***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Tänne onki päivän aikana tullu paljon tekstiä :)

Tervetuloa uudet! :flower: :flower:

Meni sit koko ikinen päivä kaupungissa. Eka akvaarion suodattimeen piti hakea osa ja loppu päivä meniki tallilla istuessa ku avokki laitto motskariaan kuntoon. Saapi nähä millon se sen ajoon sit saa. Ruokakaupan kautta vihdoin ja viimein päästiin kotiin jokunen hetki sit ja nyt on nami pizza uunissa. Kohta pääsee siis sohvalle löhöileen ja syömään pizzaa :) Mulla on tänään syöminen sit mennyki miten on, aamulla söin ja muuten en oikeastaan mitään. Yhden jäätelön. Oloki on ollu sen mukanen, oli jo aamusta lähtien ällö ja jatkunu nyt iltaan asti.

Minäki päätin, että meen ekaan neuvolaan yksin. Saa toki toi mies mukaan lähteä jos haluaa, mutt meen yksin jos päästää. Sillä sattuu olemaan vapaa sinä päivänä. Oonkoha ilkee jos en huoli mukaan :D Mulla on eka neuvola vasta viikon päästä tiistaina (28.4.) eli just ennen vappua.

 
PeggyBundy mul oli esikkoa odottaessa alussa 3 pissiittiä perättäin ja jouduinki sit neljännen kuurin jälkeen estolääkitystä syömään rv 21 saakka ja siitä eteenpäin piti viedä kuukausittain näyte labraan. Kovasti juotavaa ja yhdynnän jälkeen pitää käydä virtsaamassa ( tulee pöpöt pois virtsajohtimesta)..
 
Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
PeggyBundy mul oli esikkoa odottaessa alussa 3 pissiittiä perättäin ja jouduinki sit neljännen kuurin jälkeen estolääkitystä syömään rv 21 saakka ja siitä eteenpäin piti viedä kuukausittain näyte labraan. Kovasti juotavaa ja yhdynnän jälkeen pitää käydä virtsaamassa ( tulee pöpöt pois virtsajohtimesta)..
No ei oo kivaa tommonenkaan vaiva...mulla tosiaan meni nopeasti ohi, kumma juttu! Lääkärissä ja apteekissakin sanoi tosta juomisesta, meillä on vaan niin pahanmakuinen vesi näin keväällä mut vissyä täytyy yrittää tankata. Nyt huomaakin ettei paljoo pissata et melkein väkisin yritänkin juoda että tulis hätä. Mulla on koko ajan ihan hirvee väsy ja veto pois muutenkin ja oon tosi kiukkunen. Kahvia en pysty juomaan enää ollenkaan vaikka ennen meni monta kuppia päivässä. Kyllä näköjään joka raskaudessa on ihan eri oireet. Nyt huomattavasti enemmän pahoinvointia kun edellisissä. Jospa nyt sit sais vaikka prinsessan näiden kolmen pojan joukkoon:)
 
Merkki tänne että pysyn mukana :D

Meillä mies tulee mahdollisuuksien mukaan joka neuvolaan ja ultraan. Oli esikonkin aikaan muistaakseni kaikissa muissa paitsi lääkärinneuvoloissa mukana. :) se on kyl ihanaa käydä yhessä..

Me myytiin tänään meidän marsut, niille on ollu vauvan tulon jälkeen niin vähän aikaa nii katottiin parhaimmaks luopua niistä, varsinki kun toinen vauva tulossa!

Tuplat aiotaan hankkia, kun esikko ehtii hyvällä tuurilla täyttää vasta 1v 4kk kun kuopus syntyy ;D esikko siis syntynyt 15.8.08.. :)

Ei jouda kommentoimaan ja kirjottelee nyt enempää!
Onnea ja tervetuloa uusille!!!! :)

Upp3, masukki 6+2 sekä poju 8kk

 
onpas tekstiä tullu paljon :D
mua on tänään nukuttanu ihan hirveesti,on 2 päikkärit pitäny ottaa,saas nähä kuinka yöllä nukuttaa :/ onko kellään ollu tällasta vaivaa ku mulla koskee välillä alimpien kylkiluiden alle tosi lujaa,ja välillä ihanku vanne puristas kylkien kohdalta,tosi ilkeetä..mietin että onkohan sappi vaivoja vai mitä?

meillä on eka ultra äitienpäivän jälkeisellä viikolla,11pvä on eka neuvola ja samalla viikolla ultra..
neuvolassa esikoisen aikaan mies oli aika usein mukana,piti aina ruokatunnin mun neuvolan aikaa,ekalle kerralle sen ei tarvii mukaan lähtee,kun se on vaan sitä paperien täyttelyä..mut kaikki ultrat on mukana,en tiiä miten nyt onnistuu muuten mukana olo,kun on tuo 1,6 vuotias uhmailija :saint: järkky mitä raivoja tuo saakin koko ajan :eek:

nyt ei äkkiseltään muuta tuu mieleen :wave:

LilEdie ja Pikkuinen 4+3 :heart:
 
ralli
Lauantai-illan hämyssä katselen tuon 2v pojan iltajammailuja, vauhti kiihtyy näin tähän aikaan kun nukkumaan pitäisi lähteä. Hän on varsinainen iltavirkku. Tulikin mieleen kysäistä että miten teillä konkareilla on mennyt esikoisen ja vauvan kanssa? Ajatukset lentelee jo joulun seutuvilla, silloin sitä kuitenkin joutuu tosipaikan eteen ja esittelemään sisarukset toisilleen. Hellyyttä ja huomiota tietysti kuopukselle, tuntuu jo etukäteen kurjalta ajatella sitä miten ankealta esikoisesta mahtaa joskus väkisinkin tuntua kun äidin on pakko esim syöttää vauvaa eikä hän juuri silloin pysty ihan kaikkeen osallistumaan niin kuin ennen.

 
...joukkoonne! :) Täällä olikin muutama tuttu, eli bellona ja saini, kiva kun osuttiin samaan pinoon! Minä olen siis yhden 3/08 syntyneen tytön äiti, ja eilen olen haamuplussan tehnyt, melko selvästi kuitenkin näkyi. Kauhean innokkaasti sitä sitten tietenkin kuvailin ( :D ), ja tässä tulos (klikkaa isommaksi, oli sen verran haamu ettei varmaan näy pikkukuvasta mittään):



Edellisen synnytyksen jälkeen aloin syömään Cerazetteja ja ne piti multa kuukautiset kokonaan poissa. Muutaman kerran tuli hyvin vähäistä vuotoa korkeintaan 2 päivää enkä tosiaankaan niitä minään menkkoina pitänyt. 16.3.09 jätettiin minipillerit sitten pois, ja tosiaan eilen plussasin eli 1kk ja 1pv siinä sitten meni. :LOL: Oltiin jo varmoja et plussaa saa tosissaan odotella kun ei mitään menkkojakaan edes näkynyt tuossa välissä. Se kyllä tiedettiin jo esikoisestakin että nuo mun miehen sukusolut on melko tuottoisaa väkeä joten ei tää kyllä minään suurena yllätyksenä tullut. Jokatapauksessa hirvittävän onnellisia olemme. :heart: LA:ta nyt vaan sitten pohdiskellaan, mutta johonkin jouluaaton tienoille olen sitä laskeskellut. Toivottavasti neuvolasta lähettäisivät alkuraskauden ultraan että saisi tiedon pian.

Anoppilassa tuossa äsken käytiin ja kyllä mua nauratti, kun mies sanoi ennen sinne menoa että ei sitten kerrota vielä mitään, että jos tarjoavat viiniä ruoan kanssa niin sanot vain että "kiitos ei nyt maistu...". No tietty anoppi sitten heti kiskaisi mua hihasta kun pääsin ovesta sisään että "otetaanpa nyt vähän viiniä..." (tiesi kyllä että me yritetään toista) ja koitin ihan muina naisina sanoa ton mieheni opettaman repliikin. :LOL: Anopin silmät laajeni 8-kertaisiksi ja huusi että "LENSKU! SINÄ OLET RASKAANA! IIIIHANAAAA!!!" :LOL: :LOL: Sitten itkettiin jo kaikki liikutuksesta. :D :heart:

Kyllä varmaan tässä testin tai pari vielä teen, mutta oireita on jo, vahvat hajut ällöttää tosi paljon ja tää iltakuvotus on sama mikä tuli heti kun odotin esikoista. Samoin väsymystä on jo ihan selkeästi enemmän. Aamupahoinvointia ei ollut aikaisemmasta yhtään, saa nähdä pistääkö tämä tirppana paremmaksi...

Jarrusukkia toivon kaikkien alkuraskauteen!!! :heart: :heart:

terkuin,

mama-L ja masussa toistaiseksi nimetön puikula, jolla paralla ei ole vielä virallista LA:takaan. Mutta silti niin rakas jo... :heart:
 
Hei taas ja uusille lämmin tervetulo :hug:

ralli, kyllä hankalia tilanteita on varmasti edessä, mutta nopeasti uuteen tilanteeseen vaan tottuu. Ihan jokainen =) . Ja yli 2-vuotias ymmärtää asioita aivan toisella tapaa, kuin alle 2v. Minun kokemuksellani ikäerolla 1v7kk noita arjen konflikteja oli aivan toinen määrä, kuin ikäerolla 3v3kk - itselleni tuo jälkimmäinen tuntui sopivan paremmin, oli paljon helpompaa antaa lapsille heidän tarvitsemaansa huomiota. Mutta kaikkeen tottuu ja sopeutuu :flower:

ON: ällöttää ja oksettaa, mutta onneksi tuohon se jää. Aivan kuin aiemmissakin odotuksissa. En voi valittaa (vaikka välillä mieli tekisi..) =)


 
Iltaa...ja onnea ja tervetuloa uusille :D ...

Mulla tänään tuo rakas turvotus lisääntyny...blaah,vatsa näyttää siltä että olisin jo ainaki rv20, mutta onneks tuo huono olo pysyny tänään poissa, mutta edelleenkään ei kotiruoka maistu.

Onneks leipä viel maistuu.
Hirveeeeeeeeeeeee väsy....pakko mennä nyt nukkumaan, aamulla klo9 töihin..

 
Täällä on onneksi ollut hiukan parempi päivä ja pikkuisen vähemmän kuvottanut. käytiin jopa anopilla syömässä. =)
tervetuloa uudet! Ihanasti me vaan lisäännytään! Ihan mahtavaa.
delfis onneksi isäsi voi jo paremmin. pikaista paranemista hänelle.

Sain tänään kuulla, että mun parhaalla kaverilla on LA kuukausi ennen meitä. Nyt meitä on siis jo kolme kaveripiiristä, jolla la kuukauden sisään. :D
 
Huomenia!

Ei ole kyllä tällaiset työputket kivoja :(, olen hyppinyt illasta aamuun ja yt vielä sitten 8-21 töihin. Hiukan väsyttää ja hirveästi hommaa töissä tiedossa tälleki päivälle, kun kaikkea ei ole viikolla ehtinyt hoitaa.

Anteeksi, omaa napaa heti aamusta. Huomista vapaata odotellessa ja henkistä valmistautumista seuraavaa putkeen.
 
tervetuloa uudet!! :heart: ja hyvää huomenta kaikille! =)

tänään saatii nukuttua 7.20 asti. pojal on viel 37.4, joten huomenna on joko mä tai ukko pois töistä.. mä voisin kyl jäädä, koska mun ei tarvi viedä sl-lappua töihin ja ukon tarvii... ja kun toi ipanaatti on kuitenkin aika helppo yleensä kuumeessa, niin saisin vaan lölliä sohvalla ja voitas kattoo piirettyjä... ulkona taas aivan älyttömän hieno keli! eilen kävin mun siskon kans lenkillä ja olin sen lenkin jälkeen ihan puhki... hyvä et illal jakso saunas käydä. siis tää väsymys on ihan mieletöntä. ei ees muista olevansa raskaana, kun vaan väsyttää... :D
 
Huomenta ja taas tervetuloa uudet. Eihä täällä pysy enää mukana menossa :LOL:

Täällä kans ihan armoton väsymys. Nousin just ylös, mutt silti tuntuu ettei oo nukkunu ollenkaa. Meninki nukkumaan jo klo 23. Osittain kyllä syytän allergiaa, mutt ei voi kokonaan olla sen syy, kun nyt en oo ees mitään tabuja napsinu siihen. Pitää kokeilla jos pystys olemaan kevään ilman. Mulla vaihtelee jokoa kevät, aina ei oo yhtä paha.

Pitäs mennä anoppikokelaanki luo syömään tänään. Puolenpäivän aikaan kävi kutsu, sen siskoja menee sinne, nii näkee niitäki. Onneks ei tartte kauaa olla, kun avokki menee iltaan töihin. Sit pääsee takas kotiin huilimaan :) Pelkkä ajatuski kammottaa, olis ens viikko aamuvuoroo. Miten ihmeessä jaksaa nousta ylös |O

 
Voi että mua ottaa päähän tää kaksplussan palsta. Kirjotin pitkät pätkät ja sit se vaan hävis. aina tää tökkii!! :kieh:

Mutta siis täällä tuntuu etova olo kadonneen. Hieman pelottaa että miksi, mut toisaalta kyllähän noi oireet vaihtelee koko ajan enkä sit pahemmin kaipaakaan. Väsymys on edelleen tallella ja rinnat tuntuu paisuneen. Toivonkin että pahoinvointi ei tulis samassa mittakaavassa kuin pojan aikaan jolloin oksensin pari viikkoa aamusta iltaan ja olin ihan raato. Nyt kun vielä tuo poika hoidettavana niin ei auttais olla vuoteenomana, Mut onneks tuolla pojalla on hoitopaikka niin voi pahimpina aikoina viedä hoitoon ja ite saa maata rauhassa kylppärin lattialla. Ja mieskin on rakennusvapaalla töistä niin voi olal apuna, mutta kyllähän sen tuolla raksalla pitäs pystyä olemaan että päästäs joskus muuttamaankin.

Mutta jos lähtis tuon pojan kans ulos niin saa vähemmän tuhoa täällä sisällä aikaan..

Sanle

 
Huomenta tonttumasut! :D

Kysymys: Te joilla on rinnat jo turvonnu kovasti, kutiaako teillä? Siis täällä on rinnat ihan kamalat. Ne on niin turvonnu/kasvanu, että ens viikolla joutuu rintsikkaostoksille. Pahinta on kuiteski se tunne kun ne on niin raskaat ja niitä kutittaa ihan sairaasti. Mietin vaan että mitä rasvaa vois käyttää? Normaali vartalovoide ei ainakaan auta yhtään... Ehkäpä viimeistään ylihuomenna neuvolassa tätönen osaa auttaa...

Oikein mukavaa sunnuntaipäivää kaikille! Lähden muutamaksi tunniksi töihin, jotta saa kaikki odottavat hommat tehtyä =)


Delfis ja pikkudee 7+5
 
Aurinkoista huomenta! Tänne oli taas tullut niin paljon tekstiä, et pää ihan tyhjä mihin kommentoida. Tertetuloa mama-L.

On kyllä päässyt nyt pari kertaa itku tän olon takia. Eilen meni töissä mainioista, mutta aamu ennen sinne pääsemistä oli taas jotain ihan hirveetä. Mitään ei olis mennyt alas, hirveetä kilpailua kellon kanssa. Mut päivä meni hyvin ja illalla pystyin lähtee kaverin kanssa leffaan asti. Kuitenkin lopussa alkoi tulee taas kamalia alavatsakipuja. Piti ihan puhallella. Mutta silti tunne oli sama kun muissakin eli kai taas vaan niitä kohdun kasvukipuja ja meni parissa kymmenes minuutissa ohi. No päätin ottaa taksin kun en jaksanut lähtee siinä olossa odottelee bussia. No taksikuskihan oli vissiin melkoinen ketjupolttaja ja sen autossa haisi niin että meinasin oksentaa sinne. Pidin koko matkan ikkunaa täysin auki ja silti tuntui että haju etoi. Oli taas kyllä sellanen päivä että piti miehellä itkeä tätä oloa ja kirota kaikkea maan ja taivaan väliltä! Miten te muut kestätte tän olon kanssa? Ja kun raskaus on vielä muuten niin epätodellinen, ettei vielä osaa edes ajatella että tästä kaikesta palkintona on maailman ihanin asia. Varhaisultra varmaan auttaa tähän, että rupeaa pikkuhiljaa käsittämäään, että on raskaana, ei vain huonovointinen.
 
Delfis, tuohon kutinaan mulla auttaa ihan kunnon öljy. meillä on tuota natusanin baby oilia, sillä oon rasvaillu. ite mietin että jos tilais carriwelin liivit ni niissa ois enemmän tuota kasvunvaraa jos nää tästä vielä hyvin kasvaavat :kieh: jos mahtus vaikka loppuraskauden, eivätkä oo kamalan kalliitkaan, n.25?. Ite en pysty pitämään ollenkaan kaarituellisia kun painaavat ja sitten koskee kahta kauheemmin.

leppäkerttu, et ole ainoa jolla meinaa välillä ennä valituksen puolelle, itellä on välillä niin tajuttoman paha olo että oon vaan hiljaa kun pelkään että jos suuni avaan niin oksennan.. :x oompahan kerrankin hiljaa.

Ukko taitaa pikkuhiljaa sopeutua asiaan että vauva tulee, illalla silitteli niin söpösti masua :LOL: illalla saunassa poika tökki mahaa ja sanoi että: vauva tulee pois maha, selitin sitten että se tulee vasta ensi talvena pois, tuumas että uusi lunta.. meillä siis pojalla on viivästymää puheenkehityksessä, on vasta nyt alkanut puhumaan, joulukuussa kun 3 täytti niin oli 20 sanaa, nyt tulee ihan järkevää tekstiä jo ja paljon, muutamia kirjaimia on hukassa.
tyttö käski olla tökkimättä mun mahaa, sano että vauva potkii takas, tuumin että ei se vielä potki, ootellaan semmonen 10viikkoa niin sitten se potkii. Mulla on siis molemmista näkynyt ennen vk20 ulospäin potkut.
Huominen ultra jännittää, ihan kädet hikoo.. tosiaan, edellisenä perjantaina lääkäri kysyi että enhän ole raskaana kun maanantaina tein positiivisen testin.. no siinäpähän kauhistelee sitten, eipä tälle minkä enää voi :LOL:
 
ralli
Sunnuntaita vaan kaikille!

Sisely: kiitos rohkaisevista sanoista. Eiköhän tässä pärjätä :) .
Delfis: skraaps-skraaps täälläkin. Voi kamala sentään! Julkisilla paikoilla purtava hammasta, kotona voi onneksi häpeilemättä tunkea kouransa liiveihin ja raaputtaa :LOL: . Perusvoiteilla olen rasvaillut ja auttaa minua, kunhan vaan kehtaa rasvailla.

 
Hei kaikille :wave: Liityn minäkin tänne joukkoonne....

Perjantaina tein ensimmäisen haamun ja tänä aamuna oli tulos jo sen verran vahva, että kyllä se täytyy nyt uskoa. Meille olisi siis tulossa laskureiden mukaan jouluaattovauva :heart:

Ite olen 27 ja mies 30, Pohjanmaalla asutaan ja esikoista odotetaan. Plussa tuli viidennellä yrityskerralla ja kyllä se sekaisin laittoi kummankin työpäivän ja tämän viikonlopun :LOL: Varmaankin töissä ihmettelivät, et kummasti odottaa nainen viikonloppua, kun sen verran hölmö hymy oli naamalla koko päivän :D
Soitan huomenna neuvolaan ja katsotaan sitten miten asiat lähtevät rullaamaan, tosiaan ensimmäinen kun on niin kaikki on ihanan uutta ja ihmeellistä :)

Meidän riviin saisi siis laittaa Jeju81, 27v, esikoinen, VKS ja LA olis 24.12. :heart:

Sunnuntain jatkoja ja tarrasukkia kaikille toivottelee,

Jeju ja Muru 4+3 :heart:
 
Miepäs vielä ilmootan että synnyttämään menen Mikkeliin mikäli nyt synnytykseen asti päästään. Vieläkin on niin epäuskoinen olo että yritän olla ajattelematta että olen raskaana niin en sitten putoa kovin korkealta jos huonosti käy. Vielä viikko neuvolaan.
 
tervetuloa uusille jälleen!

Kiesus, meinasin kassalla oksentaa kaupassa käydessä, ympärillä oli lauma juoppoja. ikinä en oo lastannu ostoksia yhtä pikana ja juossu kaupasta ulos.. :ashamed: yks vielä oikein hönki päin ku oli yltiösosiaalinen tapaus..
 
Tervetuloa Jeju81 ja onnea :flower: :flower:

Kupu ravittu, ehkä liikaakin. Sitä tulee syötyä vieraissa enemmän kuin tattis/pitäis. Ei vaan mahda mitään jos on hyvää ruokaa.

Onneks mulla toi yökötys ei oo ollu samalsita kuin monella teillä. Harvakseltaan iskee ja siitä oon todella onnellinen. Nyt täytyy kyllä myöntää, että mulla on makuaisti oikeesti parantunu/muuttunu. Maistan vanhat tutut asiat ihan eri tavalla ku ennen. Esimerkiks eilen oisin voinu pistää, vaikka pääni pantiks, ett pizzamauste maistu iha homeelle. Ukkeli katteli minua vaa silmät pyöreenä ku siitä sanoin. Se nyt muutenki maistaa ruoat huonommin, ku polttaa tupakkaa. Suolasen ruoan maistan entistä herkemmin ja muutenki kaikki ei maistu samlle ku ennen. Ja tosta syömisestä tuli mieleen. Oon ollu ihan himo suklaan syöjä. Sen jälkeen kun pamahdin raskaaksi, ei oo sitä tehny mieli oikeestaan yhtään eikä mitään makeaakaan. Salmiakkia karkeista voin syödä ja neki on mulle ollu aina tyyliin krapulapäivän herkku. Että kyllä raskaus kaikkee teettää :LOL:

 
Tervetuloa uusille, etenkin mama-L oli kiva bongata täältä! Tästähän tulee entisten maalismasujen pino!

Mulla pääasialliset raskausoireet on hillitön palelu ja väsy. Siis todellakin tärisen peiton alla villapaita päällä. Muistan että esikoisesta oli sama juttu, kuumetta jotain 37,5 ja hirveä kylmä vaikka silloin oli tosi lämmin elokuu. Väsyttää myös, ja etenkin kun tuo esikoinen nukkuu edelleen sen verran huonosti, ettei saa koskaan oikein levättyä kunnolla. Kuvotusta on välillä enemmän ja välillä vähemmän, esim. siivouksesta tai mistään pienestä rasituksesta tulee huono olo, mutta vielä on kuitenkin ollut ihan kohtuuden rajoissa.

Bellona 5+0

 

Yhteistyössä