***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Puhin kumppanit ja Joni Makkuusäkki
ja muut menetyksen kokeneet.. tämä runo lämmitti minua kovasti kun sen km jälkeen köysin..

Katselen täältä kaukaa
Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?

Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa.
Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?

Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on
luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois.

Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.

Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen
Ne on kestettävä jotta juuri minä syntyisin.

Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?

- tuntematon
 
Tulipas tuossa saunassa ukon kanssa juteltua tästä että miten se onki erilaista joka raskaudessa tää odotus..
Ekan aikaan mulla teki jatkuvasti mieli seksiä :ashamed: siis sillon kun en ollu taju pois, mutt aukkoa ei tuntunu huvittavan kunnes se oikeasti tajus ettei se voi satuttaa vauvaa :LOL:
Että siihen voi esikoista odottavat varautua jossain vaiheessa..
nyt ei taas sitten oo juur mitään haluja, tosin voi johtua olostakin. äskön kesken saunan piti ryykäillä juttelemaan pöntölle, ei tosin mitään tullu..

JM, voi että mä oon niin pahoillani :hug: :'( jotenkin kuitenkin ku sut kerhon kautta tuntee niin ois ollu kiva kun ois samassa läjässä oltu.
Samoin puhin kumppaneille suuri :hug:
 
Pahoittelun makkuusäkille ja puhin kumppaneille. :hug:

Pitäsköhän meijän muuten kohta laittaa uus pino pystyyn kun on tuo kuukin vaihtunut. Vaikka eipä tuolla mitään väliä oo, tuli vaan mieleen kun huomasin että moni muu pinkka oli jo toukokuun korkannut :)

Meillä pojalla ilmeisesti korvatulehdus jatkuu. kolme päivää oli suht terveenä ja tänään nousi sit uudestaan kuume. Prk kun ei sitten alotettu sitä ab kuuria jo viikko sitten vaan uskoin sitä lääkäriä että ohi menee itekseen. Nyt se taitaa kuitenkin olla edessä ja poika raukka saa vaan sairastaa enemmän. :headwall:

Vuotoja ei oo näkynyt taas eilis aamun jälkeen. Jospa ne nyt pysyiskin poissa. Tänä aamuna tuli ekan kerran yökkirefleksi pintaan. Söin jugurtin ja kun sen sain alas niin tuli semmonen nopee ällötys ja pari kertaa kuivayökkäsin. Saas nähdä joko tuo pahoinvointi kohta nostaa päätään vai vieläkö pysyy poissa kuvioista.

Sanle 6+3
 
Kotona taas.

Tervetuloa tosiaan uudet ja onnea :flower: :flower:

Tuli käytyä vapputorilla. Eipä siellä muuta ollu ku krääsää. Lilli sai ihaa- ilmapallon. Ilmotin ukkelille jo ennen vappuaattoa, ku suunniteltiin torille menoo, ett Lilli haluu sit ihaa- pallon :LOL: Okei jouduin kyllä murjottaa, ku ukkeli sano ett ai viimeset rahat siihen. Olin siis sanonu hetkee aikasemmin, ett tuolla ois niitä palloja. Melkei jo itkin ja myöhemmin melkei jo huusinki asiasta. Ukkeli vaa teki kiusaa, ois kuulemma ostanu sen silti. Melkosen riskin otti ton asian suhteen, ku sen pitäs tietää nää minun hormoonit täälä hetkellä :LOL: Poikettiin hesessä kotiin tullossa ja mulla jäi puolet hampparista syömättä, ku ei vaa uponnu ja sit tuli semmonen yökitys olo. Yökkäilin muutaman kerran autolle mennessä. Nyt on muutenki näköjään nii, ett jos ei syö nii tulee äklö olo. Että semmosta tänne. Poikettiin vielä ukkelin siskollaki ja siinäpä se loppu ilta meniki. Nyt pitää mennä kattelee Suomen peliä.

Ja oon Sanlen kans samoilla linjoilla, ett uus pino ois ihan ok :)

 
Onks teillä muilla ollut missään vaiheessa odotusta sellaista omituista juilimista tuolla nivusissa tai munasarjoissa? Miulla ollu paripäivää omituista pientä vihlontaa ihan juuri tuolla nivusissa, kipu ei kuitenkaan mitenkään kova :/
Mieleen tulee väkisin välillä, että mitä jos onkin kohdun ulkopuolinen raskaus :( ... Vai voisikohan mahdollinen virtsatulehdus aiheuttaa moisia oireita?!

Mene ja tiedä, pitää varmaan viikonlopun aikana soitella päivystykseen, jos tää olo ei tästä kohene :| ... Tai sitten aiheutan itelleni vaan joka kolotuksesta liikaa stressiä
 
Wappuja tulin kaikille toivottamaan :wave:

Täällä tuli sitten 6 viikkoa täyteen ja tein sitten sen kunniaksi vielä yhden testin :ashamed: Pakko oli varmistaa ja kyllä sieltä alkoi heti kirkas plussa piirtyä testiin :heart: Samana iltana sitten sain toisenlaisenkin muistutuksen, että jotain on kropassa erilailla. Kauhean etova olo koko illan ja samanlaista on ollut tänäänkin. Tulee päälle oikein hyökynä ja pari kertaa on pitänyt mennä vessaan ihan varmuuden vuoksi.
 
Jessie Kyllä mulla on ollu. Ei kovin kovia, mutt kuiteski. Lähinnä tuolla munasarjojen seutuvilla. Ja välillä millon missäki sellasta pistävää. Mulla se on ollu sitä lähinnä iltasin. Mutt minun käsittääkseni iha normaalia. Luin noita opuksiaki, mitä neuvolasta sain, ja sielläki sanotaan, ett noi kivut on iha normaaleja. Niin kauan en omalla kohalla pidä vaarallisena, kun kipu ei ole jatkuvaa tai muutu niin kovaksi ettei pystys olemaan. Eli ite ainakaa olis huolissani, vaikka ensikertalainen olen enkä näistä asioista mitää tiiä :)
 
Kiitti vastauksesta jääkyynel !! Miulla vaikka jo kolmas lapsi tuloillaan, niin silti sitä on ihan hermoheikko kaikkien näitten kipuilujen kanssa :) . Kipu tosiaan ei miullakaan niin paha ole, että lääkettä pitäis ottaa, mut on samantyyppistä kipuilua kuin oviksen aikaan. Ja muutama päivä sitten kipuilu oli taasen enemmän menkkamaista juilintaa.

Pitää yrittää rauhoittua ja kuulostella tilannetta, vuotoa ei kuiteskaan ole...
 
Jessie:

Täälläkin juilii harva se päivä ja ihan normaalina pidän :) Eka synnytys on ollut sektio ja sen vuoksi varmaan juilii välillä aika kovastikkin, saa massu nahkoja hieroa.
Kohdunulkoinen jos rupeaa "vihloon" niin se on jo niin kovaa kipua että saa piipaa auton tilata!

Ottakaapa rauhallisesti kanssa sisaret :heart:
 

Yhteistyössä