***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

kellopeliappelsiini, kiva! jutustellaan myöhemmässä vaiheessa sitten ;) tulee oman vauvan vaippojen ohessa tehtyä teiänkin vauvalle jos niin tahdot :) vaikka me kyllä ollaan esikon vaipat säästetty niin periaatteessa ei tarvis yhtään uutta tehä ;D

kyselikö täällä joku aiemmin mitä vaippasysteemejä pikkuvauvalle ois hyvä käyttää? :) me koettiin erittäin hyväksi harsot+villahousut yhdistelmä. harson sisässä (siis peppua vasten) oli Popli-hoitoliina, jonka pystyi nakkaamaan roskiin jos oli kakkaa, mutta jos oli pelkkä pissa niin pystyi pesemään. kesti kymmeniä pesuja! :) sit nyt pari-kolme kk sitten liinat alkoi ärsyttää ihoa joten jätettiin hoitoliinat pois, ja nyt sit huuhdotaan kakat pönttöön vaipasta.. ei oo sen isompi homma kyllä, nyt varsinkaa kun kakat on jo kiinteitä pääasiassa! :) niin, ja oli meillä muotoonommeltuja sisävaippojakin villisten kanssa ihan pikkuvauvana jo! edelleen mennään sillä systeemillä... pul-kuorista ei tykätä, samoin taskut tuottaa päänvaivaa kun pitää imut saaha niin hyvin laitettua tai muuten falskaa.. all-in-one vaipat taas kuivuu niin hitaasti...
 
upp3, mulla onneks on lääke mitä saa syödä raskauden aikana, ja neuvolan täti kielti suoraan lopettamasta sitä, tästä nyt ei kuitenkaan ole viellä ehkä ihan selvitty, masennuksesta siis. mullahan on ollu masennusta muutenkin, menneisyyden tuntien psykolookin mielestä moisella menneisyydellä heikompihermonen ois voinu tehdä jotain radikaaliakin :ashamed: mutta en mä kuitenkaan loppujenlopuks koe olevani mitenkään erityisen vahva, periaatteeni on vain että mikä ei tapa vahvistaa.

mamX2, kamala mummo.. :hug:
 
huomenia

kaikille menetyksen kohdanneille :hug:
ja uusille tulijoille :flower:

olipa tullut tekstiä tänne. itsellä ei mitään uutta,odottelen niitä raskausoireita yhä edelleen,ehkä hieman huonoa oloa on ja nyt varsinkin kun perheessä on mahatautia. olisi mukava jos ei ihan kaikkia kävisi läpi.
ensi viikolla olisi eka neuvola,aika aikasin se on kun ennen oli 9+ viikolla ni nyt jo7+6. jokohan siellä alkas täti kokeileen kuunnella sydänäänet..
mamx2 mulla sama juttu kertomisen kanssa. miehen suku ei oikein pidä jostain syystä että meillä on lapsia..kauhulla odotan kommentteja,oma perhe ei onneksi ole samanlaisia. mutta pääasia on minusta että itse ja muu perhe ovat onnellisia uudesta tulokkaasta :)
nyt aamupalalle ja tulisi se neuvolapäivä pian :D

peetruska 6+6
 
mamx2Unohda ne muut, aivan täysin. Meilläkin mummu totesi näillä sanoin kun poika (kuopus) oli syntynyt " No nyt tuli poika,siun ei tartte ennää kakaroita yrittää kun se toivottu on saatu" Silloin kiehahti ja annatin tullakin..

Se kun ei ole muiden asia vaikka tekisitte lapsen per vuosi. Inhottaa, kuinka täälläkin on tullut negatiivista kommenttia. Työkaveri pamautti eilen "No repeskö kierukka vai" Tekee kipeää turhat (niitä ne juuri on) kommentit, mutta pakko ne on sivuuttaa. Meillä on pieni tyyppi mahassa, joka tuo meille iloa. Jos joku ei halua iloita mukana, niin antaa olla. Heidän häpeä.
 
joo itse oon ottanut nyt sen asenteen että jos ei kiinnosta iloita niin sit ei tartte yhteyttä pitää" Kyllä se ikävä fiilis sit tulee kun rakkaita kahta ensimmäistä ei enää niin usein näe ja kolmaskin syntyy eikä kutsuta kylään. tiedän että se on heillä vain se alku shokki mutta mulle se on todella vaikeaa. Näin halutaan elämämme elää, lapset ovat kaikkein tärkeimmät. Eipä ole heidän elämästään kiinni kun eivät kovin paljoa edes lapsia hoida. Mun mummo tietty alkaa jo sen ikäinen olemaan mutta oma äitini lupailee ottaa toisen lapsen hoitoon tai molemmat mutta aina siinä joku este sitten tulee. Eli ei pitäisi olla heidän elämästään kiinni. Eriasia jos kokoajan lapset hoitoon sysättäisiin mutta jos otetaan huomioon että poika on 2 v aikana ollut missään yökylässä noin 6 kertaa ja tyttö 2 kertaa niin kovin paljoa ei olla muita vaivattu.
 
Tännehä on illalla ja aamulla tullu paljon tekstiä.

Täälläpäs on kivoja uutisa ultrista tullu. Kunpa minkäi pääsisisn :)

Voi mamx2 :hug: Vois melkei sanoa, että typeryyttä tollanen käytös. Nuorempien turhista kommenteista melkei vois sanoo, että ovat vaan katellisia, siks haluavat loukata.

Itsellä todella onnellinen tilanne, en usko, että missään vaiheessa tulee mitään nyrpistelyä, vaikka ois neljä lasta. Tai no en tiedä miten anopin kokelas suhtautuu, mutt edelleen oon kyllä sitä mieltä, että riemastuu, vaikkei me nyt naimisissa ollakkaa. Ja jos hoitoon tarttis muksu saada, niin ei varmasti tule senkään kanssa ongelmia. En usko ainakaa. Eli olen todella onnellisessa asemassa.

Heräsin kasin aikaan. Ihan on sellanen olo ettei olis nukkunukkaa. Iha ku ois unessa. Liekkö johtuu tästä allegiasta. Taitaa nimittäin sellasta puskee päälle, ainaki olo ois sellanen. Vähä ois pahanolon tynkääki, tiedä sit johtuuko tääki allergiasta vai tosta masussa olevasta asukkaasta. Kokeillaan meneekö olo ohi jos söis vähän. Tosin ei haittaa vaikka oiski huonoo oloo. Oon edelleen niin epäluulonen, että onko ketään mukana, kun ei oo näitä oireita ollu. Pelottaa ihan, että onko edes elossa. Kamalia minäki nyt ajattelen :/



 
Hei kaikille!

Haluaisin liittyä joukkoonne. Sain maanantaina tietää olevani raskaana n. vuoden ja 4 kk odottelun jälkeen. Yksi keskenmeno on takana ja nyt toivotaan, että tämä mussukka pysyisi matkassa ihan sinne joulukuulle asti.

Onnittelut myös teille kaikille muille saman ilon kohdanneille!
 
Sapfo tunkee joukkoon :wave:

Eli tänään 7+1 ja la 2.12. Ultrassa kävin yksityisellä ja sydän jompotti siellä vimmatusti. Vastasi viikkoja täysin. Tämä on siis kolmas raskaus, olemassa jo pienet tyttöset 06/07 syntyneet.

Asustelen Espoossa ja np-ultra varattu 12.5. Pääkaupunkiseudulla tarjotaan tätä yhdistelmäseulaa jossa siis np+verinäyte+äidin ikä, joka siis on tarkempi kuin pelkkä ultra. Päätimme osallistua. Vähän jännittää kun näyttää siltä että pelkkä ikä (olen 35v.) voi vaikuttaa siihen että tulos on positiivinen :eek:

[/url][/code]
 
Tervetuloa uusille :flower:

Sapfo, minäkin Espoosta ja tuohon samaan seulaan ajattelimme osallistua. Itsellä nt-ultra Jorvissa 22.5.

mamx2, tutun kuuloisia kommentteja ja niin inhottavia! Itse olen kuullut tuontasoisia kommentteja jo edellisen raskauteni aikana, joten tätä en aio paljastaa kuin vasta sitten, kun ei enää ole vaihtoehtoja. Tosin, edellisen kanssa tein samoin... :/
 
Tervetuloa Sapfo ja tyttö onnellinen! Ihania ultrakuulumisia teillä, jotka ultrassa on jo käyneet. en malta odottaa...

ON: Tää viikko on ihan mahdoton. Tänään olin pyörtyä kaksi kertaa töissä. Tää huimaus on ihan valtavaa. Lähdin sitten puolilta päiviltä kotiin kun ei työn teosta meinannut tulla mitään, mutta hirveät järjestelyt, että pääsi lähtemään ope kun olen. Nyt en tiedä mitä tekisin huomisen kanssa. Jos olo on samanlainen niin töissä en voi olla, mutta jos ei olekaan niin olen turhaa pois. Auttakaa, mitä teen? Jos jollain muulla on ollut tätä samaa, niin oletteko löytänyt jotain apukeinoa. Syödä yritän tunnin parin välein, mutta ei silti vie pahaa oloa pois. plaah!

Leppis ja pieni rv6+3
 
Leppäkerttu: minäkin olen ope, onneksi en nyt töissä kuitenkaan. Edellisessä raskaudessa olin suoraan sanottuna sairaana töissä, 3kk pahoinvoivana ja aivan selkeesti työkyvyttömänä, mutta koska olin määräaikainen ja juuri paikan saanut, en vain kehdannut kertoa reksille! Miten typerää. Tuo aika on painunut mieleeni synkimpänä koko elämäni aikana.

Jotenka, sinuna siirtyisin heti sairaslomalle jos olet työkyvytön. Tiedän, me opet aina huolehdimme sijaisista, mutta työ on vain työtä ja ei ole sinun huolesi miettiä sijaisasioita. Mulla on myös heikkoutta ja huimausta, viime raskaudessa pyörryin Tapiolan stokkalle. Nyt hirveä pahoinvointi jo toista viikkoa, ostin nämä parjatut pahoinvointirannekkeet mutta en osaa sanoa juuta tai jaata. Ehkä hiukan ovat helpottaneet. Mutta kiitän luojaani ettei tartte töissä olla ;)

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://md.lilypie.com/xou8p3/.png[/img][/url]
 
Onnea tyttö onnellinen ja Sapfo! :D Mahtavaa, kun porukka lisääntyy - kirjaimellisesti ;)

Kiitos ultra- ja vaippaneuvoista, varmasti palaillaan aiheeseen tuonnempana! Mielestäni on hienoa, että täällä on niin monenlaisia tulevia äitejä ja sen myötä erilaisia kokemuksia. On todella ikävää, kun lähipiirissä suhtaudutaan negatiivisesti tuleviin lapsiin! :eek: Olemme avomieheni kanssa kertoneet vanhemmillemme tässä vaiheessa (suhtautuivat todella hyvin), mutta en tiedä, uskaltaako vielä muille hihkua... Toisaalta tunnen itseni, etten voi olla virnuilematta tms. kun näen jonkun ystäväni! Vähäsen pattitilanne.

Vauva 5+2 :heart:
 
täällä kanssa huimaa ja oksettaa. olo on suoraan sanottuna syvältä, meinasin jo sanoo tikit ku kävin positattamassa että antakaa loppu viikko sairaslomaa.. :ashamed: meillä viel pojan yöt on ollu repaleiset, kaks päivää ollu hoidossa ja kaks yötä valvonu.. |O

Uusille tervetuloa!

Neuvolan tätiltä kysyin tänään että onko mulla ees tarpeeks viikkoja ens maanantaina siihen ultraan, sano että kyllä sielä ainakin jotain pitäs jo näkyä..
jaha, välissä pöntön halailut, hyvää ruokahalua lapset! :x
 
No nih! Nyt iski paniikki. Kävin veskissä ja oli pikkareihin tullu läntti ruskeaa vuotoa, sellasta limasta pieni läntti. Ei kyllä paperiin pyyhittäessä jääny mitään eikä kyllä koske mahaan tms. Toivon ja oletan, että tämä on nyt sitä harmitonta vuotoa. Jos ei ota huomioon niitä menkkamaisia tuntemuksia mitä välillä on. En ala jos tapahtuu jotain! :'( Eikä kyllä ole sellanenkaa aika, ett ois tyyliin menkkoja eli ei siitäkää voi johtua. Eli täytyy katsella mitä tässä nyt tapahtuu...
 
meemee laitatko viel lasketun ajan, niin saan pinottua sut! =) ei jaksa laskee päässä et mikä la on...

mä olin eilen niin puhki etten jaksan ku pyörähtää täällä. hartiat on jumis ja siks päätä särki ihan älyttömäst ja sama näyttäis vieläkii jatkuvan. mulla on kans koko ajan nälkä ja väsyttää....

:hug: ikävistä mummoista/sukulaisista/kavereista kärsiville. koittakaahan jaksella. meillä ottanu molempien porukat hyvin vastaan. tosin mun miehen äidille ei olla viel kerrottu, koska ei jakseta sen höyryämistä asiasta.. ajallaan sillekin...
 

Yhteistyössä