kohta on kaikki nurkat koluttu! |O

diiselikissa 37+2
 
Moikka moi kaikille pitkästä aikaa! :wave:


Yhdessä kasassa ollaan vielä, eikä muutosta ole oikein mihinkään suuntaan. Paha olo jatkuu edelleen ja jatkuu varmasti synnytykseen asti.

Ainiin onhan sentäs yksi iso muutos... tänään päästään hakemaan uusi auto!!! Ihanaa, vanha alkoikin hajoamaan jo käsiin, ja tää on vielä meidän ihan ensimmäinen upouusi auto. Laskettiin että kun vaihdetaan puoletpienempi kulutuksiseen dieseliin ni jo bensa säästöillä maksetaan osamaksut poies. :D
On sitten masukilla turvallista körötellä! :D

Tänään olis sitten vielä neuvola iltapäivällä. Ei ollakkaa nyt kolmee viikkoo käyty, ku ollaan käyty äippäpolilla. Nyt sitten oliskin jo viikon välein käynnit.

Eipä tässä kait muuta...

Onnellista odotuksen jatkoa kaikille! :flower: :flower:

Jenninho+masukas poika 37+2

Onnea myös kaikille ihanan masukin saaneille! :flower:

Ja tervetuloa uusille!
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille!:heart:

Samaa itsekin tuossa mietin että viikko sitten vielä näytti että ei nämä joulutontut halua tulla ulos ollenkaan ja nyt niitä sitten satelee jatkuvasti ja pino näyttää hiljentyvän vaikka ei olla vielä edes puolessa kuussa.

Mä en jaksa enää edes uskoa noihin ässien taikaan. Oon sitä mieltä että ne saa synnytyksen käyntiin vaan siinä tapauksessa kun ois muutenkin jo alkamassa. Itekin luulin että edes seksi auttas kun sisätutkimuksestakin on paikat ärtyneet ja saaneet aikaan veristä limavuotoa ja kipeitä supistuksia, mutta mitästä turhaa. No sen verran siitä oli apua että ihmeekseen liitoskivut väheni seksin jälkeen, vaikka luulin että käy päinvastoin. Mutta toi on kyllä niin totta että kun saavutetaan hyvät viikot niin supistukset kaikkoaa ihan taatusti. Mulla ei oo nyt ollu moneen päivään mitään tuntemuksia. Mut ehkä tää on ihan hyväkin. Täällä ollaan vieläkin aika sekaisin tuosta koiran kuolemasta että en kyllä jaksa nyt synnyttääkään. Ehkä viikon päästä ois parempi ajoitus. Toivon kyllä että syntyis ajoissa ennen joulua että kerkeis jouluaatoksi kotiin, mutta saa nyt nähdä. esikoinen synty 40+1 ja koko lasketunpäivän synnytin, meni sit pari tuntia seuraavan päivän puolelle. Ja nythän mulla on laskettu sopivasti 24. päivä joten voihan se olla että ei sitä kotona saa olla. No me vietätään joulua sitten kun siihen on mahdollisuus.

Nyt sain viimeset piparitkin leivottua. Nyt on tullut kaikenkaikkiaan 400 piparia väännettyä kun eka 200 satsi syötiin reilussa viikossa loppuun :eek: Jos ei tää toinen satsi riitä jouluun asti niin sit saa olla ilman. Enää en väännä yhtään piparia.

Sanle ja veturi 37+5
 
Killille piti vielä tuosta imetyksestä kommentoida. Että ei minullakaan esikoisen aikaan se onnistunut. Maitoa kyllä irtosi mutta poika ei vaan osannut rintaa imeä. Saattoi olla puolitoistatuntiakin rinnalla ja se oli semmosta että otti imun, irrotti, otti uuden imun ja taas irrotti. Eikä se mitään maitoa sieltä ulos saanut. Ei pissannut ja paino putosi joten oli aika selvää että maitoa ei masuun asti mene. Ruvettiin sitten antamaan pullosta siihenkin tartti alkuun semmosen venttiilipullon että jaksoi sen maidon sieltä imeä. Mutta sittenpä oli enää turha rintaa tarjotakaan. Sai kauheen raivarin kun edes laitto rinnalle ja ei suostunut millään tissiä suuhunsa ottamaan. Päätin sit antaa asian olla. Jonkin aikaa jaksoin pumppailla, mutta aika pian se maidontuotanto alkoi ehtyä kun ei tarpeeksi usein muistanu pumpata ja mulla oli kyllä aika huono pumppukin, jolla se rinnan tyhjentäminen kesti ikuisuuden. Mutta hyvin poika kasvoi korvikkeellakin ja aina on terve ollut joten en ole tuosta imetyksestä stressiä kantanut. Tuntuu että monelle muulle se on ollut vaikeampi paikka että miten minä en imetä, mutta toisten ajatuksista ei paljon kannata välittää.

Rintapumpuista tulikin mieleen että oletteko muut hankkineet moista? Esikoisen aikaan tosiaan mulla oli semmonen kuppanen Emman käsikäyttönen pumppu jolla ei tehny yhtään mitään. Yksinkertaisesti se oli niin jäykkäkin että ei mulla meinannu käsivoimat riittää sen kans pumppailuun ja sitten siitä lensi aina se kiinnityspiikkikin kesken kaiken irti siitä käsikahvasta ja oli aika vaikee saada puhdistettuakin. Nyt ostin huutiksesta uuden Ainu Medelan sähkökäyttösen pumpun. Sain 50e:lla kun kaupassa se taitaa maksaa jotain 80e luokkaa. Aattelin ensin että kattelen miten se imetys lähtee käyntiin ja jos ei onnistu niin ostan sitten mutta kun lähimpään kaupunkiin on matkaa 50km sitä ostamaan ja satuin paljon edullisemmalla uuden pumpun löytämään niin aattelin ostaa varoiksi jo nyt että pystyy sitten tarvittaessa heti kotiutuessa sitä käyttämään jos näyttää ettei tämäkään vauva osaa imeä. Tietty toiveissa on että imetys onnistuisi edes pari kuukautta mutta en aio siitäkään stressiä ottaa.
 
:wave:

KILLI: Mulla kans oli esikon kans aikanaa ongelmia imetyksen suhteen, ei vaan osannu imeä, lähes kaks vuorokautta kesti ennen kuin hän sen hoksas, sitä ennen sai pullosta ja muutenki koko ajan sen aikaa kun suostui tissistä imemään (4,5kk) kauemmin oisin kans halunnut imettää, mut sit kun lopulta itki sekä lapsi että äiti, niin päätin lopettaa kiusaamisen.... Tsemmpiä, toivotaan et se lähtee vielä sujumaan!
 
äippäpolilla käyty,mut vauva ihan normikokonen mut paikat yhelle sormelle auki,niin huomenna lääkärit juttelee mitä seuraavaks kun yli 4kg ei mahdu ulos..huomenna lääkäri soittaa aamusta et odotetaanko vai mitä tehään..
hitto et itkettää kun ei mitn supistuksii tai etenemistä tapahtunut 3 viikkoon..
meinaa mennä usko asioihin..stressii ihan sikana..
 
Palsta on tosiaan hiljentynyt ihan silminnähden. On pirun ahdistavaa kun tuo joulu tosiaan lähestyy kovaa vauhtia ja synnytyksestä ei tietoakaan.

Viimeyönä heräilin menkkamaisiin kipuihin ja aattelin että joko joko.. ja paskan marjat. Aamulla olivat kokonaan kadoksissa. Närästys sen sijaan jaksaa olla kokoajan päällä. Eilen erehdyin laittamaan valkosipulia ruokaan ja oih ihanaa: valkosipuli-happovaahtoa suussa loppuillan!!!! NAMI :(

Huomenna neuvola, toivottavasti viimeinen.

Iiriksen äitee 38+5
 
onnea vauvautuneille. killi. meillä vauva ei ensin taunnut imemistä. avustettiin rintakumilla ja oppi oikea otteen. sen jälkeen rintakumia ei enää tarvittu.

nyt täällä uudet ongelmat. en ole paljon palstalle ehtinyt, kun vauva nukkuu hyvin vain sylissä. mulla tulee maitoa ilmeisesti niin paljon, että vauva hotki kiireelä, ja puolet ateriasta on ilmaa. voi tätä itku ja kieriskelyä. yölläkin herään, kun toinen raukka äheltää tuskisaan. ei tätä onneki ole kestänyt kuin pari vuorokautta, että jos tämä pia menisi ohi, mutta hiukan hirvittää., että onko edessä 4 kk koliikki. huomenna tulee kylään kaveri, joka opettaa kantoliinailua, tovottavasti se tuo avun. käy pientä niin sääliksi, ja itse alkaa väsyä, ja mies, jonka pitää töihinkin jaksaa. ja intapumppua en ilmeiseti osaa käyttää, mitään sillä en saa pumpattua.
 
killi meilläkään ei osata imeä. Synnytyksessä menetin niin paljon verta, että maito ei noussut ja sitten kun nousi oli pieni jo dehydroitunut ja menettänyt imutekniikan. oltiin tosiaan viikko vauvan kanssa teholla. Nyt on kaikki hyvin ja vauva siirtynyt nenäletkurokinnasta pulloruokintaan ja minä alan jo olemaan sinut sen kanssa, että imetys ei onnistunut. koville se alkuun otti, mutta nyt osaan jo ajatella, että vauvan paras on se, että se saa ruokaa ei se, että äiti yrittää pakkoimettää. Ole hyvillä mielin vaan, me ollaan ihan yhtä hyviä äitejä kuin muutkin. :hug:

onnea kaikille uusille vauvaantuneille ja tsemppiä kärvistelijöille!
 
haltia ootko yrittäny käsin puristaa/pumpata.. mä ku ite ainakin saan käsin puristamalla maidon paremmin irtoamaan, mitä pumpulla!
Kaikille imetyksenkanssa taistelijoille :hug: . Jos jaksatte ni käykää lukeen imetystukisivustoja. En sano sillä, et imetys ei olisi tärkeä asia, mutta minun mielestä äitejä syyllistetään ihan liikaa, jos imetys ei vain syystä tai toisesta onnistu. Ihan yhtä hyviä lapsia niistä pullolapsistakin tulee! Itellä eikon imetys onnistui melko kivuttomasti, ja nyt jännittää et miten käy.
Te joilla rinnat kipeät maidon nousunjälkeen, oottako kokeilleet kaalinlehtiä? niitä ainakin täällä synnärillä tarjosivat synnytyksenjälkeen.

Tääl eletään toiveissa, et josko tänään päästäs lähteen, onhan 40+2 tilastollisesti se yleisin syntymäpäivä.. mut tuskinpa! Mä olen jo toivoni heittänyt ja aattelin et olkoon.. jokatapauksessa menee jo niin lähelle joulua tämä synnytys, et tuskin selviää ennen joulua häävisti jaloillee, varsinkaan jos yhtään mitään erikoista tulee. Ja mun tuurilla saan taas sen postpinalipäänsäryn (mut en usko et pärjään ilman puudutustakaan)
 
Imetyksestä, mie en kanssa tosiaan ole imettänyt kuin pikkuisen aikaa, kun maitoa ei riittänyt. Toista tyttöä noin parikuukautta ja toista kuukauden. Ja muutenkin se oli miulle koko ajan kivuliasta, en voinut imettää ollenkaan ilman rintakumeja tai heti meni rinta verille.

Huvittaa, kun esikoisen kohdalla miun oma kummi noitui, että "nyt se vauva saa kaikki allergiat sun muut, kun et imettänyt kauempaa!!" Ja paskan latvat sanon mie. Ite en ole saanut vauvana tippaakaan ( tai ehkä sairaalassa ennen kotiutumista ) äidinmaitoa, miun äidiltä ei tullut maitoa yhtään ja minkäänlaisia allergioita ei miulla ole ja perusterve muutenkin. Ja samoin meijän tytöt, ei allergioita ja ihan normaali vastustuskyky taudeille. Miun sisko imetti lähes vuoden lapsiaan ja hänen lapsilla allergioita ja aina ovat flunssassa ja kuumeessa. Tuntuu etteivät tervettä päivää näe :D .

Eli jos imetys ei onnistu, siitä ei kannata huolehtia. Mie en ainakaan usko, että tälläkään kertaa imetystä tulevan tontun kohdalla kestää paljon kuukautta pidempään ja yhtään ei ole huono omatunto, koska ei imetyksen onnistuminen tee kenestäkään sen parempaa äitiä. Kyllä kaikki muu hellyys ja huolenpito on tärkeämpää ja pääasia, että vauva ruokaa saa, tuli sitten pullosta tai rinnasta.

Tsemppiä teille ekakertalaisille tässä asiassa :) .

Mie oon miettinyt, että jokohan Tuubi ja Darelbeida ovat lähteneet nyytin hakuun. Eiks ole kumma, kun joku vakiopalstalainen ei ilmoittaudu vähintään kerran päivässä, niin heti mielikuvitus lähtee laukkaamaan :LOL: ...
 
Pikaisesti ilmoittelen Mikkelistä että tyttö syntyi 5.12. klo 18.47, pituutta Mötköllä oli 50,5cm ja painoa huimat 3870g. Ja raskausviikkoja oli siis 38+3. Edelleen ollaan sairaalassa ainakin huomiseen pyrstö on ihan saakuran kipeä kun piti imukupilla auttaa ja eppari tehdä ja sen lisäksi vielä repesin, mutta ehkä tämä tästä. Kunhan kotiudutaan niin tulen lukemaan kuulumiset ja kertomaan enemmän.

Rapsu ja Mötkis 3vrk
 
Onnea kauhessti vauvautuneille!!

Täälläkin odotellaan kuumeisesti että jotakin tapahtuisi mutta paskanmarjat :D Tuntuu et kaikki supparit on loppunu kun seinään kun niitä sais olla. Olis niin kiva ettei tarttis kärvistellä tonne joulun jälkeisille päiville.. mut mahtaa tämä masukki tulla vasta ensivuonna tai sellanen olo ainakin on.

pippur1 ja masumuru 37+5
 
:flower: ONNEA KILLI ja RAPARPERITAIVAS TYTTÖSISTÄ :heart: :heart:


:wave: Täällähän mie yhtenä pallona vielä :kieh: Mitenkähän Dare?? Meil ei kyll ollu viel treffipäivä tänään!!
Eilen illalla vaivuin ihan syövereihin kun ekaks oma isä joutu taas sairaalaan sen mahansa kanssa, on aika vanhakin ja tosi huonossa kunnossa nyt. Sit omalla tytöllä nous kuume ja sen kanssa on valvottu yö, tajuton yskä ja räkis.
Sit oma olo oli taas aivan helvettiä kaikkine kolotuksineen.
Ristiselkä on ehkä täll hetkel pahin. Mies kun tuli kotia ulisin sängyn pohjalla ja se oli aivan et joks siun isä kuoli :ashamed:
No ei!! Luojan kiitos!!
Mut tuntu et ei vaan jaksa enempää!! Pakotin sen lupaamaan et se tulee äitipolille pitämään miun puolia et jos tää ei oo maanantaihin mennessä tullu et vaik jo käynnistettäs.
Tuntuu et napa repeää jo. Miten ne joilla on 2 tai 3 asukasta mahassa. No niitten yhteis paino onkin varmaan sama ku miulla yhellä.
Sori taas meni omaks valitukseks.

Mut ihanaa kuulla jotain vauva juttujakin tähän meidän kärvistelijöiden valitusten väliin ;)

Ja te kaikki joilla imetys ei lähe käyntiin niin keskittykää olennaiseen eli siihen ihanaiseen nyyttiin jonka omistatte ja joka on teidän maailman NAPA. Onneks on keksitty tuttelit ja nannit ja muut eväät. Pullosta vaan ääntä kohti. Kukaan ja mikään ei oo teidän lapsille parempi äiti ja tietäjä kun TE itse!!
:hug: Halispumpeleita teille ja suukkosia ihanille vauvoille!!

Tuubi ja patukka 40+4 ARGH!!
 

Yhteistyössä