***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Nina82 Ei se pahoinvoinnin puuttuminen vielä tässä vaiheessa merkkaa mitään. Netistä just luin että yleensä se alkaa rv6 jälkeen kun istukka alkaa erittää gonadotropiinia, eli raskaushormonia ja huippunsa saavuttaa 8-9vk paikkeilla. Mulla esikon aikaan pahoinvointi alkoi vasta rv 10 ja loppui rv 12. Joten se ei todellakaan merkkaa mitään että pahoinvointia ei vielä oo. Ei oo mullakaan vaikka oon tietty sinua jäljessä viikoissa. Mun kaveri sai viime kuussa vauvan ja sillä ei ollut MITÄÄN raskausoiretta koko raskausaikana, paitsi kasvava maha ja vauva :LOL: Ja en usko että tässä vaiheessa "rasituksella" on hirveesti vaikutusta masuasukin mukana pysymiseen, joten reippaile ihan hyvillä mielin, ei se vielä voi vaikuttaa negatiivisesti.

Sanle 5+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Nina82 Ei se pahoinvoinnin puuttuminen vielä tässä vaiheessa merkkaa mitään. Netistä just luin että yleensä se alkaa rv6 jälkeen kun istukka alkaa erittää gonadotropiinia, eli raskaushormonia ja huippunsa saavuttaa 8-9vk paikkeilla. Mulla esikon aikaan pahoinvointi alkoi vasta rv 10 ja loppui rv 12. Joten se ei todellakaan merkkaa mitään että pahoinvointia ei vielä oo. Ei oo mullakaan vaikka oon tietty sinua jäljessä viikoissa. Mun kaveri sai viime kuussa vauvan ja sillä ei ollut MITÄÄN raskausoiretta koko raskausaikana, paitsi kasvava maha ja vauva :LOL: Ja en usko että tässä vaiheessa "rasituksella" on hirveesti vaikutusta masuasukin mukana pysymiseen, joten reippaile ihan hyvillä mielin, ei se vielä voi vaikuttaa negatiivisesti.

Sanle 5+1


kiva kuulla positiivisia uutisia kiitos... tuli taas hyvä mieli
:)
 
Mulla esikoisen kohdalla ei oikeastaan mitään oireita. Kahdessa km kummassakin pahoinvointia ihan kunnolla ja kesken meni, että ei se mitään kerro. Nina82Ole onnellinen oireettomuudesta(vaikka varmaan näin alussa vaikeaa onkin) :)
Nyt on pahoinvointi ollu ihan mahdotonta. Hetken kun on parempi olla niin luulee jo vaikka mitä...Ruoka ei maistu eikä juominen.Kaikki oksettaa. Jääkääpin kun aukaseekin niin yökkäyttää... :x Saas nähdä kuinka tän raskauden käy...En tiiä mut jotenki silti on erillainen olo, mut onko sit vaan toive ajatteluu...
 
Päiviä!

Elossa ollaan :wave:
Nyt ei oo jaksanu käydä ku pikaseen lukemassa täällä jutut, ei oo jaksanu muuten kyllä kommentoida. Eilen oltiin muutenki menossa siitä lähtien kun tulin kotiin. Siis sitä on ihan poikki, kun töistä tulee kotiin. Josta tuli mieleen, ett tänään oli töissä pakko taas yhdelle tunnustaa raskaus, kun kyseli, että millonkas te ajattelitte lapsia hankkia vai hankitteko. No onneks tää ihminen on sellanen ettei tasan kyllä kellekkää juorua. Onneks osaan vähän katsoa kelle myöntää asian ja kelle ei.

Tänään oli kyllä tarkotus haravoida piha loppuun, mutt ei vaa jaksa muuta ku maata sohvalla. Oli tarkotus autoki sisältä siivota, mutt ei sitäkää. Muutenki nää oireet iha kummallisia. Tänään ei oo sillai ollu huonoo oloo, mutt jatkuva nälkä kyllä. Sit eilen ja tänään ei oo tissit ollu yhtää kipeet eikä kyllä niin turvoksissakaa. Voiko seki sit noin paljon vaihdella? No minun onni vaan jos ne ei nyt oo kipeet. Sellaset pika kuulumiset.

Tiistaina ois se eka neuvola, ei jaksa oottaa :)

JK ja Lilli

 
Täälläkin oireet ovat melkeinpä päivittäin vaihtelevia, huhhuh. Kyllä miehelläni on kestämistä!

Kyselisin sellaista, että voiko YTHS:n [Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiö] kautta saada yksityiselle lähetteen varhaisultraan? Onko mitään tietoa? Olen onnellisena lukenut teidän varhaisultrassa käyneiden kokemuksia, ja yksityisten lääkärien vaatimia rahoja en nyt omista. :|

Grace & Little 6+3 :heart:
 
Ihan nopea kommentti vain.- Mikäköhän ihme on kun maksoin femedassa 130 e varhaisultrasta :attn: jos muille sanotaan 80 euroa!! Ja kela korvauksen sain koko summasta kyllä ja lääkärikin sanoi ettei saa mutta vastaanottovirkailija totesi että lääkärillä väärää tietoa... voi perkele kyl harmittaa maksaa 50 euroa enemmän kuin muut idiootti lääkärin diagnoosista. antoi yhden kuvan mukaan johon merkinnyt ruksit päähän ja pyllyyn mut vauva kun on niin pieni ettei siitä kuvasta kyl muuta näy kuin ne ruksit...
 
Mamx2 itse soitin sinne ja kysyin suoraan, kenellä on halvinta, kun lääkärit saavat itse määritellä taksansa. Sain sitten ajan Kari Teramolle, joka on Suomen ja kai vähän maailmankin diabetesraskausguru, vaikkei mulla mitään raskausdiabetesta ole ainakaan ennen ollutkaan.

Olen ihan flunssassa ja taas herättiin kuuden jälkeen vaikka mentiin nukkumaan kymmenen maissa. Miten noin pieni ihminen voi tarvita vähemmän unta kuin iso?

Bellona 5+5
 
tervetuloa malttamaton! :heart:
huomenta! pitäs lähteä siskon mökille haravoimaan tänään ton esikoisen kanssa... pitää sille vissiin ostaa oma harava, että siitä tulee mitään... mun ois pakko ostaa jotkuu mammapöksyt, kaikist housuist jää hirvee painauma mahaan jne... ja suurin osa ei mee ees mahan kohdalt kiinni... että sellasta turvotusta... :D
 
Huomenta tonttumasut!
Täällä kans herätty hyvissä ajoin. Pari koneellista pesen pyykkiä ja sitten nokka kohti mökkiä! Nyt on ihana päivä nauttia raittiista ilmasta ja meren rannasta. B)
Oikein ihanaa lauantaita koko poppoolle! :heart:

Delfis 8+4 (enää 2 yötä ultraan) :heart:
 
Huomenia vaan kaikille tai päivääköhän se olisi tähän aikaan :LOL:

Minä ainakin olen onnellinen kun mulla alkaa oireet hävitä, en pidä sitä merkkina mistään huonosta. Väsymystä on aika ajoin ja tietyt asiat tekee pahaa, mutta niitä osaa vältellä. Vatsa kipuilee aika ajoin, mutta kun eivät ole mitään järkyttäviä, niin en jaksa huolestua.Miehelle nauroin, että pitäs olla lukematta mitään ja olla täysin tietämätön kaikesta, niin ei osaisi huolestuakaan.

Mutta mikä parasta tänään: yövuoro ja sitten alkaisi viikon loma. Ensi viikolle on hirveästi ohjelmaa neuvolasta reissuamiseen Jyväskylään ja Ouluun. Hauska viikko tulossa!
 
päivä mennyt niin äkkiä ja ku ukkeli kotosalla niin ei kerkee konella olemaan... ajattelin hirvenlihasta tehdä pihvejä nam.... ihanaa tehdä ruokaa kun tietää mitä se on ja on itse pyydystettyä.... mie en pysty jotenki kaupan lihaa enää syömään jotenki etoo..... kala on mun suurta herkkua ja parsakaali nyt.....ihan normi päivä ollu ei kipuja eikä mitään... kävin ostaan pari alkoholitonta sidukkaa illaksi.....
 
Nina82 Täälläkin hirvifilee sulamassa jos kohta siitä pihvit pyöräyttäs ja lohkopottujen seurana vetelis naamariin.

Päivä mennyt sisällä istuessa vaikka ulkona ois ihana ilma. Poika edelleen kuumeessa niin eipä mahdeta vielä pariin seuraavaankaan päivään ulos päästä. :(

Aamulla etoi aikaisempaa enemmän. Toivottavasti toi ei nyt vielä ala kovin suurella volyymilla, ei itseasiassa tarttis ollenkaan alkaa. Mä niin inhoon pahaa oloa ja oksentelua. Ja mä kun oon semmonen että jos mulle paha olo tulee niin minä en nieleskele vaan oon heti pöntön ääressä polvillaan.

Mut joo jos rupeis tosiaan laittaa tuon ruuan ja jos vaikka innostus mm-jääkiekkoa tuijottamaan illan.

Sanle 5+2
 
heido. mulla koko tämä viikko menny siinä että meinaan nukahtaa pystyyn. töissä nukahin lattialle ruokiksen jälkeen. onneks olen yksin työmaal, ni ei haittaa. on ollu huono olo kokoajan. esim en ole kertakaikkisesti kyennyt syömään juustosämpylää tomaatilla, salatilla ja kurkulla. tiedän että se on hyvää mut ei pysty. ajatuskin etoo. sama limpparin kans. nyt on alkanu helpottaa. salmiakki ja suolakurkku maistuu, ruislipä kans. nyt ei oo enää huonoo oloo sillai.

ihanaa on, että vaikka maha on tosi turvonnu ja mul on kokoajan sellanen olo että olisin vetäny jotku rasvamässy sessiot, eli todella tukala olo, niin vaaka näyttää kahtakiloo vähemmän ku ennen. kiitos ton koiran mikä hommattii :heart:

meil on 4.5 eka neuvola ja varhaisultra 7.5 (mun synttäri), niinku vissii oon jo maininnu.

näin unen että tulee kaksoset.
 
Heissan!
Ehkä uskallan nyt tänne pinoon itseni laukaista.. :D

Olin tuolla marrasmasukeissa viime viikon perjantaihin asti, kunnes kävin ultrassa. Kuukautisten mukaan viikkoja piti silloin olla jo 9+ mutta ultrassa näkyi vain ruskuaispussi.. Olin lähes maani myynyt kun lääkäri epäili tuulimunaa. Varattiin aika viikon päähän ultra; minä jäin odottelemaan keskeytymisvuotoa. Eilen sitten kävin ultrassa uudestaan. Lääkäri totesi masussani kasvua tapahtuneen, sitten naurahti; "heh, täällähän on kaksi". Sanoi kyllä sitten että voi ultra vielä näyttää väärin, kun arvioi että ei vielä edes kolmannella kuulla mennä. Että ehkä siellä on vain yksi (mutta varautua pitää vissiin kaikkeen). Kahden viikon päähän varattiin taas ultra, silloin varmistetaan viikot ja montako pikkusta sieltä on tulossa. Joulukuulle la kuitenkin siirtyi varmuudella (tuskin sentään tammikuulle menee?).
Olis siis esikolle kaveria tilauksessa.. Ja miehelle lisää harmaita hiuksia ;)
 
Myräkkä tervetuloa :D huh.. sulhan on jännitystä ihan roppakaupalla..

me oltiin eilen isännän kans kaksin kauppakierroksella. Vietiin esikko mummulaan (oli kuumeinen), mut mukava oli pitkästä aikaa päästä kaksin.. tosin käytiin syömässä seisovasta pöydästä ja tiukkaateki. oli ruokana lammasta ja mul tuli siitä ihan JÄRRY huono-olo. Piti käydä wc:ssä puhaltelemassa et sain salatin alas.. ihan KARSEETA!
 
huomenta vaan kaikille! mulla on niskat jumissa ja pahasti! sen siitä saa ku haravoi... esikoinen oli oma ihana itsensä ja sai eilisel reissul raivarit x tuhat... :kieh: ja sit kaato mehua itsensä päälle ja sen jälkeen hiekkaa perään. grillattiin ja saunottiin. illal oltii poitsun kans ihan puhki ja nukahettiin sohvalle joskus kasin mais.. löysin eilen kirpparilt itselleni äippävaatteit, farkut 10e, tunika 5e ja collegecaprit 2e.. ihan jees löytöi...

tervetuloa myräkkä :heart: kerro jos haluat tiedoissa jotakin muutettavan. =)
 
Huomenta! Tänne ei mitään uutta. Viikkoja on nyt n. 9. Viikko vielä neuvolaan ja tulevalla viikolla saa soitella parvo-kokeen tuloksia. Toivottavasti se on mulla jo ollut!

Nää viikonloput menee niin nopeasti, yks päivä sais olla vielä vapaata! Onneksi ens viikko on taas 4-päiväinen :)

Nyt täytyy lähteä pihalle, on niin ihana ilma!
 

Yhteistyössä