***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Onnea vauvan saaneille, itse liityn joukkoon maanantaina, synnytys päätettiin käynnistää.
Tästä odotuksesta tulee loppu vihdoin. Vauvaa odotetaan innolla ja ilolla, mutta tää odotusaika oli sen verran stressaava ja voimia vievä että hyvä et päätettiin näin.

Painoarvio on 3.3kg-3.4kg, ja normaalikokoinen, hyvät sokeriarvot olleet ettei huolta niistä ja kaikki muutenkin hyvin. 2cm auki, että voi tulla aikaisemminkin.

Paino laski 7kg alkuun ja nyt tullut 2,2kg takaisin ihan parin kuukauden aikana. Nyt marsuja hellimään ja koirarukkaa kun iho-ongelmat taas vaivana ja kauluri päässä nyhjää..

meemee ja stella di natale 38+3
 
nonni, jos yrittäisi synnytyskertomuksen tynkää.

Supistukset alkoivat torstaina 4.12 ja oliva säännöllisiä heti alettuaan. muutamaksi tunniksi taukosivat, sain nukuttua ja torkuttua hetken. Perjantaina olimme synnärillä ennen klo 15, jolloin oli kanava hävinnyt ja olin reilulle sormelle auki. Supistukset eivät piirtyneet kovin hyvin. Pääsimme tarkkailuhuoneeseen, jossa istuin jumppapallolla ja jyväpussilla lämmitin selkää ja vatsaa. Tämän jälkeen menin pallon kanssa suihkuun, jossa olin melkein tunnin, kunnes en enää voinut istua. Sieltä pääsimmekin synnytyssalin puolelle, jossa jakoin kävelyä, jumppapallolla istumista, keinuttelya ym. Supistuksetkin alkoivat voimistua pikkuhiljaa.
Illalla sain tramalia ja sen kanssa ilokaasua. En kuitenkaan hahmottanut, missä vaiheessa ottaa ilokaasua ja en tykännyt pökkyrästä, mitä se aiheutti. Iltavuorossa ollut kätilöopiskelija tuli hyvästelemään. Tässä vaiheessa olin auki reilut 3 senttiä.

Epiduraalin sain puolen yön jälkeen, siinä vaiheessa olin 5 cm auki. Sen saatuani kätilö puhkaisi kalvot ja laittoi oksitosiinitippaan. Kaikki kivut hävisivät ja sain torkuttua hetken. Avautuminen oli hidasta ja välillä tuntui, että otettiin takapakkiakin. Yövuorokin vaihtui aamuvuoroksi.

Aamulla joskus 10 aikaan vissiin tuli älytön ponnistamisen tarve. Siinä pidättelin ja odottelin kätilöä. Vihdoin ennen yhtätoista sain ruveta ponnistelemaan. Kätilö ei vielä tässä vaiheessa tullut, kun piti saada kuitenkin tyttöä alemmaksi. Hyvin kuitenkin sain ponnistettua alemmaksi. Jossain vaiheessa kätilö tuli ja sanoi, että pitäisi tännekin joutua, että on paha, kun on monta tilannetta päällekkäin. Jossain vaiheessa kätilö sitten tuli ja toinenkin kätilö ja lääkärikin. Minulle tehtiin suht laaja eppari ja lääkäri totesi, että imukuppi kaveriksi. Minä hengittelin happea, itsellä oli usko mennä koko hommaan. Tuntui, että en enää tunne, milloin ponnistuttaa ja tuntui, etten osaa ponnistaa. Lääkäri totesi, että kohta lähdetään leikkuriin ja sanoi miehellenikin, että älä ihmettele sitten. Eka imukuppi ei pysynyt paikoillaan ja vasta toinen saatiin laitettua. Jostain kuitenkin voimaa tuli ja tyttö syntyi. Pää kun oli pihalla, niin olin jo ihmeissäni ja seuraavalla työnnällä olikin koko tyttö pihalla. Enemmän olin kuitenkin tehnyt itse töitä kuin mitä lääkäri imukupilla, pahkaa oli sen verran, ettei imukupilla saanut vissiin kunnon otetta. Sain tytön rinnalle hetkeksi. Tyttö lähti lastenlääkärin tarkastukseen saman tien, kun sydänkäyrät olivat käyneet vissiin tosi alhaallakin. Kaikki oli kuitenkin hyvin.

Tytön mukana tuli loput lapsivedet ja verta. ei ollut lääkärin kengät enää valkoiset sen jälkeen :LOL: . Napanuora oli lyhyt kuulemma.

Synnytyksen kesto oli kokonaisuudessaan 23h 31 min ( 1. vaihe 22h 20 min ja 2. vaihe 1h 11min).

Epparihaava on siisti, mustelmaakaan ei ole imukupista huolimatta. Kätilö kysyi tikatessaan, että jäikö traumoja. Totesin, että ei, kun on koko ajan on ajatellut itse, että sen mukaan edetään, mikä on pakko. Kun kuitenkin tärkeämpää on se, että tyttö voi hyvin. Ja mieluummin eppari kuin se, että olisi repeämään lähtenyt.

Eka yö kotona sujui hyvin. Minäkin sain nukuttua yllättävän hyvin :). Tyttö nukkui osan yöstä pinnasängyssä ja osan sitten minun vieressä. Maito alkaa nousta ja pumppailinkin tänään jo välistä.

Kattiina ja typy 4 vrk
 
Onnea äippäliini ja trin pikkunyyteistä! :heart: :flower: :heart: ja eiköhän tintukallakin ole jo oma pikkuinen kainalossa! :heart:

painosta, sitä on tullu nyt 11 kg, josta suurin osa parin viime kk:n aikana... sellasta vajaata kiloo/viikko :ashamed: kokonaismäärä sinänsä ei oo mulle iso.

liikkeitä ei täälläkään todellakaan tunnu 10 tunnissa... välillä on paljon hiljasempia päiviä ja sit taas myllätään olan takaa, mutta niin on ollut koko sen ajan kun liikkeitä tuntunu. Mut aattelisin niin että jos liikkeet SELVÄSTI vähenee/loppuu tyystin, niin sit kiiruusti yhteys äitipolille. Mut parempi "turhaan" kävästä ja ainakin kysyä asiasta kun mietiskellä umpihuolestuneena kotosalla...

lumizilla mullekin sanottiin rv 37 painoarvioks vajaa 2,7 kg ja lääkäri oli siitä jotenki huolissaan, tutki kauan napanuoran virtauksia, mutta ne kunnossa. Otin sit neuvolassa asian puheeksi, ja se täti oli ihan ihmeissään et miten niin liian pieni :eek: Sanoi että ehtii se vielä kasvaa lähemmäs 4 kg jos vielä masussa viihtyy, eikä liian pieni olisi nytkään syntyä. NO, sit sen näkee kuinka paljon heitti arviot kelläkin. :whistle:

diiselikissa täällä kans tekee suklaata mieli joka päivä :p se on vaan niin hyvää. En mäkään sitä paljo päivittäin vetele ja samaa miettiny et vaikuttaakohan se miten siihen et vauva kasvaakin turbovauhtia... jää nähtäväks. Aion silti syödä :saint:

Kovasti toivottelisin jo delfikselle voimistuvia suppareita! :)
Jaksuja kaikille muillekin!

elisar :heart: 38+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
http://s57.photobucket.com/albums/g234/Kostaja/?action=view&current=102_0158.jpg pistämpäs tännekki kuvan nyytistä..
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!! miten ihana :heart:

mie alan taas parkumaan... mikä ihmeen itkupäivä miul on...no olkoon.. mies meni jo hakemaan suklaata jotta rauhottuisin edes yöks..hyvä sitten huomenna sokereita mitata :D :ashamed: :snotty:

yks kätilö muuten mikä itse synnytti pari viikkoo sitten sanoi lainavasa kettinkiä jos miuta ei kuunnella.. :saint:

mutta päivä kerrallaan.. kyllä mie oottelen ainakin sinne ens tiistaiselle sairaala reissulle kun ei tämä hikottelija varmaan sitä ennen tule..ja autkin saadaan remontissa käymään perjantaina..VIHDOIN...eli hiljaa hyvä tulee..luulisin :)



vauvautuneille onnitteluja :hug:
 
ONNEA Trin! :flower: ja kiitos uusista synnytyskertomuksista. Alkaa kyllä itseä jännittämään, ku nuita lukee... :/

Liikkeistä: Mä oon ymmärtäny, et näin loppuvkoilla ois hyvä jossain vaiheessa päivää saada se 10 liikettä tunnissa ja yleensäkin muistella että vauva on liikkunu, ei kai nyt sentään joka tunti!?? Eihän sitä muuta kerkeis tehdäkään, ku seurata liikkeitä. Ja yhellä tutullakin oli sit määrätty liikeseurantaa 2x päivässä, ku oli selkeesti vähentyny, mut ei sen useemmin. Täälläkin on selkeesti sellasia mylläyspäiviä, et en oo ees laskenu, ku tietää muutenkin et täyttyy reippaasti. Ja sit on hiljasempia päiviä, millon lasken kertaalleen ja saatan välillä muutenkin kädellä "kopasta", että reagoidaanko masussa. Hikkaus on täällä mun mielestä vähän vähentyny. Pari vkoa sitten oli jatkuvaa hikkaa monta kertaa päivässä, nyt välillä en oikein muista onko hikkaillu kertaakaan tai sit ehkä kerran pari. Viime vkl oltiin yksissä pikkujouluissa, missä kaveri jutteli masulle jo pikkasen "nauttineena", niin masussa alkoi kauhea hikka, tais pikkuinen pelästyä! :)

Koivunkäpy: Voi mikä suloisuus pikku mies on! :heart:

Huomenna neuvola, täytyy sit päivittää kuulumisia.

Vointeja! :hug:
 
s-a-j Oli tullu kilo lisää... eli 22kg on mun tän hetken "saavutus" ;)

Voi kuinka sulonen pikkuinen koivunkäpy! Onnea vielä kerran! Pääsit sit ennen mua... Mieti: täällä mä kärvistelen jo yli la:n :whistle: Juhannukseks tää ehkä tulee :D

Tänään oli siis neuvola ja sain maanantaiaamuksi ajan äippäpolille yliaikaiskontrolliin. Sit onki viikkoja jo 41+6. Toivottavasti ei ees tarvis sinne asti mennä. Nyt illalla lupaavia supistuksia, mutta en enää jaksa niistä edes innostua. Jotenki ajattelee, että tunnin sisään ne kuiteski loppuu.

Voimia kaikille kärvistelijöille :hug: ja poksujille onnittelut! :flower:

Delfis ja Vili
41+1
 
Trinille onnea pojasta!

Painonnoususta, mulla nous aika tarkkaan 15kg josta 5kg on hävinnyt johonkin.
En olis edellisten synnytysten jälkeen uskonu että 3päivää synnytyksestä onnistuu pissiminen ilman että suihkuttelee samalla alakertaa.. :eek:

Delfis toivotaan että säkin kohta..
 
trin onnea nyytistä :heart: ,kattiina kiva kun jaksoit laittaa kertomusta :flower: ja koivukävyl ihana kuva nyytistä..
tääl itse kärvestelen nuhan kans =(..siivosin/pesin saunan tänään,kohta sinne hetkeks..tehtii äsken pipareit lasten kans lisää kun ne jonnekin hävinneet edelliset =)huomenna aamulla poitsu tarhaan ja tytön kans verikokeisiin ja sit sen jälkeen äiti-tytär päivä kahen..harvoin niitäkin nykyään..
tääl ei mitn tietoo supistuksista vaik mitä tekis..blaah..
 
Painosta Mulla nousi paino melkein 20 kiloa (ei olisi tarvinnut, koska painoa oli todellakin liikaa ennestäänkin). Nyt on lähtenyt sellaiset 8 kiloa. Tänäänkin oli aamupainon ja iltapainon ero 1,5 kiloa (siis iltapaino oli vähemmän kuin aamupaino). Synnytyksen jälkeen mulla oli ihan hirveä turvotus jaloissa ja koko kropassakin. Nyt alkaa kasvot taas muistuttaa sitä, mitä ne on joskus ollut. Sormissa on vielä turvotusta, ei mene sormukset sormeen kunnolla, mutta eiköhän se tästä lähde.

Tänään ostin rintapumpun, emman käsikäyttöisen, eiköhän tuo asiansa aja, kun ei tarvitse jatkuvaan pumppailla. Tyttö viihtyy hyvin rinnalla. Mistä tietää, että lapsi saa tarpeeksi maitoa rinnalta? Imetysvälit on meillä suht tiheät, kakkaa ja pissaa tulee, eikä kyllä nälkäänsä ole huutanut. Lisämaitoa ollaan annettu tähän asti, mutta nyt vähän vaikuttaisi ettei tarvitse.. Pumpulla kun pumppasin, niin tuli molemmista rinnoista 40 ml ja se oli syötön jälkeen.

Hormonit on ihan sekaisin. Itkettää, naurattaa, hymyilyttää ja kaikkea mahdollista. Toivottavasti se vähän tasaantuu. Välillä tuntuu, että osaako sitä edes mitään, vaikka tässähän sitä opetellaan ja tutustutaan vielä toisiimme. Ihanasti on mies mukana :). Tytön kanssa jäi kaksistaan, kun pyörähdin prismassa, oli antanut maitoa, kun nälkä oli tytöllä ollut ja muutenkin hienosti hoitanut. Ja kylvetti nyt illalla, kun tyttö puklautteli.
 
Heissan :wave:

luin monta sivua kuulumisia,onnea joille jo nyytti tullut maailmaan :hug: ja jaksamista muutenkin imetyksen ja muun elämän kanssa mammat :hug:

omaa painoa tullut jo 16kg :headwall: vähn se on mitä 2 ekasta muksusta..sain kummastakin laihdutettua erikseen n 30kg pois..mitä jäi..

on ollut katkonaisia öitä..lonkkia särkee ja alapään luita,alamahan vihlontaa.. :/ huomenna on äitipolin kontrolli ,ultra saa katsoa kunnolla kaikki lekuri..alan jo itekin oleen valmis mahan kans ..mut sehän sieltä tulloo kun on valmis :heart:

mie en ole 2 pvään päässyt tänne kaksplussalle ollenkaan..en tiiä mikä tökkinyt..

ite kun yksin odottanut pikkusta,en ole siis suhteessa isän kans vaavelin isän,erosta nyt 5kk,on uuttaa ja tulee itku kohtauksia ..ikävää tunnen..noh mut silti olen nauttinut tästä raskaudesta..isommat pojat on antaneet voimaa,ysttävät ja tukiverkosto :heart:
saa nähdä käykö vaavelin isä sit vaavia katsoon..se jää arvoitukseksi..

Anteeksi oma napani ja purkaukseni... :ashamed:

pitäisi vielä,käydä joulu juttuja käydä katsoon..kaupungilla..liikkuminen niin tuskaa,jos paljon liikkuu..pakkailin osaksi jo sairaalakassin omani,vaavelille on jo oma kassi valmiina.. :)

mutta palaan huomenna juttuun ,ihania hetkiä,masujen kanssa ja vaavien :heart:

mamma ja POKS 37 tänään :heart:

pojat vm 99 ja vm 03 :heart:
 
:flower:

Täällä yhtenä kappaleena. Supistelut myös mulla vähentyneet, välillä tuntuvat jo kadonneen kokonaan. Eli sama virsi kuin monella muullakin näköjään...

LumiZilla. Mulla oli vauvan paino-arvio rv 36+1 2300 g ja lääkäri sanoi hyvin kasvavan omalla käyrällään. Paljon kuulemma vaikuttaa oma koko ja sekä omat että isin geenit, minkä kokoinen ja "-mallinen" vauva tulee. Koska muuten kaikki on ultrissa ollu ok, ei kuulemma hätää. Parin päivän päästä saan taas uuden arvion. En oo tuosta painosta huolissani, koska on vakuutettu kaiken olevan ok. Helpompihan tuo on ulos saada, kun on pienempi... ;)

Painoa on tullu tähän mennessä vajaa 13 kg, joista useampi nyt viime viikkoina, kun on turvotus iskeny. Luottavainen oon, että pääsen kiloista eroon, kunhan kroppa "normalisoituu" ja pääsee entiseen tapaan lenkille.

Jaksamista muille odottaville loppuaikaan sekä voimia vauvan jo saaneille!

Jouluäippä rv 37+6
 
Täälläkin vaihtuu taas viikot, eli 38+0. Eli kaksi viikkoa jouluaattoon, mut toivottavasti tää nyt ens viikolla viimeistään tulis jo ulos. mitään tuntemuksia ei kyllä oo, paitsi että alapää on ihan samperin hellänä. Sanoin illallakin miehelle että tuntuu ihan siltä ku penskana joskus ajo liian isolla polkupyörällä ja putos tangon päälle. Auts! Melkosta ankkakävelyä alkaa olla tää meikäläisen vaappuminen.

Mullahan painoa on tullut nyt vasta 5kg lähtöpainoon. Tai no alkuunhan se tipahti pari kiloa mutta noussut nyt takas semmonen 7kg, eli viitisen lisää alkupainoon. Esikoisesta tuli muistaakseni 12kg joten nyt pääsen vähemmällä ja toivottavasti noi kaikki jää laitokselle. Esikoisesta paino tippu sen 5-6kg laitokselle. Mut nyt kyllä lähtöpainokin oli 4kg enemmän ku esikoisen aikaan joten ei oo väliksikään tulla enempää. Turvotuksista minä en kärsi. Esikoisestakaan ei tullut yhtään ja synnärille asti meni sormukset sormeen ja sama homma nytkin. Mä en normaalistikaan helposti "turpoile" joten kai se aineenvaihdunta on nytkin sen verran tehokasta ettei niitä tule.

sanle 38+0
 
Kävin vauvapuolella tuossa kurkkimassa enkä löytänyt vielä joulukuisten vauvapinoa. Eikö sitä oo vielä kukaan tehny vai enkö vaan löytäny sitä? Vois kyllä tuonne kerhon puolellekin perustaa meijän pinon, siellä oon tykännyt ite ainakin marraskuisten 2007 kans kirjotella kun pystyy omilla nimillä keskustelemaan eikä tarvii miettiä ketkä kaikki pääsee sen lukemaan.
 
:D kiva olo...niskaa tulittaa..ja selkä naksaa..ja.. :headwall: ..kolmetuntia unta ...

eilen soittivat äpolilta että katotaan siihen tiistaihin asti ja kuulostellaan mielipidettä silloin..

no sama se ..siinä ei ole kuin tasan yks vaihtoehto..ja jos mies suostuu mukaan niin se on sitten ens ti-pe välisenä aikana..se manu sylissä.. :D

olkaa onnellisia te joiden neuvoloiden henkilökunta, kätilöt ja lääkärit ottaa tosissaan jos pelottaa...jotenkin alkaa tuntua että täällä saa erityiskohtelun vaan jos on tullut itärajan takaa synnyttämään..näillä kun on joku palvelusopimus venäläisten kans..

Jessie..siekö sitä kannettavan mahollisuutta kyselit..no miun veli sano että pitää kysyä osastolta..

joopa joo.. nyt odottelee pojat jo että sais piparit palkaks kun kerösivät legot pois lattialta..

menenkin keittämään teetä ja tekemään kauppalappua valmiiksi..

Dare ja manu 39+3
 
Dare, miehän se sitä kannettavan mahollisuutta kyselin ja pitää sitten siinä vaiheessa kun siellä on, niin kysellä osastolla. Voihan tuo mies sen sitten sinne tuoda... juu ja täälläkin unta takana noin neljä tuntia, ei noista öistä enää tahdo tulla mitään, nenä tukossa ja jokapaikkaan kolottaa :( ...

Käväisin aamulla neuvolassa ja edelleen sama virsi, että pää kiinnittynyt ja hittovieköön, oli painoa pamahtanut viikossa 1,1kg, hellurei... Turvottaa kyllä kiitettävästi, mutta silti alkaa jo ahistaa tää älytön painon nousu...

Ai niin ja taas oli uusia vauveleita tullut, paljon onnea kaikille yhteisesti pienistä nyyteistä :heart: :heart:

Jessie + :xmas: 37+2
 
Huomenta!

Kattiina: myö taidettiin olla samassa huoneessa pötköttelemässä? :xmas:

Juu jos ihan lyhyesti siitä synnytyksestä kun en pysty edelleenkään istumaan kuin hetken ja senkin uimarenkaan päällä jonka äiti ystävälläisesti haki lelukaupasta. En olisi päässyt edes kotiin asti sairaalasta ilman rengasta kun matkaa on tunnin verran. Tyttö muuten viihtyi hiiren hiljaa autossa koko kotimatkan ja sen jälkeisen kauppareissun kun kävin ostamassa pari purkkia Nania ja särkylääkkeitä kopallisen.

Juu eli siis viime perjantaina pötköteltiin miehen kanssa sängyssä ja valmistauduttiin yöpuulle kun yhtäkkiä tuli tunne että jotain valuu, kello oli suunnilleen 22.30. No valuihan sitä sänkyyn ja lattialle ja vessaan ja suunnilleen joka paikkaan. Pyyhkeen kanssa kuljin sitten sen aikaa kun saatiin isovanhemmat soitettua poikaa hoitamaan. Soitin Mikkeliin ja kysyin että kauanko uskaltaa kotona olla, että vesi oli ihan kirkasta. Sanoivat että ihan rauhassa voi lähteä valumaan kohti sairaalaa että kiire ei ole mutta ei kannata aamuun asti odottaa. No mies teki eväät ja pakattiin vähän tavaraa ja lähdettiin ajelemaan, noin 00.30 oltiin Mikkelissä. Puolilta öin alkoi säännölliset supistukset joita jatkui sitten ihan syntymään asti mutta väli pysyi suunnilleen samana koko ajan eli noin 5min välei supisteli joka teki ponnistusvaiheesta piiiiiiiiiiiiiiitkän ja hankalan.

Sairaalaan kun saavuttiin niin olin sormelle auki ja ensimmäiseen 12 tuntiin aukesinkin vain viiteen senttiin. Yritettiin aluksi nukkua (mies nukkuikin) ja sit olin 1,5 tuntia suihkussa laulamassa (lauloin synnytyslauluja eli tätä aaaaaaaa ja ooooooo tai aaaauuuuuuuu riippuen ihan siitä miten kovasti koski :LOL: ) No juu, sen jälkeen muistaakseni mentiinkin jo saliin kun en enää voinut olla suihkussa ja aloin olla ruttuinen :D Onhan ne paperit tuolla, en vaan jaksa nyt luntata.

Salissa sain ensin ilokaasua mutta kun se ei auttanut niin laitettiin sitten epiduraali mikä oli kyllä kuin taivas. Siinä sitten vaan odoteltiin että olisin sen 10cm auki ja alkais ponnistuttaa. Jossain vaiheessa sitten "kipu" alkoi tuntua persuksissa ja jännästi enemmän toisella kannikalla mutta vauva ei ollut laskeutunut joten mistä lie johtui. Pitkään tein töitä että sain tytön laskeutumaan mutta sitten alkoi vauvan sydänäänet tehdä sellaisia laskuja että alkoi hirvittää jo kätilöäkin, sydänäänet kävi välillä alle 10 :eek: Kätilö soittamaan lastenlääkärille ja synnytyslääkärille ja nopeasti sitten lääkäri tulikin imukupin kanssa ja samoin kuin Kattiinalle meillekin väläyteltiin että jos ei ala syntyä ihan just ja nyt niin pitää leikata. Kätilö irrotteli multa jo kaulakorunkin valmiiksi jos lähtö tulee. No onneksi sain jostain sisua ja työnsin niin maan perkeleesti, sain jossain vaiheessa pudendaalinkin, iso eppari tehtiin ja itse asiassa sen jälkeen tyttö syntyi kahden supistuksen aikana melko helposti. Imukupista ei edes pahkaa jäänyt päähän. Sydänäänten laskusta huolimatta tyttö sai pisteet 9/9 vaikka tilanne olisi voinut olla erittäin huono ja vauva huonokuntoinen. Heti synnyttyään tyttö aloitti narinan uloshengityksellä ja lastenlääkäri sitten tarkisti sokerit ja hiukan piti sokeriarvoja nostaa. Tyttö oli vauvateholla kuitenkin vain pari tuntia eikä enää kaivannut mitään apua sen jälkeen.

Noh, mitä jäi käteen. Epparin ja imukupilla ryystämisen jälkeen olen suunnilleen täynnä tikkejä alapäästä. Epparin lisäksi sain vielä repeämän, viimeinen tikki on lähes p-aukolla asti mutta onneksi ei mitään katkennut sentään :eek: Koko epparin matkalta on iso mustelma ja turvotusta kamalasti. Lisäksi tikkejä on muutama sisäpuolellakin, yksi oli niin hankalassa paikassa ja oikein pulputti verta, että piti lääkäri kutsua takaisin tikkaamaan se. Ompeluvaiheeseen sain kaksi kertaa kipulääkettä suoraa suoneen, kerran piikkinä ja lisäksi imppasin ilokaasua hämärän rajamaille asti. Silti itkin ja ulisin suoraa huutoa lähes koko tikkauksen ajan. Vuosin verta jonkun 800ml ja hemppari on nyt 92. Naamaltani olen kuin kalkkilaivan kapteeni, kävelen kuin vanha mummo hilaten jalkoja lattiaa pitkin kun ei kärsi niitä nostella ja itken pienimmästäkin asiasta :LOL: Mutta tyttö on ihana, ei itke turhia, kattelee paljon isoilla silmillään ja maito maistuu. Parin tunnin välein syö varsinkin öisin. Päivällä saattaa olla pitempäänkin unilla.

Mutta tällaista meille, nyt on pakko mennä kun alkaa pyrstöön särkeä.

Raparperi ja Taimi 5vrk

Ps. KIRJOTINKO MINÄ TUONNE ALKUUN ETTÄ "LYHYESTI" :LOL: :LOL: :LOL:
 
:hug: raparperi... :hug:

siis toi että ei ole laskeutunut ja sydän äänet menee alas ja tulee niinku kiire ja ei muuta osaa tehdä kuin puskea koko voimalla.. on justiin niinku miulla sillon viimeks..se vaan että miulla tilanne oli koko ajan niin että leikkuriin ei ois kerenny kun sillon ei leikkuri ollut synnytys salin lähellä..

ja Taimi on varmasti ihqu :heart: ..ja manu on mustis.. :$ :D ...nirvas napaan oikeen kunnolla.. :D ..

piti kaupalle lähteä nyt päivemmällä kun mie vielä kykenen näiden tönkkö jalkojen kans.. mutta toisin kävi... :whistle: ..jos mie kysäsee * no miks kukaan ei herättänyt?* niin siihen voi vastata vaan että * no miks e kukaan herännyt?* :LOL:
 
Raparperitaivas: Niinhän me pötköteltiin :). Mutta eikös me sovittu, että tehdään treffit synnärille, eikä tarvittu edes kukkia rintapieliin :LOL: .

Täällä sai äippä nukkua 3 ja 4 tunnin jaksot yöllä, alkaa elämä voittaa, kun väsy väistyy. Nytkin on päivällä nukkunut melkein 5h putkeen. Mutta tietää sen, että illalla sitten itkeskellään vähän enemmänkin, mutta kun saadaa rauhoituttua, niin sitten nukutaankin. Ainakin toistaiseksi näin.

Ristiäispäivänkin sain sovittua: 2.1.2010 saa meidän typy nimen :).

Kattiina ja typy 5 vrk
 

Yhteistyössä