JM: ruskuaispussihan surkastuu pois normaaliraskaudessa kun sitä ei enää tarvita ja pienikokoisuus ei välttämättä sano mitään.. mullaki esikoisen kohdalla la siirrettiin pienikokoisuuden takia viikko eteenpäin, mut tyttö syntyki lähempänä aiempaa la ku tätä siirrettyä, eli yksilöllistäkin ilmeisesti.. ja toisekseen meillä ainaki kätilö sano nyt tästä raskaudesta et sitä kokoa on aika hankala tässä vaiheessa mitata niin tarkkaan, meilläki tuli mittoja eri "kuvakulmista" 6+4 - 7+6, joten älä nyt missään nimessä vielä luovuta..
mulla tuulimunassa oli kutakuinki samantyylisiä oireita ku tässä ja esikoisen raskaudessaki.. aika-ajoin mahatuntemuksia (jomottelua, pistelyä, vihlontaa), uskon että oireista tm ja normaaliraskautta on hankala erottaa, sillä kyllähän se kohtu siellä muokkautuu jotenkin tm:ssäki ja hcg on ihan normaalilukemissa, joten pahoinvoinnit jne on ihan selitettäviä..
mulla tm:n aikaan heitettiin ilmaan epäilys mola-raskaudesta (rypäleraskaus, voi googlettaa kuka haluaa), siinä tyypillistä rajut raskausoireet ja huomattavasti normaaliraskautta korkeammat hcg-arvot.. mulla kohtu tyhjennettiin rv 12+ kaavinnalla ja sisällöstä otettiin patologian puolelle näytteet, kaks viikkoo elin järkyttävässä epävarmuudessa ja valmistauduin jo mola-kohtaloon (yleensä 1-2v raskautumiskielto, tiukat seurannat alkuun aika tiheästikin, että raskausmateriaalikasvu saadaan varmasti loppumaan ja hcg normaalitasolle...), odotin vain näytteen tuloksia, kunnes ne sitten sainkin ja normaali tm:ksi todettiin, raskautumista sai yittää heti seuraavasta kierrosta..
toivon sydämeni pohjasta että sulla kaikki siellä masussa kunnossa ja ihan ihkaoikea raskaus meneillään.. tiedän ettei sanat varmasti paljon voi lohduttaa ja olo on piinallinen, mutta onneksi et joudu kovin kauaa odottamaan.. :hug: mulle oli yhtä piinaa ku viikko viikon jälkeen sanoivat täällä tkssa vaan et "katotaan viikon päästä, jos siellä jo jotain näkyisi", onneks sit tuollon rv12+ viimesellä tk-käynnillä sanoin et nyt riitti ja lähete yliopistolliseen ja siellä totesivat heti epänormaaliksi raskaudeksi..
ON: ei mitään uutta.. odottelen kuumeisesti masun kasvua ja ensimmäisten liikkeiden tunnistamista.. nyt jo..
mutta niinhän sitä sanotaan että odottavan aika on pitkä ja se on kyllä totisesti totta..
*POKS*