***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Alkuperäinen kirjoittaja bellona:
Varovaisin mielin liittyisin mukaan, tänään plussasin. La olisi noin 21.12., toinen tulossa, sairaala varmaan NKL kuten ekassa, ikää 30 v.

Vointi on vielä suht hyvä, vähän pientä huonoa oloa mutta jos en olisi raskaana niin laskisin sen väsymyksen piikkiin, tuo 1-vuotias esikoinen valvottaa edelleen melkoisesti.

onnea myös sulle bellona plussasta :flower: Tällä kertaa ei ihan samaan pinoon päästy..
 
Huomenta!
Onnittelut joulumasuille kun en viimeksi muistanut kaikkia onnitella ;) :heart:

Oon yrittäny lukea teiän keskusteluja läpi että "tuntisin" teiät paremmin :) liityin myös sillon täällä kaksplussalla tällaseen keskusteluryhmään ku esikoisesta plussasin, ja vieläkin jutellaan :) tulee tutuksi ja on ihana kun tuntee niin monta saman ikäisten lasten äitejä..

ehkä jossain vaiheessa voitais perustaa oma yhteisö myös facebookin puolelle? :) onks siellä kellään kuvia?

mulla alko äklöttää kun en heti herättyäni syöny aamiaista kuten normaalisti... äkkiä kävin tekasee pari leipää niin jospa tää tästä.. vietiin meiän poika eilen mummilaan yökylään että saan hommailla täällä kotona :) eli ommella vaippoja :D

onks täällä muita kestovaippojen käyttäjiä tai suunnitteleeko joku esikkoaan odottava aloittavansa? :) minä oon kestovaippatukihenkilö niin mielellään voin avustaa oman osaamiseni rajoissa ;) pojan kans ollaan kestoiltu ihan vauvasta lähtien eli nyt 8kk! :) tutustuin niihin jo odotusaikana ja opettelin niitä ompelemaankin. on tullu tosi edulliseksi meiän kestoilu kun oon käyttäny vaippoihin melkeen pelkästään kierrätyskankaita..

).( varasin heti tiistaiaamuna (kello 8 :D ) ajan neuvolaan, olikohan se toukokuun 7.päivä..vasta!! sillon ultrataan, pitäis jo sydänäänten kuulua. :heart:

Mulla muutes tuli elokuussa synnytyksen jälkeen synnytyksen jälkeinen masennus, kesti n.4kk ja meni sit psykologin yms avun ja lääkkeiden avulla ohi.. nyt olen terve.:) pelottaa että uusiutuukohan se tämän kakkosen synnytyksen jälkeenkin..toivottavasti ei kun oli se sen verran paha kokemus.. :'( Onko muita sjm kokeneita/pelkääviä?

Upp3 ja masukki 5+6 sekä esikko 8kk :heart:
 
Upp3 Täällä myös kestoillaan! Esikoisen kanssa ollan käytetty kestoja alusta alkaen, eli nyt 1v5kk, koko aikana ollaan ehkä 3 kertispakettia "saatu" kulutettua. Ja myös kakkosen aion kestottaa. Mietinkin tuossa että pitäs käydä kangasvarasto läpi ja ruveta suunnittelemaan xs ja s koon vaippojen ompelua joskus kesemmällä. Pitäs vaan saumuri kiikuttaa huoltoon, kun on hieman temppuillut. Poika kyllä enimmäkseen käyttää ostovaippoja, kun en oo nappipressiä hommannut eikä tässä lähellä kellään semmosta oo että vois lainata ja noi sivunepilliset taskut on pottailevalla kaikista helpoimpia.

Sanle
 
upp Facebook - nykymaailman seurusteluyhteisö :whistle: Poistelin kanssa siellä juuri vähän vanhoja kuvia.. kamalaa ja kamalan ihanaa kuinka siellä muuten on tullut törmättyä vanhoihin koulukavereihin ja muutenkin tuttuihin :eek:
Itse kanssa tuon sjm koin kakkosen kohdalla. Vaikeuksista voiton puolelle, asioita osaa taas katsella hieman toisnelailla.

Kamalaa oksetusta pitää kyllä koko ajan päällä, nyt tämä iltapäivä/iltaällötys on muuttunut ympärivuorokautiseksi. Töissä on pitelemistä, että pystyn tekemään ja eilenkin olin ihan kuitti kun kotio pääsi. Kirjaimellisesti makaa vaan kun ei jaksa :ashamed:

Isäntä alko eilen illalla jo suunnittelemaan mitä kaikkea tarvitaan kun vauva tulee taloon. Se on ihan kamala hössöttäjä :eek: En silti valita, mutta tätä menoa tarviin ukosta lomaa syksyn tienoilla :p

tervetuloa uuet ja onnea! :heart:
 
Huomenta!

Viime yö ei sit enää mennytkää putkeen. Väsytti kyllä jossain vaiheessa iltaa eilenki ihan tajuttomasti. Yritin mennä nukkuun 22.30 pintaan, mutt ei tullu uni. Nousin kattomaan telkkua ja uudestaan sänkyyn 23.40 maissa. Ehdin jo hetken torkkua sohvalla. No nukahdin kyllä, mutta sit heräsin aamusta varmaan sata kertaa ja kasin aikaan nousin vihdoin ylös. Vähän menee hermot jos tää jatkuu tällasena :D En tajua, kun selkääki alko jomottaa, eikä ton meidän sängyn niin huono pitäs olla. Tosin on aikasemminki ennen raskautta ollu sama herättyä. Ei tässä kyllä muuten näy noita oireita olevan juuri mitään. No kamala turvotus aamulla. Huomaa siitä, ettei sormus liikahda sormessa suntaan eikä toiseen. Tisseistä ehkä välillä saattaa huomata aristusta, mutt ei niistäkää koko aikaa.

Nyt täytyy tän tyttelin rehellisesti myöntää, ett en ole edes ajatellu kestovaippoja. Tai no oon aatellu, mutt sit mielessäni miettiny, että kaupasta saatavat on helpompia :ashamed: Vaan onhan tässä vielä pitkä kesä ja syksy aikaa miettiä mitä sitä loppujen lopuks tekee :) Eikös siinä äippäpakkauksessaki ollu nyt ne kestovaipat?

*POKS*

 
Huomenta! Jopas on tullut taas tekstiä! :D

Täällä kans tosi huonosti ja rauhattomasti nukutuu yö takana. Ne pelkäämäni lennot eilen meni ihan hyvin ja vielä ainakaan ei mitään erikoista tunnu. Paitsi että tajuton väsy nyt kun eilen tulin sieltä työmatkalta 23.30 ja nyt töihin pitäis jaksaa... PUUHH!! :/
Ihanaa aurinko paistaa! B) Mukavaa päivää kaikille!



Delfis 7+1
 
delfis Joo sillä on oma kello :LOL: Joskus aikasemminki lätkäsin ton näin aamutuimaan ja eikös se eläny vielä edellistä päivää :D

Ai niin, täälläki on aurinko paistanu aamusta asti, ihanaa! Meen haravoimaan pihaa jos ei oo liian märkä.
 
Kestoilusta... Itsellä asenne on oikein positiivinen, mutta se tiedon omaksuminen tällä saralla ei ota onnistuakseen. Meillä on siis menty kertiksillä aina, vaikka mielessä välillä kyteekin kestoilu. Ehkä en vaan jaksa hankkia tarpeeksi tietoa ja selvittää niitä meille sopivimpia "välineitä".


 
Kestoilusta. Meillä toinen osapuoli ilmoitti ennen kuin lasta edes yritettiin, että me sitten suositaan kestovaippoja. Onhan se totta, että niillä säästää oikeasti pitkän pennin. Ja kaipa, jos sen alusta asti omaksuu, niin sitä on helppo sitten jatkaa.

Tuolla aikaisemmin oli pomojen suhtautumisesta raskauteen. Meillä on työpaikalla pelkkiä naisia, niin siinä mielessä on suhtautuminen ok. Toki rivien välistä on luvettavissa, ettei minun olisi nyt ihan vielä tarvinnut ilmoittaa, että odotan ja olisin jäämässä äitiyslomalle loppuvuodesta. Onhan se tietysti, että olen tuolla nyt ollut vasta reilun vuoden ja aloitin viime syksynä vakituisena. Mutta elämä menee miten menee, enkä minä aio ottaa stressiä.

Tästä tulikin mieleen, että oliko joukossa muita kolmivuorotyöntekijöitä? Itse oon tykännyt tehdä yötyötä, mutta tiedän haluavani lomani jälkeen tehdä vähemmän öitä ja loppukesästä lopettaa yövuorojen tekemisen kokonaan. Minulla on työmatkaa melkein 50 km suuntaansa, joten siinäkin on väsyneenä ajellessa omat riskinsä. Tietysti olo ja kunto sanelevat aika paljonkin. Tietää vaan syksyllä hiusten repimistä, kun on valvojet vähissä...
 
Heippa joulukuun odottajat! Olen innokkaasti lueskellut viestejänne, ja ilmoittaudun mukaan listalle! :D

Odotan esikoistani, nyt on neuvolan tädin mukaan menossa viikko 5+1. Laskettu aika olisi siis 15.12. ja synnytyssairaalana Vaasan keskussairaala. Jännittää hurjasti!
 
Tervetuloa kaikki uudet! :flower:

Upp3: Meillä käytetään sekä kestoja että kertiksiä. Yleensä niin että päivisin on käytössä kestot ja öisin kertakäyttönen. Poika pissaa yöllä niin paljon että kertis on parempi kun pysyy kuivempana eikä tarvii sitten yöllä alkaa vaippaa vaihtamaan ja poikakin nukkuu paremmin. Reissuilla myös kertikset. Kakkosen kans haluisin koittaa pärjätä pelkillä kestoilla.. minä myös oon ommellu ite vaippoja! :)
 
kestoilusta, kakkonen kestoili liki kokonaan, ite tein vaipat. tällekkin pitää kestot tehdä kun edelliset möin.

ihan omaa napaa, olipas kiva töissä kuunnella radiosta että deere irtisanoo 60-80 henkilöä j alomauttaa loput :| kylläpäs vetää mukavan vakavaksi..
ja navasta puheenollen, mulla on napa kipee |O

Ja upp tais mainita tuosta että keskustelee toisessakin ketjussa edellisen ajoilta, meillä on jountähdet 2005 ollut pystyssa jo neljä vuotta! osa on tavannut toisiaan, meilläkin on pari mammaa käynyt :D
 
tervetuloa uudet! onnittelut plussasta! :heart:

upp3 meillä on kestoiltu samaan tyyliin ku eve85lla tytön kans.. kotona kestot, yöllä, reissussa, kyläillessä kertsit ja näin on toiminu oikein mukavasti ja näin aion tehdä toisenki kanssa.. :) pari fleecekuorta oon ite ommellu, pul-kankaat tahtoo olla aika hintavia ja oon saanu yhen nettitutun kautta 10e/kpl brpul-taskuja ja -kuoria, joissa sit käytän imuna harsotaitoksia ja tän oon kattonu toimivimmaks meillä.. esikoisen kans alettiin kestoilu pääsääntösesti oikeestaan vasta 9-10kk, jolloinhan enää ei joka vaipassa sitä sinappikakkaa ole, joten tasku tai kuori on ollu jees, pienen kans varmaan kokeilen alkuun ihoa vasten kuivaliina, sit harsotaitos ja sit kuori, näin saa sen sinappikakan siihen kuivaliinaan vangittua..

vai miten alusta asti kestoilleet ootte tämän ratkaissut?

mä jo jännäilen täällä sitä meiän ekaa ultraa joka on siis 17.30, mua niin jännittää et aivan mahaa nipistelee ja käsiä kylmää.. :LOL:
kätilö sieltä puhelimessa sano et rakon tulis olla mahd täys.. pitänee sit varmaan vähä ennen lähtöö tankkailla et saa sit kunnon näkymät.. :)

tuun varmaan vielä illalla kertoon kuulumiset tuolta reissulta..


*POKS!*




 
Alkuperäinen kirjoittaja Grace83:
Heippa joulukuun odottajat! Olen innokkaasti lueskellut viestejänne, ja ilmoittaudun mukaan listalle! :D

Odotan esikoistani, nyt on neuvolan tädin mukaan menossa viikko 5+1. Laskettu aika olisi siis 15.12. ja synnytyssairaalana Vaasan keskussairaala. Jännittää hurjasti!
Hei vaasalainen :D mäkin oon vaasalainen :D ....
 
Tervetuloa taas uusille. Mukavaa kun saadaan lisää porukkaa mukaan! Itseäni hieman harmittaa kun tuo yahoon joulumasut ei toteutunutkaan. Olishan sellanen suljettu kiva, niin siellä vois uskaltais paremmin vaihtaa tietoja, kuvia yms. kun tietää ettei mee julkiseen jakoon... Itse en uskalla perustaa, kun en oo vielä ikinä kuulunut mihinkään tollaseen ja olen todella huono kaiken tekniikan kanssa, mutta jos joku osaa niin olen kyllä heti mukana!

Kestovaipoista: en ole ajatellut ruveta kestoileen ainakaan vielä ihan alussa. Kaikki muukin on siinä alussa niin uutta kun on esikoinen etten halua yhtää lisästressiä/pyykkiä. Katotaan sitten uudelleen kun arki alkaa sujumaan pienen kanssa. Hattua kyllä nostan niille jotka jaksaa kestoilla!

Oot niin onnellinen kellopeliappelsiini kun pääset jo ultraan. Mulla vielä kaksi pitkää viikkoa odotettavana :kieh:

Oirekirjo kasvaa vaudilla. Viime viikolla ei ollut kun tota alavatsakipua. Nyt oireita alkaa olla jo melkoisesti. Tänään aamulla huimasi rankasti tunnin ajan. Meinasin jo soittaa etten tule töihin, mutta onneksi menin kun ei se kestänyt tota pitempään. Vatsakipujen lisäksi tullut alaselkäkivut. Väsymystä on myös enemmän kuin viime viikolla. Onnellinen olen kuitenkin siitä, ettei pöntölle ole vielä tarvinnut kumarrella :LOL:

 

Yhteistyössä