***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Ihanaa kun meidän joukko paisuu vaan! Paljon onnea ja tervetuloa uudet! :heart: :flower:

JääKyynel ole huoleti. Toivotaan että on ihan harmitonta vuotoa. Eikös ne sanokkin, että sitä tulee isolla osalla ja niin kauan kun ei ole veristä, ei mitään hätää. Koitahan jaksaa siellä, äläkä tuota liikaa murehdi. :hug: Täällä kans noita kipuja on ollu ja täytyy myöntää, että vähän väliä tulee juostua kurkkaamassa pöksyihin.
 
Kiitos nyt, koitan olla murehtimatta. Varsinki ku ei sitä iha jatkuvalla syötöllä tule. Tippa sillon tippa tällön. Eikä kuitenkaa muita oireita ole. Oon juonu tänään nii paljon, ett juoksen jatkuvasti vessassa, joten pystyy vahtimaan sitäki asiaa ;) Onneks tietää, ett voi olla harmitonta, nii en ala stressailemaan liikaa. Diyäpaitsi tänään on muutenki ollu jotenkin äklö olo aamusta lähtien, vaikka onki syöny...ja veto pois. Ja maha on ku jalkapallo, ärsyttävää. No esimakua, jos kaikki menee hyvin, ett miltä tuntuu tämmönen olo kunha masu kasvaa :)

Tervetuloa JuliaK :flower: :flower:
 
Onnea uusille odottajille :flower:

Appiukko koittaa saada mua pahoinvoinnin vuoksi jo lääkäriin :eek: Eli on ainakin yksi innokas kanssaodottaja siellä :D
Töissä en voi puhua koivunkäpy pahoinvoinnin takia juuri ollenkaan, kun sama fiilis.. laatta meinaa lentää ja huolella välillä jos suutansa availee.

jääkyynel terveydenhoitaja sanoi, että kolmen kuukauden aikana voi odottaa valetuhrua, varsinkin menkkojen aikaan, kun niiden pitäisi alkaa. Muutenkin se on ihan normaalia, samoin kuin kivutkin. Ole huoleti. Mulla kun tuli km, oli vuoto ihan kunnollista ja runsasta kovien kipujen kera. Toki nuo aina huolettaa silti vaikka kuka sanoisi mitä.
 
Eli ei onneks syytä huoleen tällä hetkellä. Erikoista vaan, että meistä jokainen hätäilee oli se sit tuhrua tai kipua ton keskenmenon kanssa. Ja mulle varsinki, kun on ensimmäinen lapsi niin ei todellakaan ole kokemusta mistään. Tämä palsta on ollut oikeasti suurena apuna, täältä oon saanu ihan mielettömästi uutta tietoa vähän kokeneemmilta. Että kiitos vaan kovasti kaikille teille, varsinkin kun jaksatte aina vastata, lohduttaa yms... :heart: :heart: Ei tarvitse yksin kamppailla näiden asioiden kanssa :)
 
Tere vaan kaikille, tervetuloa uudet! ja onnittelut plussauksesta!

Mä en jaksa kommentoida mihinkään, anteeks... :ashamed: oon maannu tasan siitä asti tos sohval kun pääsin töistä kotiin... eilen oli sama juttu... nyt se väsymys on iskeny ihan tosissaa päälle... ei jaksa tehdä mitään...
 
Jääkyynel sitä vartenhan kaikki täällä ollaan - tuetaan toisiamme. Musta tuntuu välillä, että olen ihan yhtä innoissani kuin ekaa odottaessa vaikka tämä on kolmas :whistle: Ihan uusia oireita tullut meinaan tässä mitä ei ennen ollut ja ne välillä peikottaakin paikak paikoin. Varsinkin tuo kipuilu.

Nyt ällöttää,kun maha tyhjä. Silti ällöttää niin paljon ettei saa edes syötyä. :xmas:
 
Moi! :wave:
Täällä olisi 22 vuotias kakkosen odottaja,esikois poika syntyi 10/07 takana keskenmeno 02/09 ja nyt olisi pienokainen uudelleen tulossa,toivotaan että pysyy kyydissä :heart: laskettuaika näillä näkymin olisi 24.12 :D

meillä ei tarjota varhaisultraa,tietääkö joku miten pääsisin kuitenkin tarkistamaan masuasukin kunnalliseen?riittäskö toi km ja kystat syyks? :D jos en pääse nii pakko päästä yksityiselle..sen verta kummittelee se km vielä :ashamed:
 
Tämä mamma paisuu kyllä yli äyräiden ennen joulukuuta.. :eek: oon syöny kolme lämmintä ateriaa ja neljä välipalaa tänää.....normaalisti syön vaan nuo lämpimät ateriat ja iltapalan :whistle: mut pakko syödä jotta pysyy paha olo loitolla, toimii onneks mulla, ainaki toistaiseksi...

Nää ryhmäkeskustelut on kyllä arjen pelastus - saa uusia ystäviä ja sitä tärkeää vertaistukea sekä neuvoja ja vinkkejä lähes kaikkeen.. :D
 
Tervetuloa liledie! Todellakin nämä keskustelut auttavat. Ei ole yksin vaivoineen ja ajatuksineen. Ja näin esikoista odottaessa on ihana kun täällä on paljon konkareitakin mukana. Itse olen muuten Helsingistä. Olikos muita? Vaasalaiset löysivätkin jo toisensa :)

Ja en edelleenkään osaa liittää tuota kuvaa rv-viikoista loppuun. Viitsisikö joku vielä kertoa miten se tapahtuu. jos painaa tosta kuva kohdasta niin mulla ei tuu se kuva, jonka oon jo poiminut, tulee vaan teksti imb...

Illalla ollut olo parempi. Äippäliini83 täälläkin nukuttaa. 3h päikkärit tuli otettua.

leppis ja pieni :xmas: rv6+3
 
menis aika ny vähän nopeampaa...
Tänään eka kerta ku lämmin ruoka ei maistunu...aina ku ajattelin että pitäis syödä spaghettia tuli kuvotusta, näin mulla viime raskaudessa...eli kaikki muu kyllä menee paitsi normi kotiruoka...huoh

 
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
hei, ultrassa kaikki hyvin. vahva sydän oli pomppi ja löi niin kuin pitikin. viikkoja 7+0 ja la korjaantui 2.12. Ihanan helpottunut olo.

sydänkäpynen Ihanaa ja onnea. Jotenkin arvasin, että tänne päästään yhdessä odottamaan.
Moi :D , juu on niin kiwa ku täällä joku kesäkuun porukasta :heart: ...

 
Pakko kysyä.En tarkoita pahalla, kunhan utelen... :D

Miksi te käytte varhaisultrassa? kun kumminki sit pian kuulee sydänäänet ja sit onki pian jo eka ultra.
Miettikää sitä että täällä vaasas ei ollu 1½v sitten kun yksi ultra, rakenne ultra rv20...sillon kyllä ymmärrän että porukka kävi varhaisultrassa.
Nyt en kyllä raaski maksaa 100?, odotan mielummin niitä sydänääniä ja ekaa ultraa..
 
Täällä on niin huono olo, että. Oksentanut en ole kuin kerran, mutta kaikki kammo-oireet päällä ja vakavasti harkitsen ensi viikolla saikun hakemista mikäli olo ei helpota. :(
kauhumummot sun muut mulla kiehuu aina yliäyräiden jos joku saa tuommoista kommenttia. Itse ei olla vielä kauheasti raskaudesta kerrottu. Vanhemmat tietää ja olivat ylionnellisia, mutta se yksi kaveri jolle olin kertonut kommentoi, että pitäisi hommata kunnon ehkäisy ettei käy vahinkoja. Ja just joo, ei tämä mikään vahinko ollut vaikka esikko tulee ensi viikolla vast vuoden.
sydänkäpynen tosi kivaa on kyllä päästä odottamaan yhdessä.
jääkyynel varmaankin ihan harmitonta vuotoa, mullakin ollut molemmissa raskauksissa. nytkin vuosin heti plussan jälkeen ja ultrassa kaikki kuitenkin hyvin. :hug:
 
upp3, mullakin on tuo ongelma, että koko ajan saa olla syömässä. Ja kun ei syö, niin paha olo tulee... :|

äippäliini83 :hug: ja kauniita unia :flower:

Joni Makkuusäkki, itsekin olen ihan ihmeissäni tästä kaikesta, vaikka lapsia on jo useampi. Toisaalta nyt sitä ihan oikeasti ja todella ymmärtää tämän asian hienouden, kun on tämän jo kokenut ja on näitä rakkaita täällä asiasta muistuttamassa. Eräs tuttavani sanoi odottaessaan esikoistaan, että toisen tai kolmannen odotus ei koskaan voi olla yhtä hienoa kuin ensimmäisen - itse odotin tuolloin myös, mutten esikoista... No, minun mielestäni jokainen raskaus on aivan yhtä upea kokemus. Tuo kommentti vaan huvittaa yhä (tuolla tutulla on nyt kolme lasta ja hän ei ole noita kommentteja sen jälkeen jutellut...).

Paha olo taas vaanii, onhan viime syömisestä jo hetkinen... :LOL:
 
sydänkäpynen, täällä jos katsotaan tarpeelliseksi alkuraskauden ultra niin sen saa ilmaiseksi, eli mä saan sen pelkästään keskenmenojen ja kystien takia. edellisen odotuksesta en edes muista monesti kävin ultrassa, pahimmillaan kahdesti viikkoon. (se ei ollu enää kivaa)

uusia odottajia putkahtelee pinoon jatkuvasti, tervetuloa kaikille!

Kattelin carriwelin imetysliivejä, näkyvät olevan edullisia, jos ainakin raskausajaksi ostas moiset pehmoliivit, kun ei oikein ilmankaan voi olla.
ukkohi tuntuu pikkuhiljaa syttyvän tulokkaalle, tuumi tuosssa että jos niitä sitten on enemmän ku yks niin mamma saa tila-auton.. :LOL:
 
Ei sitä ruskeaa ole nyt näkyny. Selvisin ainaki tän illan parilla pikku tipalla. Onneksi! Eli huoli pois ainaki huomiseen :) Ja uskon jo pikku hiljaa, että on harmitonta, kun moni niin sanoo :)

Ja tosiaan tervetuloa uudet!!

leppis Laita pelkkä se osoterimpsu siitä kuvakkeesta tähän tekstikenttään. Älä paina noita kuva-painikkeita yms. Sillon se ei näy. Eli pelkästään se osoiterimpsu mikä tarvitaan, että se kuva näkyy. Hmm.....et varmaa tajunnu hölkäsen pöläystä. No mulla on esim. se meille tulee vauva kuva. Siellä ku tein sen, niin ala puolelle tuli pitkät osotelitaniat. Kopsasin sieltä ensimmäisen ja liitin tähän tekstiin ilman muita kikkailuja ja johan näkyy (osite alkaa url....) :) Toivottavasti tajusit tai selittäkööt joku muu paremmin jos osaa :LOL:

Nyt nukkuun, vaikkei väsytä, mutta väsyttää silti B) Öitä ja huomiseen :wave:

 
Taisin onnistua. Kiitos jääkyynel. Toi on kiva niin ei tarvi koko ajan laskea ite viikkoja. Hyvä jääkyynel että vuoto on loppu. kyllä sitä aina pelästyy...

Menen varhaisultraan siksi, että haluan vain päästä näkemään että kaikki on hyvin ja varmentua viikoista. Ja myös varmistua, että siellä on vain yksi :)


 
huomenta!
täällä herättiin normaalista poiketen vasta klo 6.10! ;) esikko on melkoinen aamuvirkku, herää aina joskus 5-5.30 aikaan, joskus aiemminki ja näköjään myöhemminki :D nyt nukahti sit jo uusille unille.. on hän kyl 2,5kk iästä saakka nukkunutkin koko yön heräämättä, siis menee nukkumaan 18-20 aikaan ja nukkuu tonne aamuun, välillä tutin saa antaa mut muuten yleensä nukkuu ilman että tarvii nostaa ylös! Oispa kakkonenki yhtä helppo tapaus ;)

Tuli tuosta leppäkertun sanomisesta ("varmistua, että siellä on vain yksi :) " ) että meillä on vähän sukurasitetta saada kaksoset....:D meiän äiti on odottanut kaksosia mut sai keskenmenon :(, ja mun tädillä on kaksoset, sit heidän suvussaan aiemmin on kans (en muista missä polvessa).. ja olikohan miehen puolellakin jollain. :D eli tosiaan jännittää millon kaksosraskaus tulee eteen ;D

).( piti eilen ottaa jo napakorukin pois.....alkaa napa vähän pullistua JO NYT :D otin myös viime raskaudessa heti plussauksen jälkeen pois, ja yllätys oli suuri kun synnytyksen jälkeen lävistys oli vielä auki ja koru meni paikoilleen ;)

Äklötystä vähän oli aamulla, piti heti syödä niin meni ohi. väsyttää..

Upp3 ja masukki 6+1 sekä poju 8kk


 

Yhteistyössä