***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Täällä on tällä hetkellä tosi surullinen fiilis :'( Äiti soitti, että isä on saanut sydänkohtauksen ja viety aamupäivällä sairaalaan. Asuvat toisessa kaupungissa ja ei mitään mahkuja edes päästä katsomaan, kun huominen ja sunnuntai on töitä. Meillä töissä porukkaa niin paljon saikulla ja tosi kova kiire, että en VOI olla pois... tosi ahdistava fiilis :'(

Sori omaa napaa.... :ashamed:
:hug: Voimia :hug:
 
delfis voimia ja jaksamisia. Kyllä töissä sitten taas pärjäävät vaikka väki olikin saikulla jos tilanne sen vaatii, että mentävä olis. Ajattelen vaan itseäs siinä tilanteessa. Tiedän, että vaikea jättää työkavereita pulaan mutta mieti itseäs ja isääs.

 
Moikkista kaikille!
Ehkä tähän pinoon jossain vaiheessa jumiudun vielä paremminkin, mutta nyt vielä niin epäuskoinen olo, etten tiedä uskaltaako vielä?!?!!?
Niin ja olen siis 31v, neljättä odottelisin ja miehelleni toinen.
Oikeastaan en tiedä kuinka pitkällä voisi raskaus olla, mutta uskoisin joulukuulle loppusuoran häämöttävän. Mulla kun ei kuukautisia ole tullut viimeraskauden. Nuorin tyttö kun on "vasta" 9kk. seuraava 2,9v ja 5v. Eli jos kaikki menee hyvin niin neljä alle kouluikäistä olis vielä tämän vuoden lopulla. Ja Esikoiseni on tarhassa osa-aikaisena, kun siitä joku oli puhunut.
Meillä on käytetty osaksi kestoja, ja osaksi kerttiksiä. Ihan hyvä yhdistelmä, kun ei ihan aina jaksa pyykätä.
Käyn hivenen harvemmin koneella, kun tämä lapsikatras vie suhteellisen hyvin aikani ;)

Jisse ja salamatkustaja :wave:
 
Paljon tekstiä, ei pysty sisäistää kaikkea :D Onnea ja tervetuloa taas uusille!

Joku puhui tuosta mahan kutkuttelusta, niin mäkin tunnen aina välillä sitä! Just kuin ekoja liikkeitä :eek: Ja on kans käynyt mielessä, että mitä jos tämä onkin pitemmällä kuin luulen?! No, ehkä se on jotain muuta. Mua myös huimaa välillä inhottavasti. Ja nyt en edes muista, oonko jo ennemmin kirjoittanut tästä, eli jotain dementiaakin on havaittavissa :D

Hiuksia aion värjätä, eikä sitä nyt niin usein tule tehtyä. Samoin värjäsin viime raskaudessa.

Mä taas en puolla sitä, että vanhempi sisarus/sisarukset pitäisi viedä hoitoon edelleen, kun äiti on kotona vauvan kanssa.

Koskahan tämä loputon väsymys taukoaa

|O |O
 
hiustenvärjäyksestä, muutenhan se on ok, mutta lopputulos voi olla yllättävä raskausaikana :whistle: siksipä itse koitan välttää värjäämistä, jos korkeintaan jollai ruskeella värjäis.

nukuin parituntia ja silti väsyttää. |O
 
Tuollaiset "liikkeet" on mulla merkinneet kyllä ihan ruoansulatusjuttuja tms. :) Pitäisi varmaan olla aikast pitkällä että sikiö liikkuisi niin että tuntuisi, vain? Olettaisin että yli rv 12?

Delfikselle :hug:
 
Hirveee olotila ollu viimeset kolmepäivää. Tänään piti ihan olla pois töistä. Kokoajan oksettaa ja oksennus voi tulla millon vaan. :x En tiiä miten saa saikkuu tälläseen, mut aion ainakin maanantaina soittaa ja kysyä on niin hirveetä kyllä. Taustaillu olen ja lukenu paljon juttujanne, mut jotenki ei vaan vielä uskolla täysillä heittäytyä tähän raskauteen. Viikon päästä alkaa ne jännittävimmät hetket ja sit vaan odotellaan häviääkö tämä kuvotus...

Anteeks nyt tuli taas vaan omaa napaa
Tervetuloa kaikille uusille

6+1
 
Ihana kuulla että kellopeliappelsiini sait ultrassa ihania uutisia! :heart: Ja ihanaa kun muillakin hyviä uutisia ultrasta!

delfis :hug:

Onnea uusille plussanneille!! :flower:

Täällä pahoinvointi on vaihtelevaa, tänään ei maistu se mikä eilen maistui ja toisinpäin. :D Alavatsa on ajoittain tosi kipeä ja inhottavan tuntuinen, mutta vuoto on onneksi pysynyt poissa. Minullakin kohtu on taaksepäin kallistunut, ehkä kipuni johtuvat osittain siitä? Odottelen ensi keskiviikon ultraa, jännittää ja vähän pelottaakin.

Hyvää viikonloppua kaikille! =)

pööpötti ja masukki 6+5 :heart:
 
Iltaa vaan kaikille, uusille ja vanhoille ja sympatiat delfikselle.

Tännepä ei ihmeitä kuulu, olo on suht hyvä suurimman osan aikaa. Välillä tulee sitten aaltomaisesti ällötys niin että pitää vähän syvempään hengitellä ettei läiky yli. Menkkajomotuksia ja muita kiristyksiä on oikeastaan päivittäin muttei mitenkään häiritsevästi ja rinnat on ihan hirveän kipeät oikeastaan ihan kauttaaltaan. Hädin tuskin mahdun enää liiveihini... Toivottavasti tää tasottuu tai imetykseen (jos sinne asti päästään...) saan hommata liivit kokoa H!!!!! Huh huh! Eka neuvola on viikon päästä maanantaina ja kysäisen siellä sit että olisko mahkuja päästä varhaisultraan ihan vaan oman mielenterveyden vuoksi.

Mutta nyt telkkarin ääreen ja sit sänkyyn, huomenna juhlitaan pienen suuren miehen 4-vuotissynttäreitä :D Ei ole vielä kerrottu kuin parille kaverille ja minä töissä ihan lähimmille työkavereille, mummot ja sedät ja serkut ja kumminkaimat saapi odotella että 12 viikkoa täyttyy. Riippuen tietysti siitä miten vatsa esiin pullahtaa. Vielä ei ole mitään näkyvissä, sormuksetkin on ihan yhtä isot kuin ennenkin joten ei ole edes turvotusta. Ja hyvä niin :D

raparperitaivas ja pieni rv 5+3
 
Heissan!

Kaipa minun sitten tänne puolelle vaan on valuttava tuolta vauvakuume-puolelta. Ei vaan meinaa uskoa todeksi.
3 vuotta yritystä ja 3 keskenmenoa. Nyt on ollut reilu 2 vuotta taukoa ja -30kg jälkeen tärppäsi ensi yrityksestä.
Huhuh.
Monta eri testiä tehnyt enkä vieläkään usko :LOL:

Laskureitten mukaan LA olisi 25.12. Ja synnytys paikkana Tyks.

T: pippur1 22v ja IhmeOtus 4+0
 
Tervetuloa uudet!

Delfis paljon jaksamista!! Jos nyt ajattelet omaa oloasi, otat sen saikkupäivän ja menet katsomaan isääsi? Jos on kovin kamala olla, niin ei töistäkään tule mitään :hug:

Tänään lääkäri laittoi mustaa valkoisella käteen ja pomolle. Pomo oli hiljaista miestä,kun luki lääkärin lausunnon. Riskiraskaus ja mitään yli 10kg ei saa nostaa. Melkein pakotti jäämään sairaslomalle pahoinvoinnin takia, sanoi että ei mun pitäisi olla töissä nyt. Jos paino ei ala nousemaan, niin kuulemma pakkosairasloma tiedossa. :ashamed:
Että ekaa neuvolakäyntiä odotellessa :whistle:
 
Kiitos ihanat naiset kauniista ja lohduttavista sanoista! :flower: :heart: On se ihanaa kun on tällainenki paikka olemassa, mihin voi tunteitaan vuodattaa.

Pippur1 Tervetuloa ja onnea plussasta! :heart:

JM tosi hyvä kun sait sen lappusen. =)

Kaikille tonttumasuille mukavaa iltaa! :heart:



Delfis ja pikkudee 7+3
 
Mulla on kans suurentunut mahdollisuus saada tuplat. Mun äiti on kolmonen ja äidin puolen suvussa on useita erimunaisia kaksosia. Jostain luin joskus että identtiset kaksoset eivät ole periytyvää, vaan jokaisella on yhtä iso mahdollisuus saada identtiset kaksoset, kun kyseessä on tavallaan solunjakautumis "virhe" , jos nyt lapsesta voi noin sanoa. Mies on sitten kaksonen mutta isän puoleltahan tuo ei voi periytyä, vaan sehän riippuu ihan äidistä että kuinka monta munasolua kerrallaan irtoaa. Kyllä esikoisen aikaa jännitti kovasti eka ultra ja oli aikamoinen helpotus kuulla että yksi siellä on. Mut tavallaan sitä kyllä myös haaveilee niistä kaksosista. Onhan se tietty raskasta ja riskiraskaus jne, mut silti siinä kaksosuudessa on jotain hienoa.

Meidän yks tuttu pariskunta odottaa kaksosia parhaillaan. He ovat liki 40v ja ovat aina sanoneet että eivät hanki lapsia, että se ei vaan oo heidän juttu, eivätkä lapsia kaipaa. No tän naisen sisko sai sitten viime vuonna ekan lapsen niin tai se vauvakuume sit pompata kattoon kun pääsi läheltä seuraamaan vauva-arkea. Päättivät sitten yhden lapsen "vanhoilla" päivillään tekaista ja järkytys oli ollut melkoinen kun lääkäri oli ilmoittanut että vauvoja ois kaksi tuloillaan. Tän naisen isän suvussa on kaksosia, joten ilmeisesti sieltä juontaa juurensa. Tää mies oli koko alkuraskauden puhunut että ajattele jos niitä ois kaksi ja tää nainen oli ihan suuttunut että yhdessäkin on ihan tarpeeksi hoidettavaa. No kaksihan niitä siellä sit oli isän toiveen mukaan :heart: Toisaalta hienoa kun paljon mahdollista että tää ois jäänyt ainoaksi lapseksi niin nyt tulee sitten kaksi kerralla. Jotenkin tuntuu että kohtalo on määrännyt että kaksi lasta heille kuuluu ja kun kerta niin myöhään jättivät tuon lapsenteon niin ne tulee sit kerralla :D

Sanle
 
Tulin vaan toivottelee uudet tervetulleiksi :wave:

Ei mulla muute sen kummempaa. Nukkumaan kai joutaa, ku avokkikin lähti parille kaljalle...kaverisa soitteli.

Ai nii, taas tyhmä juttu. Oon tässä viime päivinä huomannu aika hauskan jutun. Tai no ei nyt nii hauska, mutt kuitenki. Nytki oltii kyläilemässä ja oli kamala kupla otassa ku kotiin pääsin. Minähä syöksyin vessaan ja eihä sieltä tullu ku liru. Aika erikoista. Ennen, sillo ku ei ollu raskaana, jos oli kupla otassa nii sitä sai istua pöntöllä tuntitolkulla. Nyt ei todellakaa tartte, ku on kupla otassa vaikkei mitään joiskaa. Jos tää tästä vielä pahenee, nii voi kiesus sentään :LOL: Että olipas mullaki taas pohdiskelut ns. itsestäänselvyydestä :LOL:

Minä ja masu 7+2
 
huomenta vaan kaikille ja tervetuloa uudet!

esikoisella kuumetta 37,8... ulkoon ois tosi nätti ilma niin mä nyt sit oon tääl sisätilois varmaan tän päivän!! :kieh: aurinko paistaa ja taivaal ei näy yhtää pilveä... :eek: jos ukko hoitais tota ipanaattia, niin mä pääsisin lenkille, kun on noin kiva ilma.. muuten tuun hulluks... herättiin tänää sit 6.20 yhes esikoisen kans samaan aikaan...
 
jääkyynel, tuota kannattaa tuota pissa asiaa sun seurata, kaveri joutu käymään useemmanki kerran alussa tyhjennyttämässä rakkonsa sairaalassa kun kohtu painoin jotenkin rakkoa ettei sieltä yksinkertaisesti päässyt tavara ulos. joka tietenkin a)tuntuu kamalalta ja b) aiheuttaa hyvin nopeasti vti:n jos sinne jää jatkuvasti vanhaa pissaa.

Yöllä ite sinkosin 5 aikaan vessaan, sit poika oli 6 aikaan sitä mieltä että noustaan, tuli sanottua -einiinnätisti- että nyt nukutaan, no nukku se liki 7 sit. ja pikkusen väsyttää.
 
Voi ilon päivää, aamukahvi menee alas yökkäämättä! :saint:

Täällä jannu herätti jo puoli seiskan pintaan, kun poika tuli taputtelemaan taas mahaa ja arvioimaan kuinka paljon se on viikon aikana kasvanut. Yritin nykiä poikaa kainaloon jatkamaan unia, mutta herran uusi tehtävä on ilmeisesti lauantaiaamuna

ihan liian aikaisin tulla pitämään äidille seuraa. Miksi tuo jälkikasvu ei ymmärrä lauantaiaamujen ihanuutta :attn:

Pakko mennä kauppaan tästä. Kohta alkaa oksetusolo, sitten ei liikuta enää minnekään. inhottaa pahoinvoinnissa se, kun ei voi oikein mitään enää suunnitella, kun äklötys tulee niin yllättäen. Sitten ei liikuta jos ei ihan pakko ole :x
 
Tervetuloa uusille ja delfis :hug:

Täällä oli alkuviikko ihan kamala, mutta nyt taas hiukan parempi. Ma-to oksensin ja yökin aamusta iltaan (esikko on hyvin empaattinen kun tulee pöntön viereen sanomaan "yäk" ja sylkee itekin pönttöön :D) ja ma-ke oli aika kovia kasvukipuja.. nyt loppuviikosta ei ole enää tarvinnu yökkiä ja kasvukivutkin on suht pientä jomotusta sillon tällön ja nipistyksiä.

Lapsen hoidosta: Meillä esikko meni päiväkotiin n. 1-v iässä kun mun oli pakko mennä jatkamaan koulua. Esikko on hoidossa enää reilun viikon ja sit jää mun kans kotiin kesäksi. Syys-marraskuuksi tarviis hoitoa vielä kun mulla jatkuu koulu, mutta joulukuusta jää taas kotiin ja sit ollaan kotona kolmestaan kun vauva syntyy.. Mä otan siis esikon pois hoidosta kun tää kakkonen syntyy, koska esikon tarhassa on hometta niin en halua siellä lastani pitää.. toinen syy on se, et esikko on kova sairastamaan, niin ajattelin et jospa vauvakin sit säästyis sairauksilta jos esikko olis kans kotona eikä hakis niitä pöpöjä tarhasta.

Niin, ja täällä on kans tota tiheentynyttä vessassa käyntiä! :) Pitää nykyään yölläkin herätä vessaan vaikka ennen ei tosiaan tarvinnu..

6+2 :heart:
 
Huomenta :)

Koivunkäpy Just :/ No onneks ei oo vielä mitää siihe viittavaa, mutt pitää kyllä laittaa korvan taakse.

Ukkeli taas jälleen kerran tuli kotiin ties millon, vaikka lupas kotiutua ennen valomerkkiä. Minähä kiukkusena soittelemaan sille, ett missä kuppaa. En nukkunu kunnolla koko yönä, ku katoin kelloo vähän väliä. Sit vielä väitti ettei ollu paljon juonu. Kai minä nään ja kuulen millon on ja millon ei. Ei ois haissu niin pahasti kaljalle ja toiseks se ei ois kuorsannu. Nyt kuorsas koko hemmetin aamu, vaikka kuinka potkin. Paree olla ottamatta tavaks, vaikkei ollu eka kerta :kieh: No minä sentään puhun ukkelille. Ukon kaverin avokki ei puhu kuulemma mitään.

Eka kerran tuli muute aamuyöllä (neljän aikaan) valvoessa jotenki nii paha olo, ett juoksin halailemaan posliinia. Ei mitää ulos tullu, mutt yökkäytti ihan älyttömästi. Oli pakko sit siinä tehdä näkkäriä ja alkaa mutustelemaan. Kattelin muutenki telkkua, kun ei uni silmään tullu. Saapi siis nähä mitä tuleman pitää jatkossa :)

 
Jokohan tää onnistuisi... Eilen ei onnistunut kirjoittaminen kun tuli koko ajan että viestiä ei voida tallentaa?!?

Itsekin nyt paremmalla fiiliksellä kun pojan kakka on normalisoitunut tuon maidottoman ruokavalion ansiosta :)
Jotain ihme ihottumaa on tullut käsiin, kutittaa kamalasti. Sellaisia länttejä jotka kuivuvat. Jos ei ala helpottumaan niin pitää lääkäriin mennä ensi viikolla. Oma nla siirtyi perjantaille kun miehellä onkin tiistaina menoa jota ei voi perua :/

Vois tuo kevätkin jo alkaa oikeasti tulla, pakkasta vaan ja lumisadetta |O

Tekisi mieli käydä lenkillä mutta ennenkuin paino alkaa nousemaan niin en pysty käymään. Edellisissä raskauksissa tuli 9kiloa painoa lisää ja kaikki jäi aina laitokselle :| Olen aina ollut hoikka ja painoa ei vaan tule lisää, mutta pienenkin lenkin kävelee niin tippuu paino kyllä ropisten! Inhottaa jo valmiiksi se neuvolan painon tarkkailu, onko tullut tarpeeksi kiloja ja joutuuko olemaan ns. liikkumatta.

Nyt siivoilemaan!
nedee ja Napero rv öö 7+2? :LOL:
 
Huomenta ja tervetuloa pippur1! Hieno homma että vihdoin tärppäs, vähän oon kade sulle kun oot saanu noin paljon painoa pudotettua :D Mulla olis raskauden jälkeen tavoitteena -15kg ainakin... Saahan nähdä.

Omasta navasta sen verran, että tänä aamuna oli sen verran kipakoita kuukautiskipuja että pisti ihan puhallutamaan mutta kesti onneksi vain viitisen minuuttia. Siis sellaista ikäänkuin hermokipua/painetta/juilintaa, ei terävää kipua vaan vanne koko alavatsan ja selän ympäri. Ihanata.
 
Neuvolasta tuli muute mieleen. Kuinka moni on menny eka käynnille yksin ja kuinka monella mies mukana? Ylipäätään miten paljon mies on niissä kulkenu mukana? Tietty nyt itsestäänselvyys on, ett mies lähtee mukaan, kun on ultrat sun muut. Mutt ei kai sillä mitää merkitystä näissä muissa käynneissä ole, onko mukana vai ei? Mielenkiinnosta siis kyselen. Tälle ekalle, mikä mulla on reilun viikon päästä, meen yksin. Ei kai ukkeli mitää menetä jos ei lähde?
 
Jääkyynel, kyselit neuvolass akäynneistä ja miehen mukana olosta. Meillä on ainakin miehen kanssa sovittu, että neuvolaan tulee mukaan koska myös hänen lapsensa. Ainut jos on sairas niin ei mukaan tule mutta töistä ottaa vapaata aina sen verran, että neuvolaan ja ultriin mukaan pääsee.
 

Yhteistyössä