***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Onnea plussasta ja tervetuloa uusille! =)

Täällä on taas ollut menkkamaisia tuntemuksia ja munasarja on kipuillut. Ei ole vieläkään pahemmin ollut huonoa oloa, närästyskin vähän vähentynyt. Pelottaa vieläkin, mutta jokainen päivä näin on voitto! :heart:

Voimia kaikille alkavaan viikkoon!

pööpötti ja masukki 5+0 :heart:
 
Eka päivä ettei ollu pahaaoloo :) Aamulla oli äklö olo, mutt söin vähän puuroo, ku oli kamala nälkä, nii oloki meni ohi. Ilmeisesti mulla tulee heti huonompi olo, jos en syö säännöllisesti. Tänään on meinaa tullu syötyä aika tasasin välein jotain ja muutenki ollu rauhallisempi päivä. Pari edellistä päivää oltiin aamusta myöhäseen iltaan menossa ja syöminenki oli mitä oli, nii heti oli heikompi ja äklömpi olo. Eli kattellaan mitä tää viikko sit tuo tullessaan olojen kans. Nännit nyt edelleen vähän arat, mutt muute ei sen ihmeempiä. Ammulla oliski sit aikanen herätys, ku on aamuviikko, joten painelenpa nukkumaan. Hyvää yötä ja kivaa viikon alkua kaikille! :) :wave:

:heart: 5+4 :heart:
 
Uskaltanen liittyä tänne puolelle :) Täällä odotellaan pikkukakkosta syntyväksi joulukuussa, alustavasti LA olisi 11.12. Tarkkaa ei voi sanoa kun sain keskenmenon 28.2 ja oviksen tikutin 18,19 ja 20.3 veikkaan et ovis oli varsinaisesti siinä 20.3, menkkoja ei kerennyt välissä tulla ja ekasta yk:sta tärppäsi tuo keskenmennyt ja nyt tärppäsi heti perään tämä... Ennestään "pieni" poika 5/07... Nyt odotellaan p****t housussa et pysyykö tää kyydis...

Onnea minunkin puolesta kaikille joulumasusille :heart:

Vatukka ja Lölli 4+2
 
iltaa kaikille, taalla ei vielakaan mitenkaan kauhean paha olo. Hiukan vasymysta ja valilla kuvottaa. Pahin olo on yleensa imettaessa. Ajattelinkin, etta pitaisikohan meidan luopua aamusyotosta ja syoda tissia vaan iltaisin. tytto kuitenkin kohta vuoden, eli ei enaa mikaan pikkuvauva.

Mulla on muuten pompannut masu esiin jo nyt viikoilla 6-7. Niin kavi kylla viimeksikin. Eli taalla turvotus on ainakin yksi oire.

onnea uusille plussanneille
 
Tervetuloa ja onnittelut kaikille uusille plussanneille minunkin puolestani :heart: :heart: :heart: Ihana että meitä on täällä jo näin monta :heart: :heart: :heart:
Nukuin tuossa illalla jo, olin heti kuuden jälkeen jo kuoleman väsynyt. Nyt heräsin vessaan ja tunnen ihmeellistä painon tunnetta ihan alavatsassa ja välillä tuntuu ihan kuin elohiiri olisi siellä syvällä jossain ????? :eek: :eek: :eek:
Mitähän ihmettä meinaa? Olo on etova :x
Nyt jännittää huomen aamu kun olis töihin lähtö, ei kai oksentelu ala jo nyt? Ja tietty sit paljastun töissä. Toisaalta pelkään et kaikki ei ole kunnossa ja ramppaan veskissä kyttäämässä et alkaako vuoto :/
Miksi tämä alku on aina tällästä (tai no ekan kanssa ei kyllä ollut kun olin niin nuori ja tietämätön kaikesta. Sitä vaan kuvitteli et kun tulee raskaaksi niin tietenkin se johtaa synnytykseen :saint: No ekassa raskaudessa ei ollutkaan mitään ihmeitä sen jälkeen onkin ollut vaikka mitä!
Nyt pitäis mennä varmaan nukkumaan, katsotaan tuleeko uni vai valvonko ja kuulostelen masuani ja ällöä oloani :wave:
 
Tervehdys!

Jospa sitä uskaltaisi kanssa liittyä tänne... Vajaa viikko sitten tein kaksi testiä ja molemmat läväytti positiivisen tuloksen n. 20sekunnissa. Neuvolaan soittelin ja eka aika varattuna 21.4. Nyt jännittää ja paljon! Mietteissä vaan: "Meneekö kaikki hyvin, mitäs jos ei, kyllä se varmaan hyvin menee ja mitäs jos ei..."

Raskausviikoista en ole vielä ihan varma, koska viimeiset menkat oli tosi omituiset ja niukat. Mutta luultavasti vasta viikolla 5, koska pahoinvointia ei ole ollut vielä paljon, vain vähän kuvotusta. Oireita: päänsärky, "menkkakivut", kuvotus, arat rinnat, hirveät ilmavaivat ja tosi paha röyhtäily???

Olen 26-vuotias ja mies 28-vuotias. Yhdessä ollaan oltu rontti 8 vuotta, joista 4,5 vuotta naimisissa. Elokuussa jätettiin pillerit pois ja nyt sitten tärppäsi. Ollaan niin onnellisia vihdoin saadusta plussasta, että kerrottiin heti molempien perheille ja lähimmille ystäville. Nyt vaan toivotaan että kaikki menisi hyvin. Nettilaskurin mukaan laskettu aika olisi 3.12. :heart:
 
tervetuloa uusille! ja onnittelut plussasta! :heart: mäkin joudun syömään tiuhempaa, jos en syö niin käy kuvottamaan/etomaan. mut sit jos ehtii tulla päälle niin helpottaa ku väkisin syö. töihin pitäs lähtä. mietin et meenkö fillaril vai bussil. aika sateiselt näyttää niin varmaankin bussil... tänne ei muuta kummosempaa..

äippäliini83 ja rv 5+5
 
Onpa tullut mukavasti lisää uusia porukkaan! Tervetuloa! Ja onnittelut plussasta! :heart:

(.( Täälläkin havaittavissa heikkoa ällötystä ennen aamiaista ja päivälläkin, jos pitkä väli ruokailussa. Rinnat on kans aika arat, illalla ku liivit ottaa pois ne tuntuu tosi pinkeiltä. Mieskin huomannut että ovat turvoksissa. Alamahajomottelu hieman vähentynyt, tilalle tullu harvakseltaan sellasia pistoskipuja, ei mitään hälyyttävän kovia kipuja, mutta semmosia tuikkauksia.. :p
Ens viikon ke ois sit ultra, tuntuu että aika ei kulu millään ku sitä niin kovasti odottelen..

5+6
 
Ihanaa kun uusia plussalaisia ilmottautuu kokoajan joulukuulle :saint: :heart: :heart: :heart: :heart: Onnea kaikille uusille plussanneille :heart: :heart: :heart:

Mulla ärtyvyys kynnys aika herkillä, liekkö johtuu väsymyksestä, etovasta olosta vai hormoonimuutoksesta, mutta tiukilla otti töissä etten pillastunut ihan totaalisesti. sit vaan kokoajan ajattelin et "ei olis enää montaa kuukautta, kunpas tietäisit"... (pomon kanssa vähän kenkä puristaa)

Vaan jospas tää tästä...katsotaan miten huominen menee :D
 
Kukaan ei oo päättäny sit Itsenäisyyspäivään laittaa laskettua aikaa. On muuten aika hyvin täynnä noi joulukuun alun päivät. Vaan kai sinne 6.12 vielä joku tupsahtaa :LOL:

Tänään ei oo ollu minkäänmoista huonoo oloo, vaikka nytki on karsee nälkä. Pitäs lämmittää ruokaa ja lähtee sit vissiin käymään kaupassa. Ihmettelen kyllä jos alkuoireet muka loppu ku seinään, alkaa jo epäilyttää onko kaikki ok. Vaikka ei kai tässä nyt mitää outoo ole, ettei oo nyt mitää tuntemuksia. Kai niitä voi vielä myöhemmin ilmaantua jos on tullakseen.

Töissäki selvisin tänään kunnialla, ei tarttenu alkaa keksimään selityksiä miksen tarkasta, kun tänään ei onneks laitettu tarkastukseen. Vielä kolme päivää pelko persiissä jos minua yritetään sinne tunkee. Mullon pääsiäisen jälkeen lomautusviikko, ett jos tämän viikon selviäis kunnialla, nii ei ehkä sit lomautuksen jälkee ois enää nii paha juttu sanoo, etten tarkasta. Tosin sitä en tiedä sanonko syytä vielä siinäkää vaiheessa. Koskaan ei tiedä pysyykö natiainen mukana.

:heart: Minä ja maha 5+5 :heart:
 
Viides09, mulla oli myös viime viikolla tuollaista paineentunnetta alamahassa ja pientä "kutittelua" välillä :)

Mä oon niiiiiiiiin väsynyt! Mutta yöllä kuitenkin heräilen koko ajan enkä saa heti nukuttua. Voi kuinka raivostuttavaa!!! Aamulla olin hieman huonovointinen, samoin nyt. Eli tasaisin väliajoin pitäis syödä. Toivottavasti ei tarvi oksentamaan ruveta!

Pitäis tehdä ruokaa, mutta en millään jaksaisi. Saako hakea pizzaa?? :D

Niin ja onnea taas uusille :heart:
 
Tervetuloa uudet ja onnea kovasti :flower:

Eilen illalla oli sellanen olo, että miten voin mennä töihin ja olla niin kuin ei mitään olis tapahtunutkaan. No hyvin se työpäivä meni eikä tätä asiaa ehtinyt miettimään paljoa kun niin kiireistä oli. Tänään ei ollut pahoinvointiakaan. Vessasin tosin sain juosta ahkeraan. Ja on väsy! en jaksanut lähtee töiden jälkeen lenkille, vaikka oli viel aamulla suunnitteilla.

Tänään kerroin yhdelle ystävälle. Hän on saanut kuukausi sitten vauvan ja oli ihana jutella tästä alkuraskaudesta "livenä" jollekin joka on kokenut saman :) Taitaa mennä kyllä niin, että ystäville tulee kerrottua tässä aika alkuvaiheessa. Mä kun oon niin malttamaton.

Varasin ajan myös varhaisultraan yksityiselle maanantaille 4.5. Silloin olis viikko 8, joten pitäs sydämenlyönnitkin jo kuulua. Neuvolaan en oo viel soittanut. Ootteko te varmistanut raskauden oikein labratesteillä?
 
JääKyynel, minulla siis ilmeisesti LA on 6.12. =)

Yön Musta Ninjapinja, saa hakea pitsaa, itsekin tein niin vkonloppuna, nam! :p

Täällä jatkuu pelko kovana, eikä yhtään helpottanut kun koulusta kotiin ajaessa alkoi kohdun kohdalla kohtuu kova kipu. Vuotoa ei onneksi ole tullut ja kipukin jo vähän hellittänyt. Rukouksen voimalla... :heart: :heart: :heart:

Niin ja onnea kaikille uusille plussasta!!

pööpötti ja masukki 5+1
 
No nih, alkaahan ne alku kuun päivät täyttyä pikku hiljaa. Se on sit eria asia miten me sit oikeesti poksahdellaan jos kaikki hyvin menee :)

Vähän tuntuu epäreilulta, että te muut ootte saanu neuvolaan aikoja niin aikasi. Mulla itellä ku on vasta siellä 28.4. ja sillo minun laskujen mukaan mennään jo mekei rv 9. Tosin toiha on se normi aika mennä, mutt silti. Ja muutenki teillä on se varhaisultra paljon aikasemmin, ku mitä mulla tulee olemaan. Mutt en valita, pääasia että edes on se aika yms. neuvolaan :D

:heart: Minä ja masu 5+5 :heart:
 
Mua vaivaa kans noi yölliset heräilyt, yleensä kun nukun tosi sikeästi koko yön. Rinnat on myös kipeät. Must on kiva kun mun lähin ja oikeestaan ainoa työkaveri tietää, ei tarvitse varoa sanojaan kokoajan:) Työkaveri kutsuukin masuasukkia Rusinaksi:)
Mulla on tullut nyt lähiaikoina polvitaipeeseen patti ja tänään käväisin lääkärissä. On pinnallinen laskimotukos eli ei mikään vaarallinen onneks. Lähdetään torstaina vaan reissuun ja on pitkä lento edessä niin rupes pelottamaan. Lääkäri suositteli lentosukkia kun jo kuulemma alkuraskaudessa jo on kohonnut veritulppariski...Vanhaks kun tulee niin ei mikään oo niin helppoa. Esikoisen sain jo 22v ja tuntuu ettei ollut mitään vaivoja.
 
Täällä on muute kans yks joka nukkuu tosi huonosti öisin. Aina se on sitä mulla välillä ollu, mutt nyt tuntuu, että se on sitä samaa joka yö. Toivottavasti unen laatu paranis tästä piakkoin. Tänään ollu ihan poikki töistä tulon jälkeen :/

Asiasta kukkaruukkuun. En tiedä oletteko jo keskustelleet. Kuinka moni syö niitä raskausajan vitamiineja? Miten paljon syötte jos syötte? Aattelin vaa kun joka paikassa on siitä foolihaposta, ett sitä pitäs saada tarpeeks sikiön kehityksen takia. Mulle ihan uus juttu, sit vasta ku näillä suvuilla aloin pyöriä oon törmänny aiheeseen :ashamed: :ashamed:
 
Nyt on ollu jo kolmatta päivää etova olo. Tekee mieli syödä, mut ei oikeen pysty ku meinaa tulla ylös... Väsymyksestä ei tietoakaan, vaikka olen kolmisen yötä nukkunut ihan liian vähän ja todella huonosti (mahaa jomottaa..) Toivottavasti nää tästä pikkuhiljaa helpottais.
 
Jääkyynel syön multitabsin raskausvitamiinia ja sitten gyneltä saadulla reseptillä vielä tota foolihappoa erikseenkin.

Hirvee väsy jo nyt vaikka kello vasta kahdeksan. Jääkaappikin alkaa olla ihan tyhjä, mutta tuntuu ihan ylivoimaiselta suoritukselta lähteä kauppaan. Tää on nyt sitten varmaan tätä aika pitkään :)

Leppis ja pieni rv5+0
 
Mä aloin kanssa heti syömään sitä multitapsin raskaus monivitamiinia. Kummilapsen(1v.) äiti suositteli ja sanoi itsellä toimineen.

Tänään töissä tuntui pari repäsevää vihlasua, mut ei varmaan mitään aihetta vielä huolestua.. Nii ja työmatkalla yskiessä repäsykipuja...

Mä en oo kanssa tänään töiden jälkeen mitään muuta tehny ku nukkunu. 2,5h päikkärit ja vois mennä taas nukkuun. Olen ollu hereillä päikkyjen jälkee puol tuntia... Pitäis käydä kaupassa kans mut ei millään jaksais... Inspiraatiot kateissa! =)
 
Olenkohan hätäinen... :D Huomenna meinasin vihdoin ja viimein saada tehtyä testin kun menkat ei ole vieläkään alkaneet, viimeiset menkat oli 27.2...

Alamaha on turvonnut, muita oireita ei ole. Palaan huomenna ja katsotaan liitynkö joukkoonne =)
 
Mua nyt jännittää, mulla huomenna tutkitaan toi rinta (en muista kerroinko täällä vai vain tuolla yleisellä puolella), mutta siis huomenna tehdään ultra (arvatkaa tekiskö mieli kysyä et voisko ultrata saman tien masunkin :saint: ) Vaikka ei taida näkyä mitään sillä vatsanpäältä olevalla ultralla?


Edelleen tosi väsynyt olotila, haukotuttaa kokoajan ja etova ello olo :x Mutta ei vielä sellainen että pitäis oksentaa
 

Yhteistyössä