***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Evalle onnea! :flower: :heart: :heart:

Täällä supparit alko taas säännöllisesti kuudelta, tullu nyt 5-10min välein.. pitänee kai yötä vasten lähteä näytille 100km päähän synnärille.... turhauttaa jos ei ookkaa mitään tapahtunu. :/
 
Onnittelut EVALLE!!

Soitin synnärille, että onkohan tarvetta tulla näytille, mutta kätilö oli sitä mieltä, ettei ole hätää, kun kerta kotona pärjään ja masukki liikkuu. Ja hyvä näin, kun mieluummin kotona olen, kun tässä ei kuitenkaan vielä niin kivuliasta ole, etteikö täällä hyvin pärjäisi. Ja vähän vaikuttaisi, että on supistukset laantumaan päin.
 
eva:lle onnittelut tomeran kokoisesta pojasta!

Täälläki tänään th kokeili (jälleen masunpäältä) ja totes et tuntuu käteen hyvän kokoselta, et on sen kokonen et on syliin otettavaa :eek: no tiiä sit mikä on kenenki mielestä hyvä kokonen, mut hirvittää jos on kovin paljo päälle 4kg
 
Onnea kaikille vauvaantuneille :flower: Moni on saanut käärönsä jo syliinsä :heart: Monelle tuntuu olevan jännät hetket menossa, iik!!! Tsemppiä kaikille, jännityksellä taas odotan moniko on käärönsä tämänkin yön aikana saanut!!!!



Omia kuulumisia: Tänään oli neuvola. Paineet ok, pissa puhdas, painoa tullut 1,5kg VIIKOSSA...voi kissus. Sf mitta 33cm, laskenut huomattavasti viimekerrasta ja vauvan päätä terkka ei enää löytänyt tunnustelemalla. sanoi vaan että nyt on laskeutunut niin paljon että synnytys voi olla hetkenä minä hyvänsä Parista päivästä viikkoon!!!! Tosiaan....taitaa tonttu viihtyä yksiössään jouluun asti Tänään on ollut tosi tukala olla, vähän väliä on menkkajuilintoja selässä ja alavatsalla. Niihin terkka sanoi että ovat ennakoivia supistuksia ja valmistelevat synnytystä. Häpyluu on ollut todella kipeä

Tiinuli 38+3
 
Onnea KAIKKI vaavin saaneet :flower: :flower: :flower:

Tukalaa tuntuu olevan monella. Toivottavasti saatte nyt ne supistuksenne kestämään loppuun saakka!!! :D

Täällä vietettiin taas tällainen "viimeinen" mukava päivä pojan kanssa, eli lähettiin Tampereelle puistoilemaan ja sit pitsalle ja sit jädelle. Kolme tuntia talsin ees sun taas. Mutta eipä tuosta apua ollut. Pisti pikkasen hävettämään, kun vanhasta tottumuksesta liikennevaloissa menin sillai, että ei sit jää kukaan hidas siihen eteen jalkoihin, niin kukas se hidas nyt sitten mahtoikaan olla :ashamed: :LOL: Mummot viiletti ohi että heilahti....

Kotona tein sitten vielä täytettyjä lettuja, ettei vaan tarttis nääs istuskella...

Mutta jospa sitä nyt jaksais kun viikonloppu edessä. Tosin mies lähössä sinne Jyväskylään sitten ehkä, joten samaa kaksin oloa tuon pojan kanssa lauantaikin todennköisesti.

Neuvola peruttiin huomiselta, kun täti kipeä (No se täti on mun äiti, että neuvoa voi kysyä sitten helposti ja tuskin tässä mun olossa arvojen perustella on mittään ihmeellistä nytkään.)

Jospa sitä painuis sänkyyn ja tulee taas aamulla kattomaan,e ttä kuka missä ja milloin ja mitä sorttia....

Enni ja pikkuinen 39+5 (esikoinen syntyi tällöin)
 
[/b]Onnittelut E-V-A:lle :flower:
Johan pyöräytit hyvän kokosen poikasen :D
Taisit tehä meidän pinkan ennätyksen!
Oon oikeesti onnellinen että te marraskuiset kärvistelijätkin pääsettette vauvanhoito puuhiin, odottavan aika ON pitkä!!
Kattiina kohtakohta... :hug: ja ketä muita teitä vielä olikaan...



Jessie, oiskin ihanaa kun pääsiskin tonne uudelle osastolle, mut kato vaan tää jästipää syntyy just ennen sitä, äitinsä kiusaaja kun on :kieh:
Miun pitäs pe 11.12 soittaa yliaikas kontrollia jos ei sitä ennen synny, HMMM..

Kyllä tässä elellään jänskiä aikoja, vauvoja tulee ryminällä ja SEHÄN meille sopii..

Mie siivosin tänään ja pesin saunan ja leivottiin tyttöjen kans torttuja ja sain aikaseks verenvuodon, mut en onnistunu SIINÄKÄÄN kovin hyvin, nimittäin kolo oli väärä, NENÄ!!! :ashamed:
Toi lattian pesu lauteitten alta oli kyll suoritus sinänsä ja tuotti kyll tautisen ristiselkä kivun :kieh: Supistelut ei ollu mitään sen rinnalla vaik tekee sitäkin.

Nyt koitan löytää jonkun asennon miss hyvä jommallekummalle puolelle, auts.

Ketkähän on jakautuneet huomenna....???
 
EVALLE ONNEE :flower: :heart: :hug:

Jessie...kyllä mie vaikka konttaan jos en muuten pääse etenemään tämän killukan kanssa ja pitelen itseni tyynenä ja kasassa ainakin siihen muutto päivään asti..

suunnittelin jo että opettelen seisomaan käsilläni :LOL: ..jos ei muu auta.. toisaalta jos lähtö tulee niin samahan se sitten on oli osasto uus tai vanha..

esikoinen, poika viel :D , lupas tehä huomenna mammalle luumu pitkoo :p
 
Alan olla miehen kanssa huolestunut kun vauva ei ole tänä päivänä liikkunut juuri ollenkaa.. :(
Toivottavasti kaikki on kunnossa.Normaalisti liikkunut säännöllisesti ja isoja "mytkypotkuja" tullut joka päivä. Täytyy varmaan aamulla soittaa neuvolaan jos ei yöllä ala jo tuntua.

Valerie ja vauveliini 36+0
 
Valerie, ootko liikelaskennassa kumminki saanu sen 10 liikettä tunnissa? ja syöny/juonu makeeta? jos näihin on vastaus että et saanu 10 liikettä ja makee ei auta niin soita jo nyt sinne äitipolille..

Jaha, jos lähtis taaplaamaan peltoa..
 
Täällä sitä valvotaan...Puolen yön aikaan kävin vessassa ja saatto olla että pönttöön hulahti hieman jotain muutakin kuin pissaa. Mut siinä unen pöpperössäen sitä edes heti tajunnut. Jäi vaan mietityttämään oisko tullu lapsivettäkin. No menin sänkyyn ja sen jälkeen on supistellu. Kellottanu oon reilun tunnin ja tulee siinä 5min välein, mut ei kyllä mitenkään kipeitä. Liekkö sit jännitys saanu aikaseksi. Voimistusivat ees niin tietäs että lähtö ois edessä. Ei viittis 50km ajaa "turhan" takia testaamaan sitä lapsivettä kun miehellä työpäivä edessä ja pojalle pitäs hoitaja soittaa. No ehkä meen pitkäkseni ja yritän nukkua. Kai sen sit huomaa jos supparit voimistuu, onhan tässä vielä aamuun aikaa.

Sanle 37+1
 
Täällä uni ihan kateissa...
Nukahdin illalla helposti, kun eilen ei jotenkin päiväunista tullut mitään.
Mutta nyt sit hereillä...mietin, että lähenkö alakertaan kattoo tv:tä.

Ei mitään suppareita näy, mutta sillontällön pyyhkiessä tulee pikkasen sitä limatulppaa.
Ja inhottavaa, ni ne peräpukamat vuotaa tosissaan verta pyttyyn, onneks ei kuitenkaan housut tuhraannu.
Voisin jo lähtee hakee tonttua, mies tossa pari vko:a sitten meinas et voishan se tulla itsenäisyyspäivänä.
Siivoilin eilen pikkasen, saunan pesu viel odottais kun ei toi seksi enää onnistu.

Neuvolassa eilen, mun paino oli noussu 1,5kg (aargh!!!)
Pissa ok, RR ok, sf 38 (ihme juttu), painoarvio masun päältä 3,6kg.

äityli75, eemeli2v2kk ja joulu-tonttu 39+1
 
E-V-A:lle paljon onnea!!! :heart: ISO poika tuli!

Täällä meni lapsivedet varttia vaille 12... TAYS:issa käyty, mutta sain lähteä kotiin. Supparit alkoi sisätutkimuksen jälkeen ja unta en saa. Epäsäännöllisen säännöllisesti supistaa n. 10 minsan välein.... aamulla mennään klo 11 takaisin jollei sitä ennen ala tapahtua. Yhdelle sormelle olin auki ja kaulaa jäljellä 1.5 cm.. saa nähdä meneekö käynnistelyksi, toiv. ei. Koko ajan tihkuttaa lisää vettä.

Tsempit PeggyBundylle - täällä tullaan kohta perässä!
 
Täällä myös jumalattomat poltot. Keräsin jo kamat kasaan niin saan ne tonne säilöön jos lähtö tulee.
Miestä en ole vielä hälyttäny lähtemään, antaa miehen nukkua. Ja minun tuurilla nämä supistukset loppuu taas..

Myräkkä ja keiju 39+1
 
Mä siis nukuin siksi niin hyvin kun muut on valvonu.. En nimittäin muista millon oisin viimeks nukkunu noin hyvin, aamulla sit kamala paniiki kun en yöllä ollu potkuihin heränny, no tuntus tuo hengissä olevan.

Meidän pph oli sairastunu, pittää poika ottaa mukaan katsastukseen ja kauppaan. Harmittaa vaan pojun puolesta kun tänän ois ollu niillä lastenkonserttiin meno.

Tsemiä kaikille jotka lähtee nyyttiä hakemaan, mä oon tällä menolla viimenen koossa oleva :xmas:
 
Pikaisesti ilmoittautumassa :wave: Vielä ollaan yhtenä kappaleena. Aamuyöstä supistellut mukavan kipeästi. Tunnin päästä on aika sairaalaan siihen painoarvioon ja sisätutkimukseen. Jos sieltä viel kotiudun, tulen ilmoittelemaan.

Ihanan kirpeää pakkasperjantaita kaikille!
Kärvistelijöille :hug:

Delfis ja Vili 40+3 :heart:
 
Onnea vauvautuneille! :heart: :heart: :heart:

Jopas populaa on menossa yhtä aikaa synnyttää! Kovast voimia teille!

mä heitin eilen illal sellasen lähes juoksulenkin kauppaan ja takas ja ainoot oireet mitä aikaseks sai, oli helvetillinen nivus/persuskipu... yöllä nukuin ku tukki... eilen taas koko päivän tuli satunnaisest kipeitä suppareita ja vessas kävin 3-4krt mahaa toimittamas, mut ei sit vaan jatkunu... hmm... tänää esikoinen hoitoon ja ukon kans shoppailemaan!!! ukon kummipojan nimiäiset ois huomenna niin pitäs sinne käydä joku lahja ostaas... :whistle: mut jos se shoppailu sit sais jotain aikaseks... =)

äippäliini ja rv 40+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Pikaisesti ilmoittautumassa :wave: Vielä ollaan yhtenä kappaleena. Aamuyöstä supistellut mukavan kipeästi. Tunnin päästä on aika sairaalaan siihen painoarvioon ja sisätutkimukseen. Jos sieltä viel kotiudun, tulen ilmoittelemaan.

Ihanan kirpeää pakkasperjantaita kaikille!
Kärvistelijöille :hug:

Delfis ja Vili 40+3 :heart:
käske ronklata oikein kunnolla! =)
 
Onnea E-V-A: lle. Moni muukin on näköjään lähdössä...

Kyllä mä ainakin olen koivunkäpy sun kanssasi täällä loppuun asti. Vauveli kaivelee tonne alas välillä hyvinkin kipeästi, mutta mitään merkkejä synnytyksestä ei ole.

Tänään onkin sitten neuvola ja sen jälkeen pitäisi mennä joululahjaostoksille ja tuhlata verottajalta takaisin saadut rahat :) Tänään, kun olen käynyt shoppailemassa, olenkin kokeillut sitten kaikki mahdolliset ässät synnytyksen edistämiseksi...

motherof5 37+2
 

Yhteistyössä