***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Piparii ei voinut jatkaa tuota yahoon foorumia enää ja muita halukkaita ei ollut ylläpitämään sivuja, niin päätin rohkaistua, vaikka todellakin olen ihan käsi kaikessa mikä liittyy tietokoneisiin... Mutta siis jos haluat tulla keskustelemaan omana itsenä "suljettujen ovien taakse" ja saamaan mahdollisesti pitempiaikaisiakin ystäviä, niin liity ryhmään.

http://groups.yahoo.com/group/joulukuun2009vauvamasut/

Toivottasti tosta pääsee sinne...
 
Moikka kaikki kanssasisaret!

Onnea plussanneille! =)

Varovaisesti väsymyksen keskellä tulin kertomaan että vuoto on loppunut. Toivoa on vielä, sillä tänään alkoi ihan järkyttävä pahoinvointi ja lisäksi todella kova tissikipu. Olen niin onnellinen kun sain oireita, nyt jaksan uskoa että masukilla onkin ehkä kaikki hyvin. Viikon päästä ultra jossa nähdään missä mennään.

Äitiyspakkaus, kestovaippa ym. juttuihin en "uskalla" vielä kommentoida, ihan rauhassa yritän jaksaa nyt odottaa miten raskaus etenee. Pelko on vielä todella kova, mutta jos pääsen 12+ jotain asti niin ehkä sitten uskaltaudun jo miettimään että oikeasti saisin pienen käärön joulukuussa syliini.

pööpötti ja masukki 6+3 :heart:
 
Ihanaa pööpötti, ihanaa :heart: Juuri tuollaisia kuulumisia halusinkin sinulta kuulla =)

ON: kuvottelee ja rintoja kivistelee. Olo on kuin raskaana... ;) Nt-ultrakin varattuna, ollen 22.5. Varhaisultraa en tosissaan halua, joten tuota odotellessa :flower:
 
pööpötti, onneksi välillä tuollaisiaki uutisia :)

Tuli muute mieleen, kun on ollu puhetta noista kestovaipoista. Oooteko tullu ajatelleeks, että meidänki joukossa on niitä, jotka on vauvana porskutellu harsovaipoissa. Itse kuulun tähän ryhmään. Sillon tuskin oli mitään kertakäyttövaippoja? Millon niitä ylipäätään tuli markkinoille? Muistelen vaan, että 70-luvulla vielä oli noita ihania harsovaippoja muovipäällysteellä :) Mahto olla ihanan hengittäviä vaippoja :) Eli sillonkin on äidit joutunu vaipat pesemää. Kyllä me nykyäidit päästään aika helpolla jos halutaan :)

Korjatkaa jos toi harsovaipan ajankohta meni ihan mettään. Ei jaksanu googlettaa :)
 
70-luvulla ainakin ruotsista sai kertiksiä, ja 80-luvun alussa tuli lenina t-vaipat, mä oon käyttäny niitä kun ei ahteri kestäny kestoja. systeri joka on vm.-87 on harsovaipatettu, ja päällä toki ne ihq muovit..

voi jessus että on paha olo..
 
Täällä taaplataan 5+5 ja rv 6 menossa. Neuvola-aika on varattu 5.5. ja toivon todella että tällä kertaa sinne asti selvittäisiin.

Kotona kasvaa poika -02 ja tyttö -04, keskenmeno oli marraskuun 22. pvä 6+5 ja hieman hermostuttaa, mutta päivä kerrallaan. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace83:
Heippa joulukuun odottajat! Olen innokkaasti lueskellut viestejänne, ja ilmoittaudun mukaan listalle! :D

Odotan esikoistani, nyt on neuvolan tädin mukaan menossa viikko 5+1. Laskettu aika olisi siis 15.12. ja synnytyssairaalana Vaasan keskussairaala. Jännittää hurjasti!
Hei vaasalainen :D mäkin oon vaasalainen :D ....

Meitä vaasalaisia onki tässä pinossa sitten kolme! :D
Niin ja onnea Grace83 plussasta ja tervetuloa meidän pinoon! :heart:



 
Tervetuloa uusille :flower:

ON: Paha olo täälläkin. Heti jos olen puoli tuntia syömättä, niin huhhei, kun alkaa öklöttää. Näin on ollut aiemmissakin odotuksissa, että ihan samaan malliin mennään... =)
 
hei, ultrassa kaikki hyvin. vahva sydän oli pomppi ja löi niin kuin pitikin. viikkoja 7+0 ja la korjaantui 2.12. Ihanan helpottunut olo.
bellona ja muut uudet tervetuloa!
sydänkäpynen Ihanaa ja onnea. Jotenkin arvasin, että tänne päästään yhdessä odottamaan.
kestoilu silloin tällöin joo, mutta kyllä meiltä paperivaippojakin tulee löytymään. Muuten kyllä kierrätystä harrastetaan.

Olo on sanoinkuvaamattoman huono. Oksettaa, pyörryttää ja heikottaa. kaikki raskauden riemut ovat siis iskeneet tänne. ja töissä pitää esittää ettei mitään olisi. voi apua.
 
Nyt jos sitä joutaisi tännekin jotain kirjottelemaan...
Viime päivät ovat olleet niin täynnä miettimistä ja huolta että en ole edes muistanut olevani raskaana! Tuntuipa kivalta kirjoittaa tuo :)
Poika joutui ripulin ja oksentelun + kahden syömättömän päivän jälkeen sairaalaan tarkkailuun ja perusteellisiin verikokeisiin. (ripulia jatkunut todella pitkään) Yö oltiin sairaalassa ja kun poika alkoi syömään vähän niin päästiin kotiin. Nyt eletään maidottomalla ruokavaliolla.

Omasta olosta: Lähes oireettomana edelleen, välillä nippasee mahasta ja väsyttää. Väsymys taitaa nyt kyllä johtua viime aikojen valvoskelusta ja jatkuvasta pyykin pesusta :/
Innolla odotan ens viikon tiistaita kun on eka neuvola vaikka eihän siellä mitään ihmeempää vielä ole.

Kestoilusta... en tiedä, kiinnostaisi mutta ei siltikään :D edellisen pakkauksen kestovaipan lahjoitin terveyskeskukselle mallikappaleeksi kun tuli silloin siitä puhetta =) Kummastakin olen ä.pakkauksen ottanut ja mietin että saatan sen nytkin ottaa. Aika näyttää..

Nyt iltapalalle ja aa aa.
Huomenna tasan 7 viikkoa :heart: =)
 

täältä tulee hyviä uutisia.. kaikki oli niinku pitääki ekassa ultrassa jonka kävin tänään yksityisellä! vauva vastasi viikkoja, joita nyt siis 7+0 ja la 2.12 :heart: pikkuruinen sydän siellä läpätti kätilön sanojen mukaan "oikein eloisasti ja mallikkaasti" OAWS! :heart:

kätilö sano et tässä vaiheessa km-riski on enää n.10%, eli aikas pieni jo.. sanoi et oikein tyypillinen, hyvin kehittyny limakalvosto ja pyöreä sikiöpussi, jossa oikein hyvälle paikkaa istukkakin kehittymässä.. kertoi oikein asiantuntevasti et ku mulla taakse kallellaan kohtu et oireilu on tyypillisimmillään alavatsalla molemmilla sivuilla ja sit sellasta menkkamaista jomottelua, jopa selän puolella ja just näinhän mulla on olluki.. :) aivan ihana ihminen oli kyl toi kätilö.. varmaan jos ei ois rahasta kii ni kävisin siel koko raskausajan neuvolat niinku mun yks tuttu on hänellä käyny..

onhan tuo vieläki vähä uskomaton olo.. ehkä alan jo varovaisesti odotella sit joulukuuta.. :) :heart:

 
Hei ja tervetuloa uusille ja onnea plussasta! :flower:

täällä menossa 5+1, olen hieman jännittynyt joka nipistyksestä ja vihlonnasta mahassa. pelkään että menee pois.. :(
inhoan itseäni, sillä olen niiiiin kiukkuinen kokoajan! musta pilvi vaan leijuu mun päänpäällä. tiesin tän jo etukäteen kyllä, sillä mulle ei ole ikinä sopinu hormonaaliset ehkäsyt, pimahdan totaalisesti. olisin niin paljon mielummin iloinen.
mulla on tänään ollu krapulainen olo ja olen nukkunut paljon, lähdin töistäkin aikasemmin, jotta voin mennä nukkumaan. inhottaa kun väsyttää näin, toivottavasti tää on ohimenevää.
rinnat ovat TODELLA kipeät, sanon miehelle kokoaika että "varo mun tissejä", ja tänää ku koira tuli mun lähelle ku makoilin sohvalla, sanoin sille kans että varo mun tissejä!!! :LOL:

toivotaa että mieli helpottuu! jaksaa töissäkin.

tsemppiä kaikille!!!!!

nii ja kans kusen kokoaika ku paloletku! :headwall:
 
katrinainen: ihana et välillä saa kuulla hyviäkin uutisia!

nedee: Paljon voimia lapsen allergioiden kanssa! Meijän poika on ollu "tutkimusten alla" viime syksystä lähtien.. ensin tuli yli 4vk kestänyt ripuli joka helpotti vasta kun kotimaiset viljat, muna, porkkana ja maito jätettiin pois. Maitoaltistuksen jälkeen saatiin sentäs maito takas, mut kun alkuvuodesta alettiin kokeilla viljoja, niin siinä kävikin vähän huonommin. Kakan mukana alko tulla verta ja nyt viimesimpänä oireena koko poika on kauttaaltaan ihottumassa. Tänään saatiin sitten verikokeiden tulokset ja pojalla 90%:n riski sairastua keliakiaan ja lääkäri epäilee että pojalla tällä hetkellä kehitysasteella oleva keliakia.. nyt mennään gluteenittomalla ja munattomalla ruokavaliolla 5-7-vuotiaaksi asti ja sitten vilja-altistus ja koepalan otto ohutsuolesta.. Eli samanlaista murhetta ja huolta täällä ni ei tosiaan kerkee aina ajatella et mitähän masussa tapahtuu :D
 
Voi kuinka mahtavia uutisia on tänne tullut tänään, ihanaa =) Olen menossa ensimmäiselle neuvolakäynnille (vasta!) 7.5., ja mietinkin, että missä vaiheessa se ensimmäinen ultra sitten on? Ja kuuluuko ultrakin siis neuvolapalveluihin, jotka ovat maksuttomia...? :ashamed:

Kestovaippailu miellyttää ajatuksen tasolla paljonkin, mutta tyssääkö se siihen, etten oikeasti osaa neuloa yhtään mitään? Ekologisuus on lähellä sydäntäni, mutta en tiedä sitten kuinka paljon enää myöhemmässä vaiheessa, hmmm...

Täällä yllättävänkin hyvät fiilikset: menkkamaista pistelyä on päivittäin, ja nännit tosi arat, mutta muuten B) :heart:
 
Grace Riippuu kunnittain nuo ultrat..meillä se ultra on tavallisesti 11- 12+4 viikoilla sanoi terveydenhoitaja.
Enkjä usko kestoilun esteenä olevan ompelemattomuus. Eikös niitä kestoja saa ostellakin aika hyvin nykyään?netissä oli mun mielestä jokin paikka ainakin *tosi paljon apua* Itsellä tuo ompelu/kutominen vaan tulee luonnostaan.. Kun on pakko väsätä, niin sitä väsää sitten tälle pikkusellekin jo :ashamed:

Kellopeliappelsiini Kiva kun infosit,helpottui munkin olo täällä aika plajon :D

Oma olo ihan kamala... paha olo tulee aaltoina ja töissä yhtä helvettiä. Kotio kun pääsee, en teekään enää muuta sitten illalla.On ihan fyyysisesti katki. Jos ei hommat kevene ens viikolla, niin varmaan tapan itseni tuonne :eek:
 
Grace sähän olit vaasasta? Meillä kuuluu np-ultra just noilla viikoilla mitä Joni Makkuusäkki tuossa sanoi ja sitten rakenneultra n. 20 viikolla. Molemmat on maksuttomia. Tehdään VKS:n äitiyspolilla ja ainoa mitä niistä maksetaan on polikliniikkamaksu 22e. Jos varhaisultraan haluaa mennä, niin se maksetaan itse. Niitä tekee ainakin mehiläinen, mutta hinta on aika kova: 130?.


Kaikille tonttumammoille mukavaa päivää toivotellen,
Delfis ja pikkudee 7+2 :heart:
 
huomenta!
täällä olo tuntuu päivä päivältä vähän huonommalta.. :/ inha. viime vuonna kävin viel lukiota niin piti olla melko usein aamutunneilta pois tai lähteä kesken tunnin.. porukka vähän ihmetteli kuin ei tienneet raskaudestani, ja yleensä en ollu ikinä pois koulusta.:D

pitää vaan koittaa kokoajan syödä.. kyllä kait tässä paisuu??! ;) viime raskaudessa kiloja tuli 15kg ja nyt on kerenny tippua ne plus kilo... ois saanu jotai jäähä ku oon muutenki niin hoikka..

Meillä neuvolassa kuuluu kolme ultraa plus jos haluaa ton alkuraskaudenultran.. ihana kun pääsee niin monesti kurkkaa masuun :heart:

Grace, ei se kestoilu kaadu siihen ettet osaa kutoa :) kestovaippainfo.fi sivun kirppikseltä löydät taatusti sopivia villiksiä ja vaippoja jos haluat. :) ja minäkin voin ommella vaippoja :whistle: oon siis tän käpykylän lastenvaatekauppaan tehny vaippoja myyntiin.. oon nyt tajunnu sanonnan "suutarin lapsella ei oo kenkiä" kun oon niin keskittyny muille ompelee niin oman pojan vaipat on jääny tekemättä :D

Mulla kans pelottaa joka vihlaisu ja tuikkaisu masussa.. eilen kävelin asioilla niin sattui tohon ylävatsaan, mitähän se tarkoittaa? :eek: eikö ne kivut yleensä kuuluis tuntua alavatsassa.. sielläkin kyl tuntuu vihlontoja, samoin kipu säteilee alaselkään.. :/ kiva kun näin aikasessa vaiheessa alkaa selkä vaivaamaan....

Upp3 ja masukki 6+0 sekä poju 8kk :heart:
 
sattuu ristiliitokseen ja lonkkaan ja oksettaa ja väsyttää jajaja.. eipä jaksas kiinnostaa töihin lähtö.. :ashamed:

Masennuksesta oli puhetta, itse kaksi synnytyksen jälkeistä masista läpikäyneenä täytyy sanoa että muistakaa rakkaat käydä ajoissa hakemassa apua jos huomaatte masennusta. Itse syön edelleen mielialalääkkeitä, enkä nyt saa edes lopettaa niitä, edellisen jäljiltä joka äityi oikein pahaksi vasta kun poika oli vuoden, meillä ensimmäinen vuosi oli melko rankka allergioitten ja ihottuman takia ettei kuulemma ollenkaan ihme jos vähän väsyin. allergiat oli sitä luokkaa että kahdesta lähtee henki ja loput aiheuttaa vaan lapselle kamalat tuskat. :| no saatiin se pidettyä hengissä ja harvoin sai mitään kiellettyä :D
 
upp3 keskustellaanpa myöhemmässä vaiheessa tarkemmin tuosta vaippakaupasta.. mä voisin sulta ostaakkin.. :)

mä heräsin sit vahingossa tuntia liian aikaisin.. :LOL: olin muistanu työvuorolistan väärin.. nohh.. oonpahan saanu juoda aamukahvin tyystin rauhassa ja hiljaisuudessa.. mies on menny jo töihin ja esikoinen vielä nukkuu.. täytynee kohta alkaa herätteleen..

oikein mukavaa ja aurinkoista päivää teille kaikille! :heart:
 
kylläpäs te kirjoitatte ahkerasti. Täällä on kirjoittelu jäänyt :( Onnea ja tervetuloa uusille.

Itsellä on kyllä ollut aika sekavat fiilikset. Repäisykipuja on vatsassa ollut ja pahoinvointiakin alkanut pikkuhiljaa tulemaan... Joku kyseli alkuraskauden ultrasta: Meillä se on tasan viikon päästä eli kun 7 viikkoa on täynnä.

Synkät on fiilikset kun puheltiin mummon kanssa miten en ole hääpukuun tyytyväinen ja sehän laukaisi sitten että "etkai sä vaan odota taas lasta" siihen kun en mitään vastannut niin totesi että "älä vaan tee sitä virhettä, teet elämästäsi helvetin ja että kahdessa lapsessa on ihan riittävästi hommaa" Jepjep.. Hirveen kiva oli siinä sit olla ja nieleskellä itkua. Fiilikset siitä et ei kerrota kun on pakko vain vahvistui.. Tosi ikävä fiilis ja varsinkin kun tiedän ettei mun äitikään asiasta tule riemuitsemaan :'(

mamsku, poika 2v3kk, tyttö 1v2kk ja sintti 6+0
 
Koivunkäpy, voimia.. mullakin oli sjm ja tajusin onneks viikko-pari synnytyksen jälkeen jo hakea apua, ja sitä sainkin. sen ansiosta varmaan näinkin nopeasti tervehdyin.. onneksi, sillä se lääke jota söin olis pitäny lopettaa raskauden alettua, ois voinu vahingoittaa pientä kun oli kai keskushermostoon (??) vaikuttava.. Nyt jännitän uusiutuuko sjm.. :( vaikkei kai pitäis etukäteen miettiä ja murehtia.
 
vielä semmoinen asia unohtui sanoa että mulla on jalassa luupiikki eli kävely on tosi vaikeaa jo nyt.. entäs sit kun paino alkaa nousemaan :'( pitäis kahta lasta hoitaa maha pystyssä jalan kanssa jolla ei voi astua. Nyt kun raskaana niin en saa ottaa siihen mitään kunnon lääkkeitä
 

Yhteistyössä