***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

viides09, minulla laskurit antavat LA:ksi 6.12. Viimeiset kuukautiset alkoivat 1.3, kierto 28 pvä (vakio). Kyllä vaikuttaa kierron pituus asiaan.

mamx2
, ohoh, olipas sinulla aikaisin jo näkyvä massu =)

pööpötti ja masukki 4+4
 
pööpötti: kiitos tiedosta, tuo kierron pituus varmaan siis vaikuttaa, minulla kun se on 26 pvä. saa nähdä kumpiko la tulee neuvolassa 6.12 vai 8.12 8meillä ei ole kyllä yksikään lapsi jaksanut odottaa la päivään, hätähousuja kun ovat luonteeltaan. :saint:

mamx2 tosiaan sulla kovin varhaisessa vaiheessa pompsahtanut masu, tiedätkö onko kohtusi eteenpäin kallellaan?

Mulla on kyllä tuota masua jo valmiiksi niin et voisi kuvitella et olen raskaana, nyt ei onneksi tarvitse enää kuvitella :D

Mua jännittää et jos saan ensi viikolle ultran et näkyykö siellä mitään?
 
tervetuloa uusille! =) ja onnea plussauksesta! mä oon kertonu mun lähimmille ystäville, mun vanhemmille ja miehen isälle... miehen veli on saamassa perheenlisäystä syyskuussa(?) ja nyt kun myö kerrottiin, niin meni "vaari" vähä harmaaks... :D tuntee itsensä kuulemma vanhaksi, mutta on ilonen meijän puolesta.

äippäliini83 ja rv 5+1
 
Huomenta

Tein sit sen testin tänään ja tulos on tässä:



Vaikka toi testiviiva onki vaaleampi, nii uskottava se on, että pieniin päin ollaan. Tein testin apteekin omalla testillä. Aikasemmat mitkä tein oli kotitestiltä tilattuja liuska- ja puikkotestejä. Liuskassa herkkyys 10 ja puikossa 20. Tulin siihen tulokseen, ett Tällä apteekin ja kotitestin puikolla on saanu varmimmat.

Muuten, pitääkö käydä raskaustesti vielä teetättämässä jossain vai riittääkö, että soittaa neuvolaan vai tehdäänkö siellä niitä? Mitäs sinne sanotaan? Että oon raskaana mitäs nyt? *esittää tyhmiä kysymyksiä* Oon täys ummikko tässä asiassa, kun ensimmäinen vasta tuloillaan ja vielä "shokissa" ku napsahti ekalla virallisella yritys kerralla. Kuulostaa liian helpolta ollakseen totta.

P.s. Voisko tonne listaan minun nimimerkin kohdalle sen K-kirjaimen muuttaa isoksi. Sillä on nimittäin merkitystä. En halua niuhottaa, mutta silti ;)
 
Heippa!

JääKyynel isot onnittelut plussasta ja tervetuloa pinoon! :flower: :heart:

Kysyisin arvon naiset teidän mielipidettä. Nyt on nimittäin kimurantti tilanne.... työskentelen siis myyjänä ja vastuulle on kertynyt tosi paljon eri hommia. Käytännössä hoidan kaikki myymäläpäällikön tehtävät, mutta titteli on vain myyjä. Nyt meidän myymäläpäällikön työsopimus päättyy ensi kuun lopussa ja on hoitanut hommansa niin surkeasti, että sitä ei todennäköisesti jatketa. :| Olen kuullut meidän muilta työntekijöiltä "huhun", että toimitusjohtaja kaavailee mua siihen tehtävään. Mitä mun pitäis tehdä? Se on tulossa käymään 2 viikon sisällä meidän myymälässä ja pitää pienen palaverin henk koht koko henkilökunnan kaikkien työntekijöiden kanssa. Pitäiskö mun olla rehellinen ja kertoa sille tilanne?

Mukavaaa perjantaita kaikille joulumasuille!!! B)


RV 5+3
 
JääKyynel riippuu neuvolasta. Meillä riitti ainakin esikoisen kohdalla kotona tehty testi. Soitat vaan äitiysneuvolaan ja kerrot olevasi raskaana, niin se terkka alkaa kyllä kyselemään sitten tarvittavat tiedot. Onnea paljon plussasta!!! :heart:

Mä en oo soittanu viel neuvolaa, koska haluisin saada uudet työvuorolistat ettei mun tarttis olla pois töistä sen neuvolan takia... mutta eihän täs mikään kiire oo, koska meil ensimmäinen neuvola on tääl joskus viikolla 8-9... ja mul on tänään vast 5+2... Mulla on tänään vapaapäivä ja ajattelin lähteä shoppailemaan esikoiselle vaatekaapin.. Muuta ei sit tarttekkaa shoppailla... :D
 
Huomenta kaikille!
Taalla ovat oireet pikkuhiljaa alkamaan pain. vasymysta, kuvotusta ja repaisykipuja. testasin viela pari paivaa sitten ja sain testiviivaa paksumman viivan eli raskaana ollaan edelleen alun vuodosta huolimatta. Ultraan varasin ajan heti paasiaisen jalkeen. Siellahan sitten selviaa viikot ja onko kaikki kunnossa.

Jollain muulla oli kanssa verenohennuslaakkeet tulossa? Mulla oli viime raskaudessa paha raskausmyrkytys ja nyt jo viikolla 12 pitaisi verenohennuslaakitys aloittaa. Vahan tuo huolestuttaa, vaikka varmaan ihan rutiinitoimenpide...
 
delfis mä en varmaankaan kertois. vaikka sanotaan ettei raskaus saa vaikuttaa esim. työnhakuun, niin jos on näkyväst raskaana, niin harvoin sitä palkataan hommaan. mun kaverilt kysyttii työhaastattelussa, että onko lähiaikoina suunnitteilla lasta, vastas silloin että ei. noh, puol vuotta sen jälkeen kuitenkin alko odottaa ja selvis heti työnantajalle oksentelun takia. alkuun työnantajat oli tod. vihasii kun oli kuulemma valehdellu työhaastattelussa. ja jos nyt tarkkoi ollaa, niin työhaastattelus ei saa kysyä että onko raskaana tai aikooko hankkia lapsia. mut se on tietysti jokaisen itse päätettävissä kertooko vai ei. mä oon määräaikasissa hommissa, mutta joudun kertomaan varmaan aika alussa, jos tulee riski tilanteita. ja toiseks tätä ei kyl koht pidetä millään salassa, koska iltapäiväst alkaa alavatsa olla niin turvoksissa, että sen kyllä huomaa... :D
 
No nih, nyt ku noista työpaikoista puhuitte, nii muistin iteki, että piti aiheesta tänne kirjottaa :LOL:

Mulla on töissä kans vähä mutkikas tilanne. Teen siellä sellasia hommia välillä, että ne pitäs kyllä nyt vallan lopettaa. Ei ne höyryt varmaa terveellisiä tulevalle lapselle ole jos ei itellekkää. Tässä on se kökkö tilanne, etten todellakaan haluais sanoo, etten tee enää tarkastushommia ja varsinkaa kertoa syytä. Tai miks minun pitäs? Tässä on se hauska tilanne vielä, että meillä muuttu työkuviot niin, että nykyään on tiimit. Minä jouduin sellaseen hommaan ettei tarttis olla tekemisissä minkää kemikaalin yms. kans. Joten nyt tuntuu todella typerältä paljastaa oma tilanne ku ei ois pakko. Ja varsinkaan tälle meidän tiiminvetäjälle en halua sanoa, se on sen verran mulkku tapaus, vaikka nainen onki. Sitäpaitsi sen jälkeen tietää koko talo jos en enää suostu tarkastamaan, jipii!!! Aina ku nainen kieltäytyy tietyistä hommista, nii heti epäillää raskautta. Epäreilua. No se on nyt mietittävä mitä teen. Mutt ei kyllä maanantaista lähtien kärsi enää niitä tarkastushommia tehdä. Argh! Hermoja raastavaa!
 
JääKyynel eipäs sullakaan tuo työkuvio helpolta näytä... Muista kuitenkin että sinä ja masukki ootte nyt tärkeimmät. :heart:

Piti sen verran tuota omaa tilannetta tarkentaa, että mun työpaikka on kyllä vakituinen.
 
Soitin sinne neuvolaan. No sieltähän onniteltiin tietty ekana. Mulle tuli sit muutoksia noihin tietoihin. Eli neuvolasta sanottiin mulle, että nyt mennään 5+2 ja LA 2.12. Että voisko päivittäjä siirtää minut listassa ylemmäks, kiitos :) Aika jännä, että netissä oleva laskuri anto ajaks 5.12 ja viikkoja tietty vähemmän. Mutt saatto johtua siitä, että netissä laitoin kierron 30pv:n mukaan. Neuvolassa se laski 28pv:n mukaan. Ku kysy kiertoa nii sano, ett joka tapuksessa laskee sen 28 pvän mukaan. Hmm, olipas sekavasti kerrottu, mutta oon vaa nyt jotenki innoissani :) Niin ja eka neuvola-aika mulla on 28.4. Ja meillä on kaikki varhaisultrat sun muut mahollista, ainaki nii käsitin. Onko varhaisultra sama ku se missä katotaan onko mahdollisesti joku kehityshäiriö vai miten se selvitetään? Seki on mahollista, mutta vapaaehtosta. Joo, mutt noi kaikki selviää sit eka kerralla :) Ääk, nyt tuntuu paljon todellisemmalta tää asia :D Sori tää erittäin sekava teksti ....
 
JääKyynel varhaisultrassa katsotaan että pikkuisen sydän sykkii ja vastaako viikkoja. seuraavaks on np-ulta, jossa katsotaan ettei ole niskapoimu turvotusta(?), muistaakseni, se on rv oisko ollu 9-11. sit on rakenneultra jossa katsotaan että "rakenteet" on ok. meil on tääl toi np ultra ja rakenneultra. esikkoa ku ootin niin ei ollu ku rakenne.. nyt on ihan kiva et pääsee aiemmin kattomaan että kaikki ok.
 
Paljon onnea jääkyynel!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Samanlainen hailakka viiva tuli minullakin tuolla testillä. Milloin sinulla oli edelliset kuukautiset? Minäkin mietin tuota et miten neuvolassa laskevat (en muista enää miten se meni)
Mietin kun lääkäri sanoi et tekee kiireellisen lähetteen äitipolille ja toivottavasti pääsen jo ensi viikolla, mutta näkyykö siellä mitään kun netti laskurin mukaan ensi viikolla ei tule vielä 6 viikkoa täyteen?
 
katrinainen mulla tulee verenohennuslääke pistettäväksi en vain muista missä vaiheessa. Edellisessä raskaudessa käytin myös. joka päivä piti pistää kerran päivässä (masu tulee aika mustelmille) lääkkeestä pitää muistaa aina mainita esim hammaslääkärissä ym. koska verenvuoto voi olla erilainen lääkkityksen aikana. Samoin kun halusin synnytykseen epiduraalin niin en saanut pistää enää sinä iltana kun näytti et synnytys käynnistyy eli siinä loppu vaiheessa sen kanssa pitää yrittää olla tarkka. Eli kun näyttää et synnytys käynnistyy niin ei enää pidä pistää jos vaikka joutuu leikkaukseen niin ei tule ongelmia.
 
kiitos viides taisin kuitenkin käsittää väärin ja saankin vaan tuollaisen verenpainelääkityksen. Omat mutkansa varmaan siinäkin.
delfis ja jääkyynel mullakin hiukan hankala työkuvio ja mahdollisesti uusi työpaikkakin tulossa ja nyt en tiedä mitä sanon kenellekin ja milloin kerron ja kelle. Ei ole kiva totuutta väistellä, mutta kun rahaakin tarvitsee niin pakko yrittää salata raskaus niin pitkään kuin mahdollista.

Täällä alkaa muuten pahoinvointi lisääntymään.

Onnea uudet ja tervetuloa mukaan
 
JääKyynel, onnea!!! =)

PeggyBundy, onnea, ihanaa!!! Olet varmasti todella helpottunut! :heart:

Pikaisesti kirjoitan kun kohta tulee vieraita..
Kävin juuri ostamassa toisen testin kun eilen olin niin surullinen ja peloissani. Plussaahan se näytti ja nyt tuli aikas hyvä mieli. =) Sais aika mennä nopeaasti et pääsis pian varhaisultraan.
 
PeggyBundy :heart: :heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :flower: Onnea Oikein paljon! Aivan ihana,että pääsit jo kurkistamaan ja toteamaan että kaikki ok :heart:

pööpötti Olet ihan kuin minä....Niin epäluuloinen :D

Mulla aivan valtava väsymys, just heräsin kolmen tunnin unilta. Näin unta paksuista hampurilaispihveistä :p
arvatkaa kellä jatkuva nälkä :saint:

Pää on jotenkin pyörällä, on jotenkin pyörryttävä olo päässä.

Mulla työtilanne kanssa mutkikas, mutta ei siitä sen enempää sillä en todellakaan halua että töissä tietävät vielä Ensin haluan varmistaa et kaikki ok ennen kuin alan miettiä milloin ja miten töissä kerron.

katrinainen :D sinun lääkitys kuulostaa kyllä helpommalta kuin minun, hyvä vaan sinulle ettei samasta lääkkestä kyse. Ihmettelinkin jo että en ole ennen kuullut et raskausmyrkytykseen määrätään verenohennuslääkettä, mutta ajattelin että jos sit siinäkin veret vaan käy niin paksuna :D
 
sitä oon minäki miettiny, että aikasintaan siinä vaiheessa vasta voi edes puhua asiasta kun on varmistunu, että onko tuolla mitään elävää ja kasvaako oikeassa paikassa... Sitä tietty sitten murehdinki muuten vaan. Siks oiski ihanaa käydä siinä varhaisultrassa. BTW jos viikot pitää paikkansa, näinä päivinä pitäis minityypin sydän alkaa lyödä :heart:

Siihen varhaisultraan vielä, että täällä meillä on tosi arvokas. Yksityisiä lääkäriasemia on monta mutta vain yhdessä tehdään ne tutkimukset ja siitä hyvästä varmaan hintaakin saa repiä 130? :/
 
Sain tänään tilattua ajan neuvolaan. En tiedä miksi jännitin kauheesti sinne soittamista. Tuli semmoinen jännä pelko päälle kun näpyttelin numeroita. Aika on 14 päivä.
Soitin miehelle puhelun jälkeen ja ääni kuulemma vapisi oikein urakalla.

tikruliini ja pörris 5+4
 
Kiitos vielä kerran onnitteluista ja tervetulotoivotuksista.

äippäliini83 Kiitos valaisevasta tiedosta. Tää on ihan täys ummikko ja tietämätön näistä kaikista neuvola yms. jutuista, että mikään tieto ei oo mulle liikaa :)

viides09 Mulla oli viimeks kuukautiset 26.2. Ja vaikka minun kierto on noin 30pv, niin silti se laski sen 28pv:n mukaan. Siks sen mukaan, kun "normaali" kierron pituus on 28pv. Kuulostaa oikeesti utopiselta, kun eikös me kaikki olla yksilöitä eikä samaan muottiin valettuja :LOL:

tikruliini Minä soitin tänään heti neuvolaan, ku sinne sai soittaa. Päätin jo, että kun tänään teen sen testin niin soitan heti jos näyttää edelleen plussaa. Tiedän nimittäin itestäni sen, että jos jään jahkailemaan, niin sit ois jännittäny miljoonasti enemmän ja ois ollu isompi kynnys soittaa. Nyt vaan otin puhelimen käteen ja soitin, tosin ekalla en päässy läpi. Kolmannella kerralla oli linja vapaa. Täytyy myöntää, että aika lailla täris kädet kun näpyttelin numeron. Täris kyllä ääniki vissii vähän, kun avokille kävin kertoo soitosta. En tiedä, miks minuaki se muka niin paljon jännitti. Onneks ei sit ollu enää mitään "paniikkia" kun oli saanu asiansa sanottua, sen jälkeen puhumisen hoitiki neuvolan täti :) Ihme asioista sitä ihminen jännittääki :ashamed: Iteki nii oisin toivonu, että ajan oisin saanu aikasemmin, mutta ei :)
 

Yhteistyössä