***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Täällä yksi 9kk odottanut liittyisi joukkoonne :)
Eli tosiaan aika pitkään meni pikku kakkosta 'tehdessä', mutta nyt näyttäisi, että meidät palkitaan joulutontulla :)

LA olisi näillänäkymin 10.12.
äityli75 34v. toinen lapsi Jorvi

Testasin ekan jo kp27 ja tuli nega, eilen kp33 plussa iltapäivällä ja nyt 'aamulla' (03.30) myös plussa.

Ei ihmeempiä oireita oo ollu, närästystä pari viikkoa.
Nyt kun aattelee, niin ehkä ihan pientä etomista parina päivänä. Sellanen olo alavatsalla, et menkat kohta alkais...
Eilen sain ihan mahtavat itku/huuto/paniikki/raivarit miehelle, en ees muista mistä alko, mut tupakkaa alko tehä ihan törkeesti mieli ja olo oli hirveä.
Tupakoinnin lopetin, kun alettiin esikoista odottaa (s.9.10.07) ja sit sillon tällöin poltin, jos kävin ulkona esikoisen synnyttyä. Nyt kun mies jäi työttömäksi, niin tupakkaa on taas alkanut mennä päivittäin ja siitä vissiin niin pahat vierotukset eilen, että oksat pois.
Säikähdin ihan itekkin, koska en antaisi ikinä itselleni anteeksi, jos sortuisin siihen raskausaikana!!!

Aamulla lähdetään läheiseen leipomoon juhlistamaan asiaa, siis raskautta :LOL:
Parille hyvälle ystävälle tekstasin jo eilen, he tiesivät yrityksestä.
Tänään kerrotaan miehen vanhemmille (omani ovat kuolleet) ja perjantaina mun veljelle. Miehen siskoille joskus keväämmällä, ellei lipsahda tai joku juorua...

Tuleva hieman huolettaa, kun siis mies työttömänä ja mulla loppuu hoitovapaa heinäkuun loppuun. Nyt oon keikkaa käyny tekee, jotta talous ei ihan repsahda (asuntolaina painaa).
Mutta syksyllä, laitetaanko esikoinen hoitoon...palaanko omaan toimeeni 4kk:deksi...mitä jos mies ei löydä töitä.... Paniikki iskee... :'(

No eiköhän kaikki jotenkin lutviudu :)
Nyt lähen alakertaan kattoo tallennuksia, ylhäällä iso- ja pikku-mies kuorsaavat.

äityli75 ja joulu-tonttu 4+5
 
Oi taas on tullut paljon uusia! Ihanaa! :heart: Oikein suuret onnittelut tuoreille plussanneille! :flower:

Täällä ei oikeestaan mitään ihmeellistä. Väsy on ihan tajuton! Nukahdin eilen jo klo 20! :LOL: Eipä tätä asiaa oo vieläkään sisäistäny. Vieläkin epäilee vaan että kroppa tekee tepposiaan. :D Kai tän sit jossain vaiheessa ymmärtää, että joku pikkusintti tuolla kasvaa.

äityli75 kuulostaa ehkä fraasilta, mutta kyllä ne asiat vaan aina jollain tavalla suttaantuu. Paljon onnea ja voimia! :hug:




:heart: rv 6+0 :heart: POKS!
 
huomenia kaikille ja tervetuloa uusille ja onnea plussasta :flower:

mulla on oireet loppuneet,ainoa mikä on niin kamala väsymys. onhan tää toisaalta mukavaa ettei oo huonoa oloa mutta silti jännittää onko kaikki ok. ekassa raskaudessa oli sama,väsymys vaan niin siksi en nii huolissaan ole oireettomuudesta.

katrinainen mulla myös melkonen turvotus päällä, mut niin on ollu näissä viimesissä raskauksissa. vois luulla jo olevan paljon pitemmällä tai ainaki kaksosia odottas :)

soitin eilen neuvola ajan ja sain sen 23.4 ja kuulemma oulussa on nykyään varhaisraskauden ultra joten peruin sen yksityisen,en näe mitään järkeä käydä nii lähekkäin ultrassa. ja oulussa ei enää ole rakenneultraa,sen aion sitten yksityisellä käydä.

peetruska 5+4
 
Huomenta, minä sittne tänä aamuna halailin wc pönttöä ja tervehdin etupäällä sitä kun normaalisti takapäällä :D
Mitään ei kyllä tullut ulos, mutta yökkäily oli jo äänekästä. silti on herännyt epäilyt voiko tää olla "oikea raskaus"? Kohdunulkoinen kummittelee mielessä...te keillä on ollut kohdunulkoinen, oliko teillä raskausoireita?
Missä vaiheessa normaalisti alkaa pahoinvointi (siis oikea pahoinvointi ei vaan ello olo)?
 
viides09 mulla ei tuosta kokemusta, mutta sama asia kummittelee mielessä täälläkin... :ashamed: Kai nää sit on ihan normaaleja pelkoja mitä kaikki meistä käy läpi? Siks oikeestaan sitä ku:ta mietin kun välillä nuo vihlaisut on vaan oikeella puolella, että onko siellä puolella väärässä paikassa.... Vielä olis tasan 2 viikkoa ekaan neuvolaan
 
Huomenta. Mulla alkoi eilen illalla sattumaan tosi kovaa juuri oikealle alas (munasarja?). Ja tietenkin heti mielessä kävi kaikki kamala kaikessa kirjossaan. Onneksi kipu hellitti sitten, mutta tunteja se kesti. Toivottavasti kaikki on hyvin.

äityli75, mukavaa, että täällä on toinenkin Jorvissa synnyttävä. Itsekin ole vm 75 :) Ja mitä todennäköisimmin la vaihtuu 10.12.09, kunhan neuvolaan soitan. Tuo nimittäin olisi juuri se tasan 40 viikkoa menkoista, jota kuulemma useat neuvolat käyttävät. Onnea sinulle plussasta ja ihan jokaiselle plussanneelle tietenkin :flower:
 
Huomenta kaikille!!

Vaihtaisin teidän pinoon tuolta marraskuisista, kun kävin tänään ultrassa ja tuli viikko takapakkia..:) Pieni sydän jumputti kyllä hyvin ja muuten kaikki näytti olevan hyvin. Tänään siis piti olla jo 7+1, mutta nyt mennään näillä näkymin 6+0. Noita tietoja jos vähän laitan, niin olen 23 vuotias ja odotan toista lasta. Laskettu aika tuon varhaisultran mukaan on siis joulukuun alussa (1-2.12) Ja synnärinä naistenklinikka.

Muuten on todella helpottunut olo, mutta pieni huoli tuosta masuasukista.. tosin mulla ollut aina epäsäännöllinen ja usein pitkä kierto, niin että voi hyvin olla vasta 6+0. Myös oireet alkoivat nyt myöhemmin niin lääkäri sanoi että voi johtua juurikin tästä.. Toivon parasta ;)
 
Heips, täällä myös uusi ilmoittautuu :wave:

Toinen lapsi olisi nyt tulossa, laskettu aika on varmaan n 7-12.12. Ikää mulla on 30v.

Neuvolaan pitäis varmaan kohta soitella, mutta taidan soittaa vasta pääsiäisen jälkeen. Jotenkin on vieläkin epätodellinen olo tämän raskauden kanssa, mutta kai se totta on kun plussa kerran tuli :D
 
Tämä pahoinvointi ja väsymys vie voimat. Nukuttiin tänään lasten kanssa pommiin. Kumpa tämä oksentelu aika ei kestä kauaa. Nyt en jaksa tehdä yhtään mitään ylimääräistä. Pakolliset askereet vain jotenkuten.

6+3
 
Okei, mä olen virallisesti ihan vainoharhainen!!! Tein eilen testin uudestaan kolmannen kerran ja tietysti näytti plussaa, mut sit tuntuu että viime aikoina ei oo ollu juuri mitään oireita, muutaku vähän kipuja vatsassa ja röyhtäilyä... Ei oo yhtään enää kuvotusta enkä oo oksentanu vielä kertaakaan... Tiedän että ei olisi vielä aihetta huolestua, mutta silti.. voi kun huolettaa ja paljon... :( :'(

Mulla menee joka toinen päivä hyvin ja joka toinen päivä ressatessa... Argh!!!

 
Onnea plussanneille!

äippäliini83 minulle voit laittaa LA:ksi 6.12.

Minulla kipu jatkui koko yön ja tänään myös. Laittaa kyllä mielen synkäksi. Ymmärrän kyllä menkkamaiset tuntemukset ja munasarjakivun, mutta miksi kohtu kipuilee niin paljon. Huolestuttaa todella... :'(

pööpötti ja masukki 5+2
 
pööpötti Mieli iloiseksi nyt vain, täällä pidetään peukkuja että kaikki hyvin ja kipuilu kuuluu vaan asiaan. :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Mullakin on koskenut menkkamaisesti kauheasti mahaa tänään, vaan luulen et johtuu siitä et jännitän kamalasti. Mulla kohta se rinnan ultra ja pelkään jos sieltä löytyykin kasvain.

Lähden kohta....kädet ihan hikoilee, en ole syönyt mitään kun tuntuu et oksennan jännityksestä :/
 
Jaha, täällä onki päivän aikana ehtiny tapahtua paljon. Eli taas tervetuloa uudet ja onnea plussista :wave: :flower:

Täällä kans yks, joka ei osaa muuta ajatella kuin, että onko kaikki ok. Varsinkin, kun ei ole yhtään mitään oireita enää sen parin päivän yök- olon jälkeen. Eilen oli pistävää/viiltävää kipua tuolla alavatsassa, mutt sitä ei ollu onneks kuin hetken. Koko ajan oletan, että kaikki on kunnossa. Itseäni vaan häiritsee, kun mulla on se neuvola-aika niin myöhään teihin muihin verrattuna ja siellä vasta saan kaikki varhaisultrat sun muut tietää. Eli piina jatkuu vielä sen neuvola-ajan jälkeenkin. Pitää siis vain olettaa, että oon raskaana ja kaikki on ok.

Ja sitten taas alan kyselle tyhmiä. Pitäähän täällä jonkun sekin hoitaa ;) :LOL: Eli kysymys kuuluu: Kuinka moni on ennen neuvolaan soittoa käyny labrassa varmistuttamassa raskauden? Meinaa ite soitin heti kotona tehdyn testin jälkeen sinne neuvolaan. Siks vaa aloin kyselee, ku tää minun kaveri tänään kysy, että oonko soittanu labraan yms. Elikkä miten olette toimineet kun olette saaneet plussan?

:heart: Minä ja Masu 5+6 :heart:

P.s. Vähän neuroottisia oireita täälläki. Vähän tekis mieli käydä ostamassa testi ja varmistaa vielä kerran, että oon raskaana. Katotaan nii vielä senki teen :LOL:
 
minä neuroottisena vain KOLME testiä tein, yhden illalla, yhden aamulla vielä neuvolaan aamulla raahasin näytteen :LOL: :ashamed:
Meillä piti siis lapsi luku olla täynnä, taistelin saadakseni sterilisaation, no sitäpä ei nyt vielä taideta tarvita..
ELi YLLÄTYS todellakin tämä. pikkuhiljaa alkaa olla järkytys ohi. :whistle:

Meillä kaksi lasta, tyttö 11/02 ja poika 12/05, ja toki olen juuri hävittänyt kaiken hoitopöytää lukuunottamatta.. :kieh:
Meillä on takana yhteensä 5 km eli en ole kovin luottavaisilla mielin vielä, muutaman viikon päästä sitten..
 
Ei kai sitä raskautta labrassa varmisteta, jos kaikki on hyvin. Tämä on siis oma olettamukseni. Koskaan en ole raskautta siten käynyt varmistamassa...

Soittaessani tänään neuvolaan, täti sanoi laittavansa heti postitse paperit kotiin, jotta saan saman tien varattua ensimmäisen ultran. Kehoitti varaamaan ultran samoin tein, koska se tehdään nykyään jo rv 10 - 12+6. Papereita odotellessa... =)

pööpötti :hug:
 
Mulla oli kaksi ku raskautta. En nyt löytänyt kuka teistä siitä kysyi, että mitkä oli oireet tai oliko niitä. Kyllä mulla ainakin oireita oli, väsymystä ja rintojen arkuutta. Alamaha oli kipeä ja se ei lakannut ollenkaan. Lopulta kipu siirtyi aivan toispuoleiseksi ja oli niin järkyttävää, ettei voinut itkemättä olla. Mieheni hakkas mua selkään yöllä, jotta turtuisin ja pystyisin oleen.. Se oli kamalaa. Joillakin on vuotoa, mulla ei ollut kun kumpikin vuoti vatsaonteloon...

En halua pelotella. Tämä on mun tarina ku:sista raskauksista. Uskon, että sun kivut on normaalia kohdun "kasvukipua". Ku on täysin toispuoleinen kipu ja hartiapistos.

Nyt mun oireet tässä raskaudessa on aivan ihmeellisiä. Ne on niin erilaisia ku aikaisemmissa. Aina oon ollut niin kipeä.. Nyt huonovointinen ja vähä veltto. Yöpahoinvointi on örk! Rinnat on arat, mutta en ole kipeä! Kahden viikon päästä olis ultra ja katsotaan sykkiikö sydän. Toivoisin niin, sillä tämä tuntuu normaalilta raskaudelta. Tuulimunastahan ei koskaan tiedä, se se voi olla kuitenkin, mutta varmasti ei ole ainakaan ku.

Tsemppiä kaikille ja :hug:

Olen niin onnellinen oireista! :D

Punatulkku 6+1
 
=) Liityn joukkoonne =) Testin tein ja samantien siihen pärähti kaksi viivaa =) Laskurin mukaan laskettuaika olisi 4.12 ja viikolla 5 nyt.

Olen 25v ja kolmas ( pyyhkii hikeä otsalta) olisi tulossa :D SKS olisi näillä näkymin synnäri.
No toisesta raskaudesta (poika) oksensin pari päivää, mutta se loppui siihen.

Toivottavasti ennustukset ei pidä paikkaansa, meille on sormusennustuksella ennustettu seuraavaksi kaksosia :D paniikkinaurua....

Tytölle 3v9kk sanoin eilen että äidin mahassa saattaa olla vauva, niin tytön ainut huoli vauvan puolesta oli että äitin syömä ruoka menee vauvan päälle! "onko kiva olla mahassa jos on peruna naamalla" :LOL: :LOL:

 
:wave: Kaikille uusille plussanneille :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Onnea oikein paljon :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Minä kävin tänään siinä rinnan ultrassa (huomasin että toisesta rinnasta tulee ihmeen väristä nestettä, tämä siis tapahtui ennen kuin tiesin olevani raskaana)
lääkäri määräsi ultraan ja tänään kävin sit siinä ja en tiedä mitä ajatella. Toisesta rinnasta josta on leikattu aikaisemmin jo kaksi kertaa hyvän laatuiset kasvaimet löytyi taas jokin, sitä lääkäri epäili imusolmukkeeksi. toisesta mistä sitä nestettäkin tulee löytyi myös joku jota lääkäri mietti et onko kystä vai joku fibra.....en muista mikä. Sanoi et nyt lähete sairaalaan jossa toisenlaiset ultralaitteet ja tarvittaessa ottavat näytteen. Mammografia pois sulkisi pahan vaan sitä ei voi nyt tehdä....lääkäri sanoi kyllä et viikon 12 jälkeen kun hyvin suojaa vatsan niin sen voisi tehdä jos vielä askaruttaa et mikä se on. en tiedä mitä ajatella :'( :'( :'(
päätä särkee ihan valtavasti :'( :'( :'(

Nyt meinaan kyllä soittaa sinne äitipolille et se aika nyt sinne jotta saadaan tarkistaa onko raskaus oikeassa paikassa. Hitsi kun on monta asiaa niin avoinna....
 

Yhteistyössä