***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Alkuperäinen kirjoittaja MOLLA-77:
Voi hitto Joni Makkuusäkki...olen sanaton...pelkään itsekkin kuulevani jossain vaiheess saman tai jotain vastaavaa,ihan kuten varmasti te kaikki muutkin odottavat.

Lääkärikin lohdutteli, että kyllä siellä jokin syke näkyi. Mahdotonta vaan vielä snaoa onko se sydän vai kaiku tuulimunasta. Gynekologi kehotti olemaan mieli rauhassa ja positiivisin mielin, sillä se voikin olla ihan normaali vauvanalku. olepa siinä nyt sitten rauahssa kun epäilynä on tuulimuna
:|

Nää isot mahakivut kuulemma saattaa johtua ihan vaan uudelleensynnyttäjänä siitä että on aiempia raskauksia. Muillekin tiedoksi että huoli kivuista pois :) uudelleensynnyttäjillä saattaa olla rajujakin kipuja kuulemma.
 
ralli
Voi että kun noita surullisia uutisia tulee, voimia ja toivoa ja haleja teille kenen kohdalle on suru tullut :hug: .

Joni Makkusäkki: ei voi muuta kun pistää peukut ja varpaat pystyyn että ultra ois näyttäny vaan harhoja. Ei varmasti ole kiva odotella lopullista tulosta. Toivotaan että aatosta muodostuu iloinen kuitenkin!

Lueskelin teidän turvotuksistanne ja pakko oli käydä töllistelemään omaa navanseutua kun enhän minä ole asiaa edes ajatellu. Hitsi, oiskohan tuo vähän pönöllään...hankala sanoa kun itseään katselee vauvakuvalasien takaa ja niiiiin haluaisi jo nayttää paksulta :eek: !!

Tietääkös kukaan saako rooibos-teetä latkia? Just ostin kaupasta kun lipstonit alkaa valua korvista. Kahvi maistuu ja haiseekin jo pistävältä eikä tää armoton kahvikissa enää voi olla sylkemättä kahvikupposeen. Kiva kylässä aina kinuta teetä kun kahvia aina laittavat "automatic". Ihmettelevät kohta varmasti että mikäs tätä rouvaa nyt vie...

Muistan viimeraskaudesta muuten hassun jutun. Olen tämmönen luuviulumainen ja kun siitä sitten kuulee silloin tällöin niin sen suuren rantapallomahan kanssa suorastaan nautin siitä että kerrankin saan olla ISO.

Oletteko ajatelleet että nykymuoti kaikenmaailman tunikoineen on armelias raskaana oleville. Ei tarvitse välttämättä mammukka-osastolle suunnata. Toivottavasti tässä päästään kaikki niin pitkälle että saadaan rientää päivittämään vaatevarastoa. Tänään minulla on oikein intoilupäivä. Kaikki on ihanaa ja olo on kukertavanhilpeänhuikea! Eilen oli toista; pään päällä synkkä pilvi, ällöä kaikki, väsytti ku "entistä miestä" ja tuskainen epätietoisuus elämänalun tilanteesta sai jouhen kireelle :headwall:

Uusille :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Alkuperäinen kirjoittaja MOLLA-77:
Voi hitto Joni Makkuusäkki...olen sanaton...pelkään itsekkin kuulevani jossain vaiheess saman tai jotain vastaavaa,ihan kuten varmasti te kaikki muutkin odottavat.

Lääkärikin lohdutteli, että kyllä siellä jokin syke näkyi. Mahdotonta vaan vielä snaoa onko se sydän vai kaiku tuulimunasta. Gynekologi kehotti olemaan mieli rauhassa ja positiivisin mielin, sillä se voikin olla ihan normaali vauvanalku. olepa siinä nyt sitten rauahssa kun epäilynä on tuulimuna
:|

Nää isot mahakivut kuulemma saattaa johtua ihan vaan uudelleensynnyttäjänä siitä että on aiempia raskauksia. Muillekin tiedoksi että huoli kivuista pois :) uudelleensynnyttäjillä saattaa olla rajujakin kipuja kuulemma.
Kaverilla epäiltiin myöskin tuulimunaa vko 7 mutta terve poika tuli
:heart: Odottelet nyt vaan niin rauhassa kuin voit :hug:

Minulla juuri noita mahakipuja ja välillä rajuina. Ihme juilimista :|
Kysyin sitä neuvolasta ja samaa sain minä kuulla että jos useampi raskaus takana maha voi olla kipeämpi. Kai se on jo venynyt niin monesti ja ottaa kovemmalle tämä kolmas :D

Toivon kaikille onnea ja viikkoja odotellaan lisää :hug:
 
Että oli taas tullu päivä aikana tekstiä.

Tervetuloa uudet :flower: :flower:

Ja muutenkin pidän peukut pystyssä, että muilla menis asiat hyvin, vaikka on tuulimuna epäilyjä yms.

Joku laittoikin vastauksen tuosta vihreästä teestä. Kiitos kovasti! Nyt voin siis rauhallisin mielin sitä lipittää :)

Nyt en oo yhtään kateellinen niille joilla on ollut/on raskausoireita. Alkaa näköjään tälläkin ne nostaa päätään. Että te jotka murehditte oireettomuutta olkaa onnellisia. Minäki murehdin vaan en enää. Päinvastoin, toivon oireettomuutta :) Eilen oli ihan veto pois ja äklö olo. Tänään sama juttu. Heti aamusta lähtien ihan yök-olo ja ei auta, vaikka syö. Yleensä en aamulla syö, mutta nyt tällä viikolla oon yrittäny mutustaa edes yhden leivän ettei töissä ehdi tulla tajuton nälkä ja huono olo. Meinaa nyt se iski päälle. Jos ei oo nälkä on huono olo ja jos on nälkä, on vielä huonompi olo. Nyt vähän tuntu helpottavan kun tulin kotiin ja söin ison lautasellisen ruokaa. Tosin vieläki jäi nälkä :/ Ja mikä ärsyttävintä kotiruoka ei maistu yhtään hyvälle, tekis mieli kaikkee oikein rasvasta ja oikein suolasta. Tosi terveellistä :LOL:

Iteki syön raskausajan multitabseja. Itseasiassa minä alotin ne vasta plussauksen jälkeen. Mutt parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Tuota pituus/paino- juttua ollu. Teidän laihojen jokuossa on sit yks lyllerö :D Oon 156 ja tällä hetkellä paino menee jossain 71kg kohalla, ett repikää siitä. Ja tosiaan plussan jälkeen on tullu muutama kilo. En tajua mistä, kun syön mielestäni iha samalla tavalla ku ennenki. Kai ne kilot on tisseihin tullu :p Oon joskus ollu vieläki painavampi ku nyt ja laihimillaan painon 54kg, mutt rupesin ton ukkelin kans seurustelee tuli salkavalasti kiloja aika paljon takas. Laihdutusprojekti piti alottaa nyt keväällä, mutt ei se nyt enää onnistukkaa. Toki voin katella tarkemmin mitä suuhuni pistän ettei tää homma karkaa käsistä. No enköhän neuvolassa viimestään saa ripitykset ;)

Olikoha siinä kaikki tähän hätään :)

JK ja Lilli sanoo *poks*

 
Mä en mielelläni ota osaa tuohon paino-keskusteluun. Olisi kiva että olisi edes joku areena jossa ei tarvitse (yli)painoaan hävetä. Anteeksi vain mutta en tiedä miten se liittyy tähän raskauteen |O No, käykää se muut sitä.

Taasko on jollain raskaus katkolla :eek: VOIMIA hirveästi :hug:

Rooibos-teepussissani lukee että voi käyttää raskauden aikana.

Mulla on kanssa kohtu jossain ihme kasvuvaiheessa. Tuntuu että se on jo jalkapallo ja tulossa ulos. En muista tällaista olleen aikaisemmissa raskauksissa. Muutenkin on tukala olo. Mahallaan ei voi nukkua ja pahoinvointi tietty jyllää edelleen.

 
Mä oon ollu koko ikäni alipainonen, joskus oli jo hilkussa etten joutunut sairaalaan siksi. mutta taustalla ei siis ole syömishäiriötä vaan ihan pelkkä ylivilkas aineenvaihdunta. |O
Ja alipaino on muuten terveysriski siinä missä lihavuuskin.

Ite tajusin tänään töissä että kohta turha koittaa mahaa peitellä jos ei pukeudu telttaan.. edellisistä maha on näkyny selvästi jo viikolla 10.
 
Tein tuossa uuden raskaustestin ja onneksi siihen piirtyi hyvin vahvat viivat. Että ei ainakaan hormonitaso oo laskussa, joten toivottavasti masussa kaikki hyvin. Eipähän tuota ole vuotanutkaan mitään eilisaamun jälkeen.

Olin päivän sijaisena ja kylläpä oli rasittava luokka. Niin teinejä!!! ja omapäisiä ja tottakai ne sijaista testaa parhaansa mukaan. No mut ihan kivaa kuitenkin oli vaikka välillä piti kättä vääntääkin.

Täällä pituutta 170cm ja painoa taitaa olla joku 73kg. Ennen esikoista painoin 69kg eli pari kiloa on vielä jäljellä edellisestä raskaudesta. Viimeks painoa tuli n.12kg ja toivon ettei nytkään enempää tulis. Jospa ne sais sitten poiskin.

Sanle
 
Koivunkäpy Millainen olo sulla oli tuulimunan aikaan? mä vaan katsellut tuota ultrakuvaa ja sitä pienen pientä "mötkylää" siellä ja itkenyt silmäni turvoksiin. Mietin vain kauheinta uutista vaikkei pitäs. Tätä on niin odotettu ja rakastettu, että olisi kamlaa jos se nyt otettaisi pois :ashamed: :'(
 
jopas oli tullut paljon tekstiä..... voimia ja jaksamisia heille joilla on tullut ikäviä uutisia tai jos muuten on ollut ikävä päivä :hug: mie just pesin auton kun en muuta keksiny ja nyt hiki virtaa... huomaa muuten että hengästyn nopeammin kun ennen.. ei kuiten mikään rapakunto ole ku salilla tullu käytyä yms...

6+2
 
Voi että JM koita kestää... :hug:

Tuli sit vedettyä taas vajaan tunnin päikkärit ja enemmänki ois TAAS nukkunu jos oisin vaa kääntäny kylkee. Mulla rupes töissä jo tekee mieli älyttömästäi minttu puffet- jäätelöö. Tartteekoha sitä lähtee tohon lähikauppaan katsastaa löytyykö sieltä edes sellaista. Vois kokeilla saisko aikaan toisen aivastelusession, meinaa äsken ei meinannu siitä loppua tulla...sitä allergiaa |O Vielä on ilman tabuja pärjänny. Väsyyttää vaa vietävästi ja veto on pois. Loppus jo tää aamuviikko, nii ei ois näin poikki.


 
JM, tuulimunan aikaan mä asuin pöntöllä siis koitin oksentaa mut juur mitään ei tullu, mut muuten ei ollu mitään oireita, ja mahaan koski ihan sikana. tosin mulla se tuli pois jo viikolla 5+?. mullahan ei nyt näkyny ultrassa oikeestaan muuta ku sikiöpussi, ehkä jotain sisällä, omastamielestäni siellä sisällä kyllä näkyi ihan semmonen juttu, tuo meidän ultra kun ei ole mikään uusi enää niin ei ole kovin tarkka. Pe on neuvola niin ajattelin kysyä jos sais uusinta ultran.

piti muuten ihan mittata, vyötärö on kasvanu jo nyt 7cm, kyllä se näkyyki jossain :eek:
 
jm toivotaan että siellä kuitenkin pienokainen olisi!!

mittoja täällä on 165 ja 60kg,juuri pudottelin 12 kg
:whistle: jäi vähä entisestä raskaudesta kiloja,synnytyksenjälkeisen masennuksen takia ei huvittanu laihduttaa,ja ne lääkkeetkin pöhötti..urheilla tykkään nyt kovasti,käyn salilla,ratsastan ja lenkkeilen koiran kanssa..

makaronilaatikko ois uunissa,laitoin joukkoon tomaattimurskaa,saas nähä mimmosta tulee..en oo yli vuoteen tuota ruokaa tehny ku ei oo mieli tehny :p nyt tekee..hitto mun on päästävä tisuliivi ostoksille,nippanappa menee tissit entisiin,ihanaa!!nää on näitä pien rintaisen hehkutuksia :D ja laihdutuksen ansiosta ne viimeisetkin täytteet katos niistä :LOL:

ihana ilma täällä,aurinko paistaa ja lumet ottaa kyytiä..ei ookkaa ku vähä enää pihalla lunta,kohta pääsee haravoimaan tuota muutaman neliön pihaa :LOL: ja sit pääsee kukkiakin kohta laittelee..isäntä pesi moottoripyörän sillä aikaa ku esikoisen kanssa nukuttiin päiväunia,ihan järkyttävä väsymys |O mut parempi näin,ku se et valvottas yöt ku ei väsytä :|

multitabs raskaus vitskuja pitäs käydä ostaa,edellisessä raskaudessa niitä söin..mun pitää varmaan taas rauta tabujaki ottaa,mulla on hirmu huono hemppa muutenki..

eilen kattelin jo netistä vaunuja :LOL: esikolle ostettiin brion kombit,en tykänny yhtään..sit möin ne huutiksessa ja ostin niillä rahoilla herqules razor 4 rattaat,niistä oon tykänny ja niihin sais erikseen vaunukopan ostettua..mutta tekis mieli ostaa esikolle jotkut isommat rattaat..esim ne brion kuomuttomat perusrattaat,sellaset vähä vanhan näköiset,ja sit tälle tulevalle tekis mieli ostaa oran taiga vaunut :heart: aivan ihanat,ja jos niihin ostas seisomalaudan esikolle myös..

mitään muuta ei tarvii ostaa,no pinnasänky kylläkin,meni mun tädille kun sai juuri vauvan,mutta sillä ei kiire ole,kun meillä on kehto jossa esikkokin nukkui ja vasta vieroituttiin perhepedistä jatkettavaan sänkyyn..
 
Minä en ees uskalla mitata vyötäröö. Nyt on ainuut housut jalassa, jotka ei purista ahista tai mitään :LOL: Leveällä resorilla olevat kangashousut.

nina82 Toi haikara on meille tulee vauva- sivuilta. Mutt onhan niitä muitaki paikkoja mistä noita laskureita saapi :)

Sain sen minttu puffetin. Ja nyt käyllä täytyy myöntää, että teki terää käydä vähän pihalla. Jos huomenna sais töiden jälkeen vaikka haravoitua loppu pihan. tänään ei jaksa. Jäi kesken viime viikolla, kun täällä tuli lunta. Mutt taidan linnottautua töllön ääreen herkkuni kans :)

JK ja Lilli

Ai niin tosta Lillistä taas. Kyllä toi ukkeli osaa hymyilyttää. Oli tänään lappuun laittanu kun tulin kotiin, että muista ruokkia Lilli :D Nykyään se kirjottaa aina noihin viestilappuihin kolmikossa tai Lillistä jotain :)
 
JM, toivotaan että pienellä kaikki hyvin! Voimia sinne!

Plussanneille isosti onnea! =)

jenninho

:flower: =)

E-V-A, hienoa että ultra meni hienosti! =)

Tänään oli aamulla ultra, pikkuinen sydän löi oikein kovasti. :heart: :heart: :heart: Olen niin helpottunut!! Nyt voi vähän hengähtää, vaikka toki huolissaan olen varmasti jatkossakin. Kaveri oli jo 13 mm pitkä ja vastasi rv 7+6. =)
Pahoinvointi on taas nostanut päätään, mikään ei oikein maistu vaikka nälkä on koko ajan, öklö-äklöttää. =) Tissikipu jatkuu kovana, ihanaa! =)
Massu on myös täällä pullahtanut kivasti ulos, aivan pakko siirtyä kireistä housuista pian mammavaihtoehtoihin.

pööpötti ja pikku masukki 7+3 (7+6) :heart:
 
mekin kotiuduttiin ultrasta ja siellä näkyi pieni pirpana. tänään neuvolan mukaan mulla siis viikkoja 8+1 (jostain heittää toi tietojärjestelmä ton 1pvän lisää) ja ultran mukaan viikkoja olis 8+4. pirpanalla kokoa 20mm... on se niin ihmeellistä, vaikka toinen onkii tulos, paljon realistisempaa nyt. :heart: :heart: :heart:
 
Jokohan mä rohkenisin hipsiä tänne mukaan... Elikkä viikko kolmekymppisteni jälkeen testasin elämäni ensimmäisen plussan, nyt pitäisi olla n. 5+6 meneillään. Pikkuista on toivottu jo jonkin aikaa, ja nyt vihdoin Clomifenien avulla tärppäsi. Kovasti tietysti jännäillään, kuinkan tässä käy... Ajoittain koviakin vatsakipuja on, muuten oireet melko vähäiset. Tissit on kyllä olleet koko ajan ihan himputin kipeät, mutta pääasia että edes jotain oireita ;) Paljonhan tässä on kysymysmerkkejä ennenkuin uskaltaa iloita, ja lisäjännitystä tuo sekin että clomien seurantaultra peruuntui, joten ei tietoa kuinka monta pikkuista tuolla mahdollisesti on :D No, toivottavasti edes yksi!! Odottavan aika on niin pahuksen pitkä....
 
Ihania ultrauutisiaki tullu :heart: Kunpa minäki pääsisin...

Ja tervetuloa taas uudet/uusi :flower: :flower: ...ei pysy enää perässä ketä on tullu ja millon :)

Plääh, tylsää tänäänki, kun ukkeli on töissä. No onneks onki sit huomenna vapaalla :)
 
JM, juu ruskuaispussi näkyi joka vastasi viikkoja, siksi en oikein usko tuulimunaan omallakohdallani koska usein se kuulemma lopettaa kasvamisenkin aikasemmin. Ainakin edellinen oli sellainen että oli viikon vähemmän kokoa mitä menkoistalaskettuna oli viikkoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
JM, juu ruskuaispussi näkyi joka vastasi viikkoja, siksi en oikein usko tuulimunaan omallakohdallani koska usein se kuulemma lopettaa kasvamisenkin aikasemmin. Ainakin edellinen oli sellainen että oli viikon vähemmän kokoa mitä menkoistalaskettuna oli viikkoja.
Ihna niin kuin mulla nyt :(


Mut voi poistaa listasta varmaan nyt...
 

Yhteistyössä