***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

no mä oon jahkaillu tuota varhaisultraa aika pitkään, ja tänään mietin sitä oikein kunnolla, ja jäi semmonen tunne että haluan sinne...eli syy, mä haluan...
Aika on vasta rv8+6 12.5 klo10.40.Kysyin paljon se kustantaa, sanoi että 80?.

Kai se on ok ku on noin myöhään?...tuostahan on vaan tyyliin 3viikkoa siihen np-ultraan...

Onko turhaa, kannattaisko kumminki odottaa siihen np-ultraan, ja säästää 80?...???
 
Mauahtavaa Mä kans esikoisen aikaan ihmettelin miten jotku sanoivat kovinkin aikasin tuntevansa liikkeet. Mä tunsin vasta ekat josksu 16-17 viikolla ja varmaan tuonne puolenvälin paikkeille ne oli tosi hentoja. No mulla kyllä olikin istukka etuseinässä ja sanoivatkin että vaimentaa liikkeiden tuntemista. Tiiä sitten miten ois tuntuneet jos se istukka ois ollut takana. Mut luulen tosiaan että ne "liikkeet" varhaisilla viikolla on vaan suolistossa olevaa ilmaa.

Äh, en sitten päässyt sinne neuvolaan läpi tänään ja tajusin että se johtui DNA yhteyksien pätkimisestä. Ei sillä puhelimella nimittäin päässyt mihinkään muuhunkaan numeroon. No mut huomenna uusiksi, eipä tuonne mikään hengenhätä oo.

Mä huomasin että ois auki just passeli työpaikka minulle. Siinä ois töitä nyt toukokuulla parisen viikkoa ja sit syksyllä useampi kk. Sais kesän olla kotosalla tai tehdä muita sijaisuuksia ja sit hyvällä tuurilla kerkeis olla just sen 4kk töissä ennen äippälomaa että ois mahdollisuudet saada isompi äippäraha. Mutta nyt vaan mietityttää tuo toukokuun loppu, että miten tämä pahoinvointi käynnistyy...Esikon aikaan se alkoi rv10 ja jos tämäkin menis niin ni kerkeisin just ton toukokuun tehdä töitä ennen sitä, mutta mun tuurilla se alkaa nopeemmin ja ei ois kiva heti alkuun ilmottaa että ai niin mä jään sit saikulle. Viimeks oksenkin pari viikkoa aamusta iltaan joten töissä käyminen ei ollut mikään vaihtoehto, kun edes tolpillani pysynyt. Eihän sitä tietty tiedä vaikka sitä ei nyt tuliskaan, mutta pelkään pahoin että tulee. Nyt on siis dilemma, hakeakko vai eikö....Tai no ainahan sitä voi hakea ja peruu vaikka sit jos sattuu sen saamaan ja näyttää siltä ettei pysty.

Sanle 5+0
 
Hey. Tuosta varhais ultrasta,,,Asuaan pienellä paikkakunnalla ja meijän neuvolassa ultrataan ekalla neuvolakäynnillä,suunnilleen kun viikkoja on 8. Siinä on sitten jo näkynyt sydämmen syke.Ja sit se meijän neuvolan täti on niin ihana että se ultraa jos pyytää,eli melkein joka käynti. =)
 
Sanle: Esikoisesta en muista koska aloin tuntemaan mutta kakkosesta tais olla viikkoja 16-17 ja sitten mies tunsi 19+ ekan kerran päälle pienen muksahduksen. Kolmosesta ekat "kuplat" oli 15+ suunnilleen mutta silloinkin liikkeet "katos" viikoksi joskus 17 viikon tienoilla ja johan tuli harmaita hiuksia et mitämitä!! No, samaa mieltä sun kanssa että muita muljahduksia mahassa on aikas paljon ja ne helposti menee sekaisin liikkeiden kanssa. Ja sekin että kun ei ole ekaa odottamassa niin sitä pystyy muistista hahmottamaan ne pikkuiset potkut, haamupotkuiksikos niitä kutsuttiin :)

Joo vähä oon koukus tähän palstaan taas. Pakko sammuttaa kone etten koko ajan ravaa kattoos onko joku kirjoittanut jotain.. :/
 
liikkeistä, mulla ekasta alko tuntuu liikkeet joskus vk17-18, ulospäin näkyvät vk20 tienoilla.. kakkosesta liikkeet tuntu vk14-15 ja ulospäin ne tuntu vk17 :eek:

Elukoita on kissa, koira ja silliloota. hevosesta täälläkin haaveillaan,ei vaan onnistu ennen lottovoittoa kun sitten tarvii isomman tontin.

Alku ultra, meillä pääsee tk lääkärille ku nätisti pyytää, yksityisellä näköjään maksaa n.100?.
Ja nyt vedetään kaikki menot minimiin, ei tietoa jääkö ukko työttömäks vai vaan pitkälle lomautukselle.. tosi huono sauma vauvalle siis. :| no, selvittiin sitä esikonki aikaan niin kyllä nytkin.
 
Hirveästi tekstiä, kun ei ole pariin päivään ehtinyt käydä kurkkaamassa.

Monia tuntuu mietityttävän taloudellinen tilanne ja sama on täällä, vaikka molemmat vakituisesti töissä ollaan ja ei siinä mielessä ole huolta. Saan sitten itsekin kuitenkin työtulojen mukaan vanhempainrahan, kun meillä työnantaja maksaa äitiysloman ajan palkan tai ainakin osalta. Mutta lainan lyhennyksiä on maksettava ja mutta silti uskon, että pärjätään, kun multa jää kuitenkin sitten paljon menoja poiskin. Ja tiedän, missä kaikessa saan säästettyä ja talouttaa tasapainossa pidettyä.

Ensi viikolla olisi nyt eka neuvola, saa nähdä mitä siellä tuumitaan. 13.5 nt-ultra ja sitten ehkä saisi tämän jännityksen pois suurimmaksi osaksi. Tai voi sitten ruveta jännittämään muita juttuja.

Tänään kävin parin työkaverin kanssa kirpparilla ja sanoivat, että katseles jo vauvajuttuja. Siihen kyllä sanoin, että mitään en osta ennen kuin ollaan tarpeeksi pitkällä, kun mihin minä niitä vielä säilösin ja sitten jos kaikki ei olekaan hyvin, niin ovat muistuttamassa ja pahaa mieltä tuomassa. Ja kai minä sen verran taikauskoinen olen.. Mutta tulevalle kummilapselle voisi kohta ruveta jotain katselemaankin.
 
Kamalasti tullu taas tekstii....Itse yritän vielä malttaa mieleni ja enemmän taustailla toistaiseksi.

Mama-L, Vauva-10 :hug:

Äippäliini,pööpötti,E-V-A :Onnea kaikille mahtavista ultra kuulumisista

JM:Toivottavasti kaikki on nyt kuitenkin hyvin..paljon peukkuja

Jenninholle myös myöhäiset onnittelut rouviintumisesta :flower:

ON: Pahaolo jatkuu ja on 24/7. Eilen aamulla oli kakstuntii ihan mahtava olo ja heti se huoli vaan iski päälle, et nytkö tää sit loppu... No kunnes olotila taas oli ihan kamala. Ei sitä osaa siis nauttia yhtään, jos hetken on ihan hyvä olo. Töistä pitäny muutama päivä olla saikulla. Ei vaan kykene. 28.4 olis eka neuvola, joka siis ihan lappujen täyttelyä ja 8.5.olis eka lääkäri.En tiedä kuin sinne asti jaksan odottaa....

Tupakanpoltosta: Kun sain tietää raskaudesta rupesin heti hieman vähentämään. Kuudennella rv viikolla pahaolo yltyi niin kovaksi, että ei tulis pieneen mieleenkään laittää bostonia huuleen. :x Juu välillä tulee tilanyeita et kamalasti tekee mieli, vaikka pahaa tekeekin. Kerran jopa menin tupakalle ja ekojen savujen jälkeen okselle...et lopetus on tapahtunut sanotaanko ihan luonnollisesti :p

annmarii rv7+0
 
ralli
En minäkään esikoisen liikkeitä tuntenut kuin ehkä joskus viikolla 18. Olin kyllä silloin sen verran noviisi etten edes ymmärtänyt kyttäillä potkuja aikaisemmin. Mahani kun on "ilmavaa" sorttia niin luulinkin potkuja ilmavaivoiksi aika pitkälle (noloa). Nyt kyllä vahtaan ja käy toisinpäin :LOL: . Eikä masukaan pullahtanut tyrkylle kuin puolessa välissä. Turha tässä varmaan odotella mitään näkyvää ainakaan alkukesästä...
 
liikkeistä esikoisen aikaan tuntui rv 16 ja mies tais tuntea rv 19 silleen et menin sänkyyn mahalleen ja mies laittoi käden mahan ja patjan väliin :LOL:
elukoita meillä on nyt 1 sekarotuinen koira,hoffin näköinen,tammikuussa enkeliksi lähti rakas bullmastiffini 11 vuoden ikäisenä..elokuussa tulee bullmastiffi pentu..
heppa tulee heti kun saadaan oma talo..heppaillu oon jo kauan ja ylläpidossa on aiemmin ollu kopukoita..

käytiin miehen kans just ajelee moottoripyörällä,olipa ihanaa pitkästä aikaa,anoppi oli esikon kanssa pihalla sen pari tuntisen :heart: pitäs lähtee kohta kävellen kaupas käymään..mä aloitan parin viikon päästä työt taimitarhalla,pakko kartuttaa vähän tuloja niin on isompi äippäraha,eikä se minimi..sit hain yhteen yksityiseen hoitokotiin,saas nähä nappaako sinne..

anoppi varmaan jo tietää että vauva tulee,tätä mun mahaa ei yksinkertaisesti voi peittää enää..saman kokoinen on ku esikon aikaan rv 20 |O suurin osa tietysti turvotusta mutta silti..ja täälläkin mies joutuu iltaisin kärsimään peiton alla mun paukuista :LOL: voi raukkaa :ashamed:

ihana ku ei oo viel ollu pahoinvointia,esikoisesta oli jostain 10 viikosta 20 viikkoon saakka..

niin ja mä oon savosta :wave: kirjoittelen toisessa pinossa toisella nimimerkillä,viime kesänä tavattiin sen porukan kanssa ja päästiin 2+ lehteen..
 
hei vaan kaikille! mä tunsin esikoisest ekat hennot liikkeet viikoilla 16+ ja ukko joskus 22+. täällä ei pääse alkuraskauden ultraan ellei oo jotakin epäilyjä, meijän neuvolas ei oo ultra laitetta lainkaan ja kaikki tehdään keskussairaalas. siksi menin yksityiselle ja se makso kelakorvausten jälkeen jotain 74e. eli mun mielestä ihan kohtalaisen edullinen. ukko ei ollu esikoisest ultras mukana (silloin kunta tarjos ainoastaan rakenneultran ja ei menty yksityiselle). se oli silloin yksin töissä ja firma pieni, niin ei päässy, mut loukkaannuin sille verisest kun ei tullu mukaan.. nyt sit tuli ja oli ihan ihmeissään et miten selkeest se näkykään kädet, pää ja vartalo sekä syke. mies oli kertonu töissä jo pari viikkoa sen jälkeen kun saatiin tietää että oon raskaana. oli ilmottanu et haluu säästöön pekkaspäiviä koska tulossa on ultria. ihan kiva et nyt on kunnol mukana täs. mut varmaan ymmärtää enemmän kun on esikoinen tossa pyörimässä... seuraava ultra on viikoilla 11-12 ja sit lääkärineuvola jollain viikolla 14. niitä odotellessa.
kertokaa jos en oo huomannu päivitellä tietoja. nyt kun oon taas ollu töissä niin on superväsy olo ja oon yrittäny lukea kaikki mut voi olla et jotain jääny välist huomaamatta. esikoinen yhä kipeä (tänään 6.pvä) ja ukko on sen kans huomisen kotona. onneks tulee viikonloppu!!! :D saa levätä!
 
ralli
Nina82: jos nyt pätkääkään lohduttaa niin minulla ei ollut mitään muuta raskausoiretta ekasta kuin että tissit vähän kipeet. On tää riipovaa odottamista. Ekana vahtas ovulaatioita ja kuvitteli et ku r-testi plussaa ni taivas aukenee. Mitä vielä...
 
täällä varhaisultra takana. Ja maksoi 120e :headwall: Koskaan en oo maksanu yli 80 euroa mut tulipahan tehtyä. Alkio löytyi 5mm ja myöskin syke. Vastasi kuulemma viikkoja oikein hyvin. en pitänyt lääkäristä joka totesi "ei täällä taida mitään olla" 2 sekunnin vilkaisulla !! Prkl.. sydän hyppäsi kurkkuun varsinkin kun on näitä fiiliksiä ollut ettei kaikki ole hyvin. Ihan saman kokoinen papu kuin edelliset vauvelit samaan aikaan... Se sykkeen löytyminen oli kyllä ihan ykkös juttu. Uskalsi onnitella ja käski varata neuvolaan aikaa :)
 
Koivunkäpy: Etelä-Savossa asustellaan mie, mies, poika ja kaksi cornaria :D Eipä tuo tainnut yhtään selventää asiaa :LOL:

Mitäs vielä... luin kyllä kaikki läpi mutta nyt en kertakaikkiaan jaksa kommentoida mitään mihinkään. Tulin nimittäin juuri hetki sitten työpaikan henkilöstöpalaverista puimasta sitä mitä joku sanoi jollekin ja miten se joku sen otti ja millainen sävy siinä oli ja mitä se tarkoitti ja tarkoittaako tämä nyt sitä että minua ei arvosteta ja nyyh nyyh. Prkl! Aikuiset ihmiset!!!! Luojalle kiitos ettei koko jupakka oikeastaan koskenut minua lainkaan, tyynesti katselin pöydän toiselta puolelta kun kyyneleitä vuodatettiin. Että hauskaa huomista työpäivää vaan!

Odottelen tässä poikaa kotiin, sais tulla jo kun kuudelta on aamulla herätys, pitäis olla kohta jo nukkumassa. Toivottavasti syöttäävät iltapalan ennenkuin kippaavat sen kotiin, tämä oli toivomus.

Omaan oloon ei mitään uutta lisättävää. Paitsi että joku kysyi vatsan toiminnasta, täytyy todeta että juu ei oo kyllä ummetus vaivannut.
 
Joillain oli hyviä ultrakuulumisia, onnea! :flower:

Täällä vähän joka päivä vaihtelee oireet...toisinaan tekee huonoo jos ei oo syöny, muttei joka päivä. Väsyttää, rinnat on turpeet ja arat. Vattalla jotain pientä kiputuntemusta aina välillä. Vielä en oo varaillu neuvolaan aikaa, oon miettiny myöskin tota varhaisultraa yksityisellä. Olis kiva tietää onko siellä ketään ja onko raskaus oikeessa paikkaa. Viimeks alkio oli lakannu kehittymästä joskus 5+ viikoilla, muttei antanu mitään oiretta et kaikki ei olis kunnossa, ennenku alko vuotaan pois 11 + viikolla... jotenki haluais tietää jos jokin on pielessä ennenku kärsii koko alkuraskauden "vaivat" saamatta mitään palkintoo... :ashamed:
 
voi olipas kiva kuulla että oli ollut hyvä käynti ultrassa lääkäriä lukuunottamatta......
noh itse kävin tossa vähän lenkillä ja laitoin saunan päälle nyt on kyllä aika poikki olo ku oli toi keli niin upottava ei meinannu kelkkajälki pitää... tulipahan liikuntaa oikein kunnolla...
 
jaahas muistuttaa tuo mahaasukki että vähän rauhallisemmin ku tulin sieltä lenkiltä joka oli umpisessa rämpimistä ku oli niin sohjo keli niin tuli huono olo ja alamaha on nyt kipeä toivottavasti ei nyt tuu mitään vakavaa... :(
 
Niin mulla olis la laskureiden mukaan 17.12...Mutta ans nyt kattoo miten tässä käy. On nimittäin nipistelyt muuttuneet vähän toisenlaisiksi kivuiksi ja kun ei ole aiempaa kokemusta raskaudesta niin ei mitään käsitystä että mikä on normaalia ja mikä ei. Lievältä supistelulta tää ainakin tuntuu, pitkin päivää tulee aina sillon tällön...että ei hyvältä vaikuta. Ja huomenna pitäisi lähteä urheilemaan viikonlopuksi, kun ei mitään vedenpitävää selitystäkään keksinyt poisjäännille :/
Mulla muuten kanssa unet loppuu kuin seinään viiden ja kuuden välillä, ja keskellä yötä täytyy rampata vessassa |O Siitä puheenollen, täytyy varmaan alkaa suunnata kohti sänkyä, jotta ehtisi taas riittävästi nukkumaan...
 
Mun neukka täti sanoi noista kivuista sen että, jopa semmonen kipu on ok jos joudut meneen sikiöasentoon. Ja tämmösiä kipuja mulla oli viime raskaudessa...ja kaikki meni hyvin.
Eli semmonen kipu tarkoittaa vaan että kohtu kasvaa ja liitokset venyy..
 
Ja niin muuten, noista vessa hädän lisääntymisestä, käyn normaalisti yhden kerran per yö vessas, nyt käyn helposti joka toinen tunti :kieh: , eli 5-6 kertaa...
Ja mulla ainaki ilmavaivat ja kakkos hätä saa aikaseks että alavatsaan tulee arkuutta, jälkeenpäin arkuus häviää. Johtuukohan siitä että kohtu nyt niin noiden suolien alla...
Ja täällä ainaki ripuli on yksi raskausoireista...oli sama viime raskaudessa, ja nyt näköjään myös :x
 

Yhteistyössä