***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Onnea uusille! :flower:

Siselyn kirjoituksesta tuli mieleen, kun mulle kanssa joku sanoi että ei se kakkosen jne odotus ole enää niin hienoa. Tottahan tuo on, että tavallaan tietää mitä odottaa. Mutta kyllä tämä on ihan yhtä jännää kuin esikonkin :D Kuopuksesta huomasi kyllä sen, että se meni syntymänsä jälkeen ihan toisella kädellä kun esikon kanssa touhusi. Mutta odotusaika on jokaisen lapsen kohdalla mun mielestä niin spesiaalia :heart:

Kamalasti alkanut tulla liiotskipuja, ja oikein viiltäviä kipuja kun äkkiä nousee ylös.Pitää ihan hetki olla paikallaan. Pähkäilin tuossa ukon kanssa, että jos tää onkin pidemmällä mitä menkoista voisi laskea. Se juttelee vaan kaksosista, iilläkun suvussa on ollut. Tulis nyt edes yksi :D

Tästä pitäisi luikata pomon kanssa "palaveriin". Jutella vähän työkuvioiden muutoksesta yms. Pikkasen jännittää onko vastaanotto samaa mitä muilta tähän asti.
 
Upp, meillä mun ukko on kolmosista, täti on kaksosista, mut edellinen polvi ei tehny ku yhden kerrallaan, eli joku mun ikäryhmästä sit on se "onnellinen" jolle nakki napsahtaa ;)

Jumatsukka, eilen ku olin koiraa käyttämässä iltapisulla alko repäsykivut, tuntuu että vetää silimätki kieroon :LOL: onneks saapi olla kotona tän päivän, pomo tosin ei tuntunu asiasta kovin otetulta kun illalla ilmotin että kakarat on mahataudissa.. koha ei itelle tule. :ashamed: täälä onneks saapi sloma lapun ihanvaan soittamalla tk:lle, miten lähtee raahaamaan kahta ripulipaskovaa lasta n.13km päähän soratietä... vois olla kurjakokemus kaikille. :LOL:
 
Täällä nykyisin melko rauhallista eloa :)
Eli olot on rauhoittuneet.
Muutamana päivänä etoa ja eilen illalla tuli eka öksy. Esikoisen kanssa oksensin melkein koko raskauden ja toivon, että tämä raskaus olisi erilainen.
Repäisykipuja, kun sängyssä kääntää liian nopeasti kylkeä. Pientä jomotusta alavatsalla.
Ja nyt aamulla paniikki, sormus ei irtoa!!!! Eli siis turvotusta kehissä, toki vatsan turvotusta ollut jo toista viikkoa, mutta että sormetkin...

Esikon raskaudessa mulla tuli joskus pientä vuotoa yhdynnän jälkeen ja oli ihan vaaratonta.
Ja esikon kanssa käytiin myös yksityisellä varhaisultrassa, koska sairastin pahan angiinan ja olin paniikissa, että vaikuttiko se vauvaan. Nyt ootetaan kunnalliseen.

Mukavaa viikonloppua kaikille :flower: =)

äityli75 ja joulu-tonttu 6+1
 
Varhaisultrasta - ei siinä minulle ole kyse sydänäänistä vaan siitä että onko se raskaus kohdussa vai kohdun ulkopuolella. Kahdella ystävälläni oli kohdun ulkopuolinen joka päättyi kummallakin munasarjan poistoon. Nyt elelevät yhdellä. Ja heillä raskaus alkoi ihan normaalisti mutta päättyi sitten koviin kipuihin toisella ja hätätilanteeseen. Kohdun ulkopuolinen raskaushan voi olla hengenvaarallinen tilanne. Toisella asia huomattiin np-ultrassa ja alkio oli tähän asti kasvanut siis normaalisti mutta väärässä paikassa.

Eli itse kyllä laitan mielelläni sen 100e että saan tietää missä raskaus on.
 
heip!

varhaisultraan oisin mennyt yksityiselle sen takia että oon utelias näkemään mitä siel mahas on :D mut nyt ei onneksi tarvi itse maksaa kun oulun kaupunki maksaa varhaisultran mutta rakenneultra jää pois..siitä oonki uutta murhetta saanut kun minulla on ollut etinen istukka tokassa raskaudessa niin mietin vaan aikookohan neuvola tarkastaa mitenkään istukan paikkaa. ensi viikolla kysyn neuvolassa mut kyllä se mielessä käy kokoajan. ei olisi mukava ressata asiasta koko raskautta ja meen yksityiselle kyllä jos ei kaupunki järjestä sitä ultraa.
täällä taas oireetonta oloa mut kyllä se käy.
nii ja uusille tervetuloa :flower:
näköjään täytyyki mennä..

peetruska 7+0 ..jiihuu...
 
Heippa kaikille uusille ja vanhoille! Oltiin miehen kanssa reissussa muutama päivä ja tänne on tullut sillä aikaa niin paljon tekstiä ettei ihan kaikkea ehdi/jaksa lukea. Mä en ole vielä saanut varattua neuvolaaikaa kun soittoaika on klo: 11-12 ja en muista ikinä soittaa tai sitten on töissä just huono hetki. Mua väsyttää nyt ihan kokoajan ,mutta voi johtua aikaerosta joka tosta reissusta tuli ja etoo tosi useasti ja joutuu ihan miettimään et mitä voi suuhunsa laittaa. Maha pömpöttää ja tissit on kipeät ja hieman kasvaneet jo. Toi mahan pullahtaminen tapahtui ihan parissa päivässä ja tuntuu et farkut kiristää inhottavasti...Pari viikkoa ja sit taidan vasta kertoa vanhemmille ja muille raskaudesta. Nyt tietää vaan työkaveri ja paras ystävä. Vointeja kaikille ja ihanaa kevättä! T: PeggyBundy ja rusina 8vko.
 
TERVETULOA UUSILLE joulutontuille! :hug:
Mä oon ihan reppana :ashamed: en ole uskaltanu varata neuvola aikaa.. se edellinen km kummittelee takaraivolla.. :'(
Onneks on kokoajan tiiviisti töitä, ni ei kerkee ajattelemaan.. en mä vissiin ole viel oikein edes tajunnu olevani raskaana :headwall: :headwall:

 
Huomenta :wave:

Tänä aamuna ei puolestaan ollu mitään äklöö oloo niiku eilen. Näköjään vaihtelee toiki. Iha niiku nää tissitki. Ei ne kipeet oo, mutt välillä huomaa, että aristaa. Varsinki siinä vaiheessa kun päivän jälkeen ottaa rintsikoita pois. Ja mulla ei mistää pienimmästä päästä vielä oo :ashamed: Pitäs vissii muutenki kohta käydä ostamassa uudet, rupee kohta tursuamaan siihen malliin nykysistä.

Meidänki suvussa on äidin puolella "sukurasitteena" kaksoset. Mulla itelläki on identtinen kaksoissisko, joten mulla ei taida olla pelkoa saada kaksosia :D Minun mielestä se menee nii, että kumpikaa meistä ei saa, mutt puolestaan miedän isosisko vois saada kaksoset. Tiedä sit noistakaa :)

Jospa sitä menis hörpiskelee aamukahvit.



 
Josko minäkin ilmoittaudun :heart:
Eli viikkoja 5+2 ja kolmatta odotetaan :D Oireita huono olo ja väsymys.
Nyt muutaman päivän alamaha särkenyt tosi kovin, muilla vastaavaa?

La olis sitten 16.12 , listaan voi lisäillä.
Kolmas tulossa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja JääKyynel:
Tervetuloa ja onnea hipsu1978 :flower: :flower:
KIITOS :wave:

Mua vaan vaivaa ihan älyttömästi tuo alamaha kipu....
Koitan muistella oliko edellisestä samanlaista ja muistelisin että silloinkin pelkäsin että menkat alkaa ku jomotti niin.
Mutta miettii vaan :ashamed:

Koitin lukea ja etisä muiden oireita mutta ketju niiiiiin pitkä jo :p

Niin ja ONNEA kaikille plussanneille :heart:
 
Onnea uusille plussanneille :heart:

Ihan kamalasti tullu tekstiä..

(.) Eka neuvola takana ja ei sielä sen kummempia tehty, ne perusjutut. Ja sain ajan heti 2 vko:n päähän lääkärineuvolaan, siel nyt saa ravata. Ja tiistaina se ultra,, jännittää.

Meillä on molempien suvuissa kaksosia. Mun mamman veljet on kaksoset ja toinen niistä veljistä on saanut kaksoset. samoin miehen puolelta sen serkut on kaksoset. Mutta sanotaan että ei kymmeniin vuosiin ole kaksosia syntynyt, että jollekkin sekin sitten napsahtaa.

Täällä viel ällöoloa ja päänsärkyä,, odotan niin että tää olo loppuu ja voi nauttia ihan oikeasti raskaudesta.

Nuppuseni RV 8 poks*
 
Sanle
Pomppaan tähän ketjuun, vaikka en olekkaan vielä plussannut. Huomasin vaan, että mulla laskureiden mukaan pitäisi olla la myös jouluaattona, vielä ei menkkoja näy. Eilen testasin negan. Mietin vaan, että missä vaiheessa sä Sanle plussasit, kun kuitenkin sama la, jos siis edes olen raskaana. Menkat nyt päivän myöhässä.

Joku tossa muistaakseni mainitsi, että on taaksepäin kallistunut kohtu, mulla on myös. Ja siinäkö sitten oli raskausoireena alaselkäkipu, vai muistanko ihan väärin. Sitäkin esiintyy, kuten rintojen arkuutta ym. Koko ajan tutkailee itseään voisiko tämä olla mahdollinen raskausoire :LOL:
 
Minäki oon muuten tota miettiny että entä jos oonki jo pitemmällä raskaana.. :eek: Oon tuntenu jotain kutittelua alamasulla nyt parina iltana, tuntuu samalta kuin esikon ekat liikkeet n. rv 15 (ei voi tarkkaan muistaa millon ne ekan kerran tunsin, ois ne ylhäällä päiväkirjassa mut en jaksa etsiä tähän hätään ;) ) :eek: :whistle: Voi tietty olla myös kuvittelua mut senki takia haluan ehdottomasti alkuraskaudenultraan jotta saan varmistuksen minkä kokoinen mötky tuolla on, ja MONTA niitä on :D ja tietysti ennen kaikkea, että onhan kaikki kunnossa! :heart:
 
Hei ja tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani! Täällä hyvä fiilis (onkohan liiankin hyvä...), vähän välillä vatsaa kipristelee, se on hieman laantunut viime päivistä. Olen kieltämättä vähän ihmeissäni. Rinnat ovat kyllä kipeät.

Mitä mieltä te olette hiusten värjäyksestä raskaana ollessa? En ole tullut ajatelleeksikaan kyseistä asiaa, vasta kun nyt tarpeen vaatiessa! :p Lueskelin aiheesta kirjoitettua ketjua, ja siellä oli jos jonkinlaista mielipidettä. Ehkäpä näin on, oli aihe mikä tahansa?

LittleGrace 5+3 :heart:
 
Minä puolestaan voisin pistää pääni pantiks siitä ettei tää raskaus oo niin pitkällä , kuin neuvolassa sanottiin sillon ku soitin sinne aikaa. Ihan varmasti laskettu aika muuttuu myöhemmäks, mutt eiköhän toiki sit selvinne muutaman viikon päästä :) Pääasia mulle on, että asukas kulkee mukana.

 
Kiitos kaikille onnitteluista ja tervetulotoivotuksista! Vaikuttaa mukavalta tämä teidän pino!

Taisin jättää mainitsematta tuon lasketun ajan ja raskausviikot, elikkä la olisi suurinpiirtein 17.12 ja viikkoja on nyt siis n.5+1. Ihan varma en oo tosta päivämäärästä, kun eri laskureista saa hiukan erilaisia päivämääriä, mutta noille tienoille se sijoittuu.

Hipsu1978 meillä on siis lähestulkoon peräkkäin lasketut ajat...saapa nähdä, ollaanko samaan aikaan synnärillä =)
 
Grace mä oon sitä mieltä että voi värjätä, mut en tiä mikä fakta on? kai sitä saa tehä? onko tästä aiheesta tehty tutkimuksia?

mulla taas kurkku kipee, niinkuin pari viikkoo sitte. enkö vois vaan olla terve.
eilen taas oli hirveet itkuraivarit ku tapeltii miehen kanssa häistä. no onneks päästii samoille linjoille.
ei muuta. menkkamaisia oloja paljon, pelottaakin että jos tää menee kesken. toisaalta pelottavan vähän oireita. olenkohan edes raskaana??
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö onnellinen:
Kiitos kaikille onnitteluista ja tervetulotoivotuksista! Vaikuttaa mukavalta tämä teidän pino!

Taisin jättää mainitsematta tuon lasketun ajan ja raskausviikot, elikkä la olisi suurinpiirtein 17.12 ja viikkoja on nyt siis n.5+1. Ihan varma en oo tosta päivämäärästä, kun eri laskureista saa hiukan erilaisia päivämääriä, mutta noille tienoille se sijoittuu.

Hipsu1978 meillä on siis lähestulkoon peräkkäin lasketut ajat...saapa nähdä, ollaanko samaan aikaan synnärillä =)
Kiva kun on joku niin liki niin voi tuntoja verrata :heart:
Minä laskin la sen laskurin mukaan johon laitetaan kierron pituus, antaa suht varman vastauksen :)

Onnea sinullekkin :heart:
 
Mä menen maanantaina raitoihin. Näistä on monta mielipidettä mutta itse kun lukaisin ekassa raskaudessa lääkäreiden mielipiteitä niin suurin osa ei pitänyt pahana.

Mulla tuota menkkamaista kipua oli parisen viikkoa plussaamisen jälkeen, sen koomin ei ole ollut. Mutta tiedän kokemuksesta että kyllä kaikenlaista kremppaa ehtii vielä tulla.
 

Yhteistyössä