***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

JääKyynel: Minä ainakin menen ekaan neuvolaan ihan yksikseni luultavasti, mies saa tulla mukaan jos haluaa mutta sanoin sille ettei ekassa neuvolassa just mitään tapahdu. Että järkevämpää on tulla sit kun kuunnellaan sydänääniä tai on ultra tai jotain muuta erikoista tapahtuu.
 
Tuosta mies neuvolassa aiheesta. Meillä esikoisen aikaan mies oli mukana ekassa ultrassa, np-ultrassa ja rakenneultrassa. Perusneuvolakäynneillä kävin yksin ja en kokenut että miestä oisin siellä tarvinnut. Ne on kuitenkin ihan niitä perus pissanäytteen, verenpaineen, verikokeen, painon ym mittauksia ja ottoja niin aika turhaanpa se niitten takia ois töistä vapaata ottanut. Noihin ekoihin ultriin halusin hänet mukaan, että jos sattuu jotain huonoja uutisia lääkärillä olemaan niin on sitten henkisenä tukena. Ja tietty rakenneultraan mentiin mielenkiinnolla molemmat kyselemään sitä tulokkaan sukupuolta. Mutta sitten kaks viimestä ultraa kävin neuvolassa yksin. Kyllä se mies sitten aina kyseli neuvolakuulumisia töistä pitäenkin, vaikka ei mukana ollutkaan. Ja nyt varsinkin toisen lapsen kanssa kaikki on rutiininomaisempaa niin en siksikään kaipaa miestä neuvolaan. Vaikka eipä kyllä esikoisen aikaankaan mitään uutta tietoa neuvolasta tullut, kun olin jo aikasemmin sen verran paljon puhunut asioista ystävien kanssa, joilla oli kokemusta aiheesta.

Sanle
 
Meillä mä oon käyny yksin neuvoloissa, oisko mies ollu kahdesti mukana. ultrissa ollu muutaman kerran.
piti muuten luntata koska pojasta kävin ekassa ultrassa, vk on ollu 6+3 ja sillon sielä jo näky pikkiriikkinen sydämensyke jne.
Täällä o karsee keli, kakarat ei pääse ulos ja ne tappelee.. siis tuulee niin että lentoon lähtisivät ja lunta tulee vaakatasossa.. ukko on lähössä laittaa autoa ja mä ompelen vaippoja.. :whistle:
 
Mites onko täällä äitejä joilla ois lapsia n.2v ikäerolla? Ite oon tässä ruennut miettimään että onko meillä edessä sisarrattaiden osto. Poika täyttää marraskuussa 2v ja mietin että tuskin siinä vaiheessa jaksaa vielä kovin pitkiä matkoja kävellä. Me muutetaan maalle tuossa kesällä joten kauppareissuja tai muita "hyötymatkoja" ei vaunuilla mennä, vaan ihan äitin mielenterveyden kannatukseski kävelylenkkejä. Poika ei ainakaan tänä talvena suostunut pulkassa istumaan, saa nähdä miten ens talvena. Tuota sisarlautaa nykyisiin vaunuihin oon kans miettinyt mutta onko ne oikeesti miten toimivia ja minkälaiset niissä on painorajat, kun toi meijän jäpikkä on aikas iso. Maalaistiet tuppaa olemaan aika huonossa kunnossa talvisin ja keväisin, niin kunnon menopelit pitäs alla olla.

Sanle ja murmeli 4+2
 
Meillä mies tahtoo tulla mukaan joka käynnille. Sanoin sille kyllä,että ei siellä mitään mielenkiintoista ole missään kohtaa sydänääniä ja ultria lukuunottamatta. Ne tietysti saakin tulla kuuntelemaan. Ensimmäinen lapsi sille ja kaikki uutta, niin kai senkin vuoksi haluaa olla joka käynnillä mukana.

Ne neuvolan laput kun tuli täytettäväksi.. kamala kuulustelu.Oikein lampun alla sai täytellä niitä. Ensimmäinen erimielisyystilanne neuvolatädin kanssa on selvä: mun syöminen. Aina on saanut siitä heti tapella, kun neuvolatäti ei ole ymmärtänyt ainakaan kahden aiemman kohdalla ettei kuorkkurin ratissa hypätä syömään tasasin väliajoin vaan syödään kun keretään :D Jos keretään :whistle:

Meillä on tenavat 2v ikäerolla. esikko käveli kyllä kun kuopus istui vaunuissa/rattaissa.On aina saanut kävellä siitä lähtien kun oppi eikä sitten osannut haluta enää rattaisiin. Esikko muutnekin piti rattaita aina vankilana :D
 
Sanle, mulla oli kaksostenrattaat vaikka ikäeroa on 3v, oli ihan näppärät kaupungilla.
jos kiinnostaa niin yhdellä kaverilla on kaksostenvaunut myynnissä.

Ostin just yhdeltä palstalaiselta pienen toppapuvun ja muutaman vaatekappaleen :ashamed:
 
Koivunkäpy Mä oon huutiksesta katellut noita Emmaljungan ceroxeja tuplana, en kyllä vielä aio ostaa kun loppukesällä muutto ja ihan turhaan ne ennen sitä hommaa nurkkia täyttämään ja kun vielä ollan epävarmoilla viikoilla niin ei senkään puolesta uskalla vielä ostaa. Mut toi malli ois se minkä haluaisin ja niitä ei kyllä itseasiassa enää edes uutena saa.

Minäkin ostin jo huutiksesta turvakaukaloon lämpöpussin :) vaikka jotenkin tuntuu että ei vielä sais ostella kun ei voi tietää miten tässä käy.
 
ralli
Alkuperäinen kirjoittaja äippäliini83:
Kaikki joulukuussa poksuvat tervetuloa! :heart: :heart: :heart:







Elikkäs nimimerkki..........ikä......mones lapsi......synnäri


Marraskuun 27.pvä
E-V-A.....................27...............kolmas.................
katrinainen............26v.............toinen..................Norja
kattiina..................23v..............esikoinen.................
PeggyBundy..........32v..............neljäs.......Hyvinkään sairaala


Marraskuun 30.pvä
tikruliini..................24v..............kolmas/1. yhteinen
Punatulkku.............29v.............esikoinen...................?


Joulukuun 1.pvä
delfis....................29v................esikoinen...............VKS
Enmppu ja vintiö...31v...............toinen....................TYKS
Saya......................23v...............toinen.............Naistenklinikka
unna84..................25v...............esikoinen...............LKS


Joulukuun 2.pvä
Äippäliini83.............25v...............toinen....................KOKS
kellopeliappelsiini....25v..............toinen......................OYS
smesmira.................24v...........toinen/1.yhteinen......TYKS
JääKyynel.................31v.............esikoinen........................
Sapfo.......................35v...............kolmas.........................


Joulukuun 3.pvä
HEIZI............................................toinen.........................


Joulukuun 4.pvä
peetruska....................................neljäs......................OYS
Jojo79......................29v..............esikoinen..........Englanti
nedee.......................25v..............kolmas....................SKS


Joulukuun 5.pvä
äityli30....................33v..............kolmas....................Salo
JuliaK........................................esikoinen.........................

Joulukuun 6.pvä
pööpötti.....................27v............esikoinen.........TAYS


Joulukuun 7.pvä
leppäkerttu3...........26v..............esikoinen...kättäri/Naistenklinikka
Joni Makkuusäkki...........................toinen..............TAYS


Joulukuun 8.pvä
sukkapari................28v............toinen...................OAS


Joulukuun 9.pvä
Sisely......................33v.............viides....................Jorvi
annmarii..................32v.............toinen..........................


Joulukuun 10.pvä
mamx2............................................................................
äityli75.....................34v.............toinen..................Jorvi
eve85.........................................toinen...................TYKS


Joulukuun 11.pvä
Vatukka.....................................toinen..........................
Pii-a...........................................toinen..........................
upp3......................20v..............toinen...................OYS


Joulukuun 12.pvä
joke-81.....................................esikoinen......................


Joulukuun 14.pvä
milsku............................................................................


Joulukuun15.pvä
Koivunkäpy................................kolmas.............................
minnamo.................................esikoinen..........................
mimomamo..............................esikoinen..........................
Grace83...................................esikoinen.....Vaasan keskussairaala

Joulukuun 16.pvä
raparperitaivas......................toinen/1.yhteinen...........
hipsu1978..................................kolmas........................


Joulukuun 17.pvä
saini81...................................toinen.................................
MOLLA-77..........32v......1.yhteinen/neljäs/miehen 2.........
Ralli..............36v...............toinen....................MKS

Joulukuun 19.pvä
vauva-10.............................esikoinen..............................


Joulukuun 21.pvä
Sydänkäpynen.......................toinen.................................
bellona..............30v..............toinen......................NKL


Joulukuun 24.pvä
Sanle.................25v.............toinen........................KAKS


Joulukuun 25.pvä
pippur1..............22v............esikoinen..................TYKS


Ei vielä laskettua aikaa:
Yön Musta Ninjapinja 28v............toinen....................SEKS
Hedukka.....................30v............toinen..........................
tyttö onnellinen................................................................
Jisse78........................31v...........neljäs...........................
MeeMee.......................................kolmas..........................

Aikaisemmat keskustelut

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1361214
 
ralli
Uutena tulisin ihmettelemään tätä touhua täällä...rohkenin lisätä itseni pinoon korkeaan. Muutaman kuukauden lueskelin tiedontuskissani vauvakuumeilijoiden kirjoituksia ja ilokseni saatoin siirtyä uusille apajille tänne. Nyt 5+2 menossa ja kovasti jänskättää että meneekö kaikki tässä alussa ok. Peukkuja vaan meille kaikille!
 
Sanle meillä tulee ikäeroa 1 v 9 kk, mutta en kyllä aio ostaa tuplarattaita. Saa sitten isompi kävellä tai jompikumpi olla rintarepussa/Ergossa. Meillä ei tyttö itse asiassa edes suostunut olemaan vaunuissa ennen kuin 8 kk:n iässä, ja siinä ehti huomata, että pientä kantaa rintarepussa tosi kätevästi.

Käytiin tänään ostamassa tytölle ensiaskel-Tepsut ja hienosti alkoi heti ulkona niillä kävellä. Oli siis maineensa veroiset!
 
Bellona Meillä esikoinen on aika isokokoinen ja vaikka meilläkin kantoreppu on niin sen käyttö jäi kyllä aika vähälle. Mulla ei itellä hartiat ja selkä kestä sitä kantoreppusysteemiä, mut mä oonkin selkävikanen. Ja talvella en ehkä muutenkaan osais siinä kantaa kun kuitenkin sitä vaatetta saa tunkea sekä itelle että vauvalla. Ja meillä esikoinen ei osannut nukkuakaan pienenä muualla kuin ulkona vaunuissa, joten todennäköisesti vaunuillaan paljon jos toinenkin suostuu vaunuissa nukkumaan. Tepsut kengät on kyllä hyviä! Meilläkin on pojalla semmoset talvikengät ja tosi hyvät ovat olleet!
 
sanle meillä ekan ja tokan ikäero on 1v ja koin sisarusrattaat pakollisiksi. Nyt kun poika on täyttänyt kaksi ja nyt jos tulisi vauva niin tuskin tarvittaisiin mutta ehdottaisin ostamaan sisaruslaudan., Tosi näppärä, Toki jos tapaatte pitkiä matkoja kävellä niin kannattaa sisarusrattaat tai sit semmonen sisaristuin hommata.

Itse liputan hauck tuplien perään. Näin kaupungissa on tosi näppärät. Kääntyy kuin itsestään jne. On markkinoiden kapeimmat. niillä pääsee lähes kaikista ovista. Abc design tuplat oli aikaisemmin eivätkä mahtuneet läheskään yhtä hyvin ja emmaljungat käsittääkseni on vielä leveämmät. ainoa miinus on että koska ovat ns matkaratas mallia niin eivät ole yhtä kestävät kuin normi tuplat. mutta nämä rattaat mahtuu meidän sedan mallisen auton takakonttiin ja tilaakin jää. Samaa ei voi sanoa edellisistä.

Nyt kun lapset sit tulevat olemaan alle 3 alle 2 ja 0 niin esikoinen pääsee sisaruslautaa luultavasti kokeilemaan ja onneksi on reipas poika niin hienosti varmasti kävelee. riskinä tietty se että joskus saa ideoita karkailla joka on kyllä tosi ikävää väenpaljoudessa ja lähellä autotietä :( Toivottavasti pieni lisä ikään tuo pikkuisen järkeä päähän. Mutta jos ihan rehellisiä ollaan niin en kyllä ehkä voi kuvitella että kovin pitkiä matkoja lähdettäisiin kolmen alle kolmevuotiaan kanssa :D
 
Heippa kaikille! Täällä onkin tooosi innokkaita kirjottelijoita, itse oon kyllä vähän sitten sitä laiskempaa sorttia :ashamed:

No mutta kuitenkin, toista lapsosta odotellaan, ja nettilaskuri antaa lasketuksi päiväksi 1.12. Joulukuussa juhlitaankin meillä useita synttäreitä; esikoinen 2v ja itse 34v.

LA:sta oon epävarma, koska mulla on aika epäsäännöllinen kierto, ja ekaan neuvolaan meen juur ennen vappua..

Koskas niitä ekoja ultria on teitillä? Esikoisesta pääsin varhaisultraan juur mun tosi epäsäännöllisen kierron takia, tosin nyt en varmaan pääse, koska se ei ole enää niin paljon ollut pielessä kuin sillon... Se on varmaan sitten se np-ultra vkon 12 tienoilla... Kauhja miten on asioita unohtunu näin lyhyessä ajassa!

Itse olen kans miettinyt, että tarttisko kaksosrattaat hankkia... Poika on juur vauvan syntyessä 2v ja kävelen kyllä paljon, ja ulkona nukutan... niin varmaan ois tarvetta. Mä en kyllä oikein vielä uskalla tässä vaiheessa hankkia yhtään mitään... Vaikka toki kaikkea kamalaa sitä voi tapahtua ihan viime metreille asti että ei sen puoleen...

Täällä oli jokunen myös TYKSissä synnyttävä, musta ois mukavaa kuulla kokemuksia.. Itsellä on meinaan aikast huonot kokemukset sieltä viime kerrasta, ja oikein ahdistaa ajatella että joutuu sinne uudelleen!!!! |O

Mulla on ollu ihan tosi paljon nyt pahoinvointia, vetämättömyyttä ja palelemista... Olin talvilomalla, ja koko loma tuhraantu lähes sohvalla makoilemiseen. Oli vaan niin kaamee olo! Kurjaa mennä töihin taas maanantaina...

Voikaa hyvin ja ihanaa odotusta joulukuiset :flower:
 
Meillä tosiaan tarve noille tuplille ois maalais sorateille, joten noi pienet kääntyvät etupyörät ei toimi eikä niitten tarvii kovin kapeatkaan olla kun ei kaupoissa niillä käydä. MIeluummin otan leveät niin on tilaa lapsilla enemmän. Mutta onko noi nelipyöräiset miten raskaat työntää? sisarlautaa oon miettinyt, mut jotenkin senki arveluttaa, kun niissä on ne pienet pyörät että miten se jyryyttää mennä sohjoisella maalaistiellä, joka välillä on kuin pottupelto.
 
Tervehdys!

Uusille tervetuloa mukaan!

Nyt minulle on tullut epäilys, että olenkohan edes raskaana :ashamed: , kun ei enää yökötä. välillä on menkkamaisia kipuja ja väsyttää hemmetisti. Väsyttää kyllä sekin, kun on ollut kiva putki töissä ja yhden vapaan jälkeen alkaisi kanssa putki. Plah.

Täällä oli ollut puhetta siitä, onko mies neuvolassa ollut mukana. Minä meinasin miehen eka neuvolaan raahata ja ultriin tottakai,mutta muuten en sitten tiedä. Ollaan sopivasti tuossa kesälomalla samoja aikoja, niin silloin joutaa mukana kyllä kulkea.

ja nyt muistaessa äippäliini83 minä tulen synnyttämään MKS:ssa, sen voi listaan lisätä.

Argh, aika voisi nopeamminkin kulkea.
 
mansikka tervetuloa mukaan :D Mukava ku alkaa ilmaantua sinne joulukuun loppupuolellekki jo odottajia :D
kestoiliat/kutojat tuli mieleen tosta kutomisesta, et mä kudoin esikon pinnikseen hahtuvasta peiton! Huovutin koneessa ja laiton lämmikkeeksi/ylivuoto suojaksi lakanan alle.. ei hiosta niin, mitä muovi.. ja jos tulee ylivuotoa, ni ei kasto/haise patja.. voi sit isommallakin käyttää, ku laittaa sänkyyn poikittain
tuplistaki ootta puhuneet, se on täällä kans ajan kohtainen mietinnän aihe.. esikko kun on vauvan syntyessä 1v10kk.. toden näkösesti tulevat ajankohtaiseksi hankinnaksi vasta keväämällä, ku tääl on talvella melko tuskasta vaunuilla..
 
Tervetuloa uusille! :flower: :heart: Tästä sen huomaa kuinka nopeaan nämä viikot kuluu... Kuun alussa meitä ei ollut kuin pari. :D

Kiitos teille kaikille kauniista sanoisa ja tuesta. Isä voi jo paremmin ja suurin vaara on ohi. :heart:

Tuosta neuvolasta. Ollaan miehen kanssa puhuttu niin että peruskäynnit menen yksin ja sitten ultriin ainakin tulee mukaan, ehkä haluaa tulla sitten sydänääniäkin kuuntelemaan. tuon ekan käynnin ainakin meen yksin kun siellä ei tapahdu vielä mitään muuta kun puhutaan ja saadaan paljon vauvakirjallisuutta =)

Tuo eka neuvola onki ens tiistaina. Ei enää monta yötä! Olikos muita, joilla neuvola ens viikolla?


Delfis ja pikkudee 7+4
 
Terkut terveyskeskuksesta! Aamulla alkoi yhtäkkiä virtsatientulehduksen oireet ja kävin sitten antamassa näytteen. Virtsassa oli verta, valkuaista ja jotain. Sain sitten antibioottikuurin ja oireetkin loppui kuin seinään kun lääkäristä pääsin. Aika pikainen tauti mulla...Ensin sanoi että ei tarvitse lääkärille mennä, mut sitten kun olikin kaikkea mahdollista virtsassa niin pitikin käydä, oli lähinnä huolissaan kun olen raskaana. Lääkäri sanoi että vain hoitamattomana voi olla vaarallinen.
 
tervetuloa uusille!

delfis mul on neuvola ens keskiviikkona. meen sinne yksin, aamulla klo.8:00. mut sit illalla on ultra 16:30 niin sinne saa mies kyllä tulla mukana. joku kysyi et miks alkuraskauden ultraa mennää, niin mä kans haluun tietää että kaikki on ok ja oikeas paikas...
 
Delfis, mulla on perjantaina neuvola ja ylihuomenna ULTRA!! :D

Sanle, sillä seisomalaudalla ei tee soratiellä mitään..

Äippäliinin pojalle paranemista!

Mulle voi lisätä Tikkamäen synnytyssairaalaksi. Mistäs muut on? Ite Kontiolahdelta nakuttelen.

Uusille tervetuloa!
 
Ilmottaudun varovaisin mielin mukaan joukkoon :wave:
3 lapsi tulossa, vanhemmat lapset poika 3.5 ja tytto 1.5. plussattu eilen :heart: laskettuaika ei vielä tiedossa, mutta joulukuussa kuitenkin.Synnytyspaikkana Tays. :D ja itse olen vm 86, eli viikon päästä 23.
 

Yhteistyössä