***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Onnea äippäliini ja monet muut! :flower: :heart:

Täällä edelleen yhtenä pallona... Tää alkaa olla niin raskasta. Supistelee, mut ne kestää aina vaan n. tunnin ja sit loppuu :headwall:
Tosi kipeä koko ajan. :headwall: :headwall: :headwall: :'( Kuinkahan isoks tää pääsee kasvamaan ennenku saan sen syliin. Viime pe oli sen 4100g...

Delfis ja Vili Vitkastelija
41+1
 
:hug: ..ONNEA VAUVAN SAANEILLE...jos en ole ehtinyt kaikkia onnittlemaan..mie olen niin :xmas: ..kun en saa nukutuksi kunnolla.. :$ :eek: :x painajaisten ja nenän ongelman takia..mie justiin ajattelin että se on varman niin että kun nukun jalat kohollaan (tai ainakin pötköilen painajaisten välillä), niin sitten se turvotus tulee päähän..ja se tukkii tuon nenän..

JA EIHÄN TUO TUOLLAINEN ETTÄ EI SAA HENKEÄ OLE MIKÄÄN VAIVA :headwall: |O :kieh: ..ei ainakaan synnytyslääkärin mielestä..KUKA SITÄ NYT HENGITYSTÄ ILMAN TUKKOJA TARVIIS SYNNYTYKSEEN!!!! |O :LOL:

ja eikä siinä kaikki yöllä oli sellanen heikon hapen hetki...tuntu tosissaan että en saa vedetyksi henkeä ollenkaan..varsinkin kun tuntui että joku riuhtoo selkä rankaa irti.. :x |O ..siis niskasta häntäluuhun oli ihan kuin joku tulivana..ja siitä kun selvisin niin sydän tako kuin riivattu..tuli mileen että meinaako miulla :heart: räjähtää... :eek: ja sen jälkeen en sitten nukkunutkaan..odottelin kaks ja puol tuntia että kello sois jotta herätän koululaiset...

*iso huokaus*..mi eoottelen hetken ja sitten yritön soittaa vaikka äitipolille tai jonnekkin ja kysyä että voisko näin suoraan sopia että menisisn suoraan leikkuriin..alkaa tuntua että pistäköön vaikka kolme selkäpiikkiä niin sekin on ehlpompi kestää kuin tämä väsytys ja muu panikoiminen..ja jos se * ei tässä sektioon ole aiheta* tohtori sanoo noin nin miepä marssin potilas asiamiehen toimistoon..ja teen valituksen..

kukkunen Dare ja POIKITTAIN POTKIVA MANU :eek: :heart: 39+2
 

onnittelut vauvan saaneille :flower: :heart:

itse nukuin viime yönä todella huonosti,kauhee kurkkukipu ja flunssa sit iski...mut toivottavasti parantuis pian pois..mulla tullu nyt painoo 5,2kg ..
lääkärikin aamulla soitti et ens ti meen sinne ja katotaan käynnistystä joko tableteil tai kalvojen puhkaisulla..riippuu kohdun suun tilanteesta...eilen oli yhelle sormelle auki..=(vasta...pitää toivoo et vois suoraan puhkaista kalvot,mulla ei esikoisen kans noi tabletit mitn auttanu kun 2 päivää niil yritettiin..toisen kans ei ees kokeiltu niitä suoraan tippaan vaan..nyt olis 3 käynnistys ens viikolla todensanoen jos tää ei itse tule sielt ennen pois,mitä en usko ikinä et niin kävis..

38+1rv
 
KATTIINA ja ÄIPPÄLIINI, onnittelut vauvoista teille :flower: :heart: .

Dare, niinpä, kukapa sitä synnytyksessä tarviaisi tukotonta hengitystä :D , miulla on kanssa ihan koko raskauden ajan ollu nenä tukkonen, ei päivällä niinkään, mutta auta armias kun käy pitkälleen, niin heti pamahtaa kuono tukkoon :/ .
Ja oon huomannut, että tukkoisuus on pahentunut loppua kohden ja samoin isäntä on sanonut, että oon ruvennut kuorsaamaan :kieh: , no hitto kun tuntuu joka yö, ettei ilma kulje ja tuntuu, että kurkussakin on limaa, vaikkei mitään flunssaa edes ole, outoa...

Kyllä se Dare ja tuubi vakaasti siltä näyttää, että uuteen osastoon päästään kaikki ;) , tuubilla kyllä noita viikkoja jo niin paljon, että toivottavasti ei kauaa enää mene. Ja miusta Dare tuo meijän sairaalan ajattelutapa on ihan sanonko mistä. Kun ajattelee kaikkea, mitä siulla on ollut edellisissä synnytyksissä, niin on älytöntä yrittää pakottaa vaan synnyttämään alateitse riskeistä huolimatta, mutta näin täällä meillä :headwall: ...

Miulla ei kyllä taas merkkiäkään synnytyksestä, supistuksia ei ole kuin muutama hullu per päivä. Nyt ne sitten loppu, kun saisi enemmän tulla :| ...

Joku kyseli, paljon on painoa tullut, eipä paljon naurata täälläkään, ennen pysähtynyt siihen 14 kiloon, nyt jo tullut 16 kiloa :whistle: . Kyllä miuta kanssa huolestuttaa, miten hitossa näistä pääsee eroon, kun ikääkin jo ihan kiitettävästi, vielä sitä silloin parikymppisenä nuo kilot lähti suht hyvin...

Jessie + :xmas: 37+1
 
ONNEA Äippäliini! :flower:

Täällä kans huonosti nukuttu yö takana. Aamuyöstä supisteli ja jomotteli alavatsaan, ei saanut unta. Vauvan liikkeetkin sai alavatsalle vihlovia kipuja aikaseksi, niin et ihan irvistellä täytyi. Nyt ei mtn, mutta hereille ei pääse sitten niin millään... |O

Painoa täällä tullut n. 11kg vähän vaihdellen turvotuksista. Ei huoleta oikeestaan muuten, ku et voiko tää älytön mieltymys suklaaseen jotenkin nyt kasvatella vauvaa liikaa vaikkei sokrujen kaa ongelmia ookaan. Ei nyt kyllä levytolkulla uppoo, mut onhan se pari palaa ainakin päivässä saatava... :whistle:

Jaksuja kaikille!

diiselikissa & :xmas: 37+3 (ps: tule jo! :heart: )
 
Vauvaonnittelut! :flower: :heart: Kyllä tässä eletään jänniä aikoja ;)

Tosta rintapumpusta: oon ajatellut sitä paljon, mutta muuta en sitten olekaan tehnyt asian hyväksi... ehkä pitäisi? Mutta toisaalta, ehkäpä sitä sellaisen ehtii hommata myöhemminkin jos tarvitsee! Kun näin ensikertalaisena ei käytännöstä tiedä mitään.

Tosiaan, eilen poksui 39 =)

Grace & Little 39+1 :heart:
 
Jessie..totta puhut noi sairaalan ammattilaiset kun tietää toisten tuntemukset niin paljon paremmin.. :headwall: |O

ja ihan varma nakki on sekin että kävi miten kävi niin uudelle osastolle pääsen..jos tuubi on jo osannut poksahtaa niin eihän siitä tiedä jaksaako se odotella kotiutumista niin kauan että ehtis olla edes vuorokauden uudella osastolla ;) ..manu tonttunen on ihan poikittain..*huokaus* .. olen koittanut tuupiskella toista takasin mutta sitäkään ei uskalla kauheesit itekseen tehdä kun ei ole tietoa miten se napanuora luikertelee..

mutta jospa se tonttu ukko(ko?) osais iteksiään kääntyä suuntaan tai toiseen ..jos noi poiaset päästäs miut pitkälleen..

niin ja painoa on tullut 12.5 kg ..joista siis turvotuksen syytä on aika reipas osa..luulisin :whistle:

ja nyt kattelemaan shrek leffaa ..hyvällä onnellla voisin nukahtaakkin..jos vaan en alkais rakentelemaan painajaisia.. :ashamed:

Dare ja manu 39+2
 
Darelbeida kyllä musta sektion saa vähemmälläkin kun vaan ihan vakavissaan vaadit.

Painoa tullut 8 kg tähän mennessä, muistelen että se joku 8-9 kg tuli viimeksikn.

Mua on alkanut synnytys ahdistaa... Tai ei synnytys itsessään niinkään, vaan se mielikuva, että lähden tuolla joulukuisessa mustassa pimeydessä sinne yksikseni keskellä yötä taksilla. Mieshän jää sitten kotiin tytön kanssa jos yöllä syntyy... NKL oli niin kalsea paikka ja viime kerralla siellä käytiin yöllä pariinkin otteeseen... Tällä kertaa en taida sinne mennä. Ja nyt kun jonakin yönä supisti "oikean" tuntuisesti niin mietin että en kyllä jaksa, miksei sitä synnytystä vois tilata virka-aikaan...

bellona 38+2
 
Onnea uusille vauvautuneille :flower: :flower: :flower:

Meillä vauva-arki sujuu hyvin, lapsi on rauhallinen nukkuja. Nukkuisi koko ajan...

Painoa mulle tuli n. 11kg ja vielä on jäljellä 5kg. Laskusuunnassa ollaan kyllä =)

Ja kärvistelijöille kovasti voimia. Odotin itse jouluvauvaa vuonna 2006 ja pelkäsin juuri tuota aattoa sairaalassa... Toivottavasti mahdollisimman moni vauva syntyy joko ennen tai jälkeen aaton.

Sisely ja poikavauva 8vrk
 
Tänään olen ihan poikki, ei yhtään mitään jaksais :( Täytys keksiä jotain helppoa ruokaa lapsille, ehkä keitän mannapuuroa, siitä ainakin tykkäävät :)

Tänään neuvola, eikä yhtään minkäänlaisia tuntemuksia, et vauva vois syntyä, mut en mä kyllä tällä hetkellä kauheasti odottakkaan sitä, se syntyy sit kun sen aika on, päivä kerrallaan mennään kuitenkin.....

Väsy, mut hyvävointinen kivitasku rv 39+3
 
delfis, et vetäny pohjia, täällä se 23 kg :ashamed: :ashamed:
esikosta tuli 15,5 ja lähti nopeasti pois, mut nyt pelkään kyl et miten mun käy...
paino senku nousee jo pelkästä ajatuksesta... toivon todella että iso osa olis turvotusta.. :/

s-a-j 37+1 :wave:
 
delfis, mielelläni luopuisin tästä tittelistä :D ilmottelehan miten kävi !

Mä oon tääl varmaan ainoa jolla ei oo viel kiire synnyttämään, hitto pitäis sairaalakassiki pakata ja vielä vauvan juttuja viel vähä laitella.. :p
 
bellona..juu toi sektion saaminen helpolla on varmaan jossakin ihan iisiä..täällä EKKS:ssa pitää aika varmana köyttää ittensä leikkurin oveen vhvoilla ketjuilla ja soittaa paikallinen sanomalehti paikalle ja sitä rataa..

ei kun oikeesti.. täällä vedotaan kaikkiin mahdollisiin komlikaatioihin mitö sektiossa voi sattua enemmän kuin alateitse synnyttäessä..miun kohdalla vaan katotaan että * ei suoranaista tarvetta, kun ei ole aiemminkaan tarvinnut..* paitsi tällä edellisellä kerralla milloin oli aika kriittiset loppuhetket mie halusin sektion jo ennen käynnistystä.. ja miuta ei otettu todesta..

NYT NE EI KUITENKAAN TIEDÄ KENEN KANSSA NE ON TEKEMISISSÄ!!!!! :kieh: MIE OLEN NIIN KIUKKUNEN JA MUUTENKIN KIPEEN OLONEN ETTÄ KALAUTAN KIRJAIMELLISESTI SITÄ LEKURIA JOS EI KUUNTELE.. :p

mies lupas käyttää miut kohta tuolla kaupungin toisella laidalla tavis päivystyksessä..ihan vaan siks kun tuossa lähellä tk:ssa on vaan infektio potilaiden vastaanotto..ja mie vaan haluan ett joku kuuntelis miun keuhkot kun oikeesti mie olen kuin kala kuivalla maalla.. :/


juu ja laitanpa vielä painoja näiltä aikaisemmilta..

1. 27.8kg :ashamed: (massiiviset turvotukset, sain nesteenpoistokuurin ennen kotiutumista, kun en voinut kävellä)

2. 20kg..

3. 17kg

4. 18kg

5. 15.7kg (ei silt hyvä kun lähtöpaino oli tasan 100kg :ashamed: )

ja nyt n.12.5 tullut ja kerkee nousta anakin sen 2-3kg varmasti ennen halkeamista.... :headwall:
 
Darelbeida toivottavasti tyhmät sairaalatädit alkaa kuunnella sua, kyl sä saat vielä tahtos läpitte!

oon tässä miettiny et mihinköhän ne 15 kg on menny mitkä tässä on kertynyt, ja oon ollu sillee et no masussa ja reisissä.. ei oo ollu ollenkaa pulska olo. ja nyt kattelin vanhoja valokuvia ni taitaa naamassakin olla pari kiloa ja turvonnut yleisvaikutelma :$ mut mä en stressaa tästä, ne kilot lähtee tai sit ei.. syön suklaata hyvällä omalla tunnolla :whistle:

onko muut huomannu muutoksia vauvan liikkeissä? päivällä tuntuu muljaavan satunnaisesti mut illat on yhtä tuskaa.. muutama liike ehkä puoleen tuntiin? kyllä se vauva elossa on, mutta pitääkö huolestua vähentyneistä liikkeistä? nauraako ne mut äitipolilla jos soitan sinne ja kerron huolenaiheeni? kun kerran satunnaisia liikkeitä kuitenkin tulee vaikkei sitä 5 liikettä puoleentuntiin..

:xmas: 40+4
 
Totta on, että EKKS:ssa ei todellakaan sektiota heru kovin helpolla ja joissain sairaaloissahan pelkän synnytyspelon vuoksi saa sektion, mutta ehei täällä tulis kuuna päivänä kuuloonkaan. Ja nää näitten pelkokeskustelut on aivan persiistä, siks en tälläkertaa viittiny itteeni sinne edes raahata.

Ja oikein kateeks käy, kun ajattelee, että joillakin on käytössä sairaaloissa oikein perhehuoneet, täällä meno niin laitosmaista kuin voi. Siksi ootankin tuota uusittua vuodeosastoa, jos ees jotain positiivista olisivat keksineet. Olishan sekin plussaa, jos olisi "vaan" kahdenhengen huoneet, olisi edes pikkusen rauhallisempia yöt, kun jokainen syöttää kuitenkin eri aikaan ja koita siinä nukkua :( .

Jos Dare eivät kohta ota sinuu tosissaan, niin ei yhtään kuulosta pahalta tuo sitominen leikkurin oveen ketjuilla kiinni ja Etelä-Saimaasta porukkaa tekemään juttu :LOL: :LOL: ...
Saa muuten muu paikkakuntalaiset oikein ihanan kuvan meijän sairaalasta, mutta näinhän siellä oikeesti asiat on :D :saint: ...

Ehkä jos olisin ennen ollut jossain toisessa sairaalassa synnyttämässä ja käytössä ollut perhehuoneet sun muut, niin varmaan tällaista sairaalakammoa ei miulla olisi. Ja viisivuotta sitten synnytyksen jälkeen jouduin tuossa samassa sairaalassa lentämään joka viikko isäni takia syöpäosastolla, niin miun sairaalakammo eikun lisääntyi entisestään, eikä sen parempaa kuvaa toiminnasta saanut, päinvastoin...

Ai kamala, mikä valitusvirsi, mutta minuu ärsyttää tänään taas kaikki ja sit mie puran sitä tänne :ashamed: :saint: ...

Namimami, miekin huomannut, että liikkeet ovat nykyisin enemmän möyrimistä, todella harvoin tulee kunnon potkua ja miullekkin kun neuvolatäti sano, et joka tunti pitäis se kymmenen liikettä tulla, niin ei taida ihan se joka tunti tulla täyteen. Kyllähän siellä jotain liikettä aina aika-ajoin on, mutta ei tää tapaus mikään kamalan vilkas ole, ei olleet meijän tytötkään sen puoleen. Tätä tonttua on veikattu aika varmasti pojaksi, muttei vilkkaampi ole yhtään masuaikana ollut, niinkuin jotkut tutut on sanoneet tietävänsä siitä, että poika tulossa, kun tulee kovia potkuja kylkeen ja hilluu kuin hullu :kieh: ...

Jessie
 
Mä en voi ymmärtää tuota että joka ikinen tunti pitäs muka se 10 liikettä tuntua. Siis herranen aika nukkuuhan se vauva siellä kuitenkin enimmäkseen ja eihän se sillon myllää. Mulla alkaa jo tehdä välillä ihan pahaa nämä liikkeet kun hirveesti muljahtelee ja hikkailee ja tuntuu että kyljistä ulos puskee. Onko muilla hikkaamiset lisääntynyt? Meillä hikataan monta kertaa päivässä ja tekee tosi ilkeetä tonne alapäähän se jatkuva hytkyminen. Vissiin alkaa pää olla jo aika alhaalla.
 
Täällä kanssa hikkaillaan todella usein! Voi olla hyvin kolmekin kertaa päivässä. Kipeetä se ei mulla tee, hassun tuntusta vaan lähinnä. Tää tonttu on kans aika-ajoin hyvin hiljanen, ei kyllä joka tunti tuu kymmentä liikettä, mut sit illalla nukkumaanmennessä kauheet bileet :LOL: JA todellakin se vauva myös nukkuu välillä, ei niitä liikkeitä voikaan joka tunti kymmentä tulla!
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille näin alkuun!!! :flower:

Enpä kauheasti kerennyt tämän raskauden aikan kirjottelemaan, vaikka vuodelevossa olinkin 10 viikkoa, mutta päästiin muuttaamaan tuossa marraskuun viimeisinä päivinä uuteen asuntoon ja muuton valmistelut veivät aika hyvin voimat ja energiat vaikka sängynpohjalta kaikkea hoidinkin. Lukemassa silti kävin ahkerasti joka päivä mutta kun ei enää lukemisen jälkeen jaksanut alkaa kirjoittamaan.

Ja nyt kun on muutto takana ja olisi ollut aikaa kirjoitella niin pikku mies päättikin sitten tulla jo maailmaan rv 36+3.
Elikkäs 3.12. klo 22.33 oli sitten meidän pojan aika tulla maailmaa tutkimaan.
Kotiin päästiin eilen, jouduttiin olemaan pari päivää ekstraa laitoksella valon alla ja nyt kotona seuraillaan tilannetta. Myös painon nousua jouduttiin odottamaan.

Poika oli 50cm pitkä ja painoa oli 2920g. Synnytys oli suhteellisen nopea, vedet meni kotona puolen päivän aikaan, säännölliset supistukset kirjattiin alkaneen klo 18.30 ja ponnistus vaihe kesti 13 min. Usko meinasi itseltä loppua ponnistusvaiheessa, mutta tulihan se pikku nyytti. Sykkeiden laskun takia jouduttiin tekemään eppari, johon sain 10 tikkiä. Kuitenkin synnytyksen jälkeen olo oli hyvä ja imetyksen jälkeen pääsinkin itsekseni suihkuun ja kävelin salissa ennen kun saatiin syötävää ja lähdettiin lapsivuodeosastolle.
Kotona oleminen on alkanut mainiosti, koira otti tulokkaan vastaan hyvin, alku ihmettelyjen jälkeen. Poika on rauhallinen ja tykkää ihmetellä maailmaa paljon. Huomenna mennään ensimmäistä kertaa neuvolassa käymään punnituksessa ja katsomassa ettei keltaisuus ole alkanut nousemaan taas.
 
onnea pojasta trin-!

tää kaveri tulee kans kylistä läpi nyrkki eellä.. huvittavan näköistä, ihanku kuhmu tuossa masussa :D :heart:

munkin maalaisjärki sanoo että ei voi niitä liikkeitä joka tunti kymmentä tulla. vaikka meillä ohjeistuksena on viisi liikettä puoleentuntiin (!!) välillä tuntuu että neuvolassa ole muista töissä kuin :xmas: akkoja =)
 

Yhteistyössä