***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Mimolletervetuloa ja plussaonnea! :heart:

Mulla alkoi ihan järkyttävä menkkamainen alavatsakipu. Vuotoa ei tule, mutta kamala hätä taas iski :| Paikallaan pystyy olemaan, kun nivuskipukin vaivaa. pelottaa ihan kamalasti keskenmeno/tuulimuna, kun en uskalla edes miettiä miten jaksaisin taas.. :'( Appiukkokin soittelee isännälle ja kykselee melkein päivittäin mitä mulle ja mahalle kuuluu. Olisi nyt kamala alkaa kertoilemaan enää uudesta keskenmenosta, kun appiukkokin on ihan tohkeissaan jo ennen plussausta ksyellyt koska me meinataan.

Onpa sekavaa selitystä. :ashamed:

T: Pelokas JM+ Pumba6+0
 
no kiitos teille :flower:
oon vaan maailman kiukkuisimmalla päällä ollut tänään ja syönytkään en oo.. huoh.. mun pää ei oikeesti kestä hormooneja. toivottavasti tää ei mee vaan pahemmaksi jos raskaus etenee ... |O
 
Tänne tulee tekstiä niin tiuhaan tahtiin, että osa todella menee välillä ohi :)

En tiedä, alkoiko mulla nyt sitten pahoinvointi :x Päivällä en pystynyt syömään nakkeja ja nyt ällö-olo vaan lisääntyy! Ei sais valittaa kun on oireita, mutta toisaalta...

Mulla ekan aikana tuli kiloja tosiaan 20!! Voi että miten tukalaa loppuaika olikaan, kun painoa tuli 1-1,5kg viikkovauhtia :eek: Olin ihan turvoksissa, ja ärsytti aina neuvolassa nousta vaa'alle! Nyt yritän tehdä kaikkeni, ettei kiloja kertyisi niin paljon, vaikka plussauksestakin paino on jo noussut reilun kilon!

Ekan painoarvio tais olla 4kg luokkaa, ja tyttö painoi 3785g ja syntyi kuitenkin vasta rv 41+4.

Mun tekis ihan sikana mieli tilata jotain äitiysvaatteita :D mutta täytyy nyt malttaa ainakin ekaan neuvolaan asti. Eikä niitä niin valtavasti edes malta ostaa kun käyttöikä on niin lyhyt. H&M netissä oli ainakin aika surkea valikoima.

En muista, onko jo kysytty, mutta mitäs mieltä ootte uudesta äitiyspakkauksesta?? Mua ei mitenkään erityisesti säväyttänyt, haalari ainakin oli kovin poikavärinen. Että pitää miettiä sitäkin..
 
Joni Makkuusäkki täällä ihan samanlaisia tuntemuksia ja kipuja. :ashamed:

Mut hei! Voihan nämä olla ihan asiaan kuuluvia kipuiluja. Kuulemma niin pitkään kun kipu ei ole siedettävän kovaa tai ole mitään vuotoja, ei pitäisi hätää olla. Mäkin ramppaan vähän väliä kurkkimassa näkyykö pöksyissä jotain. :whistle:

mimomamo meillä ainaski kotona mies on saanut jo tuntea hormoonien aiheuttamat mielialojen vaihtelut... :D
 
Mun mielestä on ihan sama millainen uusi ä-pakkaus on.Tällä kertaa saamme pukea lapsemme muovipulloihin kierrätysteemaa mukaillen :D
Suomessa on erittäin hienoa, että saadaan ä-pakkaus, kaikkialla kun se ei ole mahollista. Se on kuitenkin iso apu alkuun ja aika iso rahallinen määrä jos aattelee mennä ostamaan saman määrän.

Mimo Mä muistan kuinka tein ruokaa kuopuksen odotusaikana ja itkin hormoneitani ja pikkasen kiukutti, kun en tiennyt miksi itkin. Täälläkin hormonimyrskyjä sadellut.. isäntää teki mieli yks päivä vedellä ympäri korvia kun toi mulle suklaata :eek:

Hyvä että muillakin näitä kipuilupelkotiloja :ashamed: menis jo ultraan asti aika!!
 
hormonihirviöistä.. kaveri oli tuumannu emännelleen että toivottavasti se ei oo tällä kertaa yhtä pelottava, oli vielä ollu oikein surkeen ja pelokkaan näkönen.. poikaa odottaessa huusin ja kiljuin suunnilleen 24/7 :eek: :ashamed: tyttöä odottaessa olin liki itse rauhallisuus, se rauhallisuus tosin jäi laitokselle :LOL: muutuin takaisin omaksi ihanaksi itsekseni ja siinä vaiheessa kun neiti oli huutanu 3kk niin en todellakaan ollut kovinkaan ihana ihminen..

Kipu loppu täällä välillä vihloo oikeeseen munasarjaan, koha ei kystaa tee, mulla on niitä kaks poistettu..
 
Oi kamala ku oli monta suru-uutista tullu tänne! :( :( Voimahalit!

Tervetuloa uusille! :heart:

Mä oon ollu aivan tajuttoman väsyny ja ällö-öllöttäny koko päivän.. Eilen tuliki touhuttua muittenki eestä, joten ottaako nyt vaan takas, vai alkaako nyt joku pahoinvointi/väsymys raskauteen liittyen, hope not!

Ylihuomenna ultra, oi että mua jännittää..


 
Heippa!
Uskaltaiskohan tässä liittyä seuraan... tänään plussasin :heart: Meillä on elokuussa 2008 syntynyt poika, ja nyt sit pikkukakkonen haaveissa jätettiin ehkäisy pois varmaan jo pari kk sitten.. nyt sit näyttää tärpänneen ;) hurjaa, aivan epäuskoinen olo.. ei oo viel iskeny todella päähän että meille oikeasti nyt sit on tulossa se odotettu toinen lapsi :)

Tänään ja eilen oli ällötystä joten sen takia päädyin (taas vaihteeksi ;) ) testaamaan. Ja masua on nippaillu..

En ehtinyt teidän kaikkia juttuja lähellekään lukea, pari sivua vaan..

Laskettuaika saattaa olla 11.12., synnäri OYS. Ja pikkukakkonen tulossa. Oon toistaiseksi 19-vuotias, elokuussa täytän 20. mies täyttää ens kuussa 21. Nuorena aloitettiin ;)

Pelottaa vaan vauvan puolesta, kun olin juhlimassa perjantaina että vaikuttaako se kehitykseen, ei sillon todellakaan ollu tietoa vauvasta.. Oliko se niin että ihan alussa siitä ei oo haittaa, vai just toisin päin? :ashamed: :'(

Upp3 viikolla 6 :heart: kera poikasen 8kk
 
Pööpötti voimia!

upp tervetuloa! Älä huoli kerrasta, parempi tietysti ns nollalinjalla mutta en usko kerran vaikuttavan niin hirmuisesti.

koivunkäpy me voidaan aina puolustella kaikkea hormoneilla; raskaushormonit, imetyshormonit, muutne vaan- hormonit... :saint:
 
Voi pööpötti, jospa se ei ois mitää vaarallista :hug: :hug:

Oma mielipide äippäpakkauksesta. Olisin toivonu jotain väriä ja sillai ettei oo selkeesti tyttö/poika värejä. Vaikka ei missään oo määrätty, että vaaleansininen tai -punainen on just pojan tai tytön väri. Mutta ei voi mitään, että nyt on tollanen. Odotin vaan, että ite ku joskus saan oman ekan lapsen nii ois jotain kivan väreisiä yms. Mutt ei, puetaan vaavimme värittömiin :) Onneks kaupasta saa vaatteita, joista löytyy väriä :)

Mulla kans himottas noita äitiysvaatteita tilailla, mutta ei todellakaa uskalla. Kattelin samaa, että HM:n verkkokaupassa on todella nuivat valikoimat. Siksipä päätin, että kävelen suoraan kauppaan ja osta sieltä. Saa ainaki oikean kokoiset vaatteet! Kohta on oikeesti varmaa housut ostettava, ku alkaa käydä vähiin. Minä ja minun syöpöttely, en mahu kohta housuihini ilman että ahistaa :/ :ashamed: Ei viitti missää olohousuissakaa huidella pitkin kyliä koko aikaa :LOL:

Lisäys: Voin minäki syyttää hormooneja, ku oikeesti saan ihme kilareita. Okei olin raskaana tai en, nii tuntuu noi hormoonit mulla jylläävän muutenki aikalailla. Iha samalleen saatoin hermostua. Vai onkoha se vaan sitä pohjosen tytön tempperamenttia B)

 
Voi pööpötti toivotaan tosiaan, että ihan harmitonta vuotoa on. Jaksuja sinne! :hug:

upp3 tervetuloa ja onnea plussasta! :heart: Ole huoleti, näin alussa ei hätää =)

Täällä ollut aivan sairas väsy tänään kahdet päikkäritki on pitäny vetästä :snotty: Tissit on kipeytyny entisestään. Tuntuu, että helpommalla pääsis jos nukkuis rintiskat päällä. Kyljellään nukkuminenki jo sattuu, ainoastaan selällään ei tunnu :kieh:

JääKyynel täällä kans housut kiristää jo pahaan malliin :eek:



 
Mammavaatteista on ollu puhetta, mulle näköjään palautu yhdet mun mammahaalarit (joitten olemassa oloa en edes muistanut) jo nyt, ja just ostin parit uudet college-housut prismasta, maksovat 5? kipale, mä jousun ostamaan kokoa xl miestenpuolelta että lahkeissa riittää pituus.. |O leveyttä onki sitten sen verran että mahtusin niihin molempien lasten kera :kieh:
Arvelin jossai välissä koluta kangaskauppoja, ja tehdä pari imetyspaitaa..
ja myllymuksuilta tai muualta on PAKKO saada bambucollegea, aivan ihania kuoseja :heart:

Meillä mahtaa jäädä tälläkin kertaa hankkimatta pakkaus, ainut mikä taitaa enää puuttua on pinnis, kaikki muu tulee kavereilta :D ja kun itse olen sitä mieltä että pakkauksen puku on epäkäytännöllisen kokoinen, ensin se on iso ja seuraavana talvena pieni, tai jos se ei ole pieni niin ei siinä oikein voi laskea lasta konttaamaan/kävelemään pitkin pihaa, jotenki mun mielestä tuntuu kamalan ohkaselta se puku :ashamed:

Uup, tervetuloa!

ja mimomamo, mä ainakin muistan kun sä ilmottauduit tänne!

ja juu, syytetään vaan hormoneita kaikesta..

Pööpötille voimia, toivottavasti ois harmitonta vuotelua!
 
Koivunkäpy sinähän taidat olla tooosi pitkä? Saako udella kuis pitkä?

Täällä on kans mammavaatteiden puolesta se hyvä, että mulla on 3 samankokoista kaveria kun itse ja joka iikka sieltä sitte syytää mun komeroon säkkikaupalla mammavaatteita. :LOL: Elikkäs katotaan eka läpi mitä niiltä liikenee, sit vasta shoppailemaan, jos tarve vaatii ;)
 
Pahoittelut ensin kaikille joilla on ollut synkät viime viikot. En osaa edes arvata kuinka pahalta ja surulliselta teistä tuntuu.

Mutta sitten omaa mieltä häiritsevään asiaan. Millä raskausviikolla on ensimmäinen ultra? Mille viikoille te olette sitä saaneet. itsellä tarkoitus huomenna neuvolaan soittaa. Onko täällä sellaisia jotka ovat käyneet varhaisultrassa yksityisellä? Kustannus? Meille gyne sanoi, että sellainen on mahdollinen mutta en muista, että millä viikoilla sinne voisi mennä.
 
Kaikille uusille tervetulotoivotus :flower:

Tänään alkoi sitten etomaan. Ihan varkain eilen yökötti, kun olin syönyt omenan ja tänään sitten jo vähän joka välissä. Perinteisesti aina kun en ole hetkeen syönyt taikka juonut.

Ja vatsassa löytyy turvotusta täälläkin. Olen pieni ja hoikka, niin saa kyllä töitä tehdä ettei vatsa vielä paljasta ;)

Mammavaatetta kaapeista ei löydy, kun muoti muuttuu kovin nopeasti, niin en niitä koskaan säilö. Yhdet kivat mammafarkut ostan noin viikolla 17-20, kun tavikset ei enää mahdu ylle. Mammapaitoja en oo koskaan ostanut ainuttakaan, kun trikoiset on aivan kelpoja masun kanssa. Ja plussana sopivat raskauden jälkeenkin =) .

Ja tuo uusi äp - mun mielestä se oli kyllä kiva ja harkitsen vakavasti, josko ottaisin tällä kertaa. Ainoa, mistä en tykännyt, oli se verkka-asu, jossa sinertävää ja aprikoosia (tai sinne päin).

pööpötti, toivotaan, että pikkuinen vaan säikyttelee ja kaikki on hyvin :heart:
 
taallahan on ollut ihan hirbeita uutisia minun nettipimentoni aikana :( Voimia kaikille teille km tai kohdunulkoisen kohdanneille. Kyyneleet silmissa luin taalla teidan kohtaloistanne.
poopotti pidan kaikki peukut ja varpaat pystyssa, etta olisi ihan harmitonta vuotoa. Mulla oli samanlaista harmitonta viime raskaudessa ja ihan terve tytto syntyi.
sydankapynen onnittelut ja jippii! Tiesin jotenkin, etta paastaan yhdessa joulutonttuja odottelemaan. :heart:

Taalla huomenna ultra, jannittaa ja pelottaa. Taytyy vaan uskoa ja toivoa, etta masussa kaikki hyvin. kuvotus on ainakin tullut taalla jaadakseen. Oisipa ihana saada tuo uusi aippapakkaus, mina en sita ulkomailla asuvana saa. Taytyy sitten senkin edesta ostaa itse uudelle tulokkaalle. :LOL:
 
vauva-10 täällä nomaalisti eka ultra taitaa olla vk 12 niinku muuallakin, mutta itse pääsen ilmaiseksi tuohon alkuraskauden ultraan kun on sukurasitteena että voi tulla useami ku yks tai kaks ja kun on muutenkin ollu jos mitä ongelmaa.

Ainiin ja mä oon menossa jälleen kerran synnyttämään joensuun tikkamäelle, sotimaan saako minuun pistää epiduraalin vaiko eikö, kun eivät osaa niitä papereita lukea :whistle:
 

Yhteistyössä